neprihlásený Utorok, 26. novembra 2024, dnes má meniny Kornel
Nahrávacie spoločnosti vyčíslili v spore s The Pirate Bay ich škodu za stiahnutie pesničky na 2.1-násobok jej ceny

V utorok bol zverejnený anglický preklad rozsudku v švédskom trestnom procese so štvoricou stojacou za The Pirate Bay a prvýkrát tak bolo zverejnených viacero zaujímavých okolnosti prípadu v inom ako švédskom jazyku. Z odôvodnenia verdiktu zároveň vyplýva, že spoluúčasti na porušovaní copyrightu sa podobne ako The Pirate Bay podľa sudcu podľa švédskych zákonov založených na európskych direktívach dopúšťajú prakticky všetci užívatelia sťahujúci cez BitTorrent nelegálne distribuované audio a video.

DSL.sk, 29.4.2009


V utorok bol zverejnený anglický preklad rozsudku v švédskom trestnom procese so štvoricou stojacou podľa obžaloby za The Pirate Bay, prvýkrát tak bolo zverejnených viacero zaujímavých okolnosti prípadu v inom ako švédskom jazyku.

Preklad nie je oficiálnym prekladom vypracovaným alebo schváleným švédskym súdom, nechala ho vypracovať organizácia IFPI zastupujúca nahrávacie spoločnosti v Európe. Preklad je ale doslovným kompletným prekladom verdiktu vyneseného sudcom 17. apríla.

Predmet obžaloby

Štvorica za The Pirate Bay, Hans Fredrik Neij, Gottfrid Svartholm Warg, Peter Sunde a podnikateľ Carl Lundström, bola prokuratúrou obvinená za porušenie zákonov o autorskom práve a súvisejúcich právach, tzv. copyrightového zákona, prevádzkovaním služby The Pirate Bay.

Prokuratúra preukazovala porušenie zákonov medzi 1. júlom 2005 a 31. májom 2006, kedy bola prvá časť vyšetrovania ukončená zabavením serverov The Pirate Bay.

Štvorica bola najskôr obvinená z troch porušení copyrightového zákona, spoluúčasti na sprístupnení copyrightom chráneného materiálu verejnosti bez súhlasu majiteľov práv, prípravu na porušovanie copyrightu a napomáhanie vytvárania nelegálnych kópií videa, hudby a hier.

Prokuratúra počas konania procesu obvinenie z napomáhania vytvárania nelegálnych kópií stiahla, prípravu na porušovanie copyrightu sa jej podľa rozhodnutia súdu nepodarilo preukázať.

Zo spoluúčasti na šírení copyrightom chráneného materiálu verejnosti bola štvorica obvinená za prevádzku služby The Pirate Bay, vrátane možnosti vymieňať si torrent súbory ukazujúce na nelegálne šírené súbory, vytváranie katalógu a možnosti vyhľadávať v nich a za prevádzku trackera, ktorý pomáha pri vymieňaní si súborov cez BitTorrent protokol.

Prokuratúra toto preukazovala na 33 torrentoch, 20 pesničkách respektíve albumoch, 9 filmoch a seriáloch a 4 počítačových hrách. Nahrávacie spoločnosti a filmové štúdiá zažalovali štvoricu za spôsobené škody a tieto žaloby boli pripojené k trestnému procesu vedenému prokuratúrou. Spolu požadovali náhradu škody viac ako 100 miliónov švédskych korún, čo je v prepočte 9.3 milióna eur.

Tvorcovia hier Diablo 2, World of Warcraft, F.E.A.R. a Call of Duty 2 si náhradu škody v tomto procese nenárokovali, žiadali len preplatenie menších právnych nákladov v súvislosti s vyšetrovaním.

Súčasťou procesu bolo aj obvinenie proti Gottfrid Svartholm Wargovi za držanie nedovolených omamných látok a porušenie zákazu niektorých zdraviu nebezpečných látok. Wargovi boli totiž pri prehliadke v súvislosti s The Pirate Bay 31. mája 2006 v byte objavené aj nedovolené látky.

Verdikt

Sudca Tomas Norström v prvom rade úplne očakávane rozhodol, že užívatelia, ktorí copyrightom chránené dielo bez súhlasu majiteľov práv začnú zdieľať cez BitTorrent, napríklad teda release skupiny, samozrejme porušujú copyrightový zákon tým, že ho bez súhlasu majiteľov sprístupňujú verejnosti.

Zároveň ale s dôsledkom aj pre bežných užívateľov sťahujúcich cez BitTorrent nelegálne distribuované audio a video v odôvodnení rozsudku sudca konštatuje: "Ostatní seederi sa dopustili porušenia, keď stiahli segmenty chráneného diela a sprístupnili ich ostatným. Pre porušenie copyrightu nie je potrebné sprístupniť celé dielo. Sprístupniť segment diela je dostatočné pre naplnenie porušenia."

Sudca ale neriešil, keďže pre tento prípad to nebolo podstatné, či sa užívatelia sťahujúci BitTorrentom technicky dopúšťajú spoluúčasti v momente, ak je teoreticky možné od nich stiahnuť segment nelegálne šíreného súboru alebo až keď reálne niekto stiahne segment takéhoto súboru.

Prokuratúra pomocou svedkov preukázala, že na stránkach The Pirate Bay sa v uvedenom období, väčšinou v prvých mesiacoch roka 2006, nachádzali torrenty umožňujúce sťahovať daných 33 pesničiek, albumov, filmov, seriálov a počítačových hier.

Podľa rozhodnutia sudcu štvorica prevádzkovaním služby The Pirate Bay napomáhala porušeniu copyrightové zákona, ktorého sa priamo dopustili užívatelia The Pirate Bay zdieľaním súborov dostupných cez 33 uvedených torrent súborov.

Prevádzkovateľov podobných služieb, u ktorých sa prenáša alebo spracúva obsah generovaný užívateľmi, vo Švédsku chráni ustanovenie, podľa ktorého nemajú za porušovanie zákonov obsahom generovaným užívateľmi zodpovednosť. Prevádzkovateľ musí ale splniť niekoľko podmienok, z ktorých hlavnou je odstraňovať nelegálny alebo nelegálne šírený obsah, o ktorom sa prevádzkovateľ dozvie.

Prokuratúra preukázala, že prevádzkovatelia The Pirate Bay vedeli o nelegálne distribuovanom obsahu šírenom za pomoci The Pirate Bay a nekonali a neodstraňovali ho.

Prokuratúra tiež tvrdila, že väčšina torrentov indexovaných na stránkach The Pirate Bay je šírená nelegálne. To sa jej podľa sudcu nepodarilo preukázať, keď reálne preukázala len to, že zvyčajne absolútna väčšina zo sto aktuálne najpopulárnejších torrentov je šírená nelegálne. Na stránke je indexovaných ale viac ako pol milióna torrentov.

Sudca rozhodol, že štvorica pomáhala porušovaniu copyrightového zákona vedome a úmyselne.

Zároveň sudca rozhodol, že tak robila s komerčným záujmom a profitom, keďže v skúmanom období zinkasovala za reklamu na stránke 1.2 milióna švédskych korún, v prepočte 111 tisíc eur.

Sudca zároveň rozhodol, že štvorica konala spoločne v tíme a hoci mali rozličné úlohy, majú niesť rovnakú zodpovednosť.

Trest odňatia slobody

Švédsky zákon umožňuje za porušenie copyrightu udeliť trest väzenia maximálne dva roky, vyššie tresty sa majú používať v prípade porušovania pre komerčný profit.

Sudca v odôvodení rozhodnutia poukazuje, že v niektorých prípadoch boli v Švédsku už udelené za priamo porušenie copyrightu tresty zatiaľ v maximálnej výške jedného roka. Zároveň konštatuje, že vo všeobecnosti by za spoluúčasť na trestnom čine formou napomáhania mal byť udeľovaný nižší trest.

Keďže priami porušovatelia copyrightu v tomto prípade, užívatelia The Pirate Bay, tak nerobili pre komerčný profit a služba umožňovala toto porušovanie vo veľkom rozsahu, sudca nevidel dôvod dať štvorici nižší trest ako za priame porušovanie copyrightu. Všetci štyria tak boli odsúdení na rok väzenia.

Náhrada škody

O náhradu škody požiadali hudobné nahrávacie spoločnosti, európske filmové spoločnosti a hollywoodské štúdiá. Podľa švédskych zákonov majú, keďže prišlo podľa rozhodnutia súdu k porušeniu copyrightu, nárok na náhradu priamych strát spôsobených sprístupnením ich diel bez platenia.

Keďže štvorica napomáhala porušovaniu copyrightu úmyselne, majitelia práv k obsahu majú nárok navyše aj na primeranú náhradu inej škody spôsobenej dostupnosťou ich diel bez platenia.

Nahrávacie spoločnosti a hollywoodské štúdiá stanovili svoje priame straty ako svoj podiel z ceny alebo odhadovanej komerčnej ceny rovnakého obsahu krát počet stiahnutých kópií. Požadovali teda sumu, ktorú by získali, ak by si všetci užívatelia sťahujúci dané dielo cez BitTorrent kúpili toto z niektorej online služby.

Počet stiahnutých kópií sa nachádzal v zabavenej databáze The Pirate Bay a bol zobrazovaný aj na stránkach.

Nahrávacie spoločnosti tak požadovali 6.50 eur za jedno stiahnutie albumu, ktoré zvyčajne dostávajú pri konečnej cene 10 eur za album. Za pesničku požadovali 0.7 eur. Filmové štúdiá požadovali za jedno stiahnutie filmu medzi 220 a 260 švédskych korún, v prepočte 20.4 až 24.1 eur. Za stiahnutie jediného seriálu medzi danými 33 torrentami, prvej série Prison Break, požadovali 416 švédskych korún, 38.6 eur.

Za ďalšie škody nahrávacie spoločnosti a hollywoodské štúdiá považovali zníženie predaja CD respektíve DVD, zníženie záujmu o legálne internetové služby predaja. Ak sťahovaná skladba bola v čase sťahovania predávaná aj niektorou legálnou službou, nahrávacie spoločnosti si stanovili škodu na úrovni dvojnásobku ich podielu z ceny skladby. Dokopy tak za pesničku s cenou 1 eura v iTunes požadovali (1 + 2) * 0.70 eur, 2.1 eur.

U skladieb, ktoré sa nepredávali online, požadovali ešte vyšší násobok. Filmové štúdiá požadovali náhradu ďalších škôd v rovnakej výške ako boli priame straty z neuskutočneného predaja.

Sudca požadovanú náhradu škody znížil. Filmovým štúdiám priznal priamu škodu 150 švédskych korún za film a 300 korún za jednu sériu seriálu. Nahrávacím spoločnostiam aj filmovým štúdiám určil náhradu ostatných škôd vo výške 50% z priamych škôd, teda u nahrávacích spoločností 50% namiesto 200%.

Paradoxne celú náhradu škody, ktorú podľa rozsudku šírením audia a videa stiahnutím torrent súborov cez The Pirate Bay spoločnosti utrpeli, musí zaplatiť štvorica za The Pirate Bay, hoci samotného porušovania copyrightu sa dopúšťali užívatelia The Pirate Bay a štvorica podľa rozhodnutia sudcu porušovaniu iba napomáhala.

Celkovo tak má štvorica spolu zaplatiť približne 30 miliónov švédskych korún, 2.78 milióna eur, plus nabiehajúce úroky.

Zaujímavé skutočnosti

Z dostupného 107-stranového verdiktu vyplynulo aj viacero zaujímavých skutočností.

V roku 2005 po sprísnení švédskeho copyrightového zákona bol zvažovaný presun služby do Argentíny alebo Ruska. Podľa dostupných informácií po zabavení serverov v máji 2006 má služba v súčasnosti servery v Holandsku, Belgicku a Rusku.

The Pirate Bay vyvíjala a aktívne prevádzkovala len dvojica Neij a Warg. Celá štvorica tvrdí, že Lundström sa prevádzky služby nezúčastňoval a Sunde prakticky len zabezpečoval styk s médiami, samotnú službu rovnako neprevádzkoval. Rovnaký trest pre túto dvojicu považuje štvorica za neprimeraný.

Lundström vlastnil internetového poskytovateľa, cez ktorého boli servery služby v začiatkoch pripojené za výhodných podmienok respektíve v nejakom období bez priamej finančnej kompenzácie. Podľa tvrdení Lundströma kompenzáciou mal byť nižší plat Neija, ktorý bol zamestnaný v jednej z firiem Lundströma.

Na začiatku existencie The Pirate Bay, v rokoch 2004 a 2005, Lundström poskytol The Pirate Bay niekoľko serverov, ktoré boli používané aj v čase razie.

K dispozícii boli záznamy a návrhy zmlúv potvrdzujúce, že Lundström mal pôvodne záujem stať sa spoluvlastníkom spoločnosti vlastniacej The Pirate Bay respektíve mal sa stať spoluvlastníkom novej pripravovanej spoločnosti, ktorá mala The Pirate Bay prevádzkovať. Do prvej spoločnosti Lundström ale reálne podľa dostupných informácií nevstúpil a druhá spoločnosť reálne nevznikla. Podľa svojich tvrdení Lundström po sprísnení švédskeho copyrightového zákona v roku 2005 stratil záujem byť spolumajiteľom služby.

Keďže jeho spoločnosť prijala na svoj účet platbu od izraelskej spoločnosti, ktorá predávala pre The Pirate Bay reklamu, a na základe rozličnej uskutočnenej komunikácie medzi Lundströmom, zvyšnou trojicou a predajcom reklamy sa súd domnieva, že Lundström bol v skutočnosti spolumajiteľom služby, ovplyvňoval jej chod a preto dostal rovnaký trest.

Trojica Neij, Warg a Sunde mala advokátov pridelených štátom. Sudca im priznal za obhajovanie v tomto procese zatiaľ odmeny spolu vo výške 2.45 milióna švédskych korún, v prepočte 227 tisíc eur, ktoré uhradí švédsky štát.

Štvorica sa môže odvolať najneskôr do 8. mája, podľa dostupných informácií tak už všetci štyria urobili. Verdikt preložený do angličtiny je dostupný na stránkach IFPI tu (PDF).


      Zdieľaj na Twitteri


Myslíte si, že po odvolaniach sa konečný právoplatný verdikt v prípade The Pirate Bay výrazne zmení? (hlasov: 688)

Áno, dostanú prísnejší trest      2%
Nie      13%
Áno, budú oslobodení alebo dostanú miernejší trest      85%


Najnovšie články:

Ceny RAM by v 2025 mohli klesnúť, odhadujú analytici
Štátna zaručená konverzia dokumentov má zase výpadok
O2 zvyšuje ceny programov Radosť - aktualizácia 1
Raspberry Pi má nový model, Raspberry Pi Pico 2 W
Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami


Diskusia:
                               
 

Nech zlacnia, takto akurat vyburcuju este viac piratov, tie prachy co za to pytaju, sak ked si aj kupim film, kolko krat v zivote ho pozrem, raz, dvakrat? a za to mam dat 30 eur? nech sa zamyslia, preco sa tolko pirati...
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

anarchiaaaaaaaaaaa ...
nech idu tie tlste lohyvodske pr*ele do pr*ele,

uz vidim ako vytahujem 30 eur za film spoliehanim sa na "cool ukazku"

mp3 za 1euro? trosku vela, ale povedzme $1 by aj uslo, prijatelne, lebo mp3 prepocujem 100 az 1000 ky krat.

ale zvysovanim ceny produktu sa dopyt tazko zvysi, alebo v hollywoode neucia ani taketo primitivne veci ?
nech si zoberu priklad od lidla... daju taku nizku cenu ze ludia v ocareni beru aj okadene melony ...
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

suvis "piratenia" s cenou krabicovej verzie je cisto konkurencno-trhovy: produkt stiahnuty z netu je lacnejsi ako konkurujuci produkt krabicovej verzie. Takato konkurencia normalne funguje s paradajkami - ideme si ich kupit tam, kde su lacnejsie a ked ich nam da sused zahradkar tak ich mame aj zadarmo. V konkurencii naozaj vznikaju "skody" tym, ktori v konkurencnom boji prehrali. Drahy zelovoc ma usly potencialny zisk ked si kupim paradajky z lacneho supermarketu alebo zadarmo dostanem od suseda zahradkara.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

To ale nie je dovod na vytvaranie zakonov, ktore by povolovali predaj paradajok len tym, ktori ich prvi vypestuju. Ked farma vypestovala paradajky a predava ich cez drahy obchod tak sused uz nemoze pestovat rovnake paradajky a rozdavat ich zadarmo? Dopusta sa kradeze? Ked mi nejaky autor dobrovolne preda kopiu svojho diela, tak by sa on ani stat uz nemal starat do toho, co s nou budem robit, nech by som hoci aj konkuroval povodnemu autorovi tym, ze nakopirujem druhe vydanie jeho diela a budem ho predavat dalej.
Tak funguje konkurencny trh a prospieva to celej spolocnosti. Ked mi autor preda kopiu diela, uz nevlastni tuto predanu kopiu. Vlastni len svoj vlastny original + tie kopie, ktore este nepredal. Ked teda nakladam s kopiami ktore som kupil alebo dostal, nedopustam sa kradeze, pretoze nakladam s vylucne mojim vlastnym majetkom.
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

Akože ja si myslím, že z tých ľudí, čo to nelegálne sťahujú, by si to kúpilo tak 1% - veď preto to kradnú, lebo si to kúpiť nemôžu alebo nechcú :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ono je to cele omnoho zlozitejsie.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

nikdy nevies
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Uz len ty si tu chybal :D nikdy nevies nikdy nevies nikdy nevies.... To sa aj doma bavite pomocou tychto dvoch slov? :D
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Toto uz je hlupost co vravis.
Totiz paradajka a vytvorene dielo (audio, video alebo soft) je vlastne vysledkom isteho casu prace. Ak by to malo fungovat ako ty vravis, tak v konecnom dosledku ten, co investoval do vyvoju cas, dostane par eur za jednu predanu kopiu a zvysok sa rozsiri zdarma alebo za ultranizke ceny tretimi spolocnostami.
Vysledkom toho by bolo, ze by si nakoniec mal tak mizerny vyber audiovizualnych diel alebo softveru, ze nakoniec by si bol rad aby si mohol platit a vyvoj siel dalej dopredu a soft sa zlepsoval alebo aby si nepocuval stale to iste a nepozeral stale to iste.

Jednoducho to, ze si ty vies naklonovat original ta neopravnuje stat sa vlastnikom! Si uveodm ze tie rajciny si pestujes od zakladu, kdezto pri CD/DVD si spravil velky TRT a vies len vdaka technike, ktora je dnes na takej urovni akej je, skopirovat jeho dielo.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

test
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Co sa tyka opensource, ver mi, ze ten by tu nebol na takejto urovni nebyt komercneho softu.
Jedine co mi vadi, ze tieto velke studia a spolocnosti maju velke oci ale unika im jedna vec. Bezni ludia su ochotni platit, ale nie vela. Preco nespravia centralizovany shop, kde si clovek za 20 eur moze nakupit xyz veci? Predaju toho omnoho viacej ako krabicovych kopii a sice za nizsiu sumu, ale v konecnom dosledku by bol pocet userov taky vysoky, ze by sa im to oplatilo. Sluzba RapidShare to pochopila a je cistym prikladom. Ludia si zaplatia a maju XY audio,video,soft diel podla vlastneho vyberu.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

firma rapidshare nic nepochopila bo oni tam tie kopije nemaju legalne. ty platis rapidsharu za to ze si mozes zdielat subory s inymi userami a to ze ti usery to pouzivaju na zdielanie nelegalneho obsahu zato uz RS nemoze.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

stale je moznost poziciat si film...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a stale bude moznost si ho stiahnut :)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Je to pravda ... viem ze v USA su filmy neporovnatelne lacnejsie nez u nas. Nenazrate su hlavne europske distribucne spolocnosti.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

A na kolko maju zlacnit? 10EUR za album? 5EUR? 1EUR? .20centov? 5 halierov?
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

Preco nie?

Tu v Anglicku AmazonUK predava mnohe CD, ajnove kolo 7-8 libier, co je asi 8-9 Eur. A maju a specialne akcie za 3.98. Takisto DVD.

Je tu jeden obchodik, ktory predava CD za 3-7 libier, hoci nema tie najnovie tituly, cloveksi vyberie, ak si chce doplnit starsie tituly, DVD maju tiez okolo 5 libier, napr mani In Black II som kupil za 3.

Takze da sa ak sa chce, lenze to by na Slovensku nemohli byt taki nenazrani obchodnici.

Mimochodom, kamo simaju obchod s CD, je tam dost titulov kolo 10 EUR, za posledny rok rapidne klesla distibutorska cena CD a hlavne tych specialnych CD urcenych pre vychodoeuropsky trh. Takze si vydavatelstva (konecne) uvedomuju, ze cesta k ziskom vedie cez nizsie ceny.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Mas pravdu, ja kupujem na ebay, ale treba si dat pozor, lebo su ludia, ktory predavaju kopie ako orig a vetsina ludi nepozna rozdiel.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

OK ale si si isty ze ak by sa to predavalo za 10eur tak by ludia uz nestahovali? Lebo podla mna vzdy sa najde skupina ktora bude vykrikovat "Pre mna je to drahe, pokial neznizia ceny tak stahujem."
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

no co sa tyka nelegalneho stahovania, podla mna nejde cisto iba len o cenu, ale mnoho krat je to aj ovela jednoduchsie a pohodlnejsie napr. najst a stiahnut cez torrenty ako kupit legalne ci uz v kamennom shope alebo cez net.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

iTunes je urcite jednoduchsie ako nelegalne stahovanie, ine sluzby som zatial neskusal...akurat ze iTunes na Slovensku este nefunguje...ale samozrejme na Slovensku mas pravdu, aspon co ja viem tak je ovela zlozitejsie zohnat si original, ako nelegalnu kopiu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No odkedy je dostat filmy aj v supermarkete za 49 byvalych Sk, neoplati sa to stahovat ania anpalovat
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Autorovi je to jedno, ten dostane max 1 euro za kazde DVD, bez ohladu na to, ci stoji 1 euro alebo 100, zvysok su poplatky spolocnostiam ako BSA a na nakup licencie ochrany proti kopirovaniu.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Ja si kupujem albumy ktoré sa mi páčia prakticky výhradne na Amazone, kde stoja okolo $15, to sa mi zdá adekvátna cena. Stále si ale ešte priplatím peniaze za daň a dovoz, kdežto v USA je to naozaj len $15. Sere ma, že na Slovensku je všetko tak skurvene drahé, najmä ak sa zamyslíme nad priemernými platmi v USA a na Slovensku :( On-line predaj hudby je pre mňa nepoužiteľný pokiaľ nebude v bezstratovej kvalite. A pirátenie seriálov? A dávajú nám snáď nejakú inú možnosť, okrem nepozerania?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Gyrxiur presne tak mas pravdu! Mali by to predavat lacnejsie a predali by viac ovela viac cim by sinkasovali vetsie peniaze..... Ale to sa nestane ked s v skur...j AMERIKE so statnej pomoci pred krachom banka hned rozdelila medzi sefmy miliony dolarov ze banku skoro doviedly do krachu a tych nepotrestaju...... NECH ZIJE PYRATSTVO!!!!!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Kamo ty sa radsej nauc pisat.. Keby su to iba preklepy ale po precitani tvojho prispevku mi normalne stupol krvny tlak.. ty 3,14RAT

Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

nie......vobec o nic nikoho piratebay ani ina podobna spolocnost neobrala ani neoberie.....kto si filmi stahuje, tak by si aj tak nikdy nijaky nekupil, okrem toho nechcem podporovat tlste prasata, chlast, drogy a prostitutky. Jedine co chcu take podvodne spolocnosti zalujuce piratebay a spol je, aby mali dalsie prachy za nic.....lebo oni sa nicim nepricinili na doprave svojho diela v adekvatnej kvalite ku spotrebitelovi ale ptb uz ano takze oni by mali zaplatit ptb za zviditelnovanie diela....ak sa im nepaci tak nech si ho vypalia na jedno cd, ktore si schovaju doma pod sporakom a nikto nebude mat moznost ho dat na net, inak povedane, ak sa im nelubi, nemusia nic predavat mne by to nic nespravilo, cize nech drzia hubu a krok alebo nech idu do riti.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

No predstav si ze si zalozis obchod nakupis tovar na predaj a nejaky pako sa ti vlama do obchodu a vsetko ti zoberie.

Ked do niecoho investujes logicky chces natom zarobit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A to si este nezohladni, ze za poriadnu cast tych filmov by ti mala byt este uhradena znacna suma za premrhane hodiny zivota, ktory si v dobrej viere pri nich stravil. Za take by sa mala vracat nielen nakupna cena, ale aj vyplacat bolestne:) Velakrat som si po zhliadnuti takto ziskeneho materialu povedal, ze estze ze som na to (napriek hyper reklame) nesiel do kina...
Odpovedať Hodnotiť:
 

V tom máš 100%nú pravdu.
Kúpim si film pozriem si ho raz a tam je nikde za skriňou, lebo sa mi ani nepáčil.
A to je tak aj s hudbou, vydajú celý album, za niečo stojí len jedna pieseň.
Podľa mňa je to cucanie peňazí.
Samozrejme, že ak by dali o dvoj násobok ceny drahšie ako to stojí človeka za stihnutie + médium + prevádzka za net, tak by to asi pomohlo ale to predávajú o 50 násobok i viac tak potom sa nech nesťažujú že sa to deje
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

ak by bolo u nas iTunes, mozes si po internete rychle a jednoducho poziciat za lacno film, ak si ho nechces pozriet viac krat, z celeho albumu si mozes za rozumnu sumu (1 dolar) kupit lubovolnu pesnicku...som zvedavy ci po tom ako pridu na Slovensko, ci sa budu 50 krat viac predavat veci...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

su len obetny barankovia pre vystrahu. o nic viac tu nejde
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

http://tiny.cc/Xx2za
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

absolutne krasne a pravdive :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Auto by ste neukradli...
http://www.youtube.com/watch?v=xsF0FIm8Zgk
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Auto sa neda stiahnut z netu.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

helikoptera a stihacka sa da
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

jpeg
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

viem co si zlodej aut moze kupit za to ukradnute auto co niekomu streli, ale co si kupim ja za stiahnutie tretotriedneho akcaku zo sekalom ?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

No co take si moze kupit? Dozorcu v ILAVE???
Ak nieco sam krvopotne vytvoris a kamos Ti to obslehne a bude na tom dokonca zarabat a Teba zosmiesnovat, potom mnohi pochopite co tu trepete...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

toto je hadam prvy krat co vidim ze toto video ziskalo
minus body... asi to bude skor tym ze je uz obohrane ako ze by bolo zle... teda aspon dufam...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Dnes som čítal krásny výrok, je to vytrhnuté z vety, ktorá ani nesúvisí s témou, ale pritom to sedí aj na tento prípad:
"pirátství je příznak nemoci, nikoliv nemoc sama"
zdroj: http://blisty.cz/2009/4/22/art46499.html
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

vďaka za tip, našiel som tam ešte pravdivejší článok o pirátoch s názvom "O pirátech vám lžou"
http://blisty.cz/2009/4/22/art46485.html
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

to ze si nejaky soft stiahnes z netu nie je kradez, len si vytvoris kopiu, ... softver sa neda ukradnut . Keby tym ze si nejaky soft nacierno stiahnem vymazem inemu userovi tak sa moze hovorit o kradezi.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

zaplatit za soft (za kvalitny, ktory si na seba vyrobi, alebo je inak uzitocny) je namieste. vyrobca sa o neho vacsinou stara este dlho po vydani.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

http://www.six.sk/mrtg/dialtelecom.html

zase to hapruje. zeby zase dalsi attack?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Kebyze mam dat nahravacej spolocnosti len jeden cent za pesnicku tak sa radsej na nu vyserem a pustim si pracku alebo dramac s priklepovej vrtacky . Ked si ju zadara stahnem tak mozu byt radi ze ich hudbu aspon niekto pocuva ...
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

ja ze ty si ten z petrzalky :)
ale ne... ak udes takto hovorit a oni to precitaju, tak budu davat do stredu pesnicky reklamu, a potom budeme mat zadarmo :P
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

ale keby si nevedel, že sa dajú sťahovať pesničky z internetu, mal by si na to iný názor.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

sväty, ale, chapci tu v diskusii robite ramena velike, ze ako piratit strasne budete, ale dockajte casu ked zacnu sudit seederov, pekne po jednom ako v amerike, nebojte sa to dojde aj sem, len treba chvilenku posečkať, firmy sa chcu nabalit, postrasit ludi trosku, vsak pockajte ked vam daju pokutu taku ze taku sumu ste nevideli ani v telke a chrumkavy zapis do registra trestov. Dnes este nie, ale zajtra..
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

a svist ju potom balil do folie
Samozrejme pozavieraju polovicu naroda do nasich prazdnych velkokapacitnych veznic alebo daju kazdemu mastnu pokutu >> naozaj by ma zaujimalo ako by to stat riesil, keby dal kazdemu, kto si nieco stiahol pokutu a nikto by to nezaplatil. Je jasne, ze bude par obetnych barankov a stahovat sa bude dalej avsak striedmo a rozumnejsie >> rozumej nie kazdu piczovinu, ktoru si velka cast ludi ani pri tom mnozstve dat nestihne pozriet
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ja taham lebo je kriza
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

LOL, konecne nejaky "normalny" argument.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

nikdy nevies
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

1000 bodov.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

zajtra mi to uz bude jedno, zajtra bude dnes a to uz je neskoro :)

sifrovanie disku, spojenia a proxina (plus daka virtualna masina) dakde z mozambiku a az potom ti nenazranci zbadaju kolko dat sa dokaze internetom prenasat bez povsimnutia a pouzitim AKEHOKOLVEK protokolu..(a bez toho aby ti do toho cumel velky brat)..trackery zmiznu pod zemsky povrch,ich doterajsi pouzivatelia tiez,ved kto vravi,ze data musia byt priamo pristupne cez prehliadac vsak?

Ale nebude to dnes, dnes este nie, ale coskoro...
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

ty mozno sifrujes a stahujes cez mozambik, ale 90percent ostatnych stahovacov nie, a o to ide.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

nesifrujem a ked som sosal v UK, tak len spojenie (v klientovi) len koli tomu, ze som chcel vediet ci mi poslu upozornenie...a neposlali...

zeby bolo iba bububu pre BFU?

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ked budu potrebovat, pozru sa spätne, vsak logy, trackery a cojaviem co este zanechavas skoro vsade a archivuje sa to. V Amerike a Kanade uz prebehli sudy s jednotlivcami a dostali zaplatit dost velke baliky, odkial beriete istotu ze to tak raz nebude fungovat aj tu? Doba relativne slobodneho internetu konci..
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

tie logy sa archivuju iba nejaky cas, cize spatne sa velmi nepozru. a druha vec, pochybujem, ze by mu dokazali, ze prave on vtedy a vtedy (na nejakom private v UK) sosal to a to.

Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

napr v tom ze tvoj poskytovatel internetu je povinny ukladat tvoju cinnost presne 6 mesiacov...a to ze som mal vytvoreny ssh tunel na porte xy z mozambikom este neznamena ze som tahal nelegalny obsah, resp.porusil zakon...

a stiahnutim .torrent suboru opat nerobis nic protizakonne...

toto je IMHO dovod preco sli spolocnosti tvrdo po TPB, a pojdu po dalsich...jedine na ich servroch je mozne najst stopy po porusovani autorskeho zakona, nie vsak informacie o samotnych porusovateloch (tymto si niesom 100pro isty, ale slubim ze si doplnim vedomosti)...

A ta doba relativne slobodneho internetu sa skoncila uz davno, ale ak sa trosku posnazis, na prsty ti tak lahko kazdy nedovidi, to ze sa momentalne nesnazim, je len preto, ze nemam co skryvat: GPL, kino/pozicovna/lacne filmiky v papierovych obaloch, internetove radia...uz si takmer nepamatam, ze som daco stiahol.pardon-UKRADOL :)

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nedokazu nic pretoze ak by sa pozreli do pc tak tam nenajdu nic vsetko sa pomaze a nahradi inymi blbostami..a inak kazdy ma pravo na jednu kopiu.kym si neupravia zakon tak mozte tahat dalej
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

na jednu kopiu ked vlastnis original nie?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pan policajt, tomu neuverite, ale akurat rano som sa zobudil, kukam, ze vnoci mi ukradli vsetky original cdcka, tak reku obleciem sa, ze to idem nahlasit, a vtom ste prisli Vy s povolenim na prehliadku. Tak mi dokaz ze nie.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

len nech ti ta naivita este vydrzi..
Odpovedať Hodnotiť:
 

problem nie je v stahovani, nelegalne je uploadovanie a teda dalsie zdielanie copyrightoveho obsahu, co sa pri pouzivani torrentov deje
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Problem je rovnako aj v neopravnenom stahovani, nemyslis???
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Problem mozno je, ale co je dolezitejsie ze to nie je nelegalne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A na to si ako prisiel. Kazda trestna cinnost je samozrejme aj nelegalna aktivita.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vyrabanie kopii pre vlastnu potrebu nie je trestna cinnost. Bodka. Tu robil ten, ktory ti na ne poskytol material bez suhlasu majitela autorskych prav. IFPI a podobne mafie sa preto zameriavaju na nich. Alebo na hocikoho, z koho mozu podla nezmyselnych zakonov vytrieskat prachy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Autor Memo1978 je jednoducho...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

davno prestali, nie su na to miestne kapacity a už vôbec nie peniaze a čas. čas=peniaze. Takže maju dôležitejšie veci na súdenie a prácu, vraždy. ja si myslim, že piratstvo sa bude riesiť filtráciou a znižovaním cien, ale nikdy sa nezastaví, pretože hudba, filmy, soft sú media, ktorých existencia je závislá na počítačoch, sú na počítačoch aj vyrábané, takže kto chce kradnúť a podvádzať, tak sa mu to vždy podarí.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak mu jeho morálne hodnotenie dovolí, tak prečo by nekradol. Nikto z nás nie je svätý, každému raz niečo ujde, či pôjde o tvorcov alebo konzumentov. no ale na súde by som sedieť nechcel, skôr či neskôr stahovania nechám, budem musieť kupovať. Ide o teóriu etického minima na ktorej funguje a bola vytvorená spoločnosti a občianstvo od nepamäti. Na to aby sa nekonalo zlo, sú zákony, ktoré sa zase dajú obísť. Je len otázkou času, kedy sa to stane. Takže na záver by som si dovolil dodať aj z vlastnej skúsenosti, že netreba byť nenažraný, aj ked vidím že je spomínaný materiál na internete (pre väčšinu) dočasne zadarmo, aj ked s nečistím svedomím pri jej získavaní. "Nepokradneš." Ked neveríme výroku z biblie, tak nám zostáva už len strach pred ľudským okom. Týmto ľudským okom budú filtre. Uvidíme, či skutočne ako sa na internete píše, neuvádzam zdroje, aj tak pri menšom záujme sa každý o nich určite dozvie, ako silno "zadrie kosa o kameň".
Odpovedať Hodnotiť:
 

mna stve ta arogancia s akou sa vycisluju skody. Aki su si isti, ze kazde stiahnutie rovna sa usli zisk a akoby aj to samo o sebe nestacilo, este daco prihodme (vid. nadpis clanku). Vazne by ma zaujimalo, kolko ludi by si tu skladbu, film, naozaj kupilo, 5 percent? Realna skoda? Toto sa mi na tych nenazrancoch nepaci, nik im neberie pravo sa branit a stihat atd., ale tie kvazi skody je svinstvo hrubeho zrna.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

ak som to spravne pochopil, tak to pocitali na zaklade stiahnutia torrentu, ale to este neznamena, ze bol stiahnuty aj obsah
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Mne sa skor zda ze na zaklade snatch countu, ale to je jedno, lebo aj tak by si vacsina ludi nekupila to co si stiahla keby sa to stiahnut nedalo cize pocitat si zisk podla stiahnuti je dost podivne (nehovoriac o tom ze si pocitaju stratu na 2.1 nasobok ceny)..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mno lenze oni to aj advaju za dobru cenu lenze ty co to predavaju po europe si nato nahodia pekne ... ale aj tak 98% na nete je nelegalne nvm co si pomozu ked ich zabasnu a ze maju im vnahradit skodu lol :D 2,7mil € nevratia do konca zivota xD taky blizzard nechce nic odnich sere nato aj tak nic nedaju...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

zasluzia si co najprisnejsi trest a za kradez, ktorou vlastne okradaju nas vsetkych, by ich mali popravit.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Je to pekne blbe. Uz len to, ako si vypocitavaju usly zisk. To nieje normalne.
Trebalo by to trosku zmenit, zmenit zastaraly zakon. Stiahnutie nejakeho autorsky chraneneho diela nemoze byt posudzovane ako kradez. Pre Internet by mali vytvorit specialny zakon - Obsah na Internete nieje hmotna vec.
Keby som nemal Internet a nelegalne si nestiahol nejake to dielo, tak si ich aj tak nekupim. Vdaka Internetu a Thepiratebay som si stiahol nelegalnu hudbu, ktora sa mi natolko zapacila, ze som siel a zaplatil si za zivy koncert. Inak by som ich ani nepoznal......
Ak budu mat v blizkosti koncert nejake kapely, ktore sa mi naozaj pacia, znova rad pridem a zaplatim si za to.
Tieto slavne vydavatelstva ziju este v dobe kamennej.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

to bude asi tym, ze z koncertu nemaju vydavetelstva primarne nic
btw, nosic by mal byt iba ako reklama,prezentacia, pozvanka na zivy koncert
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Niektoré "hviezdy" by potom nič nezarobili, lebo na koncertoch sa nedajú počúvať :D
A, samozrejme, nahrávacie spoločnosti z koncertov nemajú €€€ :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Same deti. To je ako pozicat si v pozicovni auto, zadara samozrejme, a potom im ho nevratit...
Odpovedať Známka: -8.6 Hodnotiť:
 

Ake naklady ma pozicovna na to auto? Musela kupit auto a musi ho servisovat. A ake naklady maju nahravacie spolocnosti? Musia vlozit peniaze iba do prvotnej fazy a to je vyroby hudby, filmu alebo softu. A ake naklady su potom??? Ak sa to predava cez internet tak takmer nulove. Cize dalej uz ide iba zisk, ziadne peniaze na udrzbu ci podobne veci. A ak si stiahnes pesnicku, tak im ta pesnicka stale ostane. No ak ukradnes auto, tak uz ho viac mat nebudu! Cize taketo porovnavania si uz vsetci nechajte odlozene.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

south park s7e09
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na internete sa da stiahnut aj legalna hudba, ukazky, precitat si recenzie a tak. Netrep bludy ze stahovanim piratskych kopii podporujes priemysel.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

hudba fungovala aj pred vynajdenim CD ci platni a bude fungovat aj nadalej (aj napriek tomu ze sa kradne). Zopar hudobnikov uz pochopilo ze nepotrebuju vydavatelstva, kedze distribuovat svoje diela mozu prostrednictvom internetu s minimalnymi nakladmi a tak sa opat hlavnym zdrojom prijmov hudobnikov stanu koncerty.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Ano aj PB chce nejake peniaze ziskat ... ale keby ich ludia nestahovali tak by to ani nebol tak oblubeny serial ako je ... za tie ceny co to davaju sa tak mozu strcit kdesi...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Tak sa teda vratime k CD. Jeden si to kupi a napali to polovicke mesta. Nevadi.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

sa tlapli po bruchu a vygrcali cenu, pekne pekne, kazdopadne obzalovat by mali teraz aj internetovych providerov, vsetkych seederov aj leecherov, vyrobcov PC a notebookov, microsoft a vsetky torrent vyvijajuce spolocnosti atd. vsak viete kam smerujem lebo sa sice nepriamo ale podielali na porusovani copyrightu... ;) tento rozsudok je ubohy a bude viest len k anarchii hekerov uz sa ukazali coho su schopni a to bol iba zaciatok. Ak ich odsudia znovu, tak by som nechcel byt na mieste toho admina co spravuje tie stranky MPAA, nahravacich spolocnosti atd. lebo kazdy co sa postaral o ich zabasnutie urcite bude niest trpke nasledky svojho konania.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Trent Reznor: "Biggest wake-up calls of my career was when I saw a record contract. I said, 'Wait - you sell it for $18.98 and I make 80 cents? And I have to pay you back the money you lent me to make it and then you own it?"

skusim taky hruby preklad, Trent Reznor je frontman Nine Inch Nails.

Trent Reznor: "Moment kedy sa mi otvorili oci bol ked som cital kontrakt. Povedal som: "Pockat, vy to budete predavat za 18.98$ a Ja z toho budem mat 80 centov? A este budem musiet vratit peniaze ktore ste mi pozicali na nahratie albumu, a nakoniec to budete vlastnit vy?"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak prave som aj ja spristupnil fragment diela..........
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

mozej jebat 20euro za 10 pesnickovy album a 30euro za film, ktory uvidim maximalne 2x. Jedina vec, za co by som bol ochotny dat 30euro by bola komplet zberatelska edicia simpsons.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

ja mam dve otazky: Som pirat, ked si vypocujem pesnicku 100x cez youtube? Som pirat, ked si tu istu pesnicku stiahnem a vypocujem 100x vo winampe? toto mi vysvetlite. a druha vec, vsetky svetove rebricky robia ludia a tym ze nejake pesnicka je znama (pocuvana, stahovana) tak ma vacsiu sancu bodovat v hitparadach=vyhravat sutaze=zarabat na tom celkovo (reklama, popularita, meno). tak pustite sa do mna, som zvedavy
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

jasne ze stahuju, na itunes stoji song cca $1 (minimalny plat je $5.50). Ak u nas bude song stat song 0.23 euro(minimalny plat u nas je 1,15e) tak si ho aj kupim
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

?? Ja si kupujem skladby z musicmp3.ru za 10 centov...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co by sa dialo keby zhabali vsetky servery RapidSharu? Myslim ze tam su ovela viac porusovane (R) prava ako cez torrenty.Cista medialna kauza okolo TPB.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Co by sa stalo, keby zhabali vsetky servery sveta, kde je nelegalny odpad, pardon, tovar? :)

Asi by ani DSL.SK nemal o com pisat :D [len nove technologie, a pod :) ]
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Potom by uz nemali praco vyvijat nove technologie. :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Všetci sa stretneme vo väzení :-D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a takto vyzera, ked chyba sudcovi zdravy rozum. Ved ked sa nakruti film ,tak ma premieru v kinach a jeho prijem je hlavne by mal byt hlavne z toho, pokial sa naspieva piesen ,tak ma premieru v radiach a z toho by mala mat prijem, ale zial vyska honorarov je prilis vysoka.Zaujimave je ked sochar urobi sochu tak ma honorar iba raz a pritom vytvori nieco co tu mozno bude storocia, ale film, to je nieco co si pozrieme raz, mozno tri-krat a po 5-rokoch si ho uz ani nepametame.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

noo tak to vyzera ak je sudca sucasne zalujucim t.j. zaujaty :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Viete, som zvedavy ako to hodnotili.
Lebo je jedna vec ked si dajme tomu stiahnem torrent file, a ten je dead a druha ked stiahnem aj jeho obsah.
Lebo ja mozem stiahnut dajme tomu 1500 torrent files, ale pouzitelnych bude max 200. Teda tietto organizacie ma uz seru. Napr. ja si kupim film uz len v HD a na BD disku. Aj to si musim pozriet uputavku a vela recenzii. A tak isto aj s hrami... a zase RS.com VEDOME ZARABA NA WAREZE! A podla mna prave taketo spolocnosti ako Badongo, MegaUpload a Rapid, davaju "echo" tymto organizaciam aby sa vyhli priamej konkurencii.
No ruku na srdce kazdy co ma aspon 20Mbps linku... vsak obcas tahate? A preco aj nie, ze? Ked mozte mat doma 7GB hru ci 15GB HD film za par hodin? Prosim zamyslime sa nad sebou.
Diky
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Neviem ako to funguje na Slovensku ale v UK plati kazdy bar,club, tanecna skupina atd vysoke peniaze za to ze mozu pouzivat hudbu napriklad bar plati zhruba 13£ za den za to ze ludia mozu pocuvat DJ ako miesa hudbu a tieto peniaze sa prerozdelia vydavatelstvam ako to maju dalej riesene to neviem ale takto je to tu rocne to stoji nas club 13000£ zhruba 13000Eur takychto clubov je tu este minimalne 5-6 plus bary tych je tu neurekom a to zijem v 200tis mestecku, ....

Osobne nesuhlasim s porusovanim copyrightu ale momentalne sa to neda vyriesit pokial sa neobjavia nejake nove technologie ... ja by som to vyriesil mozes si stiahnut pesnicku ale popod pesnicku budes mat este nejake chrapcanie aby si si kupil original alebo soft stiahnes ale ak chces plnu verziu zaplat atd a ked platit tak nie vysoke peniaze
Odpovedať Hodnotiť:
 

To funguje aj na Slovensku, SOZA vypalnici. Dokonca ked organizujes koncert umelcov, ktorych nezastupuju, musis im to vopred pisomne oznamit, pretoze oficialne defaultne zastupuju vsetkych a mozu od organizatora vyberat autorsky honorar.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zaujimave je,ze clovek postavil na jednu uroven seba a kusok zlisovaneho dreva, teda ak tento stav bude pretrvavat potom clovek nema zmysel.

ty co pochopili gratulujem, ostatny mozno raz.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mali by ich oslobodiť!
A súdiť tých nenažrancov čo za muziku, filmy a hry pýtajú také nehorázne peniaze!!!
Slododa pirátom!!!!
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

No neviem ako by ti bolo keby sa trápiš na nejakej hre, investuješ do toho milióny na dlhý a kvalitný vývoj a kúpi ti to pár ľudí kvôli pirátom ako je TPB...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Este keby to bolo take pekne, ako hovoris. Mam pocit, ze vacsina hier postrada nejaku inovativnu myslienku, v case vydania in zakaznici platia za to, ze mozu byt betatestermi a niektore sa nedostanu na uroven toho, co sa ocakava od dlheho a kvaliteho vyvoja ani po niekolkych patchoch. "Urobte nieco take, ako ABCD, to teraz leti, a hlavne nech to mozeme rychlo zacat predavat!" Len tak pre zaujimavost, kolko hier, co ste doteraz hrali, povazujete za kvalitne aspon v napade, alebo inovativne? Ked budem trochu kriticky, mne by stacili aj prsty jednej ruky...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ked sme pri tych "hrach". Kvalitna hra vyjde raz za 500 rokov. Vsetko je na jednom engine na jedno kopyto kym z toho nevypraskaju maximalne peniaze. Uz aj vymysliet nieco nove a zabavne je problem tak cenami by mohli pohnut aj nizsie. Iste vyvoj je drahy a stoji to pekne prachy, ale cisty priklad okradania je napr. seria NHL. Vezmi kolko ludi im "zbastilo" tie reci aka to bude pecka ake prevratne novinky atd.. nakoniec sa nic nesplnilo (ani demo neboli schopni ponuknut banda klamarov) a kupili si origose - to je okradanie.Tyka sa najma serie 2007 a vyssie na PC. Teraz je to zhruba v stadiu, ze sa vyhovaraju na nizke zisky a piratenie na PC.. akoze hh, ale to je demencia. Nonstop odrbavat, nevymysliet nic nove a 3-4 roky predavat to iste za tu istu sumu = zavadzanie, okradanie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja by som len bol zvedavy ci pan sudca obisiel z procesu s prazdnym vreckom alebo mozno je v tom vycisleni zaratany aj zisk pre sudcov.. a chcem vidiet cloveka co ma vsetko v PC legalne..neverim ze taky je takze...uz to tu raz bolo, uvidime sa vo vazeni ak to takto pojde dalej
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

SŤAHUJTE, SŤAHUJTE A SŤAHUJTE MAM V P... ZAKONY ŠTAT A VLADU KED MOŽE SLOTA NAS OKRADAŤ A VOZIŤ SA MERCEDES SLR
TAK SI JA MOŽEM STIAHNUŤ ČO CHCEM !!!!!
A INAČ PODLA URČITEHO PARAGRAFU AJ INTERNETOVA POLICIA PORUSUJE ZAKON TYM ŽE SA PREHRABAVA V TVOJOM PC !!!
NEMAJU NATO PRAVO !!!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Stahujem uz 5 rokov,stahujem aj prave teraz a budem stahovat este veeelmi dlho.No kto ma za to davat take nehorazne peniaze??To si radsej necham peniaze na nieco uzitocnejsie,nie??
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nahrávacia spoločnosť vyčislilá v spore sThe Pirate Bay ich škodu za stiahnutie pesničky na 2.1-násobok jej ceny,a ony sú normalná spoločnosť?A ešte nevedia čo na nás chisá SLOTA.Len sa pozrime,už chysta šibenice.Taka je pravda.
Odpovedať Hodnotiť:
 

The Pirate Bay spoločnostou nesuhlasim,lebo piratstvo bolo je aj bude.A chcel by som vedieť že kto ich zastavy.Len tolko.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Informations and data must to be free !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár