neprihlásený
|
Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília |
|
Seagate avizuje termín 20 TB HAMR disku
Značky:
HDDSeagate
DSL.sk, 6.11.2019
|
|
Spoločnosť Seagate, spolu s Western Digital jeden z dvojice dominujúcich výrobcov klasických pevných diskov, počas ohlásenia finančných výsledkov za tretí štvrťrok avizovala termíny príchodu väčších ako súčasných najväčších 16 TB HDD.
Upozornil na to Anandtech.
Konkrétne v prvom polroku budúceho roka plánuje spoločnosť uviesť 18 TB disk, ktorý bude postavený na klasickej CMR technológii záznamu.
Na konci roka 2020 plánuje uviesť prvý disk s technológiou HAMR, Heat Assisted Magnetic Recording, s kapacitou 20 TB a zrejme zároveň s technológiou záznamu prekrývajúcich sa stôp SMR.
Technológia záznamu HAMR, Heat-Assisted Magnetic Recording, umožňuje využiť magneticky stabilnejší materiál, v ktorom je možné uložiť jeden bit informácie na menšiu plochu ako u súčasných materiálov a dosiahnuť teda väčšiu kapacitu. Aby sa dali dáta do tohto stabilnejšieho materiálu uložiť, technológia HAMR zahrieva aktuálne miesto ukladania dočasne laserom.
HDD s HAMR od Seagate boli avizované už roky, termíny uvedenia sa ale opakovane posúvali.
Ďalšou podobnou technológiou, ktorá má postupne umožniť výrazne zvýšiť kapacitu HDD, je MAMR, Microwave Assisted Magnetic Recording. Pri tejto technológii sa pri zápise pomocou mikrovlnného žiarenia vytvára doplnkové elektromagnetické pole umožňujúce zapisovať do magneticky stabilnejšieho materiálu s menšou veľkosťou plôšky pre jeden bit informácie.
Technológiu MAMR pôvodne avizoval Western Digital. Ten na jeseň predstavil 18 TB a 20 TB modely HDD, ktoré majú používať technológiu záznamu s energetickou asistenciou, nešpecifikoval ale a následne ani nepotvrdil že ide o MAMR.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
------
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
6.11.2019 10:14
a ja mam doma 4x 6TB.. asi cas vymenit za 1x 20TB... a to neni tak davno ked som mal 3x 750GB a sa mi zdalo ze tam ulozim snad vsetko :-) (rok 2007)
|
|
Re: ------
Od: marekzt
|
Pridané:
6.11.2019 10:39
Keď sa ľudia naučia upratovať po sebe a tiež neškrečkovať všetky možné videá a fotografie, tak takéto technológie budú odsúdené na použitie len pre firmy a podnikateľov.
Ja nepotrebujem skladovať bezcenné údaje a tie čo majú cenu sa zmestia do 1TB.
|
|
Re: ------
Od: matok0
|
Pridané:
6.11.2019 12:10
Moje rodinné videá a fotografie zaberajú len za rok 2019 už cez 300GB a to používam celkom rozumne kompresie (H.264/H.265 pre video a foto nemajú cez 4MB v png). Celý tento multimediálny foto archív je nahratý na RAID1 kvôli rýchlosti prístupu a zároveň fyzickej redundancii a od roku 1995 (zdigitalizované kazety) má v pohodke cez 5TB. A to v tom nie je ani jeden film alebo škrečkované videá a foto z webu. V druhom (vzdialenom) serveri mám rovnaké dva 6TB Disky ako v prvom. Tam je backup bez RAIDu - (primárna a sekundárna kópia) kde sa inkrementálne synchronizujú nové súbory. Takže dohromady mám 24TB dátového uložiska na uloženie menej ako 6TB údajov. Za nejaký rok alebo dva budem musieť buď dokupovať alebo meniť.
Zhrnutie. Ak si niekto nepotrpí na odolnosť svojich dát, tak sú mu takéto disky nanič, teda aspoň zatiaľ. No pre človeka, ktorému seriózne záleží na trvácnosti svojich dát si to v pohodke kúpi.
|
|
pochopil som, že sa sťažuješ, aké hnusné starosti máš :-)
Od: Wernher
|
Pridané:
6.11.2019 13:24
Treba veľa veľa, však o inom ani nie je slovač. Treba mať veľa veľa hovadín... A potom si to dookola púšťať, kade-tade zálohovať a takto furt dookola.
Kúp si rovno aj dva nové počítače s desiatkami HDD a najlepšie SSD, aby sa to prelievanie mohlo robiť rýchlejšie...
|
|
Re: pochopil som, že sa sťažuješ, aké hnusné starosti máš :-)
Od: matok0
|
Pridané:
7.11.2019 15:08
Ak sú tvoje spomienky bezcenné,tak nezálohuj....ale ani nedrístaj,alebo len závidíš niekomu koníček?
|
|
Re: ------
Od: siirii
|
Pridané:
6.11.2019 23:23
Fotky v PNG? Odkiaľ a hlavne načo?
|
|
Re: ------
Od: Matok0
|
Pridané:
7.11.2019 15:06
Malo tam byť jpg...
|
|
Re: ------
Od: Patrik1981
|
Pridané:
8.11.2019 6:40
A to nahravas asi kazdy den vsetko, ked mas toho tak vela - kedy sa tvoje decko napapkalo, kedy sa vysralo... A potom to urcite pozeras s celou rodinou a kamaratmi dookola kazdy den.
|
|
Re: ------
Od: matok0
|
Pridané:
8.11.2019 17:08
Keby aj áno, teba aj tak hovno po mojich súkromných dátach.
To že si niektoré individuá neuvedomuju krátkosť vlastnej pamäte, a že niektoré momenty v živote si možno budú chcieť pamätať aj o 50 rokov, ešte neznamená, žeby som sa aj ja mal podradiť takýmto podradným názorom. Pre takýchto jedincov ako ty, s úžasnou pamäťou, proste tieto disky nie sú, zmier sa s tým, a nedrístaj už.
|
|
Re: ------
Od reg.: M.Miiicho
|
Pridané:
6.11.2019 15:45
No problem je v tom, ze je to vela roboty, na niekolko dni zvycajne. Pradoxne je lacnejsie kupit si vacsi disk, skopirovat tam vsetko, a zapratavat to dalej :D
|
|
Vsetko online alebo nic
Od: mmichalll
|
Pridané:
6.11.2019 12:07
V dnesnej dobe kde je skoro secko online je na jednu stranu uplne zbytocne mat velky HDD.
ALE:
Ak je clovek offline alebo s naprd netom je odpisany (v dbesnej dobe uplne bezna vec aj tu v DE.)
Ak zrusia online sluzby co clovek vyuzival je odpisany (openload, topserialy a spol) a online sluzby dnes miznu rychlejsie ako clovek vymiena ponozky.
Ak nepouziva cloud na zalohovanie je tiez odpisany
Ak hra hry ktore nonstop narastaju a uz maju do 200GB jedna potrebuje disk
Ja som este asi stara skola secko offline na diskoch. Hudba serialy filmy fotky...vsetko 2x kvoli zalohe.
A do cloudu resp. online zalohy jedine dolezite veci v zaheslovanom archive.
|
|
Re: Vsetko online alebo nic
Od: matok0
|
Pridané:
6.11.2019 12:12
Presne tak, v dnešnej dobe je ale hlavným problém to, že ľudia sa nevedia rozhodnúť, že ktoré dáta sú pre nich podstatné a ktoré nie. Mám známeho čo má takmer všetky svoj fotky na SD karte v mobile a prípadne vo facebook archívoch. Ale na svoje hry má samostatný disk, aby mu to pekne bežalo.
Už si len počkám, že kedy bude plakať a nadávať na lacne sd-karty, keď o všetky fotky príde.
|
|
Re: Vsetko online alebo nic
Od: mmichalll
|
Pridané:
6.11.2019 13:12
Toto poznam, 90% prípadov opravy telefonu, booku alebo PC...
Maš tam niečo čo treba zalohovať?
Nie, nič tam nemam, všetko môžeš vymazať.
Po oprave alebo reinštalácií:
JA SOM TAM MAL fotky/videa/hudbu, zo svadby/dovolenky/krstu ...
Prečo si to kua vymazal !!!
A 99,9999% ludi zabudne že mi to kazali vymazať.
Ešte že som človek opatrny a vždy sa pozrem cez total commander KOLKO GB ma adresar plocha a dokumenty...
Ak ma viac ako 2GB je jasne ze je tam milion veci na zalohu.
A to učim ludi:
UKLADAJ si všetko dôležite na D/E/F DISK co som ti vytvoril
Jasne...
Doteraz to spravili a robia IBA 2 ludia z asi 100vky !!!
Pokazeny HDD, SD karta... tam už ide o zachranu toho: ->> Nie, nič tam nemam, všetko môžeš vymazať.
|
|
Re: Vsetko online alebo nic
Od reg.: M.Miiicho
|
Pridané:
6.11.2019 15:48
Jo, uplna klasika :D
|
|
Re: Vsetko online alebo nic
Od: Unexist
|
Pridané:
6.11.2019 19:29
Presne! Tiez vzdy ked niekomu davam do kopy PC a novy OS, tak cez Totac prehladam vzdy na HDD subory *.txt, *.jpg, *.doc, *.xls, *.avi, *.mpg a este dalsie, na ktore mam sablonu. Ludia su vacsinou tupi a nebyt prezieravosti, navzdy pridu o nieco, co si nedokazu ani len poriadne spravovat a zalohovat.
|
|
Re: Vsetko online alebo nic
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
7.11.2019 8:26
tomu sa ale netreba cudovat, to treba chapat
uplne drviva vacsina ludi su tupe ovce prakticky pri drvivej vacsine veci, pretoze nikto nevie vsetko - to je uplne prirodzeny dosledok exponencialneho narastu vedomosti a informacii kt. sa na ludi hrnu a ktorymi ludstvo disponuje
clovek ktory nema s IT nic spolocne nemusi vediet a ani nic nevie o IT, preto pocitac je prenho intel, internet modre "e" a odkladaci priestor plocha, bodka ... a o skladani nejakeho PC ani len nesnivaju a o HW poculi akurat to, ze existuje nejaky disk a procesor
|
|
Re: Vsetko online alebo nic
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
7.11.2019 8:26
ja tiez absolutne netusim co je v motore auta, absolutne nedokazem vymenit motor alebo naburane dvere, na to su auto-mechanici
detto neviem aky material pouzit na stavbu domu (vonkajsie steny, vnutorne nosne, vnutorne tenke steny) ... zateplenie, jake spojivo a dalsich 374 veci okolo toho co treba vediet ... ja osobne keby som zacal stavat dom z nejakeho ytongu, po tyzdni spadne prva vrstva tehal, lebo silnejsie zafuka, proste sa tym nezivim, v tejto oblasti sa neorientujem o nic o tom neviem ... presne rovnako su na tom ludia, co im je ukradnute IT
proste clovek laik by mal povedat co chce a su ITckari a ti poradia/urobia, su stavebne firmy, tie poradia, su auto-servisy a ti poradia/urobia ...
|
|
Re: Vsetko online alebo nic
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
7.11.2019 8:30
teda viem ze tam je blok motora, valce, piesty, ventily, klukova hriadel, spojka, prevody ... a principialne viem ako to funguje - ale to je asi tak vsetko
|
|
Re: Vsetko online alebo nic
Od: spyje
|
Pridané:
7.11.2019 12:16
Ako ma pomoct ukladanie na inu particiu toho isteho disku?
|
|
Re: Vsetko online alebo nic
Od: xyx
|
Pridané:
7.11.2019 15:10
v dobách Fat32 som to chápal, v dobe ntfs je to len o možnosti čistej inštalácie operačného systému bez zdĺhavého kopírovania dát na záchranu.
|
|
Re: Vsetko online alebo nic
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
7.11.2019 15:38
Ked si veci organizujes sam, tak mas prehlad, kde mas co.
Ked ti do ~/Documents naseru nahodne aplikacie nahodne subory alebo adresare, tak ten prehlad stratis. Ze Adobe/Microsoft/atd?
Mat homedir a v nom standardne priecinky nie je blby napad; robi to aj mac a linux. Blby napad je, ze kazda nahodna aplikacia si mysli, ze ti do nich mozu nasrat co sa im zmysli. Apple to od 10.15 zacina uz riesit - ked sa tam aplikacia pokusa zapisovat, tak sa system spyta usera, ci to povoli.
|
|
Re: Vsetko online alebo nic
Od: qwertyuiop1
|
Pridané:
7.11.2019 15:26
Presne kvoli takymto ludom davaju v jednom nemenovanom jablcnom servise podpisovat papier, ze zakaznik berie na vedomie, ze vsetky data mozu byt vymazane.
|
|
V cloude máš heslo zbytročne
Od: Wernher
|
Pridané:
6.11.2019 13:25
To je úplne jedno v akom sú archíve. Nemyslíš?
|
|
Re: V cloude máš heslo zbytročne
Od: mmichalll
|
Pridané:
6.11.2019 16:29
Nie nieje to jedno
VSETKY mail//cloud sluzby skenuju kazdy jeden archiv na virusy. T.j prehladavaju obsah archivu a tam aj obsah suborov. Preto len s heslom.
Ak napr cez gmail/outlok posles archivovany *.exe subor tak ti hned vyhodi hlasku ze je nebezpecne a podobne...
Este to maju aj v podmienkach pouzivania ze mozu skenovat vsetko.
Tak preto LEN s heslom
|
|
Dáta ktoré majú cenu
Od: No jo
|
Pridané:
6.11.2019 12:18
Ja mám uložené dáta ktoré majú pre mňa cenu, asi vo veľkosti 500 MB čiže 0,5 GB. Dokumenty.
|
|
.....
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
6.11.2019 19:22
ta tunok chlopik si musel dat 9x16 = 144 fyzickych tb v raid 6 (logickych 7x16 = 112 tb) aby si mal kam zalohovat svoje videjka zo svojho YZ kanala
https://youtu.be/6LzsLOQitog?t=247
a za 6-7 rokov bude stavat 1/2 PB pole
|
|
Re: .....
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
6.11.2019 19:22
prdlajs, YT kanala
|
|
Re: .....
Od: 130TB
|
Pridané:
6.11.2019 20:07
A tutok Linus pre Slow Mo Guys
www.youtube.com/watch?v=9urZug-g5MA
|
|
HAMR scope
Od: EFT
|
Pridané:
7.11.2019 9:56
HAMR je aj High Accuracy Multi-Range Riflescope, ktory vyraba LEUPOLD. Nepytajte sa odkial to viem.
|
|
Re: HAMR scope
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
7.11.2019 10:27
vstal si vcera rano 4:30, uvaril si si kavu, naranajkoval sa, isiel doktorovi predsierat chripku a dat si na vcera vysetrenie u lekare cely den aby si mal u zamestnavatela ospravedlneny a plateny den, ktory si vyuzil na to, aby si siel okolo poludnia busom do krajskjeho mesta do kniznice, akurat mali obed pauzu, tety o 13tej otvorili, do 18tej si to hladal a tesne pred zaverecnou nasiel a do 20tej si sa doterigal cely spokojny domov a dnes si sa tu s nami o to podelil
pre nechapavych: pred 3 dekadami by to tak bolo
|
|
Re: HAMR scope
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
7.11.2019 10:28
s drobnym rozdielom: nic by nenasiel
|
Pridať komentár
|
|
|
|