Firmy vlastnené spoločnosťou Google respektíve najnovšie holdingom Alphabet vyvinuli ďalší nový typ kráčajúceho robota.
Tentokrát za novým modelom stojí pôvodne japonská spoločnosť Schaft, ktorá ho ukázala minulý týždeň na konferencii New Economic Summit 2016 v Tokiu. Na robota upozornil IEEE Spectrum.
Nový robot má dve dolné končatiny s telom zasadeným medzi nimi a je pomerne nízky, má cca meter.
Robotovi chýbajú horné končatiny, podľa ukážkového videa je ale veľmi stabilný a dokáže chodiť aj po náročných terénoch. Unesie záťaž 60 kg.
Či je robot vyvíjaný pre konkrétne použitie spoločnosť nespresnila a podľa jej stanoviska nešlo o oficiálne predstavenie nového produktu ale demonštráciu posledného vývoja.
Minulotýždňová demonštrácia nového kráčajúceho robota
Google kúpil Schaft v roku 2013, spoločnosť sa zviditeľnila následne najmä víťazstvom v súťaži Darpa Robotics Challenge. Išlo o súťaž zručností robotov určených najmä pre záchranné práce, ktoré sú na diaľku ovládané ľudským operátorom.
Robot tímu Schaft z 2013 pri tréningovom zdolávaní disciplín súťaže Darpa Robotics Challenge (video: Schaft)
Či je nový robot plne autonómny nie je zo zverejnených informácií jasné.
Tohtoročná prezentácia novej generácie robota Atlas (video: Boston Dynamics)
Google vlastní viacero firiem z oblasti robotiky, viaceré typy pohybujúcich sa robotov vyvinula a prezentovala jeho spoločnosť Boston Dynamics. Podľa agentúry Bloomberg sa Google chce ale spoločnosti údajne zbaviť. Okrem iného Google nemá byť údajne spokojný so svojim spájaním s takýmito robotmi, ktoré podľa reakcie a odozvy verejnosti majú naháňať strach.
Samozrejme, ze ak robot vyzera ako Arnold alebo horsie, ludia sa ho budu bat. Keby vytvoril Google robotom milu zvieraciu tvaricku ako elektromobilu, nikto by ich nevnimal negativne.
ved to je len silikonova Anca s parochnou navlecena na par servomotorcekov a prehravacom zvuku s par nahovorenymi vetami.. Boston Dynamics je v robotike ovela dalej nez hociaka japonska firma. chodiaceho robota tam uz davno skusala aj honda s onakvejsim rozpoctom a vyrobili akurat rovnako neschopny kram ako vsetci ostatni
Wav, ako konštruktívny logik. Nepáči sa mi, ak niekto kope do Japoncov pre nioečo o čom ani moc o tom nevie. Oni premakávajú veci inak. Netvoria vojaka, či neviem akú opachu. A začali sa mi zdá v priemysle trochu skôr...
Generácie Japoncov sú o technickej dokonalosti, poctivosti, precíznosti, úctivosti... To sú všeobecne známe veci. Premakať výrobok sa dá roznymi spôsobmi. Ale ak otvoríte japonský stroj, je vidno iný prístup a je myslené veľmi obozretne a dôkladne prakticky na všetko. Ale to bejvávalo a určite to celkom nezakapalo. Japonci vyrábali veci na dlhé roky a vyihrali sa s ich konštrukciu a funkciou k praktickej dokonalosti. Kórea a iní šmejdi sú väčší dravci.
Tým zasa kvalita pri tých počtoch výrobkov až tak nevŕta v hlavách...
Napríklad nehrdzavejúce povrchové úpravy.
Hádam si čo to vieš aj preložiť.
Nemusím písať odborne, píšem čo ma ako laika na ich výrobkoch zaujalo, nie presné know-how a ani technologické postupy.
Originál japonské?
To neviem, hovorím v minulom čase a o zariadeniach najmä elektroniky.
Nerozumiem do dnes deň, prečo sa podvozky či plecharina na autá nerobí z antikory. Nie je ťažšia... A pri cenách áut je rozdiel v cene minimum.
Re: .........
Od reg.: Bytrit
|
Pridané:
12.4.2016 17:13
http://dopice.sk/h7l
no nech sa ti lúbi článok je 4 mesiace starý a testované autá mali všetky do 5 rokov. Mazda vyšla s prehladom najoršie čo sa týka ochrany proti korózii. Ale tak madza s týmto mala vždy velké problémy. A ak si to nedokážeš pripustiť tak mi je potom jasné že budeš Mazda fanboy.
A aby sme sa pochopili tak nemám nič proti mazdám alebo japonským autám a sám by som mazdu alebo iného japonca chcel ale toto ma jednoducho na mazdách serie.
Ale nezačal som o autách a začal som o elektronike rokov minulých, nie súčasné výrobky.
A ozaj, nič iné ste si v tom auto ktoré možno hrdzavie, nič iné v ňom nie je? Že napríklad jej elektronika bude aj o 20 rokov funkčná?
Az budete mat prilezitost, chodte sa pozriet do Tokya do muzea Miraikan, celkom prima historia robotiky. A co sa tyka porovnania s Boston Dynamics, tak oni robia nieco trochu ine. Mozno japonske roboty nie su take dokonale (aspon naoko), ale bude to prave Japonsko, kde budu najrychlejsie a najviac nasadene do bezneho zivota. Akurat vcera som videl jedneho robotika (Pepper) v jednom obchode s mobilmi. Jasne, ma to daleko od Atlasa, ale ide prave o to nasadenie do zivota.