|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Neviem preco
Od: Bohus 2.0
|
Pridané:
11.2.2016 16:44
Neviem preco, ale dostal som nesmiernu chut zasurfovat si ako "Silver surfer".
|
|
Re: Neviem preco
Od reg.: navratdoreality
|
Pridané:
11.2.2016 17:15
Čierne diery mali priemer cca 150 km, hmotnosť 30-násobku Slnka a spojili sa pri rýchlosti polovice rýchlosti svetla.
neverim
|
|
Re: Neviem preco
Od: fgwe
|
Pridané:
11.2.2016 18:13
Tak potom predpokladam, ze este stale veris tomu, ze darceky ti pod stromcek nosi jezisko a ze na svet ta priniesol bocian.
|
|
Re: Neviem preco
Od: reg.: navratdoreality
|
Pridané:
12.2.2016 9:14
mna vyfasovali v nemocnici
|
|
portal do pekla
Od: zidobijes
|
Pridané:
11.2.2016 16:49
chcu otvorit portal do pekla a poslat sem potvory s pekla aby im pomohli nastolit NWO,mam dokazy
|
|
Re: portal do pekla
Od: iuziurfblkvxcjvsduf
|
Pridané:
11.2.2016 17:12
Daj
|
|
Re: portal do pekla
Od: Ja123
|
Pridané:
11.2.2016 21:45
Projekt Montauk konečne skončil 12. augusta 1983. Tohto dňa bolo vedcom nariadené otvoriť portál 40 rokov do minulosti, aby ovplyvnili a zachránili Projekt Rainbow. Počas doby, ako bol tunel otvorený sa niekoľko pracovníkov rozhodlo ukončiť všetky zverstvá a celé smerovanie projektu. Počas otvorenia tunelu zničili hlavnú riadiacu jednotku. Týmto činom však spôsobili poruchu systému a z tunela sa do komplexu dostalo neznáme stvorenie. Opisovali ho ako vysoké monštrum s dlhými vlasmi. Po odpojení prístrojov od elektrického napätia sa však stvorenie vytratilo.
- zdroj: mysteria.sk
|
|
Re: portal do pekla
Od: slecna.l
|
Pridané:
12.2.2016 6:44
S jednym takym som chodila... :)
|
|
Re: portal do pekla
Od: olymp
|
Pridané:
12.2.2016 9:05
a čo deti?
|
|
Re: portal do pekla
Od: operat0r
|
Pridané:
12.2.2016 21:38
aj deti s nim chodili....
|
|
Re: portal do pekla
Od: neviem meno
|
Pridané:
12.2.2016 8:17
Tiež som o tom počul a že to slúžilo ako námet na dej v hre Half-Life 1. Nerobím si srandu. Ten objekt s niekoľkými poschodiami do zeme stále existuje v Emerike ale je zabetonovany
|
|
Re: portal do pekla
Od: party
|
Pridané:
12.2.2016 8:34
to bol projekt manták, nie montauk :D
|
|
Re: portal do pekla
Od: kkkkkkkkk
|
Pridané:
12.2.2016 9:43
projekt 4Maniak.
|
|
Re: portal do pekla
Od: tom.sk
|
Pridané:
12.2.2016 12:35
a podaril sa ci nie?
|
|
Re: portal do pekla
Od: bomba
|
Pridané:
12.2.2016 22:14
ehm.. jak sa to vezme
|
|
Re: portal do pekla
Od: asi_ne
|
Pridané:
12.2.2016 23:05
jeho dosledy pocitujeme este aj v dnesnych dnoch na diskusiach dsl.sk, takze asi ano
|
|
Re: portal do pekla
Od: Klovatina
|
Pridané:
12.2.2016 8:46
Dôveryhodný zdroj. Len čo je pravda!
|
|
Re: portal do pekla
Od: deja_vu
|
Pridané:
12.2.2016 10:41
jezis sa vratil ich pokarhat
|
|
Re: portal do pekla
Od: monster from far east
|
Pridané:
12.2.2016 13:18
Silvia Kačerenko sa vraci domu... ve filmu Hairy monster from the hell is getting back home
|
|
Re: portal do pekla
Od: :D :D
|
Pridané:
14.2.2016 19:33
To je ako príbeh s Half-Life (pre novšie ročníky Black Mesa)
|
|
Re: portal do pekla
Od: Grammar Nazzi
|
Pridané:
11.2.2016 17:53
z koho z coho, Z pekla. s kym s cim, S peklom.
|
|
Re: portal do pekla
Od: zidobijec
|
Pridané:
11.2.2016 18:10
ospravedlnujem sa,mal by som po sebe viac citat.
|
|
Re: portal do pekla
Od: rrrrrrrrrr
|
Pridané:
12.2.2016 7:51
po sebe nemusis, to za vela nestoji; radsej citaj po nejakych spisovateloch
|
|
Re: portal do pekla
Od: jojogogo
|
Pridané:
13.2.2016 6:03
nic si z toho nerob. Tu ani redaktori nevedia, ze sa pise deteGovat (http://slovnik.juls.savba.sk/ ?w=detegovat&s=exact&c=leee&d=kssj4&d=psp&d=sssj), tak nejake s ci z by ta nemalo rozhadzat :)
|
|
Re: portal do pekla
Od: baffiak
|
Pridané:
13.2.2016 8:22
mam pocit, ze prave kvoli tejto chybe, ktoru robi vacsina, chcu/chceli zospisovnit aj detekovat.
|
|
Meranie
Od reg.: stafer
|
Pridané:
11.2.2016 17:04
Ako klobúk dole. Ja si ani neviem predstaviť ako sa vôbec dá odmerať zmena o desaťtisícinu priemeru protonu. Však to si niekto musí kýchnuť na druhej strane planéty a prístroje im musia ukázať výchylku.
|
|
Re: Meranie
Od: Fako
|
Pridané:
11.2.2016 17:43
Fakt nevies? Ved to je jednoduche: vycistis a prelestis subleru a - zmerias! Nie? :-)
|
|
Re: Meranie
Od: tamtung
|
Pridané:
11.2.2016 17:56
no musim uznat, ze toto je asi najvacsi detektor, aky som kedy videl.
|
|
Re: Meranie
Od: MaN144
|
Pridané:
11.2.2016 19:55
Čo odmerať, ja si neviem predstaviť ako to ten ujco mohol pred 100 rokmi vypočítať.
|
|
Re: Meranie
Od: Jebster
|
Pridané:
13.2.2016 16:00
Matematika, teoretická fyzika, fantázia a IQ minimálne desať krát vyššie než ty... a 99% diskutujúcich v tomto vlákne.
|
|
Re: Meranie
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.2.2016 9:30
ja to bezne meriam prizmatickym pravitkom.
|
|
Re: Meranie
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
12.2.2016 14:17
V clanku zabudli napisat, ze ten laserovy luc nema len 4 km, ale drahu prejde 1600 km, lebo ho 400x na tej drahe ping-ponguju tam a s5. Takze staci 400x mensia presnost, t.j. 1/25 rozmeru protonu.
Teda ako keby mali k dispozicii nie 4 km ale 1600 km dlhe kolme ramena/tunely pre laserovy luc, ktory tam poslu iba raz.
No a na vzdialenosti 1600 km je 400x lahsie zachytit nejaku deformaciu casopriestoru ako na 4 km.
|
|
Re: Meranie
Od: bombaaaaa
|
Pridané:
12.2.2016 22:17
len ci to co pises je pravda..
ah.. to pisal pjetro.. ok teda
|
|
Re: Meranie
Od: AlbHert
|
Pridané:
13.2.2016 13:35
Nie. To ze pouzili pakovu metodu 1:400 merania zmeny vzdialenosti medzi zrkadlami vzajomne vzdialenymi 4km neznamena, ze merali deformaciu casoprestoru na vzdialenosti 1600km. Zmenu merali len na tych 4och km.
|
|
Re: Meranie
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.2.2016 14:23
hej deformacia casopriestoru bola na 4 km useku, ale tu vzdialenost laserovy luc presiel 400x, teda deformaciu 400x zvacsili :), pretoze laserovy luc 400x neprisiel presne v tom case ako mal a tieto odchylky sa kumulovali
|
|
Energia
Od: Trolley
|
Pridané:
11.2.2016 17:15
Energia odpovedajúca hmotnosti? Vysvetlí mi to niekto?
|
|
Re: Energia
Od: Mettiu
|
Pridané:
11.2.2016 17:22
E = mc2
Tento vzorec to vysvetľuje.
|
|
Re: Energia
Od: asdqwe
|
Pridané:
12.2.2016 9:17
cize po ch*j energie
|
|
Re: Energia
Od: RIKK
|
Pridané:
12.2.2016 10:54
pokokot...
- a to je kolko? - odtialto az tamto dopice.sk
|
|
zabudnuté vedomosti
Od: pche
|
Pridané:
12.2.2016 12:23
Tento vzorec určuje množstvo energie, ktoré je potrebné na premenu kilogramovej hmoty na elektromagnetickú. Nejde o zmiznutie hmoty. Podobných vzorcov existuje 6, na premenu na rôzne typy hmoty.
|
|
energia a hmotnost
Od: sdfsdf3
|
Pridané:
11.2.2016 17:19
Vyžiarili energiu ekvivalentnú trojnásobku hmotnosti slnka? Je mi síce jasné, že mám určité medzery v teórií relativity, ale ako sa dá energia vyjadriť výhradne pomocou hmotnosti?
|
|
Re: energia a hmotnost
Od: Problem
|
Pridané:
11.2.2016 17:50
Ak sa nemylim, energia sa da vyjadrit vyhradne pomocou hmotnosti, lebo pri spominanom jave doslo k premene hmotnosti na energiu. Keby tie slnka boli tazsie, vyziarilo by to viac energie.
|
|
Re: energia a hmotnost
Od: regerew
|
Pridané:
11.2.2016 17:52
Pokial plati e=mc^2, tak ano. Ale v praxi je to este o nieco menej prakticke ako uvadzat kapacitu kondenzatorov v jedenotkach farad. Konkretny priklad na fakture od zse: tento rok ste spotrebovali 0.00000000000000000000031042 gramu elektrickej energie (tych nul tam ale asi bude potrebnych tak 60). Ako bezne vzdelany zakaznik si dosadis do vzorca e=mc^2 hodnoty a vyde ti spotreba energie v jouloch. Na wiki je spomenute, ze jeden kilogram hmoty ma energiu cca 90 PJ (cca 25 TWh).
|
|
Re: energia a hmotnost
Od: tamtung
|
Pridané:
11.2.2016 17:58
To je sice fascinujuce, ze 1000gramov ma tolko energie, ale ako ju odtial dostat?
Tym padom 1 klasicka tehla (ci uz palena, nepalena, mobil ci syr) by musela mat dost energie pre cele moje pokolenie, no nie?
Ale ako to dostat von z tej hmoty ?
|
|
Re: energia a hmotnost
Od: Neviem-
|
Pridané:
11.2.2016 18:02
Najlepšie tehlou z antihmoty, či už pálenej alebo nepálenej.
|
|
Re: energia a hmotnost
Od reg.: RB_
|
Pridané:
11.2.2016 21:22
*klaniam sa*
|
|
Re: energia a hmotnost
Od: fdhdfh
|
Pridané:
12.2.2016 7:17
paráda, keď majú zmysel pre humor ľudia, ktorí o veci dačo vedia :-)
|
|
Re: energia a hmotnost
Od reg.: lolo21
|
Pridané:
12.2.2016 9:10
no pre toto sa oplatí chodiť sem na diskusie
|
|
Re: energia a hmotnost
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.2.2016 9:33
no len opatrne s tymi antitehlami, aby si ich niekde nepotratil. niekto ich moze najst a pokusit sa z nich postavit dom, co bude mat zaujimavy vysledok, ak pouzije klasicky neanti cement.
|
|
Re: energia a hmotnost
Od: deja_vu
|
Pridané:
12.2.2016 10:45
antidomy pre bezdomovcov!
.. a pre romov z roznavy
|
|
Re: energia a hmotnost
Od reg.: saruman
|
Pridané:
12.2.2016 14:00
Ako tú energiu odtiaľ dostať neviem ale vedel by som to fakturovať.
|
|
Re: energia a hmotnost
Od: wergwgrt
|
Pridané:
12.2.2016 18:07
Z pálenej tehly nezískaš žiadnu energiu, pretože prvky so stredným počtom protónov sú stabilné. Z ťažkých kovoch získaš energiu štiepením, z ľahkých syntézov. Ale z kremíka, hliníka a kyslíka nezískaš skoro nič. A teória o antihmotovej tehle má tú chybu, že na výrobu antihmoty treba viac energie, ako sa získa jej "spálením". Pálená tehla je bežný stred energetickej doliny, stabilný stály energetický bod.
|
|
Re: energia a hmotnost
Od: Neviem-
|
Pridané:
11.2.2016 17:59
To s tým gramom si oprav.
|
|
je to blud...
Od: Fako
|
Pridané:
11.2.2016 17:46
Ved tie krivky sa vobec nepodobaju... :-(
|
|
Re: je to blud...
Od: Problem
|
Pridané:
11.2.2016 17:51
Ved sa aj maju lisit, rozdiel je jedna desaťtisícina priemeru protónu. Ee, robim si srandu...
|
|
ako.. no ako?
Od: obvious
|
Pridané:
11.2.2016 18:12
Ako vypocitali tych 150km a hmotnost 30-nasobku Slnka?
|
|
Re: ako.. no ako?
Od: thwt
|
Pridané:
11.2.2016 18:17
Ked sa na to musis pytat, tak je zbytocne cokolvek ti vysvetlovat, sj tsk by si nepochopil a niekto iny by sa len zbytocne namahal vysvetlit ti to.
|
|
Re: ako.. no ako?
Od: obvious
|
Pridané:
11.2.2016 18:20
skoda, ze som sa s tym nenarodil. by som sa potom nemusel pytat.
|
|
Re: ako.. no ako?
Od: sheddow
|
Pridané:
13.2.2016 7:58
všetko sa to počíta z vyžarovaných elektromagnetických vĺn rôznych veličín.. pozri si dokument cosmos..
|
|
Re: ako.. no ako?
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
11.2.2016 20:02
Hmotnosť asi z Einsteinových rovníc (známa vzdialenosť a odmeraná veľkosť efektov). A ak máš hmotnosť čiernej diery, tak jej Schwarzschildov polomer je už len pekná lineárna funkcia r = 2GM/c^2.
|
|
Re: ako.. no ako?
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.2.2016 9:37
ako pise Kvik.
napr. cierna diera hmotnosti zeme by mala polomer necelych 9 milimetrov.
|
|
Minimum.
Od: Japster
|
Pridané:
11.2.2016 18:26
Ak to sem letelo 1,3 miliardy rokov, tak je to naozaj celkom dávno a sakra(!!!)ďaleko.
Muselo to by sakra ohromné množstvo enargie, keď sa sem po toľkej vzdialenosti čosi dostalo. Neviem či medzitým nezachytili aj nemecké delostrelectvo ako odraz z kozmu...
Ešte je zaujímavé zistenie, že vedia príčinu toho čo namerali...
|
|
Wlny5
Od: Príťažlivosť
|
Pridané:
11.2.2016 19:05
Moje telo tiež dokáže detekovať gravitačné vlny.Potrebujem k tomu len fľašu kvalitnejšieho vína ;-) Ale mimo srandy,gratulujem a posielam kvety!
|
|
Gravóóó, gravóóó!
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
11.2.2016 21:53
Okej, tak už meriame gravitáciu, teším sa na dobu, keď ju budeme vedieť umelo vyvolať, konkrétne na vesmírnej lodi. :)
|
|
Re: Gravóóó, gravóóó!
Od: Burans Killer
|
Pridané:
11.2.2016 22:03
Aj to je mozne, celkom jednoducho tocivym pohybom aj v mikrokravitacii (vsade nejaka je, aj ked minimalna) je mozne grafitaciu zvysit (odstrediva, resp. korektne fyzicky dostrediva sila). Problem by bol vo velkosti stanice.
|
|
Re: Gravóóó, gravóóó!
Od: Jaro83
|
Pridané:
12.2.2016 6:54
korektne zotrvačná sila
|
|
Re: Gravóóó, gravóóó!
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.2.2016 9:41
nie je to to iste ako gravitacia. ako nahrada je to fajn, ale stale tam mas urcite problemy s ktorymi sa musis vysporiadat. tak napriklad, pokial nemas enormne rozmery lode, sila posobiaca v oblasti hlavy je ovela slabsia nez v oblasti noh a to moze sposobovat divy.
taktiez koncept poschodi sa musi opustit (alebo pocitat s tym, ze cim vyssie, tym slabsi efekt, co tiez nie je velmi priaznive). a v neposlednom rade, nemozes bezat rovnakou rychlostou, akou sa otaca v protismere jej otacania :)
|
|
Re: Gravóóó, gravóóó!
Od: Sloniik
|
Pridané:
12.2.2016 11:03
Koncept poschodi je prave naopak super pre model vesmirnej stanice v tvare: http://dopice.sk/gtO
Teda otacal by sa len ten disk okolo stredovej osi. A tym padom by postupna zmena velkosti umelej gravitacie umoznila plynuly presun z osi do disku (a jeho poschodi) a naopak.
|
|
Re: Gravóóó, gravóóó!
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.2.2016 14:21
ak ty myslis ze rozne farby na tom disku predstavuju jednotlive poschodia, tak prave o tom hovorim, ten na prizemi (zlta na vonkajsom obvode) by bol relativne v pohode. ale ludia nad nim (modre a cervene poschodie) by to uz mali horsie. a cim si vyssie, tym horsie. na najvyssom poschodi by pocitovali len zlomok G oproti ludom na prizemi.
|
|
Re: Gravóóó, gravóóó!
Od: Sloniik
|
Pridané:
12.2.2016 14:36
No ono rycheljsim rotovanim disku by sa dalo zariadit, ze 1G by bolo niekde v strede a na obvode by mali napr 2G. ;)
Mysli na to ako potapac. Ked sa vynara z hlbky, tiez nemoze ist hned 200m-->0m, ale 200--150--100--50--0.
Takze keby niekto chcel ist z osi s 0G do rotujucej casti, tak by mohol zazit sok (velky narast G).
Avsak ak by mohol ist postupne cez 0--0.25--0.5--075--1G, tak by to bolo ovela prijatelnejsie.
|
|
Re: Gravóóó, gravóóó!
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.2.2016 23:37
ano, ale stale mas vela nevyuziteho miesta v blizkosti stredu. ako nahrada hovorim, je to fajn ale nie je to ono a ma to vela problemov. aby si zamedzil silnym rozdielom medzi G na nohach a na hlave, ak to potrebujes mat velke.
|
|
Re: Gravóóó, gravóóó!
Od: baffiak
|
Pridané:
13.2.2016 8:28
tak kazde poschodie necham otacat inou rychlostou a bude :)
|
|
Re: Gravóóó, gravóóó!
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
13.2.2016 11:09
pouzitelne riesenie ktore riesi jeden problem, ale so sebou nesie dalsie.
ako to vyriesis technicky?
ako bude vyzerat prechod medzi poschodiami (predpokladam ze clovek nebude obmedzeny pocas celej doby len na svoje poschodie)?
to sa radsej srat s rozdielnym G na roznych vyskach (a troskou nevolnosti hore) ako to co navrhujes.
|
|
Re: Gravóóó, gravóóó!
Od: baffiak
|
Pridané:
13.2.2016 11:39
treba uvazovat nekonvencne, len tak sa raz dostaneme v pokroku dalej.
mozno z toho bude len jeden obrovsky donut a bude pokoj :)
sice to bolo povodne myslene ako vtip, ake ked bude technologia na taketo daleke cestovanie a cestovanie "rychlosotu vyssou, ako je rychlost svetla", tak preco by nemohol byt vyrieseny aj problem cestovania medzi poschodiami v pripade roznej rychlosti pohybu oboch poschodi.
|
|
Re: Gravóóó, gravóóó!
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
13.2.2016 12:10
skor to vidim na umelu gravitaciu ako vyuzitie odstredivej sily v dalekej buducnosti. ale aj ten donut je riesenie, ked nemas poschodia a vsetko co nepotrebuje G (motory, reaktory a co ja viem co) by bolo napchane do stredu, aby sa ten priestor vyuzil.
|
|
Re: Gravóóó, gravóóó!
Od: rghertghrtghr
|
Pridané:
13.2.2016 17:25
Vo vesmíre je kopa miesta. Stačí jedno poschodie typu rotujúca pnumatika + podporná konštrukcia typu londýnske oko. Na cestovanie možno použiť väčšie objekty, niečo ako Mesiac, obývateľné by boli vo vnútri, čo mi pripadá bezpečnejšie ako nejaká plechovka, ktorá sa každú chvíľu zrazí s nejakým kameňom.
|
|
Re: Gravóóó, gravóóó!
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
13.2.2016 22:28
nemal som ani tak na mysli miesto vo vesmire, toho tam je vskutku dostatok.
skor mi vrasky robi, ako sa tak velka lod posklada a dostane do vesmiru. ved aj ten ISS skladali strasne dlho a ake je to male a neprakticke.
|
|
Re: Gravóóó, gravóóó!
Od: efgegewgeg
|
Pridané:
14.2.2016 4:58
Možností je viac.
Existujú motory, ktoré potrebujú na premiestnenie hmoty dodať len o pár percent energie viac ako je polohová a pohybovaá eneria objektu. Tieto motory sú tajné. Stále sa používajú nehospodárne rakety, ktoré potrebujú oveľa viac energie, viď Ciolkovského rovnica.
Efektívne využívať energiu na Zemi. Súčasné palivá spálené za rok sú len zlomkom percenta slnečnej energie, ktorá dopadá na zem. AK by miesto púšti a polárnych oblastí boli zelené plochy, a rastliny by rástli rýchlejšie, tak by bolo k dispozícii podstatne viac energie. Súvisí to so životným prostredním na Zemi. Je tu zámer energeticky vyhladovať Zem.
Stavať stanicu priamo vo vesmíre. Využiť materiál z astereoidov. Alebo navŕtať diery do nejakého kameňa.
Využiť to čo už existuje. Opraviť poškodené.
|
|
Re: Gravóóó, gravóóó!
Od: Okres linux
|
Pridané:
14.2.2016 10:34
Chlapci, čo o tom piču vedia, sa bavia o budúcnosti cestovania vesmírom na základe svojich poznatkov zo sledovania sci-fi seriálov a fyziky vyučovanej na strednej škole. Vtipné.
|
|
informácie
Od: kghljhg
|
Pridané:
15.2.2016 7:21
Čo si tým chcel povedať?
|
|
Re: Gravóóó, gravóóó!
Od: dfhdfhdf
|
Pridané:
12.2.2016 7:21
Pozri si Kubrickovu Vesmírnu Odysseu, alebo najnovšie Marťana, alebo v podstate v hocktorom vesmírnom "sci-fi" filme je súčasťou lode ten akože točiaci sa prstenec
|
|
Re: Gravóóó, gravóóó!
Od: erfqfrefer
|
Pridané:
12.2.2016 18:02
Skús popísať konštrukciu, keď si myslíš že sa to dá.
|
|
Einstein
Od: palikes
|
Pridané:
11.2.2016 22:09
Ja by som bol len velmi zvedavý ako to všetko dokazal vypočiťať Einstein pred sto rokmi ? Veď on musel extremná kapacita z darom od boha. Bez akýchkolvek technologií vypočítal a predpovedal to čo platí ešte aj dnes. A dnes sa to len začína potvrdzovať na tých najdrahších projektoch, ako tento tunel alebo LHC...
Má môj velký obdiv.
|
|
Re: Einstein
Od reg.: roob_
|
Pridané:
11.2.2016 22:57
a co taky Kepler, ktory pred 400 rokmi vypocital drahu Marsu :) bez kalkulacky, len s malym dalekohladom. Alebo Davinci ratal vysku pohori na Mesiaci, relativne presne. Namornici relativne presne odhadli priemernu hlbku oceanu, s vedrom.. Alebo Demokritos pred 2400 rokmi vymyslel, ze veci sa skladaju z atomov :) mu to nikto neveril este 2300 rokov. Aki boli ludia frajeri v minulosti a ake veci dokazali ti dnes rozum neberie, skus sa ist pozriet hore do veze Baziliki v Ostrihome, je tam zvon cojaviem 3m vysoky a 2m siroky. Ako to tam kurva dali hore pred 150 rokmi bez zeriavu?????
|
|
Re: Einstein
Od reg.: roob_
|
Pridané:
11.2.2016 23:02
baziliky s i, no ty wole.. Zvon ma priemer 218cm, vazi 5,8tony a je uz druhy. Ten prvy bol mensi, 5,5 tony.
|
|
Re: Einstein
Od: baffiak
|
Pridané:
12.2.2016 7:19
pozor - Demokritos nevymyslel, ze sa veci skladaju z atomov. Demokritos tvrdil, ze tou poslednou nedelitelnou castou je "atom". a Dalton prisiel s tym, ze tym "atomom" bude to, co my dnes pozname ako atom.
tym "atomom" ktory popisoval a predpokladal Demokritos nakoniec moze byt uplne nieco ine - ta tzv superstruna? uvidime
|
|
Re: Einstein
Od: tamtung
|
Pridané:
12.2.2016 9:17
kolko je dnes takych kapacit?
dnes je kazdy z fakulty manazmentu..
|
|
Re: Einstein
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.2.2016 22:37
hawking? alebo aj ten indian (nakoniec je to japonec Michio Kaku) v dokumentarnych serialoch je celkom frajer. Alebo nas Martin Mojzis (suhlasim, nedosahuje svetovych celebrit, ale chochmes mu nechyba.
|
|
trepe 2 na 3
Od: erferwfgerwfg
|
Pridané:
13.2.2016 5:19
Hawking je postihnutý a má aj také teórie.
|
|
Re: trepe 2 na 3
Od: baffiak
|
Pridané:
13.2.2016 8:29
presne. ak by Hawking nebol "postihnuty", tak dnes o neho uz nikto ani len nezakopne.
|
|
zabávač
Od: efverververvrwa
|
Pridané:
15.2.2016 7:20
Zapadá do súčasnej postihnutej akoževedy.
|
|
Re: Einstein
Od: pche
|
Pridané:
12.2.2016 12:37
Samé tvrdenia bez dôkazu:
- Ako vieš že pred 400 rokmi nemali kalkulačky? Alebo pred 300 rokmi žeriavy? Máš stroj času a bol si sa tam pozrieť?
- Odkiaľ vieš že Demokritos žil pred 2400 rokmi? Prezraď vedeckú metódu ktorou si to určil.
- atď
|
|
Re: Einstein
Od reg.: Sheer Mirage
|
Pridané:
12.2.2016 13:02
Ako trolling celkom slušné.
|
|
Re: Einstein
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.2.2016 22:30
najdes papiere kde je o nom pisane a uhlikovou metodou zistis vek?
|
|
archeológia je založená na podvodoch
Od: erfgerfgerfg
|
Pridané:
13.2.2016 5:12
Dátovanie podľa polčasu rozpadu je známy podvod v archeológii:
1) Nie sú známe východie koncentrácie rádioaktívnej látky. Napríklad v minulosti mohla byť na Zemi nižšia radiácia alebo naopak bol nález v blízkosti radiáce z výbuchu.
2) Z predmetu uloženého v zemi mohli byť vyplavené rádioaktívne látky, alebo mohli byť doňho naplavené.
3) Neboli zmerané polčasy rozpadu rádioaktívnych látok, a nie je isté že ide o exponenciálny priebeh, pretože ide o tisíce a milióny rokov.
|
|
Re: archeológia je založená na podvodoch
Od: baffiak
|
Pridané:
13.2.2016 8:35
ale ludia sa toho drzia.
napr. im nesedi ani Downova evolucna teoria, ale stale o nej rozpravaju.
inak podla uhlikateho datovania im vychadzalo, ze ludia zili v istom obdobi sucasne s dinosaurami.
|
|
Re: archeológia je založená na podvodoch
Od: asdfgadfgdf
|
Pridané:
13.2.2016 10:47
Prečo by ľudia a dinosauri nemohli žiť v tom istom období? Každý rok vymiera nejaký živočíšny druh.
|
|
photoshop alebo pravá fotka?
Od: rqefgerggwertgr
|
Pridané:
14.2.2016 7:55
Je to photoshop?
http://s29.postimg.org/ylmqf2vtz/dino1.jpg
http://s12.postimg.org/4lyhwo1v1/dino2.jpg
|
|
Re: Einstein
Od: el jadica
|
Pridané:
11.2.2016 23:02
Aj by som s tebou suhlasil keby si nepisal ako laszlo habódasz
|
|
How LIGO caught a wave
Od: watney jr.
|
Pridané:
11.2.2016 22:14
INFO --->
http://imgur.com/K4u9nyE
|
|
klasika
Od: andrejman
|
Pridané:
11.2.2016 23:30
Taka Coca Cola je urcite vacsi objav ako toto. Kolko ludi denne pije ich vyrobok a kolko ludi surfuje na fravitacnych vlnach ?
|
|
Re: klasika
Od: Neviem-
|
Pridané:
12.2.2016 0:11
Tí ľudia, čo denne pijú coca-colu tie gravitačné vlny vytvárajú trasením slaniny pri chôdzi. Surfujú všetci naokolo.
|
|
gfgddf
Od: david9999
|
Pridané:
11.2.2016 23:47
Aké by to mohlo mať využitie v praxi?
|
|
Re: gfgddf
Od: Deer
|
Pridané:
12.2.2016 7:40
Dokazuje to, ze casopriestot je ohybatelny. Pamatas na tu scenu z Interstellaru s papierom a ceruzkou? Teraz je dokaz, ze warp pohon nie je nemozny.
Moj osobny odhad - prekonali sme rychlost zvuku, prekoname aj rychlost svetla. Ludstvo osidli vesmir.
|
|
Re: gfgddf
Od: fundrak
|
Pridané:
12.2.2016 8:31
toto je brutalna 3.14covina
|
|
Re: gfgddf
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.2.2016 9:47
rychlost svetla neprekoname, fyzikalne to nie je mozne. zobrat to skratkou != ist rychlejsie :)
|
|
Re: gfgddf
Od: Deer
|
Pridané:
12.2.2016 11:05
Sorry, nevyjadril som sa presne - virtualne prekoname rychlost svetla.
Uz som to tu pisal viackrat, ze neprekoname to linearnym pohybom, ale skokmi - "priklopis si" casopriestor napr. suradnic 100km nad povrchom Pluta, prejdes 2m a znova to odklopis.
Zrazu si 100km nad Plutom za par sekund. Svetelny signal leti zo Slnka na Pluto 5.5h, ty si to zvladol za par sekund - prekonal si rychlost svetla.
|
|
Re: gfgddf
Od: Sloniik
|
Pridané:
12.2.2016 11:41
Prestan mysliet v rovnom priestore a zacni mysliet v zakrivenom priestore. Potom prides na to, ze problem je uz v tomto: prejdes vzdialenost zo Slnka na Pluto. Teda rychlost svetla si neprekonal, len si presiel priestorom inym sposobom, nez "priamou cestou".
|
|
odrb so súradnicami
Od: pche
|
Pridané:
12.2.2016 12:18
Definuj priestor. Je to nejaká geometria? XYZ pravoúhla, polárna, alebo nejaká tvoja pokrútená? Podľa súradnicovej sústavy sa prepočítavajú body, nie sú číselne rovné v rôznych sústavách.
|
|
Re: gfgddf
Od reg.: roob_
|
Pridané:
12.2.2016 22:47
casopriestor sa neda ojebat ako to pises, tak isto ako napriklad neojebes ze je fajront o 10:00, ked si prestavis hodinky na 15:00
|
|
Re: gfgddf
Od: wergwgtrgw
|
Pridané:
13.2.2016 5:16
Ako si tým pokrivil priestor? Čas je normálny rozmer v 3-rozmernej sústave, povedzme os Z.
|
|
Re: gfgddf
Od: fundrak
|
Pridané:
12.2.2016 12:24
" ..."priklopis si" casopriestor napr. suradnic 100km nad povrchom Pluta, prejdes 2m a znova to odklopis.... "
neviem co fetujes, ale toto je proste blbost... schvalne skus aspon v principe opisat, ako by si ohol casopriestor (nie mikroskopicky)
|
|
Re: gfgddf
Od: Jerichoo
|
Pridané:
12.2.2016 12:31
Ohybákom?
A banány ako ohýbajú??
|
|
Re: gfgddf
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.2.2016 14:24
v principe rovnako, ako to spravili v clanku spominane 2 cierne diery.
|
|
Re: gfgddf
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.2.2016 14:23
prave o tom hovorim :) vezmes to skratkou. neprejdes miliony km ale len 2 metre. ergo ako som pisal, neprekonas rychlost svetla :)
|
|
stredovek vo fyzike
Od: pche
|
Pridané:
12.2.2016 12:15
Definuj rýchlosť svetla.
1) Rýchlosť svetla je rôzna v rôznych prostrediach, preto môže byť vyššia ako v našom akoževákuu.
2) Hovoríš o rýchlosti presunu fotónu alebo rýchlosti pohybu po kružnici (tam je rýchlosť o dosť vyššia)?
3) Dokážeš zmerať rýchlosť svetla? Nesmieš použiť prístroj na meranie čas, ktorý využíva rýchlosť svetla ako konštantu.
|
|
Re: stredovek vo fyzike
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.2.2016 14:31
1) rychlost svetla je v podstate v kazdom prostredi cisto technicky rovnaka a to je C. dovod, preco to svetlu z bodu A do bodu B v mediu trva dlhsie nez vo vakuu nie je ten, ze by sa pohybovalo pomalsie, ale preto ze sa zdrziava pri interakcii s mediom (ktore ho pohlcuje a znovu emituje, odraza, ohyba a ine podobne haluze s nim vystraja)
2) ked hovorim o rychlosti svetla, tak hovorim o linearnom pohybe. a v podstate, ak hovorim o akejkolvek rychlosti ci pohybe objektu na ktory neposobi ziadna sila ako o linearnom pohybe ci rychlosti pri linearnom pohybe.
3) ak nemozes pouzit cas, tak nedokazes zmerat rychlost absolutne nicoho, kedze rychlost je definovana ako vzdialenost prejdena v case :)
no tak, aspon sa trochu snaz a nepis rovno prvu kravinu co ta napadne.
|
|
Re: stredovek vo fyzike
Od: ugzkujzhg
|
Pridané:
12.2.2016 17:56
1. Hypotezáza oscilátorov nevysvetľuje ohyb svetla v okolí hviezd. Gravitačné pôsobenie na svetlo nebolo nikdy laboratórne zmerané.
2. Veríš na priamočiary pohyb a vlnenie? Veríš že elektromagnetická hmota môže pravidelne miznúť, teda mať nulové hodnoty E a H ?
3. Existujú hodiny ktoré nepotrebujú poznať rýchlosť svetla.
Ak niečo nepoznáš, neznamená že je to kravina.
|
|
Re: stredovek vo fyzike
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
12.2.2016 23:40
1) co to ma spolocne s rychlostou svetla v mediu (prostrediach)? s tym si zacal.
2) co to ma co spolocne s tvojim postulatom o "rychlosti pohybu po kruznici", co si bez posobenia sily neviem predstavit.
3) existuju pravitka, ktore nepotrebuju poznat pojem casu. a co?
ak napises kravinu, neznamena to, ze to poznas.
|
|
Re: stredovek vo fyzike
Od: agersgrtsgrsg
|
Pridané:
13.2.2016 5:28
1.
a) premenlivá rýchlosť svetla -> index lomu -> google
b) vákuum v blízkosti Zeme nie je priestor bez hmoty, svetlo nedosahuje maximálu rýchlosť.
2. Rotujúca elektromagnetická hmota, nazvime ju fotón, nepotrebuje silu na uchovanie rotácie, podobne ako náboj vystrelený z ryhovanej hlavne. Naopak, vďaka rotácii vektorov E a H na ňu v priemere nepôsobí vonkajšia elektrická sila, badateľné je to u vyšších frekvencií. "Vlnenie" je iba priemet vektorov E a H do kolmých rovín. Viď špirálové jaginy.
3. Hodiny nezávislé na konštante rýchlosti svetla môžu merať veličiny závislé na rýchlosti svetla, pretože nejde o "kruhový vzorec" (Excel to nemá rád :-).
|
|
Re: stredovek vo fyzike
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
13.2.2016 11:06
1) tu to mas vysvetlene tak aby si tomu aj ty rozumel: https://www.youtube.com/watch?v=CiHN0ZWE5bk
a teraz este raz, ako si to teda predstavujes, ze to svetlo ma teda roznu rychlost aj vo vakuu?
2) uvedomkujes si dufam, ze medzi rotaciou a pohybom po kruznici je trosku rozdiel.
3) akoze mas na mysli presypacie hodiny alebo co? cim dalej tym menej mi dava zmysel co pises, zacinam mat pocit ze len random skladas slova.
najprv nesmies pouzit cas, potom zrazu mozes, ale iba ak ho merias takymi a nie onakymi hodinami. wtf?
|
|
Re: stredovek vo fyzike
Od: erggertgrt
|
Pridané:
13.2.2016 17:19
1. Ak to nedokážeš napísať svojimi slovami v pár vetách, tak je to nezmysel.
2. Ona to ani nie je kružnica, skôr kvapka, pretože svetlo má časovo premenlivú rýchlosť. Konštantná je uhlová rýchlosť, ktorá je definovaná frekvenciou = energiou fotónu.
3. Hocijaké mechanické, napríklad riadené krištálom alebo pohybom atómov, podľa potreby presnosti. Nepoužívať etalóny, kde sa používa rýchlosť svetla.
|
|
Re: gfgddf
Od: Obmedzenie
|
Pridané:
13.2.2016 0:03
Rýchlosť svetla treba chápať ako sample-rate matrixu,v ktorom žijeme,kapíši?Samotný čas je prejavom kmitania univerza...
|
|
Re: gfgddf
Od: Obmedzenie
|
Pridané:
13.2.2016 0:11
Viete detičky,existuje taký jav.Čím viac sa približujeme k rýchlosti svetla,tým pomalšie plynie čas...Už to konečne začínate chápať?To však nevylučuje cestovanie na vzdialenosti násobkov parseku za dobu životnosti človeka.
|
|
Re: gfgddf
Od: Obmedzenie
|
Pridané:
13.2.2016 0:13
Len k tomu potrebujeme obrovské množstvo energie..
|
|
Re: gfgddf
Od: wegwrgwgwt
|
Pridané:
13.2.2016 5:21
A množstvo šťastia, aby sa nezrazili s nejakým šutrom. :-)
|
|
Re: gfgddf
Od: Obmedzenie
|
Pridané:
15.2.2016 1:26
No,nemali by sme do ničoho naraziť,lebo iná dimenzia...Ale problém by nastal,keby sme sa zastavili vo vnútri nejakej hviezdy,planéty...To by sme asi už nerozdýchali :-)
|
|
magické číslo 3
Od: iohihôikhôlkih
|
Pridané:
15.2.2016 7:26
1. Žiadne iné dimenzie neexistujú. 2. Hmota je 3-rozmerná, tak ako geometria vesmíru. 3. Nepíš o niečom čo nepoznáš.
|
|
Re: magické číslo 3
Od: Určite
|
Pridané:
15.2.2016 7:35
WTF?Nehovor.
|
|
Re: magické číslo 3
Od: Nodobre
|
Pridané:
15.2.2016 7:39
Môžeme sa dostať až k tomu,že vlastne žiadne dimenzie ani neexistujú a všetko je v podsate len JEDNO a všetko závisí od pozorovateľa...A,že sme len snom najvyššieho,ktorý nás sníva...Ale kto potom stvoril jeho?Hm?
|
|
Re: magické číslo 3
Od: Gramohol
|
Pridané:
15.2.2016 7:46
Vieš,čo je to hologram?A teóriu holografického vesmíru?
|
|
Re: gfgddf
Od: Obmedzenie
|
Pridané:
15.2.2016 0:02
Určite poznáte problematiku atómových hodín na GPS družiciach.Zaujímavé je to,že atómy v nich kmitajú pomalšie,ako na zemi..To,keby sme leteli rýchlosťou svetla,tak by sa čas na lodi zastavil.A na zemi by pozorovatelia normálne starli...
|
|
Re: gfgddf
Od: rtzjtjtzjrt
|
Pridané:
13.2.2016 17:22
Nie je dôvod prečo by častice nemohli prekonať rýchlosť svetla. Rýchlosť svetla je limitom pre svetlo, nie pre častice. V našich končinách vesmíru sú aj častice obmedzené rýchosťou svetla, ale to sa dá zmeniť.
|
|
Re: gfgddf
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
13.2.2016 22:26
rychlost svetla nie je pre svetlo limitom ale konstantou. pre vsetky hmotne castice je nedosiahnutelnim limitom. teda ok, teoreticky dosiahnutelnym (ale nie prekonatelnym), ak dokazes castici dodat nekonecne vela energie.
|
|
Re: gfgddf
Od: ertzwerzw
|
Pridané:
14.2.2016 4:43
Máš 100 rokov staré a nepresné vedomosti. Prečítaj si aspoň túto diskusiu. Rýchlosť svetla = elektromagnetického poľa sa nemusí vzťahovať na časticovú hmotu, ktorá za určitých podmienok nemá obmedzenie maximálnej rýchlosti.
|
|
Re: gfgddf
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
14.2.2016 10:52
mozes dodat relevantny zdroj?
|
|
Re: gfgddf
Od: khztgfkhgf
|
Pridané:
15.2.2016 7:16
Ty veríš zdrojom? Nezaujíma ťa princíp a praktické dôkazy?
|
|
Re: gfgddf
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
15.2.2016 18:55
3 vety v komentari pod clankom tazko nazvat "princip" ci "prakticky dokaz".
kludne daj zdroj na tie principy a prakticke dokazy.
|
|
Re: gfgddf
Od: Teor.strun
|
Pridané:
14.2.2016 23:00
Teória kvantového prepojenia hovorí,že pri určitých podmienkach je možné vyvolať rovnakú zmenu medzi dvoma časticami za rovnaký čas,bez ohľadu na vzdialenosť medzi nimi...
|
|
bez overiteľných dôkazov
Od: erfgwertg
|
Pridané:
15.2.2016 7:19
Nezmysel. Určite sfalšované.
|
|
Re: bez overiteľných dôkazov
Od: SfalšČo?vané
|
Pridané:
15.2.2016 7:28
Rozviň to,prosím,nerozumiem ti...
|
|
Re: gfgddf
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
15.2.2016 18:54
ano, vieme o tom. na akykolvek prenos informacie to nestaci, ale je to super na neodpocuvatelnu komunikaciu :)
|
|
operatora 4ka
Od: 'PPQ'
|
Pridané:
12.2.2016 9:02
operatora 4ka zrejme tieto gravitacne vlny zasiahli velmi silno :-))))
nefunguje dobijanie kreditu kuponmi, presun kreditu, ani stav kreditu a pod :-)
|
|
Re: operatora 4ka
Od: tamtung
|
Pridané:
12.2.2016 9:18
tam bezne nefunguje ani telefonat, pokial si mimo BA. mozno ani nudzovy telefonat by nefungoval, neviem, neskusal som. (ano, roaming mam povoleny, mobil funkcny)
|
|
Re: operatora 4ka
Od: 'PPQ'
|
Pridané:
12.2.2016 9:36
ja som isiel vcera pokusne NM<>BA po starej cez senec... mam note 2 - cize nemam lte, tak som chcel vediet ako pojde edge data. po celu cestu som mal dobry signal na edgi v sieti 4ky (ziadny roaming) lenze data nesli. musel som restartovat telefon, potom chvilu isli a potom zas nie... apn som mal nastaveny spravne. haluz. dobil som kredit za 8 a za 4 ukazuje mi este povodny kredit pri kupe karty :-)
snad to vychytaju... na IM,email a citanie clankov mi staci uplne edge... len keby isiel....
|
|
detekcia
Od reg.: l1@p5
|
Pridané:
12.2.2016 11:15
Hmm, ale gravitacia ovplyvnuje aj fotony, takze ak sa posunie tunel, posunie sa aj svetelny luc lasera, ci?
|
|
stredoveke tmarstvo
Od: pche
|
Pridané:
12.2.2016 12:10
Nie, gravitačná intenzita silovo neovplyvňuje fotóny. Fotóny sú zakrivované iba pri zmene hustoty poľa.
|
|
Re: stredoveke tmarstvo
Od reg.: l1@p5
|
Pridané:
12.2.2016 16:41
No ale to by znamenalo, ze cierna diera na fotony nema vplyv, a ako vieme, nepusti ich uz .. tak teda nerozumiem.
|
|
Re: stredoveke tmarstvo
Od: wefdrfreeš
|
Pridané:
12.2.2016 17:59
Súvisí to s podmeinkami vzniku elektromagnetického svetla, nie s jeho uväznením v čiernej diere. V silnej koncentrácii kilogramov slabnú Coulumby. Fyzikálne zákony neplatia v každej časti vesmíru rovnako.
|
|
Re: stredoveke tmarstvo
Od: Paliz
|
Pridané:
13.2.2016 16:42
Fakt?
|
|
Re: stredoveke tmarstvo
Od: wefwefwefwef
|
Pridané:
13.2.2016 17:12
Dôvodov je viac, ale žiaden neobsahuje gravitačné priťahovanie fotónov.
|
|
to nie je veda
Od: Erdo
|
Pridané:
12.2.2016 12:07
1) Fyzikálne nedefinované pojmy: priestor, čas, vlna, pole.
Kde niet definície, tam niet serióznej debaty.
2) Používanie hypotéz na pozícii fyzikálnych zákonov. Napríklad Časopriestor a jeho zakrivenie nebolo nikdy dokázané.
3) Miešanie pojmov a dojmov, napríklad hmota a energia nie je to isté ani zameniteľné.
|
|
Re: to nie je veda
Od: Sloniik
|
Pridané:
12.2.2016 12:33
Na ktorej ceresni nebolo dokazane zakrivenie casopriestoru?
|
|
Re: to nie je veda
Od: Ppppokrok
|
Pridané:
12.2.2016 13:43
Na vysoku skolu v Sladkovicove sa to este nedostalo, tam uznavaju este len Newtonovske zakony
|
|
Gratulujem
Od: Vlnovec
|
Pridané:
12.2.2016 15:07
Gratulujem a posielam sveter z gravitacnej vlny.
|
|
Re: Gratulujem
Od: eferferferf
|
Pridané:
12.2.2016 18:11
konečne zaujímavý text :-)
|
|
Mozilla Thunderbird 1.5.0.9
Od: update.dsl.sk v0.92
|
Pridané:
13.2.2016 2:44
DETEGOVALI
|
|
Slovenský jazyk
Od: Japster
|
Pridané:
13.2.2016 12:25
Moc sa nemá už kam vyvíjať. Pojem "detekcia" označili slovenskí zlovedci za Bohémizmus. A to je vraj v slovenskom jazyku neprípustné. A tak vymysleli tie zvláštne koniny a krkolomné nezmysly s "g".... vraj z Latinčiny, či z akej rite...
Hlavne že množstvo germanizmov, ale aj ohromné množstvo amerikanizmov vraj nevadí.
Toto nie je vývoj jazyka, toto je jeho zánik!
Divnú logiku niekto používa.
Vraj aj kmitočet je bohémizmus(čechizmus) a máme "vraj" používať výhradne slovo frekvencia.
Akoby to nebolo jedno!!!
|
|
Re: Slovenský jazyk
Od: prpr
|
Pridané:
13.2.2016 13:49
"detekcia" nikomu nevadi. otazkou je preco nedodrziavat rovnaku gramatiku ako v slovach funkcia, alebo reakcia.
ved predsa reagujeme, fungujeme.
nereakujeme a nefunkujeme. napriek tomu ze to vacsina pouziva zle, ma to logiku dodrzat toto spravanie...
|
|
Re: Slovenský jazyk
Od: Japster
|
Pridané:
13.2.2016 14:05
Detekovať vadí jazykozlovedcom. Češi majú neviem aký základ tohoto slova a my sme sa asi museli aj jazykovo po roku 1993 od nich osamostatniť.
Nerozumiem prečo to spájaš so slovom reagovať...?
|
|
Re: Slovenský jazyk
Od: baffiak
|
Pridané:
13.2.2016 15:06
reakcia - reagovat
funkcia - fungovat
detekcia - detegovat
este niecomu nerozumies?
|
|
umelá gramatika
Od: egergergerw
|
Pridané:
13.2.2016 17:09
Používanie slov detekovať a fungovať je dôkaz, že ľudia si pamätajú slová a ich tvary, a neriadia sa umelo vytvorenou gramatikou.
|
|
Re: umelá gramatika
Od: baffiak
|
Pridané:
13.2.2016 20:43
pouzivanie slova detekovat znamena ignorovat gramaticke pravidla.
gramatika bude vzdy umela - sluzi na to, aby si ludia rozumeli. pozri ake je Slovensko male a kolko tu mas nareci a jazykovych variant. podla ktorej teraz chces vydavat vsetky uradne dokumenty? no podla tej gramaticky spravnej - cize podla ani jednej.
|
|
fungovanie mozgu
Od: xfgbvndfnf
|
Pridané:
14.2.2016 4:37
Ľudia používajú hotové tvary. To je dôvod, pečo je tak ťažké používanie ypsilónu. Pre ypsilon v slovenčine neexistuje zvuk. Ľudia si nevedia uložiť správny tvar slova do zvukovej pamäte. Slová sú spôsobom myslenia, spolu s obrazmi. Človek ktorý veľa číta a píše si slová uloží do obrazovej pamäte, a vie použiť ypsilón. Ostatní si musia lámať hlavu s gramatikou.
|
|
Re: fungovanie mozgu
Od: baffiak
|
Pridané:
14.2.2016 7:44
co z toho vyplyva? ze malo citas a malo rozpravas.
pretoze, ak by si viac cital, tak si pamatas tvar detegovat, ze sa tak pise.
ak by si viac spravne rozpraval a vyslovoval, tak vies, ze aj keby bolo spravne detekovat, tak sa to spravne vyslovi ako detegovat.
a kazdy, kto sa chce hrat na redaktora MUSI ovladat spravne gramaticke tvary. to, ze sa niekto rozhodne, ze gramatika je umela, nie je obhajoba na to, ze neviem pisat gramaticky spravne.
|
|
Re: fungovanie mozgu
Od: drjhdztjh
|
Pridané:
14.2.2016 7:59
DSL je súkromná stránka a môžu si tu písať ako chcú.
|
|
Re: fungovanie mozgu
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
14.2.2016 11:00
Môžu, ale v súlade so zákonom, iba ak prevádzkovateľ nie je občan.
|
|
Re: fungovanie mozgu
Od: fdrewferf
|
Pridané:
15.2.2016 7:18
Zákony nemusia mať nič spoločné s logikou.
|
|
Re: fungovanie mozgu
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
15.2.2016 8:59
Ne pravdivosť je overiteľná existenciou každej ich obsahujúcej vety(množiny).
|
|
Re: fungovanie mozgu
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
15.2.2016 9:40
...existenciou možnosti vnímania každej...
|
|
amateri
Od reg.: Lars Schotte
|
Pridané:
15.2.2016 9:37
zas americanie chceli nieco ukazat, ze volaco objavili, aj ked pravdepodobne fakt hovno objavili, ale kukali nejaky sci-fi film, de boli ludie na marse a dorozumievali sa skrz hentake interpretovane tony. no a teraz si povedali, to urobime aj my, aby sme stiahli nejake nove granty.
|