Prestížna spotrebiteľská organizácia Consumer Reports stiahla svoje odporúčanie na kúpu tabletov a notebook Microsoft Surface a žiadny neodporúča kupovať.
Dôvodom je ich odhadovaná nízka spoľahlivosť.
Organizácia na základe skúseností zákazníkov z posledného času odhaduje, že až 25% notebookov a tabletov Surface sa do konca druhého roka pokazí alebo budú vykazovať vážny problém obmedzujúci užívateľa.
Týmito problémami môžu byť okrem iného problémy pri zapínaní, s neočakávaným vypínaním a mrznutím a so zlou odozvou dotykového displeja. Detailnú štatistiku rozdelenia očakávaných 25% problematických kusov podľa typu a závažnosti problému neuvádza a nie je jasné, či problémy vždy vyúsťujú iba z problémov hardvéru.
V každom prípade odhad vychádza z prieskumu aký realizuje organizácia pre všetky značky notebookov a zariadenia vykazujú v rovnakom prieskume podľa nej väčšie percento problémov ako iné značky.
Rodina produktov Surface, zľava Surface Pro, Surface Book, Surface Studio a Surface Laptop, kliknite pre zväčšenie (foto: Microsoft)
Podľa zverejnených výsledkov ale Surface neboli výrazne horšie ako iná Windows konkurencia, u Toshiby malo mať do dvoch rokov problémy 24% kusov, Dellu 22%, Lenova 21%, Asusu a HP 20%, Aceru 18% a Samsungu 16%. Výrazne sa odlišovala len Apple s 10%.
Po funkčnej stránke a stránke parametrov organizácia doteraz hodnotila viaceré modely Surface pozitívne a odporúčala ich nákup. Až teraz má ale prvýkrát dostatok dát o ich spoľahlivosti a svoje odporúčanie ruší.
Teraz tak neodporúča kupovať ani Surface Pro, ani Surface Laptop ani Surface Book, informuje v dnešnom oznámení.
Recenzia Microsoft Surface Laptop (video: The Verge)
Microsoft vstúpil na trh notebookov respektíve 2v1 zariadení len pred niekoľkými rokmi a spoľahlivosť bola oproti existujúcim výrobcom s desiatkami rokov skúseností veľkou otázkou. Microsoft si síce nevyrába notebooky sám vo vlastných továrňach, podľa dostupných informácií ich vyrába ODM výrobca Pegatron. Spoľahlivosť samozrejme ale do značnej miery závisí aj na návrhu notebookov.
Microsoft v stanovisku pre Consumer Reports s hodnotením nesúhlasí a podľa neho zaznamenáva nižšie percento reklamovaných produktov, ktoré ale nešpecifikuje. Na druhej strane na najväčšom trhu v USA platí iba ročná záruka a navyše nie všetky problémy naznačované Consumer Reports musia vyústiť do reklamácie.
Relatívne nedávno odňala Consumer Reports odporúčanie notebookom aj ďalšieho IT giganta Apple, v prípade nových modelov MacBook Pro predstavených na jeseň minulého roka. Problémom bola nestála a niekedy veľmi nízka výdrž, po softvérových opravách sa ale výdrž obnovila a organizácia notebooky zase začala odporúčať.
Re: veď...
Od reg.: roob_
|
Pridané:
11.8.2017 8:33
to urcite nevysvetluje. Kusy predavane v USA niesu vyrobene inak ako kusy predavane v EU = nemaju nim menej/viac. Vyrobca ma robit produkt tak, aby sa to nepokazilo, nezavisle na zaruke. Alebo si myslis, ze ked si priplatis za 3-5 rocny servis, tak ti poslu iny, inak vyrobeny notebook ako ked si nepriplatis? Nie. je to ten isty, lebo kazdy vydrzi 5 rokov.
To je síce pravda, ale aj pri najlepšej snahe sa viac produktov pokazí do dvoch rokov, ako do jedného roka (už len preto že prvé je nadmnožina druhého). Čo sa odrazí vo vyšších nákladoch na reklamácie, a teda i vyššej cene koncového produktu. Pekne to vidno u produktov ktoré si môžeš kúpiť s normálnou alebo predĺženou zárukou - fyzicky ten istý model (či dokonca kus), extra platíš len za možnosť reklamovať aj neskôr.
Re: veď...
Od reg.: roob_
|
Pridané:
11.8.2017 9:41
vcera pred zaverecnou sme predali acer predator 15.. dnes rano po otvoreni ho zakaznik doniesol spet - 1/3 displaya je cierna :) Skvely book...
A to iste som pisal ja, ze si doplatis extra zaruku, ale tam ide len o zarabanie, pristroj je uplne rovnaky..
Re: veď...
Od reg.: hulo .
|
Pridané:
11.8.2017 10:38
Je to proste hra s pravdepodobnosťou. V elektre musí dať výrobca na tovar záruku 2 roky, elektro ponúka priplatiť si za ďalší rok. Ak sa tovar pokazí po 2,5 roku, pozáručnú opravu platí elektro a prerobí, ak vydrží 3 roky, elektro zarobí. Je to o tom, s akou pravdepodobnosťou sa môže aká drahá porucha vyskytnúť.
V USA alebo aj u nás pri predaji firme(nie podľa občianskeho, ale obchodného zákonníka) dáva výrobca(napr. HP) záruku len 1 rok. Ďalší rok si môžeš dokúpiť ako carepack. Tým, že legislatíva EU nás "chráni" a prikazuje dávať záruku 2 roky, tak carepack na ten druhý rok si proste výrobca započíta do predajnej ceny pre trh EU.
Re: veď...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
11.8.2017 10:46
nie kazdy vydrzi 5 rokov. aj bez kurvitiek, produkty sa kazia rozne. niektore hned, niektore ani po 10 rokoch.
percento produktov pokazenych po 1 roku je mensie, ako percento produktov pokazenych po 2 rokoch a preto, ak vyrobca dava zaruku 2 roky, tak samozrejme sa mu viac produktov vrati ako pokazenych, ktore musi opravit alebo vymenit.
niektori si vypocitali, kolko musia pytat za 5 rocnu predlzenu zaruku, aby oprava tych, ktore sa nepokazia v prve 2 roky, ale pokazia sa do 5 rokov, nebola drahsia, nez poplatok za takuto predlzenu zaruku.
Mam surface a nikdy viac, na drivre seru, vypadava wifi, zariadenie sa neprebudza, atd. Po pol roku problem s nabijanim. Proste vsetky fixy a updaty nepomohli nicomu. Za tie prachy urcite nie
Ani na vlastne produkty nevedia vydat ovladace? Nenavidim, ked po aktualizacii zmeni ovladace a znovu to musim nanovo instalovat a nastavovat. Napr. vypnutie dotykovej obrazovky. Zmrdi!
HW microsoft
Od reg.: shapira
|
Pridané:
11.8.2017 1:45
Od microsoftu mam par kuskov klavesnic, mysiek... niektore klavesnive natural ergonomic keyboard 4000 ( plne funkcne aj po 12rokoch ) mysky typu MS intellimouse explorer 2.0 wireless a tiez plne funkcne ( baterky vydrzia asi 1rok bez vymeny ) potom 2 sety MS natural ergonomic keyboard 7000 to je aj klavesnica a mys... a plne funkcne aj po 5rokoch, par kusov wired ale aj wireless mysiek pre NTB... vse funkcne bez reklamacie
Tento HW plne funkcny v kazdom biose, proste bezi...
Takze HW ako mys,klavesnica vzdy OK. :-D
Re: HW microsoft
Od reg.: hulo .
|
Pridané:
11.8.2017 10:16
A netreba zabudnúť na guličkové myši, tie Microsoft naozaj vedel, spoľahlivosť sama. ;) V prašnej prevádzke na stole zakrytom sklom slúžili dlho a spoľahlivo aj po nástupe optických bazmekov.
Reklamacia
Od: Lukino Mac
|
Pridané:
11.8.2017 10:23
Ja som mal 15p retina MacBook Pro a po cca. 2,5 roka odišla základná doska. V servise ju menili, bez priplatenej zaruky by som platil za servis skoro 1200 euro...