neprihlásený Nedeľa, 22. decembra 2024, dnes má meniny Adela
Prima posunula termín zákazu preskakovania reklamy v archívoch

Značky: TVČesko

DSL.sk, 22.2.2022


Česká televízia Prima, veľká komerčná televízia populárna aj na Slovensku, posunula pre operátorov v Česku termín na zákaz preskakovania reklám pri sledovaní programov z archívu na 1. júna. Na zavedení zákazu alebo iných náhradných riešení ale naďalej trvá.

Vyplýva to z aktuálnych informácií televízie pre české média.

Prima po predchádzajúcich podobných snahách niektorých iných televízií v našom regióne ako prvá plánuje operátorom zakázať umožňovať preskakovanie reklám pri sledovaní archívu alebo nasadiť niektoré iné opatrenie s podobným cieľom. Preskakovanie reklamy pri meraní sledovanosti aj v prípade archívov znižuje namerané množstvo divákov sledujúcich reklamy a tým znižuje príjmy televízií z reklamy, pričom čoraz viac divákov využíva televízne služby s dostupným archívom a sleduje programy v archíve.

Prima pôvodne požadovala od operátorov, aby nasadili niektoré z riešení od 1. marca. Televízia sa dostala aj kvôli tejto zmene do konfliktu s najväčším českým telekomunikačným operátorom O2 a na začiatku mesiaca avizovala, že sa s O2 nedohodla na nových podmienkach spolupráce a najneskôr 1. marca budú programy Primy vyradené z ponuky O2. Operátor ale v stanovisku avizoval, že rokovania stále prebiehajú.

Podľa aktuálnych informácií Prima ponúka operátorom štyri možnosti. Pri prvej možnosti sa začiatok reklamného bloku síce nebude dať preskočiť, bude ho možné preskočiť ale po menej ako polovici reklamného bloku. Napríklad blok trvajúci osem minút sa bude dať podľa televízie preskočiť po troch minútach.

Pri druhej možnosti budú reklamné bloky vysielané v TV pri sledovaní v archíve nahradené inou aktuálnou online reklamou, ktorej má byť takmer trikrát menej ako v TV. Konkrétne za jednu hodinu majú byť štyri reklamné bloky trvajúce 1.15 minúty.

Treťou možnosťou je, že operátor zaplatí televízii za možnosť preskakovania reklám jeho zákazníkmi. O aký poplatok ide za jedného zákazníka nie je známe.

Štvrtou možnosťou je úplný zákaz preskakovania reklám v archíve.

Na Slovensku zatiaľ nezakazuje preskakovanie reklám v archíve zrejme žiadny operátor. Najsledovanejšia služba Skylink k tomu síce pristúpila v roku 2019 pre stanice televízií Markíza a Nova, keď ale preskakovanie reklamy nezablokovala žiadna iná väčšia služba, Skylink obmedzenie po menej ako mesiaci zrušil.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Qualcomm uspel v spore s Arm, Snapdragon X sú zrejme v bezpečí
Japonci uviedli otočný USB-C kábel
Celoštátne DVB-T mierne zlepšilo SD rozlíšenie, ale znížilo počet riadkov
Telekom oznámil výrazné rozšírenie 5G siete
Chrome zrýchlil sieťovú komunikáciu podporou dvoch nových funkčností


inzercia



Diskusia:
                               
 

to este niekto sleduje televizne vysielanie?
no zbohom rodina!
je kopec inych sluzieb co su kvalitou lepsie ako ceske a slovenske vysielanie. napr pornhub a xhamster (jedine s adblockom)
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Na PH prestal fungovat adblock. Takze uz ani to sa neda pozerat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"O aký poplatok ide za jedného zákazníka nie je známe."

Cca 1 euro.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Lenže podstatou kauzy je budovanie povedomia, že súkromné televízie sú platené z reklám a nie sorošovských neziskoviek, takže poskytujú vyvážené a priekazne nezávislé informácie.
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Veď to, budovanie povedomia! O soroš médiách vieme svoje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Televízia je prežitok ...
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

skutocna vyhoda televizie (ktora nie je spata s internetom) je jednosmernost prenosu - t.j. ziadna korporacia nemoze zistit co pozerate - taketo nieco sa v pripade youtubu len velmi tazko dosahuje
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Len si treba dat pozor a mat vecer zatiahnute zaluzie(pripadne roletu), inak sa ako prvy dozvedia co pozeras susedia. Steny maju usi a okna oci.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Reklamy by mali byt zakazne
Vsetky a vsade
Bez vynimky
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

a čo sloboda slova? nechaj na divákov rozhodnúť či budú pozerať
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Jestvujú ale i určité obavy z možného zneužívania slobody slova, čo je zaujímavé najmä u kresťansky orientovaných strán, nakoľko v právnej rovine ide priekazne o obdobu možnosti zneužívania božieho prikázania.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

teraz zakazes reklamy nabuduce co este ? vlastnit valuty ?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Takze ked si budem chciet pozriet film z rychlika, preskakovat budem iba film a reklamy nie? To znie lakavo...
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

kto by kukal v richlyku film?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

to nemyslíš vážne s tou gramatikou dúfam, Fedorko
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To som si ani nevšimol.
Pôvodne som si myslel,že troluje.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

On pozerá iba cudzojazyčné nedabované filmy, bez titulkov
Odpovedať Hodnotiť:
 

mohol by uz konecne nejaky operator ponuknut tv bez slovenskych stanic za tretinovu cenu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

hahah 8 min reklama, sa posrali asi ne ??? :D

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Presne momentalne na nasich tzv komercnych tv je kazdych 20 min az 8min reklamy plus este aj reklama na dalsi program, to uz nieje nirmalne
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

... a stale budu plakat, ze maju malo penazi. Ak sa podnikanie neoplati, nepodnikaj, alebo ho zmen.

Vsetci asi dufame, ze raz tito zbytocni nenazranci skoncia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na reklamu sa treba sústrediť, aby divák citlivo vnímal jej obsah a odniesol si pozitívne posolstvo o najnovších vaginálnych tabletkách a vložkách.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kedy si ludia uvedomia, ze ich TV je v podstate billboard.. oni by mali platit mne, nie ja im...
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Zabuda sa na to, ze zakaznika "nasilna" reklama skor odradi ako prilaka.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kecy, to plati pri minorite. Majorita ma rada vyjebaneho alzaka, skurvenu macarenu, transku v slovenskej sporitelni...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Reklama ti moze pomoct sa zviditelnit. Ak predavas nieco co ma konkurencia n krat lepsie, je to dostupne a zname, su to vyhodene peniaze. Vtedy potrebujes zneprehladnit ponuku - nieco ako u mobilistov, pripadne odpilit konkurenciu. Radiu nepridelis frekvencie, konkurenciu skupis, atd
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je vlastne dobra sprava. cim viac reklamy, tym viac ludi prejde na nejaku alternativu TV - Streamovacich sluzieb je dnes uz hafo, teraz uz len neprepisknut to a nedat reklamy aj tam :P. Tak ako mnohi mladi pocuvaju radio maximalne tak v aute, tak dopadne aj televizia. Starsia generacia si na to nezvykne, ale mlada uz zacina byt nezanedbatelne pocetna. A tej televizia nema co ponuknut, azda okrem sportovych prenosov, ktore skor ci neskor tiez prejdu na payperview model. Aktualne "exkluzivne prenosove prava" na ligy majstrov a kadeco tomu nahravaju, ked to ma relativne malo divakov.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Normalne si pozearm v TV reklamu a zrazu mi do toho j.e.b.n.u. kusok filmu . . . . hroza.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Rozmýšľam, ako ich bojkotovať ešte viac ako doteraz, ale neprišiel som na nič.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Som síce slovák, no napíšem to hezky-česky : "Ať jde TV Prima doprdele" :)
Toto je doslova vydieranie zo strany TV Prima ... byť operátorom, ignorujem jej požiadavky aj naďalej ...
Kto sa má na tie reklamné braky pozerať?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

https://tv-program.aktuality.sk/stanica/prima/ - pozri sa na program a povedz mi v com su tie reklamne braky horsie od tych, co tam vysielaju pomedzi reklamy :D
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár