neprihlásený Streda, 4. decembra 2024, dnes má meniny Barbora
Marketingové volania budú povinne z jednej novej predvoľby, bude ich možné aj zablokovať

Značky: Slovenskoreklama

DSL.sk, 21.9.2022


Štát sa aktuálne pokúša riešiť situáciu s potenciálne otravnými marketingovými volaniami a zavádza opatrenia, cieľom ktorých je pomôcť užívateľom vyhnúť sa takýmto volaniam.

Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb dnes oznámil vydanie novej vyhlášky o číslovacom pláne za týmto účelom.

Vyhláška zaviedla predvoľbu 0888, ktorá bude povinne využívaná na účely priamych marketingových volaní. Čísla s touto predvoľbou musia až na niektoré výnimky na volania povinne používať všetci, ktorí marketingovo volajú s ponukou rôznych produktov a služieb.

Vďaka predvoľbe budú môcť užívatelia jednoducho rozoznať marketingové volania a nezdvihnúť ich.

Opatrenie má ale výnimku, spoločnosti budú môcť uskutočňovať marketingové volanie ohľadne podobných tovarov a služieb aj z iných čísel svojim existujúcim zákazníkom. Zároveň aj z iných čísel budú môcť volať aj užívateľom, ktorých kontaktné údaje získali v minulosti v súvislosti s predajom podobného tovaru alebo služieb, a užívateľom, ktorí si takúto komunikáciu vyžiadali.

Aspoň podľa legislatívy nové opatrenie nebude možné obísť volaním zo zahraničných čísel ani zahraničnými spoločnosťami. "Ak teda bude vykonávané volanie za účelom priameho marketingu alebo využívanie automatických volacích a komunikačných systémov bez ľudského zásahu, telefaxu, služieb krátkych správ za účelom priameho marketingu, prípadne získavanie súhlasu s volaním na takýto účel z iných čísel, teda aj zo zahraničných čísel, je to v rozpore s týmto ustanovením," uviedla pre DSL.sk Adriana Volfová, hovorkyňa úradu. Legislatíva sa zároveň vzťahuje aj na zahraničné subjekty.

Úrad bude podľa svojho oznámenia dodržiavanie vyhlášky kontrolovať, pričom za jej nedodržanie bude udeľovať pokutu vo výške 200 eur až 5% z obratu.

Vyhláška nadobudla účinnosť už 19. augusta, odkedy môžu operátori žiadať o čísla s predvoľnou 0888. Získanie a sfunkčenie čísel firmami nejaký čas trvá, úrad preto plánuje začať kontrolovať dodržiavanie nového opatrenia od začiatku októbra.

Štát zároveň pripravuje doplnkové opatrenie, keď sa užívatelia budú môcť vyhnúť marketingovým volaniam úplne zaradením svojho čísla do štátneho zoznamu čísel odmietajúcich marketingové volania. Marketingové volania následne nebudú môcť byť uskutočňované na čísla, ktoré sú zaradené na tomto zozname.

Potrebná novelizácia zákona o elektronických komunikáciách začne platiť od 1. novembra. "Úrad v súčasnej dobe pripravuje technické riešenie aj sekundárnu legislatívu," uviedol pre DSL.sk úrad vo svojom stanovisku.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Skylink preladil dôležité stanice
CEO Intelu bol donútený odstúpiť správnou radou
UPC vo vianočnej akcii sprístupní všetkým TV zákazníkom 42 staníc
Rast podielu Windows 11 sa zastavil
CEO Intelu odstúpil
mBank spustila podporu okamžitých platieb, zatiaľ ich iba prijíma
Sprístupnená testovacia verzia LibreOffice 25.2, začína ukončovať podporu Windows 7
Platené DVB-T zvýši od nového roka cenu
Oficiálne uvedený prvý WiFi router od OpenWrt
Raketa Falcon 9 dosiahla 400 úspešných štartov


Diskusia:
                               
 

Divím sa, že prešli tie osmičky. Alebo je to podprahová manipulácia so zámerom priradenia niečoho nežiadúceho?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

nechapem na co stale davame nejaku nulu pred cisla
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

nuly majú 0
ja mám +
každému čo patrí.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Smerovanie hovorov:
Ak cislo zacina na 0 - ide o medzimestske ovlanie / v ramci statu. Ak cislo zacina na 00 - medzistatne volanie. 00 je to iste ako znak +.

Ak pouzivas pobockovu ustrednu, tak 1. nula na volania von z pobockovej ustredne do verejnej siete, 2. nula na medzimstske, teda vnutrostatne hovory a 3. nula na medzinarodne volania. Teda 000... alebo +0 ...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Az na to, ze dnes uz nikto neriesi medzimestske volania. Poznas este nejakeho operatora, ktory ma inu taxu vramci mesta a medzimesta?

V Cechach medzimestsku nulu davno zrusili, a nemaju problem so smerovanim hovorov. Ako je to mozne??
Odpovedať Hodnotiť:
 

No jednoducho sa tie staré komunistické ústredne asi ešte stále nesplatili, rovnako ako pri dsl :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jedna vec je technicke prevedenie, druha vec cislovanie a tretia uctovanie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dnes som mal 5 hovorov ktore sa "predstavili" ako Slovak police force. To tiez potesi.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Môj pašerácky biznis mi bol odhalený minulý týždeň, ale volali mi len raz :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Je to cista naivita, ze by to mohlo fungovat. Ano - na poctive subjekty ano. Ale este je tu kopec nepoctivych subjektov. A scammery.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

O dôvod viac nahlasovať nepoctivych oyebavacov. Čo mňa udivuje, je koľko ľudí má žalúdok robiť takúto prácu.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

No ked budes bosy,hladny a v mraze stat pred ich dverami udivilo by ma keby si nevstupil ak ti otvoria dvere.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Isiel by som radsej vykladat do Lidlu ako toto. Z toho je aspon nejaky uzitok.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

vela z tych ludi tiez nema na vyber: https://dopice.sk/r8a
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Aké nahlasovať? Čo štát z daňových priznaní nevie, kto kúpil telefónnu ústredňu či prevolá priekazne stotisíc hovorov mesačne? Miliarda na informatizáciu a ak Margita z Horných Počerníc nenahlási sú výsledkom len priekazne zaparené rite úradníkov?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ja som mal dnes 2 robo-calls "this is a slovak police force, your card blablabla, press 2 to resolve". Stavím sa že by sa so mnou potom začal zhovárať Ramesh z Indie.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Interpol has noticed illegal activity on your credit card.... - mal som take 4 minuly tyzden. Slovenska predvolba, ale kokoti sa sekli v pocte cislic, bolo ich 11 miesto 10, to som si vsimol ako prve. To boli take 2, dalsie 2 si uz opravili na spravny pocet, ale bolo to ozaj otravne - hlavne ked cakas kuriera a par inych dolezitych hovorov.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Bolo mu rozumieť rovnako ako indickej podpore z IT Crowd.. kén ju prés dilit? Aló
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ta podpora bola z Francuzska.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

a na tych ostetnych predajcov teplej vody uz davno funguje apka "nevolej.cz"
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Můžu to zvednout? – Aplikácie v službe Google Play

Nevolej.cz je mimo prevádzky momentálne.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Takze darujem zoznam svojich hovorov nejakemu sukromnemu subjektu vymenou za to, ze mi povie, ze to cislo, co nemam v zozname, je proste telemarketing, alebo teta z danoveho uradu?
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Ono to tak celkom nefunguje, toto sú volania z IP telefónov, takže sa ti zobrazí akékoľvek číslo si útočník zvolí. Blokovaním zobrazeného čísla zablokuješ proste random sukromnú osobu.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

appka kto mi volal si taha zoznam bloknutych cisiel. Cize nikde sa nic neposiala. Iba ked nahlasujes nejake otravne cislo. Okrem toho asi kazda druha appka ma pristup ku kontakt listu. Ci to niekam posle, who knows?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ale ked bude zase volat nejaka 10 reinkarnacia slovenskych telekomunikacii a eurotelu tak je to fuk, kedze ich zakaznikom bol uz asi kazdy... Alebo ked sa nejaka prabanka zase bude tvarit revolucne "novo". Ale hadam to aspon bude platit na tych vlkov z wallstreet co maju furt nejake uzasne prilezitosti...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

kde si mozem kupit taku predvolbu? :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Smrdí z toho Che...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

..mighs, - a potom sa cudujes, ze sa tu najviac stazujem, narieeeekaaam ja :

https://www.birdz.sk/lenkaska1 /status/preco-su-odvody-take-vysoke -je-dost-deprimujuce-vidiet- ze-pri-plate-4tis-v-cistom- na-ucet-dojde-2-7- automaticky-strata-motivacie- splhat-sa-niekam- tie-odvody-mi-pridu-take-sialene- ze-vazne-zacinam-premyslat- nad-pracou- kde-mozem-robit-na-zivnost/ 1263965-status.html

..nj, za (od) cca 1,2 ~ 2,5 tis.€$ - sa uz zije odost, uplne inaac,

za 1,8 ba este 2,8 - je to uz uplne o necem jinem, takmer uplne jina liga..
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

Ja viem, ze to je ako gamblerovi hovorit, sak ved to nehraj... ale keby si furt necital chujoviny na tomto tvojom divnom instafacebooku nemal by si nad cim nariekat...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Oni sa živia takto: https://bit.ly/3R0YhrU
Odpovedať Hodnotiť:
 

Este by mohli zaviest ze reklamne letaky do schranok budu musiet mat meno prijimatela a adresu, teda pokial niekto chce dostavat reklamu alebo letaky z obchodneho domu a podobne, zaregistruje sa tam a budu dostavat len zaregistrovany ludia a nie vsetci ci chcu ci nechcu.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Stačí si na schránku capnúť, že nechceš reklamu a si vybavený 99% antispamom. Prečo? Lebo ten, kto roznáša letáky sa poteší, že môže preskočiť tvoju schránku. Vlastná skúsenosť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze sa nic nemeni.

0888 plati iba pre kontaktovanie "novych" zakaznikov, ktori sa este nenachadzaju v databaze firmy.

Do databazy si nagenerujes vsetky cisla, tvaris sa ze je vsetko v poriadku a si ako marketingova firma v pohode.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Neviem prečo nedali 0666 ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

To, že marketingové čísla nezdvíhate, nie je pre marketingovú spoločnosť žiaden problém ani strata. Prepájanie hovorov zabezpečuje počítač. Niektoré spoločnosti majú dokonca pravdepodobne priamo prístup do logov operátorov. Inak sa nedá vysvetliť to, že keď nezdvíham marketingový hovor, akonáhle príjmem alebo uskutočním nejaký iný hovor, chvíľu nato mi opäť volá marketingové číslo - jednoducho musia mať informáciu, že môj mobil bol použitý na volanie. Neobvyklé otravné praktiky si vyžadujú neobvyklé riešenia.

Ak teda nezdvíhate, môže vás marketingový automat otravovať donekonečna a pre marketingovú spoločnosť to nie je žiaden náklad. Mám však jednu účinnú fintu, ako sa s marketingovými hovormi vysporiadať:

Odpovedať Hodnotiť:
 

Stačí všetky marketingové hovory prijímať, následne stlmiť mikrofón a nechať bežať. Po Vašom zdvihnutí sa hovor prepojí na konkrétneho operátora. Tým sa zabezpečí obsadenie operátora, ktorý tak nemôže vykonávať v tom momente iný hovor a zároveň vznikne spoločnosti náklad za spojenie hovoru. Marketingové spoločnosti však nemajú neobmedzený počet operátorov ani neobmedzený počet liniek.

Rovnako aplikácie zabezpečujúce automatické odmietanie hovorov v smartfónoch by namiesto toho mali hovory zdvíhať so stlmeným mikrofónom - trebárs aj na pozadí.

Týmto spôsobom by sa marketingový telekomunikačný systém zahltil neefektívnymi hovormi natoľko, že takáto otravná činnosť s nevyžiadanými marketingovými hovormi by stratila akýkoľvek zmysel a rentabilitu.

Uvedený spôsob je odskúšaný. Nezdvihnutie alebo položenie cca 15 nevyžiadaných hovorov z jedného marketingového čísla mesačne nemalo žiaden úspech. Stačilo marketingový hovor 2x zdvihnúť, nechať stlmený mikrofón a hľa - odvtedy mám s nimi pokoj :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Otazka je tu preco vlastne mas 15 nevyziadanych hovorov za mesiac? To musis mat velmi zlu karmu :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Problem ale je, ze ani tebe sa za ten cas nik nedovola, takze tym obmedzis aj sam seba. :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja by som bol za reguláciu, aby mi v kuse nevyvolávali sráči s kryptomenovým obchodovaním a kadejakým investovaním.
Odpovedať Hodnotiť:
 

..tak asi si celkom prachatý, tak ta majú "v zoznamoch"

(..tak funguje vačšina takých ..vyvolávacích, obvolávacích "firiem".. )
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie nahodou povoľnou? :D

to nic, N je blizko B
vdaka za to, ze mame DSL.sk
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár