neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Nvidia chce priniesť konzolové hry do tabletov, s novým CPU Tegra K1

Značky: NvidiaCPUtabletyhry

DSL.sk, 6.1.2014


Spoločnosť Nvidia, významný výrobca grafických procesorov, dnes v predvečer najväčšieho veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas predstavila novú piatu generáciu svojho mobilného ARM System-on-Chip procesora Tegra.

Piata generácia s označením Tegra K1 disponuje najmä vysokým grafickým výkonom, ktorý je podľa spoločnosti vyšší ako grafický výkon predchádzajúcich generácií herných konzôl Xbox 360 a PlayStation 3. Zároveň K1 podporuje grafické technológie využívané najnovšou generáciou herných konzôl a najmodernejšími hrami pre PC.

K1 vyrábaný 28-nm výrobným procesom totiž integruje až 192 GPU jadier architektúry Kepler používanej aj v GPU pre PC a superpočítače a podporuje technológie DirectX 11, OpenGL 4.4 a teseláciu. Ako prvá generácia Tegra tiež podporuje technológiu CUDA pre využívanie GPU na aritmetické výpočty.

K1 bude k dispozícii v dvoch verziách líšiacich sa procesorovými jadrami. Prvá verzia bude disponovať štandardnými 32-bitovými ARM jadrami Cortex-A15, štyrmi výkonnými taktovanými na maximálne 2.3 GHz a jedným energeticky efektívnym.

Druhá verzia bude postavená na 64-bitových ARM jadrách kompatibilných s inštrukčnou sadou ARMv8. V tomto prípade pôjde o vlastné ARM jadrá Denver vyvinuté Nvidiou a nie štandardné jadrá od spoločnosti ARM. K1 bude disponovať dvomi takýmito jadrami, ktoré budú taktované na maximálne 2.5 GHz.

Podľa prezentácie Nvidie bude mať GPU v K1 výkon 365 gigaflopov/s, procesorová časť zrejme modelu s Cortex-A15 jadrami bude mať výrazne vyšší CPU výkon podľa benchmarku SPECint ako procesory v Xboxe 360 a PS3 a jeho zrejme maximálna spotreba bude 5 Wattov. GPU časť je podľa tvrdenia Nvidie 1.5-krát energeticky efektívnejšia ako ostatné mobilné GPU.

Podpora moderných grafických štandardov umožnila na K1 portovať aj herný engine Unreal Engine 4 od Epic Games, ktorý spoločnosti spolu demonštrovali.


Demonštrácia Unreal Engine 4 na Tegra K1 (video: Nvidia)



Procesor Tegra K1 bude určený do mobilných zariadení, zrejme najmä tabletov a mobilných herných zariadení, objaviť sa má ale napríklad aj v automobiloch. Prvé produkty s 32-bitovou verziou sa podľa Nvidie objavia na trhu v prvej polovici roka, produkty so 64-bitovou Denver verziou v druhej polovici roka.

Nvidia bola relatívne úspešná najmä s prvými dvomi generáciami procesora Tegra, v súčasnosti ale výrazne dominuje so svojimi ARM procesormi najmä Qualcomm a posledná štvrtá generácia Tegry sa objavuje len v minime zariadení. Nakoľko úspešná bude Nvidia tak s Tegrou K1 je zatiaľ otázne, spoločnosť zatiaľ neohlásila žiadneho konkrétneho výrobcu mobilných zariadení plánujúceho použiť K1.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov


Diskusia:
                               
 

...na mobily, na mobily! :)
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

ked budes mat v telefone tegru K1 tak to bude aj pre tvoj mobil ;)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

ale pre linux nechcu poskytnut podporu. pritom android im nesmrdi,,,
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

bude aj to.. len si treba pockat 3-4 roky na 14nm
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

alebo ešte trochu viac na grafén
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

alebo na molybdenit, alebo ešte lepšie na *Stanén* (Stannene)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Alebo na ARM 256 Jadra so 1024 bitovou zbernicou v iPhone 98S. 100 rokov, nie ?
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

..ale to je už priamo konkrétn architektúra, / al. typ mikroprocesora, to čo ty spomínaš
tie 2 predtým sú fyzikálne / materiálovotechnologické procesy, /princípy, al. technologie výroby
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

vazne ? :)
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

No rozhodne, aby som si mohol svoj hologram urobit v kupelni pred zrkadlom
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

tieto poznamky su take prijemne. vzdy si ich rad precitam. ja skusim tiez dobre ?

he he hehe eee a a alebo, ARM s 328 jadrami a a a 2048 bitovou zbérnícóu a a a v iphóne e e eh e 102SD, nie ? he he ehehe he jake dobre ze e e eh.
Odpovedať Známka: -4.8 Hodnotiť:
 

To uz bolo trapne...
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Ja si nepockam. Pouzivam to, co mi momentalne najviac vyhovuje.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

hry...
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Skoda ze Tegru podporuje minoritne mnozstvo titulov na GP, Gameloft na Tegru s vysoke oneeeee. Osobne mam HTC one X ale zahrat si na tom NOVA3, Asphalt7/8, Modern Combat 4(bez editacie).... na max detailoch je nemozne. Ale taky Shadowgun, Death Trigger alebo Epic citedel bench. ide jedna basen.
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

chudatko lutujem ta
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

chudatko lutujem ta
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

chudatko lutujem ta
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Veď to demo vo videu išlo ledva 15-20fps. Napriek tomu sa teším, ako si na 25 minút na tablete zahrám takú "krásnu hru" a budem ho musieť pripojiť do nabíjačky.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

odkial si zobral to cislo? :D

obycajny tablet za 100 EUR ma vydrz 9 hodin pri normalnom surfovani, pri intenzivnom vyuzivani mozno polovicku. high end tablet s takouto grafikou urcite vydrzi niekolko hodin.
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

..nj, technicky by to ten "computer"-mobil/tablet (v mobile ;D zachvílu zvládal hrať na plné pecky, a najvyššie nastavenia aj tie najvačšie, najkomplexnejšie hry (Skyrim ++, TES VI, VII, 8, atd.., aj iné série..), ale - jak to spraviť s tým malinkým, stále príliš malým displejom ? ?! také najšikovnejšie,inžiniersky,technicky najpraktickejšie riešenia ma napadajú tieto 2 (ale určite je x dalších, aj lepších možností..) :

a) bud nejaký vysúvací,
b) alebo rozťahovací (neco jako mali astronauti v tabletoch vo filme Misia na Mars, (al. Red Planet)
c) rozkladací (skladacka)..

hej, a ešte tie batérie, resp. napájanie (elektrickou? (?) ) energiou, výskum a (ne)pokroky v oblasti baterií a akumulat., to je kapitola sama o sebe.. ;o :/(
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

njj, síce, SICE by to aj zvladal, cobydup, ale..
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

pustis si hru na plne detaily a tablet ti zatial co sa budes hrat uvari vajcia :D
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

tak aj debila napadne, ze si so sebou asi budem nosit tekute helium a pred hranim si vajcia zmrazim.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Ja som hraval Unreal Tournament a CSko na PC boli to zabavne hry, ked je clovek mlady.Hraval som aj FPS na PSP to sa este dalo.Ked vsak hram hru na Iphone,tak je to iba cista klikacka a jednosmerny nascriptovany pribeh, to ma bavi tak 15min maximalne.Cize aj ked tablet bude mat tuto turboskvelu grafiku, zabava a zazitok z hrania to asi nenahradi.Proste pri niektorych hrach ta mys chyba.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

To mas ale tak. Nieco bez mysi a klavesnice nema zmysel, nieco nema zmysel bez gamepadu a nieco sa hodi na dotyky v tablete alebo telefone. Najvacsi zazitok budes mat vzdy pri klavesnici s mysou po tme pred velkym monitorom so sluchadlami na usiach, tam sa do toho vzijes tak, ze si schopny sa pritom aj posrat. Telefonne hry su tak na hajzel a do postele a konzolove s navstevou. Z toho vyplyva, ze herne tituly su v tomto zavisle na platforme a kazda hra sa hodi na nieco ine. Preto som zastanca toho, ze niektore hry napriklad sportove su exluzivne konzolove a naopak niektore z PC by nemali na konzolach co robit. Aj ked trend bude skor taky, ze vsetko bude fungovat na vsetkom.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

ja keď som hrával CSko a UT, tak bola najvacsia chyba sa do toho vžiť.. potom sa to nedalo :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a otg ti nic nevravy, napoj si mys ked ti tak chyba, paneboze.
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

Maximalny suhlas. K niecomu podobnemu som dospel po par hodinach "hrania sa" s tabletom mojej drahej.
Nic co by sa rozvijalo, hry stale o tom istom len zvysujuca sa rychlost, obtiaznost, ale prakticky stale to iste prostredie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

samozrejme najuspesnejsia tegra bola 3, ktora sa objavila napriklad v Asus Transformer. Co sa tyka 5ky, pardon K1 :) tak s tym vykonom to nebude az take ruzove. Papierovo to zodpoveda zhruba GT 620-630, nieco medzi, tieto graficke karty ale maju naaasobne vyssie TDP. To moze znamenat jedinu vec - nizsiu frekvenciu = nizsi vykon. GT620 je slaba jak 5x vyluhovany caj. Suhlasim so Stachom, po tegra5 ani pes nestekne.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Tegra čipy sa výborne uplatnili v autách kde vykresľujú tachometer.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Ty si dement, porovnavaj to v ramci ARM chipov a ich grafik. Porovnavat graficky vykon s dedikovanymi grafickymi kartami mozes tak pre zaujimavost, ale nie ako argument o vykone, tam musis porovnavat porovnatelne.
Nvidia s Tegrou nemieri na kazdy cinsky sunt, to nie je Mediatek alebo Qualcomm, ktory najdes v kazdej hracke od 30 dolarov vyssie. Nemaj obavy Tegra K1 si miesto najde ci uz v tabletoch renomovanych znaciek, v autach alebo dokonca v AIO PC.
Ahaaa, teraz som si vsimol Tvoj nick, Ty si bol vzdy ako na praskoch:DDD
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

dement si ty, lebo nie ja porovnavam vykon grafik pri tegre a destkope ale samotna nvidia to ma ako hlavny argument pri tejto generacii. Bud si necital clanok alebo nechapes suvislosti. A AIO pocitace s ARM boli odpisane v momente ako sa MS rozhodol vydat RT tak ako ho vydal... Nvidia je v ARMoch jeden z najmensich hracov a ak vsetko dobre pojde, tak ho predbehne aj AMD.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Btw uz sa vynaraju aj AIO s androidom. Pochop, ze Tegra ani nema v plane extremne podiely, nemusi byt v kazdej sracke, aby bola uspesna. Uz teraz su ohlasene smart TV s Tegrou, niekolko tabletov, auta. Neber to tak, ze ked to nema obrovsky podiel tak je to hned zle, ani Ferrari nema obrovsky podiel a je spicka a naopak kolko veci ma vyrazny podiel a su to sracky. A bola to prave nvidia s tegrou, ktora uviedla do ARM mnoho inovacii od dynamickej zmeny frekvencii az po koncept plnych a uspornych jadier. AMD nema ARM este ani na papieri a ostatni maju uz s ARM dlhodobe skusenosti. Myslis, ze AMD v ARMe ich dobehne?:)))
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

AIO s androidom nikto s kladnym IQ nekupi. A AMD nieze ma na papieri ale uvedene budu v druhom polroku 2014.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

konzôl ? to mame konzôly ? viem, grama hovori yes why not, ale cita a vyslovuje sa to takto priserne debilne. vivat slovencina, vivat ja.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ano, presne to trh potrebuje, svojske, minoritne s nikym nekompatibilne riesenie.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

/watch?v=7MZs3MQO5eU
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ja som este stale v p1c1 z toho, ze si mozem na mobile zahrat gta san andreas, no ale ako vidim zachvilu si zahram aj gta 5...
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Hrajkajú sa vo virtuálnom svete a potom ich ten reálny (svet) tvrdo prekvapí.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tablety mám v p***
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Super takze aspon vieme ze mas cicu velku 20cm(7palcovy tablet) a vacsiu.....asi po porode....FUJ
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:

Pridať komentár