Nekričte na disky, pôjdu pomalšie
Diskusia k článku: Nekričte na disky, pôjdu pomalšie
Prispievajte do diskusií ako
prihlásený užívateľ.
Komentár, na ktorý odpovedáte:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
zvuk v PC
Od: Pjetro de
|
Pridané:
2009-01-05 09:29:39
z matematickeho hladiska je zvuk zlozeninou nekonecneho poctu monotonynch zvukov ladicky s istou intenzitou a frekvenciou = nekonecny fourierov rad ... digitalizacia ale musi pocitat len s extremne velkym poctou clenov AcosBx vo fourierovych radach, lebo kazdy normalny clovek musi pochopit ze s nekonecnom sa v disktretnom svete IT narabat neda, od toho je tu spojita analyza, alebo z ineho sudka teoria cisel ... A vplyva na intenzitu (deformuje cosinusoidu v smere osi y), B vplyva na frekvenciu (deformuje cosinusoidu v smere osi x) ... zlozenim (scitanim) dostatocne velkeho poctu takychto cosinusoid mozeme aproximovat hocijaky zvuk = hocijako chaoticku vlnovku, ktora je prosta funckia ... samozrejme delenie po digitalizacii NEMOZE byt spojite a MUSI byt disktrene, napr. jednotkova dlzka na oxi y rozlelenia s jemnostou na 65536 casti (16 bitovy zvuk) a delenie jednotky dlzky na osi x na 44100 casti (44,1 kHz zvorkovacia frekvencia) ...
no ale trocha sem odbocev ...
|