neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Slovensko bude oficiálne proti úplnému zákazu áut so spaľovacím motorom od 2035

Značky: elektromobily

DSL.sk, 14.3.2023


Slovensko zrejme bude aspoň podľa dnešného stanoviska ministerstva hospodárstva proti úplnému zákazu nových osobných áut so spaľovacím motorom v EÚ od roku 2035.

Vo februári Európsky parlament schválil legislatívu, ktorá v EÚ od roku 2035 požaduje nulové emisie pre nové osobné autá a dodávky a tým efektívne zakazuje nové autá so spaľovacími motormi.

V EÚ sa síce diskutovalo o možnosti pokračujúceho používania spaľovacích motorov s tzv. syntetickými palivami, legislatíva zatiaľ ale definitívne negarantuje výnimku pre tieto palivá, viacero krajín tak nesúhlasí s legislatívou v navrhovanej podobe a k schváleniu legislatívy v Rade EÚ sa zatiaľ neprikročilo.

Syntentické palivá síce rovnako ako benzín a nafta pri spaľovaní spôsobujú emisie do atmosféry, pri ich výrobe z uhlíka zachyteného z atmosféry ale nezvyšujú množstvo uhlíka v atmosfére. Otázna je ale efektívnosť a energetická náročnosť výroby takýchto palív.

Viacero krajín v súčasnosti ale v každom prípade požaduje výnimku na tieto palivá, vrátane automobilovej veľmoci Nemecka a Česka. K nim sa zrejme oficiálne pridá aj Slovensko.

"Ministerstvo hospodárstva SR môže konštatovať, že aktuálne sa tvorí pomerne silná skupina významných štátov EÚ, ktorá navrhovaný zákaz od roku 2035 spochybňuje a Slovensko bude určite patriť k aktívnym účastníkom tejto skupiny," tvrdí totiž v dnešnom hoci vnútropoliticky zameranom stanovisku ministerstvo hospodárstva.

Podľa legislatívy navrhnutej v roku 2021 a vo februári schválenej v Európskom parlamente má byť od roku 2030 vyžadované zníženie priemerných emisií nových osobných áut o 55% a dodávok o 50% oproti stavu z roku 2021. Od roku 2035 následne má byť vyžadované zníženie emisií o 100%, teda nulové emisie.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži
Sprístupnená prvá testovacia verzia už Androidu 16
Starship má dnes uskutočniť ďalší let, video
Google chce údajne na notebooky nasadiť Android namiesto ChromeOS


Diskusia:
                               
 

Ak nejdeš s davom nezarobíš.
To tie autá v roku 2035 budeme musieť predávať do Afriky.
Lebo v EU, USA a Číne jazdiť na smradľavom aute bude hanba.

Odpovedať Známka: -2.6 Hodnotiť:
 

Každá správna defka vie, že kolaborovať s ropnými jaštermi sa oplatí.
Odpovedať Známka: 5.9 Hodnotiť:
 

ropni jastery zmenili strategiu ked im zacala dochadzat ropa, zistili ze mozu predavat brzdy na subscription model kazdy mesiac. A mat kontrolu nad tym ci vobec nastartujes ak vyhlasia falosnu pandemiu
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

Správny jašter nemusí meniť stratégiu, lebo ma vsadené na viac koní. Pri najhoršom štát zaplatí za chromého koňa, stačí vedieť správne masírovať masy.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Smradlave auto je to, co po 10 rokoch dam kvoli baterii na vrakovisko.
Smradlave su aj tvoje trenky, poseries sa vzdy, ked od mamky zobras par centov na listok na elektricku.
Nad elektrickou je ale tahane vedenie. A nepotrebuje bateriu v cene 50% z nadobudacej ceny vozidla.


Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

aby sme neglorifikovali dnesne auta - to co sa vyraba teraz je po 10 rokoch zastarale, uz je davno prec cas ziguilakov co jazdili 20 rokov a opravil to clovek kladivom. ak nie moralne, tak po tom case je udrzba nocna mora
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

ty by si zase mohol prestat teoretizovat, pretoze dnes je na cestach na Slovensku (mimo Bratislavy, v ktorej asi byvas a odtial mas aj take prihluple a nerelane videnie sveta) urcite viac aut vo veku VIAC AKO 10 rokov ako novych aut (dajme tomu do dvoch rokov).. tak netrep picoviny! tie auta jazdia a jedine opravy su vymena oleja a tankovanie, sem tam nejaka drobnost, ktoru lacno vyriesis a jazdis dalej. presnym opakom su elektroauta, kde ked ti po 10 rokoch klakne baterka, tak radsej zostanes jazdit na bicykli a auticko pojde na odstavne parkovisko. to je skutocna ekologia ty trulo!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ľaľa ho, experti na baterky v elektromobiloch, ktorí videli elektromobil tak na obrázku.

Mám 9 ročný elektromobil a baterka drží 90% toho, čo bola nová (210 tis. km, 60kWh). Čiže vďaka tvojím skúsenostiam mi vieš povedať, že moje auto pôjde o rok do šrotu?
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

90%? wow, tak to máš v zime dojazd ešte dobrých 150km, čo?

ak takto prekne drží baterka po 9 rokoch, tak možno nepojde na "ekologickú recykláciu" o rok, ale možno sa vyberie spôsobovať ekologickú katastrofu až o 5 rokov, keď ta už ten 40 kilometrový dojazd nebude baviť stále nabíjať.. ale to sa teba už týkať nebude, poradia si s tým tvoje deti, alebo číňanove deti. hlavne že ty dýchač šistý vzduch. ako by povedal Noe.. po mne potopa..
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

No nie, radsej tym detom odfajcime rodicov rakovinou pluc... Lebo nieje miesto na zemi, kde by ten odpad menej skodil ako v nasich plucach...
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

tak toto chod vysvetlovat celemu svetu, eu vyrobcovia budu zrejme aj nadalej vyrabat spalovaky akurat ich budu predavat po celom svete ... ci si myslis ze ty aj so svojimi plucami zijete v inej galaxii ?

a potom tiez porozmyslaj co na to ten zbytok sveta (teda nie EU) kde sa tazia drahe kovy to tej baterkovej elektricky ? to uz sa moze zasierat vsakano ?

milujem pokrytcov co si nedovidia na koniec nosa na tej vyrazke co im rastie na krku
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Ty zase len lamentujes ako je kazde dostupne riesenie naprd a cakas na idealne riesenie... No toho sa nedockas... Ja ani ty nemusime riesit cely svet, nemame na to dovod, ludia, ktori to mozu riesit, tam uz ziju... Takze ano som za to aby sa mnozstvo emisii aut u nas znizovalo, idealne az k nule. Krajiny kde sa tazi, by si tiez mali vazit zdravie svojich obyvatelov a riesit si to... Tam by ich mali k tomu dotlacit ti obyvatelia... A ked si to vyriesia nejakymi obmedzeniami, ktore budu ich zdraviu prospesne, nepoviem makke f, ani ked auto koli tomu zdrazie... Niesom zodpovedny za cely svet... A ako mozes nevidiet rozdiel medzi tym, ked sedis 1 meter od vyfuku ako ked je komin 50m vysoky a mimo osidlenej oblasti...
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Ak chces znizovat emisie, na dialkovu dopravu rychlovkaky 200+ za hod elektrifikovane. Investicia vydrzi 100+ rokov. V mestach troleje. Cyklotrasy, elektrobicykle. Kolko km zeleznice sa postavilo za 30 rokov?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akoze dalej vyrabat dymovnice, len popritom stavat zeleznicu? A pre koho, ked kazdy bude jazdit dalej svojou dymovnicou?
Odpovedať Hodnotiť:
 

prave naopak to je dneska u nas.. ten zodpovedny stat donucuje do tych elektrokokotin svojich obcanov a NIE NAOPAK, ako sa snazis dosiahnut v idealnej utopii tvojho prispevku.. lebo ti ludia (teda vidim, ze vacsina, nie vsetci) vidia, ze toto ani zdaleka neslo okolo zachrany planety, na ktoru sa stale hra.. a tie baterky budes kam vynasat? do ciny? tie ti musk zakope za domom a ty sa budes este usmievat, lebo si predtym da vypracovat studiu ako ti tym zurodni podu na zahradke ty troll..

zeleznice su riesenie, dobre, funkcne, EKOLOGICKE a okamzite pritomne riesenie, ale nie je politicka ani ekonomicka vola donutit tych nezodpovednych obcanov ich pouzivat a nechat tie svoje dymovnice doma.. keby tam islo tolko marketingu ako do elektrokokotin, uz by bola krizom krazom prekolajnicovana cela EU a mal by si cisty vzduch okamzite, bez obeti pri vyrobe aj pri likvidacii..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vy to vsetci vidite tak, ze jeb vsetko naraz. Vsetky auta zahodit a vyrobit miliardu novych. Ale tak to nikto nechce. Hovori sa o novych autach, takze o postupnej transformacii vyroby. Aby nepribudali nove "emisne zle" auta. Jasne, ze tie, ktore uz su sa maju dojazdit, tak ako by sa dojazdili, keby sa nic neriesilo. Ja nevravim o ekologii, ekologicke niesu ani spalovaky ani eauta. Nejaka globalna ekologia je uplne mimo temu individualnej dopravy. Ja hovorim o lokalnom zmysle, ktory v tom je...
Odpovedať Hodnotiť:
 

áno, lokálny zmysel tam je, ale nemyslím, že zatieni tú globálnu katastrofu.. a keď sa hrán na záchranu planéty pred CO2 (čo je hlavný argument pre elektrokokotiny v EÚ), tak sa nebudem nakoniec vykrúcať, že mne ide vlastne iba o čistý vzduch vo vlastnom meste, a to cez mŕtvoly vo zvyšku sveta.... takže ako kedy vyhovuje, tak muzikanti hrajú, aj keď druhý dôvod spraví z prvého úplne klamstvo, už sa k tomu nevrátime.. a nie je až také JASNÉ, ako píšeš, že tie vyrobené už "dojazdia", pretože práve tu riešime ÚPLNY zákaz spaľovákov od 2035. Takže áno, presný opak toho, čo píšeš je pravdou, stále hrozí, že kokotie hlavy schvália likvidáciu stoviek milińov áut k JEDNÉMU DŇU. nakoniec to možno veľkoryso rozdelia do etáp na niekoľko mesiacov alebo rokov a ľudia sa poserú od šťastia, aký im milosťpáni spravili ústupok!! choré!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Netaraj, ide o nove, ved o tom je clanok. Sa nedivim, ze su ludia z toho poserkani, ked nerozumeju problematike...
Odpovedať Hodnotiť:
 

prave naopak to je dneska u nas.. ten zodpovedny stat donucuje do tych elektrokokotin svojich obcanov a NIE NAOPAK, ako sa snazis dosiahnut v idealnej utopii tvojho prispevku.. lebo ti ludia (teda vidim, ze vacsina, nie vsetci) vidia, ze toto ani zdaleka neslo okolo zachrany planety, na ktoru sa stale hra.. a tie baterky budes kam vynasat? do ciny? tie ti musk zakope za domom a ty sa budes este usmievat, lebo si predtym da vypracovat studiu ako ti tym zurodni podu na zahradke ty troll..

zeleznice su riesenie, dobre, funkcne, EKOLOGICKE a okamzite pritomne riesenie, ale nie je politicka ani ekonomicka vola donutit tych nezodpovednych obcanov ich pouzivat a nechat tie svoje dymovnice doma.. keby tam islo tolko marketingu ako do elektrokokotin, uz by bola krizom krazom prekolajnicovana cela EU a mal by si cisty vzduch okamzite, bez obeti pri vyrobe aj pri likvidacii..
Odpovedať Hodnotiť:
 

tebe vobec nevadi, ze sa druhy koniec planety zajebava kvoli TVOJMU autu?? to je jedno ze si to v tvojej primitivnej hlavicke zhodis na zlu cinsku vladu, ktorej nezalezi na svojich obyvateloch.. keby TY to auto nekupis, tak tu baterku nevyrabaju.. karma si vzdy najde svojho prijemcu a delegovanim vyrobneho procesu vina z tvojich ramien nezide..
Odpovedať Hodnotiť:
 

A kto nieje sebec? Zijes vlese a utieras si zadok siskou? Auta niesu ekologicka tema, ziadne auta, ziadna individualna doprava... Ja auto chcem mat a som zmiereny s nasledkami. Z ekologickeho hladiska je jedno ake auto to bude, kazde nechava nasledky... Vsetko produkuje odpad, s ktorym treba nalozit, taky je svet, ak niesi tibetan... Ale zaroven kazdy ma moznosti ako svoj produkovany odpat znizit a nikto to nemusi robit dokonalo, aby bolo lepsie...
Odpovedať Hodnotiť:
 

áno, je to tak ako píšeš.. iba niekto (EÚ) sa snaží ľuďom naklamať, že svojim konaním zachraňuje svet a opačná strana (spaľováky) zabijú planétu a ľudí za 20 rokov ak nie sú zastavené. súhlasím s tým, čo píšeš, len mi vadí, keď sa niekto hrá na ekológa a jeho NOVÁ elektrokokotina iba výrobou už vyprodukovala viac enviromentálnej škody ako moje 10 ročné benzínové auto za celú životnosť. mne samému záleží na ekológii a ľudskom zdraví, preto som si kúpil benzínové auto a nezobral by som si na zodpovednosť baterkovú elektrokokotinu, lebo viem, že je ekologicky nebezpečnejšia ako moje auto. poblém pre mňa nastáva, keď sa mi elektrokokot snaží nahovoriť, že zachraňuje svet.. proste to vo mne spúšťa nejaké pudy a najradšej by som ho utopil v tekutom lítiu.. chápeš..
Odpovedať Hodnotiť:
 

áno, je to tak ako píšeš.. iba niekto (EÚ) sa snaží ľuďom naklamať, že svojim konaním zachraňuje svet a opačná strana (spaľováky) zabijú planétu a ľudí za 20 rokov ak nie sú zastavené. súhlasím s tým, čo píšeš, len mi vadí, keď sa niekto hrá na ekológa a jeho NOVÁ elektrokokotina iba výrobou už vyprodukovala viac enviromentálnej škody ako moje 10 ročné benzínové auto za celú životnosť. mne samému záleží na ekológii a ľudskom zdraví, preto som si kúpil benzínové auto a nezobral by som si na zodpovednosť baterkovú elektrokokotinu, lebo viem, že je ekologicky nebezpečnejšia ako moje auto. poblém pre mňa nastáva, keď sa mi elektrokokot snaží nahovoriť, že zachraňuje svet.. proste to vo mne spúšťa nejaké pudy a najradšej by som ho utopil v tekutom lítiu.. chápeš..
Odpovedať Hodnotiť:
 

haha, ty na akych luzerskych srotoch jazdich ze po case je udrzba katastrofa ?

Som predal jeden 23r (rv.1988) benzinak a v pohode, servis minimalny, na EK malo vsetky hodnoty hlboko pod limitom. ABS + Airbag

Mam dalsi (rv.2006) diesel a detto v pohode, servis rovnako ako pri predoslom max vymena oleja, jedina jedna vacsia oprava bola vymena tesnenia pod hlavou, vycistenie DPF a vymena spojky a rozvodovej retaze ked uz bolo rozobrate a moto mimo auto. Nema vyznam ho predat za zostatkovu hodnotu, lebo mu nic nie je, jazdi ako hodinky. Ma vsetky zakladne bezp.prvky tej doby - ABS + 8xAirbag + ESP + VSC + TRC.

Mam dalsie nove (2022) HEV benzin, zatial este servis nevidelo. Okrem nutnych bezp.prvkov ako predosle ma kopec dalsich blbosti navyse ale bez tych sa da zit aj ked tam nie su ci nefunguju ... kludne staci ze snezi a 3/4 vsetych vychytavok (veelmi dolezitych pre EU) nefunguje lebo radar je pod snehom a kamera prd vidi atd. :-)


Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Zastarale v com? Ze viem ovladat vsetko potrebne potakmi a tlacitkami a nie upatlanym dotykovym displayom?

Alebo ze to nevie vydavat prdiace zvuky ako Tesla a nezahram si primitivnu hru?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

chalan ešte asi nemal 15 rokov, tak prirovnáva autá k jedinému, čo pozná, k počítačom.. tiež by si nechcel jazdiť najnovšie CSko alebo WOWko na zastaranom 15 ročnom železe. analogicky, ani 15 ročné autá už nemajú šancu splniť požiadavky dnešnej doby, ako odviezť ťa z miesta A do miesta B, vyhodiť smerovku, alebo udržať spätné zrkadlo.. darmo, pokrok je vývoj a žijeme predsa v 21. storočí!!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ak odmyslime moralnu zastaralost a ano aj stare auto ta vie odviezt, tak z >90% su 15+rocne auta pojazdne vraky. Niezeby museli byt, ale zavisi od udrzby a tu zanedbava takmer kazdy. Materialy maju aj svoju casovu zivotnost, tie auta su casto uz nebezpecne v pripade buracky. Nepoznam nikoho kto si dava preventivne vymenit pyropatrony na airbagoch po 10 rokoch, co je ich zivotnost. To, ze niekto ma auto v dobrom stave - no hej, asi by sme uviazli na definicii co je dobry stav a aj keby sme nalsi zhodu, bude to tak jeden majitel z tisic.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ach jaj toto teoretizovanie.. zase polopravdy a truizmy.. zabudol si už len vytiahnuť grafy pravdepodobnosti, že každý majiteľ staršieho auta zanedbáva údržbu aspoň 50% bezpečnostných prvkov a akú má tento fakt koreláciu (ak je štatisticky významná) so samotnou nehodovosťou alebo, v lepšom prípade, s výsledkom nehody.. mám 10 ročné sedmičkové BMW a to ti garantujem, že je 1000x bezpečnejšie v každej rýchlosti ako tvoj nový VW UP! stále nechápeš? nechcem sa chytať za slovíčka, ale práve takéto škatuľkovanie, ako predvádzaš, vedie k absolútnej a nezmyslenej debilizácii mladých mudrlantov, ktorí o realite nemajú ani potuchy, stačí im grafické porovnanie a zovšeobecnené zhrnutie niektorého z liberálnych denníkov..
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Tvoje garancie su mi u zadnice a tebe budu tiez, ked ti ten airbag nevystreli. To sa velmi rychlo dotesis, ze tam mas viac kvalitnejsieho zeleza ako ten v tom upe. Nemusim dokladat statistiku zanedbanej udrzby, vsak sa staci prejst po beznom parkovisku - pod kazdym tretim je nejaka mlacka, lebo mu tecie olej, servo, alebo kazdy treti modry dym pri akceleracii. Na forach pri 5+ rocnych autach klasika, DPF off, EGR off, adblue off - no to bude istotne preto, lebo majitel ma z auta cukrik a dopraje mu "len to najlepsie". Aj keby si sa o auto nadpriemerne staral, budes ten jeden z tisic a na to nepotrebujes graficke zovseobecnenie liberalneho dennika a ani inu omalovanku
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

vobec si sa oproti tvojmu predoslemu prispevku nepoucil.. na co to tu ja vypisujem.... akonahle si napisal pod "kazdym tretim" a "kazdy treti", tvoj prispevok stratil na vaznosti 95% a vlastne aj zmysel ho docitat, a to aj ked si ho obalil krasnymi bludmi z mojho prispevku.. zmysluplna odpoved: tvrdit, ze kazde tretie auto ma egr off preto, lebo to pisu na forach je asi ako ked ti lekar povie, ze kazdy treti pichnuty kliestom zomrie na encefalitidu, lebo on ma v Prazskej spadovej nemocnici do tyzdna dva pripady.. jednoducho so zovseobecnovaniami musis pracovat velmi opatrne, pretoze ked ich "spravne" nastavis, mozes "dokazat" hocico a tvarit sa, ze to tak je, ale v skutocnosti iba trepes nezmysly..
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ano, nieco ako 1000x bezpecnejsie, lebo ty si povedal. Vzdy ma dojme, ked mi niekto zacne vycitat, co sam robi...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

som rád, že som v tebe prebudil pocity.. máš pravdu, je to podobné, ale klobúk dole, že to vidíš aj na sebe!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Už je načase začať tam dávať tie zotrvačníky.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Praveze to zvysuje hmotnost a opotrebovanie pneumatik, buducnost je v autach na strunku.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Ak si Homosexuálne dezorientovaný nemusíš si robiť starosti o budúcnosť, lebo žiadna nie je.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

O 100 rokov bude na Slovensku 1 000 000 Kollarovcov
a o stodvadsať rokov bude v Kollárove 10 000 000 Kollárovocov.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Takže o 120 rokov začnú Kollárovci šukať Kollárovčanky, ak nebudú mať poriadnu evidenciu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Upravíme zákony tak, aby nebolo nechutné mať deti so sesternicou.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Podľa mňa by sa Slovensko malo rovnako ostro vymedziť proti podpísaniu zmluvy o prímerí s reptiliánmi v roku 6542, nakoľko pokiaľ ministerstvo obrany nevypracuje stanovisko, tak to bude priekazne vyzerať, že tam nič nerobia, čo je na v kontexte aktuálnej vnútropolitickej situácie na odvolanie ministra.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Vie to niekto vysvetliť, aby to pochopili aj tau - mobilky, že aký je rozdiel, keď autíčko robí: brm brm brm a vrm vrm vrm... :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Brm a Vrm je prezitok, rozdiel minimalny. Podla tych, co o tom rozhoduju, je dolezite aby to po novom robilo Bzzz a dalo sa na tom dalej zarabat ;-)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Úplne stačí, ak elektrické autá budú použiteľné a potom si ich kúpi každý - a rád. Netreba boľševické praktiky.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Ludia vlastniaci elektricke auta maju nasilnicke sklony, pachaju domace nasilie, potuluju sa okolo strednych skol a podobne. Dovod? Slusny clovek si kupi auto so spalovacim motorom. UChylak si kupi elektricke auto.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Vcera hned po tom co som domasturboval nad najnovsim modelom Tesly a zapalil Elonovi sviecku na oltari, tak som ubil z nudy svojeho psa a protestne rozmackal v rukach 3 stonozky - v mene ekologie samozrejme.
Odpovedať Hodnotiť:
 

pokial je to na tiktoku, tak zodpovednost kludne presunies niekam do ciny.. cg
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prave pozeram tesla model 3, dojazd 602km, maximalka 233km/h cena 54000 euro. Ak by si chcel zobrat na balonovy kredit. Prva splatka 5500 euro, mesacne dalsich 5 rokov 450 euro, na konci doplatit zvysok. Cize mesacne to vychadza na 850 eur. 450 eur splatka 400 eur na bocny ucet na poslednu splatku. Pozeram na nemecke ceny. Zvazujem kupit, stale je bonus 3000 eur, neplatim dan z auta, poistka je tiez lacnejsia, servis skoro ziadny. Brzdy minimalne opotrabovanie, kedze auto brzdi motorom. Dozivotna zaruka na bateriu. Ak si to iste auto vyberiem z listu, cize uz vyrobene predkonfigurovane tak dokonca vyjde o 10000 eur lacnejsie. Dokonca volkswagen tlaci ceny umelo dole a preraba kedze tesla ma v nemecku vysoky predaj. No nekup to...
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Akurat sa brzdy menia castejsie, viac hrdzaveju, tym, ze sa nepouzivaju.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

dozivotna zaruka na bateriu pri zivotnosti auta 6 rokov,no nekup to
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

mám 9 ročný elektromobil a dojazd má 90% z toho, čo malo nové. Čo robím zle?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

aky mas najazd po 9 r ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ejha, tu sa premazavalo.. clovek sa jebe s prispevkom, aby poukazal na tie nezmysly, co tu niektori odbornici vypisuju a on mu ho vymaze....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej, tiez by som bol so slobodnou diskusiou spokojnejsi, keby som dostal ban, za to, ze napisem "kokot", ako za to, ze napisem, ze 2 clanky o vadnom ssl obchodu s potravinami boli na vyplnenie miesta po v tom case nelietajucej helikoptere... To potom clovek dostane uplne inu perspektivu pre pohlad na miestnu zurnalistiku...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ďakujem aj za toho kokota, stále je tu diskusia slobodnejšia ako na hociakej inej dnes funkčnej platforme.. ale áno, algoritmus pre výber príspevkov na zmazanie tu majú veľmi svojský a vzťahovačn precitlivelý.. som zvedavý, či sa udrží tento príspevok :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

A uvazujme ked to nechame volnym padom ako doteraz. Kto to schyta zatopenim ako prvy ? EU, Cina, USA ? Ak cina nechal by som to tak dalej a nech sa angazuje o zachranu planety teraz volakto iny...Mna to furt nebavi. Tam maju podu OSN mozu tam kikirikat od rana do vecera...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby bol jediny nasledok zatopenie, nebol by to az taky problem, ved kto by nechcel nove benatky... Ale netreba byt zatopeny, na to aby si bol v prdeli...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

chlaspci vy stále fičíta na propagande z 90 rokov? lebo zatopenie už nie je vedecky reálny scenár, ak by to zmenilo Vaše vzlyky..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale mne by praveze zatopenie nevadilo... Teda umyselne by som na nom neparticipoval, ale keby nastalo, nove lokality na clnkovanie by som vyuskusal... Vadi mi skor to, ze jazda cez mesto je bez vnutorneho obehu nemozna a ked chcel clovek usetrit a kupil auto bez strechy, tak vramci ochrany zdravia nemoze stat ani na cervenej... Co sposobuje dalsie zbytocne komplikacie...
Odpovedať Hodnotiť:
 

toto je normálny argument, beriem. Len treba sa na vec pozrieť globálne a to, že naplníš európske mestá elektrošrotom, to sú stovky miliónov automobilov (a staré stovky miliónov vydrbeš na smetisko k určitému dátumu ideálne naraz), a za ďalších 15 rokov, keď začnú odchádzať batérie, a tomu ver, že začnú, príde ekologická katastrofa, pretože zistíme, že Tesla (ktorá dáva doživotnú záruku na batériu, vytvárajúc klamlivý dojem, že batéria je večná (večne funkčná)), túto batériu naozaj ekologicky zlikvidovať na 92% nevie, ako to tvrdí už zopár rokov (a ešte ďalšie Muskove klamstvá..).. toto tiež treba brať do úvahy a to som ešte ani nezačal písať o výrobe batérií.. pretože neverím, že by niekto mohol byť taký sebecký, že obetuje planétu a hodí na krk budúcim generáciám takéto brvno len preto, aby si zabezpečil 15 rokov čistého vzduchu vo veľkomeste????
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Uz davno som zistil, ze nema zmysel snazit sa vyriesit kazdy problem osobne, niekedy fakt staci dobre nastavit podmienky a niekto problem uz vyriesi... Lebo ani ja, ani ty nevieme vsetko co je a co nie je mozne... Takze, podmienky: 0 emisie, eko recyklacia bateriek. A automobilky nech najdu ludi co to vyriesia, ked chcu stale predavat tolko aut... Ved nech sa snazia, preco by som mal dychat produkt ich lenivosti, casu mali dost...
Odpovedať Hodnotiť:
 

len škoda, že podmienky nastavuje niekto, komu nejde ani o 0 emisie ani o eko recyklaciu bateriek.... takže momentálne sú podmienky nastavené asi takto: nájsť stratégiu na max trhový podiel, všetky reklamné podvody povolené..
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Mali by sme začať riešiť a aj to urýchlene vyriešiť tie milióny smradľavých áut a starých dízlov, ktoré tu furt jazdia a smradia, dymia a čo ja viem čo. Tie nikto nerieši...
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Nuz, bmw s nabehanymi 400k nebude vonat po fialkach. Pritom by stacilo prekruzkovat za 500e. To by mozno realne pomohlo vycistit vzduch namiesto dotacii do blbosti.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Mne ale nie je celkom jasné, prečo sa všetci po čerstvom vzduchu bažiaci aktivisti tlačia do miest, keď drvivú väčšinu územia tvorí príroda. Akože by ich tam nikto nevidel protestovať za znižovanie emisií, či čo?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Asi myslel najmä nákladiaky, ešte furt sú na cestách a všelikde kadejaké smradľavé stariny. Tatry, Avie, aj sem tam Trambus, V3Sky a pod.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ide aj o to, koľko sa s tými dymovnicami jazdí - dedinským dobrovoľným hasičom, čo vytiahnu áviu z garáže 2x za rok aby prešli 10km do susednej dediny, nemá význam(ani ekologický) meniť áviu za niečo iné, tobôž elektrické
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cela tato snaha "zakazat" spalovacie motory + nova norma Euro7, ktora je pre automobilky prakticky nesplnitelna len zbytocne predrazi nove auta a tak efekt minimalne u nas bude presne opacny. Este viac budu ludia udrziavat pri zivote stare dymiace dizle ktore nemaju ziadne DPF a pod.

Pritom by stacilo netlacit normu Euro 7, lebo uz aj posledna revizia Euro6 je tak cista, ze to je skoro zanedbatelne (v globalnom aj europskom meritku) ake to robi emisie. A potom postupne, bez natlaku nechat ludi nech prejdu na elektro pripadne inu cistejsiu formu prepravy.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

mal by si úplnú pravdu, ak by išlo len o čístý vzduch a nejednalo sa o globálne otepľovanie, ktoré sa rokmi kumuluje.

Trh sám by prešiel na elektromobily, ale ako spomínaš, trvalo by to desiatky rokov. Ak nechceme, aby sa planéta oteplila o 3 alebo viac stupňov, musíme tlačiť trh aj tam, kde sa sám tlačí príliš pomaly.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len co to pomoze vymenit auta v EU, ktore z globalneho hladiska tvoria uz dnes zanedbatelny podiel emisii? Skor by sme sa mali sustredit nato co produkuje najviac emisii a nie zacinat od konca. Ale je mi jasne ze je ovela jednoduchsie donutit ludi vymenit / omedzit auta ako tlacit na velke korporacie a firmy niekde v cine, indii a kde tade aby sa zamysleli a prestali produkovat tolko emisii. Len si tym odpalime automotive priemysel v EU a to budu citit vsetci europania na svojich penazenkach.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale hlavne, niekto na celom procese velmi dobre zarobi, a to je ten marketingovy tahun.. ten, kto plati reklamy aj poslancov v eu parlamente dnes..
Odpovedať Hodnotiť:
 

čo vám všetkým jebe z toho globálneho otepľovania? čo si sa zasekol v 90. rokoch? to už dávno nie je pravda, skús nejaké aktuálne vydanie Catastrophy Today, nie tridsaťročné.. p.s. ani ozónová diera ťa už nespapá ;) ale vidno, že keď založíš vieru na mylnom predpoklade, stále vieš dôjsť k nezmyselnému záveru. keď takto presvedčíš 100 miliónov ľudí, stane sa z toho progresívna politika :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Drvivú väčšinu dňa (23h) auto parkujem. Má úplne kompletne nulové emisie. Čo riešite chlapi ? Jaké ďaľšie znižovanie ?
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Nulové emisie? Wav... a takže ho vlastne ani nevyrobili a ho netankuješ či nenabíjaš.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Lenze EU zaujimaji iba emisie pri prevadzke. Ostatne su im u prdele. A preto tak pretlacaju elektrické auto.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Lenze EU zaujimaji iba emisie pri prevadzke. Ostatne su im u prdele. A preto tak pretlacaju elektrické auto.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

rovnako ako ma NEnulove aj baterkac ?
tak potom ten spalovak co stoji ma mensie emisie ako baterkac kedze nebolo treba prenho vyrobit 1/2 tony baterii :-)

Odpovedať Hodnotiť:
 

sranda, že to píšeš, lebo presne tak to je.. dokonca keby sa ten spalovak chcel tomu baterkacu vyrovnat (zivotny cyklus = vyroba, prevadzka, likvidacia), musel by prejst vela desiatok tisic km. a to sa baivme IBA o posratom CO2, ktoré zďaleka nie je najhorším prínosom batériových áut. zďaleka.. inak biznis to je určite dobrý, hlavne s tou masívnou marketingovou podporou zo strany štátu, EÚ a zapredaných prašivých mimovládok.. reklama v hlavných vysielacích časoch (vlastné témy v televíznych novinách) atď.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tak potom načo ti je auto?
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Mna by len zaujimalo ako moze byt nieco schvalene a kratko na to sa proti tomu zacnu jednotlive staty burit? Akoze kde boli, ked sa o tom diskutovalo na ziaciatku?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Uplatky z ropnych spolocnosti este nepresli na ucty vtedy.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

V prvom kole cinsky lobisti oblbli eu ze zachrani svet ked v eu nevznikne co2 ale 2x tolko v cine. Vyzera to zeleno a cinan vie ze zarobi.

V druhom kole zaplatili eu auto lobisti.

Vitazom sa stava eu poslanec ktory bral v oboch kolach.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A aký má zmysel demokratické hlasovanie, keď si je možné väčšinu priekazne zaistiť vopred?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

hlasovanie možno zabezpečoval progresívny hlasovací systém dominion, ktorý má s demokratickým hlasovaním spoločné len písmeno d na začiatku..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

je skvele byt opat raz na spravnej strane dejin
Odpovedať Hodnotiť:
 

dejiny neeksisuujú to si vymislely historicy abi boli zaujmavý
Odpovedať Hodnotiť:
 

Treba začať lodnou dopravou, aby povinne všetok tovar od roku 2025 prevážaný nákladnou lodnou dopravou s výtlakom nad x ton musel byť dopravovaný výlučne vodíkovou lodnou dopravou a všetky lode povinne prerobiť...

Za dva roky zmeniť jeden stroj v lodi a miesto na palivo by tak ťažké byť nemalo... samozrejme zaplatia to spotrebitelia, ale možno bude menej odpadnutí v lete...

Takto jednoducho si to predstavujem, veď prečo nie... :D
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Prečo dávať do autiakov elekriku zo zástrčki ? keď mvôže byť v aute priamo reaktor atomovitý ? Jazdíš si ako pán král bakalár vo follaute zářícíím
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

uf starý dobrý favorit môže hrkať ďaľších 10 rokov, alebo nech mi páni z únie dajú na to elektrické auto
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár