neprihlásený
|
Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement |
|
Štát začal dávať žiakom poukaz na 350 eur na počítač, zatiaľ len stovkám
Značky:
štátSlovensko
DSL.sk, 12.5.2023
|
|
Projekt Digitálny žiak, v rámci ktorého štát poskytne vybranej skupine žiakov príspevok 350 eur na kúpu počítačového zariadenia, ohlásený už vo februári spustil vo štvrtok svoju pilotnú fázu.
V nej poslal potrebné overovacie kódy pre uplatnenie príspevku v spolupracujúcich predajniach prvým pár stovkám žiakov z troch bratislavských škôl. Príspevok si môžu uplatiť v 16 spolupracujúcich predajniach.
Dnes to oznámilo ministerstvo informatizácie.
V rámci projektu má nárok na príspevok viac ako 152-tisíc školákov. Žiaci si môžu samozrejme kúpiť aj zariadenie s vyššou cenou ako je hodnota poukazu, v takom prípade bude cena zariadenia o 350 eur znížená.
Väčšia časť prostriedkov je adresovaná užitočne, príspevok majú dostať všetci žiaci základných a stredných škôl zo znevýhodneného prostredia, konkrétne žiaci z domácností, ktoré neprekračujú 60% mediánu príjmu, z domácností v hmotnej núdzi a žiaci zo sociálne znevýhodneného prostredia. Takýchto žiakov je spolu viac ako 95-tisíc.
Okrem toho ale pomerne diskriminačne štát príspevok poskytne všetkým žiakom len jedného konkrétneho ročníka v tomto školskom roku, prvákom na stredných školách respektíve piatakom v osemročných vzdelávacích programoch.
Štát projekt financuje zo starých eurofondov, ktoré mal zrejme problém minúť v potrebnom termíne. Na projekt je vyhradených 65.4 milióna eur, minutých môže byť ale menej ak príspevok časť žiakov nevyužije.
Zaregistrovať sa pre príspevok je možné do konca júna, zatiaľ tak spravila niečo viac ako tretina žiakov s nárokom, viac ako 52-tisíc žiakov. Príspevok si bude následne možné uplatniť do konca októbra.
Do konca mája sľubuje štát poslanie kódov ďalším 20-tisíc žiakom, pričom počet spolupracujúcich predajní má dosahovať viac ako 500.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
simyslim
Od: menovec
|
Pridané:
12.5.2023 12:45
Diletantstvo s ktorým sa vláda bude ešte chváliť. Nikto sa nepýtal či to tí žiaci potrebujú a nikto sa nebude pýtať aký efekt to malo.
|
|
Re: simyslim
Od: 31337
|
Pridané:
12.5.2023 13:25
Je to veľa peňazí, ale myšlienka nie je úplne zlá. Prečo by sme nemali podporovať chudobnejších študentov? V dnešnej dobe sa nedá vyštudovať univerzitu bez počítača.
|
|
Re: simyslim
Od: menovec
|
Pridané:
12.5.2023 15:06
Samozrejme do istej mieri to nie je odveci príspevok avšak 57 tisíc žiakov poukážku môže dostať "len aby tie peniaze neprepadli". To je 20 mega ktoré mohli byť použité zmysluplnejšie.
|
|
Re: simyslim
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
12.5.2023 18:54
Skoncit na belize, dubaji alebo v tehlickach?
|
|
Re: eurofondy
Od: Rihal Sulík
|
Pridané:
12.5.2023 20:51
Neprezrádzaj.
|
|
Re: eurofondy
Od: Šulík
|
Pridané:
13.5.2023 8:34
no no no...
|
|
Re: simyslim
Od: boh8000
|
Pridané:
13.5.2023 11:49
univerzity mali hodnoty kedysi teraz je to len papier lebo vacsina tam ide po znamosti a robi uplne nieco ako vystudoval napriklad pedagog technologa lebo jeho otecko je byvaly skorumpovany colnak ako veduci operatoriek :-D
|
|
Dr. Pieter W. Schreiber, Psychiatrist - ha! pridávám si aj túto postavu, osobu z Dark City, pre obecné použitie, v any sci-fi fantasy, rpg.. nj, proste má zaujímavý profil, osud, v STellarise by bol velice fajn, jako scientists leader
Od: LytaRyta Hochbatnica 3-rybá
|
Pridané:
13.5.2023 14:36
"..jako pedagog robí technologa.." - lebo s pedagogiou humanitných predmetov sa priam ex-cell-len-tne hodí na technologa výroby, process.inženýra, v každej techn.firme, /fabrike..
..a ja furt nič.. :/ :// :/(( :((
|
|
Re: simyslim
Od: Úžertriangel mafia
|
Pridané:
16.5.2023 16:05
Myšlienka je to síce scestná. Kalkulačka z teba nespraví matematika a štetce akademického maliara že ? Okrem toho je to tiež hodnotovo pomýlená forma, lebo odmeňuje za existenciu nie za výsledky. Napriek tomu že je to myšlienka zcestná a hodnotovo pomýlená je prevedená bravúrne a penaize idú tam kam majú.
|
|
Re: simyslim
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
12.5.2023 13:27
v kazdom pripade, sledoval som vyvoj cien niektorych tabletov v znamejsich eshoppch a vsade isli nahor minuly tyzden o 100-200 E :) skoda ze ziakov nepodporuju vsetci
|
|
Re: simyslim
Od: Kekeke
|
Pridané:
12.5.2023 13:56
Cena iPadu je konstantna.
|
|
Re: simyslim
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
12.5.2023 14:27
neviem, kto by ho kupoval za taku konstantnu
|
|
Re: simyslim
Od: trolololo
|
Pridané:
12.5.2023 14:36
Nemusis hned kupovat PRO verziu. IPad 10.2 64 GB WiFi 2021 - 370€. Mam taky doma, ale verziu 2018. Doteraz je celkom svizny, vsetko funguje, baterka drzi, dostava aktualizacie.
|
|
Re: simyslim
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
12.5.2023 14:45
osobne tento staromodny design uz moc nemusim, s tymi okrajovymi priestormi pre prsty. to uz mali prestat vyrabat v roku 2015.
|
|
Re: simyslim
Od: Trololololo
|
Pridané:
13.5.2023 13:28
Tak specialne pre teba maju novsiu verziu 2022, uz je tam 11” display, mensie okraje a priplatis si len 100€
|
|
Re: simyslim
Od: netaraj
|
Pridané:
12.5.2023 21:53
v alze kúpiš notebook za 150eur
|
|
Re: simyslim
Od: Hrhru4
|
Pridané:
14.5.2023 12:45
Čo to trepeš za blbosti. Prečo by e-shopy dvíhali ceny? Im to môže byť jedno, tu zľavu im preplatí štát.
|
|
ultraradikálny ohľaduplnizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
12.5.2023 12:47
Každý má právo opájať sa mocou z prerozdeľovania priekazne zverených financií.
|
|
Dotácie
Od: EntityNull
|
Pridané:
12.5.2023 13:41
Najlepší spôsob ako podporiť zdražovanie aka inflácia... Presne na to sú takéto nezmyselné dotácie. Tiež pomôžu predajcom vypredať cárachy. Lebo za 350€ nič schopné človek nekúpi. Vyhodené peniaze...
|
|
Re: Dotácie
Od: trolololo
|
Pridané:
12.5.2023 14:30
Nezmyselny je hlavne tvoj komentar. Ked nemas peniaze a deti potrebuju pocitac, tak aj 350€ ti pomoze. A nemusis kupit ten najlacnejsi, mozes si predsa doplatit.
|
|
Re: Dotácie
Od: EntityNull
|
Pridané:
13.5.2023 10:27
A že môj príspevok je nezmysel. Veď ak nemá niekto peniaze tak si nebude doplácať. Treba si aj prečítať podminky. Oni potrebujú funkčné zariadenie a nie dáky hnoj, čo len zasiera planétu Zo skúsenosti ale viem, že sa po týchto dotáciach vrhli ľudia, ktorí len špekulujú ako kúupia a predajú… takže tak. Tvoj pohľad je naivný, ale beriem, že máš srdiečko na správnom mieste. Akurát že lepšie by spravili keby tito peniaze šli učiteľom a na školy..
|
|
Re: Dotácie
Od: Trolololo
|
Pridané:
13.5.2023 13:26
Beries to prilis ako itckar, len 0 alebo 1. Ty si geroj, zarabas 3k+ a podradny notebook za 500€ by si ani neotvoril. Ale svet tak nefunguje, predstav si rodinu, 3 deti, priemerny plat, ale vacsinu z neho zhltne hypoteka, jedlo, poplatky do skoly atd. Pre taku rodinu je 350€ fajn, priplatia 200 a maju slusny notas aby si deti mohli robit veci do skoly. A ano, najde sa plno spekulantov, ale to je vzdy, su ludia ktori by oje..li vlastnu matku za 5€, ale kvoli tomu teraz nebudeme obmedzovat vsetkych. Maju snad prestat predavat listky na hokej, aby par priekupnikov prislo o kseft? Alebo sa nemali vobec predavat graficke karty a PS5, lebo zopar cocotov ich skupovalo a predavalo na bazosi?
|
|
tu, a na idnes, a na birdce, (takmer) každý zarába 3K, tu je každý geroj, každý tu líetá 8x týždenne, po celom svete, v BA, vo Viedni, v Prahe, zarába x tisíc, 8K, 5k, 10K, neboj, - tu je každý geroj
Od: Lyta ZkrachZneuzNasranáChudobná
|
Pridané:
13.5.2023 14:44
"..Pre taku rodinu je 350€ fajn, priplatia 200 a maju slusny notas.."
..aj ja to tak robím, vždy si raz, za 2 - 3 roky, našetrím na nečo vačšie.. (napríklad mikinu, abo sandále
abo usb-klúč )
njn, a ne, ešte to *Hello, World, - nvm
nvm uš
|
|
Re: tu, a na idnes, a na birdce, (takmer) každý zarába 3K, tu je každý geroj, každý tu líetá 8x týždenne, po celom svete, v BA, vo Viedni, v Prahe, zarába x tisíc, 8K, 5k, 10K, neboj, - tu je každý geroj
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
13.5.2023 19:02
Dostuduj docker, kubernetes a mozes prist do velkeho kancla.
|
|
Re: tu, a na idnes, a na birdce, (takmer) každý zarába 3K, tu je každý geroj, každý tu líetá 8x týždenne, po celom svete, v BA, vo Viedni, v Prahe, zarába x tisíc, 8K, 5k, 10K, neboj, - tu je každý geroj
Od: LytaRyta Hochbatnica 3-rybá
|
Pridané:
14.5.2023 18:55
hmn..
ale to sú jen nejaké ..edície, vývojové prostredia, neco jako "kliente", ak som to celé dobre pochopil,
ne jako "samostatné, "plnohodnotné prog.jazyky, či ?
napr.podobne jako minule, a aj ted, v súčasnosti, Laravel, (a ešte 1, abo zopár), pre Javu
(a C++, C## )
|
|
Re: Dotácie
Od: pato.v
|
Pridané:
12.5.2023 15:21
zariadenie musí byť nové (vyrobené v roku 2022 a neskôr), má minimálne dvojročnú záruku a garantovanú plnú podporu výrobcu minimálne na tri roky (na hardware a aj software vybavenie)
|
|
smeti
Od: fwrwe
|
Pridané:
12.5.2023 14:12
ÉÚ sa snaží o menej elektroodpadu... Ja by som toto tuná SR nepreplatil. Toto priamo podporuje spotrebiteľstvo, či to človek potrebuje, alebo nie... Ak by dali platnosť poukazu aspoň dva roky, bolo by to lepšie...
|
|
Re: smeti
Od: EntityNull
|
Pridané:
13.5.2023 10:30
Plne súhlasím…
|
|
macbooky z roku 2015 za 350 eur
Od: jebe jebe jebe:
|
Pridané:
12.5.2023 14:16
ja by som im dal podporu na repasovane macbooky z roku 2015 v tej hodnote. Stale slapu ako svajciarske hodinky a parametrovo su akceptovatelne pre dnesny svet.
|
|
Re: macbooky z roku 2015 za 350 eur
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
12.5.2023 15:26
ibaze im unikli UEFI podpisove certifikaty pre Intel CPU
|
|
Re: macbooky z roku 2015 za 350 eur
Od: Jabĺčnik
|
Pridané:
12.5.2023 18:15
To snáď nemôžeš myslieť vážne. Mal som MBP 2019 a bola to poriadna hrôza. Neviem si predstaviť ešte mať taký ešte dokonca z 2015... Už po roku to malo cca 50% kapacity batérie.
|
|
ultraumiernený prakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
12.5.2023 18:55
Tak ho asi treba aspoň raz za rok priekazne nabiť.
|
|
Re: macbooky z roku 2015 za 350 eur
Od: jebe jebe jebe:
|
Pridané:
13.5.2023 12:12
Z 2019 by som si nekúpil ale z 2015 áno lebo sa tam dajú meniť ssd disky kľudne aj za moderne dnešné a batéria stojí asi 40 dolárov na AliExpresse ktorá naozaj dobre funguje ako originál.
|
|
mám umax
Od: diletant
|
Pridané:
12.5.2023 15:03
350€ je taká cena taký trošku lepší na internety. sumou úder do prázdna.
ja som si kúpil umax n15g plus za 160€.
nemá pravý reprák, touchpad sa pokazí a sám opraví..
ale na dsl.sk akurát =)
|
|
servisujem PC, elektroniku
Od: LytaRyta Hochbatnica 3-rybá
|
Pridané:
12.5.2023 15:39
ten tvoj ntbk .šrotík ma zaujal, najma ten touchpad..
tam máš asi rozviklaný, nalomený ten "klikací spínač", úplne vpravo (a vlavo) na tom touchpade
takže nekdy sa napraví, nekdy sklzne, upadne
(podla toho, jako nakloníš, mikneš s ntbkom..)
|
|
Re: servisujem PC, elektroniku
Od: lenja
|
Pridané:
12.5.2023 15:52
bode bode, "mikneš"?
|
|
Re: servisujem PC, elektroniku
Od: LytaRyta Hochbatnica 3-rybá
|
Pridané:
12.5.2023 22:10
..asi proste nemáš zatial skúsenosti s drobnými, umelohmotnými ..částami, výliskami.. (v rôznej elektronike, drobnej, malej aj vačšej), ktoré sa velice lahko, a radi, zvyknú nalomit, ulomit, (príp.alespon skrivit), atd..
hej, ovšem, ked sa prudko, silnejšie miykne, s notasom čo tam má ulomený, nalomený bársjaký pvc-dzindzík, kt.tam drží len silou stisku celého šasi, tak ten kúsok ti volne lieta všelikde vnútri ntbk, a spadne bárskde, do slopca, kde nájde miesto..
|
|
Re: servisujem PC, elektroniku
Od: migggg
|
Pridané:
14.5.2023 9:17
Kazdy servisman by mal spozorniet, ked sa na scene objavi dzindzik...
|
|
teraz vazne
Od: popopo
|
Pridané:
12.5.2023 16:39
debilkovia. kupuju si volicov najchudobnejsim tato vlada najviac zavarila. to nikomu nedochadza?
|
|
Re: teraz vazne
Od: ...
|
Pridané:
12.5.2023 16:49
No skus nam to menej chapavym rozvit.
|
|
Re: teraz vazne
Od: Muhehee
|
Pridané:
12.5.2023 21:43
Zavarene tu bolo dosť....12 rokov v alobale
|
|
Dá sa na takom pozerať aj hokej.
Od: Vizionár
|
Pridané:
12.5.2023 18:02
Mám podobný notebook asi za 365,50 a išiel mi na ňom dnes aj hokej. Najviac sa mi herným prejavom zapáčil Oliver Okuliar.
|
|
Vylestim Vam Gule
Od: Veštica Teodora
|
Pridané:
12.5.2023 20:27
Bazos es ká - predám noutbuk, lacni a richli...
|
|
žiaci zo ..znevýhodneného prostredia.. a marginalizovaných komunít
Od: LytaRyta Hochbatnica 3-rybá
|
Pridané:
12.5.2023 22:22
mno, chúdatká tie ntbky, tie budú po prvých pár hodinách vyzerat..
(a víac jako 2 - 3 týždnov sa nedožije ani 1.. )
čo takto totie ..komunity enlightmentnút, aspon z praveku - neolitu do staroveku, a spravit im, dát im, namísto hyper-skalárných, 8 nm procákov, a pod. pre nich sci-fi vecí,
aspon zopár vecí jako vodovod, žumpu, kanalizaci, tekoucí vodu, chyžu, - ale murovanú, eletriku, splachovací wc, atd..
..lebo, reku, čo na tých ntbkoch tí polodementní, incestní, retardovaní, romácí budú robit? - návrhy masiek pre 4 - 2 nm výrobu, pre TSMC, al.návrhy tých "pekární procákov", sub 1 - 2 nm waffery ?
abo návrhy aerodynamiky, aviatiky, *drakov, aerodynamics tunnels, pre vývoj stih 6. - 7.next gen. ? pre Skunk Works, Lockeed-Martin ?
|
|
Re: žiaci zo ..znevýhodneného prostredia.. a marginalizovaných komunít
Od: OriginalnyKoumak
|
Pridané:
13.5.2023 8:28
Nie, budu z nich tazko pracujuci youtuberi a tiktokeri, konkurujuce osadenstvu show ruza pre nevestu, aktualne dobiehajucej na markize.
Co lepsie moze v zivotopise zaposobit, ako odsek s pracovnou poziciou tiktoker so 100tis folowermi? ;) Z toho sa kazdy HR (personalista) uplne rozochveje radostou a uchadzac ma lubovolnu poziciu na 50% uz vyhrane.
Mimochodom pokial by to nebol dopredu naplanovany tunel, stat by to vyriesil distribuciou nejakeho overitelneho kodu/papiera ziakom s tym, ze by to mohol prijat lubovolny predajca a nie len vybranych par a refundoval by mu to okamzite po zadani do systemu stat, kludne aj za podmienky uvedenia serioveho cisla a typu zariadenia.
No ale nerobi sa to pre ludi, ale len pre svoje PR a všimné.
|
|
pre deti
Od: mmxxx
|
Pridané:
13.5.2023 8:52
V case pandemie a online vyucovania sa stale naslo zo 5 deti v kazdej triede co nemali pocitac. Online vyuka cez mobil bola na niektore ulohy velmi tazkopadna.
Zdrzovalo to vyuku celej triedy.
Dali sme dokopy starsie notebooky, zrepasovali, osadili ssd a bezplatne rozdali detom. A to neboli deti z vylucenych komunit, casto ale bolo viac deti ako pocitacov v rodine. Kedze investicia 400e do dalsieho pocitaca bola z dlhodobeho hladiska zbytocna, potesili sa tomuto rieseniu.
|
|
Re: pre deti
Od: migggg
|
Pridané:
14.5.2023 9:12
Tak toto bol ten koment, kvoli ktoremu nemam pocit, ze som zase zbytocne cital celu diskusiu...
|
|
Re: Môj názor2
Od: rambo4000
|
Pridané:
13.5.2023 11:51
nikto nebude rozhadzovat z mojich dani ani duch sluzby remiasova...
|
|
njn, vietnamci, JV-Asiati, a ich nechtová studia, salonky a večierky
Od: LytaRyta Hochbatnica 3-rybá
|
Pridané:
14.5.2023 0:06
https://www.ceskatelevize.cz /porady/10354229723 -pripady-1-oddeleni/ 220512120080004/
nj, sít "nechtových nails studí" a salonů
najma v menších, a úplne malých mestečkách a dedinách je to fakt jak z Davida Lyncha, abo bratří Coehnů - proste úplne malé, ošuntelé "nechtové nails studio", ""funguje"" na tom istom míste, a v tom istom štýle, modus operandi, už 15 - 20 - 30 rokov, už nejmín od 90tek, od prevratu,
v prízemí menší bytovky, - stredního činžáku
abo v zníženom prízemí, podpivničení staršího meštanského domu,
v drahom centre, na kraji námestí, a s fest drahým nájemným, a nákladmi, v mestešku s 8 - 15 tis.obyv.maximálne
a ak za celý týžden sa tam 1 - 2 - 3 x otvoria tie dvere (jak do černé díry, tmavé), tak je to vela..
|
|
Re: njn, je to tuze podezrelé, drahí princi!
Od: LytaRyta Hochbatnica 3-rybá
|
Pridané:
14.5.2023 0:06
..a vždy vojdu takí 2 - 3, nekdy aj 5 - 6 nižší aziati, nekterí s kufríkem..
raz za čas, za pár mesíců, pol roka - rok, vojde aj nejaká žena, v stredných rokoch, celkem zriedkavo..
..vždy jazdia v sivých sedanoch, abo bílých, /černých, tmavých pežotoch, /bmw, audinách starších..
..a cajti, danoví, finančák - o tom nemá ani šajn..
|
|
Re: njn, je to tuze podezrelé, drahí princi!
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
14.5.2023 5:34
Pokym ma bratislavska kaviaren na nesku s mliekom, neriesi sa ani vrazda alebo padajuce mosty. Skupovanie cinanmi uz vobec.
|
|
dotky na PC techniku, elektroniku, pre žiakov a študentov ?
Od: LytaRyta Hochbatnica 3-rybá
|
Pridané:
14.5.2023 17:20
mno proč ne, ale takto sa mi to zdá být ozaj ..nesystémové
když-už, tie dotky nemali být adresované priamo tým chudobným žiakom, / študentom
(..lebo si nebudú vážit tú elektroniku, /beztak s nou nebudú vedet náležite robit, a odíde im za pár dní - týždnov - mesícov, /a beztak ju, vačšina, po čase, za chvíli strelí do frcu, a nalúpi chlast, cigára, vodky, fety, maty, lepidlo, atd.. )
´´aj nakúpi
(well, ale aj nalúpi (to bol ale fakt (čarovný, báječný) preklep, ozaj len preklep..)
tož, ked sú tí ..žiaci, študenti, a ich chudobné, marginalizované, dyyyyskryyyyy myyyynuované rodiny ..nič moc,
..tak tam v tom prípade moc nepomôže, aj keby so do toho školstva, a MšSVaR, / úPSVARu, naliali bárs aj triliony - kvadriliardy korún,
stá-miliardy €$
|
|
Notebook.
Od: ZX Spectrum+
|
Pridané:
14.5.2023 22:56
Prosím si jeden noutbúk. Striebornej farby.
|
|
Re: Notebook.
Od: ehhhh
|
Pridané:
15.5.2023 2:23
Zdeseny som s toho, ze to neobmedzili na notebooky, ale dovolili aj debilne tablety.
Dalej tam mali dat minimalne poziadavky na CPU 6 jadro /12 vlakien (8 jadro /16 vlakien) a dedikovanou GPU (minimalne s 4-6GB VRAM!!!) a kvalitny display.
Takto sa nakupi zas len kopa srotu, namiesto notebookov ktore zvladnu takmer vsetko - Rendering, CAD, hry, mining, AI training, Virtualnu Realitu (aj AR)...
|
|
Re: Notebook.
Od: eehjkhkj
|
Pridané:
15.5.2023 2:28
alza.sk/acer-nitro-5-shale-black-sle
va-d7672644.htm
alza.sk/gigabyte-g5-mf-d7689291.htm
|
|
Re: Notebook.
Od: Jan Amos
|
Pridané:
15.5.2023 14:21
Drvivá väčšina stredných škôl má počítač na hodinách pre každého žiaka. A na doma im je aj tak je nanič, nikto na ňom okrem hrania sa takmer nič nerobí, ešte sa priečia ako malé ploštice, že oni doma do školských vecí pozerať nebudú a podobne. Proste len "nakecať" rodičom ako ich pripraviť o nemalé prachy, lebo vraj potrebujú počítač do školy. Nie nepotrebujú! A doma a všade aj tak čumia len do mobilov!
|
|
Re: Notebook.
Od: provokater
|
Pridané:
15.5.2023 14:31
Navrhujem zakon o povinnom cumeni na spoluziakov/spoluziacky, ale iba v ucebniciach... :)
|
|
Re: Notebook.
Od: provokater
|
Pridané:
15.5.2023 14:33
Napriklad na ulohe o veducom postaveni (m)ucitela sa treba opytat, ci ta ucebnica bola schvalena statnym ustavom pre kontrolu lieciv... :)
|
|
Re: Notebook.
Od: provokater
|
Pridané:
15.5.2023 14:35
Teda v preklade: ci niekto dostal po hube za tie picoviny bez obrazkov... :)
|
|
Re: Notebook.
Od: provokater
|
Pridané:
15.5.2023 14:36
Takze pozeranie TV je v (game)mode...
|
|
Re: Notebook.
Od: provokater
|
Pridané:
15.5.2023 14:37
[x] cbtd
|
|
Re: Notebook.
Od: ehjklk
|
Pridané:
15.5.2023 17:33
Tak ja budem 100x radsej ak deti budu cumiet namiesto do toxickeho "smartfonu" do notebooku, kde sa maju aspon sancu nieco naucit, a je to kludne aj pracovny nastroj ktory im vydrzi aj na vysokej skole.
Tieto notebooky (6-8core CPU/ 4-8GB VRAM GPU) aj napriek tomu ze su vykonne tak su uz tak kompaktne ze ich uz nieje problem nosit v ruksaku aj na prednasky.
Pocitace v skole takmer vzdy stali za hovno.
Nemohol si si ich upravit podla potrieb atd.
Ja budem radsej ak sa deti budu sa radsej hrat a pripadne aj pricuchnu k pracovnemu nastroju(notebook) ako tvoja alternativa - toxicky "smartfon" s toxickymi soc.sietami
a pripadne drogy...Deti uz davno nezaujma sport...
Herny notebook je prave prilezitost na spolupracu medzi rovesnikmi, predstav si ked si ich vezmu do icaffe/klubovne - podla mna to da detom podstate viac ako debilfony
Najbotsi ludia zakazuju svojim detom mobily preco asi?...
Este raz, dotacia by mala byt lepsie cielenea a aiba na notebooky, ziadne debilne tablety.
|
|
Re: Notebook.
Od: ...
|
Pridané:
15.5.2023 15:24
a to by si chcel este za 500 euro hej? ze aj ked rodicia doplatia...
|
|
Re: Notebook.
Od: ehjkk
|
Pridané:
16.5.2023 14:32
Nechcel, kludne si mohol stat dat na zakazaku vyrobit seriu notebookov (8jadro CPU/ 6-8GBVRAM GPU) ako Wallmart a mohli to koordinovat s ostatnymi statmi a vyjednat si aj verziu windows bez spehovania len z bezpecnostnou podporou(updatemi) na 20 rokov, pripadne ist este dalej a konecne zafinancovat z EU fondov profesionalne Desktop prostredie pre linux, poriadne ovladace...
|
|
Re: Notebook.
Od: ...
|
Pridané:
16.5.2023 17:25
Pan ma rad scifi.
|
|
Re: Notebook.
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
16.5.2023 17:31
Eu ide zakazat kurenie drevom a plynom, zatvorit jadrovky, odstavit spalovaky. Budes mat co riesit aj bez gui linuxu.
|
|
Re: Notebook.
Od: ...
|
Pridané:
16.5.2023 22:20
dopice tieto kokotiny zase ....
|
|
Si ? tak tu máš NA!
Od: Úžertriangel mafia
|
Pridané:
16.5.2023 16:03
Myšlienka je to síce zcestná. Kalkulačka s teba nespraví matematika a štetce akademického maliara že ? Okrem toho je to tiež hodnotovo pomýlená forma, lebo odmeňuje za existenciu nie za výsledky. Napriek tomu že je to myšlienka zcestná a hodnotovo pomýlená je prevedená bravúrne a penaize idú tam kam majú.
|
|
Re: Si ? tak tu máš NA!
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
16.5.2023 17:25
Da sa ciastocne suhlasit, problem ale je v tom, ze za cias smerovlad sme dospeli do stadia ze 20 top pct ide studovat von a sa nevrati, a zvysok po skonceni vzdelania pri odchode z detskej izby zisti ze hypoteka s platom uplne nesedi a zmizne tiez, ked len robit paholka na farmu. Takze aj 5 pct marginalizovanych ktory dokazu rovno kliniec pribit treba podporit. Skus si prejst podniky mimo krajskych miest, kolko je tam robotnikov do 30 rokov.
|
|
Re: Si ? tak tu máš NA!
Od: Robotnícky výkvet 2023
|
Pridané:
16.5.2023 19:19
Áno, a takto zmiznú aj so zariadením počítačovým.
|
Pridať komentár
|
|
|
|