neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Zákazníci Orange DSL majú týždne problémy s Internetom, operátori asi stále nevedia prečo

Značky: OrangeDSL

DSL.sk, 7.6.2019


Problém časti užívateľov pripojenia k Internetu technológiou DSL od operátora Orange zaznamenávajúcich v posledných týždňoch problémy s kvalitou pripojenia s opakovanými krátkymi výpadkami pretrváva a operátori evidentne aspoň podľa stanovísk plne nepoznajú príčiny problémov.

Ako server DSL.sk upozornil v utorok, časť užívateľov má opakovane niekoľkokrát za deň na niekoľko sekúnd až desiatok sekúnd nefunkčné pripojenie.

V niektorých prípadoch už potvrdene neprichádza k padnutiu DSL linky ani padnutiu PPPoE spojenia, po linke len prestávajú prichádzať pakety. Funkčnosť sa následne obnoví bez rozpojenia pripojenia.

Zrejme veľká časť takýchto výpadkov môže zostávať aj nepovšimnutá, vážnym problémom ale môžu byť pri činnostiach vyžadujúcich trvalé spojenie vrátane napríklad streamovania a online hrania.

Zároveň v niektorých uplynulých dňoch časť užívateľov zaznamenávala zrejme aj častejšie padanie linky, či súviselo s pokusom o riešenie situácie nie je jasné.

Podľa užívateľov problém sa začal vyskytovať pred zrejme viac ako dvomi týždňami, v druhej polovici mája. Operátorov Orange a tiež Slovak Telekom, ktorému patrí infraštruktúra pevných liniek a siete používaných na poskytovanie DSL pripojenia aj ostatnými operátormi, sme sa na problém pýtali pred týždňom v piatok.

Orange v utorok problém a jeho pretrvávanie stručne potvrdil, odvtedy neposkytol žiadne nové informácie a dnes okolo obeda avizoval že nemá žiadne nové informácie.

Telekom v priebehu týždňa poskytoval priebežne informácie ale bez výrazných zásadných noviniek. Včera večer len potvrdil, že tento problém je hlásený stále len u zákazníkov Orangu a nie u zákazníkov iných operátorov ani u zákazníkov samotného Slovak Telekomu, ktorých je násobne viac.

Dnes následne Telekom avizoval pokračujúcu spoluprácu s Orangom na riešení problému, pričom časť problémov by mala byť eliminovaná. Konkrétnejší ale v oficiálnych informáciách nebol a celkové informácie pôsobia najpravdepodobnejším dojmom, že operátori stále nepoznajú jasnú príčinu problémov. Vylúčiť sa jednoznačne ale na základe informácií nedá ani možnosť, že príčinu už poznajú ale z nejakých dôvodov sa nedá promptne eliminovať a zároveň operátori z nejakých dôvodov nechcú informácie o povahe problémov zverejniť.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov
SpaceX nezachytávala prvý stupeň Starship kvôli problému na štartovacej veži
Sprístupnená prvá testovacia verzia už Androidu 16
Starship má dnes uskutočniť ďalší let, video
Google chce údajne na notebooky nasadiť Android namiesto ChromeOS


Diskusia:
                               
 

mam optiku cez lokalneho operatora a mam v poslednych tyzdnoch, mozno par mesiacoch uplne rovnaky problem

Rusi nam zrejme napichli internet
Odpovedať Známka: -4.2 Hodnotiť:
 

Rusi by nenapichli nič. Problém treba hľadať v serveroch a inej infraštruktúry, ktoré má tvoj lokálny operátor prenajaté od jedného z menovaných operátorov.

Kábel je len jedna časť siete. Máme tu ešte rootre, switche, servre a pod. Stačí, aby to jedna časť zbrzdila a je vymaľované.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Napríklad brzda.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Brzdiť to môže aj hák na poľskom vagóne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A čo sú to tie rootre? Ja poznám len routre
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Rooter je korenar - typek, co sa venuje korenovym systemom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A čo sú to tie routre? Ja poznám len smerovače.
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

+++
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

+++
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

ROUTERY
SERVERY
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Aj moje spojenie je mierne tazke
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Skor by som povedal, ze ti vypadava domace wifi, co je 99% pripadov problemov u domacich uzivatelov. Napriklad preto,ze na tvojom kanali vysiela dalsich niekolko inych routrov od susedov...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mne podobné výpadky robil 10 ročný router. Inak nebol lacný, svojho času stál cca 100 ečiek. Našťastie už je vymenený.
V Orange a Telekome by sa mohli tiež zamyslieť nad vekom niektorých zariadení a preventívne ich pomeniť. Žmýkať peňaženky klientov vedia veľmi dobre. Tak nech aj previdelne investujú do existujúcej infraštruktúry.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Tukabel, tukabel, no a tu bol toten kabel dsl, ale uz je v zbernych.
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

U nás preto naťahujú optiku slniečkári.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

p. Pohlova, zacala rusit tie internety..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Posledné 2 dni cítiť mierne zlepšenie.
Vćera to vypadlo len 2x (sledujem len večerné hodiny).
Aj pri vyťažení linky (sťahovaním) sa zdá byť posun, že je to stabilnejšie.
No stále to nie je 100% :(
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Pretoze na 100% nemoze fungovat nic. :)
A na to, aby si mal dostupnost 99.9% zasa platis velmi malu sumu mesacne. Standardne pripojenia byvaju s dostupnostou tak 95-96%, co znamena cca 29 hodin vypadku do mesiaca bez porusenia zmluvy a teda bez moznosti zrusit amluvu vo viazanosti bez pokuty :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dnes dvakrát vypadol. Prečo platím 30€????
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Lebo ste neoslovili retencne oddelenie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Empiricka skusenost... keby ho oslovil, akurat sa tam priekazne urazia.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Z mojich skúseností, retenčné oddelenie oslovuje zákazníka, nie naopak :)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Nie je to celkom tak. Bud sa zavola na zakaznicku linku a povie sa, ze prosim nech mi zavolaju z retencneho, alebo kto ma skusenosti, tak ma ulozene cislo z predoslych komunikacii a jednani a zavola priamo. Treba byt trosku kreativny a necak na oslovenie, lebo sa ho bezny zakaznik nikdy nedocka a nie kazdemu sa chce saskovat s odchodom a nechat sa akoze prehovarat. Ide to aj inac, normalne, tak ako som popisal, jednoducho sa opytat co maju, co ponuknu... Dokonca sa to da urobit aj v zakaznickom centre, ak ma klient prehlad o retencnych ponukach a tam povedat, ze o toto mam zaujem, cez retencne to davaju za tolko, aby ste neboli skodni, tak mi tam hodte poistenie k baliku za 1 euro a bez volania na retencne sa da vybavit na mieste skoro to iste. Ved ste tu sami odbornici na vsetko, tak si sledujte ponuky a slusne, jasne komunikujte svoje poziadavky tam kde treba a budete mat baliky za normalnu cenu.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Pokiaľ zákazníci jasne komunikujú svoje poziadavky tam kde treba, je podľa zákona o ochrane drobných akcionárov každá, telekomunikačné služby poskytujúca, akciová spoločnosť de jure povinná prepustiť okrem technikov, jednej účtovničky a upratovačky priekazne všetkých ostatných zamestnancov.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Je to bohuzial tak. Konkretnosti, technicke veci nikdy neriesit na zakaznickej linke ale cez technicku linku. Zaujem, dopyt, ponuku vzdy riesit s kmenovym zamestnancom, nie brigadnikom. V klientskom centre je to jednoduche, ak klient chodi castejsie okolo, tak si vsimne, ze jeden/jedna pracovnik/cka tam sedi dlhodobo a zvysok sa meni. Z toho rezultuje, kto ma asi dostatocne informacie, skusenosti a pravomoci na vybavenie poziadavky. Na zakaznickej linke sa podobnou formou, za urcite obdobie vyprofiluje konkretna persona, ktora je zbehla v ponuke, informacne relevantna a schopna dotiahnut zmluvu bez zadrhelov k zdarnemu plneniu. Taku osobu si treba zapamatat a komunikovat vyhradne s nou, personalizovat si zakaznicko/obchodny vztah. U kazdeho operatora je niekolko relevantnych osob, zakaznik sa vyhne zmatkom, sklamaniam, nezhodam.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Tesim sa s tebou, ze v tvojej osobnej bubline to takto funguje :) Ale za hranicami bubliny moze byt svet daleko zlozitejsi ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mam z toho radost, ze sa tesime obaja. S tebou musi byt radost spolupracovat. Zivo si viem predstavit ako meditujes o kazdom prde a z banalit robis kauzy vesmirneho vyznamu, len aby sa ti zdali dost zlozite a mal si pocit vedatorskeho zadostucinenia. Meditacny typ?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Konretne v Orindzi mi na fransizovej predajni brigadnicka zabezpecila vsetko, co som chcela, dokonca vyhrabala aj drobne zvyhodnenie. Na kmenovej predajni ma zastupca pobocky ojebal s ponukou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak neplat, vypnu ta a mas pokoj.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A u nas este stale robia ti kokoti elektriku. Potom sa neozer.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Kto to vypau? To sa ani hodiny nedaju odpisuvat co voda kvape.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Uz som ho naišou..zapate
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

"operátori asi stále nevedia prečo"
Lebo nechcu robit ziadne investicie do infrastruktury.
Len brat peniaze od ludi.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Fica na nich, a 8% dan! Zarabaju miliony, tak sa urcite nepremietne do cien!
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Lenze zrovna na prečo beru granty filozofovia, takze operátori su priekazne z obliga.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

A na to si dosiel sam?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Problemy s DSL mam aj s Telekomom poslednu dobu. Par krat denne na par sekund nic nebezi. Potom sa samo od seba rozbehne. Pozeram statistiky routra, tak sa to javi akoby nieco brutalne skrtilo linku, SNR Margin klesne -> vypadok spojenia a strata paketov... obcas sa aj znovanacita profil, ale ovela nizsi ako je plateny program (aj o 50%)... a po chvili sa to obnovi do plnej sily, SNR Margin stupne dvojnasobne (profil ostava do restartu nizky)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Robí to mechanizmus, ktorý už automaticky vyberá podporovanú modulaciu na strane ústredne Alcatel.... Stačí si nastaviť staticky napr. ADSL2+ annex B
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Tak teraz mi volali, ze bola tam 24hodin dozadu vacsia oprava a uz by to malo byt v poriadku. Vcera cca o 20:00-21:00 som mal 2 vypadky a to je menej ako 24 hodin dozadu. Kazdopadne to mam sledovat a hned volat ak by to stale blblo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na Telekom optike vypadavalo PPP spojenie.
Co bolo ale zaujimave, ze ethernetovy port na Houawei zariadeni flapoval up/down castokrat aj po sebe (Huawei v rezime Bridge). Vypadky odpozorovane 5-7 Jun.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Orange DSL, dnes šlo. Ale problém bude väčší - možno až v peeringovom centre. Aj IMAFEX optika blbne. Bude to asi ťažšie rozoznať zdroj nákazy...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Dodatok: A láguje aj IPtv - napr. najmä TA3 - mení dátový tok až do výpadku
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ak myslis IPTV mimo magia (antik,...) tak toto robí už dlhodobo a čo som čítal netýka sa to len Slovenského Telekomu. Vraj to iste sa deje aj v zahranicnych Telecomoch :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

pred malou chvíľou, mi volali zo zákazníckej linky, že v noci to opravovali a už by výpadky nemali byt :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

uz im bolo priekazne citanie jednej knizky malo tak zasli v noci do kniznice a citali do rana...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

aj mne teraz spojenie lagovalo nejakych 10sekund. nebude to routrom?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

jo a zasa 5 sekund. to bude globalne.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Presne tak. Vyzerá to, že od začiatku ide priekazne o obyčajné spiknutie globtardov za účelom.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Od 30.4.2019 som trvalo odpojený od Orange DSL :D Dôvod : výpoveď zmluvy na konci viazanosti... :) Ako to tu čítam s úsmevom na tvári, bolo to moje najlepšie rozhodnutie, za posledných pár mesiacov :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Marcel Macko sa uz vyjadril? Mozno maju len zle natocenu antenu a mali by prejst na satelitny internet od spacex.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Aky Marcel?!? Vari ma Ondrej konkurenciu ???
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Oteplilo sa a vyschli špagáty.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja mám tiež rôzne problémy s internetom od Satra už asi 3/4 roka, dovolať sa nejakej pomoci u nich samozrejme nemožné, keďže ich technická podpora zodpovedá cene internetu (8€/mes/21/2mbps). Kedysi to išlo jak hodinky, ale už ma to len vytáča poslednú dobu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je tzv. vytacavy internet.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tu sa pise o DSL, nie dial-up. Možno mas na systeme dialer co vola do Afriky a.to ta vytaca..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Potvrdzujem tieto problémy aj na optike, ale zdá sa, že v piatok už bolo opravene
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rovnaky problem im frci na 4G domacom internete kde este aj extremne kolise rychlost
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len placete vsetci.Bodaj by vypli internet a bol by klud.Vsetci zavistlaci by zaplakali.
Mne staci kresadlo,nozik a voda a som spokojny. :D
Mimochodom,vychodnari prasivy nenavidim Vas!!!!!!!! Celu Bratislavu uz okupujete!!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

No a teraz si predstav ,keby všetci tí východniari odišli ,a ty by si tam ostal úplne sám so slzami v očiach. Ešte mi povedz ktorý dobrodruh by ti zveril kresadlo a nožík?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ano,suhlasim! Su to ku*vy vychodnarske!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

v takychto primadoch by by malo bit dovolene odstupit od viazanosti,ale pokial bude vladnut smer mafia tak si tu zahrnicne firmy budu robit čo len chcú
Odpovedať Hodnotiť:
 

To nie je len o Smere. Aj ultraneoliberálna pravica sa pchá Bruselu a Washingtonu do riti. A možno ešte aj viac.
Progresívci a Spolu sú tvrdí bezohľadní buržuji. Ak sa dostanú oni k moci, tiež to nedopadne dobre.
Chudáci naše deti. Ešte netušia, čo ich čaká.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

mas kristalovu gulu ked vies co bude? nejake cisla do zrebovacky nevies poradit?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale ved ked porusi operator zmluvu, mas pravo na vypoved bez pokuty. To plati uz hodne dlho. Avsak, porusenie zmluvy je definovane v zmluve resp vseobecnych podmienkach, s ktorymi kazdy zakaznik musel suhlasit. Ak zakaznik podpise nieco bez toho, aby si to aspon precital, nema narok ziadat nieco take :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

podla mna len zle vycitili kintakty
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

So mnou uz tiez skusali rozne veci, vcera mi naposledy volali s tym, ze "uz by to malo byt v poriadku". Nie je. Vypadkov zaznamenavam (poctom pocas dna) menej, ale trvaju dlhsie - aj 10 minut / vypadok.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár