neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
V Nórsku je už polovica nových áut na elektrinu

Značky: elektromobilynové technológie

DSL.sk, 9.3.2017


V Nórsku má v súčasnosti už polovica nových registrovaných áut aj alebo len elektrický motor, teda je elektromobilom alebo hybridom s elektrickým aj spaľovacím motorom.

Na základe informácií ministra životného prostredia Vidara Helgesena o tom informovala agentúra AFP.

Polovičný podiel už dosiahli elektromobily spolu s hybridmi z celkového počtu registrácií nových vozidiel za celé obdobie od začiatku roku.

V januári konkrétne tvorili elektromobily 17.6% nových registrovaných vozidiel a hybridy 33.8%, spolu 51.4%. Vo februári tvorili elektromobily 15.8% a hybridy 32%, spolu 47.8%.

Nákup elektromobilov a hybridov je v krajine podporovaný štátnymi úľavami a v decembri bol v krajine s 5.2 miliónmi obyvateľov registrovaný stotisíci elektromobil. Za elektromobily sa neplatia dane platené za spaľovacie autá ani mýtne poplatky, parkovné. Nákup hybridov v poslednom období podľa AFP podporila úprava legislatívy, podľa ktorej sa v súčasnosti dane za motorové vozidlá platia podľa reálnej úrovne emisií a nie podľa výkonu motora.

Nórsko, ktoré je veľkým exportérom ropy a zemného plynu, chce zároveň výrazne sprísniť limity na emisie CO2, od 2020 má platiť limit 85 gramov na kilometer. V súčasnosti sa už priemer u nových predávaných áut pohybuje okolo tohto limitu.

V minulom roku sa medzi koaličnými stranami podľa dostupných informácií reálne zvažoval zákaz áut so spaľovacím motorom od roku 2025, do legislatívy sa zatiaľ nepremietol.

Pre porovnanie na Slovensku s 5.4 miliónmi obyvateľov je registrovaných len pár stoviek elektromobilov, minister hospodárstva Peter Žiga konkrétne so spustením programu podpory kúpy elektromobilov a hybridov vo výške 5 a 3 tisíc eur na konci minulého roka avizoval 250.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou


Diskusia:
                               
 

... dufam, ze si SK zoberie priklad .
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Musime tu prv najst ropu.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Stačil by zdravý rozum.
Alebo jednoduchšie
Fuzny reaktor.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

jednoduchšie by bolo nechať rusov postaviť reaktor na už vyhorené palivo, ktoré by nám dodávali zadarmo naši európski bratia. Rozhodne by tá elektráreň bola postavená za zlomok času dostavby Mochoviec.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

... a este plyn.
Norsko je bohata krajina, takze si moze dovolit vybudovat a prevadzkovat infrastrukturu pre elektroauta, ... a samozrejme aj tie elektroauta samotne.
Ale...
Treba si uvedomit, ze Norsko ma vacsinu prijmov z predaja surovin vo forme fosilnych paliv (ropa a plyn) - a tie spracuje (resp. spali) niekto iny, takze tym znovu utrpi zivotne prostredie.
Musime si uvedomit, ze zijeme v uzavretom systeme!
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Nesúhlasím. Človek má právo meniť svet.
Elektromobily budú lepšie, rýchlejšie, bezpečnejšie, spoľahlivejšie, a časom aj lacnejšie ako rakovinotvorné autá, ktoré majú tisícky komponentov.
Odpovedať Známka: 2.8 Hodnotiť:
 

Myslíš si, že e-mobily sú ekologickejšie ako klasické autá keď nevypúšťajú exhaláty? Výroba batérií pre tieto autá napríklad ekologická nie je. A batérie bude potrebné časom meniť za nové...
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Na ekológiu ti kašlem.

Elektromobily budú lepšie, rýchlejšie, bezpečnejšie, spoľahlivejšie, a časom aj lacnejšie ako rakovinotvorné autá, ktoré majú tisícky komponentov a potrebujú neustály servis.
Odpovedať Známka: -3.9 Hodnotiť:
 

uvedomujes si ze zijes v uzavretej sustave a tie emisie z afriky/ciny pri vyrobe sa Ta teda dotykaju, vsak?
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Na ekológiu ti kašlem.

Ak by zlacneli a zmensili superkondenzatori mohol by si elektromobil nabiť aj 300000x
A na mojom aute by jazdili aj moje vnúčatá.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Ľudia dokážu to v čo uveria.
Lucka myseľ nieje uzavretý systém.
Ja nežijem v uzavretom systéme.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Tou gramatickou chybou si to pokazil.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Načo písať DS keď stačí C ?
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Tiez nerozumiem, preco nemaju "DS" SPZ rovno "C".
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a ten elektromobil budes nabijat nerakovinotvornym dynamom po veceroch,vsak?

Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Nie budem ho nabíjať solárne počas pracovnej doby, alebo doma nabijem powerwall.

Elektrika sa dá už dnes vyrábať ekologický.
Baterky sa dajú recyklovať už dnes.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

Porozpravaj nam o tom ako sa da energia vyrabat ekologicky?
Ci vyrabas elektriku fotosyntezou?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Porozpravaj nam o tom ako sa da ropa ťažiť rafinovaný prepravovať bez energie.

Na ekológiu ti kašlem.
Elektriku si viem vyrobiť sám zo slnka z vetra aj z biomasy.

Naftu, olej si nedokážem vyrobiť sám bez toho aby som nerozputal vojnu a neotravil množstvo živočíchov.
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Energia zo Slnka: spocitaj si, kolko kW energie by si potreboval pre svoju domacnost a auta, a aka velka plocha slnecnych kolektorov tomu zodpoveda v zimnom obdobi v tojej lokalite.
Biomasa: je sice bio, ale vytvara tak isto CO2 a pevne splodiny, nie je to ciste + obmedzujes polnohospodarstvo.
Vietor: nie je to prave nieco sustavne a bez zmien.
Kombinaciou tychto 3 zdrojv energie by sice pokryl svoju domacnost, ale co mesto?

Slnecna aj veterna energia si vyzaduje samozrejme baterie.

Preto v tvojom mene navrhujem nasledovne:
- zatienit oblohu solarnymi kolektormi,
- namiesto semaforov nasadit veterne generatory,
- namiesto verejnej zelene pestovat rastliny vhodne na spalovanie vo forme tzv. biomasy (mozes tym vyriesit aj problem bezdomovectva, spadaju tiez pod tuto specificku masu).

V poslednej dobe mame dost burok, skus vymysliet ulozenie energie z takeho blesku do napr. kondenzatora tak, aby nevybuchol.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

1/3 plochy sahary stačí pokryť celosvetový spotrebu energie.
Batéria veľkosti 1/10 sahary dokáže napájať celú zemeguľu 3dni.

Ty plat za ropu a dýchaj smrad.
Ja si kúpim elektromobil a budem jazdiť na elektriku ktorú si vyrobim zo slnka.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Multibilionovy napad. A teraz ho skus realizovat a nie tarat teoreticke scifi do eteru. Odpoj sa od sustav a som zvedavy ako dlho budes nabijat svoj EV. A samozrejme ked na ekologiu kasles aby to bolo aj rentabilne.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nie som sedliak,
mám víziu a reálny ciel, ktorý je možné realizovať aj na sk.


Už dnes existuje:

https://youtube.com/watch?v=L8-JcEFtf

Tesla powers a whole island with solar to show off its energy chops
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Lol, batéria veľkosti desatiny Sahary. Chlapče, ty si kvalitne jebnutý.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ak si vieš predstaviť niečo tak primitívne ako Petržalku,
tak si vieš predstaviť aj batériu veľkosti sahary.

Ktorá môže byť rozmiestnená po celom svete.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

prečo? celé to dáš na Saharu a vodičmi obmotáš celú Zem. Pri prenose elektriny predsa nevznikajú straty :D
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ak mám niečo zadarmo a mám 60% stratu, stále mám 40% zadarmo.

To s tou saharou je príklad na predstavbu koľko energie je na zemeguli a netreba nič kopať ani vŕtať a môže ju mať každý.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Nemusíš nič zatieňovať. Miesta na solár je kvantum presne na tom mieste kde je ho treba.
Strechy, fasády, okná, cesty, chodníky atď...
Iste slnko nesvieti stále ale keď k tomu máš dostatočne silnú betériu ktorá ti robí buffer tak si v pohode.

Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

u nas na SR je malo svetla
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

1, biomasa je 100% bio. Vytvori len tolko CO2, kolko ho zo vzduchu absorbuje. Narozdiel od ropy ktora vezme CO2 mimo obehu (ulozene dakde v hlbinach zeme) a vypusti ich do ovzdusia.
2, Nevyzaduje baterie - staci stabilizovat vykon. Napriklad taka vodna elektraren a precerpavacka (pri nadbytku energie pumpujes vodu do vysky a pri nedostatku ju nechavas stiect cez turbinu) - alebo tie solarne elektrarne na principe zohrievania soli (generuju elektrinu az do schladenia = aj priblizne hodinu po zapade slnka => teda aj ked cez oblohu prejde nejaky mrak sa ti nezmeni prudko mnozstvo vygenerovanej E)
3, baterie ZATIAL niesu uplne eko. Ked konecne pride k tomu vynalezu ineho typu baterii (napr. zalozene na kondenzatoroch), tak sa situacia moze zmenit...
4, to iste solarka - daju sa vyrabat aj s inych materialov ktore niesu take "neekologicke" na tazbu - len maju potom nizsiu ucinnost (ale ak mas priestor, tak ta to v zasade netrapi).

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

5, nemozes sa do nekonecna spoliehat na ropu/ uhlie/ plyn. Ich zasoby su konecne. Stav planety ma tiez len urcitu kapacitu na tento humus (potom mozes cakat pocasie ako na venusi). Takze nejaky-ten tokamak bude casom nutny
6, vyhoda solarka a podobne je aj v lokalnosti zdroja k odberu = mas vyrazne mensie straty (bezne elektrarne nacenuju elektrinu x 2 lebo polovica "padne" na straty prenosovej sustavy) - t.z. ze solarko (vratane vyroby a vydrze a pod) by muselo byt cca 2x menej eko ako tvoja uholna elektraren (ktora sama o sebe je aj tak horsia ako solar, ale aspon je stabilnejsia ) aby sa rovnako oplatili.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

7, jadrove elektrarne - napriek ich problemom su dodnes stale najcistejsi / najlepsi zdroj energie (znecistenie radiaciou modernymi elektrarnami je minimalne). Dlhodobo udrzatelny (zasoby uranu su vyrazne lepsie ako ropy) a aj bezpecne (aj napriek Fukusime, ktora bola dost stara a na zlom mieste) a vzhladom na to kolko elektriny vytvoria sa po prepocte s rizikom ich problemi amortizuju na totalne minimum. Len hold pociatocna investicia + popularita.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

1.biomasa je bio, akurat, ze pestovat nieco, aby si to nasledne mohol spalit je vyslovene imbecilita, kedze pestovanie ide na ukor inych plodin, ktore sa daju jest. Oplati sa to lebo dotacie.
2. hydroenergeticky potencial na nasom uzemi je vyuzity na 85%, uz sa nemas kde roztahovat a stavat precerpavacky z dlhej chvile nie je rozumne, ale vodne elektrarne su dobry biznis - velmi vynosny.
3. suhlasim - dolezite to slovo KED.
4. FVE panely stoja zatial a dlho budu za staru backoru - jedine vyhody na stabilizaciu prenosovky, inak ich vyznam vo velkej energetike biedny, lokalne na vykryvanie spiciek - normalna domacnost sa z toho rentabilne tahat neda.
5. Nespolieham, ale politicke kecy o odstaveni spalovakov a tlacenim umelo do EV, su len tie politicke kecy.
6. straty sice su, ale oproti stabilite nie rovnocenny parameter.
7. JE - suhlas, ale zase len politika. Ziaden pseudo"eko" zdroj nenahradi za rovnakych podmienok konvencne zdroje, proti JE sa vedie boj.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

elektrika sa ekologicky spotrebúva, ale ekologicky sa nevyrába

Odpovedať Hodnotiť:
 

Iste, zmodernizovali sme spotrebu ale na elektrárne kašleme lebo to stojí peniaze. Lenže to nieje problém tej spotreby. Treba ekologizovať aj tu výrobu a hotovo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nevzeme, rakovinová ropná pro teroristická lobby je mocná. V Norsku totiž vládne víceméně lid narozdíl od zbabělých stád v CZ či SK, co si nechají sr*t na hlavu kdykoliv a kdekoliv.... a pak se diví a nadávají, přestože nic skutečně nědělají, podřadné národy
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

Chceš poznat co je dřina, kup si kolo Ukrajina.....
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Presne ako pises, je velmi smutne, ze tu na slovensku si ludia vedia povedat len v krcme a medzi sebou a ze ti ktori si povedia aj inde budu bud zaharuseny, alebo inak upadnu do stratena. Slovakom podla mna chyba kolektivna vola, ktora nepada na blahu jednotlivca, ale ktorej ide o spravny princip. Toto na slovensku absentuje a ako maly priklad zo zivota uvediem nemenovanu firmu, v ktorej 10 zamestnanci su nespokojni s platom, zarabaju 500 v cistom a chceli by 700. Ich veduci si vyberie troch a zdvihne im plat z 500 na 550 a zaradi ich na menej narocnu pracu, pricom ostatnym sa zhorsia podmienky a este budu buzerovani, dochadza k rozbitiu kolektivu, vzniku paranoje a hasterenia sa medzi sebou a hlavne zavist ktora ubije aj to posledne co z kolektivu ostalo. A tym sa to na slovensku vzdy konci.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

pises dobre, ale keby si ten co mu zdvihli plat z 500 na 550, co by si robil? ake to ma riesenie ?
snazme sa hybat v realite, tj. clovek s holou prdelou co zacina v zivote, nema rodinu ktora by sa o neho postarala.
PS: neutocim, realne sa pytam.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Prosim ta, len ich chudakov nelutuj, prid rano do prace a zistis ze poriadne tu pracu okrem teba robi este jeden clovek, zbytok firmy robi len tak aby ich nevyhodili alebo nerobi vobec nic, nic ich nezaujima, neposuvaju sa dalej, nevzdelavaju ani nezlepsuju, pasivne cakaju ze dostanu vyssiu mzdu len preto ze tam su. Ked si to cele prejdes zistis ze aj ten 500 eurovy plat co maju je vlastne vela. Najhorsie je natom to, ze ich motivacia a pristup by sa nezlepsili ani keby si im zodna na den zacal platit tisicku. Bud to v sebe mas a mas vnutornu motivaciu, alebo to nemas a bezohladu na vysku platu nebudes mat nikdy dost.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

To je pravda. Problem je, ze tu motivaciu a pozitivnu snahu roznymi metodami ubiju aj v ludoch, ktori ju maju. Pokial sa im nepodari vcas odtial ujst.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akurat detail, ze keby Nori nemali Ropu, z ktorej to vsetko financuju, tak by dodnes lovili len ryby.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Rybolov je ziskový byznis.

Slovenský dedo mal dva kone a uviezol 1 tonu sena ledva.
Nórsky dedo mal loď a uviezol 50ton rýb.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Okolo roku 1415 sa na 20metrovu rybársku loď zmestilo 100ton nákladu.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Každý súdi podľa seba,ľutujem ťa trpíš stockholmským syndrómom ..Problém je v tom,že východné štáty európy sa ešte úplne nepoddali diktátu zo západu,aj keď česi sú v tom napred..A nórsko je skanzen,pokusný králik neomarxizmu EU.Kde zatvárajú antisociálov do hotelov namiesto vezenia.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Očividne si niekde uviazol.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

unika ti pointa. nakup elektromobilu je pre krajinu vyhodny hlavne po financnej stranke. elektricke auta maju baterie,tie su nehorazne drahe s malou zivotnostou,takisto kazdy servis vyzaduje navstevu dobre vybavenej dielne a diagnostiku co sa takisto zaplati. z toho vsetkeho ide tym padom lepsia dan,nehovoriac o tom ze realne emisie su aj o nieco horsie nez pri spalovacich autach kedze vo vacsine krajin je elektrina z fosilnych zdrojov. cela tato EKO-elektro hovadina je nafuknuta do absurdnych rozmerov,uz aby to niekto zatrhol,lenze prachy su prachy tak nikto to nebude obmedzovat. ABSOLUTNE to nema nic spolocne s nejakymi vladami ludu a podobne
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

Same nezmysly. Tesla vyraba elektromobily od 2006 a nemali ziadne zasadne problemy s poklesom kapacity baterie. Teraz ponuka vymenu baterie majitelom Roadstera, ale t oskor kvoli tomu, ze vted ysa vyrabali smiesne male kapacity oprotitomu, co je teraz. Pokles tam je, ale nie je to zdaleka take tragicke, ako sa tu vacsina ludi snazi prezentovat. Urcite to nie je tak, ze po 4 rokoch ju musis menit.

Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 


CO sa tyka servisu, Tesla presne vie, o Ti treba servisovat a kedy, vobec Ta netahaju do servisu zbytocne, kvoli pravidelnym prehliadkam. Diagnostiku Ti spravia v noci na diaku, Ty si len najdes na displaji, kedy fakt treba ist do servisu. Pritom v aute nemenis skoro ziadne kvapaliny, ziadne rozvody, brzdove platnicky a disky sa skoro neopotrebovavaju, kedze auto skoro stale okrem nudzoveho brzdenia brzdi cisto motorom. Motor na v podstate neobmedzenu zivotnost, a aj keby ho bolo treba vymenit, je zalezitost cca 2 hodin.

A co sa tyka toho, ze elektrika sa vyraba z neekologickych zdrojov, z coh sa vyraba benzin? Vsetci co takto argumentuju, radi zabudaju, ze aj benzin sa vyraba. Vyroba benzinu nie je o nic ekologickejsia, nez vyroba elekrickej energie. Ale kym pouzivanie elektrickej energie je uz ciste, pouzivanie benzinu je rovnako ekologicky zavadne ako jeho vyroba.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

pises pekne, ale pod na debatu v realite. teoreticky som zaujemca o teslu 3, pokial by stala 30 tisic EUR. som obycajny clovek. cize to je daleko za mojim maximom, dajme tomu 2x nad limit, ale usetrim na nakladoch, olejoch, brzdach, remenoch a rozvodoch, atd.
problem tesly, o ktorom viem:
ak mi niekto skrkne lak, je to velmi drahe (cital som clanky), tak isto male odreniny.. viem, toto mas aj na benzinovom, ale vzdy sa najde niekto, klampiar, co to urobi za menej ako na tesle (cital som, neviem na vlastnej kozi)
dalej je kapacita v zime, je -15C (tuto zimu par dni po sebe aj v BA!), kolko prejdes v aute, ked musis kurit a si v kolone? OK, stale je to kapacita, ktora sa riesit da, neskor..
ale dnes je to zial, velmi, velmi drahe auto...
a ono to 30k nebude stat, lebo DPH!!! cize minimalne 36, plus importne cla, a rozne dane, ktore dnes na EV nie su, ale neskor budu.
alebo veris, ze masivne zdanovanie PHM sa strati a stat bue zit z coho?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To o com pises si nedomyslel. Ked sa cla, DPH a podobne voloviny zacnu udelovat aj na elektromobili uz najlacnejsi nebude stat 30k ale 10-12k. Ojazdeny kupis aj za 5k.

Hlavu pouzivam na myslenie nie aby neprsalo do krku.

Vsetko ca sa nakupuje vo velkom casom zlacnie a budeme si to moct dovolit aj na Slovensku.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

bude cestna dan, co tam po tom, ze nafta jazdi za 6c/100km, ked tesla za 3c/km, s tym ze ti naparia dan 4c/km ?
treba si uvedomit, ze ludia mozu kupit len to, na co maju.. pokial teda nezacneme zit s extremnym zadlzenim.
cize budem mat totozne drahe auto na prevadzku, len drahsie na obstaravaciu cenu, ako teraz... to je dobre pre koncoveho zakaznika?
v kapitalsitickom svete neexistuje EKO riesenie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Moc steneš.
Nie si ty chudáčik socialista?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Omylom som ti dal + za to sa ospravedlnujem :D .

Ale nesuhlasim ze v kapitalizme by sa nedalo najst EKO riesenie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No pointa unikla tebe. Batérie sú teraz drahé lebo sa nevyrábajú masovo. TESLA znížila cenu za KWH o 35 percent len tým, že bude produkovať vo veľkom. Každým rokom sa hustota zvýši min. o 8 percent a cena klesne. MODEL 3 má batériu v hodnote menšej ako 8k s dojazdom 350KM. A pôjde to dolu.

Životnosť batérie už nieje problém. Skúsenosti z s Modelu S ukazujú, že kapacita batérie klesne max. 5 percent za 100tisic km a potom už neklesá. Ak by klesla máš záruku 8rokov na výmenu. 1000cyklov bat. x 500km je pol miliona km.

Servis. V spalováku máš milión pohyblivých dielov a tekutín, mazania. V EV máš motor, batériu a jednostupňovú prevodovku. Potom už je len elektronika a software. EV skoro nepotrebuje servis. Taký fén ide 30rokov a nič sa na ňom nepokazí.

Že elektrina je z fosílnych zdrojov je výhovorka pretože stále lepšie ako páliť benzín. Aj tie elektrárne treba ekologizovať. O 5 rokov bude na trhu toľko lacných EV, že pochopíš, že je to budúcnosť.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

dufam ze mas pravdu, bodaj by si mal pravdu...
rad by som vypadol z panelaku do domu, a nabijal si EV pocas noci.. a rad by som, aby som mal dojazd cez 350KM za 15-20 tisic v novom aute. potom uz ano. sice k moru sa nedostanem, ale snad s 10 minutovymi prestavkami pri caji/kave/vode/pive ano. ale dufam, ze sa dostanem aj z BA do ZA v zime, ked bude kolona, a nebudem musiet mat 3 ponozky (kurenie z baterii).
POTOM ano, potom to bude famozne a rad zahodim benzin.
teraz saskujem s bandaskami, pretoze benzin na SK je extremne drahy, v zahranici mam o 20c lacnejsi, lenze liat do bandasky, potom z nej do nadrze = cas, spina.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Pokial dobre viem, tak uhlie je domena skvor ciny. Ropa skvor saudov. V amerike maju tiez na vychode blby mix ropa+uhlie (zapad okolo kalifornie je na tom podstatne lepsie).
Zvysok sveta ale vratane EU ma zaujimavejsi mix energie a napriklad taky island ma takmer vyhradne eko energiu (geotermo vdaka sopkam). Takze tvoj argument je blbost.

PS taky detail - mnozstvo sajrajtu z ropnej elektrarne a ropneho auta je na 1L ropy horsi pre auto. Preco? Lebo auto musi byt pojazdne, male a lahke - co pri elektrarni neplati...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na tie obrovské dane za autá? Dúfam že nie
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

na rozdiel od norov na to nemame adekvatnu infrastrukturu. ak by do novych projektov viac pridavali nabijacie stanice(do garazi) bolo by to ine. danove ulavy etc su zaujimave ale to parkovanie zadarmo a dane mozno ajtak budu rusit lebo sa na to uz vela norov stazuje. a este aby som nezabudol, posielam elektrinu ...
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Kolko elektriny si poslal ? Nic mi nedoslo
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Ale doslo, inak by si neodpisoval
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Nikde nic, ani v spame. Dal si dobru adresu?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pravda .. parkovat uz zadarmo nebudeme ... CYPERSKA EEI sprivatizovala velke mesta ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dilema. Bud mat v aute zimu ako v psinci a dobry dojazd, alebo si ho skratit elektrickym kurenim.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Luxusnejsia verzia za priplatok bude mat aj piecku na drevo
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

To mi pripomina ten elektrobus co testovali tuto zimu v Bratislave - kurenie mal na naftu :)))
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

A ktorý autobus nekuri naftou?

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Najvyssia verzia sa bude volat "Michael Bay Edition" a na vykurovanie bude pouzivat atomovy reaktor. Sucastou vybavy bude dozimeter a povodna Nokia 3310 (nic ine neprezije pripadnu havariu).

Uranove tyce bude mozne zakupit na kazdej pumpe. Moznost dobijania baterie z reaktora bude sucastou doplnkovej vybavy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Sadnúť si do predhriateho autá, keď je ešte pripojené k elektrike bez hluhu a exhalatov, ma zaujíma viac ako dojazd, keď cestujem každé ráno 20km do roboty.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

smutne ze cestujes len do roboty a nikam inde.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Keďže som 8 hodín v robote cestou nákup a chcem byť s rodinou, niečo spraviť okolo domu kam by som ešte išiel?
Lyžiarske stredisko aj les mám za dedinou.
Do akvaparku idem na bicykli.
Na dovolenku chodíme letecky.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

neda mi nerypnut si, a co nejdes s MHD ?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Alebo si priplatit za funkciu predohriatia motora a interieru ;)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Priplatiť si môžeš ale v garáži v rodinnom dome by som dieslom nekuril a diesel nepredhrieval.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zase niekto s predsudkami?
Tak počítajme. Na 100km spotrebuje TESLA cca 20kw takže model zo 100KWH batériou má dojazd tých 500km. Teraz ak zapneš kúrenie tak to má tak 2KW. Ak by si teda kúril na max celú jazdu tak sa ti dojazd zníži o 10 percent, čo je 50km z 500. Lenže reálne keď vykúriš tak už udržiavaš a stačí ti aj 1kw kúrenia. Vtedy je to len 5 percent, čiže cca 25km. Takže o čom sa tu bavíme. Vieš o tom, že keď si v spalováku zapneš kúrenie alebo klímu môže sa ti spotreba zvýšiť až o 2L?
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

No pokial mas motor 0.8L, aleb nejaky 1.0L trojhrncek, tak tam klima, aj zapnute dialkove svetla a hmlovky dokazu dost zdvihnut spotrebu, to mas pravdu :)

Pri normalnom motore je taky vykonovy prebytok, ze ti spotreba stupne maximalne tak 1-2dcl. Problem elektroaut je, ze v chladnom pocasi tie baterky ochladenim prudko stracaju kapacitu a teda dojazd zrazu je stretinovy, alebo i mensi. Nielen startovaci prud baterie sa znizuje a doba poskytnutia skracuje pri teplotach klesajucich pod 0'C, ale aj celkova kapacita sa skor straca a ta ktora ostava sa stava tazsie vyuzitelnou vdaka hustote elektrolytu.

Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Elektromobil sa ráno zohreje keď je ešte pripojený k elektrickej sieti.
A človek si sadne do vykúreneho autá.
To ma zaujíma viac ako dojazd, keď idem každé ráno 9km s deťmi do školy a 8km do roboty.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

webasto dokaze to iste aj bez elektriny :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Aj v garáži rodinného domu?
Bez rizika otravy?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ked mas auto dnu tak naco ti ho vyhrievat? v garazi mas 10-15 stupnov celu zimu. alebo si mozes dat vyhrievac bloku motora ako pouzivaju vo finku. zapojis kablik do narazniku a prekne ti casovat vyhreje motor. maju to na kazdom parkovisku vonku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

10-15 stupňom mám v špajzi.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Este si zrataj zmensenu kapacitu baterie pri minusovych teplotach. Ked si zoberies nadupanu teslu a zratas, ze baterky pri mrazoch proste nechcu fungovat + kurienie v aute + svietenie, tak ti z toho vypadne, ze ani cestu Ba -> Ke nespravis ... takze nejde o predsutky, ale realitu. Na mojom aute je zanedbatelny rozdiel spotreby jar/jesen vs zima/leto (kurenie, klima). V aute sa kuri teplom, ktore by inac islo do radiatora pred motorom, takze ziadne navysenie spotreby sa nekona. V lete je len velmi zanedbatelny rozdiel spotreby ...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

veľmi zanedbateľný možno kvôli tomu, že si to nikdy nesledoval. Vykurovanie síce nemá vplyv, ale klíma mi na 2l dieseli (140 koní) pridávala zo 4,5 na 5,5l, čiže nejakých 23% zvýšenie spotreby. V zime síce vykuruje zo stratového tepla, ale studený motor zvýšil spotrebu počas prvých 10km aj na 6,5-7l, čiže 50% navýšenie, pri dlhšej ceste možno o 10%. Samozrejme elektromobil na tom nie je o nič lepšie, práve naopak, aj horšie, ale ten rozdiel nie je tak zásadný a určite sa nedá tváriť, že spaľovacie motory túto nevýhodu nemajú
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Kazde jedno tankovanie mam zapisane v appke FuelLog, od momentu ked som kupil auto (u posledneho 760 dni). Takze to sledujem dostatocne presne :) ... mam 2l / 180k diesel a rozdiely v spotrebe v jednotlivych rocnych obdobiach su vyslovene na urovni statistickej chyby. Viac na spotrebu vplyva styl jazdy a typ cesty (mesto / mimo / dialnica). Casto jazdim cestu Ba -> Ke a s5. Chodievam cez madarsko a tankujem vzdy tesne pred a tesne po ceste. V priemere natankujem 37L paliva. S rozptylom +- 1L ... v najhorsom pripade to je len cca 5% rozdiel spotreby na 490km ... takze ziadne 23% navysenie ako ty spominas ...

a anyway. Never tomu, co pise palubny pocitac. Zatial som nemal auto, ktore by si meralo spotrebu spravne. Vzdy to je znacne +- a jedine presne meranie je sledovanim doplnania paliva (idealne na tej istej cerpacke a stojane).
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Na atmosferickom benzine 2.0 (99kW) aj 1.8 (95kW) som rozdiel v spotrebe pri pouzivani klimy postrehol mozno tak 1dcl, ale aj to skor pripisujem kvalite benzinu a statistickej odchylke ;-)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tie maximalne vykony motorov pises zbytocne, zalezi len na okamzitom vykone potrebnom na pohon auta. Ten zavisi od hmotnosti a od stylu jazdy - zrychlenia. U osobnych aut je to okolo 10-15kW. Keby ti motor daval stale 99kW, mal by spotrebu okolo 100 litrov na 100km.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vidis, ja nemam problem ani s jednym ani druhym. v zime zapnem webasto, kde je spotreba minimalna a za 20min mam vyhriate auto aj motor. a v lete stiahnem strechu a nepotrebujem klimu. taka Tesla sa moze vypchat oproti mojej spotrebe 3,9 mimo mesto. pri cene toho auta a nakladoch na moje sa mi to nikdy nevrati bohuzial. ale ten vykon je uzasny a kto v Tesle nesedel a neskusil z 0 na 100 pod 3 sekundy nevie o com to je. co sa normalneho zivota tyka, neoplati sa to. vobec sa to neoplati. pohonne hmoty by museli byt 3x drahsie ako teraz a potom to bude davat zmysel.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tak isto to nieje lacné ako jazdená oktávka. Model S je luxusný sedan, ktorý je v kategórii s S8, Jaguarmi, 7mičkovými BMW a podobne. A zrýchlenie má ako superšport. Takže ťažko to môžeš takto porovnávať. Ale keď budeš mať vedľa seba Golf benzin a eGolf elektricky s dojazdom 500km za rovnakú cenu tak hádaj čo si vyberie vačšina ľudí po zarátaní paliva?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

24kWh na 100km je model S, to je 2,88e plus mesacny poplatok ze distribuciu je cca 8eur dajme tomu. to znamena, ze ked spravis 1000km mesacne v priemere ta to bude stat nejakych 35e plus kurenie a straty zimou dajme tomu 40-50e mesacne plus leasing 65 000eur za auto. pri cene 1,2e za liter dieselu a spotrebe 6L je to 72e ale leasing je 1/3. plus zarataj cas cakania pri nabijani, ktory ma hodnotu podla toho kolko zarabas alebo podla toho na kolko si cenis svoj cas ty sam. super charger bude urcite drahsi, takze ak sa rozdiel este zmensi, nebude to davat zmysel. pneumatiky menis na oboch. udrzba je jediny plus bod pre elektro. ja teslu milujem ale za tu cenu je to chore. bohuzial.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A kedy to bude? Sucasny golf vs egolf som daval do porovnania v minulej debate - rozdiel na PHM pri cenach benzinu 1,4€/l a spotrebe 7l priemer (schvalne davam vyssiu cenu aj spotrebu) predstavuje pri nakupnych cenach rozdiel 100-120k km a to bez toho aby sa egolf vobec pohol. Realne to moze byt na urovni 150k a viac km. Pri rocnom najazde 20k km je to 7 rokov a az potom zacinas setrit (mozno, iluzie ako sa EV nebudu kazit nechajme fakt pre naivnych). Tato situacia je dnes => dnes si egolf nekupim z ekonomickeho hladiska. Ked budu ceny vyrovnane - a tie este velmi dlho nebudu, potom znovu pride prepocet a ludia kupia to, co ich vyjde lacnejsie + ked bude doriesena infrastuktura (ked to nemam dnes kde nabit, moze to stat aj rovnako ked ma to neskutocne obmedzuje a znovu je dolezite to ). Pri vyssom najazde rocne sa oplati dizel, kedy sa ten rozdiel vykompenzuje este skor a vyjde to znovu +/- rovnako.
Odpovedať Hodnotiť:
 

benzin, klima neklima, zerie tak ci tak okolo 8L
klima mi zvysi spotrebu mozno o deci..
koni aj litre mam viac nez tvoj dizel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mylis sa, na 100km spotrebuje kazde osobne auto (aj Tesla) cca. 10kW. Akurat dojazd zle ratas a nevies, ako elektromobily pouzivaju bateriu. Sice jej kapacita je 100kW, ale kvoli zivotnosti sa bateria vyuziva len v rozsahu 30-90% kapacity (+/- 5%). Auto hlasi vybitu bateriu uz vtedy, ked je v nej este 30% energie. Len vdaka tomu je mozna zaruka 8 rokov na 10% pokles kapacity. Cim hlbsie sa ta litiova baterka vybija, tym viac sa skracuje zivotnost. A cim viac doplna sa nabija, tym viac riskujes poziar.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty si na omyle. pozri si Wiki kolko je deklarovana spotreba Tesly v USA. presne 24kWh na 100km. to nie je vymysel to je namerany udaj.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elektromobily sú zatiaľ nevhodné akonáhrada klasických áut. Hybridy sú ideálne. V mestách by to znamenalo takmer okamžité zlepšenie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A proto má Tesla už 1/3 trhu ve své třídě luxusních velkých sedanů, zatímco BMW, Mercedes či Audi paběrkují? :-D
Hochu, za ten tupý příspěvek ti někdo zaplatil, nebo jsi tupý ty? :)
goo.gl/AhEAH2
V Evropě je to téměř stejné
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

Elektrické autá su veľmi vhodné len sú trochu drahé lebo je to novinka. Tesla razom znížila náklady na KW o 35 percent len tým, že postavila Gigafaktory. Keď to urobia aj ostatní výrobcovia a začnú si konkurovať, budeš tu mať lacné alektro autá všade. A zároveň z ich adopciou budú prudko pribúdať aj nabíjačky. A neboj nabíjanie bude rýchle za 10-15min.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

vsetko je o peniazoch
keby neboli e-auta tak danovo a dotacne zvyhodneho a na druhej strane spalovaky tak danovo zatazene tak sa ziadny boom e-aut nekona

len som zvedavy dokedy im vydrzi to dotovanie a odpustanie myta, parkovneho,.. pre e-auta :) :)


Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

+1<br>
<br>
a este pridam :: norsko ma ROPU, nech prestanu predavat menej
<br><br>
to je sice pekne ze v norksu bude cistejsi vzduch {zalezi ako vyrobia elektriku ale dajme to ze to bude lepsie} ale stale predavaju ropu a vzuch na planete sa znecistuje
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je rozdiel znečisť vzduch modernou tepelnou elektrárňou a starým dieselom.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Áno ale to je len preto, že je to nová technológia. Cena batérii prudko klesá. Z roka na rok o 35 percent vďaka TESLE. EV potrebovali dotáciami uviesť na trh. O 5 rokov ich nebudú vôbec potrebovať. A spaľovacie autá sú zaťažené daňami preto lebo reálne emisiami spôsobujú škody na prostredí, obývateľnosti miest a predčasné úmrtia.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Cena batérii prudko klesá. Z roka na rok o 35 percent vďaka TESLE.

KLESA alebo KLESLA ?

pretoze potom o 5 rokov klene na 1/10
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no pokiaľ by spaľovacie autá zdanili za znečisťovanie prostredia a elektromobily sa vyrábali vo veľkom, cena by bola rovnaká/nižšia u elektromobilov.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Rovnako ako parkovacia politika a MHD vs IAD.
Na co zlepsit katastrofalne zlu a drahu MHD, radsej spomalime IAD cervenymi vlnami, zhorsenym parkovanim a vsetko spoplatnime x3. MHD je zrazu " vitaz" aj ked je stale katastrofalne zla a draha.

Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ten samozvany ING ktory je zodpovedny za cervene vlny v BA a inde je keket, ktory nechape, ze vdaka cervenej vlne neodradi ludi z aut, len je viac emisii v tom ejho mestecku. nech skape.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

lenže v severských krajinách má každé parkovacie miesto elektrickú prípojku, kde zapájajú v zime ohrev motora aby ráno naštartovali. u nás to nepôjde tak ľahko.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

U nas by od pripojok sli predlzovacky k najblizsim obydliam kakaovnikov a zahradnym chatkam :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Jakže! Tukabel, tukabel, tukabel!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bol som v Norge pred dvoma týždňami a od vtedy Nórsko volám Teslaland ;-) Toľko tesiel a elektrických BMW ako u nás škodoviek. Model X miestami ale Tesla S aj ako taxík a teda na každom kroku samá Tesla....to je niekde úplne inde ako tento banánistan ;-)
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Tento banán na to nemá príjem ..
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Príjem by aj bol, ale čo z toho keď sa polovica stratí v čiernej diere
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

ale netrep. HDP SK nie je ani 100bn eur a Norsko skoro 380bn
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nehovorte mi, že na Slovensku nie sú peniaze. Z každej limitovanej edície auta za státisíce je na Slovensku aspoň jeden kus a BMW/Audín/Mercedesov na uliciach vidieť častejšie, ako v Los Angeles.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

s priemernym median platom 630eur asi tazko ziskas teslu, hoci aj model 3 jazdeny, tak nehaluz.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V Belgicku to iste. Kazdy 5ty lolo tu ma Teslu model S.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elektromobily sú zatiaľ nevhodné akonáhrada klasických áut. Hybridy sú ideálne. V mestách by to znamenalo takmer okamžité zlepšenie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

najprv som sa ta chcel spytat co to tu splietas, ale potom som si vsimol tvoje meno...
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

....musime zabezpecit pevnu sadzbu za istice tak, aby sa to neoplatilo, alebo aby si ludia vymenili istice za slabsie, ved do buducnosti to aj tak zdvihneme, ked uz bude penetracia elektromobilov dostatocne vysoka. Takze efekt bude ten, ze "tankovanie" sa vyrovna fosilnym palivam a o prijmy z rozkradnutych dani sa nemusime bat.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Nepotrebuješ nutne nejaký brutálny istič lebo aj tak väčšinu dňa keď prídeš s práce auto stojí vonku. Za tých 12-16 hodín ho nabiješ v pohode aj s obyčajnej zásuvky. Okrem toho môžeš použiť cenu nočného prúdu. Navyše málokedy dobíjaš plný dojazd 300-500km. Normálne ti stačí doplniť čo si prejazdil do práce a späť. Ak treba rýchlo dobiť skočíš na SuperCharger.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ty mas v praci miesto pre parkovanie?
ja nie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

N Slovensku to nemá šancu... tu je najviac aút predávaných do 15-16000€. Ľudia na to skratka nemajú ... solídne elektroauto stojí ďaleko za hranicou 30000€, až na výnimky (Tesla 3, Chevy Bolt). Tesla S či WV ePassat sú poriadne drahé ... BMW i3 je škaredé, malé a s malým kufrom a veľkou cenovkou.

Ďalej u nás nie je infraštruktúra a využiť sa dajú len ak máte dom.

A ešte aj tá dotácia je prešpekulovaná a samozrejme neplatí pre Tesla..

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pekne zhrnuté.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To je síce pravda ale napr. jazdený plugin hybrid Opel Ampera alebo Volt sa dajú kúpiť za cca. 13tisíc.
A ostatné elektroautá za nízke ceny tu budú za cca 5rokov. Potom už nebude výhodné kúpiť si spaľovací motor pretože keď porovnáš cenu údržby a paliva tak EV bude ďaleko lacnejšie.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

na slovensku je to 100%, snad kazde ma alternator a baterku
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jasne, ved zaradis jednotku, tocis starterom a ides
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak tak - som realne vyuzil kedysi na aute, ked mi chcipol v zatopenom podjazde od zaplavenia rozdelovaca :) Baterka bola nastastie len par mesacna, cize este silna a starter to zvladol jedna radost :) ... po vytiahnuti som odkopil rozdelovac, vyutieral kapesnikom, zaklapol, nastartoval a pekne pokracoval v ceste domov :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Som zvedavy, ako im vydrzi to pakovanie zadarmo, ked bude mat elektromobil kazdy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nijak, zrusenie otazka kratkej doby
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mam elektricky motorcek v palivovom cerpadle, v kazdych dverach dalsie 2 el. motory, ventilator , starter, ... ba dokonca ich mam zopar aj v autoradiu ;-)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mne ten v autoradiu, ktory mi odklapa 2DIN display v zime strajkoval, tak som mu par krat rucne dohovoril a uz poslucha :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

nori nemaju fica
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Daj do vyhladavaca : Who Killed the Electric Car
Je to zaujimavy dokumentarny film.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár