neprihlásený Utorok, 26. novembra 2024, dnes má meniny Kornel
Elitná univerzita bude vyučovať predmet "Mrhanie času na Internete"

Značky: InternetUSAzaujímavosti

DSL.sk, 2.11.2014


Elitná americká Pensylvánska univerzita začne v budúcom semestri vyučovať predmet pomenovaný "Mrhanie času na Internete", kde bude náplňou študentov aj naozaj reálne mrhať čas na Internete.

To ale samozrejme nebude jedinou náplňou predmetu a naopak podľa vyučujúceho, básnika Kennetha Goldsmitha, je cieľom preukázať že takáto aktivita nás nerobí hlúpejšími ale naopak múdrejšími.

Konkrétne v predmete zaradenom medzi literárne predmety, ktorý je podľa popisu pomerne experimentálny, budú študenti následne používať informácie získané pri mrhaní času na Internete na vytváranie kreatívnych literárnych diel emotívnej povahy.

Na nový predmet vyučovaný na univerzite, ktorá sa radí medzi elitné tzv. Ivy League univerzity, upozornil Motherboard.

Vyučujúci Goldsmith sa v minulom roku zviditeľnil projektom masového vytlačenia obsahu z Internetu, ktorý považuje celý za hodnotný. Projekt, v rámci ktorého bol vytlačený obsah vystavovaný v Mexico City, bol zároveň spomienkou na Aarona Swartza.

Pri vyučovaní nového predmetu chce podľa vyjadrení pre Motherboard ukázať, že viac čítania aj písania aj keď pri aktivitách ako náhodné surfovanie, prispievanie na sociálne siete a chatovanie je hodnotným. Zároveň rozptýlenie a multitasking umožňujú prejaviť sa nášmu podvedomiu, čo je využiteľné aj pri umeleckej tvorbe a o čo sa snažili napríklad aj surrealisti.

"Použitím našich notebookov a WiFi pripojenia ako jediných zdrojov sa tento predmet zameria na alchymickú premenu bezcieľneho surfovania do hodnotnej literárnej práce. Od študentov bude vyžadované pozeranie do obrazoviek po dobu troch hodín, s interagovaním iba cez chatovacie miestnosti, sociálne mediá a mailingové listy," uvádza sa v popise predmetu.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Aj Xiaomi bude mať vlastný procesor pre smartfóny
NASA si objednala vypustenie helikoptéry na Titan, od SpaceX
Notebookov s novým Snapdragonom sa malo predať iba 720-tisíc
Ceny RAM by v 2025 mohli klesnúť, odhadujú analytici
Štátna zaručená konverzia dokumentov má zase výpadok
O2 zvyšuje ceny programov Radosť - aktualizácia 1
Raspberry Pi má nový model, Raspberry Pi Pico 2 W
Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori


Diskusia:
                               
 

Hmm, len mne to pride ako uplna picovina? Vsak takto zije polovica ludi s internetom. 3hodky denne na chate zabije pomaly kazdy uradnik.
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

odteraz sa to bude kategorizovat ako 'vzdelavacia aktivita'.
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

konecne sme blizsie k vzdelanostnej ekonomiky!
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

obavam sa, ze cim dalej viac pisem ako mentalne zaostaly
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

To bude tým štúdiom na vysokej škole.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ale ak Ťa to naučí naozaj študovaná hlava, nebude to také trápne magorenie, ako všetci u nás, na Slovensku a v priľahlých kopaniciach naše deti od 1-35 rokov...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Vysoká škola poskytuje základné informácie, ktoré sa človek musí naučiť sám a zbytok zistí v praxi/na internete. Je smutné že sa na VŠ dokonca učí aj neúplná matematika aj fyzika.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

A co by si chcel ucit? "Kompletnu" matiku a fyziku? V pripade matiky to prestalo byt mozne pred vyse pol druhym storocim a fyziky pred storocim. Polyhistori vyhynuli uz ovela davnejsie.

Na psychologii, didaktike atd sa uci, ze existuju kvalitativne a kvatitativne rozdiely medzi vedeckymi poznatkami a skolskymi poznatkami.

Z kvantitativneho hladiska sa jednoducho v skole uci toho ovela menej (mozno mizivy zlomok promile) absolutnych vedeckych poznatkov. Z kvalitativneho hladiska su decka (minumalne na ZŠ a SŠ) permanentne klamane (alebo sa prinajmensom nehovori cela pravda), veci sa neucia tak ako su (elektrony ako gulicky na koralke atd)... Jednoucho nie je mozne ucit veci tak ako v skutocnsoti su, pretoze casto krat odpovede neobsahuju ani vedecke poznatky. Nie je mozne ucit veci tak ako v skutocnsoti su, to ale zasa suvisi s ontogenetickym vyvojom jedincov. Nemozes v skolke ucit kvantovu mechaniku.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

No a ten rozdiel (nazvime to priepast) medzi vedeckymi a skolskymi vedomostami je stale vacsia a vacsia.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Čím to bude? Monopolom na vedmosti a nedostatkom konkurencie?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Co to trepes? Jaky monopol? Ked niekto chce, moze si prezerat obsahy tych najkarentovanejsich a najkarentovanejsich casopisov (samozrejme az po vyjdeni a zverejneni). Ide len o to comu z toho bude rozumiet.

No asi to bude tym ze dnes neexsituje clovek co by vedel celu matiku alebo celu fyziku. Taktiez neexistuje clovek, ktory by v skolke ovladal fyziku na urovni Cerneho a Mojzisa ...

Tak chvalne vyucuj na gymploch dokaz velkej fermatovej vety:
http://www.math.ias.edu/~anindya/fermat.pdf
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Dnes je problem presne opacny. Tych vedeckych clankov su (hoci aj z jednej oblasti) desattisice a v podstate je nemozne mat prehlad kto co uz spravil a kto nie ...
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Učitelia na VŠ by mohli mať prehľad aspoň o tých podstatných. Čím to bude že sa učí sto rokov stará veda?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ja som mal chvalabohu dobrych ucitelov na VS. V 1997 sme ako perlicku na matike mali relaxacnu poznamku o dokazani velkej vermatovej vety a v tom istom roku sme si na biochemii vypoculi relaxacnu poznamku v podobe teorie skracovania telomer ako jednu z pricin starnutia. Pre istotu pripominam rok: 1997.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

DNA bola objavana v 1953 a neda sa povedat, ze by sa o DNA na skolach zacalo ucit az od 2053 ...
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Einstein žil pred 100 rokmi a od vtedy už veda pokročila.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

A?

To sa dnes akoze z fyziky neuci nic, co sa vo vedeckej fyzikalnej obci udialo po roku 1914?

- atomy a molekuly
- kvantova mechanika
- rozpinanie vesmiru
- standardny model (kvarky)
- kozmologia

To vsetko je dnes sucastou ucebnych osnov vo vhodnej (skresleno-polopravdivej) psychologicko-didakcko upravenej podobe s ohladom na ontogeneticky vyvoj ziakov.

Ine prirodne vedy (chemia, biologia ...) na tom tiez nebudu horsie, najme na VS. Matika je samostatne kategoria.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Neučí sa nič čo sa objavilo v súčastnosti, povedzme po Einsteinovi. Veda akoby zamrzla.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Kvantova mechanika je blbost ako specialna teoria relativity.
Rozpinanie vesmiru nebolo dokazane.
Existencia kvarkov v atóme nebola dokazana, iba ako črepiny rozbitého atómu.
Fotky z Huble sú fajn, ale hovorím o objavoch v matematike a fyzike.


Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

aháá, tak takto to teda je!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

"..Kvantova mechanika je blbost ako specialna teoria relativity.."
no myslím že na dnes už stačilo :/(
mám trochu problém sa preniest cez tú prvú vetu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kvant je zavádzajúce označenie špeciálneho stavu poľa, kedy sa pôsobiace sily zrušia a pole odovzdáva energiu nespojito, pričom pole ostáva stále spojité. Kvant je pseudopojem pre zjednodušenú fyziku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

well, tak síce hej, može byt,
(aj ked by sa tam zišlo doplnit jaké posobiace sily, ktoré?
ale aj tak, šmahom zavrhnut celú tú (doslova) objemnú kvantovú teoriu,/mechaniku a kvant.(elektro)dynamiku..
(čo máme namiesto tíchto teorií 20.stor. ?
je nejaká .."náhradná teoria namiesto Kvantovej ?


Odpovedať Hodnotiť:
 

Daj do Google: Jednotný opis duálneho charakteru svetla, dualizmu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

díki, pozrem
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co to trepes? Existencioa kvarkov nebola dokazana? A preco v 1995 buchalo sampanske, ked objavili najtazsi kvark z tretej rodiny? Uz budu tomu dve dakedy co sme objavili posledny (šiesty) kvark. Co to dristas?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Fotograficky boli v atome potvrdene zatial len protony a elektrony. Ich rozmiestnenie zodpoveda dalsej novej teorii.
Odpovedať Hodnotiť:
 

1, fotograficky urcite nie. Fotografia = odraz od svetla (fotonov), ktore maju vlnovu dlzku (a teda schopnost interagovat) len s radovo vecsimi objemami.
2, Ked uz sa teda opravis, ze tym myslis elektronovi mikroskop (na protony staci), tak si uvedom "princip" "videnia" - narazanie velkeho mnozstva elektronov do protonu a tam kde elektrony niesu ich muselo nieco odrazit a teda tam byt = dokaz protonu (samozrejme zjednodusujem).
3, ak chces odmerat este nieco mensie, potrebujes znova len silnejsie nastroje. A to su presne tie urychlovace. Takze ak neveris dokazu, ze quarky neexistuju, lebo ich nikto "nevidel", vsak na nich len pustaju vo velkej rychlosti ine prvky (btw foton - "casticu" svetla mozes tiez povazovat za jeden taky prvok), tak neveris ani na existenciu atomov a znacneho mnozstva molekul (vidno je len ich zhluk)....
Odpovedať Hodnotiť:
 

good, len aj tu sa mi nejak nezdá (presne) táto čast vety "..Fotografia = odraz od svetla (fotonov), ktore maju vlnovu.."
nejak mi to nesedí.. čo by sa malo odrážat od tích fotonov (svetla) ?
nemalo byt odraz svetla, fotonov OD ..neceho, od fotografovaného objektu..?
resp. už asi viem jako to bolo asi myslené, len je to tak nešikovne, dvojznačne napsané..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je to fotene pomocou elektickeho pola, ale takym ludom ako ty to nema vyznam vysvetlovat. Chces sa len hadat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kvarky "objavené" na urýchľovačoch sú črepiny zrazených častíc. Je to ako tvrdiť že úlomok skla havarovaného auta bola jeho fukčná časť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kvarky "objavené" na urýchľovačoch sú črepiny zrazených častíc. To je pravda. Nic to ale meneni na fakte, ze nejake kvarky existuju. Inak sa skumat nedaju, pretoze volne kvarky neexistuju. Je potrebna energia, aby sa kvarky uvolnili, resp. vznikli, resp. vzniklo nieco, co vzniklo z hladaneho kvarku.

Ani skumat bezpecnost noveho airbagu sa neda bez toho, ze by som spravil 722 testov s vystrelenim airbagu v roznych rychlostriach (t.j. s roznym pretazeni g pri roznych casoch, napr. 250 g pocas 5 ms atd ...)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nezmyselné teórie vznikajú v poslednom čase z dôvodu financií, viď grantový systém: http://lnk.sk/np7 .
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kvantova mechanika je tak trochu blbosť. Práca vykonávaná poľom môže mať dva podoby ale jednotný matematický opis.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ala da sa chapat tvoje rozcarovanie. Absolvoval som mnoho-mnoho-mnoho semestrov analyzy, algebry, geometrie, teorie mnozin, statistiky a pravdepodobnosti, nejaky ten semetrik teorie zväzov, teorie grafov ....

A potom pride pipenka z VŠ odnaproti na doucovanie. Vymleta jak ponozka, absolutne nicomu nerozumie a na tú VŠ isla preto aby nemala matiku. Oni ju tam ale maju. Malicko. LENZE !!! To co som ja mal v 20-25 semestroch, tam oni maju v 1-2 semestroch. ANI SI LEN NEDOKAZEM PREDSTAVIT AKO POVRCHNE, AKY NEZMYSELNY rychlik to musi byt. TAK NEZMYSELNY, ze pipenka (a v podstate kazdy kto absolvuje takych nezmyselny rychlokurz) je totalne zmagoreny a znechuteny a predvedceny o totalnej absudrite a nepotrebnosti matiky ako hrajkania sa pre blaznov co nemaju co robit. HNUS. Ovela lepsie by bolo , KEBY NEMALI ABSOLUTNE ZIADNU MATIKU, nie ten nezmyselny rychlik z ktoreho nemaju absolutne nic ...........
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

možem potvrdit,
je to ozaj jak z rýchlika, ale úplne nezmyslami by som to nenazval
(trochu sa ale musím zastat aj toho minima matiky na vš (lepšie aspon taký prehlad jako úplne nič) - pri tích 1 - 2 semestroch sa naozaj nedá prebrat "celá" matika (to možno ne ani pri 15 - 25 ) - to sa proste NEDA STIHNUT, a ani sa to NESTIHA..
co viem, tak sa na takích vš (nie Matfyz., nie matika, /fyzika jako profilový predmet, / vedecký smer ) učí, resp. stíha asi toto :

Odpovedať Hodnotiť:
 

neco z logiky, výrokové formy, tautológie, množíny, úvod do terie grúp, telies a algebraick.štruktúr, základy algebry -matice, determinanty, riešenia sústav(ne)rovníc,
Mat.Analýza - rady a postupnosti, limity, f(x), limita funkcie, vlastnosti funkcií, grafy, obory, funkcie 1 realnej premennej,
analitická geometria (tesne súvisí s maticami, /determinant.a sústavami) - vzájomné polohy a prieniky 2D, aj 3D geometrickích útvarov, krivky, priesečníky, body dotyku, povrchy, objemy,
a potom sa to zvyčajne zakončuje neurčitými a určitými deriváciami a integrálmi fnkcií 1 (a príp 2 a víc, n realnich premenních, + aplikácie dlžky kriviek, prieniky, plochy, povrchy, objemy - 2D a 3D telies a útvarov určeních 2 (a víc) krivkami (resp. funkciami) s 1 aal. 2 a viac, n premennými..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto je ta najstupidnejsia obhajoba VS. Ak si mam vsetko nastudovat sam, tak naco nam nejake VS su? Mozme vyucovania rovno zrusit, dat studentovi osnovy/skripta, co sa ma na skusku naucit a nech pride kedy chce.
Druha vec - stretavame sa cim dalej tym viac redukovanym ucivom, lebo potrebuju skoly za 3 roky vyplut "odbornika" a v dalsom stupni sa znovu prebera to iste. A toto je realita aj na technikach, kedy som jeden predmet absolvoval 2x za cele studium - zakazdym sa akurat volal inak, obsah totozny a 2x ako statnicovy predmet. Cize som skladal skusku z rovnakeho obsahu 4x dokopy. Iny predmet dokonca 5x. Plus skola mi do praxe nedala absolutne nic, kedze sa uci kvantum nepouzitelnych veci v praxi.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

"Jej cieľom preukázať že takáto aktivita nás nerobí hlúpejšími ale naopak múdrejšími. "To vidim vsade okolo seba.Skoda reci, ako sme zmudreli za poslednych 15 rokov.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

uveď príklad v čom si zmúdrel
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

napr. v tom, ze chape ironiu a sarkazmus, na rozdiel od teba
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

toto nebol sarkazmus, lebo jeho tvrdenie nie je jednoznačne dokázateľné
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Si videl matematicku vetu na sarkazmus? Ja nie.

Vsetko co kompletne vymyslel clovek je len subjektivne interpretacia. Vsetky zakony, pravidla, vyhlasky, zvyky, hodnoty... Preto na 20 zakonov ma 20 pravnikov 20 nazorov. V matematike nieco take neexituje. Obavam sa ze zmysel pre sarkazmus do platonskeho sveta idei nepatri. Ani slusnost ci exekucny zakon. To su hovadsky relativne pojmy.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Používanie slov bez presnej definície nikam nevedie. Sarkazmus je definovaný ako výsmech niečoho konkrétneho. Mrhanie času na internete nemožno dokázať ani vyvrátiť. Preto na to nemožno použiť sarkazmus.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Si najprv uvedom co vysmieval: ze uroven vzdelania (ktore sa vraj nadobuda aj mrhanim casu na internete nech je to cokolvek, alebo v skolach) nabera na kvalite.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ani to nemožno dokázať ani vyvrátiť. Možno vysmieva jednoznačnosť tvrdení v článku. To by sa už dalo vysmiať.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

clovece si horsi jak sheldon
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Niektorí pozerajú Farmu, iný Teóriu tresku. Zvyšujú si tým sebavedomie? :-)
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

nie, znizuju si uz dost nizke IQ, pretoze ludia co pozeraju farmu vobec nemozu pozerat tbbt

to je ako keby skolkar listoval skripta z analyzy
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Suhlasim ze ide o oblbovanie naroda, ale skolkari nepozeraju Farmu. :-)
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

...a preto miesto skript z analyzy listuju rozpravkove knizocky plne obrazkov
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Do 2 rokov sa naučia klikať na ikonu rozprávky v položke videá.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tbbt je fakt ubohy akoze humor pre asocialov, to uz radzej 2+1/2 chlapa. Naopak farma mi dodava rozhlad, ze aki dementi pobehuju po slovensku a prezentuje obraz o tom, ake sracky konzumuje slovensky divak. Niekedy sa da aj zasmiat, ty vedator.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

spaceman ze ty si nejaky trapko z filozofickej fakulty?lebo ti maju takyto humor ako ty.niekto nieco povie a oni to filozoficky skumaju miesto toho aby sa zasmiali.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Potrebuješ si zvýšiť sebavedomie?
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

da sa na absolventovi filozofickej fakulty este viac zvysit sebavedomie? :-D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

myslím, že neni z filo ani žiadnej podobnej humanit.fakulty,
ha! aja už asi aj viem, kdo toje, len to meno keby som si spomenul (al.pohladám jeho blogy, tie známe blogy a dost nové náhlady, názory na staršie, už pevne ukotvené a ´zatvrdnuté´ teorie..)
(..ale v tích textoch na blogu som cítil aj akési urazenie sa, z odmietnutia, nedocenenia,v akademickej,odbornej obci, vyhranenie sa..)

toš, však netreba sa bránit ani novým prístupom, nápadom, pohladom na veci..
(len s tým "búraním a úplným mazaním", hádzaním do koša (so slovami že je to blbost úplná) už nečeho vybudovaného (hocičoho) by som bol opatrnejší..
bo zahodit je lahko a rýchlo, neco vytvorit je o to tažšie..
Odpovedať Hodnotiť:
 

No schválne, ako sa volám, alebo aký mám blog? Ty debilko namyslený.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Tak napr. z ustavy ABSOLUTNE NEVYPLYVA, ze je u nas zakazana polygamia. JE tam napisane "...zvazok muza a zeny...". Ako z toho (z hladiska kvantifikatoroveho poctu) vyplyva ze "prave jedneho muza a jednej zeny" ??? NIJAKO !!! Pokial to exaktive, rigorozne, deduktivne, logicky, jednoznacne a neodskriepitelne neosetruju ine zakony. Ale teda ustava polygamiu neosetruje.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ústava nemusí ošetrovať ani ľudožrútstvo, to riešia konkrétne zákony.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Hej, ale toto bola delikatesa, kazde konzervativci to chceli mat v ustave. Akosi to nedomysleli, kedze sa sustredili len na pohlavie a tak im to uz stacilo. Nie som pravnik, ale zrejme existuje nejaky zakon, ktory polygamiu neodskriepitelne a jednoznacne zakazuje. Avsak podla ustavy moze mat kazde zena pokojne 10 muzov a kazdy muz 10 zien a znenie ustavy (ze manzelske zvazky maju byt len medzi muzmi a zanami a nie homosexualne) bude krasne naplnene.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Neviem čo riešiš, ale toto sa u nás rieši frajerkami. Odsúdiť to možno iba morálne.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Az na to, ze moralka ako subor pravidiel a zvykov je tiez sakramentsky relativna. V amazonskom kmeni je naplutie do xichtu prejavom hlbokej ucty, u nas asi tazko ... :)))
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Naplutie do xichtu je folklór, morálka je slušný spôsob života pre všetkých.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Moralka je suhrn pravidiel podla ktorych zije spolocnost.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Moralka je akurat tak dobry bullshit.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

morálne je aj dať po hube tým čo robia bordel
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

si kokot
Odpovedať Hodnotiť:
 

Druha vec je ustava asbolutne neosetruje problem adopcie deti mohosexualnymi parmi. Bezne sa deje, ze diete si zoberie do opatery clovek (bez manzelskeho zvazku). To u nas nie je zakakaze odoptovat si dieta ako clovek bez manzelskeho zvazku. To ze ten clovek uvedie ze ako napr. zena zijem v domacnosti s inou zenou nikoho netrapi (nikto nevysetruje ze/ci je lezbicka), ale ze mus zije v domacnosti s inym muzom ... Pravne je vsetko v poriadku, pretoze splna vsetky podmienky pre adapciu ... Absurdita ze? Serkame sa s homosexualnymi zvazkami (iba zvazkami), ale V REALNE ludia zijuci v takych to zvazkoch si veselo mozu odoptovat deti (teda jeden z nich ako clovek bez manzelskeho zvazku)... Tolko k exaktnosti zakonov vymyslenych clovekom ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie som právnik.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

suhlas
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To ze uroven nasho skolstva (ZŠ-->SŠ-->VŠ) ide posl. 15-20 rokov do hajzla, je pravdiva a smutna vec ...

Ked to takto pojde dalej, v 2050 bude mat cely narod VŠ vzdelanie, 1/3 male doktoraty (ked este budu existovat), 1/5 PhD velke doktoraty, 1/10 naroda budu docenti a 1/20 profesori ...

Nebude to nadhera? A narod bude pritom dementný, co individuum to samé tupelo ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Future Generation s niektorými tými dokriveými kriplami a vševedom s ideálnymi názormi - päť centimetrovým hobbitom Františkom nás spasia!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

fíúha, ani nevieš, že bz si si to mal radšej dat ist hned patentovat a (C)-ochránit, predtým jako si to prečítajú páni vo vláde a papaláši na úradoch..
heh, takto im dávat námety a nápady.. :p ;D
však to razom úplne všetci úradnící (hocijaký, hocikde) a kanclové krysy, sa vlastne stanú rovno aj PhD, minimálne, (však každý den minimálne 3 - 4 hodiny na internete, 5dní v týždni, to už vydá, do dochodku, / za tích 10 - 15 - 20 rokov úradníčenia, aj na docentúru, a celoživotním úradníkom aj na profesúru..
heh, ale tu ani tak nejde o tituly,/ tažko vyštudované "cez tie internety", - ale o €$, že s vyšším titulom si budú moct všetci kancloví (úspešne) zažiadat o (nemalé) navýšenie, ZVYSENIE platov! !! !!!
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Iba 3 hodiny? A co mam prosim ta robit zvysne 3 hodiny?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

fajcit, debatovat a kavu pit.
alebo predstieraj, ze pracujes. stat tiez predstiera, ze ta plati.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Viem si predstaviť, že tri hodiny strávené na internete sledovaním dokumentárnych filmov, čítaním wikipedie alebo čohokoľvek, odkiaľ sa dajú čerpať informácie, má efekt na kreativitu, ale bezcieľne chatovanie a mailovanie...
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

dam krk na to, ze to da viac ako farma, alebo joj tv news..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A ked to viac neda, tak to garantovane aspon viac nasere.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

0.30€,-
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Prepac, ale dviha mi to chlpy
0,30 € ked uz tak
alebo
1,- €
1,00 €

0.30€,- ????
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

€ 0,30
€ 1,--
€ 1,30

0,30 EUR
1,-- EUR
1,30 EUR

Do you even STN 01 6910?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Co hovoris, pistik moj?
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/b8D
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

ALE CO, BOHATE DECKA NEMUSIA UZ ROBIT TAK MRHAJU CASOM, TAK TATKOVIA SA SNAZIA SVOJIM MAZNACIKOM NAZNACIT, ZE TREBA ZACHOVAT A ZVELADOVAT RODINNE ""NAHRABANE" DEDICTVO...
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

mal si sa lepsie ucit, nemusel by si po forach picoviny vypisovat.
alebo si ucastnikom toho predmetu?
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Si mi pripomenul vtip:
Dvaja roboši, starý a nováčik. Starý skočí šípku do žumpy, po chvíli sa vynorí a hovorí:
- podaj mi kľúč 13-ku
Novíčik mu podá kľúč a on sa zasa ponorí do žumpy. Po chvíli zasa sa vynorí a hovorí:
- teraz mi daj vidlicovú 22-ku
A zasa sa ponorí do žumpy. Takto sa to opakuje celý deň a na konci dňa hovorí starý tomu mladému:
- Vidíš! Keby si sa bol lepšie učil, nemusel si kľúče podávať..
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

ked sme uz pri tych vtipoch:

Mladý a starý zamestnanec idú spolu do zamestnania. Mladý si nesie notebook, 3 mobily, iPod, 3 čipové karty na krku, kufrík plný DVD, CD, USB atď. Starý je uvoľnený, má len igelitku s jablkom a jogurtom. Mladý s obdivom hovorí:
- Teda, po toľkých rokoch práce to máte všetko v hlave, že?
- Nie, pán kolega, v piči, v piči to mám...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

fantasticke!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

stavím sa, že má predmet zaručene naplnený a je oň veľký záujem. ;) :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Udeľujem tu diskutujúcim zápočet.
Dozvedeli sme sa niečo o Fermatovej vete, ústave, obľúbených TV seriáloch, úrovni školstva, norme STN 01 6910, naučili sme sa aj pár vtipov.
Uvidíme sa na ďalšej hodine.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

@Pietro - náhodou, napr. tie elektrony na korálke sú krásna metafora, a neviem či úplne presne, ale aspon TROCHU aj výstižná (aspon velice približne - to navlečenie, "zviazanie" na 1nit..)
však tí výzkumníci a inžinieri v minulosti tiež radi využívali rozne prirovnania, nápady, metafory - napr. pudingový model štruktúty atomu, oranie pola (matrice) RIADOK PO RIADKU (-vykreslovanie obrazu "po riadkoch" na starích tv, - ten američan - inventor tv, CRT-tv prijímača..),
padanie jednotlivích,konkrétnich kvapiek dažda do jazera - vačšej masy vody (kvant.teorie..)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toz veci si potrebujme predstavit, uchopit. Mozno v pokrocilom stadiu a schopnosti abstrakcie nam stacia matematicke symboly a cmaranice bez toho, ze by sme si to vedeli predstavit a vobec to nejako uchopit a nejako k tomu pristupit ze co/ako to vlastne vo fyzikalnej realite je.

Ale male decka a laicka verejnost potrebuju iba a jedine rukolapne prirovnania z beznych situacii zivota. Elektron (a vlastne cokolvek dostatocne male v mikrosvete, hoci aj cely atom zlata, aj ked tam uz je kvantova pohava mensia) ako "pravdopodobnostny oblak" ci dokonca este ako nieco ine, decku nikto nevysvetli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nepotrebujeme prirovnanie, ale dokaz, vedecku pracu a realny obraz, ktory sa moze prekvapivo lisit od nedokazanych teorii. Štruktúra atómu už bola vyfotená.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"mailingové listy" - no to je naozaj skvelý preklad do slovenčiny, len čo je pravda... vďaka redakcia :-)

lepšie by bolo napísať "mailové konferencie" alebo to nechať v angličtine "mailing lists"
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tzv americká slovenčina, používajú ju emigrovaní slováci v juesej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a rytmusove decká, motherfucker yeah bitch suck my big hairy balls nigga
Odpovedať Hodnotiť:
 

@Pjetro de fakt klobúk dole k tvojím názorom, aj na VŠ...chodím sem už nejaký ten rok /ok už veľmi dlho/ a poväčšine si písal vždy k veci a ešte aj humorne.
Súhlasím s tým, že na školách sa matika vyučuje veľmi biedne a potom decká strácajú o ňu záujem. Ja som mal zlých matikárov na strednej a ked som šiel na VŠ musel som si nájsť doučovanie a div sa svete išlo to. Formou POLOPATISTICKY bez debilných symbolov na úvod ktoré hned spravia ľudom zvlášť z rána na cviku žalúdkovú virózu. Aj teraz mám na VŠ matiku a ako si povedal, je to ako z rýchlika. Potom má z toho každý len stres a strašidlo, lebo sa to poriadne nevysvetlí. Doktoranti sa teda snažia, a práve formou POLOPATISTICKY. Ak budú v tej forme pokračovať tak si myslím že budú skvelí učitelia a profesori.

Dobrú noc, zápočtový týžden ma víta
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár