neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Policajné sledovacie auto sa maskovalo ako Street View auto Google

Značky: GoogleStreet ViewpolíciaUSA

DSL.sk, 14.5.2016


Najnovší prípad z americkej Philadelphie, ktorý sa dotýka ako policajných praktík tak projektu fotenia ulíc spoločnosťou Google, tento týždeň kurióznym spôsobom poukázal na otázky elektronického sledovania verejnosti orgánmi činnými v trestnom konaní a zároveň nepriamo aj problematické aspekty fotenia ulíc spoločnosťou Google.

Ako totiž náhodne zistil Matt Blaze, docent z Pennsylvánskej univerzity, polícia v meste Philadelphia sa snažila maskovať sledovacie auto ako auto fotiace pre Google.

Blaze náhodou narazil na odstavenú dodávku, ktorá mala na streche dve kamery. Zároveň mala na oboch stranách nalepené veľké logá produktu Google Maps.

Pre tých, ktorí poznajú vzhľad áut používaných spoločnosťou Google na fotenie ulíc pre svoj produkt Street View s výrazným pomaľovaním a obrovským stojanom s množstvom kamier v objekte tvaru gule, sa samozrejme tieto autá nepodobajú. Zároveň si ale nemôžu byť istí či Google nezačal používať nové modely a hlavne bežní obyvatelia autá Google nepoznajú a vysoko pravdepodobne budú takéto auto s označením a kamerami na streche považovať za auto Google.


Fotografia vozidla polície s dvomi kamerami


Bežné posúdenie takýchto áut tak zrejme je ako áut schopných zaznamenávania obrazu respektíve sledovania, ale pracujúcich pre Google a teda len fotiacich ulice pre potreby mapových produktov.

Vlastníctvo auta pre Motherboard potvrdila Polícia mesta Philadelphie. Podľa osloveného experta boli na aute inštalované kamery pre automatické rozpoznávanie poznávacích značiek, model ELSAG MPH-900. Takéto infračervené kamery umožňujú rozpoznávať značky všetkých prechádzajúcich vozidiel, pričom polícia v Philadelphii má právo získané informácie uchovávať po dobu roka.


Auto fotiace snímky pre Google Street View, kliknite pre zväčšenie (foto: Google)



Polícia v stanovisku informovala, že použitie loga Google produktu nebolo oficiálne schválené a bude odstránené.

Postup polície vyvolal negatívne reakcie, zrejme z viacerých dôvodov a okrem iného aj kvôli snahe pôsobiť v utajení voči bežnej verejnosti. Zatiaľ nebolo potvrdené, kto a s akým zdôvodnením vozidlo takto maskoval. Dá sa ale predpokladať, že autori takéhoto maskovania očakávali, že ľudia budú voči autu s kamerami menej podozrievaví ak ho považujú za auto Google.

Spoločnosť Google v stanovisku avizovala vyšetrovanie tohto neuatorizovaného použitia loga Google Maps, konkrétne stanovisko zatiaľ nezaujala.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov


Diskusia:
                               
 

Niekedy by človek aj povedal že Google auto by sa v zámere dalo porovnať pomaly aj s policajným autom :D

Zachvílu sa človek bude cítiť bezpečnejšie keď mu auto bude sedovať polícia ako Google :D :D :D
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

Ty si vtipna kopa
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

kopa hnoja
Odpovedať Známka: -2.8 Hodnotiť:
 

V bare fontana v DS si mysleli ze je to policia, a nebola. Tu si mysleli ze to polica nie je, a bola.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

k dokonalosti chýbalo už iba logo GOOGLE MAPES.
Ajdidas štyri pásiky.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

jáááj koľko dobrôt muselo skončiť v kanalizácií :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Googlu by som neveril ani nos medzi ocami.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

jeden ako druhý
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

druhý ako prvý
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

prosim o vysvetlenie tejto humornej situacie, nech sa aj my pomalsi mozme z chuti zasmiat.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Môžeme, ako pomalší by si mal mať dosť času napísať všetky písmenká
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Googlu teraz staci podat zalobu, ak chcu zopar milionov :D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

načo by guglu boli nejaké drobaky
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Presne, rovno ich forwardovat Oracle za Javu, bez ktorej by to nebolo mozne.
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

lebo google oraclu ukradol javu, jebus maria
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

napriklad na toto:
http://dsl.sk/article.php?article=18380

Odpovedať Hodnotiť:
 

Google sa k tomu vyjadril uz do clanku na vice.com 12.5, takze o tom vie. Pochybujem, ze je sanca dostat z toho miliony.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Google, dcérska spoločnosť verejne obchodovateľnej, sídlom v USA hodnotenie charakteru chovania polície a jeho dôsledkov oficiálne deleguje na štátne orgány Kalifornie platbou daní, čím v prípade ich nečinnosti o milióny určite nejde.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V krajine rovných príležitostí bude zaujímavé najmä sledovanie porovnania dôsledkov s trestom, hroziacim za vydávanie sa za príslušníka polície.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ale hovno. V zákone je jasne definované, že "označenie vozidla nesmie byť zameniteľné s farebným vyhotovením a označením vozidiel policajného zboru". O Googli sa tam nepíše nič. Google **bať.

Matt Blaze, docent z Pennsylvánskej univerzity chce byť zaujímavý a fantazíruje, policajti nič neporušili. Nalepiť si reklamu hocijakej firmy na dodávku nie je trestné. Logo nepoužili na komerčný projekt, jedná sa teda o dobrovoľnú reklamu na Google Maps.

Mimochodom, v spojených štátoch si daniari radi vysvetľujú zákon tak, že ak má človek na aute reklamu firmy ktorej auto nepatrí, zdania mu zisk z príjmu z reklamy. Nevadí, že to robí zadarmo, daň mu vyrúbia na základe "obvyklej" ceny.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Vzhľadom k účelu používania ochrannej známky značky však situácia umožňuje hodnotenie nastavenia celého právneho systému, nielen jednotlivých zákonov, opomínajúcich práve záväzky s používaním značky spojené.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Kokso syntax ide ti takto skoro v nedelu rano. Prezrad, to THCcko posobi este alebo uz zas ;-)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Staci si pozriet ako maskuju slovenski vyberaci pokut, ktorym nejaky balkansky cigan nariadil kvoty vybranych penazi od slovenskych ludi. Sami fizli s tym maju moralne problemy. Slovenske auta, ktore sa tak maskuju nie je problem najst.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

presne tak... nikdy nemeraju na preplnenej d1 rano z trnavy do blavy, ale vzdy naopak..
ono neda sa merat tam, kde je vela aut a kolony, da sa merat len a vyhradne na usekoch prazdnych, kde s odvolanim sa na skutkovu podstatu nemaju ziadne pravo rozdavat pokuty, lebo skutkova podstata nebola naplnena.
nuz, ale tak par desiatok milionov si treba nejak do kasicky nahrnut, takze veselo...
osobne to beriem ako hra - aj ked idem obcas hriesne nad limit, tak tak, aby tam neboli radary, cize vyhradne blizkosti skol a detskych ihrisk sa mi to dari...
ved co, ak niekoho trafim v 130-140kmh, pojdem do tabora na 2 roky, aspon usetrim love co by som minul na benzine.
toto je to nase krasne Loooovnesko, co uz ani hokej nevie hrat..
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Poznám trik, ako s nimi pekne vy**bať, málokto o tom vie a preto všetci platia.

Mnohé autá majú vpredu za volantom také kolečko s číslami a pred nimi behá ručička. Ak udržíš ručičku na menšom čísle ako je aktuálna povolená rýchlosť, policajti ti môžu fúkať kockový cukor.

Life Hack That Makes Life Easier.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Pretoze maximalna povolena rychlost automaticky znamena vyssiu bezpecnost, ze.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

To ovciam nevysvetlíš. BTW od prvej zdokumentovanej pokuty za rýchlosť uplynulo 120 rokov (28.1.1896 GB) max povolená rýchlosť bola 2 mph a pYrát išiel strašných 8mph pYčo. :)
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Áno, predstav si. Ale to hlúpučkým nevysvetlíš.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ja chodim po dialnici 99% s tempomatom. Teraz dam rucicku dostredu medzi 130 a 140, cim v praxi idem podla toho ako dobre to trafim 128-132. Ked je mala premavka, niesu problemy. Tie ale koli nejakej kokotej hlave, co vymyslela, ze sa musi jazdit len vpravo nastavaju, ked dobehnem pomalsie auto. Vtedy musim ja, ktory idem presne tak rychlo ako mam ist pozriet do spetaka, ci nahodou nejaky pycus nejde rychlejsie ako ja.. co podla zakona nemoze, ale stava sa. Teraz ked vidim, ze mozem predbiehat toho pomaleho predomnou, smerovka predbiehanie... ked nahodou nie, tak mam na vyber brzdit alebo zrychlit. Niekedy sa stava, ze auto zamnou je daleko, smerovka predbiehanie a zrazu vidim, ze pycus sa podozrivo rychlo problizuje a presne vtedy je nutne zrychlovat. Takze ja co 99% jazdim ako mam niekedy idem aj 170. Paradoxne koli bezpecnosti.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

alebo potom su matohy, ze dobehnes a predbehnes ho.. kedze ja idem s tempomatom, moja rychlost je rovnaka... kokotko ma zachvilu dobehne predbehne a spomali, lebo je dement. Ked sa to uz druhy treti krat opakuje, tak nieje ina moznost, ako zrychlit na rychlost, na ktoru sa on uz neciti a mas pokoj. Takto ma teraz naposledy vytacala slecna, lebo sa jej nepacilo ze na 80tke som ja siel vpravo ona vlavo a pri konci 80tky som ju nenechal predbehnut ma.. nie zamerne, proste mala pomalsiu akceleraciu...
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ked uz o dialniciach :) taka dodavka ma dobehla, zjavne sla okolo 150, ale ked bola zlava na mojej urovni prisiel kopec. Chlapik zaostal zo 50 metrov, lebo mu to nevladalo do kopca :) a potom dole kopcom ma predbehol.. no naco to robia? nechapem.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

klasika:

do kopca: pomaly ovečky pooomaly
dole kopcom: 3 dni naháááňali...

:)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ty toho asi veľa nenajazdíš. Však? Problém je totiž v tom že rýchlostné obmedzenia sa na Slovensku asi náhodne generujú. Prípadne sa tou cestou na aute v veľkými vôľami na riadení prevezie nejaký ing plánovač a podľa toho tam osadí rýchlostné limity pomaly do každej zákruty lebo ovca nemá vlastný rozum takže ovci prikážeme kde ako má ísť.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Sledovanie gúglom nevadí, ale políciou áno.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Sám si divný a ešte aj hlúpy. Pár malých rozdielov. Google ťa nesleduje, fotí ulice. Polícia ťa sleduje. Štát ťa pošle do plynu, keď sa mu znepáčiš, google asi ťažko.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Neviem či som hlúpy ja.. preto, že ty dovidíš len po svoj nos?

Aby si nebol prekvapený, ak ťa polícia pošle do plynu na základe sledovania gúgla
Odpovedať Hodnotiť:
 

NSA sa maskuje ako Google.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

a kto sa este pamata na modry peugeot Slovenske Telekomunikacie ktory v BA kedysi pouzivala policia?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Minule som isiel z Bratislavy do Kosic po D1, stretol som 8 hliadok, ktore merali rychlost na dialnici. Akoze fakt nechapem na jaku onu meraju rychlost na dialnici... Aby sa mohli pochvalit ako chytili cestneho pirata, ktory isiel po dialnici 250? No a co, je to dialnica, ktora je preto stavana aby sa tam mohlo jazdit rychlo...
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

Kuratenko

1) Nie, nie je na to stavana to je velmi hruby a velmi casty omyl. Nie je na to stavana ani co sa tyka kvality povrchu vozovky, ani normami pre maximalne prevysenie, maximalnu ostrost zakrut atd ... Ked ides po nejakom obchovate mesta 250 kmn/h (napr. obchvat Nitry R1), tak mas zarucene ze skoncis na cintorine, pretoze to sa neda pri takej rychlosti usoferovat.

2) Ked idem 100 km/h a vedla mna prisvisti idiot 250 km/h, rozdiel rychlosti je 150 km/h, teda ako keby som uplne stal, preleti okolo (idalne na tesno), clovek sa zlakne a odhodi mi auto.

3) Su useky a/alebo casy kde je MPRka dokonca znizena zo 130 na 110 a to neni tez bez priciny (D1 medzi TA-BA). Totiz ako je vseobecne zname. Tachometer ukazuje mn. o 5 km/h viacej a dalsich 5 km/h je u nas tolerancia, takze v realne na tachmetri kazdy chodi 120 a 140.

4) Ani v Nemecku neni neobmedzena rychlost vzdy a vsade, iba na mensine usekov. A to tie useky maju inu kvalitu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Preco spominas R1? Je rozdiel rychlostna cesta a dialnica, a zas ako vzdy teoretizujes pritom ti unika pointa, 8 hliadok na dialnici, ktore meraju rychlost, 8!!! za 500km a nie nemerali kriticke useky. Neviem ako jazdis, ale tebe moze byt suma fuk kolko ide ten co ta predbieha, preco by som sa lakal? No a sme pri Nemecku, len si zabudol povedat, ze napr. na mojej poslednej slubozke, kde sme isli z Frankfurtu do Saarbruckenu a s5 (450km a tam je ina intenzita dopravy) som stretol presne 0 hliadok, ktore meraju rychlost.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

rozdiel je v tom, ze u nas tupci ako ty, nedodrzuju predpisy a preto je nutnych 8 hliadok aby sa to ako tak ukontrolovalo. V nemecku hliadky byt nemusia, lebo ludia nechodia ako chuji - ak je rychlost neobmedzena idu si ako chcu, ak je obmedzena tak ju dodrzuju, a aby sa to overilo tak su tam stacionarne radary a preto hliadku nevidis.
Pravidla maju platit pre vsetkych a nie ze ty si povies, ze tato 50tka je tu nahovno a pojdem tadialto 100 - lebo dalsi si povie ze idealne je 150 -- ak tam je 50 mas ist 50 a nemas ziadny problem aj ked bude 1000 hliadok. Na skuskach ta to tak ucili a ty si ich podla toho aj zlozil. Ak sa ti nepaci - tak nahlasuj zle osadene znacky alebo lobuj za zmenu zakona ... ale ak si budeme kazdy urcovt nase vlastne pravidla tak to mozme akurat tak zabalit
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zabaliť čo konkrétne?
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Baliť mrtvoly do čiernych vriec. A potom ešte len budeme posielať kvetiny
Odpovedať Hodnotiť:
 

nice takze v nemecku maju neobmedzenu rychlost. ale u nas by sa ludia nakladali do vriec, ak prekrocia rychlost. :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

v casti nr zapad - juh - vychod by sa mohlo kludne normalnymi autami povolit 160 a auto s lepsimi brzdami by tam nemalo problem ani 250, keby podobne isli vsetci. Moj nazor je, ze na velkej casti ciest by sa kludne mohlo povilit 120 a na dialniciach 160. Cast trnava bratislava je nezmyselna, tam by sa mali vratit 2 pruhy a rychlost 160.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

nie netreba, preco? http://autobild.cas.sk/clanok/ 204158/mapa-sveta-kde-sa-smie-jazdit-najrychlejsie

Siel som po australskej dialnici - kilometre rovno, mierna zakruta a zas kilometre rovno - maximalka 110 - a nikomu to nevadi.
Nechapem celkom v com sme ini, ze silou mocou sa musime stale dakde hnat, a nedaj boze aby bol na ceste dakto pomalsi, lebo proste nie je najvacsi geroj na svete a uz ho treba pomaly vytlacit z cesty..
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Musis uznat ze pokial ides nejaku dlhsiu vzdialenost, napr. takych 500km, tak je medzi tym, ci ides 110km/h alebo 150km/h, uz je trochu rozdiel (usetris viac ako hodinu). Samozrejme, to by najskor nase dialnice museli na 150 byt stavane ;)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=Y2HKBQMQmbw

napriklad toto auto
Odpovedať Hodnotiť:
 

presne to, typicke auto mladej slovenskej rodiny (cena bez jednej nuly nakonci)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pocuj pjetro, to ze mas zauzivane pouzivat slovo kuratenko ako urazku pre toho druheho, ked sa automaticky nad neho povysujes, lebo si zmagoreny zo svojho povolania, neznamena ze nemas pravdu.

Zjavne, si nikdy v dobrom aute nesedel, a hlavne si ho nikdy nesoferoval. Neas ponatia, co vsetko sa da usoferovat pri rychlosti 200-220 km/h.

Jedna vec je cesta, a druha vec je ake auto na nu pouzijes. Ked pripecenu fabiu, v nej moc toho na 200km/h neusoferujes.

Je vela faktorov ktore vyplyvaju na bezpecnost jezdy, ale poviem ti, nejnebezpecnejsi su sviatocni jazdci, deduskovia ktori vytiahnu auto raz za pol roka, alebo ludia ktori jazdia strasne malo. Tym by mal byt vodicak odobraty okamzite.

Apropo, pjetro, si len obycajny dilino co sa povysuje nad ostatnych, len preto ze mas vedomosti, ale tie su ti vskutku nahovno, lebo si si nimi nedokazal ani len zarobit.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

najnebezpecnejsi su ti, ktori idu inak ako ostatni, ci uz priliz rychlo alebo pomaly. Ak vsetci idu 130 a ty ides 80 lebo aj tolko mozes, si rizikovy faktor a skor ci neskor z toho bude problem. Rovnako ked ides 200, alebo v dedine 80.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

vtip je v tom ze mat auto ktore dokaze ist rychlo a ubrzdi velke rychlosti je jedna vec a druha byt schopny riadit auto v takej rychlosti aby si sa nevybural je druha. kazdy curak v tejto krajine s auto ktore da 250 si mysli ze je frajer resp rovno jazdec formuly. predpisy su na to aby si dodrziavali. ja som mal audi, kludne trhlo kohokolvek a kedykolvek ale jazdil som podla predpisov. na dialnici tempomat a klidek tabacek. a potom mas presny opak frajerov co so kupi mclaren a vybura sa o 10 minut. ale hlavne ze vsetci su lietadla iba ja som parnik.... ja im hovorim curaci
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

kludne mozes byt aj max verstapen (a ze vcera ukazal, ze mu to jazdi aj ked ma len 18!) ked vsetci idu 90 a ty pomedz nimi 250, tak si proste vysoko rizikovy faktor. Tak isto ako nase autobusy, kore si to ficia 60 na 90tke a su koli nim desiatky koliznych situacii
Odpovedať Hodnotiť:
 

aha, tazke docent z Pennsylvánskej univerzity a pouziva akronym vyrazu (WFT), ktory sa volne prelozi ako "co to kur*a do 3,14ce je?"
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A? Pánko je útlocitný?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:

Pridať komentár