neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Budúci rok má byť na cestách už 85 miliónov elektromobilov

Značky: elektromobily

DSL.sk, 19.10.2024


Tento aj budúci rok sa má výrazne zvýšiť počet používaných elektromobilov a ku koncu budúceho roka sa má používať spolu 85.1 milióna elektromobilov.

Odhaduje to analytická spoločnosť Gartner.

V tomto počte sú započítané vozidlá všetkých typov, okrem osobných áut aj dodávky, autobusy aj nákladné autá. Zároveň okrem čistých batériových elektromobilov sú započítané aj plug-in hybridy.

Koľko percent zo všetkých používaných áut má tvoriť 85.1 milióna elektromobilov Gartner neuvádza.

V predchádzajúcich rokoch pristupovali štáty aj automobilky k elektromobilom veľmi optimisticky, v množstve krajín vrátane EÚ bola prijatá legislatíva stanovujúca relatívne skorý kompletný povinný prechod na predaj iba elektromobilov a automobilky prezentovali ešte skoršie termíny vlastného prechodu na výrobu iba elektromobilov.

V poslednom období sú ale tieto plány prehodnocované, niektoré krajiny a automobilky žiadajú zmenu plánov a zároveň automobilky menia plány vlastného prechodu iba na elektromobily.

Podľa Gartner sa ale v tomto aj budúcom roku výrazne zvýši počet používaných elektromobilov. Na konci minulého roka sa globálne používalo 46 miliónov elektromobilov, z toho 32.6 milióna batériových.

Do konca tohto roka sa má tento počet zvýšiť na 64 miliónov, z toho 45.9 milióna batériových. Do konca budúceho roka sa má ďalej počet používaných elektromobilov výrazne zvýšiť na 85.1 milióna, z čoho má byť 61.9 milióna batériových.

K rastu v budúcom roku má prispievať najmä vyšší predaj v Číne a Európe. Na konci budúceho roka bude podľa odhadu Garner v Číne na cestách 49 miliónov elektromobilov, v Európe 20.6 milióna a v Severnej Amerike 10.4 milióna.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu


Diskusia:
                               
 

Na Slovensku 20. Slovom dvadsať.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Coho dvadsat?
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Prečo už konečne nevymyslia auto na frndžalicu?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Na frn čo??
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

... nie je to od slova "frnda" ... ;-)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Pozri si slovenský kultový film "Pacho hybský zbojník".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nic pre Gen Z
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

prečo nie auto na frndžalicu? hneď som si spomenul na 90-te roky, keď sa na sídlisku kradlo palivo z nadrží áut gumenou hadicou... preto :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

A potom si sa zobudil.
Otvor na ceste oci.
Dnes uz len zadubenec ked kupuje nove auto a ma rodinny dom, nezvazuje elektromobil.
Odpovedať Známka: -0.3 Hodnotiť:
 

jediny zadubeny si tu ty a este k tomu magnus gayopolus ta volaju
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

zvazovat samozrejme mozes, ale ked ta rovnake spalovacie auto stoji X a elektricke 2X, pricom cena benzinu/nafty na 10 rokov je tiez X, tak by si bol blby kupovat eauto. A to este nevravim o ostatnych nevyhodach.
Odpovedať Známka: 1.5 Hodnotiť:
 

tie pocty s X a 2X uz neplatia.
Tesla Model 3 stoji od 37K. Nie je to daleko od cien mild hybridov alebo dieselov
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Tých 37 je cena bez DPH, ale aj tak s tebou suhlasim. V cenovke 50.000€ nenajdes auto s lepsimi parametrami ako je Tesla model 3. Ak by chcel niekto argumentovat dojazdom, tak ten ma nezaujima, 3 krat do roka robim viac ako 300km a nevadi mi na 20 minut zastavit (to robim aj s ICE teraz). Uspornejsie, vykonnejsie a zaroven vybavenejsie auto do ceny 50k nenajdes. Ak ano, sem s nim.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Jj, to len ti zadubeni chudaci zijuci v bytoch v Bratislave ci v Kosiciach si nechcu kupit novy elektromobil.

To su tie socky, zivotne prostredie im nic nehovori. Normalne mam chut ist nakupovat znackove oblecenie do New Yorku, a aj idem, letecky, caute socky.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Mňa by ani len nenapadlo nazývať niekoho socka, kebyže sa mám kvôli nákupu oblečenia kamsi priekazne pol dňa trepať lietadlom, lebo mi ho neprídu predviesť.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Vidis, slova socky. Let sa ma v biznis ci prvej triede uzivat.
Pozdravuje tvoja slovenska celebrita :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

kvoli handram sa trepat niekam 12h+ :)))))
to si na urovni kamionistu co ide do Turecka
Odpovedať Hodnotiť:
 

staci
Odpovedať Hodnotiť:
 

Denne stretnem v BA min 20 elektromobilov. Predaje nie sú také zlé, ako by sa zdalo. Samozrejme za zapadom zaostávame.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hlavne mentalne
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dajme do pozornosti, že nie sú započítané elektrické autíčka čo kočujú spolu s cirkusom a kolotočmi. To sú tie s tyčou vzadu, čo fungujú ako trolejbus a užívatelia v nich do seba bezuzdne vrážajú, pričom obsluha - podgurážený pán sa hnevá a kričí.

Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Pomerne ostro sa vymedzujem voči rozptyľovaniu pozornosti hubárov od detekovania medveďov a plne chápem stanovisko nezávislého občianskeho združenia Znepokojený rodinný príslušníci hubárov z takto priekazne necistlivého prístupu.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

No...na cestách...rovnako štatisticko-analyticky bude väčšina z nich stále priekazne na nabíjačke.
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

Prechod nemeckých občanov na elektromobily sa po zrušení štátneho nákupného bonusu koncom roka 2023 extrémne zastavil. Od júla do septembra 2024 súkromné osoby, ktoré predtým mali auto so spaľovacím motorom, prešli na čisto elektrický pohon len v 3,9 % všetkých zmien vozidla. Od začiatku roka bol podiel len 3,6 %. V porovnaní s úrovňou v poslednom štvrťroku 2023 to predstavuje pokles približne o 40 %. A predpovede nového HUK-E-Barometra sotva naznačujú rýchly a výrazný obrat trendu. Z približne 4 200 opýtaných reprezentatívnych nemeckých občanov takmer polovica (47 %) tvrdí, že čisté elektromobily považujú za "menej dobré" alebo "vôbec nie dobré". A 29 % si chce kúpiť čisto elektrické auto len vtedy, keď je zo zákona povolená registrácia iba takýchto vozidiel. Aspoň každý tretí by bol ochotný zaplatiť o viac ako 10 % viac za čisto elektrické auto ako za to isté auto so spaľovacím motorom.
https://dopice.sk/t7d
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Spaľovák má cca 40% účinnosť. Ešte je čo riešiť...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ale tá energetická hustota paliva je proste super. Nie tak dávno sa bežne predávali osobné vozidlá s hmotnosťou len okolo 1 tony a plná nádrž k tomu nepridala skoro nič. Dodnes by sa také vedeli vyrábať, keby nie hlúpe predpisy EU. Oproti 2,5 tonovému elektromobilu je to neskutočná výhoda. Naozaj - tými baterkami je ešte čo doháňať a cieľ je v nedohľadne.
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Šak veď to, že spaľovák má cca 40% účinnosť aj okolo 1 tony, čo 2,5 tonovému elektromobilu umožňuje konkurovať priekazne zhruba od... a sakra.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Netrep blbosti Tesla3 je len o cca 200 kg tazsia ako rozmerovo porovnatelny superb
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Alebo i ako Honda Jazz, že? Lebo keď kvôli dojazdu treba kvôli odporu vzduchu všetko ponaťahovať, tak sú tie vonkajšie rozmery pre porovnanie priekazne dosť k hovnu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

V kazdom EV je vo vnitri viac miesta, navyse vacsi razvor aj kultivovanejsia a tichsia jazda
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak logicky, že je kultivovanejšia, keď je priekazne tak zorané.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takže podľa tvojich výpočtov má baterka v elektromobile presne 1,5 tony? Alebo je to trochu ináč a tie nafúknuté 2,5-tonové hovädá sú aj benzínové aj naftové aj elektro...

Čo tak nejakými daňovo-nejakými bonusmi prispieť ku kupovaniu 1-tonových mestských autíčok či už elektro alebo benzín, a prispieť tak k životnému prostrediu? Väčšina jázd všetkých áut okrem obchodných cestujúcich sa udeje v meste a má do 50 km.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Lenze v tomto ohlade to tak trochu kurvi EU so svojimi nariadeniami. Jednak je zle nastavena metodika merania emisii, potom do toho sa riesia zbytocne systemy na "zvysenie bezpecnosti". No a to vsetko potom predrazuje male auto a tie si to odseru prve. A potom zacne ta penazenkova logika - ak si mam kupit triedu A/ B za 20 litrov, tak za 25 si uz kupim C a mam univerzalnejsie auto.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ad2 co som zabudol doplnit - ohladom lahkych aut do mesta, to je taky tiez spomienkovy optimizmus, pretoze pod tonu aj pred 25 rokmi nevazilo takmer nic. To boli vynimky. Taka jednotkova fabia mala cez 1,1, podobne felicia. Pre porovnanie moj stary hatchback z prelomu milenia vazil 1.6 tony. Tolko dnes vazi moje 7miestne SUV o triedu vyssie.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Je to tak. Či presne 1 tona ako mala Š105 alebo 1,2, to už je jedno. Zostáva len zmeniť nariadenia pre malé autá, tie by snáď nemuseli mať všetkých asistentov a airbagy aj pre psa v kufri...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tak a mame tu genia, co vie vyriesit tento problem, gratulujem,
Ty nemas iq nad sto na sto percent
Odpovedať Hodnotiť:
 

Fiat 500 ma tusim pod 900 kg
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nema. Resp mohol mat pred tymi 20+ rokmi a to je tych par vynimiek. Dnes ma 1055.
Odpovedať Hodnotiť:
 

cabriolet verzia je o nieco lahsia. Myslim, ze aj v roku 2008 1.2L motor vo verzii cabriolet mal pod 900kg.. 2008 nie je 20+ rokov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jo a pojmu vynimka rozumies?
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ad2 - cabriolet je tiez take uplne bezne a ludove auto do mesta na daily pouzivanie ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

aka vynimka? pozeraj pohotovostnu hmotnost nie celkovu povolenu, ak rozumies ten rozdiel.
picanto, i10, ignis, swift.. vsetko malo donedavna pod 1000kg.. fiat 500c su v taliansku ludove auta.
este aj elektricky renault twizy mal pod 500 kg.

https://dopice.sk/t7Q
https://dopice.sk/t7O
https://dopice.sk/t7P
https://dopice.sk/t7R

Odpovedať Hodnotiť:
 

renault thalia mal pohotovostnú hmotnosť 940kg
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale celne narazit by si s nim nechcel, vsak?
OMG
Odpovedať Hodnotiť:
 

Riesenie je jednoduche, jazdi tak aby si nenarazil.
Vacsina smrtelnych nehod sa aj tak udeje po naraze do nakladneho auta, alebo taky vlak je teraz moderny - tam ti nepomoze ani keby si mal Escalade.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Som zvedavy ako budes vysvetlovat niekomu, kto ta zramuje, ze ty jazdis tak, aby si nenarazil ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

S takymto mindsetom by si nemal vychadzat z domu
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

"Čo tak nejakými daňovo-nejakými bonusmi prispieť ku kupovaniu ..." bonusmi nie, ale trestami.
1. Zakaz vjazdu do mestskych casti pre automobily so spalovacim motorom.
2. Zavedenie povinnej dane z vlastnictva automobilu pre vsetkych (v Nemecku KFZ Steuer). Nastavit vysoku uroven s "ulavou" pre elektromobily.
3. Dialnicne znamky taktiez odsadit podla typu pohonu vozidla.

Potom budu vsetci spokojni. Vlastnictvo spalovacich mot. vozidiel bude riadne znevyhodnene voci elektromobilom a to tak, aby sa elektromobil oplatilo kupit. Problem vyrieseny, jamky nasadene (Pelle) a mozeme ist dalej.

Aka krasna vie byt spolocnost, v ktorej sme si vsetci rovni. Teda len pokial nehovorime o peniazoch, povinnostiach, pravach ci sluzbach zdravotnictva alebo dokonca nastupom do armady. Jaj, ani Slnko nesvieti na kazdeho rovnako. Preto sme bieli a nie cierni.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Ty si dobrý demagóg. Z mojej citácie si odrezal koniec, kde som napísal, že by sa mali zvýhodniť... nie elektrpmobily ale 1-tonové mestské vozítka. Totiž tie patria do mesta a nie 2,5-tonové opachy. Paríž sa už trochu spamätal a znevýhodnil SUV, čo sa určuje podľa hmotnosti. To je podľa mňa cesta...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tiez patris k tym egoistom, co bezohladne fajcia a vypustaju skodlivy dym na zastavke malym detom a vsetkym naokolo, ze?
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

nie bezohladne, naschval a s potmehuckym usmevom :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

europsky vyrobcovia su v ...., staci si precitat par clankov na autoforum.cz - el. okrem par nadsencov nikto nechce - maly dojazd, dlha doba nabijania a hlavne vysoka cena. napr. v 07/24 predala skoda v CR 39ks EV, (https://lnk.sk/kadq), kto chce auto za 50 tis. euro s dojazdom 250km a 1/2h nabijanim (https://lnk.sk/gua1) ?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

to este tych 250km je zrejme silno optimistickych, ked ide auto s vetrom odzadu fukajucim, po rovine, netreba kurit ani klimovat, sedi tam 50kilovy grinpisak a ma obute ekogumy, ktore sa smyknu aj na flusanci.

Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

autoforum.cz je jednoznačne etalón objektivity informácií o elektromobiloch
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

No keby len o EV, ked nemali tuto vdacnu temu, mali ine na ktorych dokazali pisat uplne sprostosti.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tak sa opýtaj priamo v škode koľko tých elektrosračiek predali.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Aj veganska bageta keby stoji 2x viac ako salamova by si nechcel byt vegan... Resp. moc vtedy clovek nema na vyber.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Za 2024 cisla este nie su, ale v 2023 predali viac Enyaqov, ako Superbu. A len o malo menej ako Fabii (81k vs 94k). Enyaq stupol o 51%, Fabia o 1.9% v porovnanim s predchadzajucim rokom.
Zdroj: https://www.best-selling-cars.com/
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

k fabiam si pripocitaj Scala, lebo kreteni zrusili fabiu combi
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je síce pekné ale miešaš hrušky s jablkami. Daj čísla z českého trhu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tesla Y najpredavanejsie auto 2023 na svete aj medzi spalovakmi…
Daj lepsi argument
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak chces elektro tak tesla alebo BYD, ak mas peniaze tak elektro porsche alebo mercedes alebo cinky neo.
Kto by kupoval sracku zo skody...
Nepoznam nikoho kto by si kupil elektro a by na to nadaval. Nadavaju len ti ktori nemaju ziadne skusenosti.
Dojazd uz teraz maju 500 az 700km. Z Mnichova do Kosic 3 zastavky na 15 minut. Ak mas deti neriesis. Aj tak kym skocia na zachod a sa najedia tak uz je auto nabite.
Odpovedať Hodnotiť:
 

este k dojazdu.
starsia Tesla Model Y: dojazd 435km znamena:
Mesto - zima: 420 km
Dialniza - zima: 315 km
Kombinovane - zima: 365 km
Mesto - leto: 635 km
Dialnica - leto: 405 km
Kombinovane - leto: 505 km

A teraz si zober:
Mercedes-Benz EQS 450+ AMG Line Premium - dojazd 772 km
Porsche Taycan 4S with Performance Battery Plus - dojazd 679 km
Tesla Model S Long Range - dojazd 628 km

Odpovedať Hodnotiť:
 

Pre skutočne nespochybniteľnú praudu o elektromobiloch by som mal skúsiť ešte dieselforum.sk, tdiforum, dymicforum alebo naftomilovnik.sk
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Sú dosť drahé. Na o si bežný tuctový smrteľník len tak nenašetrí...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

To bude tym ze stranky ako autoforum.cz navsetvuju prevazne modre goliere, ktore nemaju doriesene ani vlastne byvanie. Ja tiez nechcem vlastnit jachtu ani lietadlo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Buhaahahahaha...šme še pobaveeeľi. :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako kto.
Už aj lietadlá špekulujú na eletriku
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

aj tvoj análny kolík je na elektriku a nezaujíma ma to
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Ak to vydá ako René mládenca príhody a skúsenosti, 2.časť, nikoho nebude zaujímať, koho to zaujíma, nakoľko to bude priekazne povinné čítanie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Análny kolík na naftu vydrží aj 1100 km vkuse, aby s s ním mohol prejsť bez zastavenia krÍžom celú Československú republiku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Europske automobilky zaspali dobu. Tie ich smrady uz cinania nechcu a navyse tlacia do vyroby baterii a aut tolko penazi, ze sa z nich nase smradlave auta o chvilu naozaj poseru. Rozmyslam kto z trojice mercedes, bmw a vw zhasne posledny. A Tesla nebude tou znackou co ich polozi. V EU nevieme vyrabat baterie a akosi kompetentni zabudli zabezpecit primarne suroviny na ich vyrobu. Tak sa teraz krutia a obhajuju ako ked zdochynala nokia.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Zo spominanych si myslim, ze mercedes
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak myslis prvy, tak to sedi. Daimler narobil za uplynule roky najvecsie prusery napriec vsetkymi vyrobnymi fabrikami a celemu dodavatelskemu retazcu. BMW take problemy nema a slape, VW je najviac medializovany, ale dnes kazdy si 2x dobre rozmysli, ci vezme nieco pre daimler skrz skusenosti za posledne roky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

gfsg
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kaslat na nich zatial mi staci RAM 1500 2022 a ked tak dalsie bude F-450 :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

F-450 je ako stvorene do europskych miest
Odpovedať Hodnotiť:
 

odist z eu. vcera bolo neskorp
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Odid, nik ta tu nedrzi. A zober so sebou aj kamosov.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tieto reci kotlarovych stupencov ma vzdy rozcitia. Chodil by si felciarovi a internety by si pozrel na mokrych spagatoch?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Ake necakane, ked zohnat normalne auto so spalovakom je cim dalej tym vacsi problem.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár