neprihlásený
|
Piatok, 11. októbra 2024, dnes má meniny Valentína |
|
Zakladateľ WikiLeaks je po dlhých rokoch na slobode, odletel z Británie
Značky:
zaujímavostiUSA
DSL.sk, 25.6.2024
|
|
Veľká Británia v pondelok prepustila zakladateľa WikiLeaks Juliana Assangea z väzenia po tom, ako sa dohodol s USA na priznaní viny v prípade porušenia protišpionážnej legislatívy.
Informuje o tom agentúra Reuters.
Organizácia WikiLeaks zverejnila v minulosti pod vedením Assangea úniky množstva rozličných citlivých informácií, vrátane dokumentov z prostredia politiky, armád a tajných služieb. Často išlo o citlivé informácie a dokumenty z prostredia amerických inštitúcií a okrem iného zverejnila dokumenty s informáciami o schopnostiach a nástrojoch CIA v oblasti hackovania.
USA formálne Assangea obvinili najskôr v roku 2018 a následne v roku 2019 pridali obvinenia z konšpirácie spáchať špionáž v súvislosti s únikom a zverejnením amerických vojenských a diplomatických materiálov poskytnutých vojakom Bradley Manningom, v súčasnosti Chelsea Manningovou. Materiály boli zverejnené WikiLeaks v roku 2010.
Problémy Assangea s jeho uväznením respektíve pobytom na ekvádorskej ambasáde v Londýne začali krátko na to. Najskôr ho v roku 2010 Veľká Británia zatkla po žiadosti Švédska o jeho vydanie kvôli vyšetrovaniu obvinení zo znásilnenia respektíve sexuálneho útoku. V roku 2017 a následne po obnovení v roku 2019 Švédsko ale vyšetrovanie ukončilo.
Po zatknutí v decembri 2010 bol Assange prepustený na kauciu s elektronickým náramkom, v USA v tom čase ale už prebiehalo vyšetrovanie WikiLeaks. V roku 2012 získal Assange ekvádorský azyl a táto krajina mu umožnila dlhodobý pobyt na jej ambasáde v Londýne.
V roku 2019 mu bol azyl Ekvádorom zrušený a na ambasáde ho zatkla britská polícia najskôr za porušenie podmienok pôvodnej kaucie. Následne USA požiadali Britániu o jeho vydanie, odvtedy bol Assange v britskom väzení a prebiehal právny boj o jeho vydanie do USA.
V rámci aktuálnej dohody sa 52-ročný Assange dohodol s USA na priznaní viny z konšpirácie získať a zverejniť tajné americké vojenské dokumenty a dostane trest 62 mesiacov, ktorý si už odsedel v britskom väzení. Assange už v pondelok podľa Reuters odletel z Británie a v stredu má predstúpiť pred súd na americkom ostrove Saipan neďaleko jeho domovskej Austrálie.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
38r-52r
Od: Gra
|
Pridané:
25.6.2024 8:01
Ako 38r prestal existovat vo fyzickom svete. Ambasada, basa, sudy. Teraz ma 52r.
Dik, wikileaks je spravna vec.
|
|
Re: 38r-52r
Od: fumb duck
|
Pridané:
25.6.2024 9:57
Assange zverejnil mena stoviek afganskych civilistov, ktory spolupracovali s americanmi aby ich mohol taliban zabit.
|
|
ultraradikálny špecifikácionalizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
25.6.2024 10:26
Duch historickej tradície SNP priekazne vyžaduje po občanoch SR v danom kontexte používanie pojmu kolaborantov.
|
|
Re: 38r-52r
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
25.6.2024 11:54
Hodnotis to ako zamer ich ohrozit.
|
|
Re: 38r-52r
Od: fumb duck
|
Pridané:
25.6.2024 12:49
"Well, they're informants. So, if they get killed, they've got it coming to them. They deserve it." povedal Assange.
|
|
Re: 38r-52r
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
25.6.2024 21:46
Ista lahostajnost nie je zamer ublizit.
|
|
Re: 38r-52r
Od: jahôdka
|
Pridané:
26.6.2024 9:16
akoze americania tam popravovali a zabijali civilistov, co vlastne aj zverejnil, cize treba sa na to pozerat z viacerych stran.. aa no ono ked sa clovek rozhodne spolupracovat s niekym, tak to vzdy predstavuje urcite riziko, ze sa mu to vrati, vid zoznamy stb, spolupracovnici s nacistami tiez casto skoncili zabiti atd.. ludska spravodlivost ma proste svoje chodnicky
|
|
Re: 38r-52r
Od: Neviesnic
|
Pridané:
25.6.2024 12:22
Nevies o com rozpravas
Ma na svedomí mnoho nevinných civilistov
Stačilo keby debil anonymizoval všetko
Lenže lenivé prasa chcelo slávu.
Zaslúžil by si basu v colorade
|
|
ultraradikálny konsenzualizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
25.6.2024 15:21
Nie každému musí byť úplne zrejmý myšlienkový pochod, umožňujúci miešať v rámci jedného zmysluplného vyjadrenia prezumpciu viny s prezumpciou neviny, nakoľko pokiaľ nevie, o čom rozpráva, v príspevku značne absentuje kompletný zoznam dôkazov absolútnej nevinnosti priekazne celého mnoha civilistov.
|
|
Re: 38r-52r
Od: Gra
|
Pridané:
25.6.2024 17:38
Zo zaplavy dat kt. boli zverejnene si si vybral to co siria populisti + ruSSka propaganda. A popri tom najst sa tam da cennejsi material.
Skoda je ze taketo "mentalky" si nasli cestu na dsl. Oprava:otravne to je.
|
|
Re: 38r-52r
Od: Ttepes
|
Pridané:
26.6.2024 6:10
Nezblazni sa
|
|
Re: ahso, takze jak som si mohol myslet, ide tam vlastne o to, o co v kazdom spionaznom pripade, romane, spy filme, memoaroch, atd. - o odkrytie, prezradenie identit, a spy infos, agentov, a siete agentov, behind enemy lines
Od: LytaRyta Hochbatnica 3-ryba
|
Pridané:
27.6.2024 0:12
100 % suhlas!
Ma na svedomí mnoho nevinných civilistov
Stačilo keby debil anonymizoval všetko
Lenže lenivé prasa chcelo slávu.
Zaslúžil by si max basu v max colorade
1000 suhlas!
Re: ahso, takze jak som si mohol myslet, ide tam vlastne o to, o co v kazdom spionaznom pripade, romane, spy filme, memoaroch, atd. - o odkrytie, prezradenie identit, a spy infos, (ne-priatelskych) agentov, a siete agentov, behind enemy lines
|
|
Re: 38r-52r
Od: martinccc
|
Pridané:
25.6.2024 12:46
Ujo Assange ľúbi hlavne seba a rád sa počúva
|
|
fasisticke USA
Od: backtohome
|
Pridané:
25.6.2024 8:16
Tu sa USA spravali ako fašisti. Ten chlap nic z toho nespachal na uzemi USA, nemusel mat ani sajnu o americkych zakonoch, lebo je obcan Australie, tak zaco si ho dovoluju USA stihat? Hlavne, ze su USA krajina, ktora ani neuznava medzinarodny trestny sud v Haguu.
|
|
Re: fasisticke USA
Od: hknmtt
|
Pridané:
25.6.2024 8:19
suhlasim, krajiny dnes nemaju absolutne ziadnu suverenitu a obcianstvo nema ziadnu cenu, problem je ze staty maju rozne vzajomne zmluvy takze i ked si obcanom statu A, tak stat B ta takpovediac spolu-vlastni.
|
|
Re: fasisticke USA
Od: Mxxl
|
Pridané:
25.6.2024 8:34
takže podľa tejto logiky, ak sa ti z inej krajiny, trebárs z Číny hacknem do mobilu, a ukradnem ti osobné údaje (fotky napr.) tak máš smolu? a nemôžeš sa brániť? USA bola v tomto prípade poškodená
|
|
Re: fasisticke USA
Od: XMen
|
Pridané:
25.6.2024 8:42
To je dost neporovnatelna logika.
Ad1: Branit sa mozes ale v Cine a nie vo svojej krajine. Ak sa ti to nepaci tak to je tvoj problem, lepsie si zabezpec mobil. Rozhodne nie je dovod aby ti toho Cinana vydali na SK kde by sme ho sudili. Ak teda neporusil zakon tykajuci sa krajiny v ktorej je obcanom a krajiny v ktorej sa nachadza tak nevidim dovod na nejake vydanie niekam. Naviac to trestne oznamenie o znasilneni bol jasny podvod, snazili sa ho dostat do Svedska, ktore by ho okamzite poslalo do USA aby z neho mohli spravit odstrasujuci priklad (co defacto urobili aj teraz).
Ad2: USA bola poskodena na tom na com poskodzovala ine krajiny. Spionaz je totiz trestna vsade. Kto sa moze dnes branit proti USA aby ti tie osobne udaje neukradli oni? Ci pri USA je to v pohode ale Cine sa branis?
|
|
Re: fasisticke USA
Od: Teta Žoržeta
|
Pridané:
25.6.2024 8:49
V kazdom pripade usa je jedna spinava a skorumpovana krajina, kde vladne fasizmus.
|
|
ultraradikálny fakticizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
25.6.2024 9:17
A skontroloval si úplne všetky prípady? Lebo tu pokiaľ niekto bohorovne tvrdí, že v každom, tak to ako morálny etalón priekazne musí.
|
|
Re: fasisticke USA
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
25.6.2024 12:10
Napíš nám, že si vytretý debil bez toho, aby si nám napísal, že si vytretý debil...
|
|
Re: fasisticke USA
Od: Mxxl
|
Pridané:
25.6.2024 11:17
ja nesúhlasím ani s Čínou ani s USA, ja len hovorím, že ak sa ti niečo stane na území SR a išlo to z inej krajiny, trebárs aj zo Švédska, dajme tomu že niekto si po domácky vyrobí raketu (dajme tomu že vo Švédsku legálne), odpáli ju (vo švédsku legálne), dopadne na tvoju záhradu a tebe spôsobí škodu. Podľa tvojej argumentácie "mám smolu, mal som si lepšie zabezpečiť záhradu proti náletom rakiet"? Taktiež má necháp zle, ja som tiež proti špionáži, ale to neznamená že USA sa nemá právo brániť. Tak (pre teba bohužiaľ) funguje spravodlivosť. Ak páchaš nezákonnú činnosť, tak musíš byť potrestaný, aj ak ju páchaš na niekom, kto tiež pácha nezákonnú činnosť
|
|
Re: fasisticke USA
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
25.6.2024 12:03
Ty pises o poskodzovani cudzieho majetku vs. stihanie novinara za zverejnenie utajovanych dokumentov / informacii. Su to diametralne odlisne skutkove stavy.
A tym, ze vojakovi, ktory tieto informacie poslal Assangeovi, skratili vazbu na 7 rokov, priznali, ze dany trestny cin vlastne ani nebol taky strasny, ako by sa mohlo zdat.
USA ziskala v ociach zabudlivej verejnosti reputacnu skodu odpocuvanim svojich spojencov (napr. aj priamo Merklovu) a krytim vojnovych zlocinov. Ako vidime na pristupe k susednej vojne, vztahom USA a spojencov v Europe to velmi neuskodilo. Preco teda sudit novinara za spionaz, ak on sa na spoinazi ani len nepodielal? Ak sa budu stihat novinari, budu vladnut diktatori, a to isto nechceme.
|
|
Re: fasisticke USA
Od: Mxxl
|
Pridané:
25.6.2024 14:46
no to bol len príklad, ja podstatu veci, ani kto je zlý či dobrý nehovorím, jediné čo som chcel poukázať bolo na výrok pána, parafrázujem, že, "ak nespáchal útok v danej zemi, tak ho tá zem nemá čo stíhať" to je celé čo som namietal, pretože touto logikou by sa obchádzal zákon veľmi jednoducho. To že USA vo svojích záujmoch hodlá podraziť aj vlastné hodnoty a poškodiť cudzích ľudí, to je smutné a na inú debatu.
|
|
Re: fasisticke USA
Od: Mxxl
|
Pridané:
25.6.2024 14:47
... jeho logikou by potom ani Európska únia v rámci ochrany svojich občanov nemohla dávať pokuty americkým firmám.. na to som chcel poukázať, že logika že nebol v USA, tak ho nemôžu súdiť sa nedá uplatniť
|
|
Re: fasisticke USA
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
25.6.2024 18:08
Zda sa ze si pravne zbehly. Co ak by existovala krajina ktora sa zaviazala nevyvijat s nevyrabat biologicke zbrane, ale zistilo by sa ze to porusila, jej obcan by poslal vzorky po roznych vladach. Je mozne ju zazalovat a vymahat ujmu?
|
|
ultraradikálny špecifikácionalizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
25.6.2024 18:49
A ako si predstavujete možnosť obmedziť obsah žaloby? Že na jednom štandardizovanom riadku môžu byť priekazne maximálne tri veľké O s vôkáňom?
|
|
Re: fasisticke USA
Od: miro0000000
|
Pridané:
25.6.2024 8:54
nepleť tu nejaké osobné údaje s tým, čo zverejnil Assange! porovnanie by bolo relevantné, keby tie tvoje "fotky" boli z nejakého mučenia detí, týrania zvierat a podobne, čiže ŽIADNE osobné údaje! ale dôkazy spáchaných zločinov!!! a láskavo nepleť do toho ani nejakú Čínu, stalo sa to na území Austrálie t.j. budúcej fašistiickej kovidovej diktatúry voči najsuperdemokratickejších júesej za čias okupácie Afganistanu pred zničením suverénnych štátov ako Sýria, Irak, Lýbia a konieckoncov aj predmajdanovej Ukrajiny...
|
|
Re: fasisticke USA
Od: libtard tretí
|
Pridané:
25.6.2024 10:14
Wau, ty si sa tu ako vyskytol? Fašistická kovidová diktatúra... sám Jožko Klanyi by to lepšie nenapísal
|
|
Re: fasisticke USA
Od: Mxxl
|
Pridané:
25.6.2024 11:24
ja som Čínu uviedol ako príklad, upokoj sa prosím. Aj keby je tam mučenie detí, ty nemáš čo zverejňovať cudzie súkromné fotky. Ty to máš maximálne tak nahlásiť polícii. Ja som len poukazoval na princíp práva. Každý má právo na súkromie, bohužiaľ, mrzí ma to, ale aj tí čo mučia deti majú rovnaké práva na to, aby cudzí ľudia nezákonne zverejňovali ich súkromné fotky ako aj ty alebo ja. To je všetko na čo poukazujem, že spravodlivosť je a má byť slepá (tak si láskavo zavrite tie nenávistné oči a súďte spravodlivo, či je to podľa vás diktátor alebo hudba. Každého rovnako).
|
|
Re: fasisticke USA
Od: Mxxl
|
Pridané:
25.6.2024 11:25
v poslednej vete malo byť:
*diktátor alebo Budha
|
|
Re: fasisticke USA
Od: awwda
|
Pridané:
25.6.2024 15:29
len tak vypichnem, že asi nebudem jediný, čo má problém s výrazom "aj tí čo mučia deti, majú rovnaké práva"
|
|
Re: fasisticke USA
Od: bla bla bla
|
Pridané:
25.6.2024 18:33
Tiež ma nakrkáva:
"Porušili ľudské práva teroristov."
|
|
ČAS .
Od: Foter Loter
|
Pridané:
25.6.2024 16:27
Máme tu len čas, nič iné...
Jemu ho zobrali...
|
|
Re: ČAS .
Od: fbdsibfsdi
|
Pridané:
26.6.2024 13:52
podceneny komentar.
|
|
Alečo
Od: Hmmmm.
|
Pridané:
26.6.2024 17:05
Totálna pi.ovina.
|
|
Assange je nas
Od: Fsb
|
Pridané:
27.6.2024 6:54
Assange is russian asset.
|
Pridať komentár
|
|
|
|