neprihlásený Nedeľa, 24. novembra 2024, dnes má meniny Emília
Odvrátená strana IT, veľké európske aerolínie tretí deň rušia lety

Značky: IT

DSL.sk, 29.5.2017


Intenzívne využívanie informačných technológií je v súčasnosti nevyhnutnou potrebou minimálne každej väčšej firmy, keď firmám umožňuje efektívnejšiu prevádzku respektíve umožňuje vôbec zabezpečovať prevádzku a umožňuje zachovanie konkurencieschopnosti.

Mnohé firmy sú tak prirodzene na svojich IT systémoch závislé a v prípade výpadku nevedia efektívne pokračovať vo svojom fungovaní.

Ako vyzerá táto odvrátená strana IT aktuálne dokumentuje prípad najväčších britských aerolícií British Airways, ktoré majú od soboty problémy s IT systémami a podľa BBC problémy pretrvávajú aj dnes.

Kvôli problémom aerolínie vôbec nedokázali vypraviť množstvo letov a museli ich zrušiť, ďalšie mali meškania.

Problémy sa dotkli odbavovania letov British Airways z viacerých letísk, najvýraznejšie na londýnskych letiskách Heathrow a Gatwick. Podľa dostupných informácií v sobotu boli zrušené všetky lety z týchto letísk, v nedeľu už odleteli všetky plánované lety z Gatwick, viac ako tretina z Heathrow bola ale zrušená. To sa týkalo najmä letov na kratšie vzdialenosti, kam aerolínie radia aj veľkú časť letov do iných miest v Európe.

Dnes aerolínie podľa avíza vybavia všetky lety na dlhé vzdialenosti, všetky lety z Gatwick a "veľkú časť" krátkych letov z Heathrow. Podľa informácií BBC zo skorého rána dnes bolo zrušených už trinásť letov.

Podľa informácií aerolínií problémy spôsobil výpadok napájania, bližšie detaily zatiaľ nie sú známe. Hackerské útoky aerolínie odmietajú.

Hoci časť dnes rušených letov môže vyplývať napríklad z logistických dôvodov, IT systémy nebežia naplno ani dnes a podľa British Airways sa ešte len "blížia plnej prevádzkovej kapacite". Aerolínie vyzývajú zákazníkov, aby na Heathrow chodili len ak si na webe overia že ich let poletí. Tiež ich vyzýva aby si nešli na letisko pre oneskorenú batožinu, cestujúcim ju zadarmo pošle kuriérmi.

Odbory GMB naznačili, že za problémy môže outsourcovanie IT pozícii do Indie. Aerolínie podľa BBC ale toto obvinenie odmietajú.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Japonci uviedli ethernetový kábel s magnetickým konektorom
Starship by mohla za najbližšie štyri roky uskutočniť až 400 štartov
Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu


Diskusia:
                               
 

zaujimalo by ma viac detailov, ak by ste mali nahodou nejake linky.

jedna sa o interny problem BA? alebo sa jedna o problem v Amadei, kde je spravovana vacsina BA systemov?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Vysvetlenie najviac bliziace sa pravde je v predposlednej vete :)
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

http://www.dsl.sk/article.php?article=19667
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

instaluju update win 10
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kks, pred x rokmi mal kamoš problémy v Blave na letisku so "Stoned"....a fčul "aktualizácie W10"...kua kam ten svet speye!
Odpovedať Hodnotiť:
 

interny problem BA? Co s tym ma Bratislava?
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

tak to skonci ak IT outsourcuju do indie
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Alebo Indonézie.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Tak tak. Som sa dobre zasmial. Ak aj nesposobili tento problem, tak urcite x dalsich. Odbory nevynechaju prilezitost si koput :D So stenou sa dohovoris skor ako s nimi.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

co by sa im viac oplatilo, mat systemy duplicitne v dvoch roznych datacentrach alebo tri dni rusit lety. ani ten outsource do indie este nikomu nepomohol.
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

To je tak, ked manageri vidia len prvotne cisla priamych nakladov. Presiel som si uz niekolkymi projekmi a minimalne v polovici z nich sme preberali katastrofalny stav po indianoch...
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Verim, ze systemy maju zalohovane. Nie je vsak uplne jednoduche zabezpecit aby oddelene systemy zostali konzistentne.

A aj zalohy treba robit spravne, nie ako gitlab ktory mal 5 zalohovacich mechanizmov a ani jeden nefungoval spravne.

http://dopice.sk/jG4
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vraj mali systemy v dvoch datacentrach. To, ze obidve boli par km od Heathrow im asi neprislo ako problem.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

"Odbory GMB naznačili, že za problémy môže outsourcovanie IT pozícii do Indie. Aerolínie podľa BBC ale toto obvinenie odmietajú. "

Odmietat to mozu, ale cosi pravdy na tom bude :D India = "Jez of korz vi ken du it."
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Nie, outsorcovat aj indie sa da, ked to urobis dobre, a na nich bud dohlaidat skuseny ludia.
Ked je ale manazment zly tak sa ti toto stane hocikde.
Kazdopadne uvidime na koho zvalia vinu. Tipujem ze to urobia tak ako VW ze si najdu par programatorov, daju im milionove odstupne a chlaci sa priznaju ze bez vedomia vedenia urobili veci tkore viedi az k tomuto vypadku.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Konkurencia tlačí ceny (všetkých) tovarov a služieb dole. Ak chce firma prežiť, musí sa prispôsobiť (zlacnieť). Akcionári však vždy očakávajú rast zisku. Firma potom nemá iné riešenie ako znížiť náklady. IT je takmer vždy prvé na rane. Kupuje sa lacný HW a aplikácie, outsorcuje sa bezhlavo. IT manažéri majú odmeny (KPI) nastavené na zníženie nákladov (za každú cenu). Aby dostali svoje odmeny, preferujú riešenia s okamžitou a maximálnou úsporou - napr. outsorcing do Indie. Ciele sú splnené, manažéri dostanú odmeny. Po nás potopa... Neskôr takýto manažér dostane zlatého padáka a do životopisu si napíše ako "optimalizoval" náklady vo veľkej firme. S otvorenou náručou ho prijme iná firma, ktorá tiež potrebuje optimalizovať náklady...
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

na druhej strane drzia miliony indov doma.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

a ti indovia s pocitadlami a logaritmickymi tabulkami v rukach im nahradzaju drahy HW aj software....
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

dockaj az budu "trenovat" a dohliadat na umelu inteligenciu v autach.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a že tí Indovia ( = cigáni! !!!) dohliadajú, trénujú a vôbec robia, fušujú do riadenia letovích prevádzok, /Air Traffic 4CI -Controls & mngment, (.. = velké EUrop. Aerolínie rušia lety..), ti nestačí ?

(..celé AI-Autá sú nič, oproti "osobní letové ..premávke..
na EUropskom nebi..)
( *flightradar24*
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

mňa by zaujímalo, aké výpadky tržieb, resp. aké straty takto každodenne dosahujú. Lebo samozrejme výpadok tržieb je jedna vec, ale refundácie za zrušené lety sú ešte krvavejšie peniaze. Podľa mňa tento prúser môže dobre zamávať s celými BA, nielen niekoľkými manažérmi.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

umožňuje
umožňuje
umožňuje
Odporúčam využívať synonymický slovník :)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Minimálne!
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

problém je v tom, že použitie synonymického slovníka je minimálne :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

asi v tom majú prsty tý ,čo sa na angličanov hnevajú
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kazdy, kto niekedy pracoval s Indami, im da za pravdu. Ked je v niecom problem, hladaj tam schovaneho Inda.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zachvilku sa nebude hovorit "kurvitko" ale "inditko"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to je synonymum uz teraz :-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aerolínie budú zase nasadzovať živé birokratky so zhnuseným výrazom, aby svet fungoval.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vyzerá to tak, že všetky šušne, ušetrené lacným outsorcingom, sú už v prachu a BA sú z pohľadu tejto výhodnej akcie v mínuse.
Dobre im tak. Akurát je škoda, že to zasa od*erie niekto, kto na to rozhodovanie nemal žiaden vplyv.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Paci sa mi, ako funguje populizmus.
Odbory vypustia bez akychkolvek dokazov hlasku, ze za vypadkom napajania je IT support v Indii.
Aerolinky to sice dementuju, ale to nikoho nezaujima - cela diskusia sa prakticky toci len okolo indickeho supportu a nic viac.
Samozrejme, ze mam priame skusenosti s indickym supportom, dokonca aj s cinskym. A je to hroza, ak to clovek nevie spravne nastavit a ovladat.
Ale kde beru hned vsetci diskuteri tu bohorovnu istotu, ze indovia su pricina toho vypadku a pripadne aj dlheho rozbiehania???
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A podobný problém majú isto aj ŽSR, lebo dnes odviezli ľudí z nástupišťa miesto do Košicov len kamsi pár km do depa a tak že "Janko Jesenský - vyjebali sme s vami, konečná, šup, šup vystupovať ! "


Odpovedať Hodnotiť:
 

Takže Angláni sa nevedia odbaviť?
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je tá krajina, kde skonštruovali nepotopiteľnú loď?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár