neprihlásený Utorok, 30. apríla 2024, dnes má meniny Anastázia
Traja významní výrobcovia notebookov sa chcú spojiť

Značky: notebookyPCToshibaFujitsuSony

DSL.sk, 4.12.2015


Trojica významných japonských výrobcov PC a špecificky notebookov, Toshiba, Fujitsu a Vaio vyčlenené zo Sony, chcú spojiť svoje divízie výroby osobných počítačov.

Tvrdia to japonské ekonomické noviny Nikkei.

Podľa novín spoločnosti v blízkej budúcnosti už začnú dohadovať detaily a spoločný výrobca by mohol odštartovať v apríli 2016.

Ako to bude s používanými značkami nového výrobcu, či budú používané všetky doterajšie alebo len jedna z nich, noviny neinformujú. Nová spoločnosť vznikne podľa novín zrejme z Vaio, pričom zvyšní dvaja výrobcovia v nej získajú rovnaký podiel.

Samozrejme sa dá ale predpokladať, že minimálne postupom času nový výrobca zjednotí výrobu a vývoj a aj v prípade zachovania všetkých značiek budú notebooky všetkých značiek používať rovnaký hardvér a softvér.

Cieľom výrobcov je spojením samozrejme znížiť svoje náklady respektíve udržať ziskovosť výroby PC, ktorá v poslednom období pre nižšie marže a pokles trhu s PC výrazne klesla.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Chrome plošne zapol šifrovanie odolné kvantovým počítačom, spôsobuje to problémy
Hubblov teleskop má opäť problém s gyroskopom
Google začne vyplácať dividendy, prekročil hodnotu 2 bilióny
Raspberry Pi rozšírilo ponuku modelov Compute Module
Po rokoch vypustené nové navigačné Galileo satelity, SpaceX na to obetovala raketu
Operačný systém Proxmox pre virtualizáciu vydaný v novej verzii 8.2
České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne


Diskusia:
                               
 

Spojenia su dobre, spojenia su pozitivne, spojenia su buducnost. Spojenie odporuca 9 z 10 iluminatov a Janiek Hospodaroviek.
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

Jasne veď už aj tak je v každom segmente nejaký dominantný hráč, ktorý vlastní väčšinu ostatných a tá rôznorodosť je iba naoko. Legálne kartely, spojenia a monopol je OK, takisto aj zobrateie voľby užívateľom a mega špehovanie cez Win 1O OK, takmer nemožnosť kúpiť ntb aj bez OS resp. bez Win je OK, ale treba riešiť, v akom poradí sa zobrazujú ponúkané prehliadače...
Odpovedať Známka: 6.1 Hodnotiť:
 

aspon ten android nikoho nespehuje
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Vashibatsu nova znacka notebookov vybavena hologramovou technologu ako zdarma hola janka hospodarova
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Pri top modeloch integrovaná 3D tlačiareň s vlastnou WiFi
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to mame tej janky h. viac kusov? :(
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na každý spôsob, aký si len vieš predstaviť.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ona je totiž iba holografická hviezda. Podľa mňa existuje len v telke, hoci už som sa stretol s jednou, čo je vraj jej sesternica. Ale aj to je len súčasť marketingu...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

obmedziť konkurenčnosť trhu, znížiť výrobné náklady a kvalitu. Celé to nakoniec poskladá Foxconn ako predražené a nekvalitné Apple hra©ky.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Takze tie NTB budu tenucke po Fujitsu, elegantne po Vaio a kazove po Toshibe? :D
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

ntb z ktoreho pisem je 5 rocna toshiba s asi 20 000 "motohodinami" a viac nez 2000 cyklami zapinania a vypinania a okrem baterie a dvdromky na nej funguje vsetko ako ma. absolutne ziadna udrzba, len najkrutejsie zachadzanie (vypinanie alebo aj "urychlenie restartovania" vytiahnutim baterky, alebo ak bateria nie je vlozena tak vytiahnutim napajacieho kabla, praca s ntb na posteli, gauci, v perinach s upchatym chladiacim vyduchom a naslednym totalnym prehrievanim po niekolko hodin, pokladanie na pevne povrchy tzv. jebnutim,... jednoducho tvrde bdsm). znamy mal dell za 1500 eur, choval si ho ako v bavlnke a aj tak bol castejsie v servise nez u neho doma
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

to je napad, zamotavat notas do balvnenej tkaniny. sak sa mu musel uvarit :-) jasne, ze furt trcal v servise :-)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ty si teda fakt vzorka spolahlivosti Toshiby....

Dam ti moju vzorku:

V 2012 som si kupil notebook Toshibu za 1400€. Krasny vykonny, bol som z neho nadseny. Nadsenie trvalo presne 5 hodin, po ktorych sa objavili 4 vypalene pixely= skoro som dostal infarkt. Na druhy den rano mi volajunz Toshiby, ze ak chcem, mozem notebook vratit pretoze na Slovensku sa neda priplatit sa extra zaruku o ktoru som ziadal pri kupe. Trvalo mi presne 5 minut aby som sa dostavil do predajne a Toshibu vratil. Odvtedy plujem ked ideme okolo Toshiby. Zaver podla tvojho uvazovania? Vsetky Toshiby sa kazia!
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

A ja pisem z 8r Toshiby, cez tiež cez 20.000 hodin, cestovala velakrat v aute, vlakom a ziadny problem. Raz som menil klavesnicu, ale to bolo umyselne bachanie po klavesnici
Odpovedať Hodnotiť:
 

tento prispevok pisem z 8 rocnej toshiby, jej kazovost je nulova a dnesne acery, asusy a aj rozne ine sa vedla nej stale mozu strcit niekam. vsetky chiclet a ine nepodarky ako su touchpady v tvare zdvihacej plosiny sa tiez mozu strcit. z dnesnych notebookov z hladiska komfortu obsluhy jedine thinkpad T. a este keby niektory z vyrobcov bol schopny vyrobit touchpad kvalitny ako na macbookoch tak by hadam aj traktory zacali z neba padat...
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Takze nie som jediny, ktory riesi u notebooku to najpodstatnejsie: klavenicu, touchpad, obrazovku, aby sa mi v ruke nerozpadal a nebodaj aby nehucal ako profi vysavac prachu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

takze ani ja nie som jediny :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Z toho môže vzniknúť storka o stretnutí schizofrenika.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

ej vera totote tosibe onehda onakvejsie boli. ale uz nie sa. :-(
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Bol som Toshibe verny, kupil som celkovo asi 3, ale uz viac nie. Kazivost je mala, OK, ale vadi mi podpora Linuxu. Ako laikovi sa mi nepodarilo na "poslednu" toshibu nainstalovat funkcny linux (instalacia prebehla ale naprik Grubu sa furt bootoval Win, nerespektovalo oznacenie particii, furt spustalo danu fyzicku particiu na disku), neschopnost mat sucasne secureboot a linux (vraj zabudli akesi kluce nahrat do biosu). Kedze linux proste chcem aj kvoli bezpecnosti (banky, bitcoin), skoncil som s nimi. Okrem toho "posledna" toshiba sa pokazila a musela do opravy. Navyse ma nevyberatelnu baterku (novy modny trend? - ok, vedel som to ked som ju kupoval) a z nejakeho dovodu je pomala....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Priateľke sa teraz pokazila toshiba štýlom ze sa vypla a nič. Servis zistil ze sa jedná o grafiku, nová matičná doska jeb 560 euri. Notebook bol 2 mesiace po záruke používaný iba na stole. Nový stál 540 eur 2 roky a 2 mesiace dozadu. Takže do zoznamu popri HP a asus pribudla aj toshiba
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

prihod si tam dell, mal som obdobny problem, ale miesto grafiky to bol display. Vypalil sa z nicoho nic. Ked mi servisak zabil, ze 590 + doprava + praca, tak som mu povedal, ze keby som si to vedel vymenit sam, tak z ciny mam original za 80, a kedze neviem, tak 130 mam novy externy a hlavne vecsi monitor. No a tak teda uz viac ako rok frcim tak. Pretoze je normalne funkncny.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

postupom "prihod do zoznamu" fungujem aj ja. akurat, za chvilu nebude z coho vyberat :(
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Clovek moze natrafit na zly kus, to je fakt. Potom uz len ostava ako sa zachova samotny vyrobca a servis + kedy sa to asi stalo, z akej rady atd.
DELL xps15 za 1400 bez DPH ani nie cely rok po skonceni zaruky. Toshiba u znameho zhorela - ale to mohlo byt aj zlou elektroinstalaciou. ASUS som reklamoval 4x a pri poslednej reklamacii mi rovnaku chybu uz pre istotu neuznali aby nemuseli vracat prachy, sa Asusom som skoncil nadobro kvoli pristupu. s Dellom kvoli tomu, ze vyssia rada mala aj viac vydrzat, resp nedodrbat sa chvilu po zaruke ked s nim nebolo agresivne zaobchadzane a to este taka chyba. S lenovom som napriklad nemla zatial nikdy problem a to ho doporucujem kazdemu dookola. Z 10 ntb zatial ani jeden nema problem - toto pisem zo 6 a pol rocnej rocnej G550, ktora si toho prezila viac nez dost a uz vtedy to bol lowend.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Môj amilo začína robiť blbosti a batéria ako keby tam už ani nebola. Celkom by som to u 7 ročného NTB aj toleroval, ale od toho istého výrobcu mám aj starší model a tam batéria ešte nejakých 20min drží.
Teraz sa obzerám po novom NTB. Silne poškuľujem po Lifebooku E756
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nechcem sa vobec hadat, len chcem reagovat, ze ja som mal presne opacny problem.. Doma mam 3 ntb asusy 8, 7 1 rocny, jeden raz davno odisiel reklamacia ukazkova a inak nic.. Zasa lenovo som nikdy nekupil ale bolo viacero kusom uz, co som opravoval.. Najhorsie mi pridu hp.. Tie mam najviac na opravu..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

lenovo R400
prve co sa pokazilo, po asi 2 ci 2,5 rokoch, neviem, boly panty na obrazovke (priemerne zatvaranie, az podpriemerne). kamos ich vymenil, no pokazil mi obrazzovku (stlacil to silno a boli tam biele pasy, asi cez 1/3 vertikalne).
odvtedy na to mam napojeny monitor externy a pri znacne prasnom prostredi fici myslem ze 5 rokov, nonstop. resp v januari to bude 6 rokov. inak bol prenasany pomerne casto (asi 1,5 roka).
cize keby niet pantov, stale je TOP - bateria stale cca 85% kapacity novej. nonstop je bateria v notebooku, ako backup.
fuu a ked boli nervy, pouzival som ho ako boxovaci mech. (doslova - pekne krasne po klavesnici pastou/dlanou)
stal 900eur, s 1GB extra RAM. s originalnym HDD (1 rok tam bol SSD)
asi som chytil dobry kus.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja riesim reklamacie denno denne.
Asi najlepsi servis co existuje je SIL. Robia zarucne reklamacie pre Acer a Asus. Hlavne sa s nimi da komunikovat a zbytocne nenatahuju lehoty. Bezne dokazu vratit NTB od pondelka do pondelka.
Najhorsi servis na svete co existuje je Teleperformance ktory pouziva Lenovo (niekedy to striedaju aj s Medionom) a po novom aj DELL. Pri reklamaci Lenova je tak 60% sanca ze to nestihnu takze dobropis. Napr adaptér ktorý sa riesil cez DOA im trval 48dní. Najhorsie je ze uz ich zacal pouzivaj aj Dell pri rade Inspirion. Ano krasna NBD zaruka. Odíde disk, ok zajtra mate nový, príde nový, človek čaká že vymeni v ntb, spusti, doklika instalaciu a hotovo. Nie oni poslu cisty. (tymto procesom si ma prechadzat zakaznik nie predajca). Volám im teda ze ako to mam chapat, ci tam mam hodit recovery medium cisteho windowsu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie nie zajtra mate media na firme. Pride medium, samozrejme to co bezne stiahnete z MS stranky. Samozrejme cista instalacia bez ovladacov. A toto si ma zakaznik spravit sam doma. Zakaznik si chcel disk nechat pretoze tam mal uctovnictvo. Pre pripad ze by ho bol nuteny poslat do datarecovery. Ich cenova ponuka na odkup nefunkcneho disku seagate v nakupnej cene 39€ bez DPH bola 78€ bez DPH. Tolko k Dell NBD zaruke.
Co sa tyka kvality notebookov tak jednoznacne najmenej chodí do servisu Acer. Asus-u vacsinou po par mesiacoch odíde adaptér alebo touchpad. Lenovu sa uz dobrych par rokov nepodarilo doriesit problem s chabostou konstrukcie (polámané pánty sú tu stále). HP sa zarucene pokazí par mesiacov po zaruke. A to su Ellite a Pro booky. Nasledne jedine riesenie reflow/reballing vga alebo chipsetu.
MSI no comment, tych sa pokazí asi 100%. Ale zase je pravda ze sa ich malo preda.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nic nie je absolutne

ja mam HP probook 6465b, mamina ma HP elitebook

oba cez 5 r. nemali jediny problem a funguju dodnes, o oboch cena do 800€

zato viem ze HP pavilion rada je cista katastrofa

osobne mam nazor ze co sa pomeru cena kvalita tyka tak HP pro/elite alebo LENOVO
Odpovedať Hodnotiť:
 

SIL??? Realna cakacia doba na Asus interny plochy kablik od power tlacitka k NB - 7 MESIACOV !!!
Pan Halamicek moze dufat, ze ma nikdy nestretne a to som velmi mierumilovny.

Keby povedali, ze to bude tolko, OK. Ale nie, kazde dva tyzdne, ze za dva tyzdne. Maju stastie ze su az v Ostrave!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som si prvý aj posledný krát kúpil Lenovo pred 4 rokmi. Už ani neviem čo to presne bolo ale IdeaPad vysoká rada okolo litra stál. Každé dva mesiace odišiel jeden pánt! Pravdaže tretiu reklamáciu mi neuznali a chceli za opravu nemalú čiastku. Zbavil som sa ho a nič lenovo už nechceem vidieť: Teraz mám 4 roky Toshibu a bez problémov. Predtým som mal tiež Toshibu 6 rokov a taktiež žiadny problém.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Tiež ako iný vyššie musím napísať, že tento koment píšem na Toshibe. Qousmio mi funguje bez najmensieho problemu už viac ako 6 rokov dokonca baterka aj teraz drzi aj 2 hodiny. Jediné, co som riesil na nej bolo kúpa original DVD s win 7 od toshiby, lebo som to na tej predinstalovanej Viste nemohol vydržať. A musim silno zaklepat na drevo, ale drzi sa spoľahlivo stále. Mal som dosť ntbkov firemných možem potvrdiť, ze HP je cista katastrofa, každý mesiac jeden v servise, tiez asus kazive, ale pravda je, že spolahlivost je velmi zavislá aj od toho člena medzi klavesnicou a stolickou.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:

Pridať komentár