|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hanba
Od: Slovensko rozkročená krajina
|
Pridané:
14.3.2023 18:00
Ak nejdeš s davom nezarobíš.
To tie autá v roku 2035 budeme musieť predávať do Afriky.
Lebo v EU, USA a Číne jazdiť na smradľavom aute bude hanba.
|
|
Re: bez vízie
Od: Sulík, Kolár HaHaHaHa zarobené
|
Pridané:
14.3.2023 18:11
Každá správna defka vie, že kolaborovať s ropnými jaštermi sa oplatí.
|
|
Re: bez vízie
Od: jebe jebe jebe:
|
Pridané:
14.3.2023 19:35
ropni jastery zmenili strategiu ked im zacala dochadzat ropa, zistili ze mozu predavat brzdy na subscription model kazdy mesiac. A mat kontrolu nad tym ci vobec nastartujes ak vyhlasia falosnu pandemiu
|
|
Re: ....
Od: Jašter-máme radi lidi
|
Pridané:
14.3.2023 20:12
Správny jašter nemusí meniť stratégiu, lebo ma vsadené na viac koní. Pri najhoršom štát zaplatí za chromého koňa, stačí vedieť správne masírovať masy.
|
|
Re: Hanba
Od: Berg
|
Pridané:
14.3.2023 20:52
Smradlave auto je to, co po 10 rokoch dam kvoli baterii na vrakovisko.
Smradlave su aj tvoje trenky, poseries sa vzdy, ked od mamky zobras par centov na listok na elektricku.
Nad elektrickou je ale tahane vedenie. A nepotrebuje bateriu v cene 50% z nadobudacej ceny vozidla.
|
|
Re: Hanba
Od: asfvefbvf
|
Pridané:
15.3.2023 10:18
aby sme neglorifikovali dnesne auta - to co sa vyraba teraz je po 10 rokoch zastarale, uz je davno prec cas ziguilakov co jazdili 20 rokov a opravil to clovek kladivom. ak nie moralne, tak po tom case je udrzba nocna mora
|
|
Re: Hanba
Od: teoretik
|
Pridané:
15.3.2023 11:32
ty by si zase mohol prestat teoretizovat, pretoze dnes je na cestach na Slovensku (mimo Bratislavy, v ktorej asi byvas a odtial mas aj take prihluple a nerelane videnie sveta) urcite viac aut vo veku VIAC AKO 10 rokov ako novych aut (dajme tomu do dvoch rokov).. tak netrep picoviny! tie auta jazdia a jedine opravy su vymena oleja a tankovanie, sem tam nejaka drobnost, ktoru lacno vyriesis a jazdis dalej. presnym opakom su elektroauta, kde ked ti po 10 rokoch klakne baterka, tak radsej zostanes jazdit na bicykli a auticko pojde na odstavne parkovisko. to je skutocna ekologia ty trulo!
|
|
Re: Hanba
Od: Tup
|
Pridané:
16.3.2023 10:01
ľaľa ho, experti na baterky v elektromobiloch, ktorí videli elektromobil tak na obrázku.
Mám 9 ročný elektromobil a baterka drží 90% toho, čo bola nová (210 tis. km, 60kWh). Čiže vďaka tvojím skúsenostiam mi vieš povedať, že moje auto pôjde o rok do šrotu?
|
|
Re: Hanba
Od: teoretik
|
Pridané:
16.3.2023 10:09
90%? wow, tak to máš v zime dojazd ešte dobrých 150km, čo?
ak takto prekne drží baterka po 9 rokoch, tak možno nepojde na "ekologickú recykláciu" o rok, ale možno sa vyberie spôsobovať ekologickú katastrofu až o 5 rokov, keď ta už ten 40 kilometrový dojazd nebude baviť stále nabíjať.. ale to sa teba už týkať nebude, poradia si s tým tvoje deti, alebo číňanove deti. hlavne že ty dýchač šistý vzduch. ako by povedal Noe.. po mne potopa..
|
|
Re: Hanba
Od: migggg
|
Pridané:
16.3.2023 11:09
No nie, radsej tym detom odfajcime rodicov rakovinou pluc... Lebo nieje miesto na zemi, kde by ten odpad menej skodil ako v nasich plucach...
|
|
Re: Hanba
Od: nooved
|
Pridané:
16.3.2023 11:38
tak toto chod vysvetlovat celemu svetu, eu vyrobcovia budu zrejme aj nadalej vyrabat spalovaky akurat ich budu predavat po celom svete ... ci si myslis ze ty aj so svojimi plucami zijete v inej galaxii ?
a potom tiez porozmyslaj co na to ten zbytok sveta (teda nie EU) kde sa tazia drahe kovy to tej baterkovej elektricky ? to uz sa moze zasierat vsakano ?
milujem pokrytcov co si nedovidia na koniec nosa na tej vyrazke co im rastie na krku
|
|
Re: Hanba
Od: migggg
|
Pridané:
16.3.2023 12:10
Ty zase len lamentujes ako je kazde dostupne riesenie naprd a cakas na idealne riesenie... No toho sa nedockas... Ja ani ty nemusime riesit cely svet, nemame na to dovod, ludia, ktori to mozu riesit, tam uz ziju... Takze ano som za to aby sa mnozstvo emisii aut u nas znizovalo, idealne az k nule. Krajiny kde sa tazi, by si tiez mali vazit zdravie svojich obyvatelov a riesit si to... Tam by ich mali k tomu dotlacit ti obyvatelia... A ked si to vyriesia nejakymi obmedzeniami, ktore budu ich zdraviu prospesne, nepoviem makke f, ani ked auto koli tomu zdrazie... Niesom zodpovedny za cely svet... A ako mozes nevidiet rozdiel medzi tym, ked sedis 1 meter od vyfuku ako ked je komin 50m vysoky a mimo osidlenej oblasti...
|
|
Re: Hanba
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
16.3.2023 20:30
Ak chces znizovat emisie, na dialkovu dopravu rychlovkaky 200+ za hod elektrifikovane. Investicia vydrzi 100+ rokov. V mestach troleje. Cyklotrasy, elektrobicykle. Kolko km zeleznice sa postavilo za 30 rokov?
|
|
Re: Hanba
Od: migggg
|
Pridané:
16.3.2023 22:09
Akoze dalej vyrabat dymovnice, len popritom stavat zeleznicu? A pre koho, ked kazdy bude jazdit dalej svojou dymovnicou?
|
|
Re: Hanba
Od: neprekrucaj
|
Pridané:
17.3.2023 0:15
prave naopak to je dneska u nas.. ten zodpovedny stat donucuje do tych elektrokokotin svojich obcanov a NIE NAOPAK, ako sa snazis dosiahnut v idealnej utopii tvojho prispevku.. lebo ti ludia (teda vidim, ze vacsina, nie vsetci) vidia, ze toto ani zdaleka neslo okolo zachrany planety, na ktoru sa stale hra.. a tie baterky budes kam vynasat? do ciny? tie ti musk zakope za domom a ty sa budes este usmievat, lebo si predtym da vypracovat studiu ako ti tym zurodni podu na zahradke ty troll..
zeleznice su riesenie, dobre, funkcne, EKOLOGICKE a okamzite pritomne riesenie, ale nie je politicka ani ekonomicka vola donutit tych nezodpovednych obcanov ich pouzivat a nechat tie svoje dymovnice doma.. keby tam islo tolko marketingu ako do elektrokokotin, uz by bola krizom krazom prekolajnicovana cela EU a mal by si cisty vzduch okamzite, bez obeti pri vyrobe aj pri likvidacii..
|
|
Re: Hanba
Od: migggg
|
Pridané:
17.3.2023 7:04
Vy to vsetci vidite tak, ze jeb vsetko naraz. Vsetky auta zahodit a vyrobit miliardu novych. Ale tak to nikto nechce. Hovori sa o novych autach, takze o postupnej transformacii vyroby. Aby nepribudali nove "emisne zle" auta. Jasne, ze tie, ktore uz su sa maju dojazdit, tak ako by sa dojazdili, keby sa nic neriesilo. Ja nevravim o ekologii, ekologicke niesu ani spalovaky ani eauta. Nejaka globalna ekologia je uplne mimo temu individualnej dopravy. Ja hovorim o lokalnom zmysle, ktory v tom je...
|
|
Re: Hanba
Od: hej hej
|
Pridané:
17.3.2023 9:50
áno, lokálny zmysel tam je, ale nemyslím, že zatieni tú globálnu katastrofu.. a keď sa hrán na záchranu planéty pred CO2 (čo je hlavný argument pre elektrokokotiny v EÚ), tak sa nebudem nakoniec vykrúcať, že mne ide vlastne iba o čistý vzduch vo vlastnom meste, a to cez mŕtvoly vo zvyšku sveta.... takže ako kedy vyhovuje, tak muzikanti hrajú, aj keď druhý dôvod spraví z prvého úplne klamstvo, už sa k tomu nevrátime.. a nie je až také JASNÉ, ako píšeš, že tie vyrobené už "dojazdia", pretože práve tu riešime ÚPLNY zákaz spaľovákov od 2035. Takže áno, presný opak toho, čo píšeš je pravdou, stále hrozí, že kokotie hlavy schvália likvidáciu stoviek milińov áut k JEDNÉMU DŇU. nakoniec to možno veľkoryso rozdelia do etáp na niekoľko mesiacov alebo rokov a ľudia sa poserú od šťastia, aký im milosťpáni spravili ústupok!! choré!!
|
|
Re: Hanba
Od: migggg
|
Pridané:
17.3.2023 11:56
Netaraj, ide o nove, ved o tom je clanok. Sa nedivim, ze su ludia z toho poserkani, ked nerozumeju problematike...
|
|
Re: Hanba
Od: neprekrucaj
|
Pridané:
17.3.2023 0:15
prave naopak to je dneska u nas.. ten zodpovedny stat donucuje do tych elektrokokotin svojich obcanov a NIE NAOPAK, ako sa snazis dosiahnut v idealnej utopii tvojho prispevku.. lebo ti ludia (teda vidim, ze vacsina, nie vsetci) vidia, ze toto ani zdaleka neslo okolo zachrany planety, na ktoru sa stale hra.. a tie baterky budes kam vynasat? do ciny? tie ti musk zakope za domom a ty sa budes este usmievat, lebo si predtym da vypracovat studiu ako ti tym zurodni podu na zahradke ty troll..
zeleznice su riesenie, dobre, funkcne, EKOLOGICKE a okamzite pritomne riesenie, ale nie je politicka ani ekonomicka vola donutit tych nezodpovednych obcanov ich pouzivat a nechat tie svoje dymovnice doma.. keby tam islo tolko marketingu ako do elektrokokotin, uz by bola krizom krazom prekolajnicovana cela EU a mal by si cisty vzduch okamzite, bez obeti pri vyrobe aj pri likvidacii..
|
|
Re: Hanba
Od: si sebecky dmenet
|
Pridané:
17.3.2023 0:16
tebe vobec nevadi, ze sa druhy koniec planety zajebava kvoli TVOJMU autu?? to je jedno ze si to v tvojej primitivnej hlavicke zhodis na zlu cinsku vladu, ktorej nezalezi na svojich obyvateloch.. keby TY to auto nekupis, tak tu baterku nevyrabaju.. karma si vzdy najde svojho prijemcu a delegovanim vyrobneho procesu vina z tvojich ramien nezide..
|
|
Re: Hanba
Od: miggggg
|
Pridané:
17.3.2023 7:11
A kto nieje sebec? Zijes vlese a utieras si zadok siskou? Auta niesu ekologicka tema, ziadne auta, ziadna individualna doprava... Ja auto chcem mat a som zmiereny s nasledkami. Z ekologickeho hladiska je jedno ake auto to bude, kazde nechava nasledky... Vsetko produkuje odpad, s ktorym treba nalozit, taky je svet, ak niesi tibetan... Ale zaroven kazdy ma moznosti ako svoj produkovany odpat znizit a nikto to nemusi robit dokonalo, aby bolo lepsie...
|
|
Re: Hanba
Od: správne!
|
Pridané:
17.3.2023 9:57
áno, je to tak ako píšeš.. iba niekto (EÚ) sa snaží ľuďom naklamať, že svojim konaním zachraňuje svet a opačná strana (spaľováky) zabijú planétu a ľudí za 20 rokov ak nie sú zastavené. súhlasím s tým, čo píšeš, len mi vadí, keď sa niekto hrá na ekológa a jeho NOVÁ elektrokokotina iba výrobou už vyprodukovala viac enviromentálnej škody ako moje 10 ročné benzínové auto za celú životnosť. mne samému záleží na ekológii a ľudskom zdraví, preto som si kúpil benzínové auto a nezobral by som si na zodpovednosť baterkovú elektrokokotinu, lebo viem, že je ekologicky nebezpečnejšia ako moje auto. poblém pre mňa nastáva, keď sa mi elektrokokot snaží nahovoriť, že zachraňuje svet.. proste to vo mne spúšťa nejaké pudy a najradšej by som ho utopil v tekutom lítiu.. chápeš..
|
|
Re: Hanba
Od: správne!
|
Pridané:
17.3.2023 9:57
áno, je to tak ako píšeš.. iba niekto (EÚ) sa snaží ľuďom naklamať, že svojim konaním zachraňuje svet a opačná strana (spaľováky) zabijú planétu a ľudí za 20 rokov ak nie sú zastavené. súhlasím s tým, čo píšeš, len mi vadí, keď sa niekto hrá na ekológa a jeho NOVÁ elektrokokotina iba výrobou už vyprodukovala viac enviromentálnej škody ako moje 10 ročné benzínové auto za celú životnosť. mne samému záleží na ekológii a ľudskom zdraví, preto som si kúpil benzínové auto a nezobral by som si na zodpovednosť baterkovú elektrokokotinu, lebo viem, že je ekologicky nebezpečnejšia ako moje auto. poblém pre mňa nastáva, keď sa mi elektrokokot snaží nahovoriť, že zachraňuje svet.. proste to vo mne spúšťa nejaké pudy a najradšej by som ho utopil v tekutom lítiu.. chápeš..
|
|
Re: Hanba
Od: srandista
|
Pridané:
15.3.2023 13:01
haha, ty na akych luzerskych srotoch jazdich ze po case je udrzba katastrofa ?
Som predal jeden 23r (rv.1988) benzinak a v pohode, servis minimalny, na EK malo vsetky hodnoty hlboko pod limitom. ABS + Airbag
Mam dalsi (rv.2006) diesel a detto v pohode, servis rovnako ako pri predoslom max vymena oleja, jedina jedna vacsia oprava bola vymena tesnenia pod hlavou, vycistenie DPF a vymena spojky a rozvodovej retaze ked uz bolo rozobrate a moto mimo auto. Nema vyznam ho predat za zostatkovu hodnotu, lebo mu nic nie je, jazdi ako hodinky. Ma vsetky zakladne bezp.prvky tej doby - ABS + 8xAirbag + ESP + VSC + TRC.
Mam dalsie nove (2022) HEV benzin, zatial este servis nevidelo. Okrem nutnych bezp.prvkov ako predosle ma kopec dalsich blbosti navyse ale bez tych sa da zit aj ked tam nie su ci nefunguju ... kludne staci ze snezi a 3/4 vsetych vychytavok (veelmi dolezitych pre EU) nefunguje lebo radar je pod snehom a kamera prd vidi atd. :-)
|
|
Re: Hanba
Od: Berg
|
Pridané:
15.3.2023 13:46
Zastarale v com? Ze viem ovladat vsetko potrebne potakmi a tlacitkami a nie upatlanym dotykovym displayom?
Alebo ze to nevie vydavat prdiace zvuky ako Tesla a nezahram si primitivnu hru?
|
|
Re: Hanba
Od: jasné!!
|
Pridané:
15.3.2023 14:02
chalan ešte asi nemal 15 rokov, tak prirovnáva autá k jedinému, čo pozná, k počítačom.. tiež by si nechcel jazdiť najnovšie CSko alebo WOWko na zastaranom 15 ročnom železe. analogicky, ani 15 ročné autá už nemajú šancu splniť požiadavky dnešnej doby, ako odviezť ťa z miesta A do miesta B, vyhodiť smerovku, alebo udržať spätné zrkadlo.. darmo, pokrok je vývoj a žijeme predsa v 21. storočí!!
|
|
Re: Hanba
Od: ...
|
Pridané:
15.3.2023 14:45
Ak odmyslime moralnu zastaralost a ano aj stare auto ta vie odviezt, tak z >90% su 15+rocne auta pojazdne vraky. Niezeby museli byt, ale zavisi od udrzby a tu zanedbava takmer kazdy. Materialy maju aj svoju casovu zivotnost, tie auta su casto uz nebezpecne v pripade buracky. Nepoznam nikoho kto si dava preventivne vymenit pyropatrony na airbagoch po 10 rokoch, co je ich zivotnost. To, ze niekto ma auto v dobrom stave - no hej, asi by sme uviazli na definicii co je dobry stav a aj keby sme nalsi zhodu, bude to tak jeden majitel z tisic.
|
|
Re: Hanba
Od: další teoretik
|
Pridané:
15.3.2023 18:05
ach jaj toto teoretizovanie.. zase polopravdy a truizmy.. zabudol si už len vytiahnuť grafy pravdepodobnosti, že každý majiteľ staršieho auta zanedbáva údržbu aspoň 50% bezpečnostných prvkov a akú má tento fakt koreláciu (ak je štatisticky významná) so samotnou nehodovosťou alebo, v lepšom prípade, s výsledkom nehody.. mám 10 ročné sedmičkové BMW a to ti garantujem, že je 1000x bezpečnejšie v každej rýchlosti ako tvoj nový VW UP! stále nechápeš? nechcem sa chytať za slovíčka, ale práve takéto škatuľkovanie, ako predvádzaš, vedie k absolútnej a nezmyslenej debilizácii mladých mudrlantov, ktorí o realite nemajú ani potuchy, stačí im grafické porovnanie a zovšeobecnené zhrnutie niektorého z liberálnych denníkov..
|
|
Re: Hanba
Od: ...
|
Pridané:
15.3.2023 18:50
Tvoje garancie su mi u zadnice a tebe budu tiez, ked ti ten airbag nevystreli. To sa velmi rychlo dotesis, ze tam mas viac kvalitnejsieho zeleza ako ten v tom upe. Nemusim dokladat statistiku zanedbanej udrzby, vsak sa staci prejst po beznom parkovisku - pod kazdym tretim je nejaka mlacka, lebo mu tecie olej, servo, alebo kazdy treti modry dym pri akceleracii. Na forach pri 5+ rocnych autach klasika, DPF off, EGR off, adblue off - no to bude istotne preto, lebo majitel ma z auta cukrik a dopraje mu "len to najlepsie". Aj keby si sa o auto nadpriemerne staral, budes ten jeden z tisic a na to nepotrebujes graficke zovseobecnenie liberalneho dennika a ani inu omalovanku
|
|
Re: Hanba
Od: stale rovnaky teoretik
|
Pridané:
15.3.2023 22:32
vobec si sa oproti tvojmu predoslemu prispevku nepoucil.. na co to tu ja vypisujem.... akonahle si napisal pod "kazdym tretim" a "kazdy treti", tvoj prispevok stratil na vaznosti 95% a vlastne aj zmysel ho docitat, a to aj ked si ho obalil krasnymi bludmi z mojho prispevku.. zmysluplna odpoved: tvrdit, ze kazde tretie auto ma egr off preto, lebo to pisu na forach je asi ako ked ti lekar povie, ze kazdy treti pichnuty kliestom zomrie na encefalitidu, lebo on ma v Prazskej spadovej nemocnici do tyzdna dva pripady.. jednoducho so zovseobecnovaniami musis pracovat velmi opatrne, pretoze ked ich "spravne" nastavis, mozes "dokazat" hocico a tvarit sa, ze to tak je, ale v skutocnosti iba trepes nezmysly..
|
|
Re: Hanba
Od: ...
|
Pridané:
15.3.2023 23:58
Ano, nieco ako 1000x bezpecnejsie, lebo ty si povedal. Vzdy ma dojme, ked mi niekto zacne vycitat, co sam robi...
|
|
Re: Hanba
Od: old school
|
Pridané:
16.3.2023 9:59
som rád, že som v tebe prebudil pocity.. máš pravdu, je to podobné, ale klobúk dole, že to vidíš aj na sebe!
|
|
elektrina z uhlia, uhlie z ropy, ropa z dinosaurov
Od: neodborne a neslušne
|
Pridané:
14.3.2023 18:11
Už je načase začať tam dávať tie zotrvačníky.
|
|
Re: elektrina z uhlia, uhlie z ropy, ropa z dinosaurov
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
14.3.2023 19:09
Praveze to zvysuje hmotnost a opotrebovanie pneumatik, buducnost je v autach na strunku.
|
|
Re: 10 kollarovcov 100kollárovcov 1000....10000....100000...1000000...10000000
Od: PaPagay Pelegrinni SD
|
Pridané:
14.3.2023 20:21
Ak si Homosexuálne dezorientovaný nemusíš si robiť starosti o budúcnosť, lebo žiadna nie je.
|
|
Re: 10 kollarovcov 100kollárovcov 1000....10000....100000...1000000...10000000
Od: Kollárová sirota
|
Pridané:
14.3.2023 20:25
O 100 rokov bude na Slovensku 1 000 000 Kollarovcov
a o stodvadsať rokov bude v Kollárove 10 000 000 Kollárovocov.
|
|
Re: 10 kollarovcov 100kollárovcov 1000....10000....100000...1000000...10000000
Od: Zachráni nás iba BIROKRACIA
|
Pridané:
14.3.2023 21:15
Takže o 120 rokov začnú Kollárovci šukať Kollárovčanky, ak nebudú mať poriadnu evidenciu?
|
|
Re: 10 kollarovcov 100kollárovcov 1000....10000....100000...1000000...10000000
Od: príroda to pochopý
|
Pridané:
14.3.2023 21:31
Upravíme zákony tak, aby nebolo nechutné mať deti so sesternicou.
|
|
ultraradikálny konsenzualizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
14.3.2023 18:48
Podľa mňa by sa Slovensko malo rovnako ostro vymedziť proti podpísaniu zmluvy o prímerí s reptiliánmi v roku 6542, nakoľko pokiaľ ministerstvo obrany nevypracuje stanovisko, tak to bude priekazne vyzerať, že tam nič nerobia, čo je na v kontexte aktuálnej vnútropolitickej situácie na odvolanie ministra.
|
|
Vie to niekto vysvetlit tak, aby to pochopili ........................ aj automobilky
Od: ajtacka
|
Pridané:
14.3.2023 18:53
Vie to niekto vysvetliť, aby to pochopili aj tau - mobilky, že aký je rozdiel, keď autíčko robí: brm brm brm a vrm vrm vrm... :D
|
|
Re: Vie to niekto vysvetlit tak, aby to pochopili ........................ aj automobilky
Od reg.: diosko
|
Pridané:
15.3.2023 8:18
Brm a Vrm je prezitok, rozdiel minimalny. Podla tych, co o tom rozhoduju, je dolezite aby to po novom robilo Bzzz a dalo sa na tom dalej zarabat ;-)
|
|
------------
Od: ParaNoik
|
Pridané:
14.3.2023 19:18
Úplne stačí, ak elektrické autá budú použiteľné a potom si ich kúpi každý - a rád. Netreba boľševické praktiky.
|
|
Re: ------------
Od: Mamka Postkova
|
Pridané:
14.3.2023 21:34
Ludia vlastniaci elektricke auta maju nasilnicke sklony, pachaju domace nasilie, potuluju sa okolo strednych skol a podobne. Dovod? Slusny clovek si kupi auto so spalovacim motorom. UChylak si kupi elektricke auto.
|
|
Re: ------------
Od: brekeke
|
Pridané:
16.3.2023 13:50
Vcera hned po tom co som domasturboval nad najnovsim modelom Tesly a zapalil Elonovi sviecku na oltari, tak som ubil z nudy svojeho psa a protestne rozmackal v rukach 3 stonozky - v mene ekologie samozrejme.
|
|
Re: ------------
Od: spravne
|
Pridané:
17.3.2023 0:17
pokial je to na tiktoku, tak zodpovednost kludne presunies niekam do ciny.. cg
|
|
Re: ------------
Od: tesla DE
|
Pridané:
15.3.2023 10:17
Prave pozeram tesla model 3, dojazd 602km, maximalka 233km/h cena 54000 euro. Ak by si chcel zobrat na balonovy kredit. Prva splatka 5500 euro, mesacne dalsich 5 rokov 450 euro, na konci doplatit zvysok. Cize mesacne to vychadza na 850 eur. 450 eur splatka 400 eur na bocny ucet na poslednu splatku. Pozeram na nemecke ceny. Zvazujem kupit, stale je bonus 3000 eur, neplatim dan z auta, poistka je tiez lacnejsia, servis skoro ziadny. Brzdy minimalne opotrabovanie, kedze auto brzdi motorom. Dozivotna zaruka na bateriu. Ak si to iste auto vyberiem z listu, cize uz vyrobene predkonfigurovane tak dokonca vyjde o 10000 eur lacnejsie. Dokonca volkswagen tlaci ceny umelo dole a preraba kedze tesla ma v nemecku vysoky predaj. No nekup to...
|
|
Re: ------------
Od: Tkingu
|
Pridané:
15.3.2023 12:59
Akurat sa brzdy menia castejsie, viac hrdzaveju, tym, ze sa nepouzivaju.
|
|
Re: ------------
Od: hetnrikrn
|
Pridané:
15.3.2023 18:52
dozivotna zaruka na bateriu pri zivotnosti auta 6 rokov,no nekup to
|
|
Re: ------------
Od: Tup
|
Pridané:
16.3.2023 10:04
mám 9 ročný elektromobil a dojazd má 90% z toho, čo malo nové. Čo robím zle?
|
|
Re: ------------
Od: fubdsifys
|
Pridané:
16.3.2023 21:09
aky mas najazd po 9 r ?
|
|
Re: ------------
Od: cenzurator
|
Pridané:
15.3.2023 22:35
ejha, tu sa premazavalo.. clovek sa jebe s prispevkom, aby poukazal na tie nezmysly, co tu niektori odbornici vypisuju a on mu ho vymaze....
|
|
Re: ------------
Od: migggpici
|
Pridané:
16.3.2023 6:51
Hej, tiez by som bol so slobodnou diskusiou spokojnejsi, keby som dostal ban, za to, ze napisem "kokot", ako za to, ze napisem, ze 2 clanky o vadnom ssl obchodu s potravinami boli na vyplnenie miesta po v tom case nelietajucej helikoptere... To potom clovek dostane uplne inu perspektivu pre pohlad na miestnu zurnalistiku...
|
|
Re: ------------
Od: cenzurator
|
Pridané:
16.3.2023 10:05
ďakujem aj za toho kokota, stále je tu diskusia slobodnejšia ako na hociakej inej dnes funkčnej platforme.. ale áno, algoritmus pre výber príspevkov na zmazanie tu majú veľmi svojský a vzťahovačn precitlivelý.. som zvedavý, či sa udrží tento príspevok :)
|
|
Prauda
Od: bruce willis
|
Pridané:
14.3.2023 19:53
A uvazujme ked to nechame volnym padom ako doteraz. Kto to schyta zatopenim ako prvy ? EU, Cina, USA ? Ak cina nechal by som to tak dalej a nech sa angazuje o zachranu planety teraz volakto iny...Mna to furt nebavi. Tam maju podu OSN mozu tam kikirikat od rana do vecera...
|
|
Re: Prauda
Od: miggg dpc
|
Pridané:
15.3.2023 8:35
Keby bol jediny nasledok zatopenie, nebol by to az taky problem, ved kto by nechcel nove benatky... Ale netreba byt zatopeny, na to aby si bol v prdeli...
|
|
Re: Prauda
Od: old school
|
Pridané:
15.3.2023 11:37
chlaspci vy stále fičíta na propagande z 90 rokov? lebo zatopenie už nie je vedecky reálny scenár, ak by to zmenilo Vaše vzlyky..
|
|
Re: Prauda
Od: miggg cenzurovany
|
Pridané:
15.3.2023 12:07
Ale mne by praveze zatopenie nevadilo... Teda umyselne by som na nom neparticipoval, ale keby nastalo, nove lokality na clnkovanie by som vyuskusal... Vadi mi skor to, ze jazda cez mesto je bez vnutorneho obehu nemozna a ked chcel clovek usetrit a kupil auto bez strechy, tak vramci ochrany zdravia nemoze stat ani na cervenej... Co sposobuje dalsie zbytocne komplikacie...
|
|
Re: Prauda
Od: old school
|
Pridané:
15.3.2023 14:13
toto je normálny argument, beriem. Len treba sa na vec pozrieť globálne a to, že naplníš európske mestá elektrošrotom, to sú stovky miliónov automobilov (a staré stovky miliónov vydrbeš na smetisko k určitému dátumu ideálne naraz), a za ďalších 15 rokov, keď začnú odchádzať batérie, a tomu ver, že začnú, príde ekologická katastrofa, pretože zistíme, že Tesla (ktorá dáva doživotnú záruku na batériu, vytvárajúc klamlivý dojem, že batéria je večná (večne funkčná)), túto batériu naozaj ekologicky zlikvidovať na 92% nevie, ako to tvrdí už zopár rokov (a ešte ďalšie Muskove klamstvá..).. toto tiež treba brať do úvahy a to som ešte ani nezačal písať o výrobe batérií.. pretože neverím, že by niekto mohol byť taký sebecký, že obetuje planétu a hodí na krk budúcim generáciám takéto brvno len preto, aby si zabezpečil 15 rokov čistého vzduchu vo veľkomeste????
|
|
Re: Prauda
Od: p.diktator, klobasky za odBAN?
|
Pridané:
15.3.2023 17:03
Uz davno som zistil, ze nema zmysel snazit sa vyriesit kazdy problem osobne, niekedy fakt staci dobre nastavit podmienky a niekto problem uz vyriesi... Lebo ani ja, ani ty nevieme vsetko co je a co nie je mozne... Takze, podmienky: 0 emisie, eko recyklacia bateriek. A automobilky nech najdu ludi co to vyriesia, ked chcu stale predavat tolko aut... Ved nech sa snazia, preco by som mal dychat produkt ich lenivosti, casu mali dost...
|
|
Re: Prauda
Od: old school
|
Pridané:
15.3.2023 18:09
len škoda, že podmienky nastavuje niekto, komu nejde ani o 0 emisie ani o eko recyklaciu bateriek.... takže momentálne sú podmienky nastavené asi takto: nájsť stratégiu na max trhový podiel, všetky reklamné podvody povolené..
|
|
čudné konanie
Od: Kaspersky
|
Pridané:
15.3.2023 5:40
Mali by sme začať riešiť a aj to urýchlene vyriešiť tie milióny smradľavých áut a starých dízlov, ktoré tu furt jazdia a smradia, dymia a čo ja viem čo. Tie nikto nerieši...
|
|
Re: čudné konanie
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
15.3.2023 7:33
Nuz, bmw s nabehanymi 400k nebude vonat po fialkach. Pritom by stacilo prekruzkovat za 500e. To by mozno realne pomohlo vycistit vzduch namiesto dotacii do blbosti.
|
|
ultraradikálny psychoanalyticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
15.3.2023 7:56
Mne ale nie je celkom jasné, prečo sa všetci po čerstvom vzduchu bažiaci aktivisti tlačia do miest, keď drvivú väčšinu územia tvorí príroda. Akože by ich tam nikto nevidel protestovať za znižovanie emisií, či čo?
|
|
Re: čudné konanie
Od: Karel.
|
Pridané:
15.3.2023 8:00
Asi myslel najmä nákladiaky, ešte furt sú na cestách a všelikde kadejaké smradľavé stariny. Tatry, Avie, aj sem tam Trambus, V3Sky a pod.
|
|
Re: čudné konanie
Od: lololol
|
Pridané:
15.3.2023 8:20
ide aj o to, koľko sa s tými dymovnicami jazdí - dedinským dobrovoľným hasičom, čo vytiahnu áviu z garáže 2x za rok aby prešli 10km do susednej dediny, nemá význam(ani ekologický) meniť áviu za niečo iné, tobôž elektrické
|
|
Re: čudné konanie
Od: PhilipMoris
|
Pridané:
15.3.2023 8:54
Cela tato snaha "zakazat" spalovacie motory + nova norma Euro7, ktora je pre automobilky prakticky nesplnitelna len zbytocne predrazi nove auta a tak efekt minimalne u nas bude presne opacny. Este viac budu ludia udrziavat pri zivote stare dymiace dizle ktore nemaju ziadne DPF a pod.
Pritom by stacilo netlacit normu Euro 7, lebo uz aj posledna revizia Euro6 je tak cista, ze to je skoro zanedbatelne (v globalnom aj europskom meritku) ake to robi emisie. A potom postupne, bez natlaku nechat ludi nech prejdu na elektro pripadne inu cistejsiu formu prepravy.
|
|
Re: čudné konanie
Od: Tup
|
Pridané:
16.3.2023 10:08
mal by si úplnú pravdu, ak by išlo len o čístý vzduch a nejednalo sa o globálne otepľovanie, ktoré sa rokmi kumuluje.
Trh sám by prešiel na elektromobily, ale ako spomínaš, trvalo by to desiatky rokov. Ak nechceme, aby sa planéta oteplila o 3 alebo viac stupňov, musíme tlačiť trh aj tam, kde sa sám tlačí príliš pomaly.
|
|
Re: čudné konanie
Od: PhillipMorris
|
Pridané:
16.3.2023 12:47
Len co to pomoze vymenit auta v EU, ktore z globalneho hladiska tvoria uz dnes zanedbatelny podiel emisii? Skor by sme sa mali sustredit nato co produkuje najviac emisii a nie zacinat od konca. Ale je mi jasne ze je ovela jednoduchsie donutit ludi vymenit / omedzit auta ako tlacit na velke korporacie a firmy niekde v cine, indii a kde tade aby sa zamysleli a prestali produkovat tolko emisii. Len si tym odpalime automotive priemysel v EU a to budu citit vsetci europania na svojich penazenkach.
|
|
Re: čudné konanie
Od: zabudol si na vyvrcholenie
|
Pridané:
17.3.2023 0:19
ale hlavne, niekto na celom procese velmi dobre zarobi, a to je ten marketingovy tahun.. ten, kto plati reklamy aj poslancov v eu parlamente dnes..
|
|
Re: čudné konanie
Od: CO2 rozkladá mozog
|
Pridané:
17.3.2023 0:23
čo vám všetkým jebe z toho globálneho otepľovania? čo si sa zasekol v 90. rokoch? to už dávno nie je pravda, skús nejaké aktuálne vydanie Catastrophy Today, nie tridsaťročné.. p.s. ani ozónová diera ťa už nespapá ;) ale vidno, že keď založíš vieru na mylnom predpoklade, stále vieš dôjsť k nezmyselnému záveru. keď takto presvedčíš 100 miliónov ľudí, stane sa z toho progresívna politika :)
|
|
Prečo ten EU stres so 100% znížením emisií ?
Od: Lues de Funes
|
Pridané:
15.3.2023 5:47
Drvivú väčšinu dňa (23h) auto parkujem. Má úplne kompletne nulové emisie. Čo riešite chlapi ? Jaké ďaľšie znižovanie ?
|
|
Re: Prečo ten EU stres so 100% znížením emisií ?
Od: Karel.
|
Pridané:
15.3.2023 7:58
Nulové emisie? Wav... a takže ho vlastne ani nevyrobili a ho netankuješ či nenabíjaš.
|
|
Re: Prečo ten EU stres so 100% znížením emisií ?
Od: Sloniik
|
Pridané:
15.3.2023 8:03
Lenze EU zaujimaji iba emisie pri prevadzke. Ostatne su im u prdele. A preto tak pretlacaju elektrické auto.
|
|
Re: Prečo ten EU stres so 100% znížením emisií ?
Od: Sloniik
|
Pridané:
15.3.2023 8:03
Lenze EU zaujimaji iba emisie pri prevadzke. Ostatne su im u prdele. A preto tak pretlacaju elektrické auto.
|
|
Re: Prečo ten EU stres so 100% znížením emisií ?
Od: nooved
|
Pridané:
15.3.2023 12:40
rovnako ako ma NEnulove aj baterkac ?
tak potom ten spalovak co stoji ma mensie emisie ako baterkac kedze nebolo treba prenho vyrobit 1/2 tony baterii :-)
|
|
Re: Prečo ten EU stres so 100% znížením emisií ?
Od: presne tak
|
Pridané:
15.3.2023 14:23
sranda, že to píšeš, lebo presne tak to je.. dokonca keby sa ten spalovak chcel tomu baterkacu vyrovnat (zivotny cyklus = vyroba, prevadzka, likvidacia), musel by prejst vela desiatok tisic km. a to sa baivme IBA o posratom CO2, ktoré zďaleka nie je najhorším prínosom batériových áut. zďaleka.. inak biznis to je určite dobrý, hlavne s tou masívnou marketingovou podporou zo strany štátu, EÚ a zapredaných prašivých mimovládok.. reklama v hlavných vysielacích časoch (vlastné témy v televíznych novinách) atď.
|
|
Re: Prečo ten EU stres so 100% znížením emisií ?
Od: Mamka Postkova
|
Pridané:
15.3.2023 8:21
Tak potom načo ti je auto?
|
|
Titulok
Od: x3m
|
Pridané:
15.3.2023 7:16
Mna by len zaujimalo ako moze byt nieco schvalene a kratko na to sa proti tomu zacnu jednotlive staty burit? Akoze kde boli, ked sa o tom diskutovalo na ziaciatku?
|
|
Re: Titulok
Od: Cpx
|
Pridané:
15.3.2023 7:55
Uplatky z ropnych spolocnosti este nepresli na ucty vtedy.
|
|
Re: Titulok
Od reg.: MackoPu1
|
Pridané:
15.3.2023 15:50
V prvom kole cinsky lobisti oblbli eu ze zachrani svet ked v eu nevznikne co2 ale 2x tolko v cine. Vyzera to zeleno a cinan vie ze zarobi.
V druhom kole zaplatili eu auto lobisti.
Vitazom sa stava eu poslanec ktory bral v oboch kolach.
|
|
ultraradikálny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
15.3.2023 8:35
A aký má zmysel demokratické hlasovanie, keď si je možné väčšinu priekazne zaistiť vopred?
|
|
Re: ultraradikálny objasňovačizmus
Od: dezolátor
|
Pridané:
15.3.2023 14:27
hlasovanie možno zabezpečoval progresívny hlasovací systém dominion, ktorý má s demokratickým hlasovaním spoločné len písmeno d na začiatku..
|
|
parada
Od: mogon
|
Pridané:
16.3.2023 13:23
je skvele byt opat raz na spravnej strane dejin
|
|
Re: parada
Od: gut smernajt pandúres
|
Pridané:
16.3.2023 21:48
dejiny neeksisuujú to si vymislely historicy abi boli zaujmavý
|
|
lodicky
Od: ajtacka
|
Pridané:
16.3.2023 13:32
Treba začať lodnou dopravou, aby povinne všetok tovar od roku 2025 prevážaný nákladnou lodnou dopravou s výtlakom nad x ton musel byť dopravovaný výlučne vodíkovou lodnou dopravou a všetky lode povinne prerobiť...
Za dva roky zmeniť jeden stroj v lodi a miesto na palivo by tak ťažké byť nemalo... samozrejme zaplatia to spotrebitelia, ale možno bude menej odpadnutí v lete...
Takto jednoducho si to predstavujem, veď prečo nie... :D
|
|
Perpetum Automobíle
Od: VEČNÝ MIER PUTINOVI !!!!
|
Pridané:
16.3.2023 21:42
Prečo dávať do autiakov elekriku zo zástrčki ? keď mvôže byť v aute priamo reaktor atomovitý ? Jazdíš si ako pán král bakalár vo follaute zářícíím
|
|
dobre to je
Od: expert01
|
Pridané:
18.3.2023 18:20
uf starý dobrý favorit môže hrkať ďaľších 10 rokov, alebo nech mi páni z únie dajú na to elektrické auto
|