|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rekord
Od: čitateľ
|
Pridané:
6.8.2017 13:06
Nešli náhodou 1000 km z kopca?
|
|
Re: Rekord
Od: Palinoo
|
Pridané:
6.8.2017 13:08
za kamionom
|
|
Re: Rekord
Od: VW hviezda smrti
|
Pridané:
6.8.2017 13:16
Je to veľmi ťažké auto, takže iba 1000km.
Mimochodom koľko dá bežný človek do auta peňazí za život
30000 - 40000eur a jazdí na ojazdených šrotoch.
Výmena oleja, rozvodov, výfuky.....
|
|
Re: Rekord
Od: zlodejina
|
Pridané:
6.8.2017 13:22
Jednoznačne keď si kúpiš oktaviu za 20000eur tak automobilový vražedný priemysel od teba vytiahne ešte ďalších 20000eur.
Autá po roku 2005 nestoja za nič. Pri troche šťastia musíš meniť zadnú nápravu za 3000eur na 6 ročnom aute.
|
|
Re: Rekord
Od: zlatá bana
|
Pridané:
6.8.2017 13:32
To je sprisahanie aby človek musel chodiť s autom každý rok do servisu.
Nepotrebujem, aby auto išlo 230km/h a malo dojazd 1000km.
Potrebujem auto, ktoré nebude žrať peniaze.
A som o tom presvedčený, že staré automobilky sa nesnažia vydobyť bezudrzbove auto.
|
|
Re: Rekord
Od: LeNiVy
|
Pridané:
7.8.2017 11:14
Kup si Lexus alebo Toyotu, drahe ale oplati sa
|
|
Re: Rekord
Od: ddffd
|
Pridané:
6.8.2017 14:44
Tento rok bude mat moje auto presne 10 rokov a zadnu napravu mi na nom este nemenili. Teda vlastne okrem prevadzkovych tekutin, filtrov, ziaroviek som na nom este nic nemenil.
|
|
Re: Rekord
Od: super..
|
Pridané:
6.8.2017 14:49
Čiže si dal 320 eur x 10 za nič.
A máš najazdené 80000km.
|
|
Re: Rekord
Od: chemoterapia
|
Pridané:
6.8.2017 14:55
80000km tak to si zabil 0.1 človeka.
Farmaceutický priemysel ti ďakuje, že si prispel na výskum rakoviny.
|
|
Re: Rekord
Od: a718726
|
Pridané:
6.8.2017 21:47
ty tovjim internetom si zabil 3 clovekov
|
|
Re: Rekord
Od: a718726
|
Pridané:
6.8.2017 21:47
pardon, 3.1415 clovekov
|
|
Re: Rekord
Od: martiiiiiinBA
|
Pridané:
7.8.2017 8:00
jeden clovek, dva clovek, tri clovekovia ...
|
|
Re: Rekord
Od: čitateľ
|
Pridané:
6.8.2017 15:53
Nič nemenil, no ale teraz to príde : )
|
|
Re: Rekord
Od: boris11
|
Pridané:
6.8.2017 16:34
ak by mal elektroauto tak by to prave prislo ak by uz nemal po tom :)
8-10 rokov a pride cas na vymenu baterky :)
|
|
Re: Rekord
Od: bezne
|
Pridané:
6.8.2017 19:13
8-10 rokov je záruka na baterku.
Takže bez problemov.
|
|
Re: Rekord
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
6.8.2017 17:01
Predpokladajme atmosfericky benzin a bezudrzbovu retaz v rozvodoch, teda ani tu nie je pravdepodobne potrebne menit.
Co tak:
geometria riadenia,
pneumatiky,
brzdove kotuce,
platnicky na bubnovych brzdach + piestiky,
lekarnicky,
tlmice,
brzdove platnicky,
brzdove kotuce,
tycky stabilizatora,
filtre (vzduchovy, pelovy, vymena oleja = olejovy),
nezabudajme na STK a EK kazde 2 roky,
...
a to hovorime o spolahlivom aute, ktore ma najazdenych malo km, do 100 000km.
Kedysi som zivil:
Fabia 1.4 MPI 2001,
Peugeot 406 Coupe V6 3.0 benzin automat,
Opel Corsa 1.3 CDTi 2006.
Ani jedno auto nie je doslova ludove, dokonca ani 1.4 MPI, ako vsetci vravia. Praviudelne menenie tesnenia pod hlavou motora, vybrus hlavy motora, vymena retaze po 200 000km, potom uz zacne odchadzat vsetko: plastove kruzky spajajuce tycky vo dverach na ovladanie zamkov, lanko rucnej brzdy, lozika na kolesach, ... ... ...
Nepoznam auto, ktore normalne jazdi a zilo by len tankovania a vymeny oleja.
|
|
Re: Rekord
Od: Gdfvbb
|
Pridané:
6.8.2017 17:39
Ak sa jedna o závady motora, som si takmer istý,že problém bude v tom , že tým autám servise nikdy nevymenia/ nevymenili olej/filtre. Mám podobnú skúsenosť s autami avšak problém mali len tie, ktoré boli pravidelne "servisované" v autorizovanom servise.
Ostatné – bezproblémové auta boli servisované v nie autorizovanom servise, ale na výmenu oleja/filtrov.... sa dohliadalo osobne.
Jednalo sa o auta Skoda, Audi, Mazda, Ford, Opel.
|
|
Re: Rekord
Od: atmosfera
|
Pridané:
6.8.2017 19:20
Potrebuju chechtaky.
To aby mohli vyvinúť rakovinomet, ktorý vďaka speci softwaru prejde cez emisnú controls.
|
|
Re: Rekord
Od: quix_
|
Pridané:
7.8.2017 7:10
cize ty naozaj chces tvrdit, ze ti v autorizovanom servise nevymenia olej a filtre spravne bez tvojho dozoru? :D naozaj sa pytam, pretoze takto sprosteho cloveka som este nezazil.
|
|
Re: Rekord
Od: Asfkwisn
|
Pridané:
7.8.2017 8:09
Nejde o to ze spravne, ale ze ti nevymenia vobec.
|
|
Re: Rekord
Od reg.: Y x u s
|
Pridané:
7.8.2017 8:49
ale zauctuju, samozrejme...
|
|
Re: Rekord
Od: sfdbyv<sc
|
Pridané:
7.8.2017 8:20
sprosty si ty, lebo ja mozno chodim prave s tvojim olejom v aute dilino, co myslis ako je mozne ze mi mechanik z mercedesu predava olej za polovicnu, skoro az tretinovu cenu? snivaj dalej blbecek... este ze vas je naivnych dost :-)))
|
|
Re: Rekord
Od: Lacimir1
|
Pridané:
6.8.2017 20:07
Tak sa mi ozvy a porozpravam Ti ako mam 22 rocnú toyotu teraz ma cca 330000 km, a nic take co si spominal som nemenil, okrem rozvodov samozrejme, ale tie su predpísane každých 100000. Všetko tam mam ešte origoš a nepoznám tie gebuziny ako na ww gruppe autach, že sa lamu plasty, alebo časti motora odchádzajú. Olej lejem len pri výmene, ináč neodíde ani kvapka.
|
|
Re: Rekord
Od: LeNiVy
|
Pridané:
7.8.2017 11:17
S toyotou s tebou plne suhlasim tiez mam jednu a som spokojny, susedovci v okoli parkuju x Toyotiek a max spokojnost, aj ked na jednej Verso sa lupe lak ale osral to pes, lebo ani vdaka tomu nehrdzavie a sused si len pochvaluje...
|
|
Re: Rekord
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
6.8.2017 20:30
-------------- -------------- -------------- --------------
po 200 000 sice zacnu niektore veci odchadzat, ale je potrebne ich ODBORNE vymenit v AUTORIZOVANOM servise a nie za 10 € u pistu v garazi za diel zo smetiska, proste ano: chce to liat do toho peniaze ... a niektore veci vydrzia aj 5x viac (t.j. milion)
nepoznas take auto? tu je, zoznamte sa: https://goo.gl/MybL9X
(a +navod: nejazdit ako c0c0t)
-------------- -------------- -------------- --------------
|
|
Re: Rekord
Od: a718726
|
Pridané:
6.8.2017 21:50
priserne si znizil kvalitu prispevkov.
po 170tkm mi menil chalan garazovy rozvody.
vies kto to je?
autorizovany original servisny pracovnik ktory mal plne zuby politiky a smejdnosti autorizovanych servisov.
auto slape po vymene jeho rukami uplne v pohode.
svet je kvantovy.
|
|
Re: Rekord
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
6.8.2017 22:45
to je sice prekrasne, ale nie kazdy technik z autorizovaneho servisu ma doma garaz, kde si robi svoj dalsi sukromny kseft
|
|
Re: Rekord
Od reg.: akoze
|
Pridané:
7.8.2017 8:16
plati aj ze nie kazdy technik z autorizaku je tak dobry aby si vedel rozbehnut vlastny kseft.
|
|
Re: Rekord
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
6.8.2017 21:09
Stale plati ze ak to platit nechces, nejazdi autom, ano je to pravda, platit kazdu chvilu STK, dialnicne znamky, poistky, palivo a olej a to ozaj este neratame tu urdzbu ci poruchy, je nakladne. Avsak si myslim ze vela ludi ktori autami chodia su ochotni zato platit takze je to ferovy kseft. Na dopravu neplati mnozstevne znizovanie cien ako je tomu napr. u spotrebnej elektroniky. Cim viac soferov je na cestach tym je vsetko drahsie. Ak by ludia prestali chodit autami a platit za tieto gebuziny, ver ze tie ceny by isli velmi rychlo dolu.
Druha vec su tie ktore auta, hlavne francuzi ti vycucaju penazenku ani si neprdnes. A to som este nespomenul ze ta poruchovost bude rast aj u tych lepsich(aj drahsich) aut nakolko uz zhruba 10 rokov aj do benzinakov montuju turba a kadejake dalsie kokociny, ktore sice dobre vyzeraju na papieri ked auto kupujes ale nie ked dakde ostanes vysiet alebo prides po neho do servisu a vystavia ti fakturu.
|
|
Re: Rekord
Od: ...
|
Pridané:
6.8.2017 21:43
Najskor pista dristal, ako nechce za ziadnu cenu turbodizel, ze mu staci ten jeho hladky dvojliter s 55kW, potom si kupil ten nanevideny turbodizel a uz by ho nevymenil. Dnes je rovnaka situacia pri benzinoch - dobrovolne by som si atmosferu pod 3 litre nekupil, jednoznacne turbo. Ze moze odist? Ovela vyssia pravdepodobnost, ze ti odide kopec inych veci skor, nez sa turbo poruca.
|
|
Re: Rekord
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
6.8.2017 21:47
Hej, zabudol som dopisat ze ked uz nic ine tak radsej TSI ako TDI ale nevoslo uz do prispevku. Ten pista ktoreho spominas si mal kupit riadne TSIcko a nie kokotinu TDI, aj ked predtym mal hladky D.
|
|
Re: Rekord
Od: ...
|
Pridané:
6.8.2017 21:50
Napriklad, alebo si mohol kupit aj nieco normalnejsie.
|
|
Re: Rekord
Od: čitateľ
|
Pridané:
6.8.2017 22:03
Pišta Lakatoš predsa jazdí na plťke PTI.
|
|
Re: Rekord
Od: 777896587
|
Pridané:
7.8.2017 2:23
Zato keď ti to turbo odíde tak je zábava.
|
|
Re: Rekord
Od reg.: akoze
|
Pridané:
7.8.2017 8:25
no ano, ked si kupis 10 rocnu "nestocenu" premiovu jazdenku za cenu novej dacie tak to turbo je urcite este len v polovici zivotnosti.
|
|
Re: Rekord
Od: Gertrudo
|
Pridané:
6.8.2017 21:52
Zaujimava teoria. Skus teda vysvetlit preco pred 15 rokmi stala felicia 300a viac tisic. Teraz za 10 tisic eur mas obrovsky vyber aut dokonca aj so slusnou vybavou.
Druha vec, uz pomaly kazda automobilka dava 5 a viac rocnu zaruku. Takze zjavne sa auta kazia menej ako v minulosti, ci myslis ze to robia ako filantropiu? A nechod na mna s tym ze podmienky tej zaruky su take a take, ano su, ale ani taku zaruku si pred 15rokmi nedostal.
|
|
Re: Rekord
Od reg.: roob_
|
Pridané:
6.8.2017 22:22
automobilky kludne mozu dat aj 1000rocnu zaruku, kedze ta zaruka sa "na nic" nevstahuje. Je dobra iba na to, ze jak debil chodis do ich servisu za 2nasobne ceny ako ti to spravia hocikde inde. V autorizovanom servise mi chceli vymenit olej za 200, nasiel som servis za 70, a kedze tam hcodim kazdy rok, tak teraz to mam za 50.
|
|
Re: Rekord
Od: ...
|
Pridané:
6.8.2017 23:09
Aby ti zaruka nepadla nemusis chodit len do autorizaku. Druha vec, to tvoje "nic" sa nevztahuje len na bezne opotrebovatelne diely ako su brzdove oblozenie, brzdy, tlmice po x desiatok tisic km a pod. Na vsetko ostatne sa zaruka vztahuje, aj na to posrate turbo. Lenze to by chcelo : 1 precitat si realne tie zarucne podmienky. 2. precitat si nieco o zakonoch a 3. kupit si auto od normalneho predajcu a vyrobcu.
|
|
Re: Rekord
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.8.2017 11:50
ja si zaruku predstavujem takto: 1. kupim vec. 2. pouzivam vec. 3. hocico sa dojebe tak mi to vymenis. Minimalne 2 roky by to malo byt aj pri autach, dojebal sa tlmic, vymenit! A do autorizovaneho servisu ist musis, inak zaruka pada.
|
|
Re: Rekord
Od: ...
|
Pridané:
7.8.2017 12:14
Kupis vec, pouzivas vec a hocico sa dojebe sa vymeni v zaruke. Ak sa ti dojebe tlmic preto, ze si za rok stihol najazdit 70k km, nezreklamujes, lebo je to bezne opotrebovatelny diel. Ak ti jebne tlmic pri najazde 15k, tak ho s velkou sancou zreklamuje.
A do autorizovane servisu nemusis a zaruka nepada - nevies citat?
|
|
Re: Rekord
Od: ytrewq
|
Pridané:
7.8.2017 12:18
Niektore veci sa nepokazia, ale opotrebuju... Napr. olej, rozvody... Je to spotrebny tovar... To chces aj zubnu kefku po 2 mesiacoch reklamovat?
A do autorizovaneho servisu ist NEMUSIS. Ak by neautorizovany servis nieco zanedbal, tak az potom ti pada zaruka...
|
|
Re: Rekord
Od reg.: roob_
|
Pridané:
7.8.2017 12:29
cize po slovensky.. mozes menit olej aj inde, ale ked nebudes u nas, budes s tym mat sakra problem a neunikne nam ani mysi prd. Inak to musi byt nejaka cerstva novinka, par rokov dozadu to tak este nebolo.
|
|
Re: Rekord
Od: ...
|
Pridané:
7.8.2017 13:10
Ano, pokial je dodrzany servisny postup, zaruka nepadne a je uplne jedno kde ti ho spravia. To, ze sa bude skumat ci nebol zmrveny je predsa logicke - ty by si uznal zaruku na produkt ktory vyrobis, a zakaznik si ho da pochybne servisovat? Vsak znasas cele riziko a vrta sa v tom kadekto, pokial ale urobi vsetko tak, ako ma, zaruku odbit nemozes.
Ta "cerstvu" novinku ma na svedomi ta zla zla EU a je to "diktat" Bruselu. Preto som ti uz v prvom prispevku povedal, ze si mas precitat zakony aj zarucne podmienky.
|
|
Re: Rekord
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
6.8.2017 22:37
Vybava ide s technickym vyvojom, co bola najnizsia vybava vtedy nie je najnizsia vybava dnes to je pochopitelne, inak si myslim ze prehanas, kolko novych aut za 10 000 eur naozaj kupis? Pretoze jedine co ma napada je nejaka Dacia sandero, fabia alebo fiat panda aj to len v tych najnizsich verziach inak pod 10K nekupis nic. Takze to co bola vtedy felicia je dnes fabia 3, auto ktore neponuka nic ine len ze sa ozaj odvezies tam kam chces, co robia dodnes aj stare feldy.
Co sa tyka zaruky, jeto dvojaky biznis, ak chces mat zaruku musis absolvovat pravidelne kontroly v ich servise, ktore ako inak si platis sam, druha vec preco tie zaruky su je ten ze vela novych aut je prenajatych v operativnom leasingu, pre leasingove spolocnosti je vyhodnejsie platit tieto prehliadky ako pripadne opravy a samozrejme aj vsetku tu agendu s tym spojenu. Auto ktoremu konci zaruka totiz leasingovka okamzite odpreda. Spolahlivost aut je jasne podriadena tomuto business-modelu.
|
|
Re: Rekord
Od: boris11
|
Pridané:
7.8.2017 9:41
dnes uz nemusis absolvovat servis v autorizovanom servise aby si neprisiel o zaruku
|
|
Re: Rekord
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
7.8.2017 11:20
Ved ani vcera netrebalo.
|
|
Re: Rekord
Od: Foter Loter
|
Pridané:
7.8.2017 16:29
"auto ktore neponuka nic ine len ze sa ozaj odvezies tam kam chces"
A co je hlavnym cielom auta ?
Aby Ta odviezlo z bodu "A" do bodu "B".
|
|
Re: Rekord
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
7.8.2017 16:34
A co je hlavnym cielom teleportu?
Aby ich vedeli rozlisit aj neodbornici.
|
|
Re: Rekord
Od: ytrewq
|
Pridané:
7.8.2017 9:34
Skoda, peugeot, opel... jedno horsie ako druhe. Potom sa nediv, ze sa na tom aute vsetko serie. Ja som tiez kupil skodovku a iba do toho investujem. Zatial co znamy s toyotou uz jazdi 25 rokov a nikdy nebola v oprave.
|
|
Re: Rekord
Od: LeNiVy
|
Pridané:
7.8.2017 11:19
ved preto v UAE cize Spojene Arabske Emiraty je 99% taxikov znacky Toyota a Lexus
|
|
Re: Rekord
Od: a718726
|
Pridané:
6.8.2017 21:46
mam japonca, prejazdil viac ako dve zaruky, 5 rokov. slape spolahlivo. aj startuje spolahlivo. servisujem minimalne, pretoze servisujem v autorizovanom servise, uz ani tam nie. sa divim, ze tlmice stale slapu na nasich cestasch.
|
|
Re: Rekord
Od: stgwet
|
Pridané:
7.8.2017 9:27
A tvoja zena slape tiez?
|
|
Re: Rekord
Od: čitateľ
|
Pridané:
6.8.2017 13:22
Chceš naznačiť že Tesla je bezúdržbové auto na celý život?
|
|
cestné mýto
Od: VW hviezda smrti
|
Pridané:
6.8.2017 13:27
Ak baterka vydrží 500000km tak pre mňa áno.
Hliníková karoséria, bezúdržbovy motor, brzdy netreba používať.
Sedačku bude treba raz za 10 rokov vymeniť.
|
|
Re: cestné mýto
Od: boris11
|
Pridané:
6.8.2017 13:36
to si tak naivny alebo blby? :)
ten motor nieje bezudrzbovy, minimalne chladiacu kvapalinu v nom menit musis
brzdy, ze nemusis pouzivat? :) no ano tesla ich nepouziva a potom ked ich treba tak su pokazene a oprava je riadne draha, kedze na tak tazke auto treba trochu vacsie brzdy :)
za kolko planujes tych 500000km najazdit? lebo pocitaj, ze po takych 8 rokoch bude ta baterka na hranici zivotnosti a jej parametre pojdu prudko dole
a dufam, ze nebyvas niekde na severe kde v zime ide teplota hlboko pod nulu, lebo to si budes musiet postavit vyhrievanu garaz, alebo pocitat s tym, ze budes minat par desiatok kwh energie denne na udrziavanie baterky :)
|
|
Re: cestné mýto
Od: čitateľ
|
Pridané:
6.8.2017 13:40
Zabudol si pneumatiky a tlmiče.
|
|
Re: cestné mýto
Od: VW hviezda smrti
|
Pridané:
6.8.2017 13:47
A ešte som zabudol vodu do ostrekovačov.
|
|
Re: cestné mýto
Od: VW hviezda smrti
|
Pridané:
6.8.2017 14:04
Počítam že o 8 rokov bude 100kWh batéria stáť 3000USD, alebo možno zomriem na rakovinu, alebo možno do zeme narazí asteroid.
Neviem.
Ale určite nebudú baterky drahšie ako dnes.
|
|
Re: cestné mýto
Od: bt4w
|
Pridané:
6.8.2017 14:43
ak všetko pôjde dobre, tak o 8 rokov bude 100kWh stáť možno 10-15 tisíc
|
|
Re: cestné mýto
Od: pokrok moľa
|
Pridané:
6.8.2017 14:47
A vydrží 5000 cyklov nie ako dnes 2000.
|
|
Re: cestné mýto
Od: boris11
|
Pridané:
6.8.2017 17:12
:):):):):)
https://electrek.co/2016/07/08/ tesla-roadster-3-0-battery-upgrade-r80/
takze 80kwh baterka za ludovych 29k dolarov a to vraj tesla na tom nic nezarobi :):)
ale, urcite za 10 rokov ta cena klesne 12 nasobne :)
|
|
Re: cestné mýto
Od: trepes
|
Pridané:
6.8.2017 19:27
Roaster je luxusný športiak.
VW brand chairman sees Tesla as their main competitor
|
|
Re: scestné mýto
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
6.8.2017 19:31
Na takom poste by si sarkazmy fakt mohol odpustit.
|
|
Re: scestné mýto
Od: bez sarkazmu
|
Pridané:
6.8.2017 19:44
Vw pomohol tesle keď bola pred krachom.
|
|
Re: cestné mýto
Od: všetko
|
Pridané:
6.8.2017 13:45
Chladiaca kvapalina sa nemení už ani vo fosilaku (zelená doživotná). Počas spaľovania dosahuje teplota v spaľovacom priestore vo valci hodnotu až 2 500 stupňov Celzia.
Elektromotor bude o niečom inom.
To ti v tej škole riadne do hlavy naložili.
|
|
Re: cestné mýto
Od: Tup
|
Pridané:
6.8.2017 14:00
odkiaľ máš také bludy, že po 8 rokoch ide baterka v elektromobile prudko dole? porovnania s baterkami v telefóne sú scestné a Tesla Roadstery z 2008 takýto problém nemajú, pričom dnešné batérie sú značne pokročilejšie
|
|
Re: cestné mýto
Od: VW hviezda smrti
|
Pridané:
6.8.2017 14:10
Lebo lítium sa vyrába zo soli.
Soľ bola dakedy dráha rovnako ako zlato.
Automobilky chcú prachy.
A musk chce poraziť fosilaky a zmeniť skostnatený auto priemysel na elektroáuta.
Takže mu držím palce. A tešia na jeho úspechy.
|
|
Re: cestné mýto
Od: ufaslsdf
|
Pridané:
6.8.2017 16:27
konecne sol nad zlato!
|
|
Re: cestné mýto
Od: boris11
|
Pridané:
6.8.2017 16:42
kto ti natlacil take bludy, ze dnesne baterie su znacne pokrocilejsie?
su to klasicke lionky ake panasonic predava aj inym firmam co ich davaju do notebookov a pod.
nieje to ziadna zazracna technologia
|
|
Re: cestné mýto
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
6.8.2017 21:40
No v skandinavii tie elektro auta jazdia v ozaj hojnom pocte, to si ozaj myslis ze kazdy tam ma vyhrievanu garaz? U tych baterii je viac nebezpecne vysoke teplo ako vysoka zima(tiez nie idealne). Daj hocijaku nabitu baterku na slnko na par hodin a potom ju zapoj - bude vybita. Ak to budes opakovat pravidelne velmi rychlo sa pokazi.
|
|
Re: cestné mýto
Od: boris11
|
Pridané:
6.8.2017 22:34
ale to si ja nevymyslam, to povedal jeden fanusik a majitel tesly, ze vecer nabil doplna a rano mu ukazovalo o 100km mensi dojazd
100km je 20-25kwh, pri 80% ucinnosti 24-30kwh
ze v skandinavii jazdi vela elektro aut nic na tom nemeni, ze pri velmi nizkych teplotach tie auta stracaju energiu
napr. v norsku je obrovska financna podpora pre eauta a ktomu este davaju velke dane a poplatky na fosilaky takze to dost skresluje a im sa preto tie auta mozno aj ekonomicky oplatia. no ale niekto druhy tomusi zadotovat
teploty hlboko pod nulou baterkam nesvedcia tiez
ci tu kapacitu stratila ta tesla preto, ze sa baterka podchladila a proste sa ta energia stratila, alebo tesla automaticky tu baterku vyhrievala aby ju udrzala v teple a tak sa minula ta energia tak to uz ja neviem
najdi si ten clanok na hnonline.sk je to tak tyzden dva
|
|
Re: cestné mýto
Od: XMen
|
Pridané:
7.8.2017 9:18
Ale prosim ta nekecaj. Chudaci Nori, co si len pocnu s ich Teslami bez tvojej rady.
|
|
Re: cestné mýto
Od: boris11
|
Pridané:
7.8.2017 9:43
jaj ty chudak
skus si zistit ake su danove a ine ulavy na eauta a ake danove prirazky a ine poplatky na spalovaky v norsku
ak by platili pre obe kategorie rovnake podmienky tak aj v tom norsku je eaut minimum
|
|
Re: cestné mýto
Od: čitateľ
|
Pridané:
7.8.2017 17:11
Pripomína mi to dotácie do poľnohospodárstva.
|
|
Re: cestné mýto
Od: peperonni
|
Pridané:
6.8.2017 13:46
Ale za výměnu čelního skla na Modelu X zaplatíš 2300 USD bez DPH.
|
|
Re: cestné mýto
Od: VW hviezda smrti
|
Pridané:
6.8.2017 13:58
Tesla x je 100.000eurove auto.
Takže poistka sa oplatí.
|
|
Re: cestné mýto
Od: kidos
|
Pridané:
6.8.2017 19:26
a kolko je poistka na teslu? :)
|
|
Re: scestné mýto
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
6.8.2017 20:08
Minimálne ampér na každé kilo podľa štvorca času v ťahu a pre trh krát rázový koeficient.
|
|
Re: scestné mýto
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
6.8.2017 21:44
To znamena ze ked jazdis na tesle tak cez motor prechadza prud 20 A/m2.
|
|
Re: scestné mýto
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
7.8.2017 9:26
To ostava zahadou, lebo na nej nejazdim.
|
|
Re: Rekord
Od: dobrý napad
|
Pridané:
6.8.2017 13:35
A prečo nie?
Prečo by samojazdiace autá nemohli jazdiť v 50cm rozostupoch?
Odpor vzduchu by bol minimálny aj spotreba.
|
|
Re: Rekord
Od: čitateľ
|
Pridané:
6.8.2017 13:38
Nebolo by lepšie, keby potom tých 50 ľudí bolo v jednom autobuse? A to nespomínam vlak.
|
|
Re: Rekord
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
6.8.2017 13:47
V žiadnom prípade nie. Medzi hlavné výhody auta patria súkromie a možnosť dojazdu na ±presné miesto, kam chceš. Takže autobus je fajn pre trebárs školu v prírode, keď idú všetci do jedného hotela, ale tam to končí.
Kolóna samojazdiacich áut sa môže formovať napríklad na diaľnici, kde idú všetci spoločne -- ale na výjazdoch sa dynamicky preformuje, a na konci sa rozpadne na menšie vláčiky a postupne až na jednotlivé autá. A každé pôjde tam, kam chce.
|
|
Re: Rekord
Od: čitateľ
|
Pridané:
6.8.2017 14:15
Veď to to. V podstate najlepším riešením by bolo zakázať autá. Koľko pozitívnych dopadov vo všetkých oblastiach života by to malo sa nedá ani vymenovať.
|
|
Re: Rekord
Od: ekokro
|
Pridané:
6.8.2017 14:34
Som proti obmedzovaniu naftových aut.
Mali by ale nariadiť, aby mali auta výfuk vpredu pred čelným sklom.
|
|
Re: Rekord
Od: čitateľ
|
Pridané:
6.8.2017 14:39
Keď budú jazdiť 50 cm od seba, tak budú : )
|
|
Re: Rekord
Od: Lenovo@
|
Pridané:
6.8.2017 16:44
Nechces dat vyfuk rovno do interieru auta? :)
|
|
Re: Rekord
Od: Borat
|
Pridané:
7.8.2017 11:26
Toto riešenie sa už raz osvedčilo.
|
|
Re: Rekord
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
6.8.2017 22:15
To ze auta soferuju ludia nie je ten ozajstny problem, problem je ako su postavene dialnice, rychlocesty atd... Kazdu chvilu nejaka obchadzka, obmedzenie, semafory, prechody pre chodcov, zlucovanie jazdnych pruhov a dalsie smrtiace elementy, v takom pripade ti samojazdiace auta nevyriesia problem s premavkou.
|
|
Re: Rekord
Od: M.ino
|
Pridané:
6.8.2017 20:27
Nie za kamionom, ale zrejme nemá 450kW motor!
|
|
Re: Rekord
Od: rtdhsgf
|
Pridané:
7.8.2017 8:12
za kamionom v rusku mas teslu za hodinku nabitu :-)))
posral som sa ked som to video videl... v tesle by sa im to asi nepacilo tento sposob dobijania :-)))
https://www.youtube.com/watch?v=M0ANR-leiB8
|
|
Re: Rekord
Od: Adrique1
|
Pridané:
6.8.2017 14:53
V Salerne síce kopce sú a to riadne, ale 1000 km nie :). Ale rád by som videl tú trasu.
|
|
Re: Rekord
Od: lajdak4000s
|
Pridané:
6.8.2017 18:55
a ake su vynaložené EMISIE pri vyrobe BENZIN/NAFTA vs ELEKTROMOBIL - automobilu ??? vie niekto , a ake emisie spotrebuju v premavke , tj:. vyroba elektriny - UHLIE , jadro , ... ine , vs ropa/benzin/nafta
|
|
Re: Rekord
Od: boris11
|
Pridané:
6.8.2017 19:12
https://auto.pravda.sk/magazin/ clanok/386370-tesla-s-dostala-v-singapure- pokutu-9-990-eur-za-emisie/
celkom srandovne to vyriesili v singapure :)
|
|
Re: Rekord
Od: čitateľ
|
Pridané:
6.8.2017 19:58
No prosím! A Československo by im tu malo dať pokutu za neoprávnené používanie značky Tesla.
|
|
Re: Rekord
Od: BigF
|
Pridané:
6.8.2017 19:58
emisie z jadra... blahozelam
|
|
Ggykjjb
Od: Gertrudo
|
Pridané:
6.8.2017 13:21
Takze cesta do chorvatska teslou potrva len zhruba 29hodin. A velmi vela nasratych vodicov ked si to budem prdkat max 40kmh.
|
|
Re: Ggykjjb
Od: trapko
|
Pridané:
6.8.2017 13:23
Vezieš konzervy na 10 dni pre 5 ľudí?
|
|
Re: Ggykjjb
Od: čitateľ
|
Pridané:
6.8.2017 13:25
No vidíš, to môžeš ísť aj bicyklom. A až toto sa dá nazvať ekologickou dopravou.
|
|
Re: Ggykjjb
Od: čudná doba
|
Pridané:
6.8.2017 13:41
Ak nestojíš v zápche na diaľnici aspoň 2 hodiny v 40°C tak to nieje dovolenka.
|
|
Re: Ggykjjb
Od: debil_
|
Pridané:
6.8.2017 14:31
za socika (bulharsko) sa hovorievalo, ked nemas zapchu aspon 2 dni a 40tky teploty od skazeneho jedla, tak to nebola dovolenka
|
|
Re: Ggykjjb
Od: debil_
|
Pridané:
6.8.2017 14:32
* srac.ku
|
|
Re: Ggykjjb
Od: baffiak
|
Pridané:
7.8.2017 8:53
zapcha/sracka - nie je to jedno? ani jedno nie je prijmne
|
|
Re: Ggykjjb
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
6.8.2017 21:51
To radsej nie, tych cyklistov co chodia po dialniciach a rychlocestach by mali zatknut a niekde deportovat.
|
|
Re: Ggykjjb
Od: 7789665875
|
Pridané:
7.8.2017 2:16
Rovnako tak by mali zatknúť a niekde deportovať vodičov stojacich cez celý chodník, resp. tých ktorí nedávajú prednosť chodcom na prechodoch, a ktorí nepoužívajú smerovky. A aj tých ktorí jazdia 50km/h v zónach pre deti. Najlepšie tam kam tých cyklistov. V cieľovej destinácii by sa ale pôvodný problém opakoval.
|
|
Re: Ggykjjb
Od: 7789665875
|
Pridané:
7.8.2017 2:16
s autom cez celý chodník
|
|
Re: Ggykjjb
Od: čitateľ
|
Pridané:
7.8.2017 6:50
* autom cez celý chodník
|
|
Re: Ggykjjb
Od: boris11
|
Pridané:
6.8.2017 13:37
takze tesla je velmi vhodna ako nahrada za bicykel :)
|
|
Re: Ggykjjb
Od: Tup
|
Pridané:
6.8.2017 14:04
a neprepočítaš mi ešte, koľko trvá cesta spaľovacím autom do Španielska, keď nechcem po ceste tankovať?
|
|
Re: Ggykjjb
Od: gertrudo
|
Pridané:
6.8.2017 14:40
Nie je problem, 31 hodin. 1900km do barcelony, a este budes mat dalsich 500km rezervu.
http://dopice.sk/k0N
|
|
Re: Ggykjjb
Od: 2400km na nadrz
|
Pridané:
6.8.2017 19:58
Skús to bratislave, pri každodennom dochádzaní do roboty.
|
|
Vypni niktoša
Od: Neviem-
|
Pridané:
6.8.2017 13:42
Teraz nejakí fešáci z ameriky vymysleli, že sa bude do auta sypať práškový hliník a zalievať (z hadice) vodou. Ak sa ten hliník (resp. zvyšok po reakcii) bude dať ešte recyklovať, tak tu máme zázrak, ktorý môže položiť naftových šejkov, ale aj usmievavého vizionára zo Silicon Valley.
http://dopice.sk/k0L
|
|
Re: Vypni niktoša
Od: 0.0.0.0
|
Pridané:
6.8.2017 13:46
Počkať, 1,2€ na sto kilometrov za palivo? Ta cena mi náramne pripomína cenu niečoho iného. Aha benzínu.
|
|
Re: Vypni niktoša
Od: Samael
|
Pridané:
6.8.2017 14:00
no jedine vtedy, ak máš spotrebu 1 liter / 100km.
|
|
Re: Vypni niktoša
Od: ahatu
|
Pridané:
6.8.2017 14:05
ja neviem chlape, ked natankujem za 1,2 to mam tak liter benzinu a spravim asi 15kilometrov :D
|
|
Re: Vypni niktoša
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
6.8.2017 14:16
Stačí si podľa vyššie uvedeného návodu definovať vlastnú metodológiu a vyjde aj tisíc.
|
|
Re: Vypni niktoša
Od: 0.0.0.0
|
Pridané:
7.8.2017 12:23
ja som chcel len napísať, že to nemože byť náhoda
|
|
Re: Vypni niktoša
Od: Tup
|
Pridané:
6.8.2017 14:15
nerád ti kazím ilúzie, ale:
1. je dôvod, prečo takéto novinky čítaš na takých stránkach a nie v novinách a zdrojom nie sú vedecké žurnály. Pravdepodobne sa jedná o odrb. A aj keby nebol, skomercionalizovať technológiu trvá aspoň 5 rokov a medzitým sa môže objaviť kopec nevysporiadateľných problémov. Podobne ako kopec ďalších článkov o pokrokoch v batériách, asi aj o tomto počuješ prvý a posledný krát
2. vodíkové autá sú koniec koncov tak či tak elektromobily - pohon je elektrický motor a pokiaľ chceme ekologický vodík, tak zdroj energie je elektrická energia. Jediný rozdiel je, že pri vodíkových autách sa využíva vodík ako batéria, pri elektromobiloch je to obvykle Li-Ion batéria
3. článok je blud, pretože hovorí, že premena energie je takmer 100%, čo je vraj rádovo viac ako Li-Ion batérie. Li-Ion batérie majú účinnosť okolo 90%. ako z 90% sa dá dosiahnúť rádovo viac energie? Rozdiel je minimálny.
pomôcť by to samozrejme mohlo najmä v cene a váhe “baterky”, ak sa to nakoniec niekedy podarí
|
|
vrat sa do hrobu
Od: stary a plesnivy
|
Pridané:
6.8.2017 14:42
A výroba doprava benzinu, nafty je ako efektívna?
Ja ti to vysvetlim:
Si starý.
|
|
Re: vrat sa do hrobu
Od: ...
|
Pridané:
6.8.2017 21:47
Mozno je stary, ale realne teslu vlastni.
|
|
Re: Vypni niktoša
Od: Neviem-
|
Pridané:
6.8.2017 16:33
1-nerád ti kazím ilúzie ale pre teba je osel.cz "taká stránka"? To vážne? Mimochodom, je tam uvedený zdroj: New Scientist 3.8.2017. To je tiež "taká stránka"?
2-čítal si ten článok? Rozumieš o čom je? Chápeš, že takéto auto si nebude nosiť so sebou natlakovaný vodík vo fľaši?
3-nerobí ti problém čítať dlhé vety a nestratiť niť? Píše sa tam "Materiál by mohl poskytnout o řád více energie, nežli lithiová baterie stejné velikosti."
**** STEJNÉ VELIKOSTI ****
|
|
Re: Vypni niktoša
Od: urbani
|
Pridané:
6.8.2017 17:03
Tak to si kvalitne zajebal, ze v novinach:) Mas to pekne vyjebane v hlavicke, osel patri ku spicke, autori su renomovani ludia.
|
|
Qwert
Od: Boh1
|
Pridané:
6.8.2017 14:44
Amatéri. Keby za volant posadili malého ľahkého vodiča a jazdia na ovále konštantnou rýchlosťou, tak dajú viac kilometrov.
|
|
Re: Qwert
Od: čitateľ
|
Pridané:
6.8.2017 15:56
Plus odmontovať preč všetky kilogramy navyše.
|
|
Re: Qwert
Od: boris11
|
Pridané:
6.8.2017 17:24
a keby sa ten maly vodic pred jazdou este riadne vysral, tak hned maju kilometre navyse :)
|
|
Re: Qwert
Od: gertrudo
|
Pridané:
7.8.2017 10:30
Amateri. Naco vodic, vsak je tam autopilot.
|
|
Re: Qwert
Od: Eric
|
Pridané:
6.8.2017 20:12
Tento test je totalna blbosť je to porovnateľné s dojazdovými testami kde prejdu aj 100km na liter benzínu, taktiež idú max pomaly.
Tak ako poznáme teraz elektromobily tak nemajú budúcnosť, baterie sú tam ako v notebookoch ale jedna sranda ma zaráža že v elektromobile majú vydržať podstatne dlhšie ako realne vydržia v notebookoch, ale tam som počul že je kurwítko v čipe baterie čo reguluje dobíjanie.
|
|
Nechapem
Od: Ondro7777
|
Pridané:
6.8.2017 15:57
Nechapem co sa tu hadate. EU nam proste jedneho dna zakaze pouzivat spalovacie auta, ako to uz niektore krajiny avizovali, a ovce daju auto do srotu a pod sa kupit si baterkoauto na lizing.
|
|
Re: Nechapem
Od: 1.9tdi cestny pirat
|
Pridané:
6.8.2017 16:23
to mi akoze uz nedovolia smradit mojim 1.9 TDI??? asi sa obratim na medzinarodny sud pre ludske prava!
|
|
Re: Nechapem
Od: 7789656587
|
Pridané:
7.8.2017 2:18
Len aby ti nedal uhradiť liečebné náklady pár ľudí s astmou.
|
|
Re: Nechapem
Od: qw11
|
Pridané:
6.8.2017 16:33
Takze ked nebude na vyber ty ovca nebudes, ty si kupis elektrobicykel.
|
|
Re: Nechapem
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
6.8.2017 22:48
To co oni chcu je zakazat predaj cistonovych aut so spalovacim motorom, to znamena ze aj 30+ rokov po tomto zakaze bude vacsina aut na cestach mat spalovaci pohon.
Samozrejme tak ako vacsina zbesilich vyhlaseni toho ktoreho politika ci tej a tej vlady je aj toto totalna gebuzina ktoru v konecnom dosledku nikto neschvali. EU zije z predaja dopravnych prostriedkov cize tuto chujovinu neschvalia.
|
|
to co sa tu zisla opat za banda
Od: ??????????????
|
Pridané:
6.8.2017 17:22
zelenych blbeckov?
To tu vzdy chodite, ked nabijate 2 hodiny tie vase prditka, cakate v rade na pumpe a nemate nic lepsie na robote?
|
|
Re: to co sa tu zisla opat za banda
Od: 77789657
|
Pridané:
7.8.2017 2:22
holomajzna
|
|
asdqwqwe
Od: asdqwewqeq
|
Pridané:
6.8.2017 17:49
Super. Toto davam s mojim autom pri priemerke ~130km/h ked idem nepretrzite do Belgicka.
|
|
ejvn ejvn
Od: chazar
|
Pridané:
6.8.2017 18:56
hlavne ze mi baterka v mobile nedokaže vydrzat cely den...
|
|
Re: ejvn ejvn
Od: Mne vydrží dva dni.
|
Pridané:
6.8.2017 20:28
Tak použi benzínový agregát.
|
|
Re: ejvn ejvn
Od: frfa
|
Pridané:
6.8.2017 22:06
Benzínový agregát bežne používam na dobíjanie mobilu, skvelá vec, odporúčam každému.
|
|
nabijanie tesly v rusku
Od: rtehsgfadxs
|
Pridané:
7.8.2017 8:15
za kamionom v rusku mas teslu za hodinku nabitu :-)))
posral som sa ked som to video videl... v tesle by sa im to asi nepacilo tento sposob dobijania :-)))
https://www.youtube.com/watch?v=M0ANR-leiB8
|
|
5znak
Od: XMen
|
Pridané:
7.8.2017 9:22
Vidim, ze sa tu zislo kopec odbornikov na elektro auta a obhajuju tie ich stare srackomety ako super technologiu bez moznosti vymeny. Tak ako to bolo uz v minulosti, asi budete znovu za par rokov zaskoceny ako rychlo prichadzaju zmeny. Ropaky skoncili. Zacinaju to chapat automobilky a neskor to pochopite aj vy, teda taky co so svojimi TDickami chodia kazdy den 1000 km.
PS: Vyskusajte si potom vychovavat dieta s astmou. Je to velmi "osobodzujuca" skusenost.
|
|
Re: 5znak
Od: hamster
|
Pridané:
7.8.2017 10:26
Aké zmeny? Myslíš to niekoľkonásobné zvýšenie kapacity batérií (pri zachovaní rovnakej veľkosti), o ktorom sa hovorí už desaťročia?
|
|
Re: 5znak
Od: XMen
|
Pridané:
7.8.2017 12:40
Ale kapacity sa zvysuju len nie niekolko nasobne. Kazdopadne, kto realne potrebuje take baterie? To co realne potrebujeme je zlacnenie baterii a to sa da hlavne zvysenim ponuky a zvysit ponuku mozte iba dopytom. Vsetky automobilky uz vedia ze vyrobna kapacita baterii je velmi nizka a napr. taky Hyundai na tom dost padol na nos. Maju super auto ale nezvladaju vyrabat koli chybajucim bateriam.
|
|
Re: PS
Od: syntaxterrorXXX
|
Pridané:
7.8.2017 10:41
Nekokot nemusi skusat.
|
|
Auto na vzduch
Od: Ferinko
|
Pridané:
7.8.2017 10:33
Vyrábané auto na vzduch rieši mnoho problémov. Nedovolia ho v európe homologizovať - hoci motor vymysleli vo švajčiarsku.
|
|
Re: Auto na vzduch
Od reg.: akoze
|
Pridané:
7.8.2017 17:36
pisali v zjem aj vlek ?
|