neprihlásený
|
Utorok, 26. novembra 2024, dnes má meniny Kornel |
|
Huawei sa pri zvyšovaní skóre v benchmarkoch vyhovára na umelú inteligenciu
Značky:
Huaweismartfóny
DSL.sk, 10.9.2018
|
|
Čínsky výrobca smartfónov Huawei sa v novej kauze zvyšovania skóre v benchmarkoch odvoláva na umelú inteligenciu, pričom zároveň nepriamo jeho formulácie spolu so skoršími informáciami Anandtechu naznačujú, že benchmarky bežia v režime maximálneho výkonu zrejme nedostupnom pre bežné aplikácie.
Ako sme informovali v tomto článku, v uplynulých dňoch bolo odhalené zvyšovanie skóre v benchmarkoch 3DMark a GFXBench v nových modeloch Huawei P20, P20 Pro, Nova 3 a Honor Play.
Podľa testov Anandtech aj tvorcu benchmarku 3DMark UL dosahovali tieto smartfóny výrazne vyššie skóre v originálnom benchmarku, pri použití funkčne identického benchmarku len s premenovanou aplikáciou bolo už skóre výrazne nižšie.
Navyše počas behu originálneho benchmarku má smartfón za účelom dosiahnutia vysokého výkonu príliš vysokú spotrebu, napríklad v prípade Honor Play to bolo od 6 po 8.5 Wattov.
Výkon nameraný v benchmarku 3DMark (čierna) a v premenovanom identickom benchmarku (oranžová), kliknite pre zväčšenie (graf: UL)
Moderné smartfóny a ich CPU dynamicky svoj výkon prispôsobujú aktuálnej záťaži, čo je samozrejme povolené aj v benchmarkoch. Za týmto účelom okrem iného má jeden CPU v súčasnosti napríklad bežne aj rozličné jadrá, niektoré určené pre vysoký výkon a iné pre vyššiu efektivitu.
V minulosti sa opakovane objavili prípady, kedy operačný systém smartfónu rozpoznal spúšťaný benchmark podľa mena aplikácie a následne prešiel do režimu maximálneho výkonu. Toto ale nie je dovolené, keď to môže dávať iné výrazne vyššie výsledky ako reálne používanie smartfónu a dynamická detekcia typu záťaže. Platí to špeciálne ak sa navyše smartfón prepne do režimu, ktorý inak prirodzene nepoužíva a za účelom maximálneho skóre neberie ohľad na spotrebu, zahrievanie a výdrž na batériu.
Huawei k incidentu zverejnil stanovisko, v ktorom podsúva že správanie je výsledkom aplikovania umelej inteligencie. Huawei síce explicitne netvrdí, že za zvýšenie výkonu v benchmarkoch je zodpovedná umelá inteligencia, podsúva ale že v tom má významnú úlohu.
V stanovisku nepriamo priznáva, že benchmarkingové aplikácie detekuje, keď hovorí že tvorca 3DMark je proti tomu aby bol automaticky nasadený najvýkonnejší mód ak zariadenie detekuje benchmarkingovú aplikáciu.
Predtým ale uvádza: "V diskusii (s UL), Huawei vysvetlil, že jeho smartfóny používajú umelý inteligentný mechanizmus plánovania zdrojov. Pretože rozličné scenáre majú odlišné potreby na zdroje, najnovšie smartfóny Huawei využívajú inovatívne technológie ako umelú inteligenciu na optimalizovanie alokovania zdrojov spôsobom, aby hardvér mohol demonštrovať jeho možnosti na maximum, zároveň s vyhovením požiadavkám užívateľov vo všetkých scenároch".
Huawei tiež v stanovisku tvrdí, že zo zoznamu najlepších modelov podľa výsledkov v 3DMark dočasne jeho modely vyradili UL a Huawei spolu. UL ale vo svojom stanovisku prezentovala vyradenie ako jej krok.
Huawei zároveň v stanovisku potvrdil, že užívateľom v EMUI 9.0 umožní svoje smartfóny prepnúť do režimu maximálneho výkonu aký sa aplikoval v týchto benchmarkoch. Užívatelia takúto možnosť teraz nemajú a formulácie v stanovisku spolu so skoršími informáciami Anandtechu naznačujú, že sa zrejme nepoužíva ani pri behu iných aplikácií ako benchmarkov.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ale aj tak
Od: rolh
|
Pridané:
10.9.2018 10:58
Ale aj tak, ved ked je benchmark tak ocakavam ze telefon ide na 100% ci?
|
|
Re: Ale aj tak
Od: ......
|
Pridané:
10.9.2018 11:01
Lenze on prakticky isiel na 110 %.
|
|
Re: Ale aj tak
Od: rolh
|
Pridané:
10.9.2018 11:03
Myslis? ze aj pretaktoval softwerovo vsetky jadra a gpu?
|
|
Re: Ale aj tak
Od reg.: Say Truth
|
Pridané:
10.9.2018 11:12
Nie, on ich pri reálnej prevádzke štandardne musí podtaktovať, lebo by sa ten telefón pri záťaži prehrieval. Takže reálne sa výkon obmedzuje, lebo chladenie telefónu to pri dlhodobej záťaži nedá, alebo teplota by bola tak vysoká, že by sa výrazne skracovala životnosť batérie. Ale pri benchmarku na to kašle a beží na 100%, pre získanie "vysokého čísla".
|
|
ultraradikalny optimizmus
Od: syntaxterrorX. XX
|
Pridané:
10.9.2018 11:56
Z odborného hľadiska môžem potvrdiť existenciu určitých pochybností ohľadom priekaznosti benchmarku garantovane priekazne.
|
|
Re: ultraradikalny optimizmus
Od: fzjndnd
|
Pridané:
10.9.2018 12:20
vsetci tu uz vedia ze si magor, naco to musis stale zdoraznovat?
|
|
najneultraradikálnejší optimizmus
Od: syntaxterrorX. XX
|
Pridané:
10.9.2018 13:36
Presne tak. Základný právny rámec legislatívy neotrokárskej spoločnosti umožňuje prisudzovanie kompetenčných zodpovedností priekazne výlučne svojprávnym osobám.
|
|
Re: najneultraradikálnejší optimizmus
Od: Slovo priekazne nie je spisovné.
|
Pridané:
10.9.2018 20:08
Slovo priekazne nie je spisovné.
|
|
Re: najneultraradikálnejší optimizmus
Od: ase
|
Pridané:
10.9.2018 23:52
Suhlasim aj na trolla je to uz trapne.
|
|
Re: Ale aj tak
Od: BalmerX
|
Pridané:
10.9.2018 12:56
Už za bolševika to bolo 100 a viac :))
|
|
Re: Ale aj tak
Od reg.: Say Truth
|
Pridané:
10.9.2018 11:05
To je potom ale také isté ako tvrdiť, že auto má 200kW, lebo samotný motor toho je schopný, ale pritom tam mať nainštalované elektronické obmedzenie na 100kW, ktoré za žiadnych okolností nejde obísť, iba ak sám vyhodnotí, že auto je na dyno teste... To potom to auto ako také tých 200kW pre užívateľa za mňa nemá.
|
|
Re: Ale aj tak
Od: JankoPanko
|
Pridané:
10.9.2018 11:23
200kW motor vytiahneš aj na viacej, no vždy sa hlada "zlaty stred" kedy sa motor ešte nerozpadne .... preto keď ho prečipuješ, pustí aj viacej ... pekne to bolo na F1 za starých pravidiel keď bol 1 motor na 1 závod, ak sa nerozpadal už počas pretekov bol zbytočne ťažký a mal rezervy :D ... takže pokiaľ by ten telefon bežal benchmark stále dokola, zhorel by.
|
|
No a ...
Od: lolopol
|
Pridané:
10.9.2018 11:31
akykolvek benchmark/test, je o testovani maximalneho vykonju.
Ak telefon pocas normalneho pouzivania bezi na 50 percent, aby to vyrdzalo je to ok, no podla mna je rovnako ok, ked pri testoch zistis ze vlastne to vie dat o 50 percent viac alebo 100.
Destop PC, server PC, vsetky IT systemy, pri standardnom pouzivani, idu na mensi vykon, ako dokazu dat maximum.
Aj ked mas na serveri max load, aj tak ti jadra napojdu na 100 %, ked uz sme pritom, lebo by ti server nesiel vobec.
|
|
Re: No a ...
Od: Sloniik
|
Pridané:
10.9.2018 11:57
Ano, ale na to treba definovat protokol/standard, ktoreho by sa drzali vsetci vyrobcovia telefonov. Pretoze takto vsetky typy idu v benchmarkoch na 100%, ale jeden vynika a ide na 150%. Ale len v benchmarku. Takze bezny spotrebitel si ho kupi, lebo je lepsi, hoci to nemusi byt pravda.
|
|
Re: No a ...
Od: Alt
|
Pridané:
10.9.2018 12:17
Lenze ono to da viac IBA pri tych testoch. Ziadna ina aplikacia, aj keby chela a vyuzila vyssi vykon ho nedostane. Iba tie testy.
|
|
Re: No a ...
Od: ManDarkED
|
Pridané:
10.9.2018 13:01
To si akoze kde videl ze Dektop PC, Server PC a vsetky IT systemy pri standartnom pouyivani idu na mesi vykon ... cize pustim hru nejde ma plny vykon, pustim encodovanie videa nejde na plny vykon, pusim pocitanie v Matlabe nejde na plny vykon, pustim render v 3DSmax nejde na plny vykon ale pustim nejak drbnuty benchmak ktory na aj tak na hovno lebo z toho su len cisla a nic viac tak tam sa idu ektop PC, Server PC a vsetky IT systemy posrat a idu na 100% kde vsetko hori ....
"Aj ked mas na serveri max load, aj tak ti jadra napojdu na 100 %, ked uz sme pritom, lebo by ti server nesiel vobec"
Aha ale benchmark pojde na 100% lebo to je Benchmark chlape najprv zacni citat po sebe a potom literaturu ktora za nieco stoji a nie len prispevky po nete.
|
|
Re: No a ...
Od reg.: Say Truth
|
Pridané:
10.9.2018 14:18
"akykolvek benchmark/test, je o testovani maximalneho vykonju."
Suhlasim, v tom pripade definuj, čo považuješ za "maximálny výkon" ty lolo. Marketingový údaj? Výkon, ktorý užívateľ MÁ MOŽNOSŤ reálne využiť čo i len na 1s aspoň ako boost? Výkon, ktorý je teoreticky dosiahnuteľný ale nikdy ho neuvidíš lebo stroj s tým nevie nijako pracovať? To je ojeb a umelé zvyšovanie hodnoty produktu, mazanie medu okolo úst a objaviť sa toto číslo v ich oficiálnej reklame, tak zaručene vyhraješ súd, že ťa ojebali. Či tebe je to jedno ty potrebuješ vidieť číslo, to ti stačí. Vieš čo kup si nový iPhone, je to ideálny mobil pre profil človeka ako ty.
|
|
Re: No a ...
Od: bitboy
|
Pridané:
11.9.2018 10:24
Preco je iPhone pre neho ideálny?
|
|
Re: No a ...
Od: Mattin
|
Pridané:
11.9.2018 15:35
Lol iPhone je prave pre ludi ktori nepozeraju na cisla :D.
|
|
Re: No a ...
Od: kukoax
|
Pridané:
11.9.2018 21:56
posla mna nie je ok , ze si taky sprosty.
|
|
.....
Od: -...-
|
Pridané:
10.9.2018 14:03
Milujem tento všeobecný moderný pojem "umelá inteligencia" kde v 90% prípadov sa jedná o if(){}
|
|
Re: .....
Od: ja.
|
Pridané:
10.9.2018 18:41
Sú to jednoduche neurónové siete, ale "umelá inteligencia" znie viac sexy
|
|
Re: .....
Od: old
|
Pridané:
10.9.2018 22:29
neurónové siete logicky tvoria neuróny - mozgové bunky. Že by ich obsahovali už aj čipy?
|
|
Re: .....
Od: zase ja
|
Pridané:
11.9.2018 6:51
V informatike neuronove siete znamena simulacie neuronou co znamena len pocitanie matic o n rozmeroch plus aktivacna funkcia tak ze je to len masivne paralelne vypocty(SIMD).
|
|
Re: .....
Od: Tatko Fura
|
Pridané:
11.9.2018 7:56
To bolo na jednej prednaske, ale co tych dalsich 15 co si vynechal?
|
|
Re: .....
Od: zase ja
|
Pridané:
11.9.2018 8:42
Nec som nevynechal popisal som to co najednoduchsie v skratke.. Ak chces celu vedecku pracu ohladom NN tak ti to poslem v sukromi
|
|
Chyba v clamku
Od: Minister slovenciny
|
Pridané:
10.9.2018 23:54
Dobry den, redakcia.
Do inak nezavadneho clanku sa Vam votrela chybicka. Spravne sa pise "deteguje" a nie "detekuje". Uz som Vas na to zopar raz upozornoval. Opravte si ju, prosim a dbajte na to, aby sa Vam takato mylka uz neopakovala.
Dakujem.
|
|
Re: Chyba v clanku
Od: Minister slovenciny
|
Pridané:
10.9.2018 23:56
Opravujem sa, v nadpise mam chybu. Ma tam byt "clanku" namiesto "clamku". Dakujem.
|
|
Re: Chyba v clanku
Od: iExploder
|
Pridané:
11.9.2018 9:25
I thought we were having steamed clams.
|
|
Re: Chyba v clanku
Od: -...-
|
Pridané:
11.9.2018 18:48
you were supposed to beat them, not join them
|
Pridať komentár
|
|
|
|