|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Slovensko
Od: MaN144
|
Pridané:
19.10.2024 14:51
Na Slovensku 20. Slovom dvadsať.
|
|
Re: Slovensko
Od: xxxyyy
|
Pridané:
19.10.2024 15:32
Coho dvadsat?
|
|
Re: Slovensko
Od: jozkoPetrzlen
|
Pridané:
19.10.2024 22:13
Prečo už konečne nevymyslia auto na frndžalicu?
|
|
Re: Slovensko
Od: Praděd
|
Pridané:
20.10.2024 0:54
Na frn čo??
|
|
Re: Slovensko
Od reg.: Umrelá inteligencia
|
Pridané:
20.10.2024 3:01
... nie je to od slova "frnda" ... ;-)
|
|
Re: Slovensko
Od: teliatko
|
Pridané:
20.10.2024 9:35
Pozri si slovenský kultový film "Pacho hybský zbojník".
|
|
Re: Slovensko
Od: RaketaNaMars
|
Pridané:
20.10.2024 14:45
Nic pre Gen Z
|
|
Re: Slovensko
Od: Majly
|
Pridané:
20.10.2024 8:58
A potom si sa zobudil.
Otvor na ceste oci.
Dnes uz len zadubenec ked kupuje nove auto a ma rodinny dom, nezvazuje elektromobil.
|
|
Re: Slovensko
Od: rdfasdf
|
Pridané:
20.10.2024 11:15
jediny zadubeny si tu ty a este k tomu magnus gayopolus ta volaju
|
|
Re: Slovensko
Od reg.: roob_
|
Pridané:
20.10.2024 11:32
zvazovat samozrejme mozes, ale ked ta rovnake spalovacie auto stoji X a elektricke 2X, pricom cena benzinu/nafty na 10 rokov je tiez X, tak by si bol blby kupovat eauto. A to este nevravim o ostatnych nevyhodach.
|
|
Re: Slovensko
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
20.10.2024 16:28
Jj, to len ti zadubeni chudaci zijuci v bytoch v Bratislave ci v Kosiciach si nechcu kupit novy elektromobil.
To su tie socky, zivotne prostredie im nic nehovori. Normalne mam chut ist nakupovat znackove oblecenie do New Yorku, a aj idem, letecky, caute socky.
|
|
ultraumiernený prakticizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
20.10.2024 16:48
Mňa by ani len nenapadlo nazývať niekoho socka, kebyže sa mám kvôli nákupu oblečenia kamsi priekazne pol dňa trepať lietadlom, lebo mi ho neprídu predviesť.
|
|
Re: Slovensko
Od: boh8000
|
Pridané:
20.10.2024 11:12
staci
|
|
Rozporujem tvrdenie.
Od: Baltazár Kokoschka
|
Pridané:
19.10.2024 16:42
Dajme do pozornosti, že nie sú započítané elektrické autíčka čo kočujú spolu s cirkusom a kolotočmi. To sú tie s tyčou vzadu, čo fungujú ako trolejbus a užívatelia v nich do seba bezuzdne vrážajú, pričom obsluha - podgurážený pán sa hnevá a kričí.
|
|
ultraradikálny ohľaduplnizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
19.10.2024 18:21
Pomerne ostro sa vymedzujem voči rozptyľovaniu pozornosti hubárov od detekovania medveďov a plne chápem stanovisko nezávislého občianskeho združenia Znepokojený rodinný príslušníci hubárov z takto priekazne necistlivého prístupu.
|
|
ultraradikálny špecifikácionalizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
19.10.2024 16:47
No...na cestách...rovnako štatisticko-analyticky bude väčšina z nich stále priekazne na nabíjačke.
|
|
Naozaj?
Od: pozorovatel
|
Pridané:
19.10.2024 17:58
Prechod nemeckých občanov na elektromobily sa po zrušení štátneho nákupného bonusu koncom roka 2023 extrémne zastavil. Od júla do septembra 2024 súkromné osoby, ktoré predtým mali auto so spaľovacím motorom, prešli na čisto elektrický pohon len v 3,9 % všetkých zmien vozidla. Od začiatku roka bol podiel len 3,6 %. V porovnaní s úrovňou v poslednom štvrťroku 2023 to predstavuje pokles približne o 40 %. A predpovede nového HUK-E-Barometra sotva naznačujú rýchly a výrazný obrat trendu. Z približne 4 200 opýtaných reprezentatívnych nemeckých občanov takmer polovica (47 %) tvrdí, že čisté elektromobily považujú za "menej dobré" alebo "vôbec nie dobré". A 29 % si chce kúpiť čisto elektrické auto len vtedy, keď je zo zákona povolená registrácia iba takýchto vozidiel. Aspoň každý tretí by bol ochotný zaplatiť o viac ako 10 % viac za čisto elektrické auto ako za to isté auto so spaľovacím motorom.
https://dopice.sk/t7d
|
|
Re: Naozaj?
Od: Kapitalista
|
Pridané:
19.10.2024 18:33
Spaľovák má cca 40% účinnosť. Ešte je čo riešiť...
|
|
Re: Naozaj?
Od: pozorovatel
|
Pridané:
19.10.2024 19:23
Ale tá energetická hustota paliva je proste super. Nie tak dávno sa bežne predávali osobné vozidlá s hmotnosťou len okolo 1 tony a plná nádrž k tomu nepridala skoro nič. Dodnes by sa také vedeli vyrábať, keby nie hlúpe predpisy EU. Oproti 2,5 tonovému elektromobilu je to neskutočná výhoda. Naozaj - tými baterkami je ešte čo doháňať a cieľ je v nedohľadne.
|
|
ultraradikálny optimalizatorizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
20.10.2024 7:56
Šak veď to, že spaľovák má cca 40% účinnosť aj okolo 1 tony, čo 2,5 tonovému elektromobilu umožňuje konkurovať priekazne zhruba od... a sakra.
|
|
Re: Naozaj?
Od: Jaaasom
|
Pridané:
20.10.2024 9:24
Takže podľa tvojich výpočtov má baterka v elektromobile presne 1,5 tony? Alebo je to trochu ináč a tie nafúknuté 2,5-tonové hovädá sú aj benzínové aj naftové aj elektro...
Čo tak nejakými daňovo-nejakými bonusmi prispieť ku kupovaniu 1-tonových mestských autíčok či už elektro alebo benzín, a prispieť tak k životnému prostrediu? Väčšina jázd všetkých áut okrem obchodných cestujúcich sa udeje v meste a má do 50 km.
|
|
Re: Naozaj?
Od: ...
|
Pridané:
20.10.2024 9:44
Lenze v tomto ohlade to tak trochu kurvi EU so svojimi nariadeniami. Jednak je zle nastavena metodika merania emisii, potom do toho sa riesia zbytocne systemy na "zvysenie bezpecnosti". No a to vsetko potom predrazuje male auto a tie si to odseru prve. A potom zacne ta penazenkova logika - ak si mam kupit triedu A/ B za 20 litrov, tak za 25 si uz kupim C a mam univerzalnejsie auto.
|
|
Re: Naozaj?
Od: ...
|
Pridané:
20.10.2024 9:50
ad2 co som zabudol doplnit - ohladom lahkych aut do mesta, to je taky tiez spomienkovy optimizmus, pretoze pod tonu aj pred 25 rokmi nevazilo takmer nic. To boli vynimky. Taka jednotkova fabia mala cez 1,1, podobne felicia. Pre porovnanie moj stary hatchback z prelomu milenia vazil 1.6 tony. Tolko dnes vazi moje 7miestne SUV o triedu vyssie.
|
|
Re: Naozaj?
Od: Jaaasom
|
Pridané:
20.10.2024 9:58
Je to tak. Či presne 1 tona ako mala Š105 alebo 1,2, to už je jedno. Zostáva len zmeniť nariadenia pre malé autá, tie by snáď nemuseli mať všetkých asistentov a airbagy aj pre psa v kufri...
|
|
Re: Naozaj?
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
20.10.2024 16:34
"Čo tak nejakými daňovo-nejakými bonusmi prispieť ku kupovaniu ..." bonusmi nie, ale trestami.
1. Zakaz vjazdu do mestskych casti pre automobily so spalovacim motorom.
2. Zavedenie povinnej dane z vlastnictva automobilu pre vsetkych (v Nemecku KFZ Steuer). Nastavit vysoku uroven s "ulavou" pre elektromobily.
3. Dialnicne znamky taktiez odsadit podla typu pohonu vozidla.
Potom budu vsetci spokojni. Vlastnictvo spalovacich mot. vozidiel bude riadne znevyhodnene voci elektromobilom a to tak, aby sa elektromobil oplatilo kupit. Problem vyrieseny, jamky nasadene (Pelle) a mozeme ist dalej.
Aka krasna vie byt spolocnost, v ktorej sme si vsetci rovni. Teda len pokial nehovorime o peniazoch, povinnostiach, pravach ci sluzbach zdravotnictva alebo dokonca nastupom do armady. Jaj, ani Slnko nesvieti na kazdeho rovnako. Preto sme bieli a nie cierni.
|
|
Re: Naozaj?
Od: Jaaasom
|
Pridané:
20.10.2024 17:44
Ty si dobrý demagóg. Z mojej citácie si odrezal koniec, kde som napísal, že by sa mali zvýhodniť... nie elektrpmobily ale 1-tonové mestské vozítka. Totiž tie patria do mesta a nie 2,5-tonové opachy. Paríž sa už trochu spamätal a znevýhodnil SUV, čo sa určuje podľa hmotnosti. To je podľa mňa cesta...
|
|
blbost
Od: sarusian
|
Pridané:
19.10.2024 21:17
europsky vyrobcovia su v ...., staci si precitat par clankov na autoforum.cz - el. okrem par nadsencov nikto nechce - maly dojazd, dlha doba nabijania a hlavne vysoka cena. napr. v 07/24 predala skoda v CR 39ks EV, (https://lnk.sk/kadq), kto chce auto za 50 tis. euro s dojazdom 250km a 1/2h nabijanim (https://lnk.sk/gua1) ?
|
|
Re: blbost
Od: OriginalnyKoumakSK
|
Pridané:
19.10.2024 21:57
to este tych 250km je zrejme silno optimistickych, ked ide auto s vetrom odzadu fukajucim, po rovine, netreba kurit ani klimovat, sedi tam 50kilovy grinpisak a ma obute ekogumy, ktore sa smyknu aj na flusanci.
|
|
Re: blbost
Od: TinTin
|
Pridané:
20.10.2024 8:18
autoforum.cz je jednoznačne etalón objektivity informácií o elektromobiloch
|
|
Re: blbost
Od: ...
|
Pridané:
20.10.2024 9:41
No keby len o EV, ked nemali tuto vdacnu temu, mali ine na ktorych dokazali pisat uplne sprostosti.
|
|
Re: blbost
Od: 33jkl33
|
Pridané:
20.10.2024 16:01
Tak sa opýtaj priamo v škode koľko tých elektrosračiek predali.
|
|
Re: blbost
Od: Ejha
|
Pridané:
20.10.2024 21:21
Aj veganska bageta keby stoji 2x viac ako salamova by si nechcel byt vegan... Resp. moc vtedy clovek nema na vyber.
|
|
Re: blbost
Od: Jaaasom
|
Pridané:
20.10.2024 9:20
Pre skutočne nespochybniteľnú praudu o elektromobiloch by som mal skúsiť ešte dieselforum.sk, tdiforum, dymicforum alebo naftomilovnik.sk
|
|
Re: blbost
Od: Deniken
|
Pridané:
20.10.2024 9:24
Sú dosť drahé. Na o si bežný tuctový smrteľník len tak nenašetrí...
|
|
Buhaahahahaha...
Od: nemanja
|
Pridané:
20.10.2024 2:32
Buhaahahahaha...šme še pobaveeeľi. :-)
|
|
Re: Buhaahahahaha...
Od: eletronik
|
Pridané:
20.10.2024 10:30
Ako kto.
Už aj lietadlá špekulujú na eletriku
|
|
Re: Buhaahahahaha...
Od: dfasdf
|
Pridané:
20.10.2024 11:16
aj tvoj análny kolík je na elektriku a nezaujíma ma to
|
|
ultraradikálny konšpiratorizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
20.10.2024 11:27
Ak to vydá ako René mládenca príhody a skúsenosti, 2.časť, nikoho nebude zaujímať, koho to zaujíma, nakoľko to bude priekazne povinné čítanie.
|
|
Re: Buhaahahahaha...
Od: Jaaasom
|
Pridané:
20.10.2024 13:53
Análny kolík na naftu vydrží aj 1100 km vkuse, aby s s ním mohol prejsť bez zastavenia krÍžom celú Československú republiku.
|
|
Eu auta
Od: Ejha
|
Pridané:
20.10.2024 21:26
Europske automobilky zaspali dobu. Tie ich smrady uz cinania nechcu a navyse tlacia do vyroby baterii a aut tolko penazi, ze sa z nich nase smradlave auta o chvilu naozaj poseru. Rozmyslam kto z trojice mercedes, bmw a vw zhasne posledny. A Tesla nebude tou znackou co ich polozi. V EU nevieme vyrabat baterie a akosi kompetentni zabudli zabezpecit primarne suroviny na ich vyrobu. Tak sa teraz krutia a obhajuju ako ked zdochynala nokia.
|
|
grgfgsf
Od: zhertuertuetrhertz
|
Pridané:
20.10.2024 21:54
gfsg
|