neprihlásený Piatok, 26. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslava
Elektromobily budú musieť vydávať umelý hluk neskôr

Značky: elektromobilylegislatívaUSA

DSL.sk, 25.11.2015


Spojené štáty americké opäť posunuli prijatie pravidiel, ktoré budú prikazovať elektromobilom a hybridným automobilom vydávať umelý hluk kvôli upozorneniu chodcov.

Informuje o tom agentúra Reuters.

Problémom elektromobilov a hybridov idúcich aktuálne na elektrický pohon je príliš nízka úroveň hluku oproti klasickým spaľovacím automobilom. Kvôli tomu si ich ale chodci a najmä rizikovejšie skupiny, napríklad zrakovo postihnutí, nemusia všimnúť.

Viacero krajín tak pripravuje legislatívu, ktorá prikáže elektromobilom pri nižších rýchlostiach vydávať umelý zvuk a tak na seba upozorňovať.

Pravidlá pripravované USA počítajú s povinnosťou vydávať umelé zvukové upozorňovanie pri rýchlosti do cca 29 km/h, navrhovaná podoba pravidiel je podľa agentúry ale výrobcami áut kritizovaná a tí požadujú zníženie hlasitosti umelého zvuku a tiež zníženie rýchlosti, do ktorej povinne musia zvuk vydávať.

Agentúra NHTSA, National Highway Traffic Safety Administration, mala pravidlá pripraviť pôvodne už do januára minulého roka. Neskôr avizovala termín na tento november, aktuálne ho posunula na marec budúceho roka s odôvodnením potreby ďalšej koordinácie. Výrobcovia budú mať následne 18 mesiacov na pridanie umelého zvuku do nových modelov.

Podobnú legislatívu pripravuje aj Európska únia. Vstúpiť do platnosti by mala postupne od júla 2019 až 2021, presné pravidlá má vypracovať Európska komisia.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej


Diskusia:
                               
 

mali by prikázať vydávať umelé zvuky aj cyklistom a mamičkám s kočiarmi ...
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Ešte som nevidel mamičku s kočíkom s rýchlosťou cez 12 km/h. (manželka chodí s kočíkom behať, preto som pridal k obvyklým 2,5 km/h)
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

to je dobre ze bezi, treba im povedať že nie je zrovna super skvele ked sa stretnu tri a idu vedla seba, jak take...
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Naozaj nie len elektromobily. Veď aj autá so spaľovacími motormi sú pri rýchlosti do 29km/h pomerne tiché. Ja mám auto obyčajnú nižšiu strednú triedu 5-rokov staré a pod touto rýchlosťou už motor obyčajne nepočuť - počuť len pneumatiky. A aj to často krát ľudia idúci mi v ceste po parkovisku nepočujú - a aj tak ich nezrazím. Novšie autá sú ešte tichšie. Takže ak bude takéto nariadenie (podľa mňa nezmyselné), tak sa nemá vzťahovať len na elektromobily.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

ale mohla by byť sranda, keby taký smart vydával zvuky choppra,a elbo len tak spokojne poprdkával :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no co vsak staci vypeckovat hudbu :D
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

vidis vidis. cize vsetky sa pohybuju rychlostou pod 29 kmph. cize povinne vyrabat hluk!
Odpovedať Hodnotiť:
 

"mali by prikázať vydávať umelé zvuky aj cyklistom a mamičkám s kočiarmi ..."

https://www.youtube.com/watch?v=jEeP-piDPx8
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja by som povedal, že to kvílenie, čo dokáže vydávať obsah tých kočíkov, je viac než dostatočné.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

a ked decko zaspi? co potom? pre take pripady dam treba namontovat elektricku trubu, aby vydaval kocik zvuk aj ked okupant nemoze.
Odpovedať Hodnotiť:
 

lepsiu hovadinu si uz nevedel splodit?
Je dost rozdiel,ked ta zrazi cyklista,ktory aj s bicyklom vazi vynimocne viac ako 100 kg alebo 10x tazsi elektromobil.
A k tym kocikom sa radsej nevyjadrujem/
Pripadne sa mozes vyskusat vzit do zivota nevidiaceho a skus sa chvilu pohybovat po ulici so zaviazanymi ocami.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Tak ty uz radsej neplod nic.
Rozdiel medzi cyklistom, ktory ta dobre naberie, napali ti do chrbtice, prerusi miechu a ochrnies a autom, ktore ti dokaze urobit to iste, je pre toho ochrnuteho nepodstatny.
Nahoda je blbec, ked sa do toho nedokazes vzit, tak to neznamena, ze sa to nemoze stat (stalo sa to uz vela krat).
Nehovoriac o tom, ze cyklista (skurveny cestny mor) ta moze nabrat aj na chodniku, kde to vobec neocakavas, kde je tvoja pozornost podstatne znizena.
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

Ten mor sa rozsiruje, hlavne v zaostalych castiach europy
http://dopice.sk/fy3
V Bratislave najlepsie vedia ako je dobre mat zasekane mesto autami
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

aj ked offtopik, ale aspon upravim tvoju mienku:
v Bratisleve je mesto zasekane pliagov z vychodu. keby nebolo ich tak je to tu super. normalne si mozes vyberat kde zaparkujes, ci napravo alebo nalavo od domu/vchodu. ale ked pliaga v pondelok pride tak si rad ked zaparkujes pri susedovy o 3 domi dalej. a o panelakoch ani nehovorim. 4ks v jedom byte a 4 auta pred barakom. a v poslednej dobe same PD.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A v zapadnej europe sa ludia stahuju z miest na vidiek? V celom svete to tak funguje ze sa velke mesta rozrastaju a ludia zijuci v nich z toho benefituju, len Bratislava ostala infrastrukturou na urovni dediny.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ak je to dedina tak nac sa sem seres
Odpovedať Hodnotiť:
 

keby ste neboli kkti (ako blavaci) tak nenasackujete secky firmy do 1 mesta, a potom by sa nemuselo pol republiky stahovat na pracovne dni do BA.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

tu je dost ludi co hlada pracu a nebyt pliagy tak to tu vyzera ovela inteligentnejsie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Moze ta nabrat jasne, ale ludia si s cim vecsim poctom nariadeni menej vazia svoj vlastny zivot.
Ako biker co jazdi aj po chodniku a aj extremne nerobim 2 veci: 1. neupozornujem ludi na svoju pritomnost, pretoze aj v dobrom umysle sa mi vyhnut, sa mi vyhnu rovno do cesty.
Tiez som uz niekolko ludi nabral - ale to preto, ze chodia ako husi a z nicoho nic si v poslednej chvili zmysli, ze on nepojde po chodniku vpravo, ale da sa dolava pricom sa za seba nepozrie. Nastastie pre nich to boli doslova krokove rychlosti a nedoslo k ziadnym padom. (ozratu ciganku neratam)

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

2. nejdem ako retard tam, kde su:
a) deti (nech aj dieta urobi chybu, zodpovednost je na mojej strane, lebo viem lepsie vyhodnotit situaciu ako dieta) a nikdy by som si neodpustil keby som ho presiel vdaka rychlosti alebo mojej blbosti.
b) vecsia koncentracia ludi s diagnozou mamicka na materskej - rapidne horsia skupina ako deti
c) ked je vela ludi vseobecne, nie je velky priestor na manevrovanie a chodia roznymi smermi - typicky priklad namestia apod.
Za dalsie - mam problem s cyklistami, ktori nedodrzuju dopravne predpisy ked su uz na ceste a ked nie a nie jazdit pri kraji, ale bude spomalovat premavku za sebou aj vtedy ked to z jeho strany nevyhnutne nie je. Alebo nezastavi na prechode Lenze pokial sa ludia nenaucia respekovat vsetkych ostatnych, nemozu tiez cakat respekt smerom nazad(ked si sa o cyklistov tak vyjadril).
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

S tym jazdenim pri kraji je to tak, ze ked idem stope kolesa blizsie k chodniku, tak ma auta musia bezpecne obehnut lebo vedla mna sa uz nezmestia, ale ked idem uplne na kraji, tak vacsina vodicov si mysli ze sa vedla mna zmesti a takmer mi zrkadlom udrie do volantu
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Preto vravim o respekte na kazdej strane. Ak idem po ceste ako biker a za mnou kolona - stiahnem sa aj za krajnicu (ak mi to situacia umoznuje) a nech rychlo prejdu okolo mna a zase mozem ist po strede cesty.
Ak nic nejde oproti, pojdem tak aby som nezavadzal, ale aby ma mohli obehnut(nebrzdim premavku, ale maju pekne vyhodit smerovku a dovidenia).
Ak som ako vodic, tak sa snazim cyklistu s co najvecsim oblukom obehnut - aby ho tlak, ktory okolo neho rychlostou vytvorim ho nesfukol dole. Ak mi to situacia neumoznuje bud znizim rychlost alebo mu dam vediet, nech sa stiahne ked vidim, ze na to priestor ma. Ak to neurobi je hulvat a ked ma naserie moc, tiez mu to dam pocitit. Lenze mnoho vodicov su najskor hulvati ako aspon na chvilu hladat riesenie a o cyklistoch zacina platit to iste.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ja som za, respekt na kazdej strane.
Zajtra pojdem ako pises a ked budem mat stastie, dam vediet ako to dopadlo
Odpovedať Hodnotiť:
 

Znamej zrazil na hradzi cyklista dceru. Tazke poranenia hlavy nezlucitelne so zivotom.

K tomu zvuku, pripomina mi to ako ked pred prvymi autami musel behat chlapik s vlajockov ...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

"Tazke poranenia hlavy nezlucitelne so zivotom" je v lepšom prípade prejavom závažnej psychickej poruchy. Bez vhodnej liečby však môže prerásť až do osobného presvedčenia.
Odpovedať Známka: -8.9 Hodnotiť:
 

Kineticku energiu spocitas Ek = m * v^2
Vplyv na vysledok ma teda viac rychlost ako hmotnost. spocitaj si, aku ujmu Ti sposobi nalozeny kamion s privesom pohybujuci sa rychlostou 1 km/h vs. cyklista pri 40km/h. Nemusis by strojny inzinier, ale skor nez niekomu zacnes nadavat, dopln si vzdelanie. (Tym nechcem tvrdit ze nemas ustavne pravo na nazor, nech je akykolvek.)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

OPRAVA ;-) preklep
Kineticku energiu spocitas Ek = m * v^2 / 2
Vplyv na vysledok ma teda viac rychlost ako hmotnost. spocitaj si, aku ujmu Ti sposobi nalozeny kamion s privesom pohybujuci sa rychlostou 1 km/h vs. cyklista pri 40km/h. Nemusis by strojny inzinier, ale skor nez niekomu zacnes nadavat, dopln si vzdelanie. (Tym nechcem tvrdit ze nemas ustavne pravo na nazor, nech je akykolvek.)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

nemusíš byť strojný inžinier na to, aby si vedel, že to, čo ti pri náraze v lebke rozpučí mozog nie je kamión, ani cyklista, ale mozog samotný, takže je jedno, či do teba narazí kamión alebo vlak, ale podstatná je hmotnosť mozgu a zrýchlenie, ktoré vplyvom nárazu mozog prekoná ... a ostatné orgány detto ... F = m * a ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Podstatna je kontaktna rychlost (zmena vzajomnej polohy telies v case) s dorazom, ako si pisal, na poskodenie vnutornych organov, v konecnom dosledku, samozrejme. Mal som to napisat takto polopatisticky a viaceri to potom tak neminuskovali ;-)
Tak kontaktna rychlost je dolezitejsia ako hmotnost, to bola pointa.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ad2 F = m * a .. ano, ale z energetickeho principu je podstatny zakon zachovania mechanickej energie, cize sucet potencialnej polohovej a kinetickej energie. Potencialnu polohovu som s hohladom na nulovy rozdiel vysky neuvazoval, pri pohybe v horizontalnom smere (ziadna zmena vysky) som uvazoval kineticku energiu cize
E = Ek = m * v^2 / 2
Praje pekny vecer ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ad3 Moja reakcia je o tom ze cca pred mesiacom cyklista v Kosiciach zabil chodca.
Skutocne nemusis by strojny inzinier aby si vedel ze ak riesis mechaniku pevnych telies, riesis energeticky princip cize Energiu cize Ek+Ep.
Ak by si riesil kvapaliny, riesil by si Bernouliho rovnic, ci uz vo vyskovom, tlakovom, alebo energet. tvare. Pointa - opat riesis energeticky princip.
Pri elektre detto.
F = m * a je sice pekne, ale sila je definovana ako miera vzajomneho posobenia a realne je mozne s nou ratat tak v statickych podmienkach rovnovaky a pod. Ak riesis cyklistu co zrazi chodca, F = m * a Ti nepomoze.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ad4 Aby sme sa pochopili (stale mam pocit ze sa nechapeme) cely cas mi islo o to ze konstrukcia bycikla (ktora sa stretne s chodcom) alebo konstrukcia auta, kamiona etc. sposobi vacsie poskocenie telu chodca ako telo chodca sposobi poskodenie konstrukcii. Preto som uvazoval energeticky princip. Cely cas pisem o tom ze teleso o vyssej rychlosti ma vyssiu kineticku energiu a tym padom s kvadratom rychlosti vyssi "prierazny" ucinok na telo chodca (a teda aj vnutorne organy).F = m * a avsak to Tvoje zrychlenie ktore uvazdas zavisi od a=dv/dt cize ak dv uvazujes zmenu rychlosti cyklista-chodec a v menovateli je zmena casu (cize extremne kratky casovy uzek) -> v citateli dostanes rychlost rastucu kvadraticky a v menovateli 0.000x sekundy co Ti pri spatnom dosadeni F=m*a dava obrovske zrychlenie a teda VELKU silu. CHAPEME SA?
Odpovedať Hodnotiť:
 

OPRAVA (som na nohach od 4.00 rano)
ad4 Aby sme sa pochopili (stale mam pocit ze sa nechapeme) cely cas mi islo o to ze konstrukcia bycikla (ktora sa stretne s chodcom) alebo konstrukcia auta, kamiona etc. sposobi vacsie poskocenie telu chodca ako telo chodca sposobi poskodenie konstrukcii. Preto som uvazoval energeticky princip. Cely cas pisem o tom ze teleso o vyssej rychlosti ma vyssiu kineticku energiu a tym padom s kvadratom rychlosti vyssi "prierazny" ucinok na telo chodca (a teda aj vnutorne organy).F = m * a avsak to Tvoje zrychlenie ktore uvazdas zavisi od a=dv/dt cize ak dv uvazujes zmenu rychlosti cyklista-chodec a v menovateli je zmena casu (cize extremne kratky casovy uzek) -> v citateli dostanes rychlost a v menovateli 0.000x sekundy co Ti pri spatnom dosadeni F=m*a dava obrovske zrychlenie a teda VELKU silu. CHAPEME SA?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ad5 Sila je takpovediac abstraktna velicina, nakolko spravny vyraz je "osamela sila" cize posobenie v bode (bez rozmeru-ziadnavyska,sirka,dlzka).Fyzikalne blbost.Preto sa mechanike, resp. v praxi realne rata s tlakmi a plochami. Fila je iba miera posobenia, nic viac. Moja poita> tlak, resp. napatie vyratas ako sila (reakcia na vonkajsie zatazenie) delene kontaktna plocha (v rovine kolmej na nositelku sily). Mal som na mysli normalove napatie ;-) Kazdy material dokaze odolavat do urcitej miery zatazeniu, konstrucia bycikla, auta , etc. odola urcite viac ako material ludskeho tela.
Dobru noc a neupluskujte ma ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ad6 Neda mi to ;-)
1) TY RIESIS F=m*a co je vypocet miery vzajomneho posobenia telies CIZE V MOMENTE KONTAKTU CIZE CLOVEK ZOMREL
2) JA RIESIM Ek=m*v^2/2 CIZE ENERGIA TELESA PRED NARAZOM CIZE CLOVEK ESTE ZIJE, kontaktu sa da zabranit, resp. predist.

Nemusis byt strojny inzinier ani lekar aby si pochopil ze ak si urobil odhad na zaklade velkosti kinetickej energie tak F=m*a nemusis riesit.
INAK : Ak hrozi ze niekoho by som mohol zrazit hoci ako cyklista tak zabrzdim/zastavim a pockam. Cize znizim moju rychlost a tym moju Ek. A nemusim ratat F lebo ku kontaktu s Tebou nedoslo a nerozpucil som Ti lebku. Ty zijes. To je dolezite. Nikto nezomrel. O to islo. To bola od zaciatku pointa preco som riesil Ek a nie F.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Určite? Kamión vždy láskavo prestane v ďalšom pohybe, aby náhodou nedošlo ku skresleniu vypočítaných hodnôt?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ty si zivy dokaz, ze co vychodniar, to retard. Uvedomujes si vobec, ze na ceste chodia ci uz cyklisti, ci kamiony alebo auta radovo rovnako rychlo? Takze ak je rychlost rovnaka, to co zavazi, je hmotnost.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

A Flinstonovci si musia brmkať popod nos. :)
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Skôr by sa hodilo, keby automobily s funkciou autonómnej jazdy vydávali nejaké vizuálne upozornenie, že sa práve v takomto režime nachádzajú.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

skor ked sa v nom nenachadzaju
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Myslíš vnútri auta?
https://youtu.be/DCIyQVGV398
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A co tak vydavat zvuk len ak je v smere jazdy detekovana pohybliva prekazka alias trubenie v2.0
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Prečo iba zvuk a trúbenie, auto môže pokojne aj kričať "Uhni ty debil!"
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

ANo. Ale az - neskor.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Z repraku pojde to co bude v mp3 ktoru tam podhodis :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no neviem. ked ide auto 40 tak pocujem zvuk od pneumatik. a ked ide menej ako 40 tak ak nieje sofer debil tam ma nezrazi. A ked debilom je tak mi nic nepomoze.

Nestacil by rapkac na kolesa?
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

Áno, načo vôbec vymýšľajú elektronické pičoviny, úplne by stačilo strčiť rozstrapkaný jogurtový kelímok do špicov zadného kolesa.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Staci pustit rap v radiu na plne gule
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Je zaujimave, ze nahlas si radio pustaju iba privrzenci rapu a elektro "muziky". Ale tak to aj svedci o ich "vynimocnosti" :)
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Rock a metal sa pocuva zasadne po tichu.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Predstav si že metalisti nemajú potrebu mať na plné pecky hudbu v aute aby sa ukazovali svoje postihnutie ako jedinci čo počúvaju rap a podobne sračky
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Aj metalisti vedia tomu vikurit ale len v prípade že šofér ma opitu posadku smerujucu na koncert.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Podla nalady, si viem vypeckovat aj r. Devin...
zasadne metal a rock potichu? snad ti to rodicia nabulikali a stale tomu veris? ci si bol na komornom metalovom koncerte pri svieckach?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ked ide sofer 40, tak ma brzdnu drahu cca 10m a kym zbada ze treba brzdit ubehne dalsich 5-10. Chodec ma z plnej rychlosti = 5kmh brbzdnu drahu tak pol metra. Preto ak akehokolvek chodca zrazi auto, na vine je 99% chodec.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jedným z prínosov elektromobilov je, že sú tiché, a teda ich masovým rozšírením dôjde k plošnému zníženiu hladiny hluku, hlavne v mestách a pri rýchlostných cestách čo povedie k zlepšeniu života ľudí i zvierat.
Ale to tí dementi nechcú, chcú z nás hlúpych otrokov.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

hluchych otrokov si myslel?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

CO?????
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

lenze ked to ani ani nie je pocut, je to velmi nebezpecne...skus si vsimat ked prechadzas cez cestu alebo ides po chodniku ako ti sluch pomaha, vnimas auto aj ked ho nevidis...elektro auta nie je vobec pocut
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Radsej sa budem trikrat obzerat, ci nieco nejde, kym vstupim na cestu, ako zit v umelom hluku. Byval si niekedy blizko cesty?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Technológia umožňuje vyrábať autá, ktoré nebudú zasierať vzduch (nebavíme sa o ich výrobe a výrobe energie pre ne) a nebudú produkovať hluk, ale naši iniciatívni euroblbci idú zavádzať pravidlá na generovanie hluku elektromobilmi. Fail.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

eurohujeri a to dokonca v USA.. barbar ty si fail
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

mozno prikazu aj generovat nejaku tu hladinu emisii, aby sme nezomreli od tolko zdraveho vzduchu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mali by im dovolit dat moznost vydavat hluk iba ak auto vidi osobu blizko auta. Dnes je uz vela novych aut vybavenych roznymi technologiami na rozpoznavanie prekazok/chodcov a bolo by fajn, ak by auta vydavali zvuk iba ak by ho bolo treba.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

co tak vyvinut aplikaciu na mobil, ktory by vzdy upozornila uzivatela, aby sa pozrek, ked sa zacne blizit ku ceste? pripadne by mu sama zdvihla a otocila krk alebo zastavila nohy?
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Ja navrhujem aby púšťali Senzus.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

ak to bude volitelne tak by som si tam dal urcite prechadzajuci vlak alebo dupot koni
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Taketo? :) http://dopice.sk/fy2
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zvuk stihacky pri zapnutej forsazi? :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Celé je to blbosť.. to že by raz boli tichšie ulice pre tých, čo bývajú blízko ciest je väčšina.. ide len o to naučiť sa chodiť cez cestu za nových podmienok.. My sa síce toho nedožijeme, že by bola drvivá väčšina áut v mestách elektrických, ale kto vie, či naše deti na starobu...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tym ludom co toto vymyslaju naviac bez naseho dovolenia/chcenia riadne hrabe.

co si to vobec dovoluju ?
ako je mozne ze pre nas platia zakony a pravidla, ktore nam vymyslaju a nutia nevoleni ludia ????
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Uplne by stacilo, keby zrusili zodpovednost vodicov za darcov organov, ktori sa nepozeraju, ked idu cez cestu. Po niekolkych dnoch, maximalne tyzdnoch by sa na zaklade vysledkov z praxe nehodovost rapidne znizila.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

TY si cital aj clanok? Slepy, ktory je slepy regulerne, nie z nepozornosti si to auto ma ako vsimnut teda? Pretoze to je dovod preco to nariadenie prichadza. Sam neznasam normy a nariadenia na sprostosti - citit z toho socializmus, ale co tak sa zamysliet najskor nad tym, nez vypustat kokotiny.
A jasne, ten tvoj navrh riesi bezpecnost rovnako ako nova smernica EU o strelnych zbraniach - slovom nijak.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Slepy/zrakovo postihnutry, mi este pred auto neskocil, vzdy si davaju ovela vacsi pozor, ako ti (vraj) nepostihnuti.
Ale zdravych ludi, mi uz pred auto z nepozornosti, skocilo neurekom.
Ma pravdu, aj chodci by mali byt zodpovedni za svoje spravanie/nepozornost.
Preco presuvat vsetku zodpovednost len na vodicov, maju jej uz teraz malo?
Samozrejme s urcitymi podmienkami.
Napriklad s povinnostou vodica mat v aute neustale zapnutu kameru, na zaklade ktorej sa moze prehodnotit jeho vina a presunut ju na debilneho chodca.
Ked sa chce, vsetko sa da.
A to pisem aj ako chodec, ktory ked vidi poniektorych cvokov prechadzat cez cestu, tak nemam slov.
Za usami maju aj vodici, ale rovnako nie vsetci, takze opat to vsetko (zodpovednost) hadzat len na nich, je nezmysel.
Takze nie socik, ani eurohujerstvo, ale pouzivanie zdraveho rozumu je to, co tu chyba.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Keď má šofér kedy čítať na volante novin, telefonovať, fajčiť a obama rukami na tých novinách v križovatke jesť, tak asi toho majú zjavne málo. Takmer nikto už nevie kde má na aute smrovky, nepozerajú sa do strán, či tam nevbehne chodec, len občas pozrie jedným smerom či auto. Keď má kedy toto všetko stíhať a ešte sa a o 100-200 baviť s cestujúcim šofér autobusu, fajčí do okienka, aby si ľudia mysleli že nefajčí,
tak to je sila!
Načo sa povolili zhľučňovače výfukových plynov?
Prečo sanitky nepoužívajú v mnohých mestách zvukové výstražné znamenia?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Vsak o tom pisem vyssie. Slepy si dava vecsi pozor, lenze to auto moze rozlisit prave len hlukom. Ak este zacneme hovorit o typickom rusnom dni na ulici, kde ho jednoducho uz nema sancu pocut, nehod prave pribudne - aj ludi, ktori si nedavaju pozor, ale aspon sluchom registruju, tak budu koncit pod kolesami. Vinu aj tak vodic nebude niest ani teraz, ani potom, ale prave takto sa nehodovost bude zvysovat.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

najvtipnejsi su "ludia" v noci, v tmavom obleceni na neosvetlenej ulici prebiehajuci cez cestu.
takeho ked niekto zrazi si zasluzi aby sofer zacuval a presiel ho este raz.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

A takým ako Ty môžu hneď zobrať naveky vodičské oprávnenie...
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

ja prave naopak, kvoli takymto debilom idem v miestach kde sa da ist aj 70, idem radsej 30-40, lebo cakam kde ktory magor mi vbehne do cesty.

najhorsie je to v miestach kde su po oboch stranach zaparkovane auta, tam nikdy nevies, spoza ktoreho auta sa vynori nejake decko a je mi jedno, ze za sebou obmedzujem nejakeho nasraneho, ponahlajuceho sa vodica.


ale to stale nemeni nic na tom, ze ten magor, ktory mimo prechodu, v neosvetlenej ulici v noci prebieha cez cestu, ze ak ho niekto omylom zrazi, ze si to zasluzi.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nezaslúži. Ako chodec má možnosť prejsť cez cestu. Najkratšou cestou. Ak je niečo inak, aj tak nemáš právo ho ohroziť a už vôbec nie ho zraziť)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ale pozor - pokial ma k dispozicii prechod, tak musi pouzit ten.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ja ho neohrozujem, on sa ohrozuje sam svojou debilitou
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

A ktory ze paragraf dava chodcovi pravo obmedzit alebo ohrozit vodica auta?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ako Ťa chodec ohrozí?
Kto je vo výhode? No ten v aute, že?
Obaja sú učastníci cestnej premávky, tak ak jeden nevidí pre niečo, tak ešte je tu ten druhý.
Ak aj ten kašle na niečo, lebo napríklad fajčí, telefonuje, rozpráva na neho frajerka s vypadnutými prsiami, tak vznikne problém...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Prečo sú z chodcov v Game of Thrones takí vyplašení zatiaľ nie je jasné.
Odpovedať Hodnotiť:
 

lebo su uz mrtvi a ich pripadnym zrazenim nic neziskas :) Kazdopadne presne teraz sa hodi: winter is coming
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak ma donuti nahle zmenit smer tak ma ohrozi. De jure. V praxi to moze skoncit tak, ze vnikne celna zrazka alebo vrazis do inej pevnej prekazky. Nasledky si domysli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty si ale kus kkta, tak v miestach, kde su zaparkovane po oboch stranach auta,mas ratat, ze tam niekto moze vyjst. Strielat takych ako ty.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ty nemas nic ratat wole, ty mas ist 50, lebo v obci mas ist 50. Pri prechode ak v relevantnej vzdialenosti nevidis nikoho tak tiez mas ist 50. Ked si 2m od prechodu a kokot ti vbehne pod kolesa je to jeho vina! Som za tie kamery co sa spominaju vyssie + chodec by ti musel preplatit komplet skodu na aute.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

to radsej necham na seba trubit debila s blavackou znackou a k prechodom sa budem priblizovat 40, miesto toho aby som zil s tym, ze som neumyselne niekoho zabil (aj ked by si to zasluzil za svoju debilitu na ceste, ale zabijes debila, sedis za cloveka.)
Odpovedať Hodnotiť:
 

mimo prechodu nikdy vzivote nezrazilo nikoho regulerne prechadzajuceho na druhu stranu, lebo tam to ludia chapu, ze ma prednost auto. Naopak na prechode ma prednost on, takze nech sa deje co sa deje, auto musi zastat. A keby nahodou nie, tak predsa on je v prave a sofer nech si to odpyka... nevadi, ze zakape lebo auto je silnejsie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je to najhorsie co tu existuje - chodci maju predstavu, ze na prechode maju absolutnu prednost a su na nom ako v tanku.
to, ze auto nemusi stihnut zabrzdit, ich vobec nezaujima.
to, ze im zakon prikazuje nezdrziavat sa na prechode, to ich nezaujima, to ze im zakon prikazuje v pripade, ze je to mozne prechadzat cez prechod vo vacsej skupine, to ich tiez nezaujima.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

rapkac z kelimku od ascota do zadneho kolesa.

problem solved.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

--------------- --------------- ---------------
Pripomina mi to, ako ked tusim nejakym idiotskym legislativnym nariadenim urcili, ze fotoaparaty zabudovane v inych elektronickych pristrojoch ako je fotoaparat (teda najme smartfony a po novom tablety), musia pri foteni vydavat ten drbnuty zvuk, akoze "cvak".
Lebo foto-mechanika v smartfonoch a tabletoch je v podstate absolutne bezhlucna, resp. tak malo hlucna, ze to clovek nepocuje a kazdy by si mohol fotit "potichu", a to nedajboze nesmieme dopustit.
--------------- --------------- ---------------
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

stačí dať tichý režim na mobile a foťák ten zvuk nevydá.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Mila redakcia, nie je mi jasny slovosled v nadpise clanku. Nemalo to nahodou byt "Elektromobily budú neskôr musieť vydávať umelý zvuk", teda dnes sa take este nevyrabaju, ale NESKOR, postupom casu a rokov sa budu vyrabat uz iba elektromobity s takouto funkcionalitou. Podobne ako kontrola tlaku v pneumatikach pri novych vyrabanych autach.

Slovosled "Elektromobily budú musieť vydávať umelý zvuk neskôr" vo mne evokuje, ze tato funkcionalita je uz zabudovana, ale elektromobily vydavaju umely hluk NEJAKO, NEJAKYM sposobom skor a musia tam zabudovat oneskorenie, co ja viem, kvolu rychlsoti zvuku vo vzduchu, dopplerovmu javu a pod.

Takze ako to teda je? Inak dost divotvorne slovosledy v nadpisoch clankov tu nie su zriedkave.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

maju to spravne. tato povinnost mala prist skor, no datum, kedy toto nariadenie bude povinne sa posunul na neskor.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Rozhodnutie vydavat zvyseny zvuk automobilov posunuli na neskor.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mobily zatiaľ nebudú musieť vydávať umelý hluk.
Iba prirodzený...
:-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja by som tam namontovat trubu z vlaku...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elektromobily by mali mať nádrž na výfukové plyny a starý olej, aby si ich všimli aj hluchý. A niektorým diskutérom treba dať zvieraciu kazajku.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Už ma v nej vidia...
:-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ci budu aj nejake regulacie, ake auto moze mat aky zvuk, alebo sa na ulici obzriem za zvukom turujucej V8 a uvidim ako si to maly nissanik padi 50kou
Odpovedať Hodnotiť:
 

Samozrejme že sa to zvrhne.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár