neprihlásený Sobota, 20. apríla 2024, dnes má meniny Marcel
32-bitová éra je na konci, AMD končí s podporou 32-bitových Windows

Značky: 64 bitovAMDWindows

DSL.sk, 27.10.2018


Koniec 32-bitovej éry v osobných počítačoch je opäť bližšie, keď 32-bitové platformy stratili podporu ďalšieho významného výrobcu.

Spoločnosť AMD, produkujúca x86 procesory a grafické procesory a karty, totiž u svojich grafík s októbrovým vydaním ovládačov ukončila podporu 32-bitových verzií Windows. Upozornilo na to viacero hardvérových serverov.

AMD do septembra ešte podporovala 32-bitový Windows 10 aj 32-bitovú verziu stále populárnej verzie Windows 7, verzie Windows 8.x explicitne nepodporuje ani v 64-bitovej verzii. V októbrových verziách ovládačov Radeon Software Adrenalin Edition 18.10.x sú už podporované iba 64-bitové verzie Windows 10 a 7.

Poslednou verziou podporujúcou 32-bitové verzie je 18.9.3.

32-bitové verzie linuxových distribúcií zrejme neboli podporované už dlhšiu dobu, kedy skončila ich podpora nie je jasné.

Krok prichádza približne pol roka po tom, ako ukončila podporu grafických ovládačov pre 32-bitové OS Nvidia. Tá skončila s vydávaním nových ovládačov pre Windows 7, 8.x, 10, Linux a FreeBSD, aktualizácie opravujúce prípadne kritické bezpečnostné chyby bude ešte vydávať do januára.

Už nejaký čas sú všetky x86 procesory v ponuke Intelu a AMD určené pre osobné počítače 64-bitové a vo veľkej väčšine prípadov sú na PC inštalované 64-bitové operačné systémy.

Podporu 32-bitových platforiem postupne ukončili napríklad niektorí producenti softvéru. Čo sa týka operačných systémov inštalovateľných užívateľom, napríklad spoločnosť Canonical u Ubuntu 17.10 na jeseň minulého roka už nevydala inštalačné médium 32-bitovej verzie, upgrade existujúcich inštalácií na 17.10 bol stále možný. Tento rok už na 32-bitovej verzii nie je oficiálne upgrade na 18.10 ani podporovaný, balíčky pre 32-bitovú platformu ale sú k dispozícii.

macOS je 64-bitový už od verzie 10.7 Lion z roku 2011, pričom Apple sa pripravuje na ukončenie podpory behu 32-bitového softvéru a od verzie 10.13 upozorňuje na spúšťanie 32-bitového softvéru.

Na 64-bitovú platformu intenzívne prechádzajú aj tvorcovia prehliadačov. Prehliadače Chrome a Firefox v poslednom období automaticky na 64-bitových platformách upgradli 32-bitové inštalácie na 64-bitové a na Linuxe a macOS je k dispozícii už iba 64-bitový Chrome.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty
V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka


Diskusia:
                               
 

To zas bude nárekov od IT amatérov, ktorí sa fušujú do toho, čomu nerozumia. Podobne ako keď zostali na Win 7, lebo Win 10 ich sleduje. A najviac ma dorazia, keď sa chvália, že majú na tích sedmičkách vypnuté aktualizácie, ako vybabrali s MS. Bohužiaľ tieto reči majú často od ľudí, čo sa označujú ako profíci napr. IT pracovníci zo štátnych úradov. Tích by v normálnej firme nezamestnali ani ako upratovačov, ale to je iný príbeh. Podobne takéto nezmysli šíria žurnalisti z neodborných mainstream médií.
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

ale win 7 ich tiez sleduje
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

nerozumia? jebe ti?
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

Aj zamestnanie ľudí s neznalosťou slovenskej gramatiky v niektorých kvalitných firmách je otázne.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

znalost gramatiky je dnes nepotrebna a nemoderna
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

A nemáš celkom pravdu. Tebe sa tiež ťaží napísať diakritiku, aj keď gramatike celkom dobre rozumieš...
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

je rozdiel pisat bez diakritiky a byt si toho vedomy
a
je rozdiel pisat hruby I/Y a nebyt si toho vedomy

Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Presne tak. A z faktu, že výsledok oboch rozdielov je deveď vyplýva, že je to priekazne to isté.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Konečne rozumný názor, s ktorým je možné priekazne bez výhrad polemizovať.
Odpovedať Známka: 4.6 Hodnotiť:
 

windows 10 aktualizácie: pred prezentáciou sa zapol laptop, hneď na začiatku sa to nejaký génius dal aktualizovať ~2 hodiny a po aktualizácii sa to hneď dosralo a ďalšie ~2 hodiny obnovovalo,
Načo mi je taký systém ?

Keby nehrám hry tak už dávno fungujem na debiane.
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

No neviem... mňa tie údajne pokazené a neskutočne dlhé updaty nejako obchádzajú. Asi bude chyba aj inde, než u MS. A vetička "Keby nehrám hry..." je otrepaný nezmysel. Nie, neprešiel by si.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Jednoducho su len na uroven spolocnosti priekazne extremne citlive.
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

Prečo by som neprešiel, keď ""server"" (pí) mám na debiane, laptop tiež a virtualbox mint.

Asi nepracuješ s 500 ročnými vykopávkami.
+ veľa výrobcov laptopov, tých lacnejších ich skladá tak že ledva zvládajú chod Windowsu, ale to už je mimo...
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Prečo dnes niekto ešte používa výraz LAPTOP? Nechceš si naštudovať čo to bolo???
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

lol, este stale je, maniak, este stale je...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Laptop do ruky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hej, daj ešte jeden, a kde?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Maniak sa nikam nevyparil len používa stále iné prezývky však maniak?
A dám ešte jeden. Všade!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kámo, ja mam Debian a hry hrám
Si otvor Steam a pozri koľko hier vie spustiť funkčne na Linuxe
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ty si fakt dobrý...
5-te narodeniny?
A už Ťa vaši púšťajú samotného k Internetu???
Odpovedať Známka: -4.6 Hodnotiť:
 

Ty si fakt dobrý...
86-te narodeniny?
A to Ťa v ústave púšťajú samotného k internetu???
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

jasne, také pí*** čo sú tam na výber pre linux, už sa vidím ako to hrám
Odpovedať Hodnotiť:
 

No keď čítam o problémoch s Win 10 tak ma prechod na desiatku neláka. Prosím pekne, aké výhody pre bežného používateľa má Win 10 oproti Win 7? Hlavne keď na sedmičke nemám žiadne problémy?
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

Ziadne ... a pockat, ak si metrosexual tak metro sa ti bude asi pacit :D
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Metrosexualom sa W10 nepaci.
Metrosexuali radi nieco pojebu. Nie nieco, co sa pojebe same bez priciny.
W10 je pre retardov, lamy a buzny.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

to bol joke o UI ktore nazyvaju Metro....
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

winaaaaaamp (windoooows)... it really whipes the llamas (metros) ass.. beeeeeee beee
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

za chvilku by mala vyjst nova verzia :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

> aké výhody pre bežného používateľa má Win 10 oproti Win 7?

Built in ssh klient.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

No žiadne. A navyše tie kockato hranaté bludy a všetko komplikovane dostupné... je to grc. Ak mi vyhovuje klasika ako Windows XP/7, tak prečo ma niekto doslova núti to zmeniť?!
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

a ako ta nutia to zmenit? Mieria ti samopalom na hlavu? Kludne si maj svoj Windows 7 a ked chces byt este vacsi hipster tak prejdi na Windows 3.1... Ja som switchol na windows 10 hned ako vysiel. preco? lebo viem ze nova vrzia bude cistejsia a rychlejsia ako ta pred tym, bude lepsie podporovat moderny hardware a vsetko bude slapat ako hodinky. Mna netrapi design okienok, pocitac mam na pracu nie na to aby som sa ako gayko kochal krasou buttonov. Ked chces vidiet nieco pekne na monitore stiahni si porno s megan fox a vyhon si na tom.
Odpovedať Známka: -6.3 Hodnotiť:
 

Fúha... Ty si zmenil značku zubnej pasty??? Takéto ujoviny si normálny zmýšľajúci človek sotva vymyslí.
Mám aj Windows 1.01, keby mi šlo o vykopávky.
A práve pre aj tú prácu chcem OS, ktorý mi nepije krv a nie je taký chorý ako si ho práve opísal.
V ničom ani nemáš pravdu.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Hlavne že ty máš pravdu maniak. Jeb už na to a nestrápňuj sa tu
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

Ži a nechaj žiť.
Aj ja mám právo na život a na názory v ňom.
To že niekomu vyhovuje staršia vec je úplne normálne
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

switchol, design, button a hardware je koho slovník? Tiež nejaký hipster?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Windows 10 sa odklana od plnohodnotneho desktopoveho operacneho systemu.

Uzivatel pri Windows 10 nema kontrolu nad svojim pocitacom aj preto, lebo aktualizacie rusia zmeny, ktore uzivatel nakonfiguroval.

Vyhody windows 10 vidim jedine v tom, ze vyrobcovia HW postupne bohuzial prestavaju vyrabat drivery pre Windows 7 a tym padom Windows 7 postupne prestane byt pouzitelny.

Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Takze aby som to zhrnul:

Vyrobcovia procesorov Intel a Amd ZAKAZALI vyrobcom pocitacov zverejnovat ovladace pre Windows 7 a 8.x ked je pocitac osadeny procesorom Intel Core 7-mej generacie a novsej (Kaby Lake, Coffe Lake, ...)

Vyrobcovia grafickych kariet Intel, Nvidia, Amd PRESTALI vydavat 32bitove ovladace pre graficke karty.
- Amd uz pre RX500 pri stahovani ponuka len Windows 10, hoci v Release Notes je Windows 7 SP1 zatial este uvedeny ako podporovany
- Nvidia este Windows 7 plne podporuje, aj RTX 20xx maju stale Windows 7 na vyber pri ovladacoch.
- Intel pre 4-tu generaciu procesorov uz Windows 7 ovladace nevydava. Pre 5-tu generaciu uz podporoval 32-bit iba pre nieSOC procesory. Pre 6-tu generaciu su uz len 64-bit ovladace a Windows 7 ovladac uz rok nie je aktualizovany. Pre 7-mu a novsie generacie uz Intel vydava iba Windows 10 64-bit ovladace.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Microsoft zrejme prestane o rok a kusok (01/2020) vydavat aktualizacie pre Windows 7. Na procesoroch 7-mej generacie a novsej uz blokuje instalaciu aktualizacii vo WU a pise o nepodporovanom OS (stale sa ale daju nainstalovat rucne).

Obavam sa, ze s tou pouzitelnostou mas pravdu.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Tak hlavne je to novy OS.

Co chces viac?

Kolky z vas tu ficia na ms dos? Lebo novsie su uz hovna.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Ty július... Nezosmiešňuj tu ľudí. Ak mi vyhovuje Windows 7 Ultimate, načo to mám meniť??? A ešte prečo by som mal? Nemám na to najmenší dôvod!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ja. lebo musim. zo zakona.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Som IT pro. V zmysle, že ma za to platia ;-) Po príchode W10 mi bolo jasné, že to je a bude prúser a keď mám na výber medzi W7 a W10, tak volím W7. Predovšetkým kvôli aktualizáciám a kvôli tomu, že W10 si robí, čo chce a nie to, čo chcem ja. Ak W10 pustíš raz za pár týždňov, tak je to o to vypuklejšie. Ak máš W10 pustené nonstop, tak sa to roztiahne v čase a nie je to také nápadné. Tiež pomôže ak máš SSD, lebo ho nie je počuť.

Kým som používal W7, tak som mal aktualizácie vypnuté. Veľmi totiž záleží na tom, čo človek na tom počítači robí. Ak nebežíš ako admin, používaš asi tak 4 renomované programy, browserom chodíš na 5 stránok a máš predstavu, čo robí každý 1 proces, čo sa v systéme nachádza - tak sa to dá.
A s MS som čiastočne(*) vybabral. Prešiel som na iný OS už aj v práci asi pred dvoma rokmi.

Ale za 32-bit CPU smútiť nebudem. Nie je prečo.

*) Čiastočne preto, že u mňa stále hľadajú útechu a pomoc úbožiaci, ktorí neprešli alebo prejsť nemôžu.
Odpovedať Známka: 1.0 Hodnotiť:
 

Ty tupe hovado, co za sracky to siris. Vypnute aktualizacie? vo win7, 4 programy a 5 stranok? Vies, to ti hovno pomoze, ak je bug v jadre alebo ja neviem v network stacku. Teba plati tak maximalne nejaka zakladna skola ako admina na pol uvazku alebo niekto podobny ako SOZA.
Odpovedať Známka: -4.2 Hodnotiť:
 

Nerozčuľuj sa, aby ti nepraskla cievka ;-)

No vysvetli mi, čo sa stane ak je bug v jadre? Alebo v network stacku?
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

dostanes takyto email
https://lkml.org/lkml/2012/12/23/75
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Mal som vypnute aktualizacie vo wXP, a mam ich vypnute aj vo w7.

Je vsak pravda, ze pomocou Norton Ghost-u (moze byt aj Terrabyte, TrueImage, ...) obnovujem windows niekedy aj viackrat za mesiac. (trva to cca. 4-5 minut)

A system je stale svizny, a po kazdej obnove aj odvireny.

Subory, o ktore pri obnove nechceme prist treba ukladat na inu particiu nez systemovu.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Ja som dal uz davno pokyn pre regionalnych.
Kto da na akykolvek komp W10, docerpa dovolenku a bali kufre.

Pokial je to masina s HW bez OOPROM, tak tolerujem W8.1 s odstranenymi upd. s telemetriou.
Odpovedať Známka: -3.0 Hodnotiť:
 

ale na sedmickach mi aktualizacie nezmazu moje dokumenty, ako v desiatkach, a dokonca pri rozbalovani zip mi vie prepisat subory.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Presne tak. Keby aj v desiatkach nechalí Ich dokumenty ako na sedmickach, mohli aj zabalit namiesto zipu priekazne radsej gombiky.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

ty si toho natrepal.. si si zasa nezobral lieky?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Aj ty píšeš o tom čomu úplne nerozumieš. V úradoch a velkých firmách aktualizujú OS hromadne cez doménu, nepotrebujú preto aby mali ludia zapnuté aktualizácie ale určite to nikto nikomu neodporúča, to je dezinformácia. Čo sa týka OS, na nový hardware patrí nový OS a na starý hardware starý OS, nie je nič horšie ako keď si nadšenec dá svoje legálne zakúpené 32 bitové windows 10 na 1Ghz proc. 1GB ram a 15GB disk. Teba by som nezamestnal ani ako holča genitálií, si to čomu sa hovorí diskusný troll.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Rovnaká sprostosť, ako zakázať žiarovky na svietenie.
Odpovedať Známka: -3.5 Hodnotiť:
 

Ta 100W ziarovka ktora osvetlovala moju detsku izbu ked som bol maly zrala viac elektriny ako notebook, ktory ma teraz, ako programatora zivi.

Ale bezny clovek si to sam neuvedomi, lebo nema preco, vzdy sme predsa svietili 100vkami, preco by sme mali nieco menit..

Bezni ludia robia veci tak, ako ich ucili, nemaju zaujem spytovat sa, ci sa to neda robit lepsie a popritom usetrit peniaze a zivotne prostredie..,

Preto sa neefektivne ziarovky postupne zakazuju a nie je to sprostost.
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

A teraz tu na teba nejaký boľševik vybehne, že kedysi si mohli dovoliť čerpať energiu, lebo stála málo a dnes je za kapitalizmu chudoba. Ale to, že mu tie ceny dvíha vykoksovaný Robko, to nevidí.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Seres si do huby. Normalna klasicka ziarovku NIC nenahradi.

Ak si chces kazit oci, tvoja vec ale ostatnych z tvojho debilizmu laskavo vynechaj.

Osvetlenie tvori iba malu cast spotreby elektiny v domacnosti, tych par centov na ukor zdravia nestoji.



Odpovedať Známka: -0.2 Hodnotiť:
 

Trepeš. Nájdi si spektrogramy denného svetla, úsporiek, wolfrámových žiaroviek, kvalitných LED.
Za svojich skoro 60 rokov som dlho žil pod klasickými žiarovkami, je to zvyk, nie kvaita svetla.
http://voxo.eu/elektrosmog/ziarovky-osvetlenie
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Schizofrenia? Napises, ze trepe, ze to je zvyk a potom das odkaz na stranku, kde presne to co pises TY vyvracaju odhora dole... A pritom je este na konci ten hoax o nekonecnej ziarovke.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Áno, 100W je mrhanie. Ale čo v takej špajzy, kde sa svieti minútu denne? Aký zmysel má úsporná žiarovka tam? Návratnosť investície 100 rokov. Spotrebiteľ by mal mať právo vybrať si.
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

spotrebitel je v priemere hlupak ktoremu staci vlaknova 100W ziarovka za 50 centov.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Jasné... Všetci sú hlupáci, iba Ty si chytrolín...
No daj ešte jeden.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Vyborny argument, ze spotrebitel je idiot, ktory nedokaze sam rozoznat, ze v tej vstupnej chodbe, kde sa mu svieti 16 hodin denne, naozaj nie je dobry napad ziarovka, ktoru meni kazdu chvilu a zerie kopec elektriny, zato naopak na chladnom zachode v polosuterene v rohu budovy nie je dobry napad usporka, lebo mu umrzne ony.

Takze to tomu idiotovi zakazeme a posleme ho hladat farebne spektra LEDiek po datasheetoch vyrobcov, hladat testy PWM blikania po forach a kupovat ziarivky s ortutou, ale sme very cool eco green. A na ten zachod si da LED a elektricky ohrievac, ale ta LED nebude hriat ako ziarovka a to sme ecogreen chceli!
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Spotrebitel je ale naozaj "idiot"(vecsina), ktory extra nerozmysla. Netusi, co a kolko mu doma spotrebovava energiu.
Vela ludi ma vo vstupnej chodbe 100W ziarovku alebo lacnu LED-ku, ktora nestoji za nic, co sa tyka svetla a kvality a ktoru musi menit skoro rovnako casto ako klasicku.
Do zachodu klasicku ziarovku kvoli kureniu? to by si musel mat tu ziarovku zapnutu v kuse aby tam bolo aspon o trochu menej zima. Teplo tam od 100W ziarovky nikdy nebude. No nic hadzem ta k tej vecsine.
Problem je ze aj vo vedeni EU je dost tych idiotov, ktory zakazu ziarovky ale na druhej strane ich nezaujima, co namiesto toho ludia pouzivaju a aky to ma dopad.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Áno aj nie.
Elektrina je tovar.
Síce rozumiem - neobnoviteľné zdroje atd. no zákazy, príkazy, nariadenia vo všetkom možnom ako cesa, budúcnosť?
NIE - choré.
Výchova - áno, Akákoľvek nielen eurobuzerácia - NIE!
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Napríklad Standby režim napr. počítačových zdrojov ma byť menej ako 0,1W! Ale že ten PC žerie celé dni stovky W a je ich v domácnostiach takýchto spotrebičov desiatky, to vedúcich súdruhov v EÚ neserie. Ale žiarovka ich neskutočne serie...
Je to choré!
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

TOTOTO!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pri svieteni je ta 100-vka neefektivnejsia, pravda, ale pri vyrobe a likvidacii su na tom horsie usporky a ledky, no... Tak si vyber. Sam sice svietim prevazne ledkami a usporkami, koli spotrebe, ale nic nema take prijemne svetlo, ako klasice ziarovky. A napriek tomu, ze to do nas hustia, svietenim novymi technologiami doma az tak neusetris. Velke podniky a urady hej, ale bezna domacnost?
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

On je problém trafiť kvalitné LED so spojitým spektrom bez chvenia...no sú.
Máme takých pár už doma, svetlo temer verné voči žiarovkám.
Namodralé neznášam. Príliš žlté sú tiež nepríjemné. Nedá sa celkom veriť ani deklarovanej farebnej teplote v Kelvinoch - najlepšie niekde pozrieť naživo ako konkrétna svieti.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

LED je dobré na displeje, je to pekné svetielko, ale nie na svietenie. Žiarovka má žeravé vlákno a to pekne kľudne širokospektrálne svieti. LED zvyknú naháňať aj blikaním a tak jej meniť jas či iné vlastnosti.
LED na bicykli - nevieš odhadnúť ako ďaleko je jeho majiteľ.
Svetlo treba zjemniť. To z LED je príliš ostré a nič okolo nevidíš...
Odpovedať Známka: -0.4 Hodnotiť:
 

V lete svietiš minimálne, a v zime tie watty prispejú k ohrievaniu. Takže ničím neplytváš. A o kvalite svetla zo žiarovky a ekologickej stránke hovoriť snáď ani netreba.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

S ohľadom na tématickú striktnosť príspevkov ostáva len dúfať, že na tento prieskum spätnej väzby svojho kroku medzi odbornou verejnosťou AMD priekazne neminula viac než polovicu rozpočtu na marketing.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ci si ty IT PRO alebo AMATER zavisi od platu. Tak podme.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Bude niekedy 128bit?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A načo?
A ozaj, to tu už bolo...
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Nebude. Počet bitov hovorí o množstve pamäte, ktorú je možné adresovať. 64-bitov umožňuje adresovať veeeľmi veľa. Pokiaľ nebudeme adresovať každý atóm jednotlivo, tak nám 64 bitov vystačí.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Presne tak. Kdezto keby slo o minimalnu velkost priamo adresovatelneho datoveho bloku, sietova odozva pre hardcore fps hranie by zvyhodnovala priekazne uzsie architektury.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

A 8 bitove procesory vedia podla to asi adresovat maximalne 256 bytov. Kde na tie blbosti chodite.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ziadne blbosti. Kedysi ked boli procesory "8-bitove" (napriklad znamy Intel 8080) podla spracovanych operandov, bolo bezne, ze kvoli adresacii (datova a adresna zbernica boli samostatne) mala adresna zbernica vacsiu sirku (Intel 8080 mal adresnu zbernicu 16 bitovu a vie adresovat "az" 64KB pamate).

Dnes, ked su adresne a datove zbernice zjednotene mozes od "poctu bitov" zhruba odvodit kolko pamate vies adresovat. Zhruba preto, lebo procesory maju prakticke limity - 18 EB Ram si dnes asi neosadis, kdezto vtedy si 64KB osadit vedel bez problemov.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ale su to blbosti, co tu obaja pisete. To hrube delenie procesorov na 8, 16, 32 a 64 bitove predsa nie je podla toho, kolko pamate moze procesor zaadresovat. Ze to neplati u 8 a 16 bitovych je uplne zjavne, neplati to celkom ani u 32 bitovych a u 64 bitovych zvacsa nie.
Naozaj ma sucasny bezny x64 procesor adresnu zbernicu 64 bitovu? No to urcite.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Bity mikroprocesora či dnešné názvy procesora sú jednoznačne šírka dátovej zbernice.
Nejaké Pentiá vraj mali adresný priestor 64 bitový, 486-ky nejakých 32(46 logicky) bitov.
i8080 malo priamo vyvedených 16 bitov adresnej zbernice, ale so softvérovou podporou sa dalo adresovať aj napr. 256KB - cez port napr. i8255 ste si mohli urobiť aj neviem koľko adries... Zasa mať v tej dobe 16-64KB RAM bol celkom snobizmus. Nebolo veľkých RAM u nás, museli sa doslova pašovať zo Západu, alebo boli príliš drahé a komplikované. Jeden obvod 16384 bitovej DRAM 4116C v pozlátenom keramickom púzdre stál rovných 1000 korún!!! A na 16KB ich trebalo 8 ks.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Napr. 32 bitove pentia mali 64 bitovu datovu zbernicu - to nejako nesedi s tym tvrdenim v prvej vete.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Všetko sedí, neboj. A je to tak, ako je napísané...
Odpovedať Hodnotiť:
 

No to urcite.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Smutne je, ze sa kompiluje a aj dnes v OS pouziva, 32 bitovy softver.
Nastastie ten uz po poslednych aktualizaciach OS v pebu nevidam.

Zato taky Java Update Checker, alebo AIStorIcon co je softver znaciek Oracle a Intel, ho veselo pouziva dalej ako jedinu alternativu. Dalej PunkBuster, NVIDIA Container, VMware servis, cize vsetko zname firmy.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a preco by sa nemal? je o kusok rychlejsi ako 64 bit, zerie menej prostriedkov...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

taky nezmysel som uz davno nepocul,
ospon si porovnaj benchmarky starsie ako 2014 ked uz nieco zahlasis
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

V com je problem? Ved 32bitovy softver bezi na 64bitovom OS uplne v pohode.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ráno je konečne svetlo.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Včera bola už o 15:30 tma pri zamračenej oblohe, to vyhovuje iba vám tmárom, satanistom, zlodejom a bitkárom.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ale veď my pracujúci nevstávame na obed.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako burlaci za tmy do roboty, za tmy z roboty a z roboty do roboty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Páni, to je dobre že AMD ešte podporuje sedmičku. Nie XP bolo najlepšie,7 mi beží stále dobre aj tri roky bez preinstalovania, lebo nemám rád porno.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Aj tri roky... Pán je zrejme pedagóg v materskej škôlke, alebo už absolvent?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár