V Nórsku je už polovica nových áut na elektrinu
Diskusia k článku: V Nórsku je už polovica nových áut na elektrinu
Prispievajte do diskusií ako
prihlásený užívateľ.
Komentár, na ktorý odpovedáte:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: Priklad
Od: Ondiak
|
Pridané:
2017-03-09 15:05:03
No pointa unikla tebe. Batérie sú teraz drahé lebo sa nevyrábajú masovo. TESLA znížila cenu za KWH o 35 percent len tým, že bude produkovať vo veľkom. Každým rokom sa hustota zvýši min. o 8 percent a cena klesne. MODEL 3 má batériu v hodnote menšej ako 8k s dojazdom 350KM. A pôjde to dolu.
Životnosť batérie už nieje problém. Skúsenosti z s Modelu S ukazujú, že kapacita batérie klesne max. 5 percent za 100tisic km a potom už neklesá. Ak by klesla máš záruku 8rokov na výmenu. 1000cyklov bat. x 500km je pol miliona km.
Servis. V spalováku máš milión pohyblivých dielov a tekutín, mazania. V EV máš motor, batériu a jednostupňovú prevodovku. Potom už je len elektronika a software. EV skoro nepotrebuje servis. Taký fén ide 30rokov a nič sa na ňom nepokazí.
Že elektrina je z fosílnych zdrojov je výhovorka pretože stále lepšie ako páliť benzín. Aj tie elektrárne treba ekologizovať. O 5 rokov bude na trhu toľko lacných EV, že pochopíš, že je to budúcnosť.
|