neprihlásený Utorok, 26. novembra 2024, dnes má meniny Kornel
Veľký kupca Bitcoinu chce rozdeliť Kaliforniu, vytvoriť štát Silicon Valley

Značky: USAzaujímavosti

DSL.sk, 24.7.2014


Návrh investora rizikového kapitálu Tima Drapera rozdeliť americký štát Kalifornia na viacero menších štátov získal dostatočnú petičnú podporu a po oficiálnom potvrdení budú o návrhu hlasovať v celoštátnom referende občania Kalifornie.

Iniciatíva získala 1.3 milióna podpisov, ktoré organizátori oficiálne odovzdali uplynulý týždeň.

Po oficiálnom potvrdení predloženia dostatočného počtu hlasov budú o návrhu hlasovať občania v referende v novembri 2016. Ak sa vyslovia pre rozdelenie Kalifornie, návrh musí ešte odobriť a nové štáty prijať Kongres USA.

Draper návrh zdôvodňuje neefektívnosťou riadenia tak rozmanitého štátu akým je Kalifornia s bohatými oblasťami ale tiež veľmi chudobnými oblasťami.

Návrh počíta s vytvorením štátu Silicon Valley, ktorý bude zahŕňať rovnomennú technologickú oblasť v okolí San Francisca. Nový štát s cca 6.8 miliónmi obyvateľov oproti 38.3 miliónom žijúcim v celej Kalifornii by bol najbohatším americkým štátom pri prepočítaní na jedného obyvateľa.

Ďalšími novými štátmi by mali byť Jefferson, Severná Kalifornia, Južná Kalifornia, Západná Kalifornia a Stredná Kalifornia, ktorá by sa stala najchudobnejším štátom USA.

Draper, ktorý pochádza, žije a podniká v oblasti Silicon Valley, si pred schválením návrhu pozornosť získal už na začiatku mesiaca. Vtedy od USA odkúpil všetkých 29.7 tisíc Bitcoinov predávaných v aukcii, keď na všetkých desať dražených blokov ponúkol najvyššiu ponuku. Bitcoiny získali USA zabavením pri záťahu zo serverov trhoviska najmä s nelegálnym tovarom Silk Road.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Až 9.5% programátorov má mať mimoriadne nízku produktivitu
Aj Xiaomi bude mať vlastný procesor pre smartfóny
NASA si objednala vypustenie helikoptéry na Titan, od SpaceX
Notebookov s novým Snapdragonom sa malo predať iba 720-tisíc
Ceny RAM by v 2025 mohli klesnúť, odhadujú analytici
Štátna zaručená konverzia dokumentov má zase výpadok
O2 zvyšuje ceny programov Radosť - aktualizácia 1
Raspberry Pi má nový model, Raspberry Pi Pico 2 W
Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov


Diskusia:
                               
 

a bohati budu este viac vykoristovat tych chudobnych
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

Chudacik, nevies si zarobit tak hladas chybu v bohatych. Chod makat a neplac.
Odpovedať Známka: -3.4 Hodnotiť:
 

Chyba je jedine v bohatych, su totizto nenazrany...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

byt bohaty a zarabat peniaze je totizto ich zivotna cesta, zmysel zivota, a kedze penazi je urcity pocet, budu bohatnut na ukor chudobnych
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Penazi je urcity pocet - myslel si hmotneho bohatstva je urcity pocet. Takze ak mas pracu, zijes na ukor niekoho, kto ju nema - a je jedno ci si bohaty alebo chudobny. AK dostanes v praci premie, tak je to tiez na ukor niekoho. Takto sa na to pozerat nemozes a drviva vecsina bohatych ludi ti povie, ze peniaze niesu najdolezitejsie a uz vobec nie su zmyslom zivota. Lenze to ako chudobne zmyslajuci nechapes.
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

Tak tak, a este jedna rad od bohatych(nie mna), ze ked sa chces stat bohatym, nesmies bohatych ludi nenavidiet, lebo by si potom nenavidel aj seba.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

A este inak povedane, ak chces lietat, tak sa mas radit s orlami, nie so sliepkami.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

"drviva vecsina bohatych ludi ti povie, ze peniaze niesu najdolezitejsie" To ti mozno povedia, ale na ich cinoch vidis, ze sa snazia nahrabat co najviac penazi. Peniaze ktore nedokazu minut ani generacie po nich.
Je to dosledok toho, ze clovek vyhodnocuje svoje bohatsvo na zaklade porovnania s blizkym okolim. Ak mam ja 1000 a moj sused 800 tak som spokojny. Ale keby som mal 10000 a moj sused 20000, tak je to problem.
Casto vidis predhananie sa, ze kdo ma drahsie auto, alebo luxusnejsie sidlo. Tento jav je bezny hlavne u ludi, ktory sa k svojim peniazom dostali prilis lahko. Nemozes sa potom cudovat, ze niektory ludia ich nenavidia, ked zerabaju aj s lepsim vzdelanim par supov. Len nemali to stastie, ze ich brat je ministrom. Tych naozaj bohatych, ktory si zachovali moralku je velmi malo.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

Neporovnavaj to v slovenskom meritku, kde sused zavisi susedovi aj nos medzi ocami. Tito ludia maju peniaze ako vedlajsi produkt svojej prace. Lenze hlavne na slovensku panuje dogma z cias socializmu, ze ked si podnikatel, tak automaticky musis ojebavat a ze ked si zarobil majetok, tak urcite ojebom. Preco bohati bohatnu? Lebo po dosiahnuti jedneho ciela si najdu druhy a idu za nim - cielom sice moze byt zarobit prachy, ale zvecsa su dovody ovela prozaickejsie a to, ze maju po dosiahnuti o par milionov viac, je len vedlajsi produkt.
A druha vec - bohati zvecsa riesia svoj biznis s bohatymi. Nie kvoli bohatstvu - ale kvoli podobnemu mysleniu. Pretoze ked prides za "chudobnym" a das mu prilezitost nieco vo svojom zivote zmenit, alebo mu ponuknes nejaku vyhodu tak sa ti v 95% dostane toto: to nemoze fungovat, urcite ide o ojeb a podobne "logicke" "argumenty" aka vyhovorky, len aby nemusel nic preto urobit, lebo prave chudobni si myslia, ze zbohatnut sa da nicnerobenim.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

hodnota kazdej jednicky zavisi od poctu nul, ktore su za nou. bez armady "chudobnych" by "bohati" nikdy nic nezrealizovali a ani by sa bohatymi nestali. takze sa navzajom potrebuju. lebo bez skvelej organizacie nefunguje nic, co je vacsie ako mala obcina a zasa ked nemas koho organizovat, mozes akurat sam do ruky lopatu zobrat. :-)
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

To nie je tak celkom pravda. Ide vseobecne o ludi - ponuka dopyt, je uplne jedno ci chodubni, ci bohati - Ako priklad mozeme uviest premiove znacky aut. Pocas krizy automobilky pre "chudobnych" mali horsie predaje a premiove znacky naopak rekordne (porsche, rolls-royce, bentley) atd. Taketo auta si "chudobni" nekupuju, ale je mi jasne co chces povedat a ciastocne to aplikovatelne je, lenze skor je to utecha pre tych "chudobnych", ze sa biju do prs, ako by bohati bez nich nic nedosiahli. Pricom ked sa maju zjednotit vo fabrike a nakopat nenazrany manazment - co s uspesnymi a bohatymi moc nema, tak strajkovat nepojdu a ani sa nezjednotia. Takze kto prehrava v konecnom dosledku za svoj vlastny obmedzeny postoj? Vo velkom plati, ze dotycny clovek si moze za svoju situaciu sam a je len mizive % ludi o osude ktorych rozhoduje niekto iny.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tie predaje aut len dokazuju, ze kriza bola vytvorena umelo. Viem, ze je to dost chyba ludi, ze tommu verili, ale z ich pohladu nemali preco neverit informaciam v mediach. Lenze vysledok krizi je, ze mnohe firmy plosne znizili platy. A majetok 100 najbohatsich ludi na planete vyrazne vzrastol.
No a k tej druhej casti. Slovaci naozaj nstrajkuju, alebo len vinimocne. Ale caste strajky uz vytvaraju opacny problem hlavne krajine, ktora je zavysla od zahranicnych investicii.
A je tu este jedna vec, pre ktore by sme sa mali snazit podporit chudobnych. Lebo ludia co pracuju za malo robia prace, ktore tiez musia byt spravne(napriklad pomocny personal v nemocniciach). Robia to za prachy, za ktore by som ja ani nevstal z postele. Ale keby s tym vsetci zo dna ne den sekli tak je to problem pre celu spolocnost. Toto su veci, ktore sa mi pacia napriklad v skandinavii, ze platove rozdiely nie su take extremne a aj chudobny mozu zit slusne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som nikdy nechcel byt bohaty peniaze ma nikdy nelakali. Je to normalne?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Je to normalne, nenormalna je len nenazranost ludi, ktori sa stazuju ako sa mame na Slovensku zle ale to je len pre to, ze su zhyckani a chcu toho stale viac a viac
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ty zijes v pekne naivnej realite. Ukaz mi megakorporaciu, ktora nema aspon jeden preslap. Ved aj to uzasne davanie miliard na charitu je len sposob ako preprat prachy. Lebo ked si k tomu nieco dohladas, tak tie charitativne organizacie zvedca sidlia v danovych rajoch. Tak ako mas sposoby ako dostat nezdanene prachy z EU, tak toto je jeden zo sposobou ako ich dostat mimo USA. Ale aj keby sme si odmysleli toto, tak pri megakorporaciach je uplacanie bezny standard, nie len na Slovensku. Ja viem, ze v korupcii sme rekorderom, ale korupcia existuje aj mimo hranic SR. Ak si myslis ze nie, tak dalsia dikusia straca zmysel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to, ze penazi je urcity pocet skus vysvetlit ludom z FEDu alebo ECBcky :D asi si to nevsimli a tlacia ich dalej..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak tak.. ďalšia snaha izolovať sa od chudobných a spraviť ich závislých od tejto zgerby
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

V Silicon Valley je jedna z najvyssich koncentracii inteligentnych ludi na svete, ak nie najvyssia, zo Silicon Valley prisiel pokrok v mnohych oblastiach, len pre nejaku slovensku somracku socku z dolneho vidlakova to je zberba:)))))) Si frajer!:))))))
Odpovedať Známka: -3.0 Hodnotiť:
 

nebit tych sociek tak nie si na svete
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

nechaj ho tak, chalan si prečítal úvod z Jobsovej knihy, kúpil si bazárový 5 ročný ajfoun a teraz sa tu hrá na milionára podnikateľa ktorý na sebe už 2 týždne drsne maká
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Velky prispevok svetu, vediet sa rozmnozit. Fakt narocne na ducha i telo. Daj este nejaku perlu, ty myslitel. Najlepsie s dalsimi pravopisnymi chybami.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

loserov by sa malo zabijat, ciganov na osadach co kradnu zeleza, a slabych jedincov by sme mali vyzabijat, tak to v prirode chodi, silnejsi prezije. Slabi jedinci degraduju nase DNA, iba silni by sa mali mnozit aby sme sa evolvovali rychlejsie.
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

Co je podla teba "silny" ? Ten, co si vyhoni lavackou 3x po sebe? Alebo ten, co chodi do posilky sa obzerat do zkradla ved napumpuje objem (vodu) miesto normalnej hmoty? Alebo ten, co sa hra na silaka, ale keby sa stretne z vychtrlikom co ho zastreli, lebo vie pohnut mozgom miesto svalov? Alebo ani jeden z nich, disgrafik, dislektik ale napriek tomu miliardar ?
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Najlepsou selekciou je system, ktory sam o sebe funguje ako ma a dava ludom priestor na ich realizaciu. Slabi skoncia, silni idu dalej. Nemusi sa hned zabijat, ale zaroven by sa mala znizit akakolvek podpora na minimum, nech sa kazdy stara sam o seba. Je to najlepsi a prirodzeny sposob. Preto systemy typu socializmus a komunizmus vzdy casom stroskotaju, lebo utlacaju silnych a maju snahu vsetkych zrovnat, silnych aj luzy dokopy, dokonca luzy uprednostnovat a to nejde. Silnejsi pes jebe, tak to je v prirode tak to funguje pri vsetkom a tak to ma fungovat aj pri ludoch.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Socializmus je system pre neschopnych - s tym len suhlasim, ale to, co nas rozdeluje od zvierat na primitivnej urovni je to, ze sancu dostane kazdy, aj ked na prvy pohlad nevyzera byt "silny", pretoze sa moze prejavit az casom a to nikdy nevies vytriedit hned.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Ved ano, spominal som system, ktory dava vsetkym priestor na realizaciu a tak sa to postupne vyselektuje. Kazdy to ma vo svojich rukach a nema sa co spoliehat na stat. Funkcia statu by mala byt len v oblastiach obrany, infrastruktury a nejakej tej spravy. Z toho vyplyva co najuzsia statna sprava a vtedy by mohli byt dane minimalne a ludia by mali viac pre svoj rozvoj. Taky system ma sancu na uspech a nie to co vidime, ze statna sprava je prebujnena a vsetkych nas to stoji peniaze. A to nespominam, ze cim prebujnenejsia sprava tym vacsia byrokracia, tym vacsi priestor pre korupciu a tak dalej. Deti, dochodcov, socky, invalidov teraz nechavam stranou, to je na dalsiu diskusiu.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

ked som bol mladsi mal som rovnaky nazor ako ty. teraz som starsi a myslim, ze vyzretejsi. ludsku spolocnost od rise zvierat/prirody oddeluje tolko veci, ze tvrdenie "nech sa kazdy stara sam o seba" je pre prezitie a napredovanie ludskej civilizacie neprijatelne. Clovek k realizacii svojh potencialu potrebuje pocit bezpecia. Skratka, ze jedneho dna nezdochne od hladu on alebo jeho rodina, ze sa z nich nestanu homelessaci odkazani na pomoc v systeme, ktory funguje podla hesla "nech sa kazdy stara sam o seba". Vo chvili, ked sa budeme porovnavat "so psami" lebo v prirode teda ten silnejsi jebe, ako hovoris, sa nepohneme dalej a ludia budu nestastni,frustrovani, otraveni a vsade budu svine ako stale su. Verim, ze je tato takmer utopisticka predstava realizovatelna.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

bravo, prave si zabil asi najvacsieho zijuceho fyzika
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak to naozaj chce, nech si tam importuje tu cvargu z majdamu.
Ti to tam rozyebu na pardrt.
Potom staci spomenut, ze sa odpoji od federalnej vlady, ze nebude platit federalne dane a federales ho odyebu ako skodnu.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

pekne, vytvorit si danovy raj silicon valley... nemam slov
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Ide o politiku, v amerike je strasne popularny gerrymandering.
To je rozdelovanie okresov, a pod okresov do sektorov podla toho ci ste demokrat alebo republikan.
A podobne to chcu aj s kaliforniou, rozdelit ju do casti kde by republikani mali sancu vyhrat.

http://i.imgur.com/8EOK42p.jpg
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Kriste, ty poriadne trepes.

Gerrymandering funguje tak ci tak - netreba koli nemu rozdelovat kaliforniu. Gerrymandering je niekedy na urovni ulic (sused je v inom okrsku). S delenim to nema nic spolocne.

A co sa tyka rozdelenia kalifornie - jasne ze to neprejde. Demokrati by ziskali viac zastupcov v DC, co republikani neschvalia.

Inak by to bolo fajn. Mat v jednom state sillicon valley a inak chudobnu kaliforniu je asi ako pridruzit zahorie k viedni, ved lebo zdielaju geografiu ...
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Zhodou okolnosti som sa rozpraval o tomto s jednym kaliforncanom v utorok a tiez mi tvrdil, ze za snahou rozdelit kaliforniu je gerrymandering.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

>Kriste, ty poriadne trepes

a kde presne, lebo si nepovedal kde vidis problem ty trtko
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Prišiel som neskoro, určite sa to tu už rozoberalo a mnoho kvalitných príspevkov bolo nenávratne vymazaných, ale predsa:

Čo je to preboha KUPCA? Veľký kupca? Zase niekomu udrela čípoš paprika na mozog?
Už ste niekedy počuli o takej fraške od Viliama, že KUPEC BENÁTSKY? Tak slovo "kupca" je druhý pád toho "Kupca Benátskeho". Nič iné.
Nepíšte nám tu na dsl.sk pičoviny, dobre?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

velky kupca benatsky
kapce ma jedenastky
ze sa podrazka mu derie
snad sa z toho neposerie
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Modifickáááciááá:

Veľký kupca benácky
kúpil kapce dvanácky.
Kilo masla na chleba,
"Pán vodič, viete prečo sme vás zastavili?
Nesvieti vám žiarovka pod ŠPZ. Vystúpte z vozidla
a dajte ruky na kapotu.
Vy kurvy, Kotlebu na vás.
Kotlebááá. Kotlebááá.



Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ten druhy vers mas veru o dost lepsi. :-)

pan vodic, otvorte batozinovy priestor!
pan vodic, vam v batozinovom priestore nesvieti ziarovka!
to bude aspon za 50 :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Krátky slovník slovenského jazyka z r. 2003.

kupec -pca m.
1. kto niečo kupuje, kupujúci: hľadať k-a na dom
2. v min. obchodník: bohatý k.;

staci takto?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Je možné, aby niekto prečítal len prvú vetu v odstavci a hneď napísal reakciu? Je toto vôbec možné? Sú aj takýto ľudia medzi nami?

Áno, je to možné. Áno, sú.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

a teraz poprosim tu o cervenej karkulke
Odpovedať Hodnotiť:
 

Statisticky je chudobnejsich viac ako bohatsich ak sa pozrieme na celu CA. Predpokladam, ze vacsina tych chudobnych nepustia aby bohaty mali svoj vlastny stat z ktoreho im idu peniaze.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No ale to by na vlajke musela pribudnúť hviezdička. To neprejde.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Guverner arnold si musi vlasy trhat ked sa mu to ma rozdelit :), aspon budu bohaci po hromade, dobry napad, ked budu roztruseny kade tade tazko ich najst takto budu vediet presne kam maju chudobny ist :). Dobry napad maju moj suhlas :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale zaujimave, ze az v r. 2016, cim viac casu, tym to skor mozu zmenit, ovplyvnit...
A ak im to neprejde a aj tak budu chciet budu na nich strielat ako to funguje v nimi podporovanych statoch?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár