neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Chrome zvýšil rýchlosť, častejšie bude vykresľovať stránky so 60 fps

Značky: Chromerýchlosť

DSL.sk, 31.1.2017


Tvorcovia webového prehliadača Chrome uskutočnili vo svojom prehliadači viacero vylepšení, ktoré výrazne zvyšujú rýchlosť vykresľovania stránok.

Zmeny boli uskutočnené postupne v priebehu posledných mesiacov, vývojári ich oznámili v pondelok.

Displeje počítačov a mobilných zariadení zvyčajne obnovujú obraz so snímkovou frekvenciou 60 Hz. Chrome sa tak snaží vykresľovať aj dynamické stránky po prípadných zmenách s rovnakou snímkovou frekvenciou 60 fps.

Keď je ale JavaScript kód realizujúci zmeny náročný respektíve samotné uskutočnené zmeny sú náročné na renderovanie, prehliadač nemusí stihnúť obnovovať stránku plynulo a s plynulou animáciou zmien so 60 fps. Teraz ale Google uskutočnil výrazné zvýšenie efektívnosti samotného vykresľovania, po ktorom bude plynulo na danom hardvéri zrejme renderovaných viac náročných stránok ako doteraz.

Konkrétne boli uskutočnené tri optimalizácie. Optimalizácie okrem zrýchlenia vedú aj k nižšej záťaži procesora, nižšej spotrebe a teda predĺženiu výdrže mobilných zariadení.

Ak príde na stránke k zmene, prehliadač musí určiť ktoré prvky musí znovu vykresliť a u ktorých môže použiť ich vyrenderovanú podobu z predchádzajúcej vykreslenej snímky. Nová optimalizácia si podľa popisu pamätá jednotlivé príkazy použité k samotnému vykresľovaniu jednotlivých grafických a textových prvkov a vie identifikovať vizuálne sa neprekrývajúce podmnožiny. Ak sa niektorá takáto podmnožina nezmenila, Chrome použije jej vyrenderovanú podobu z predchádzajúcej snímky. Táto optimalizácia skracuje priemerný čas vykreslenia snímok o 35%.

Zároveň má Chrome stránku rozdelenú na štvorcové dlaždice, pričom doteraz prekresľoval všetky celé dlaždice zasiahnuté zmenami DOM modelu stránky. Teraz ak zistí, že sa zmenilo málo pixelov, použije kópiu celej dlaždice z prechádzajúcej snímky a aktualizuje iba zmenené pixely. Prekreslenie dlaždice sa vďaka tomu priemerne skrátilo o 40%.

Treťou optimalizáciou je intenzívnejšie využívanie akcelerácie pomocou grafického GPU procesora, ktorá sa teraz využíva aj na komplexnejšie renderovanie a napríklad zlepšuje rýchlosť animácií, plynulosť posúvania stránky na moderných HTML5 a SVG stránkach a zlepšuje odozvu.

Prvé dve zmeny boli uskutočnené na všetkých platformách, intenzívnejšie používanie GPU sa zatiaľ týka Windows, macOS a Androidu ale nie Linuxu.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci


inzercia



Diskusia:
                               
 

Ľudské oko aj tak vidí iba 15fps.
Odpovedať Známka: -7.7 Hodnotiť:
 

Lenza na ddos utoky uz nebude treba hackovat os.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

moje oko vidi aj 150 FRAPS
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Fčera som fidel cca 153 FRAPSov. Vysopáfali zrno f záhrade.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Boze .. ty trulo...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak teda odporucam nastavit obnovovaciu frekvenciu na svojom monitore na 15Hz a vyskusat si to.

V skratke, je velky rozdiel medzi:
1. neuvedomovanim si cierneho obrazu pomedzi 15Hz snimkami (ako to je pri premietani analogoveho filmu, alebo pozerani na CRT monitore)
2. vnimanim plynuleho pohybu
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

bezproblemov ludske oko zachyti kmitanie 50Hz, uz davno si nevidel CTR monitor/televizor
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

75Hz som na mojom CRT monitore videl ao blikanie. 85Hz už bol krásny stabilný obraz.
Tak isto vidím rozdiel pri 30 a 60 snímkovom videu.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Presne ja to iste a este aj ked svietila klasicka ziarovka casto som vnimal blikanie, teraz mame na firme neonky a ide ma mrdnut ked to pol dna blika a kolegovci nic neregistruju.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Klasicka žiarovka a blikanie?? :D to si robíš srandu? Tam je to vlákno žeravé aj pol sekundy po zhasnutí, čiže sieťovú frekvenciu si isto nemohol vidieť.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Pol sekundy to nebude, skús do série so žiarovkou zapojiť diódu. A potom skús počítať, nie prsty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neonky aj ziarovky blikaju nie 50 krat, ale 100 krat za sekundu!!! Ziarovky totiz svietia aj v kladnej aj v zapornej polvne prudu.
Aj mne vadia neonky, takze aby nam to nevadilo neonky by museli blikat asi 200-300 krat za sekundu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Firma Macko a syn.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Však si urob svoj frekvenčný zdroj, menič, a môžeš žiarivky napájať aj 500Hz, len prvá sa Ti poďakuje tlmivka. :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Poznam. Mal som 100Hz, a to ako keby som pozeral na stenu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pozor, to sú dve rozdielne veci - obnovovacia frekvencia zobrazovacieho zariadenia a snimkova frekvencia animácie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

15 fps vidim ked som uplne ozraty a nahuleny. Dokonca vidim aj trojmo. Piloti vidia aj 255 FPS, ono sa to da zmerat.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

cca 25% ludi vidi viac ako 60 FPS preto je 60 FPS takpovediac standard
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Inakpovedane, podla relevantnych prispevkov je zobrazovana statisticka hodnota standardneho vnimania rychlosti vykreslovania priekazne odvadzana zo schopnosti vnimania rychlosti vykreslovania konkretnym typom citatela, eventualne dokonca i menovatela.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

stale slabsie a slabsie, zaber clovece !
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Amplituda harmonickost kmitania nezvysuje.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Akože na čom, obyčajný pohybujúci sa obraz? Tomu veľmi neverím, už nad 120 Hz je problém ABXovať.

Ale blikajúce svetlá nie je problém ani 500 Hz, stačí prudko pohnúť okom a hneď vidíš, či LED bliká alebo svieti.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nosis okuliare ci rovno palicku?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Jasne 15fps hlavne ze ked pozeras YouTube tak hned vies a okamzite vidis ked je nejake video 60fps, ze je to omnoho plynulejsie ako bezne videa ktore maju 22 alebo 25 alebo 23.3 fps. Omnoho lepsie sa na to pozera...
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Obvious troll is obvious
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"Ak príde na stránke k zmene, prehliadač musí určiť ktoré prvky musí znovu vykresliť a u ktorých môže použiť ich vyrenderovanú podobu z predchádzajúcej vykreslenej snímky."
Tesime sa na novy typ reklam, vo vacsom rozliseni, s vacsim poctom FPS a samozrejme so 100% vytazenim CPU ci GPU :).

A to vsetko bez servisneho poplatku ci vypinania ceskych reklam!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

O takom, že adblock, si už počul?
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

A o takom ze adlock nie vsade funguje + su weby, kde ho mam vypnuty. O takom si pocul?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

na DSLku mozes mat povolene reklamy, občas sú vtipné

http://dopice.sk/j2f
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

A v Tesle autopilota. Ten sa s tym tiez nesere.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ale nájdu sa aj praktické reklamy.
Minule s dal zvýšiť výkon motora o 233%
Odpovedať Hodnotiť:
 

hmm, niečo sa mi tu nezdá... http://dopice.sk/j2r
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na dslku sú reklamy v 0,5fps
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mohli by radsej riesit pamat.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

naopak, oni ju uz riesia. tieto optimalizacie budu znamenat zvysenie pamatovej narocnosti :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a nebude to emilovmu notebooku rychlejsie vybijat baterku ?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Vďaka konkrétne trom uskutočneným optimalizáciám nebude.
Alebo iba nezanedbateľne menej, povedzme 1.1 krát.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Toto je cista absurdita. H/W video decoding a dalsiu akceleraciu podporuju na ChromeOS a Androide ale nie na Linuxe! ChromeOS, co ma 99% kodu spolocneho s GNU/Linux. Najma ak ju uz raz podporovali a de-facto ju staci iba zapnut. A co je este vacsi nonsens, je to ze ju nechcu umoznit zapnut ani cez flag.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Linux nezaplatil, tak to proste nejde
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár