neprihlásený Streda, 27. novembra 2024, dnes má meniny Milan
Podľa Google je infikovaný len každý stý Android, rootnutý každý štyristý

Značky: AndroidGoogle

DSL.sk, 6.4.2015


Podľa štatistík spoločnosti Google boli v minulom roku inštalované škodlivé respektíve potenciálne škodlivé aplikácie na menej ako 1% preverovaných zariadení s operačným systémom Android.

Spoločnosť o tom informuje v správe o stave bezpečnosti Androidu v roku 2014.

Infikované zariadenia v 2014

Štatistiky sú založené na štatistikách vytváraných funkčnosťou Verify Apps v Androide, ktorá kontroluje nainštalované aplikácie voči zoznamu známych potenciálne škodlivých aplikácií. V minulosti funkčnosť Verify Apps kontrolovala aplikácie iba pri ich inštalácii, v súčasnosti realizuje kontroly všetkých inštalovaných aplikácií aj priebežne, na danom zariadení približne raz za týždeň.

Keďže Google kontroluje aj aplikácie pridávané do jeho obchodu Google Play, miera infikovania zariadení sa výrazne odlišuje podľa toho, či sa na danom zariadení inštalujú aj aplikácie z iných zdrojov ako z Google Play. Na zariadeniach s aplikáciami aj z iných zdrojov sa samozrejme nachádzajú potenciálne škodlivé aplikácie častejšie ako na zariadeniach iba s aplikáciami z Google Play.

Celkovo zo zariadení, ktoré mali inštalované len aplikácie z Google Play, bolo infikovaných v 2014 výrazne menej ako 1%, konkrétne menej ako 0.15%.

Okrem Android zariadení s prístupom do Google Play a aktivovanou funkčnosťou Verify Apps existujú ale samozrejme aj Android zariadenia buď bez Google Play alebo bez aktivovanej funkčnosti Verify Apps. Zároveň zariadenia môžu byť infikované aj inak ako inštaláciou škodlivých alebo potenciálne škodlivých aplikácií, najmä zneužitím chýb v existujúcich aplikáciách a operačnom systéme. Takýmto zariadeniam sa správa nevenuje a či je zariadení infikovaných bez priamej inštalácie škodlivých aplikácií relevantný počet nie je známe.

Rootnuté zariadenia v 2014

Okrem potenciálne škodlivých aplikácií identifikuje Verify Apps aj aplikácie rootujúce zariadenie, teda aplikácie umožňujúce spúšťania kódu aplikácií s najvyššími systémovými oprávneniami, ktorých cieľom nie je uskutočňovať škodlivú činnosť.

Podľa štatistík malo v 2014 inštalovanú rootujúcu aplikáciu celkovo 0.25% zariadení, teda každé štyristé Android zariadenie.

Spomedzi zariadení, na ktoré sa inštalujú aj aplikácie z iných zdrojov ako z Google Play, sú rootujúce aplikácie nainštalované na 0.5% zariadení.

Štatistiky za krajiny

Google zároveň sprístupnil detailnejšiu štatistiku napríklad podľa krajín získavanú pri preverovaní všetkých aplikácií na zariadení pomocou Verify Apps, tieto štatistiky má ale k dispozícii len od októbra 2014 a správa je založená len na štatistikách za dva týždne.

Tieto štatistiky tak hovoria o miere infekcie zariadení len v danom čase a táto miera je tak nižšia ako miera infikovania zariadení za dlhšie obdobie. Zároveň Google výsledky tejto štatistiky na rozdiel od dlhodobejších neprehodnocuje, ak niektorú aplikáciu začne detekovať ako škodlivú až neskôr.

Celkovo bolo v októbri infikovaných menej ako 0.5% zariadení, pričom zo zariadení s aplikáciami iba z Google Play bolo infikovaných menej ako 0.1% a zo zariadení s aplikáciami aj z iných zdrojov 0.7%.

Najväčšia miera infekcie bola u zariadení s nastavenou krajinou Ruskom, kde sa potenciálne škodlivé aplikácie nachádzali na 3% až 4% zariadení s aplikáciami aj z ostatných zdrojov a celkovo na viac ako 1% zariadení.


Miera infekcie Android zariadení v závislosti na krajine, červenou potenciálne škodlivé aplikácie, modrou potenciálne škodlivé plus rootujúce aplikácie, kliknite pre zväčšenie



Aplikácie rootujúce zariadenia sa najčastejšie vyskytujú v Číne, kde boli prítomné až na viac ako 3.5% všetkých zariadení. Podľa Google je v Číne bežná praktika, že zariadenie rootujú aj štandardné aplikácie určené na iný účel s cieľom dosiahnuť funkčnosť nepodporovanú oficiálnym API.

Detailnejšie štatistiky Google zverejnil ale len pre vybrané krajiny, pričom pre Slovensko k dispozícii nie sú.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Predaje smartfónov tento rok výrazne narastú
Raspberry Pi uviedlo novú generáciu Compute Module 5
Starlink dostal povolenie na výrazne nižšie orbity a poskytovanie mobilnej siete z vesmíru
Až 9.5% programátorov má mať mimoriadne nízku produktivitu
Aj Xiaomi bude mať vlastný procesor pre smartfóny
NASA si objednala vypustenie helikoptéry na Titan, od SpaceX
Notebookov s novým Snapdragonom sa malo predať iba 720-tisíc
Ceny RAM by v 2025 mohli klesnúť, odhadujú analytici
Štátna zaručená konverzia dokumentov má zase výpadok
O2 zvyšuje ceny programov Radosť - aktualizácia 1


Diskusia:
                               
 

On taký root na Xiaomi je výborná vec - ak človek vie, čo s tým.
Na druhej strane drvivej väčšine ľudí nepotrebný
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

ja rootujem len kvoli firewallu...dnes si kazda appka posiela co chce kam...pristup povolim len tym co chcem, ostatne bloknute vsetko
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

Presne tak, android bez rootu, je bezpecnostna diera a "vysavac" informacii (ale ani zvysne OS na tom nie su extra slavne, skor su na tom rovnako, alebo horsie).

Je to moje zariadenie, ja som za to zaplatil a ma byt len na mojom rozhodnuti, komu ake informacie poskytnem a ci ich vobec niekomu poskytnem.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Ved to je na tebe, ty musíš kliknúť na súhlasím...
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Mr.G.... a je na tebe zistit si, kolko aplikacii bez povolenia odosielania udajov nefunguje, alebo kolko sa ta to ani nespyta a odosiela ich, alebo kolko si vynucuje pristup aj k takym veciam, ktore pre svoju cinnost vobec nepotrebuje a pod.
.
Rovnako je to aj v samotnom OS, ktory aj bez tvojho "suhlasim" odosiela udaje o tebe, tvojej polohe, kontaktoch, prehliadanych strankach a pod.
A to su "funkcie" zasite priamo v OS a bez rootu ich nedokazes zablokovat, alebo odstranit.
Je to urobene zamerne, priamo na objednavku a root je jedina moznost, ako tomu zakrutit krkom.

Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

a co Android? ved to je malware sam o sebe
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

Ved pisal o Androide.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pre dôkladné zabránenie odosielaniu citlivých informácií nestačí root ale úplné skoncovanie s používaním vlastného mobilného telefónu a vlastného emailu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A samozrejme aj vlastného bankového účtu. A adresy trvalého pobytu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Lebo iOS nie je vysávač informácií, že?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

"ale ani zvysne OS na tom nie su extra slavne, skor su na tom rovnako, alebo horsie"

Citame s porozumenim.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mne vcelku postacuje aj jednoduchy NoRoot Firewall - funguje na VPN principe a netrebalo rootnut telefon.
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

VPN urcite nie je vhodne riesenie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Citame s porozumenim - pracuje na principe VPN, nie, ze je to VPN.

Jednoducho pouziva VPN API, vsetok traffic presmeruje na seba, prefiltruje ho a potom ho posle na sietovy interface. Vsetko bezi na devajsi, nepouziva sa ziadna VPN.


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to je maximalne tak ip filter. na zaklade coho to funguje?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Voci systemu sa tvari, ze je to VPN, inak by to nedokazalo presmerovat traffic na seba bez roota.

A ano, potom je to ip filter, plus sa da urcit, ktora aplikacia ma ist cez takto filtrovane spojenie a ktora nie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no, vzhladom na to, ze vyuzivam VPN server pre pracu, tak take riesenie je pre mna urcite nepouzitelne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som potreboval root aby som si mohol podtaktovať procák. Nepotrebujem telefón čo vydrží 3 dni normálneho používania.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Ako je mozne ze 80% instalovanych android aplikacii je waraz ked je len take male monozstvo zariadeni rootnutych?
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

aj keby bolo 99% warezu a 0.00001% rootnutych tak nechapem pointu tohto komentara...ako otazka ze preco sa predava tolko mobilov rocne ked sa ich 10% ukradne
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Da sa instalovat warez aj na nerootnute telefony? neviem pytam sa, nemam skusenosti
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

ano, da sa. stiahnes subor s koncovkou apk. skopirujes do mobilu a spustis. nasledne sa aplikacia nainstaluje.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

musis povolit instalaciu aplikacii z neznamych zdrojov, cize otvorit Settings a 2 kliky. Na jednej strane tak umoznist instalovat aj appky nie z play store (alebo ineho store ktory zabudoval vyrobca).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

je to Android,nie NSAiOS kde musis na taketo ukony robit JailBreak...na androide staci nakopirovat apk instalacku do telefonu,v zabezpeceni povolit instalaciu z neznamich zdrojov a hotovo...napriklad ak si clovek vyrobi vlastnu aplikaciu alebo stiahne cracknutu navigaciu...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mne by bol android bez rootu uplne nanic, ved vacsina užitočných appiek pracuje iba z rootom, ako xposed, greenify, lucky patcher, adawaya mnoho xposed modulov
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

má adaway nejakú pridanú hodnotu oproti lucky patcheru? aj ten ti prepíše hosts súbor.. (nevyrývam, pýtam sa).. lucky patcher mi nahradil appky adaway a freedom. som zvedavý, akú funkčnosť ešte pridajú :)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Staci si podla mna z XDA stiahnit hosts subor a sptravit backup originalu a nahradit. Ziadne dalsie app netreba..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

keď ti ide len o prepísanie hosts súboru, tak to ide samozrejme aj tak, ale keď už máš lucky patcher nainštalovaný, tak je to takto jednoduchšie.. bez neho a xposed si android neviem predstaviť
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ved telefon je primarne na volania a pisania sms, uz do toho pridavaju same somariny. Niesom tak zavisly od internetu aby som nevydrzal pokial si sadnem za pc/notebook. smartphony furt sleduju ludi zberaju info a pohybe uzivatela atd .. dakujem neprosim
Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

Mas aj nemas pravdu.
Pokial sa bavime o obycajnom telefone, tak mas pravdu.
Pokial sa bavime o smartfone, tak si vedla.
Na zaklad ti staci aj obycajny mobil a nemusis sa vzrusovat nad pridavnymi funkciami.
Daju sa bezne kupit a zvysok ta nemusi zaujimat.
Smartfony ale nie su urcene len na ten tebou spomenuty zaklad.
Kto si kupuje smart, tak ho (vacsinou) vyuzije.
Kto si kupuje obycajny, tak vie, ze smart nevyuzije.
Takze to konecne zacni rozlisovat, kupuj podla toho, co ti vyhovuje a zmier sa s tym.

Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

A co ak chcem telefon na telefonovanie, mam cez 700 kontaktov a pri kontaktoch chcem mat napriklad datum narodiek, adresu, fax a podobne? Mne vysli, ze potrebujem smartfon. Zial. Vyhodou je moznost voip, webu (rad citam dsl ;) a mail. Viac mi telefon nedodal a ani nechcem (obcas gps log, obcas fotka, sem tam konzola a tinc vpn)...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Takze ty nevyuzivas vyhody smartfonu, ale suverenne si to zvalil nan. Akoze fakt nechapem.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

davno pred prvym smart existovali telefony s podporou stoviek kontaktov, datumami narodenin, emailom, viac cislami (kludne jedno moze byt na fax) a doplnujucimi informaciami. Nejaky stary samsung (uz neviem presne aky) som mal pred 10 rokmi ktory toto vsetko zvladal v pohodicke.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja mám 5-ročný obyčajný mobil na telefonovanie a všetky tvoje požiadavky z 1. vety spĺňa - tak neviem ako Ti z toho mohlo vyjsť že potrebuješ smartfon.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

prave preto sa rootuju aby nesledovali a nezbierali info :)
aj pocitace boli kedysi len na vypocty a pripadne nahrada pisacieho stroja. ze ty nevyuzijes vsetky funkcie telefonu neznamena, ze niektore z nich nepotrebuje iny clovek.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Hlavne si treba uvadomit ze 99.9999% z vas je Googlu (ci nejakym vladnym agenturam) ukradnutych. Jedine co Google zaujima su vase spravanie v suvislosti s ich reklamnym systemom. Co sa vsak cudovat. Google hlavne zaraba na reklame a teda ju chce cielit co najlepsie. Osobne mam radsej cielenu reklamu ktora je pre mna zaujimava ako blbosti co ma len obtazuju.
To je dovod a dan zato, ze Android je "zadarmo".

Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

Su ludia ako ty, ktorym je to jedno a snazia sa podobnymi recami veci zlahcovat a tahat so sebou aj ostatnych.
.
Potom su tu aj ludia, ktorym lezie akakolvek reklama na nervy a nechcu ju.
.
Tie reci o tom, ze to je dan za system zadarmo si nechaj pre hlupejsich.
Nikto to googlu neprikazal, urobil to dobrovolne a je na pouzivateloch, ci mu to povolia, alebo nie.
Ked sa mu to nepaci, moze s tym skoncit, nikto ho v tom nedrzi nasilu....
.
Este ta opravim aj v tych %-ach.
Prave ze 99,9999% ludi je pre google zaujimavych a dolezitych, pretoze sa snazi kazdemu jednemu podsunut reklamu.
.
Ze priamo, alebo nepriamo umoznuje agenturam hrabat sa ti beztrestne a bez sudneho povolenia v tvojom zariadeni a sukromi, je uz len ceresnicka na torte.
Keby ti buzeranti ineho statu bez povolenia prehladali byt/auto/kancelariu/chatu..., to by si inak pindal, ale tu si odrazu pokojny a odporucas rovnako tupy postoj aj inym....
Si kompletny?
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Mal by si byt hospitalizovany.
Este si k tomu aj naivny.

Nuz na to musis prist sam.
Tvrdis, ze ta vsetci sleduju a myslis, ze ked si rootnes telefon si v bezpeci?
Ha ha ha.



Odpovedať Známka: -7.2 Hodnotiť:
 

Ten nick ti sedi, si fakt ovca a este k tomu dobre vymleta.

Kto kde tvrdi, ze je sledovany?
Nic take tam nevidim.
Kto tvrdi, ze rootnutim telefonu je niekto v bezpeci?
Tiez nic.
Tvrdi akurat to, ze rootom mas podstatne viac moznosti, ako si chranit sukromie.
Tvrdi aj to, ze zlahcovanie situacie ohladom sukromia, je vizitkou hlupeho pouzivatela, ktory sa rovnaku hlupost snazi nahovorit aj ostatnym.
Si ovcou a zostan nou, ale netahaj do toho inych.
Nie kazdy je debil ohladom sukromia, este stale existuju ludia, ktori si sukromie vazia a aj strazia.
Ze nic nie je dokonale, je jasne, s podobnymi chujovinami ani nemusis zacinat.
Ale chranit si sukromie v ramci dostupnych moznosti, by malo byt zakladom pre kazdeho rozumneho cloveka.
Uznavam, ze aj ked si ovca, si uzitocny.
Aspon rozumnejsi ludia vidia, ze hlupaci existuju a ste im ziarivym prikladom toho, ako sa to nema robit.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Rad sa opakujes?

To, ze si zabezpecis android alebo iny os ti dodava len iluziu zabezpecenia.
sukromie si neustrazis pred nikym koho by zaujimalo tvoje sukromie.
Ergo si len vytvaras iluziu ochrany tvojho sukromia.

Naozaj, google sa o teba nezaujma ba ani NSA.

Ako bolo spomunute velke firmy, ktore maju co skryvat nemaju informacie na servroch pripojenych na internet.



Toto asi nepochopis.




Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Boze ty si naozaj neskutocny retard budem ho musiet opakovat ak by sa ti niekto hrabal v byte/aute/penazenke/chate urcite by sa ti to nepacilo no zaroven ak by sa ti niekto velmi chcel v tych veciach hrabat tak to dokaze ALE TY IDIOT POCHOP UZ ZE TO NEZNAMENA ZE SI NECHAM OTVORENE AUTO ROZHADZEM KLUCE OD BYTU V NAJBLIZSEJ OSADE A OBSAH SVOJEJ PENAZENKY NECHAM KOLOVAT AUTOBUSOM takze pre nas normalnych ludi je normalne si strazit sukromie v ramci dostupnych moznosti
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Amatera nezaujima tvoje sukromie. Amater ta nesleduje.

Mas rad iluziu.
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

Porovnavas neporovnatelne.

Prave v tejto chvili tvoje zariadenie a ty sam posielas udaje.

Si naivny jednoducho. Tazko sa to cita ale je to tak. Lahka paranajo.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Paranoja.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Si uplne mimo jedna vec je nastavenie androidu druha ako si vies spravovat siet pracujem vo vlanoch odelujem si udaje a stroje ktore chodia na net pouzivam OBOJSMERNY firewall na urovni os aj hw plus tunel kde sa kazdych x minut meni sifra napriek viacurovnovej ochrane kontrolujem pravidelne logy toho co sa mi na sieti deje a celkom sa bavim na smutnych dropoch spojeni ktore sa snazia co to o mne poslat von ono ked podlahnes a povies si ze neprestis velkeho brata tak sa z teba stane presne ten clovek co tu bude pisat o tom ako to je jedno co spravis aj tak ta sleduju co vobec nie je pravda a pri trocha zrucnosti si vies svoje sukromie chranit
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Problem je ze hlupejsieho od teba uz najst neviem.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Vsak sa pozri do zrkadla.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Reklama mi vadi ale uz som si ako tak zvikol. Sledovanie mi tiez vadi ale patrim k ludom co nemaju co skryvat a ak budem mat co skryvat (napr. firemne zalezitosti, homemade porno) su sposoby ako to mat bezpecne ulozene.

Skratka aspon sa o smirovani verejne vie a ked treba mat nieco bezpecne ulozene tak by dany ludia mali vediet zariadit.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Aj v dobe kamennej bolo 99% človekov nezaujímavých ale keď si písal frajerke liebesbrief tiež si ho zalepil do obálky a nebolo by sa ti páčilo keby ho niekto iný čítal.Dokonca existuje zo zákona listové tajomstvo.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

To ano existuje. Ked ho pan policajt precital a zasa zalepil tak ak to neohrozovalo narodnu bezpecnost tak o obsahu mlcal.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Áno rozlepil ale len pri tých inklinovaných "podozrivých" 0.1%.Chcel by som vidieť ako by rozlepoval stotisíce dopisov mesačne + balíky.Never všetkému čo sa ti o tom režime snažia naliať do palice.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

inkriminovaných :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zil som v tom rezime je mi to jasne ze nie vsetky. Muselo byt podozrenie/udanie islo mi o to ze ked bolo vsetko ok tak kazdemu bolo jedno komu si lasku viznaval v tom dopise.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Citali sa vsetky ktore smerovali z/na zapad.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hmm. Pri miliarde zariadení predaných minulý rok, to je len "púhych" 5 miliónov
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To sa mi nezda. rootnutych je podstatne menej ako infikovanych ? Ja si neviem predstavit ze by som nemal rootnuty telefon. Ja som myslel ze si to rootne skoro kazdy. :)
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

a načo ?

väčšina ľudí šo si kúpi smartphone su pipky čo chcú biely a veľký alebo človek čo o tom nevie nič a predavač mu natlačí nejaký šmejd za 1€

+ vačeine zvyšných užívateľov stačí v takej verzii ako je a ani to nevedia využiť ani z polovice

+ je časť ľudí (napríklad ja) čo o tom vedia (že taky root je fajn alebo ze CyanogenMod je super vec) ale jednoducho svoj volný čas venujú iným veciam (rodine, športu, záľubám) a telefon iba používajú kým funguje a nemajú potrebu rootu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vačeine - 3. stupen od súc ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Som v androide zaciatocnik (v linuxe pokrocily), takze si odpustite blbe komentare, alebo aspon okrem toho napiste aj nieco k veci pls.
Ako prebieha to rootovanie? Premaze sa cela pamat (t.j. mam novy cisty telefon)? Existuje moznost rootnut so zachovanim stavu (kontakty, nastavenia,...)? Da sa to potom vratit na "factory default", teda nerootnuty? A co ten root technicky znamena, ziskam nieco ako sudo, alebo suid?
Odpovedať Hodnotiť:
 

da sa rootnut kazdy telefon, alebo len ten, na ktory zozeniem nejaky ten image? Nejaku strucnu teoriu rootovania pls. alebo dobry link.
Odpovedať Hodnotiť:
 

cize 99% zariadeni s android sa nepouziva, ostatok je infikovanych :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Doteraz som nevedel že 1% je každý stý. Asi som sa matiku učil v inom vesmíre, som ja to pako.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár