|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: kto rad marni cas
Od: vládnu nám idioti
|
Pridané:
20.2.2020 8:28
Ešte niesom na dôchodku.
|
|
Re: kto rad marni cas
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
21.2.2020 12:19
Hmmm, a keď príde 8K, budú to zasa revidovať? Pamätám si, ako sa apskejlovali všetky diely na HD, a bola z toho taká zberateľská kolekcia.
Teraz zas toto...
Treba zarábať - ako Hryc. Najskôr vydá jednu knihu, a potom neskôr tú istú, len "doplnené vydanie"... :-D
|
|
----------------------
Od: ParaNoik
|
Pridané:
20.2.2020 8:37
Som nevedel ze v 77 uz mali 4K.
|
|
Re: ----------------------
Od: /dev/win
|
Pridané:
20.2.2020 8:44
doscalovali, dokolorovali a bolo...
|
|
https://bit.ly/2HCqi7B
Od: vládnu nám idioti
|
Pridané:
20.2.2020 8:48
35mm film má cca 4K
čiernobiely televízor O,3Mpx 640x480
farebný televízor 0,15Mpx 320x240
70mm imax 8K
Ľudia si zviknú aj na horšie, hlavne že nemusia zdvihnúť prdel.
https://bit.ly/2HCqi7B
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: pPlk
|
Pridané:
20.2.2020 9:03
Mladý muž má nepresné informácie, najmä o TV normách, že?
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: vládnu nám idioti
|
Pridané:
20.2.2020 9:10
čierno biely televízor má lepšie rozlíšenie ako farebný, lebo keď pridali farbu museli ubrať dáta z rozlíšenia.
Dátový tok má obmedzené možnosti.
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: vládnu nám idioti
|
Pridané:
20.2.2020 9:17
Reálne to rozlíšenie bolo také nízke,
opticky sa to dalo oklamať prekladaním obrazu.
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: pPlk
|
Pridané:
20.2.2020 10:52
CRT obrazovky a aj TV vysielanie pôsobí oku ovaľa prirodzenejšie ako dnešné "počítačové" farby. Tie sú úplne neprirodzené...
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: vládnu nám idioti
|
Pridané:
20.2.2020 11:33
Keď 30rokov čumýš na CRT tak sa ti všetko ostatné zdá neprirodzené.
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: uffffff
|
Pridané:
20.2.2020 12:01
To blikanie bolo naj prirodzenejšie,
Ak to nebliká tak to nie je verné podanie farieb.
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: pPlk
|
Pridané:
20.2.2020 14:14
Tebe blikal televízor?? Píšem o vernosti farieb a tiež spomeniem prirodzenosť obrazu.
A k tomu blikaniu, bežne som CRT monitory nastavoval na 100 Hz.
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: trenky od starenky
|
Pridané:
20.2.2020 15:18
Na trhu je viacero technológií, musíš si vedieť vybrať. Kvalitný IPS panel s desať alebo dvanásťbitovými farbami na kanál a s RGB podsvietením je úplne iná káva, než TN panel so 6 bpc farbami podsvietený bielymi LED.
|
|
trpné je to tu
Od: Medžr
|
Pridané:
22.2.2020 7:32
Načo sú Ti 12-bitové farby monitora, keď PC Ti dá tak 8 bitov na farbu? A aj tak sú tie farby akoby vymyslené, stačí sa pozrieť na zelenú ako ju odfotí foťák a ako ju zobrazí monitor. A môžu mať aj neviem aký farebný gamut tieto zariadenia.
Ak by si mal napr. 30-bitové obrázky, ako bude systém fungovať spolu s tými 24-bitovými? Asi nijako...
|
|
Re: trpné je to tu
Od: slipy z lipy
|
Pridané:
22.2.2020 14:31
Rozhranie OpenGL podporuje 10bpc a stačí na to bežné PC, na dvanásťbitové farby potrebuješ Quatro kartu a dobrý grafický editor.
|
|
Re: trpné je to tu
Od: Medžr
|
Pridané:
23.2.2020 9:18
Neodpovedáš. W7 to vraj zvládne. Ale ako a čím zvládneš v jednom systéme 24 a 30-bitové farby???
Netreba ani drahé Quadro
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: asters
|
Pridané:
20.2.2020 14:30
A keď meníš LCD za CRT tak sa ti zdá neprirodzená hmotnosť a rozmery CRT. Najmä 19-22 palcové CRT boli chuťovky.
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
20.2.2020 14:22
Samozrejme. Keď si spomeniem na ľubovoľné analógové vysielanie, farby to malo asi také dôveryhodné, ako Ficove vyjadrenia na tlačovke.
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: pfivuuj
|
Pridané:
20.2.2020 14:34
Navrhujem Fica ako jednotku dôveryhodnosti. Ako subjednotky navrhujem 1 Fico = 100 Blaha, prípadne 100 decificov. V krajinách kde používaju libry a podobne by som povolil prepočítateľnú jednotku 1 Pelle = 0.567 Fico.
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: p12
|
Pridané:
20.2.2020 12:01
No to je teda pekna blbost. Nastuduj si PAL normu napriklad. Farebna televizia ma fazovo posunutu modulaciu na farby a spravili to kompatibilne s cierno-bielym (za to vedeli cierno-biele TV zobrazovat nadalej TV signal). A nie, nevysiela sa to RGB ale v inom farebnom priestore (pravdepodobne v HSV alebo v podobnom).
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: vládnu nám idioti
|
Pridané:
20.2.2020 12:07
O RGB píšeš iba ty.
Išlo o šetrenie pre obmedzenia signálu nie hardwaru.
Je môžeš mať 4K analógové vysielanie pre CRT tv, ale iba 1 stanicu v krajine.
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: p12
|
Pridané:
20.2.2020 13:36
Pre obmedzenie signalu? Fakt nevies, o com hovoris.
Cierno-bielu TV vynasli ovela skor ako farebnu. Takze ciernobiela mala povodne len obycajnu AM modulaciu signalu (ktora je najmenej efektivna vzhladom na sirku pasma, aj vzhladom na energeticku efektivitu, ale kontrukcia je jednoducha).
Farebna televizny signal ma fazovu modulaciu (plus dalsie pomocne signaly pre PAL dekoder), inak samotny zakladny signal je kompatibilny so starsou normou takze cierno-biela telka to tiez dokaze prijat (asi by to bolo blbe povedat kazdemu zo starymi telkami ze mate smolu a kupte si farebny televizor).
Informacna hustota signalu na farebnych kanaloch nebola az taka husta ako zlozka intenzity (ale to iste je aj v pripade MPEG signalu alebo aj v JPEG obraze).
Sirka signalu staci 6,5MHz v pripade PAL normy (625 riadkov, 833 bodov v jednom riadku (vzhladom na pomer stran 4:3), 25 Hz obnovovacia frekvencia - presnejsie 50 polsnimkov za sekundu).
Vacsina analogovych TV kanalov mala odstup 8MHz.
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: juHele
|
Pridané:
20.2.2020 14:45
som strasne rad za tento prispevok uz som sa bal ze sa dsl.sk pokazilo
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: vládnu nám idioti
|
Pridané:
21.2.2020 8:06
To sú informácie zo záhrobia.
Ja som praktický skúšal, urobiť snímku z analógového vysielania.
Nakoľko bolo farebné vysielanie interpolované, pre oko to vyzeralo dobre, ale digitálne túto halucináciu nešlo zachytiť, takže maximálne rozlíšenie bolo 320x240 fakticky.
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: juHele
|
Pridané:
21.2.2020 17:34
Chapem ale to je skor problematika zachytavania videa a nasledna konverzia na normalne progresivne. Dokonale riesenie zatial neexistuje. Dobra prax je to ulozit v prekladanom formate, vacsina kodekov ho podporuje a nechat to na zobrazovacie zariadenie. Aj nove lcd tv maju v sebe hw akcelerator odstranovania prekladania! Odhliadnuc od toho pri pozorovani na analogovom tv skutocne to rozlisenie odpoveda 576riadkom a horizontalne namiesto ocakavanych 768px to odpoveda cca 622px za idealnych podmienok idealna elektronika idealny signal realne tak 400-500 a z vhs este menej nejaky 300-400. Monoskop mal narocky zhustujuce sa pasiky aby sa to dalo otestovat.
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: vládnu nám idioti
|
Pridané:
21.2.2020 21:32
CRT monitor dokázal na tých pár blikajúcich pixeloch zobraziť aj 8x vyššie rozlíšenie, ale prakticky zobrazoval iba 2x viac, lebo analog brutálne žere dáta.
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: p12
|
Pridané:
20.2.2020 13:40
Este doplnim, 625 riadkov boli signalove riadky, viditelnych bolo len 576 na obrazovke, zvysok sluzilo na synchronizaciu (a hlavne to muselo byt kvoli v-sync), neskor tam dali teletext, data a ine veci.
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: záchvat alzhajmera
|
Pridané:
20.2.2020 21:34
Podľa teba je 625 riadkov lepšie ako hd ready?
|
|
hampejz
Od: pPlk
|
Pridané:
21.2.2020 8:09
Počuj Matelko, telka na svoju dobu dávala úžasnú kvalitu obrazu. Žiadne fľaky akože na skle monitora, žiadne trhanie pri mnohých scénach, žiadne štvorčeky a podobne...
Ten blivajz, čo je na napríklad na ulozto to je des. Zvuk ide in ak ako obraz a všetky tie neduhy a mnohé ďalšie ako som už spomenul...
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: Swampy
|
Pridané:
20.2.2020 10:49
352x288 (cca) je Rozlisenie VHS, nie farebnej tv.
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: vládnu nám idioti
|
Pridané:
20.2.2020 11:34
Porátaj pixle na obrazovke a uvidíš, že mám pravdu.
Prekladali riadky, preto sa to zdalo nie až také hrozné ako vhs, ale aj tak to bol hnus.
|
|
kýšku nemusí hádam nikto
Od: pPlk
|
Pridané:
20.2.2020 14:24
??? Už si bol dnes blejt ???
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: juHele
|
Pridané:
20.2.2020 15:15
Toto je stara urban legend ze VHS ma polovicne rozlisenie v skutocnosti ma polovicne iba na sirku lebo je nizsia sirka pasma. Magneticka paska fakt nezvladne velke frekvencie to ovplivnuje max rozlisenie v smere vykreslovania na obrazovke cize riadkoch. Prekladanie tam prebieha uplne rovnako ako pred tym.
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: juHele
|
Pridané:
20.2.2020 14:42
S rozliseniami na TV nesuhlasim. Ciernobiela cast signalu ostava stale v povodnom rozliseni farebne je polovicne, ale to sa robi aj v digitalnych formatoch uplne bezne. NTSC na sirku nema 640px lebo tam je to ovplivnene sirkou pasma a udava sa casto krat o tretinu mensie a napr na vhs kde je pasmo fakt slabe dokonca polovicne. Co sa tyka filmu tak viac menej suhlasim ale treba dodat ze niektore zdroje udavaju pre 35mm az 8K pretoze zrno filmu je nahodilo rozmiestnene a prave v tom je pri pozorovani ludskym okom infomrcia naviac. Esteticke kvality zrna niesu na zahodenie vid napr snahu v novom madmaxe, firstman napodobnit ho.
|
|
Re: ----------------------
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.2.2020 9:01
mali, akurat v analogovej podobe
35 mm film je ekvivalentom 4K a to je to najubohejsie a najpotupnejsie na co by niekto vobec mohol natacat nejaky multimilionovy block-buster
pretoze su tu (uz veeeeelmi dlho) 70 mm film a dalsie velkoformaty ... s ekvivalentami 5K, 6K, 8K ci aj 10K
|
|
Re: ----------------------
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.2.2020 9:03
bezny pospolity lud mal pred 1/2 storocim 8 mm film s 20x (DVADSAT-krat) nizsim rozlisenin ako "ubohy" 35 mm kinofilm
|
|
https://bit.ly/2HCqi7B
Od: vládnu nám idioti
|
Pridané:
20.2.2020 9:15
Podnikateľská šľachta si pred 30 rokmi mohla dovoliť VHS video kazetu s rozlíšením 352x240
Úspešne kolaborujúci si mohli pred 50 rokmi dovoliť kúpiť v tuzexe 8mm kameru, alebo ak ti poslala teta z Ameriky toláre.
|
|
Re: https://bit.ly/2HCqi7B
Od: lololol
|
Pridané:
20.2.2020 14:54
prečo hneď kolaboranti a tety americké? stačilo ísť robiť do Ostravy do baní :-)
|
|
ničivý praktik S005E00270118
Od: syntaxterrorX XXX.
|
Pridané:
20.2.2020 9:57
O toten ekvivalent niečoho komprimovateľného ide priekazne za pomoci hydraulického lisu či parného valca?
|
|
Re: ničivý praktik S005E00270118
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.2.2020 12:15
za pomoci dreveného hríbika na štopkanie 20 ročných fusaklí
https://bit.ly/2HCIyOk
lebo ma tiez 70 mm
|
|
infoška
Od: pPlk
|
Pridané:
20.2.2020 9:04
No v r. 2009 vyšiel AVATAR na BluRay so 135GB. Toto bude mať koľko GB?
|
|
Re: infoška
Od: Lampion
|
Pridané:
20.2.2020 9:09
samozrejme ze VELA
|
|
Re: infoška
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.2.2020 9:12
to ale nebolo na jednom disku, v 2010 vysli 2-diskova edicia aj 3-diskova (nejaky extended cut) ... samozrejme ze to boli 50 GB BR-DL disky
avatar sposobil kvalitovy/trikovy BR osial a preto to hentak vydavali, vydat to ako napr. suchych 22 GB na jednom 25 GB BR-SL by bol masochizmus
dnes tu mame 66-100-128 GB BR-XL disky (pre 4K filmy) ... navyse v kompresii HEVC a nie AVC ako na obycajnych 25 GB BR-SL a 50 GB BR-DL pre FHD/2K filmy
rekapitulacia: 2x efektivnejsi kodek & cca 2x vyssia kapacita media plne koresponduje so 4x vyssim rozlisenim 4K/UHD vs. 2K/FHD a teda vsjo v pariadku
|
|
však to je jasné, ale...
Od: pPlk
|
Pridané:
20.2.2020 10:51
Teda zasa bude niekoľko médií, ktoré málokto niekde použije, lebo k nim potrebuje aj adekvátnu Blu-ray mechaniku.
Takže nič sme "nevyhrali"
|
|
Re: však to je jasné, ale...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.2.2020 12:21
a pred dekadou si si tie predosle BR media prehraval na prste alebo na gramofone ?
nepotreboval si "adekvátnu" BR mechaniku alebo BR prehravac?
dnes je mozno akurat ta uzasna "pridana hodnota", ze cela cesta musi byt DRM chranena, aby sa z toho optickeho kotuca dostal na patricny monitor kazdy pixel toho 4K, 10bit HDR videa
|
|
Re: však to je jasné, ale...
Od: pPlk
|
Pridané:
20.2.2020 13:23
Píšem o tom, že dnešní ľudia sú nejakí alergický na iné zariadenia ako tie čo sa strkajú do USB/USA/USC
|
|
Kedy?
Od: Uvda
|
Pridané:
20.2.2020 9:18
V clanku chyba zmienka o probleme s trikmi - ked boli robene do 2K.
To nie je ako filmovy pas, ktory sa naskenuje a zdigitalizuje do vyssieho rozlisenia.
Najma teda tie 70 mm (65 negativ), co tu ludia naznacovali (IMAX).
Napr. dokument BARAKA pred casom pri skenovani hned riesili perspektivne do 8K.
https://youtu.be/7H2cDS7txKY
|
|
Re: Kedy?
Od: Putin, Trump, Johnson
|
Pridané:
20.2.2020 9:25
Problém s trikmi nie je nič oproti chybám v dejovej línii.
Celkovo je to strata času. Gravitácia je oveľa zábavnejšia a reálnejšia.
|
|
Re: Kedy?
Od: asters
|
Pridané:
20.2.2020 14:37
Veru tak. Primitivita resp. stupidita scenárov napríklad Marvell blockbusterov je neuveriteľná. Aj keď pri cielení na 10-12 ročné publikum pochopiteľná.
|
|
Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: xxx666
|
Pridané:
20.2.2020 10:26
Len dufam, ze to nebude ta zprasena verzia z Disney+
|
|
BluRay prehrávač
Od: Komentátor
|
Pridané:
21.2.2020 9:37
Nepoznám nikoho kto by mal BluRay prehrávač. V súčasnosti mi príde spiatočnícke kupovať si akýkoľvek dátový obsah na fyzickom médiu, pretože väčšina ľudí má dostatočne rýchly internet na to, aby si to čo potrebujú stiahli.
|
|
Re: BluRay prehrávač
Od: ....
|
Pridané:
21.2.2020 11:58
Nepoznáš nikoho s hernou konzolou. :-)
|
|
Re: BluRay prehrávač
Od: luke peterson1
|
Pridané:
21.2.2020 14:18
nepoznam nikoho, kto by nikoho nepoznal z blu-ray prehravacom.
|
|
Re: BluRay prehrávač
Od: sssssss
|
Pridané:
24.2.2020 14:19
s
|
|
super
Od: luke peterson1
|
Pridané:
21.2.2020 14:23
ziadna informacia ci to bude zase o kus vylepšené/ochudobnene?
|
|
Re: super
Od: oko-oko-oko oko:oko:00
|
Pridané:
22.2.2020 21:33
prelepsene
|
|
Re: super
Od: hoodne
|
Pridané:
22.2.2020 21:35
hoodne
|
|
Re: super
Od: hoodne
|
Pridané:
22.2.2020 21:36
krasne to bude
|