|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vimvim
Od: vimvim
|
Pridané:
30.7.2020 16:47
sorry za offtopic..
ked mam defaultny orange chujavej router, a WAN koncovka do routra ide nejaka okruhla ako keby opticka..
da sa na taku koncovku kupit wifi-AC router, či to mam pytať v orindži ?
dikes :-)
|
|
Re: vimvim
Od reg.: Macko Pu
|
Pridané:
30.7.2020 17:23
Da sa aj do gulatej diery zastrcit hranaty klat. Otazka je co chces dosiahnut. Spojit dva wan porty?
|
|
ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
30.7.2020 17:43
Všetko sa dá, keď sa chce. Keď sa chce konkrétne pýtať, je, čo sa dá, už priekazne nedefinované.
|
|
Re: ultraradikalny objasňovačizmus
Od: MAJAK - neregistrovany original
|
Pridané:
31.7.2020 13:01
Pripojiť tam môžeš, čo chceš, ale fungovať budú len zariadenia, ktoré su podľa S/N, resp. MAC spárované v ich systéme (údajne kvôli tomu, že upravujú firmware a potrebujú garantovať "support").
To isté má aj Telkôň a UpiSi.
U UpiSi kedysi išlo sniffovať prideľovací server a nahrať do vlastného prevodníka (káblového modemu) upravený súbor, aby boli vyššie rýchlosti za cenu nižších, plus sa dali sledovať okolité modemy, ale už to dlhý čas nefunguje (aspoň, čo ja viem tak od DOCSISu 3.x).
Čiže žiadne šekulovanie už nefunguje.
Staré dobré časy, keď sme na Robure cvakli ethernet platiaceho zákazníka a medzi neho zapojili na náš router a my sme si spravili odbočku k nám... :-)
|
|
Re: ultraradikalny objasňovačizmus
Od: noone
|
Pridané:
31.7.2020 15:35
v UPC to fungovalo tak pred 15+ rokmi za cias terayon modemov (a ano, vtedy sa dalo SNMP sledovat, kto je na uzle a pripadne ho na dialku restartovat, kym to nezabezpecili :-).. od cias DOCSIS 2.0 si uz tftp konfiguracny subor nepodvrhol :-)
|
|
Re: vimvim
Od reg.: ericek111
|
Pridané:
30.7.2020 17:30
Nič. Kúp si vlastný router, zavolaj na Orange expert linku 14 905 a povedz im, nech nastavia GPON prevodník do režimu "bridge" - bude fungovať ako konvertor z optiky na Ethernet. Potom prepojíš LAN port oranžového chujaveja s WAN portom kupenského routera.
|
|
Re: vimvim
Od: hmmmmmm
|
Pridané:
30.7.2020 17:37
Bi som sa ňeďivil kebi to WiFi AC už v tom jeho chjAvei mal..
|
|
Re: vimvim
Od: Mxxl
|
Pridané:
30.7.2020 20:09
podľa mňa sa to bude dať v rozhraní routra nastaviť do bridge aj bez expert linky.. či?
|
|
Re: vimvim
Od: noone
|
Pridané:
30.7.2020 20:59
Ale to musi mat verejnu IPv4, co v pripade oranzovych sudruhov uz nie je zdaleka samozrejme.. ak ma DS-Lite s IPv6, tak ho do bridge modu neprepne.
|
|
Re: vimvim
Od: DAm
|
Pridané:
31.7.2020 0:08
Cena za IPv4 je jednorazovo 99,-€ (=zdieracstvo). Jeden z hackov je dat si od nich TV, vtedy musi byt IPv4 a daju ti ju zadarmo, aby ti sla TV.
NEvravim, ze je to riesenie, ale ak uz od nich ma/chce mat TV, tak ma po probleme s IPv4.
|
|
Re: vimvim
Od: limki
|
Pridané:
31.7.2020 7:50
a potom kupi novy wifi router lebo ten prvy nepusti cez wan viac ako 250mbit, ci to plati len u telekomu?
|
|
Re: vimvim
Od: hmmmmmm
|
Pridané:
30.7.2020 17:32
A čo kebi paNko napísal aspoň model chujAveja?!
|
|
Re: vimvim
Od reg.: Jerrysk
|
Pridané:
30.7.2020 18:08
Akú farbu má tá akože okrúhla prípojka? Podľa toho sa dá zistiť či je to naozaj optika ... Je zelená, alebo modrá?
Podľa mňa modrá ...
|
|
Re: vimvim
Od: vimvim
|
Pridané:
30.7.2020 18:37
zelená kámo
|
|
ultraradikalny objasňovačizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
30.7.2020 19:23
Jǒóój, tak to je už pokazená. To už priekazne len navŕtať novú.
|
|
Re: vimvim
Od: stikutko
|
Pridané:
30.7.2020 20:24
neviem co riesis, kedze uz jeden router mas, tak si kup iba access point a zapichni ho do switchu na routry, zvycajne tam byvaju 4 porty k dispozici
|
|
Re: vimvim
Od: noone
|
Pridané:
30.7.2020 21:01
Aj keby si mal vlastny router s takym optickym portom, tak ti ho pomaranc nepripoji.. dokonca ani rovnaky model chujaweja, ktory nepochadza od pomaranca (a teda jeho S/N a firmware nie je od nich).
|
|
Re: vimvim
Od reg.: Iittle
|
Pridané:
31.7.2020 0:41
Niekto si prisiel po radu do expernetho DSL fora! Neverim! Macko Pu uz dal prvu - vyhybavu odpoved. Kto dalsi sa najde?
Za mna:
No ne, voe. Ked ju ma orindz, tak to pojde aj kupit. No realne chces kupit normalny wifi AC router, do jeho WAN portu strcit hranaty kabel a jeho druhu hranatu stranu zas strcis do pomarancoveho LAN portu a potom uz bude aj porno!
|
|
optika
Od: uoiuouo
|
Pridané:
30.7.2020 18:03
ja som bol minule za starostkou a pytal som sa ci nieco v nasej obci nemieni robit s internetom, ze ine zaostalejsie obce uz maju optiku do domu a u nas sme 100 rokov za opicami na vdsl. Povedala mi ze mame dobry internet, ze sa neda rovnat s tym aky sme tu mali internet 15 rokov dozadu ze jedna mp3 pesnicka sa stahovala 30 minut. Preto sa tu ziadna optika robit nebude, ze neda suhlas na ziadne rozkopavky, ked som sa spytal ci by nebolo lepsie vymenit metalicke kable na stlpoch za opticke povedala ze to je vec telekomu ona sa do toho montovat nebude. Ked som sa pytal na telekome povedali mi ze optiku na dedinach buduju podla podnetov od samosprav.Tak telekom caka podnet od obce a obec caka podnet od telekomu, vysledok optika u nas nebude nikdy, darmo su na to urcene eurofondy ked obec optiku nechce.
|
|
ultraradikalny gamerizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
30.7.2020 18:23
Ak vyskakuje ten deadlock aj pri opačnom postupe, malo by sa to dať u starostky priekazne uhrať na sexizmus.
|
|
Re: optika
Od: peterse
|
Pridané:
30.7.2020 18:31
Tak nabudúce treba ísť do volieb za starostu s programom: Dovediem do dediny optický internet a starostku vymeniť.
|
|
Re: optika
Od: Robo10111
|
Pridané:
30.7.2020 18:33
že maš tolko sil presviedčať nejakú rašplu aby dala internet spravit.
|
|
Re: optika
Od: Mxxl
|
Pridané:
30.7.2020 20:12
no neviem či je to akože plošne zákon, ale napríklad u nás sa už na stĺpy nič nové vešať nemôže. Iba súčasné poškodené veci sa môžu nahradiť (napr. strhnuté elektrické, internetové a telefónne káble) - inak všetko nové musí do zeme
|
|
Re: optika
Od reg.: rokawanna
|
Pridané:
30.7.2020 20:47
nie je na to zakon. Je to len odporucacia vyhlaska ministerstva. Obce sa s tym vysporiadavaju formou VZN.
Telekom bezne stavia aj nove stlpy tam, kde na to dostane suhlas.
|
|
Re: optika
Od: Mxxl
|
Pridané:
30.7.2020 20:59
aha :) tak ale aspoň čosi, ja by som stĺpy zakázal, špatí to okolie a keď sa preženie búrka tak vypadne prúd/telka/internet :) takto je zem jedno leto rozkopaná, ale potom je pár rokov pokoj :)
|
|
Re: optika
Od reg.: rokawanna
|
Pridané:
30.7.2020 21:15
do zeme je vzdy lepsie ako na stlp. ale je to drahsie a nie vsade sa to da. A ak sa ti zda, ze na stlpoch je to skarede, chod sa pozriet von do sveta smerom na juh a vychod, kde je na stlpoch vsetko.
|
|
Re: optika
Od: gsdkjl
|
Pridané:
30.7.2020 21:18
Aktualne platna vyhlaska:
Potrubné, telekomunikačné a el. ... (ďalej len „rozvod a vedenie“), ... Nad povrchom zeme možno v zastavanom území obce takéto rozvody a vedenia umiestniť, ak
a)
ide o výmenu, modernizáciu, opravu alebo o rekonštrukciu existujúcich nadzemných rozvodov a vedení, pričom sa nemení ich trasa,
b)
ide o pridávanie rozvodov a vedení k existujúcim nadzemným rozvodom ...
c)
ide o križovanie vodných tokov, roklín alebo podobných krajinotvorných útvarov,
d)
ide o vyústenie alebo ukončenie rozvodov a vedení, ktoré sa obvykle umiestňujú nad povrchom zeme...alebo
e)
s tým súhlasí obec, o ktorej zastavané územie ide, ak
1.
umiestnenie rozvodov a vedení pod povrch zeme je technicky nemožné, je spojené s neprimeranými ťažkosťami alebo vyžaduje vynaloženie neprimeraných nákladov, ako napríklad pri stiesnených priestorových podmienkach, alebo
2.
ide o predĺženie existujúcich nadzemných rozvodov a vedení.
https://dopice.sk/oFL
|
|
ničivý prakticizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
30.7.2020 21:36
Takže podľa e)1. firme stačí nahajrovať týpka, čo verí, že do zeme môže kopať len za sadzbu priekazne nad úrovňou neprimeraných nákladov a o vešanie káblov garantuje náboženská sloboda.
|
|
Re: optika
Od: peeticek
|
Pridané:
31.7.2020 9:04
A presne takto sa to robi v praxi.
projekt: obnova miestneho rozhlasu
bocny efekt - natahanie optiky po dedine.
-samozrejme ze je lepsie mat v zemi, ale tie naklady su neumerne voci stlpovemu rieseniu..
Kazdy normalny starosta toto spravi a je vybavene.
|
|
Re: optika
Od: trhan
|
Pridané:
31.7.2020 11:02
Zaujimave ze vsetci mozu tahat optiku:
Telekom moze urobit rekonstrukciu svojej siete,
Antik ma dohodu s energetikmi a doplnaju kabel na elektricke stlpy,
Ostatni poskytovatelia mozu postavit nove stlpy ako s tym suhlasi obec (oba pargarfy im to umoznuju, da sa to zdvovodnit neprimeranymi nakladmi, alebo mozu jeden dom napojit zemou a zvysok po novych stlpoch ako predlzenie existujuceho vedenia),
vsetci mozu optiku tahat zemou i po stlpoch ale u nas netaha optiku nikto. Byvam na strednom Slovensku.
|
|
Re: optika
Od: martincc
|
Pridané:
30.7.2020 20:18
To je smutne ze clovek musi aj starostku vyj*bat aby mal optiku
|
|
Re: optika
Od reg.: rokawanna
|
Pridané:
30.7.2020 20:46
mate snad obecne zastupitelstvo... tak lobuj u poslancov, u obyvatelstva... treba vyvinut tlak na tych, co rozhoduju.
|
|
ultraradikalny gamerizmus
Od: syntaxterrorXXX,. X
|
Pridané:
30.7.2020 21:01
Eventuálne sa začať po dedine nenápadne vypytovať, čo je pravdy na tom, že má prísť nejaký nový provider, a sledovať, ako starostka trieli do Telekomu až za ňou priekazne kroksy lietajú.
|
|
Re: optika
Od reg.: Iittle
|
Pridané:
31.7.2020 11:21
Posli tu picu dakam. Predtym chod za nou este raz a nahraj si ten rozhovor alebo jej napis otvoreny dopis a sprav tomu reklamu. Nech ludia vidia, co sa neschopacku si zvolili. Presne jak vo Fekisovciach.
Pripadne sprav presny opak, brzdi vsetok pokrok co chce spravit a odvolavaj sa, ze to 15 rokov funguje, tak co sa do toho jebe. Rob jej obstrukcie a strpcuj zivot az to neznesie a uhne pokroku. Potom jej nezabudni pripomenut, ze ti ma podakovat, ak ju za to budu ludia velebit.
|
|
Re: optika
Od reg.: Iittle
|
Pridané:
31.7.2020 11:26
Kludne aj zautoc na klasicku slovensku vlastnost, zavist. Pytaj sa verejne, preco este nemate optiku z eurofondov, ked vsetci naokolo maju. No a najlepsie, ze s optikou budu mat vsetci lacnejsi net a mozu cez neho pozerat aj telku a usetrit na TV balickoch.
Na peniaze slovaci pocuvaju asi este viac. Nezabudni aj povedat, ze eurofondy su zadarmo, ze ked ich nevyuzijete, tak prepadnu a bude hovno.
|
|
zdražovanie?!
Od: Mxxl
|
Pridané:
30.7.2020 20:56
naposledy keď takto telekom zrýchľoval veci (nie to ich povestné zrýchlovanie, ale ešte také medzi rečou, že zvýšili rýchlosti určitých programov) tak potom do 3 mesiacov zdvihol aj ceny.. tak uvidíme :) tento komentár si tu pre prípad odložím :)
|
|
Re: zdražovanie?!
Od: asadfs
|
Pridané:
31.7.2020 14:29
Ano stalo sa. Dost daaavno a odvtedy zrychloval uz 3x
|
|
Optika telekom - dalsie dediny:
Od: ýáí445
|
Pridané:
30.7.2020 21:31
Pripravovane pokrytie FTTH od Telekomu, optika do domu sa pripravuje v tychto obciach: Bobrov, Batizovce, Spisske Podhradie, Podhradík, Lubotice, Nizna Sebastova, Dulova Ves, Hanusovce nad Toplou, Bystré, Podskalka, Vôla, Močarany, Zemplinska Široká, Cierne pole, Nizna Rybnica, Hažín, Parchovany, Svinica, Košické Olšany, Hrašovík, Ploštín, Demänovská Dolina, Konská, Streženice, Borčice, Melčice-Lieskové, Zvončín, ...
|
|
Re: Optika telekom - dalsie dediny:
Od: Mxxl
|
Pridané:
30.7.2020 23:26
obyvateľom z tých obcí oznamujem že takýto oznam (niekde na stránkach telekomu) znamená že optiku budete mať o jeden deň až 2-3 roky.
Vlastná skúsenosť:
Oznam na stránke telekomu, že pripravujú v našej obci optiku - reálne len boli vo fáze dojednávania s úradmi
o pol roka neskôr sa začalo kopať
pol roka sa kopalo
následne prišli lístky do schránok "optika je už aj vo vašom meste"
o ďalší mesiac prišiel zamestnanec či chceme optiku v našej bytovke a dal nám veci na podpis a pár dni na to nám zaviedli do bytovky
o pár dní nám zapájali optiku do bytu
suma sumárum - 14-16 mesiacov od oznámenia prípravy optiky
ale "chyba" bola na strane telekomu, oni to reklamovali moc skoro, tak som sa moc skoro tešil, keď bolo dokopané, tak do 2 mesiacov sme mali zapojenú optiku :) čiže skôr by som sa začal tešiť keď priamo do schránok prípadne cez rozhlas vám telekom povie že optika je u vás - nám prišiel reklamný lístoček do schránky :)
|
|
Re: Optika telekom - dalsie dediny:
Od: er8556
|
Pridané:
31.7.2020 8:30
obce co su uz zverejnene na telekomackom webe, tak sa tej optiky v kratkej dobe dockaju.
To čo hovoris je pravda, ale take obce tam nezverejnuju, napríklad v Liptovskej Luznej listočky od telekomu rozdavali už pred dvoma rokmi, momentalne prebieha este len uzemne konanie, Liptovska Luzna sa v zozname pripravovanych lokalit na webe telekomu nenachadza, daju ju tam ked uz to bude iste. Vseobecne plati ze optika zemou trva od prevej zmienky k potiahutiu 3 roky a viac, optika na stlpoch asi cca do 6 mesiacov od prvej zmienky o umysle tahat optiku, na web telekomu sa to dostava az v zaverecnej faze.
|
|
Re: Optika telekom - dalsie dediny:
Od: nemehlo
|
Pridané:
31.7.2020 8:54
Ach jaj, Liptovska Luzna? WTF??? Irečitý Lužnania boli vzdy tercom posmechu a teraz idu mat internet rychly ako najvacsich svetovych metropolach. Kam tento svet speje???
|
|
Re: Optika telekom - dalsie dediny:
Od: nemehlo
|
Pridané:
31.7.2020 8:55
oprava: Irečitý Lužnania = Irečití Lužnania
|
|
Re: Optika telekom - dalsie dediny:
Od: lololol
|
Pridané:
31.7.2020 8:33
to zverejňujú tak skoro preto, aby si si už nedával inde 2 ročnú viazanosť ;-)
|
|
Re: Optika telekom - dalsie dediny:
Od: Mxxl
|
Pridané:
31.7.2020 19:42
no v mojom prípade sa iné ako ich DSL nedalo :D
|
|
katastrofen
Od: pPlk.
|
Pridané:
31.7.2020 8:08
Nechápem prečo majú furt problém dať niekomu väčší upload!
|
|
Re: katastrofen
Od: dvasadfs
|
Pridané:
31.7.2020 14:30
lebo by si nikto nekupoval predrazene business programy
|
|
a co ADSL?
Od: majooo
|
Pridané:
1.8.2020 21:04
preco nemozu konecne zrychlit aj ADSL ked cena za program je rovnaká?
|
|
Vlastny router na opticky internet
Od: Vasko Sevcik
|
Pridané:
13.12.2020 18:42
Ahojte, u nas v Ruzomberku zacali dost masivne kopat optiku, zda sa ze na jar / leto by som mohol upgradovat. Udajne sa bude dat potiahnut opticky kabel az do domu.
Otazka - mate niekto skusenosti s vlastnym routerom a optikou od telekomu?
Mam Mikrotik router s SFP konektorom teda rad by som ho pouzil namiesto routeru od providera. Dakujem za reakcie.
|