Microsoft dnes opäť o niečo spresnil požiadavky na hardvér pre pripravovaný operačný systém Windows Vista, ktorého edície pre domácich užívateľov budú vydané v januári 2007.
Dnes ale spoločnosť zároveň vydala prvú beta verziu nového nástroja, ktorá otestuje užívateľov počítač na kompatibilitu s Windows Vista, prípadne poradí, ktoré komponenty je potrebné upgradnúť.
Windows Vista Capable
Hardvérové požiadavky na Windows Vista sú rozdelené na dve kategórie, na Windows Vista Capable hardvér a Windows Vista Premium Ready hardvér. Novopredávané počítače kompatibilné s Windows Vista budú označené jedným z lôg s rovnakým pomenovaním.
Na Windows Vista Capable počítačoch bude možné používať Windows Vista, niektoré funkcie vyšších edícií, najmä Windows Aero rozhranie, ale môžu vyžadovať lepší hardvér.
Pre kompatibilitu s Windows Vista Capable musí byť počítač vybavený moderným procesorom s frekvenciou minimálne 800 MHz, 512 MB pamäte a grafickou kartou kompatibilnou s DirectX 9.
Windows Vista Premium Ready
Počítače Windows Vista Premium Ready budú dostatočne vybavené pre využívanie všetkých funkcií všetkých edícií Windows Vista.
Windows Vista Premium Ready budú vyžadovať 1 GHz 32 bitový alebo preferovaný 64 bitový procesor a 1 GB pamäte.
Vyžadovaný je minimálne 40 GB harddisk s aspoň 15 GB voľného miesta. Vyžadovaná bude DVD-ROM mechanika, audio výstup a možnosť pripojenia k Internetu.
Grafická karta musí byť kompatibilná s Windows Aero rozhraním, požiadavky na grafickú kartu sme podrobne rozoberali v tomto článku. Grafická karta bude musieť podporovať DirectX 9 s WDDM driverom, podporovať Pixel Shader 2.0 a farebné režimy s 32 bitmi na pixel. Množstvo potrebnej grafickej pamäte závisí na rozlíšení monitora, podrobnejšie je špecifikované v tomto článku.
Windows Vista Upgrade Advisor Beta
Úplnou novinkou je sprístupnenie beta verzie nového programu Windows Vista Upgrade Advisor pracujúceho pod Windows XP.
Windows Vista Upgrade Advisor Beta
Tento umožňuje užívateľovi zvoliť funkčnosť, ktorú od PC s Windows Vista požaduje, program mu následne doporučí vhodnú edíciu a prevedie test kompatibility hardvéru a ovládačov, v ktorom mu prípadne doporučí upgrade jednotlivých komponentov.
Výber požadovaných funkcií, dole doporučovaná edícia
Následne Upgrade Advisor overí základný hardvér a doporučí potrebný upgrade.
Kompatibila hlavných komponentov
V poslednom kroku preverí kompatibilitu periférií a dostupnosť ovládačov pre Windows Vista v súčasnosti. U zariadení, ktoré nemajú dostupné ovládače pre Windows Vista, sa samozrejme môže situácia ešte do vydania finálnej verzie Windows Vista v novembri respektíve januári 2007 zmeniť.
Zariadenia bez ovládača a s ovládačom
Nový softvér je možné sťahovať z tejto stránky. V budúcnosti bude rozšírený napríklad aj o kontrolu kompatibility konkrétnych inštalovaných aplikácií a pribudnú tiež ďalšie jazykové verzie, keďže v súčasnosti je dostupný len v angličtine.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fiskin
Od: fiskin
|
Pridané:
18.5.2006 22:52
ten program je srandovny, vraj mam na iba 4.91 gb volneho miesta, (asi myslel C) to je velmi malo, ale to ze tam hned vedla su dva 160gb disky, ho vobec netankuje, a odporucil mi ze si mam kupit vacsi disk :-))))))))))
|
|
fuli
Od: fuli
|
Pridané:
18.5.2006 23:05
asi preto, lebo Vista sa ti bude instalovat prave na C ;-)
|
|
jojo
Od: jojo
|
Pridané:
18.5.2006 23:08
no asi preto, ze predpokladaju upgrade xp a ten sa da spravit len zrejme na systemovom C disku...
ked mas iny disk, na ktory to chces instalovat, tak si to samozrejme nevsimaj...
|
|
fiskin
Od: fiskin
|
Pridané:
18.5.2006 23:18
ak to bude upgrade? tak mi ho predaju i za upgrade cenu? ale myslim ze pri cistej instalacii, to mozem naistalovat kam chcem, tak by mohol skontrolovat vsetky disky, ci na niektorom nie je dost miesta.
|
|
Tomo
Od: Tomo
|
Pridané:
18.5.2006 22:55
mne to vypise daku chybu WINSAT.. co s tym?
|
|
Fero
Od: Fero
|
Pridané:
18.5.2006 23:00
Toto robi aj mne sprosty MS
|
|
dusky
Od: dusky
|
Pridané:
18.5.2006 23:10
a mas windows xp? toto funguje len na xp
|
|
Fero
Od: Fero
|
Pridané:
18.5.2006 23:17
asi ano winver mi vyhodi
Windows XP profesional
Version 5.1 (Build 2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519 : service Pack 2)
:))))))
Jedine ze program co zistuje kompatibilitu nie je kompatibilny.
Alebo funguje na takom principe, ze ked ho spustis pojde aj Vista :D
|
|
red
Od: red
|
Pridané:
18.5.2006 22:56
dalsia picov*na od MS stavim sa ze cez to urcite aj licencie overuju lebo od nich je u mozne fuckt secko
|
|
falus
Od: falus
|
Pridané:
18.5.2006 23:01
WTF???
Windows Vista Upgrade Advisor could not run Winsat. System compatibility status could not be evaluated.
|
|
igor
Od: igor
|
Pridané:
19.5.2006 0:39
ten isty problem :\\
|
|
Fero
Od: Fero
|
Pridané:
18.5.2006 23:33
Btw. to ze gui vyzaduje podporu grafickej by nemalo odlachcit procesor? Skusal som XGL na Kororaa Live a procesor bol na 0% a graficka ani nezvysila otacky. Nehovorim o tom ze XGL dokaze viac a je krajsie(zalezi od managera) ako AERO z astronomickymi poziadavkami. A to este chcu predavat :)) (XGL je zadarmo)
|
|
Ciapka
Od: Ciapka
|
Pridané:
19.5.2006 0:27
milujem ked tu pisu taky retardi ako ze bude overovat licencie...ked si socka a nemas na win tak drz hubu a nie ze boha oni odomna chcu aby som si kupil system... radsej drz hubu a bud rad ze mozes win vobec pouzivat bez toho aby si si ho kupil...a ak sa ti nepaci tak prejdi na nieco ine...
|
|
uncle Bill
Od: uncle Bill
|
Pridané:
19.5.2006 1:20
napisal si to vyborne! suhlasim s tebou! je tu vela curbesov, ktori popisu hafo somarin....naco vobec pisete ze sprosty MS a pod veci, ked je podla vas sprosty, su alternativy! ;) Linuxovych distribucii je viac nez dost! Ved vy ste predsa husti tipkovia, nieste odkazany na klikacky vo Win! ;) skoda pozerat tie diskusie k clankom
|
|
Fero
Od: Fero
|
Pridané:
19.5.2006 8:11
Win mam originalny aj ked iba koli praci(tymto chap ze vyvijam app. aj pod win), normalne pouzivam Ubuntu GNU/Linux (aby som bol uplne spravny), ked mi tento program vyhodi error report tak mam podla licencie plne pravo povedat "Sprosty MS".
Takze dakujeme ale vy do finale nepostupujete :D
|
|
ondrej
Od: ondrej
|
Pridané:
19.5.2006 9:18
ako dlho si studoval tie vyrazi?
|
|
Fero
Od: Fero
|
Pridané:
19.5.2006 9:22
Mal som asi 7 mesacny seminar a chodil som do specialnej skoly :)
|
|
Fero
Od: Fero
|
Pridané:
19.5.2006 9:24
pardon myslel som skolky do skoly som sa nedostal...
|
|
Klix
Od: Klix
|
Pridané:
19.5.2006 12:38
No ale ty si asi dlho nestudoval Slovencinu... hahaha
|
|
metase
Od: metase
|
Pridané:
23.5.2006 20:01
urcite dlhsie nez ty slovencinu
|
|
Martin Gee
Od: Martin Gee
|
Pridané:
22.5.2006 11:26
Mna by zaujmalo, kolko zarabas ked nemas problem kupit windows licenciu a najlepsie bude ked si kupis aj licenciu na ms office a mohol by si si kupit aj licenciu na win server 2003 pre 100 userov a viac, co povies?
Cena za licenciu je pre bezneho slovaka dost velka investicia, ked ma dat 5000,- z mesacnej vyplaty na licenciu pre Billa Gatesa, ktory sponzoruje nejake siroty v benine a zaplati prezitie nejakeho chudaka dievcatka, ktore sa narodilo s prsiami na cele a picou na chrbte.
radsej dam prachy charite.
|
|
neoxx
Od: neoxx
|
Pridané:
23.5.2006 8:54
Ty debo. Billov Gatesov majetok sa odhaduje na nieco cez 67 mld. USD, z toho na charitu dal len od roku 2004 - 27 mld USD tak. myslim, ze klobuk dole.
|
|
Milos Savara
Od: Milos Savara
|
Pridané:
23.5.2006 12:35
JJ, mas pravdu,aj ked da tolko penazi,tak sa tym nechvali,ale ked da nejaka akoze "hviezda" 10 000 dolacov na charitu,je z toho kampana zacne vypravat hovadiny
|
|
Milos Savara
Od: Milos Savara
|
Pridané:
23.5.2006 16:22
JJ, mas pravdu,aj ked da tolko penazi,tak sa tym nechvali,ale ked da nejaka akoze "hviezda" 10 000 dolacov na charitu,je z toho kampana zacne vypravat hovadiny
|
|
antiVISTA
Od: antiVISTA
|
Pridané:
26.5.2006 23:22
Zas tak strasne pred nim smekat nemusis. Nestalo by sa to, nebyt dani ... a marketingu.
|
|
Dogie21
Od: Dogie21
|
Pridané:
19.5.2006 2:22
Žabomyšia vojna medzi win a ostatnymi keby niet pocitacovych hier pochybujem ze by sme kupovali win. pouzivat PC len nato aby som si nicil podlozku na mys je dost chabe nemyslite? Kde su tie casy ked sme namiesto CDDVD-rom mali kazetaky. R.I.P.
|
|
erbe
Od: erbe
|
Pridané:
19.5.2006 7:26
toto ze bude optimum? tak tomu neverim.
co mi ale nejde do hlavy preco bude vista pre kristove rany este aj 32bitova??? podpora pre xp bude este dost dlho, takze po vydani visty to nebude o tom ze bud vista alebo nic a takto sa od 32bit aplikacii a procesorov neodlepime nikdy. ach jo.
|
|
tomas
Od: tomas
|
Pridané:
19.5.2006 8:20
jednoucho 32bit verzia bude preto aby pokrili aj tu cast trhu, jasne ako facka
|
|
TheTOM.SK
Od: TheTOM.SK
|
Pridané:
19.5.2006 9:34
Preco vsade pchaju ten NET Framework. :(
|
|
Komak
Od: Komak
|
Pridané:
19.5.2006 10:20
Aby bolo mozne lahsie instalovat virusy ;)
|
|
TheTOM.SK
Od: TheTOM.SK
|
Pridané:
19.5.2006 10:23
Asi preto, dufam, e to nebude defaultne sucastou Visty. :/
|
|
Milos Savara
Od: Milos Savara
|
Pridané:
26.5.2006 6:33
Ty si asi dobry debil, preco nie? Ked sa Ti nepaci platforma od MS tak sa do okien ani nese***
|
|
antiVista
Od: antiVista
|
Pridané:
26.5.2006 23:24
Tebe asi Pan Boh vela nenadelil, vsak?
|
|
miso
Od: miso
|
Pridané:
19.5.2006 12:54
aby ja dementi ako ty cudovali.Najskor si zisti co to je a potom sa pytaj.
|
|
TheTOM.SK
Od: TheTOM.SK
|
Pridané:
19.5.2006 16:42
NET Framework znizuje bezpecnost PC a zbytocne zabera miesto na HDD.
|
|
Milos Savara
Od: Milos Savara
|
Pridané:
26.5.2006 6:35
Jezisik,toto sa mi snad zda,toto normal clovek nemoze povedat, mas Ty vlastne krvny obeh, vies vobec,naco Sluzi >NET Framework? Ha? Kto ti zas,aky zavislak od Linuxu povedal toto?
|
|
net
Od: net
|
Pridané:
19.5.2006 14:24
podla mna je NET super, mozno konecne bude ta ista app bezat na linuxe aj na windowse rovnako.. Ak ked predpokladam ze to nebol ciel microsoftu.
|
|
ARny
Od: ARny
|
Pridané:
19.5.2006 16:44
Fuj nestras. Dufam ze sa take nic nestane. .NET je shit.
(Toto bude pekny flame).
|
|
Uhlik
Od: Uhlik
|
Pridané:
19.5.2006 17:15
nebude ;) ... ved sme inteligentny ludia s inteligentnymi nazormi a schopnostou chapat' sa navzajom ;) ...
|
|
net
Od: net
|
Pridané:
19.5.2006 20:34
MS v laske sice nemam ale kedze .NET ma uplnu dokumentaciu, tak sa dokaze vytvorit jeho klon aj na linux momentalne sa je uz rozbehnutne MONO ak sa nemylim. Pokial bude od MS dokumentacia pravdiva.
2 ARny: to ci je .NET shit alebo nie posudit neviem pretoze som nikdy neprogramoval nic na .NET a myslim, ze ani ty.
|
|
matthew
Od: matthew
|
Pridané:
20.5.2006 18:47
Mono uz funguje dlhsiu dobu a da sa povedat ze funguje celkom kvalitne, ci uz priamo v Linuxe alebo na Mac (akurat sa tam takych veci ako su WinForms tak skoro nedockame :))...
Ja osobne mam skusenosti aj s Javou a takisto s .NET (pod .NET v sucasnosti aj vyvijam) a viac sa mi pozdava .NET ...
Je sice pravdou, ze Java ma sirsie spektrum, ci uz na mobilnych zariadeniach alebo proste na vsetkom, co ma JVM, no o podobne sa snazi aj Microsoft s .NET Frameworkom a je iba otazkou casu, ako sa to vyvinie ...
A taktiez som pocul nejake info o tom, ze uz samotna Vista je istou formou postavena na .NET Frameworku, cize len tak sa .NET z tohto systemu nebude dat odstranit. Ale je jasne viditelne, ze Microsoft ma s .NET-om velke plany do buducnosti ...
|
|
Uhlik
Od: Uhlik
|
Pridané:
19.5.2006 17:13
sa tu hadate na nejakej Beta verzii, akoby islo o zivot ... sak si uvedomte, ze ked je nieco oznacene ako Beta, tak to ma este par vyvojovych stadii pred sebou a nemozete cakat, ze to bude kazdemu spolahlivo fungovat ...
|
|
ODS
Od: ODS
|
Pridané:
19.5.2006 20:33
Pekne fuli:)
|
|
elo
Od: elo
|
Pridané:
19.5.2006 21:32
ZATVORTE OKNA ZASTRELTE GATESA
LINUX ŽIJE*
|
|
tibi
Od: tibi
|
Pridané:
19.5.2006 21:56
ja nemusim nic testovat a o linux ani nezakopnem linux umrel
|
|
antiVISTA
Od: antiVISTA
|
Pridané:
26.5.2006 23:33
Slova odbornika !!! Vsetci si berte z tohto cloveka priklad. Ked budete tvrdit to co on, tak vam velmi skoro daju papiere na hlavu, pojdete do invalidneho dochodku, zatvoria vas do maleho ticheho sanatoria a mate nadosmrti pokoj. Len si skuste predstavit tie vyhody co to bude mat ...
Bravo tibi, komentar tohto formatu som fakt tusim este necital.
|
|
Meno musí mať dĺžku aspoň 3 znaky.
Od: Meno musí mať dĺžku aspoň 3 znaky.
|
Pridané:
19.5.2006 22:16
flame flame flame
|
|
cZecho
Od: cZecho
|
Pridané:
19.5.2006 22:34
The Windows Vista Upgrade Advisor beta is currently unavailable, please check back soon. We apologize for the inconvenience.
|
|
Neverímm MS
Od: Neverímm MS
|
Pridané:
20.5.2006 11:00
Skste si Vistu to je tiez chitak ako si overit pravost Winsu skuste Vistu tie K...y takto overuju tiez pravost win xp .Lamy....
|
|
JayFrog Loves Microsoft
Od: JayFrog Loves Microsoft
|
Pridané:
20.5.2006 19:43
tak toho sa báť nemusíš, na to ma lepšie triky ako je tato aplikacia, a navyše maju na to plne pravo. Ale situacia je taka aka je a malokto si može dovoliť original softvare.
|
|
x..
Od: x..
|
Pridané:
21.5.2006 11:01
takze ludia, micro$oftu neverte.. skuste niekedy cez nejaky sniffer co sa posiela na sa.windows.com ked searchujete lokalne data.. koho to zaujima moze pozret aj sa.windows.com/privacy
|
|
darien_fawk
Od: darien_fawk
|
Pridané:
21.5.2006 11:38
Neviem naco komu bude Vista. Sa budeme hrat s 3D okienkami?? Ved ked cakam v XP-cku niekedy aj minutu kym sa nacita Outlook tak neviem co to bude robit vo Viste.
A Win by som si kupil jedine ak by fungoval na 80 percent a viacej. A tie chybove hlasenia niekedy ma vedia dostat.
LEN TO SOM CHCEL ;)
|
|
Fry
Od: Fry
|
Pridané:
21.5.2006 12:05
ach jo..taketo lamy mam najradsej co maju bordel v registroch, adware z netu a bezi im 20aplikacii na pozadi a potom sa cuduju ze im ide xp-cko pomaly a nadavaju na mrkvosoft.
ale to ze problem moze byt medzi monitorom a stolickou nikoho nenapadne...
|
|
Fero
Od: Fero
|
Pridané:
21.5.2006 22:38
Mno lenze XP je operacny system a nie tamagoci..
Mne bezi pekne uz jeden a pol roka bez reinstalu ale davam pozor co robim, lenze technicky menej zdatny uzivatelia ani nevedia co si ten os instaluje nahrava pridava atd..
A kedze sa to tvari user-frendly tak nemaju ziadne podozrenie :)))
Len ziadne P-cko, free smiles, free screensavers a pod :)
|
|
anonim
Od: anonim
|
Pridané:
21.5.2006 12:18
a zabudli dodat ze ak nemate orig. os tak vam bude vyskakovat varovamie
|
|
cvoki
Od: cvoki
|
Pridané:
22.5.2006 15:03
ja byt vami ak nemate originalky windows nebudem instalovat toto a uz vobec nie ziadne doplnky z ich stranoch,hned vam budu aj kontrolovat pravost,tak bacha nato
|
|
sdfgg
Od: sdfgg
|
Pridané:
24.5.2006 11:05
prosím napíšte ten link kde bolo o chlapcovi čo chcel vytlačiť celý net
|
|
karollll
Od: karollll
|
Pridané:
26.5.2006 7:03
heh...dalsi blud od mrkvosoftu...pustia novy os a bude este deravejsi ako xp...sa zobudte...kupujete pekny dizajn a posratu nalepku microsoft....
|
|
Romi
Od: Romi
|
Pridané:
26.5.2006 11:37
No...neviem ci by som veril Microsoftu,rozbieha kampan na legalizaciu operacneho systemu.Takze nebudte prekvapeny ak vam zistia ze mate CIERNY Windows .
|
|
K-NinetyNine
Od: K-NinetyNine
|
Pridané:
27.5.2006 15:50
imho kym bude vista stabilna a bezpecna, vyjde este mnoho zaplat a to si budte isty... tak ako s XP, najprv cca 20 malych zaplat, servicepack1, dalsje male zaplaty, servicepack2, dalsje zaplaty a potom to bude v porjadku...
sice ms nemam rad, teraz nenarazam prjamo na nich. nexapem preco ako njekto moze vydat operacny system, alebo akykolvek iny software porjadne netestovany, plny chyb, ktory mnohym ludom uskodi kym sa vydaju zaplaty a este za to pozadovat velke prachy len aby sa dodrzal temin... s vistou tak isto, kolko veci a novinjek v nej poslubovali a nakonjec povedali ze toto tam nebude lebo nestihame, ani toto tam nebude, lebo njeje cas, toto tjez nebude mat az take zabezpecenje lebo sme nestihli ale bude to aj tak bezpecne, zarucujeme... cha... kde sme ze taky system existuje a oni urcuju pravidla... ked uz njeco robja tak nech to robja porjadne a tolko uz odlozim termin vydanja len aby to bolo DOKONCENE a nje oficialnu verziu vypustja v takom stave ako to povodne planovali s betou...a ak si nechcu robit zle meno odkladanim terminov, tak nech urcja termin neskor aby to stihali a ak nahodou stihnu skor este v ocjach ludi stupnu...
keby ze mam od nich kupovat chleba tak radsej umrjem hladom... kazdy den by som isjel po update, najprv by som kupil muku za 25 korun, dalsi den by som prisjel a by mi z muky urobili cesto, treti den by z neho upjekli chleba ale to by som mozno doftedy aj od hladu skapal...
Zaverom: ak chcu urcovat svetovu ekonomiku v oblasti softwaeru (a to aj robia) tak by mali pracovat spolahlivo a nje ako slovenska vlada...
|
|
palisander
Od: palisander
|
Pridané:
28.5.2006 11:07
Ty mas problemy s dvojhlaskami alebo ti robi problem pisat tak, aby sa to dalo citat?
|
|
RoSo
Od: RoSo
|
Pridané:
30.5.2006 13:49
Tak to som zvedavý na regulárnu verziu - napísalo mi, že môj comp spĺňa kritéria pre Vista Ultimative
|
|
HEXENSUS
Od: HEXENSUS
|
Pridané:
2.6.2006 0:38
Billa deb.ila by som zavesil do prievanu. Keby sa pod linuxom dali spustit vsetky hry a programy co sa daju pod Windowsom, tak po Mrkvosofte ani pes nestekne. Nechapem, ze na svete neexistuje aspon jedna firma, co by vydala svoj vlastny OS co by bol kompatibilny s Win aplikaciamy, aby bola aspon nejaka konkurencia a MS by sa musel viac snazit a nemohol by si robit co chce a pozadovat taka love za taky shit. Pokial Linux nebude plne kompatibilny s hramy pod Win tak nema sancu sa plne presadit, trh taha zabava a nie nejaky nadsenci co vedia pisat lepsie v zdrojovom kode nez po slovensky. Treba mysliet aj na lamy, to je tiez trh.
|