neprihlásený
|
Piatok, 3. januára 2025, dnes má meniny Daniela |
|
BitTorrent odkúpil uTorrent, vyspovedali sme autorov uTorrentu a BitTorrentu
Vo štvrtok podvečer oznámili spoločnosť BitTorrent a Ludvig Strigeus odkúpenie jedného z najpopulárnejších BitTorrent klientov uTorrent spoločnosťou BitTorrent, založenou autorom BitTorrent protokolu Bramom Cohenom. Zaujíma vás, čo zmena prinesie pre uTorrent? Krátko po oznámení server DSL.sk položil niekoľko otázok Bramovi Cohenovi a Ludvigovi Strigeusovi týkajúcich sa akvizície a budúcnosti uTorrentu.
DSL.sk, 7.12.2006
|
|
Vo štvrtok podvečer nášho času oznámili spoločnosť BitTorrent a Ludvig Strigeus, autor populárneho uTorrent BitTorrent klienta, že spoločnosť BitTorrent odkúpila za nezverejnených podmienok uTorrent od Strigeusa.
Dobrou správou pre jeho užívateľov je, že uTorrent zostane naďalej samostatným a vyvíjaným klientom, hoci Ludvig Strigeus bude pôsobiť už iba ako konzultant pri jeho vývoji, v ktorom bude pokračovať spoločnosť BitTorrent.
uTorrent sa nestane open source produktom podobne ako súčasný referenčný BitTorrent klient od BitTorrentu, v budúcnosti by ale mala pribudnúť verzia pre Linux aj Mac OS X.
Jedným z kľúčových dôvodov, pre ktorý BitTorrent uTorrent odkúpil, sú jeho mimoriadne nízke nároky na zdroje PC, keď plánuje jeho kód využiť v klientoch pre embedded zariadenia ako napríklad TV, mobilné telefóny a iné.
Len nedávno sa podpora BitTorrentu napríklad začala objavovať v routeroch a iných domácich sieťových zariadeniach.
Spoločnosť BitTorrent získala spolu už takmer 30 miliónov dolárov investícii, pripravuje distribúciu plateného obsahu viacerých filmových štúdií.
Krátko po oznámení akvizície server DSL.sk položil Bramovi Cohenovi, zakladateľovi BitTorrentu a autorovi BitTorrent protokolu, a Ludvigovi Strigeusovi, autorovi uTorrentu, niekoľko otázok v súvislosti s akvizíciou a budúcnosťou BitTorrentu.
DSL.sk: Bram, ktoré časti implementácie uTorrentu sú podľa Teba najzaujímavejšie?
Bram: Páči sa nám užívateľské rozhranie a jadro.
DSL.sk: Môžeš byť viac špecifický, čo sa týka jadra uTorrenta?
Bram: Áno, ide najmä o nízku spotrebu pamäti, veľkosť kódu a náročnosť na CPU.
DSL.sk: Bude uTorrent uvoľnený ako open source?
Bram: Nie, uTorrent zostane propietárnym softvérom.
DSL.sk: Sú niektoré funkcie, ktoré uTorrent nemá a oficiálny BitTorrent klient ich má?
Bram: Áno, http seeding a fast extensions, ktoré budú do uTorrenta čoskoro pridané.
Pozn. redakcie: HTTP seeding je seedovanie obsahu priamo HTTP protokolom, pre počiatočnú distribúciu obsahu tak nie je vyžadovaný BitTorrent klient. Fast extensions umožňujú každému klientovi dostať aspoň jeden blok súboru prednostne, aby tento mohol hneď začať aj poskytovať dáta, a odstraňujú niektoré problémy v protokole, ktoré spôsobovali jeho neefektivitu v niektorých krajných prípadoch.
DSL.sk: Porovnávali ste efektívnosť oficiálneho referenčného klienta a uTorrentu? Ktorý klient stiahne súbor skôr za rovnakých podmienok?
Bram: Rýchlosti sťahovania rozličných klientov je komplikovaná otázka, máme ale v pláne spraviť niekoľko zlepšení, ktoré budú dosahovať výrazne lepšie výsledky ako akýkoľvek iný dostupný klient.
DSL.sk: Bram, sú v BitTorrent protokole, vašom BitTorrent klientovi alebo jeho štandardnej konfigurácii nejaké zmeny vynútené hollywoodskymi štúdiami?
Bram: Nie.
DSL.sk: Bram, teraz niečo na inú tému, zmenil si už názor na network coding?
Pozn. redakcie: Network coding je koncept P2P sietí, u ktorých sa posielajú lineárne alebo iné kombinácie blokov, optimálne sa tak využíva prenosové pásmo, na druhej strane sa zvyšujú nároky na výpočtový výkon klientov. V minulosti Cohen odmietal koncept network codingu ako nepotrebný.
Bram: Ukázalo sa, že sú použitia network codingu, ktoré prinášajú jasné výhody, dostupná akademická literatúra ich ale nevystihla.
DSL.sk: Ďakujeme za odpovede.
DSL.sk: Ludvig, v akom jazyku je napísaný uTorrent?
Ludvig: C++, časti v assembleri.
DSL.sk: uTorrent najmä u užívateľského rozhrania intenzívne využíva Windows API. Myslíš, že na ostatné platformy ho môžeš preprogramovať rovnako efektívny?
Ludvig: Na Linuxe a OSX by spustiteľný súbor bol asi o niečo väčší, spotreba pamäti by ale mala byť stále malá.
DSL.sk: Koľko ľudí používa uTorrent a aký má podiel v počte užívateľov BitTorrentu a prípadne prenesených dát?
Ludvig: Milióny, na určenie podielu nemám dosť informácií.
DSL.sk: Ludvig, prečo si si vybral túto cestu a nepokúsil si sa priamo Ty speňažiť úspech uTorrenta?
Ludvig: Nie som obchodník.
DSL.sk: Ďakujeme za odpovede.
Skúšali alebo používali ste niekedy klienta od spoločnosti BitTorrent? (hlasov: 412)
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ri3o
Od: ri3o
|
Pridané:
8.12.2006 0:14
inými slovami koniec najlepšieho torrent klienta pre windows
|
|
masin
Od: masin
|
Pridané:
8.12.2006 0:22
No joo :o(
|
|
szaga
Od: szaga
|
Pridané:
9.12.2006 17:01
aj podla mna je uTorrent ten najlepsi s torrent programou! dufam ze kupou ho neznicia... To bi bola skoda!
|
|
sonny
Od: sonny
|
Pridané:
8.12.2006 3:10
v najhorsiom sa vratim k mojmu najmilsiemu bitcomet.
|
|
PistaBoss
Od: PistaBoss
|
Pridané:
8.12.2006 4:47
Preco by to mal byt zrazu koniec? Len preto ze jedna polocnost kupi druhu neznamena ze ta kupena konci.
|
|
KukoFS
Od: KukoFS
|
Pridané:
8.12.2006 5:13
Ano ty naivka mas pravdu neznamena. Ale zijes na Zemi, obyvanej ludmi. Spolocnosti sa kupuju lebo sa ziada zvysit konkurencne vyhody a nie preto lebo niekto chce dat zarobit schopnym programatorom. Skor ich chce zneskodnit. Inak povedane statistiky ti ukazuju ze znamena :)
|
|
Xwing
Od: Xwing
|
Pridané:
8.12.2006 8:44
A čo by už len mali z toho že ukončia vývoj uTorrent? Viac získajú práve jeho využitím v rôznych malých zariadeniach ako spomínajú ;-)
|
|
PEDRO
Od: PEDRO
|
Pridané:
8.12.2006 20:07
pesimista....
btfw...limewire
rulezz
|
|
r3so
Od: r3so
|
Pridané:
8.12.2006 16:36
nebude to koniec ale nebude to uz ani ten utorrent ktory sme doteraz poznali. Bittorrent, spolocnost ktora kupila utorrent totiz pred nedavnom podpisala zmluvu s Warner Bros ktora pozaduje aby sa prijali opatrenia proti stahovaniu nelegalneho opbsahu. To by ani tak nevadilo kedze vsetci pouzivame torrenty na stahovanie novych trailerov, diem z hier a najnovsich linux distribucii (mesacne aj 20, stara mama chce byt stale up-to-date). Co je horsie, kriteraia podla ktorych bol vyvijany utorrent budu zmenene. Teda uz to nebude minimalisticky vzhlad, vysoka funkcnost a nove casti kodu programovane a assamblery ale hlavne program ktory bude zarabat. Pribudne ti "male" okienko kde uvidis uputavky na nove filmy, nove vacsie a farebnejsie ikony, a vlastne cely ten lame vzhlad utorrentu akosi chyti novy smrnc. Samozrejme ze aplikacia nebude mat uz 170 KB na disku a 5MB v RAM. Potom zistis ze radsej prejdes na nenazrany Azureus, alebo BitComet ktory ani nevie zasilat info o uploade a downloade na tracker. Tak pevne verim ze v buducnosti budes nadalej s utorrent spokojny. Ja budem tiez, ale len do nasledujucej verzie. To nehovorim ani ja, ale skusenosti z vyvoja x dalsich kvalitnych programov ktore boli po odkupeni "vylepsene".
|
|
fafo
Od: fafo
|
Pridané:
8.12.2006 7:37
ta anketova otazka zahrnuje aj aktualne odkupenu uTorrent? bo ak ano tak moja odpoved je ano a ked nie tak nie =)
|
|
Netro
Od: Netro
|
Pridané:
12.12.2006 13:01
vadna otazka... aj tretia moznost je dost sporna...
|
|
fiihaa
Od: fiihaa
|
Pridané:
8.12.2006 8:16
strucny je ten ludvig ;)))
|
|
Fero
Od: Fero
|
Pridané:
8.12.2006 8:43
uTorrent krasne bezi pod linuxom uz teraz, cez wine ma dokonca mensiu spotrebu pamete ako na win
|
|
eax
Od: eax
|
Pridané:
8.12.2006 9:26
nativna aplikacia je vzdy lepsia ako srat sa s wine
dufam ze spravia aj konzolovu verziu a na grafiku pouziju qt/kde
|
|
forcer
Od: forcer
|
Pridané:
8.12.2006 9:51
len pre boha to nie.. gtk2 jednoznacne
|
|
Fero
Od: Fero
|
Pridané:
8.12.2006 10:46
este vyvolame flame gtk2/qt?
|
|
PCnity
Od: PCnity
|
Pridané:
12.12.2006 2:02
Qt ani mne nevonia... Ale je to jedno... Od roku 2000.
|
|
peto
Od: peto
|
Pridané:
8.12.2006 12:20
Pod kde existuje ktorrent. Uz dlhsiu dobu pouzivam.
|
|
lordiceman
Od: lordiceman
|
Pridané:
8.12.2006 12:29
niekto tu pochopil ten network coding? lebo z vysvetlena redakcie som este viac navetvy ako z nazvu
|
|
PH
Od: PH
|
Pridané:
8.12.2006 13:11
To vysvetlenie bolo len základné pre ďalšie dohľadanie.
U BT je súbor rozdelený na N blokov B1 až BN, postupne ich musíte všetky stiahnuť a poskladať si súbor. Niekedy ale býva problém, u už nepopulárnych torrentov napríklad, že niektoré bloky už úplne na sieti chýbajú alebo sa neviete pripojiť na tých čo ich majú a pre podobné dôvody je BT (zbytočne) spomaľovaný vždy, aj pri torrentoch s veľa užívateľmi.
U Network codingu sa prenášajú napríklad náhodné lineárne kombinácie blokov. B1 až BN si môžete predstaviť ako veľké binárne čísla a keď si vypýtate blok, dostanete nie jeden pôvodný ale povedzme xi * Bi + xj * Bj + xk * Bk. Keď ich budete mať N vyriešite sústavu N rovníc o N neznámych a máte pôvodné bloky.
Výhodou je, že užitočná je každá kombinácia od kohokoľvek až na nejaké výnimky (lineárne závislé). U NC v princípe potom sťahovanie neobmedzuje čo kto má, ale len možné rýchlosti, na sieti kľudne nemusí byť ani jeden seeder a aj tak to viete stiahnuť celé.
Problémom je ale náročná implementácia pre nejaké dôvody.
|
|
pedro
Od: pedro
|
Pridané:
8.12.2006 13:34
takto stahujem uz dlho nejak game a stale len availab.
69%!!!!!!!!!!!
moje nervy!!!!!!
|
|
lordiceman
Od: lordiceman
|
Pridané:
8.12.2006 14:00
tak trochu to zacinam chapat, pozrel som aj wikipediu :), len ma tak napadlo ze toto riesenie cele pada na ziskavani tych linearnych kombinacii, ktore nie su zavisle... ak budeme ziskavat iba nahodne linearne kombinacie, tak na stiahnutie suboru budeme vlastne musiet stiahnut niekolko nasobok velkosti toho suboru kym sa dopracujeme k N potrebnym nezavislym linearnym kombinaciam... a hned takto z brucha ma vobec nenapada aka informacia by sa dala posielat aby sme si vypytali prave nejaku nezavislu linearnu kombinaciu oproti tym co uz mame bez znalosti z ktorych blokov boli poskladane... pri posielani cisto len nahodnych kombinacii by sa mohlo stat ze uz nikto nema tu poslednu nezavislu linearnu kombinaciu a pritom by sme furt prijimali bloky plnou rychlostou a zahadzovali ich s tym ze je linearne zavisly
|
|
lordiceman
Od: lordiceman
|
Pridané:
8.12.2006 14:16
ked si tak o tom viac citam, zistil som ze sa posielaju aj koeficienty, s ktorymi bola zlozena ta linearna kombinacia, takze vlastne vieme ktore bloky este nemame zahrnute v rovnici... velmi VELMI zaujmavy postup, len pre spatny vypocet suboru treba strasne mnozstvo pamate... mozno by to mali bittorentaci vlozit do svojho protokolu a predavat k tomu nejaku pci-e kartu ako acelerator, velmi lahko si taky viem predstavit, hlavne by musel urychlovat operacie modulo x, popripade mat nejaky procik typu SIMD (single instruction, multiple data) pravdu povediac, dokonale by to bolo ak by sa na tento ucel dala pouzit graficka 8)
|
|
lordiceman
Od: lordiceman
|
Pridané:
8.12.2006 14:22
velmi dobre a polopatisticky je to vysvetlene na http://www.root.cz/clanky/ network-coding-v-peer-to-peer-sietach
(bez medzery v linke koli max 50 znakovemu slovu)
|
|
PH
Od: PH
|
Pridané:
8.12.2006 14:35
Závisí od implementácie, pri dobrej je práveže šanca stretnúť závislú kombináciu absolútne mizivá (okrem veľmi nepravdepodobných prípadov niektorých topológií), keďže kombinácií je neobmedzene veľa a každý môže vytvárať vlastné pri uploadovaní voľbou náhodných koeficientov.
Sťahovať navyše sa nebude nič, keďže samozrejme sa musia posielať aj koeficienty, tie sa môžu poslať prvé a overiť závislosť.
Súbor môže byť posekaný na rozumne veľké časti (128 - 256 MB napr.) a každá môže prenásať a počítať samostatne, potom sú tie rovnice rozumne veľké.
Najväčší problém je hashovanie, ktoré je veľmi komplikované pri voľbe nových kombinácií peermi (nevyhnutné, aby to fungovalo dobre). Je zároveň nevyhnutné, aby sa nedala ľahko tá sieť položiť. Existujú ale alternatívne prístupy, ktoré +- v skutočnosti hash nepočítajú, používajú inú metódu overovania dôveryhodnosti klienta.
|
|
PH
Od: PH
|
Pridané:
8.12.2006 14:38
To neobmedzene veľa treba samozrejme chápať ako napr. 2 ^ xxx kombinácií...
|
|
Mongol
Od: Mongol
|
Pridané:
8.12.2006 23:33
najlepsi je Bitspirit, pretoze ide cez neho sosat na torrentleech bez registracky, moj rekord na torrente 1200 kB/s
|
|
sANTER
Od: sANTER
|
Pridané:
9.12.2006 9:19
hh to ide aj na ostatnych... len to musis vediet manualne nastavit!ale mas pravdu BitSpirit je dost good hned v zakladnom configu!!!
|
|
Netro
Od: Netro
|
Pridané:
12.12.2006 13:05
lama jedna leecherska...
|
Pridať komentár
|
|
|
|