|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
prečo len autá? ...
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
25.11.2015 19:57
mali by prikázať vydávať umelé zvuky aj cyklistom a mamičkám s kočiarmi ...
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od: lockator
|
Pridané:
25.11.2015 21:00
Ešte som nevidel mamičku s kočíkom s rýchlosťou cez 12 km/h. (manželka chodí s kočíkom behať, preto som pridal k obvyklým 2,5 km/h)
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od: 0.0.0.0
|
Pridané:
25.11.2015 21:43
to je dobre ze bezi, treba im povedať že nie je zrovna super skvele ked sa stretnu tri a idu vedla seba, jak take...
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od: Samael
|
Pridané:
26.11.2015 11:05
Naozaj nie len elektromobily. Veď aj autá so spaľovacími motormi sú pri rýchlosti do 29km/h pomerne tiché. Ja mám auto obyčajnú nižšiu strednú triedu 5-rokov staré a pod touto rýchlosťou už motor obyčajne nepočuť - počuť len pneumatiky. A aj to často krát ľudia idúci mi v ceste po parkovisku nepočujú - a aj tak ich nezrazím. Novšie autá sú ešte tichšie. Takže ak bude takéto nariadenie (podľa mňa nezmyselné), tak sa nemá vzťahovať len na elektromobily.
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od: deja_vu
|
Pridané:
26.11.2015 11:57
ale mohla by byť sranda, keby taký smart vydával zvuky choppra,a elbo len tak spokojne poprdkával :D
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od reg.: raketa
|
Pridané:
26.11.2015 13:19
no co vsak staci vypeckovat hudbu :D
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
27.11.2015 8:45
vidis vidis. cize vsetky sa pohybuju rychlostou pod 29 kmph. cize povinne vyrabat hluk!
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od: xyz.
|
Pridané:
25.11.2015 22:08
"mali by prikázať vydávať umelé zvuky aj cyklistom a mamičkám s kočiarmi ..."
https://www.youtube.com/watch?v=jEeP-piDPx8
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od: čorv
|
Pridané:
26.11.2015 0:01
Ja by som povedal, že to kvílenie, čo dokáže vydávať obsah tých kočíkov, je viac než dostatočné.
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
27.11.2015 8:47
a ked decko zaspi? co potom? pre take pripady dam treba namontovat elektricku trubu, aby vydaval kocik zvuk aj ked okupant nemoze.
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od: len tak naokraj
|
Pridané:
26.11.2015 7:01
lepsiu hovadinu si uz nevedel splodit?
Je dost rozdiel,ked ta zrazi cyklista,ktory aj s bicyklom vazi vynimocne viac ako 100 kg alebo 10x tazsi elektromobil.
A k tym kocikom sa radsej nevyjadrujem/
Pripadne sa mozes vyskusat vzit do zivota nevidiaceho a skus sa chvilu pohybovat po ulici so zaviazanymi ocami.
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od: ,hjg fju
|
Pridané:
26.11.2015 7:18
Tak ty uz radsej neplod nic.
Rozdiel medzi cyklistom, ktory ta dobre naberie, napali ti do chrbtice, prerusi miechu a ochrnies a autom, ktore ti dokaze urobit to iste, je pre toho ochrnuteho nepodstatny.
Nahoda je blbec, ked sa do toho nedokazes vzit, tak to neznamena, ze sa to nemoze stat (stalo sa to uz vela krat).
Nehovoriac o tom, ze cyklista (skurveny cestny mor) ta moze nabrat aj na chodniku, kde to vobec neocakavas, kde je tvoja pozornost podstatne znizena.
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od: vkr
|
Pridané:
26.11.2015 9:09
Ten mor sa rozsiruje, hlavne v zaostalych castiach europy
http://dopice.sk/fy3
V Bratislave najlepsie vedia ako je dobre mat zasekane mesto autami
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od: 54647
|
Pridané:
26.11.2015 15:04
aj ked offtopik, ale aspon upravim tvoju mienku:
v Bratisleve je mesto zasekane pliagov z vychodu. keby nebolo ich tak je to tu super. normalne si mozes vyberat kde zaparkujes, ci napravo alebo nalavo od domu/vchodu. ale ked pliaga v pondelok pride tak si rad ked zaparkujes pri susedovy o 3 domi dalej. a o panelakoch ani nehovorim. 4ks v jedom byte a 4 auta pred barakom. a v poslednej dobe same PD.
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od: vkr
|
Pridané:
26.11.2015 19:16
A v zapadnej europe sa ludia stahuju z miest na vidiek? V celom svete to tak funguje ze sa velke mesta rozrastaju a ludia zijuci v nich z toho benefituju, len Bratislava ostala infrastrukturou na urovni dediny.
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od: 564564
|
Pridané:
30.11.2015 15:29
ak je to dedina tak nac sa sem seres
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od reg.: roob_
|
Pridané:
26.11.2015 22:02
keby ste neboli kkti (ako blavaci) tak nenasackujete secky firmy do 1 mesta, a potom by sa nemuselo pol republiky stahovat na pracovne dni do BA.
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od: 1231235
|
Pridané:
30.11.2015 15:30
tu je dost ludi co hlada pracu a nebyt pliagy tak to tu vyzera ovela inteligentnejsie.
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od: ...
|
Pridané:
26.11.2015 9:17
Moze ta nabrat jasne, ale ludia si s cim vecsim poctom nariadeni menej vazia svoj vlastny zivot.
Ako biker co jazdi aj po chodniku a aj extremne nerobim 2 veci: 1. neupozornujem ludi na svoju pritomnost, pretoze aj v dobrom umysle sa mi vyhnut, sa mi vyhnu rovno do cesty.
Tiez som uz niekolko ludi nabral - ale to preto, ze chodia ako husi a z nicoho nic si v poslednej chvili zmysli, ze on nepojde po chodniku vpravo, ale da sa dolava pricom sa za seba nepozrie. Nastastie pre nich to boli doslova krokove rychlosti a nedoslo k ziadnym padom. (ozratu ciganku neratam)
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od: ...
|
Pridané:
26.11.2015 9:17
2. nejdem ako retard tam, kde su:
a) deti (nech aj dieta urobi chybu, zodpovednost je na mojej strane, lebo viem lepsie vyhodnotit situaciu ako dieta) a nikdy by som si neodpustil keby som ho presiel vdaka rychlosti alebo mojej blbosti.
b) vecsia koncentracia ludi s diagnozou mamicka na materskej - rapidne horsia skupina ako deti
c) ked je vela ludi vseobecne, nie je velky priestor na manevrovanie a chodia roznymi smermi - typicky priklad namestia apod.
Za dalsie - mam problem s cyklistami, ktori nedodrzuju dopravne predpisy ked su uz na ceste a ked nie a nie jazdit pri kraji, ale bude spomalovat premavku za sebou aj vtedy ked to z jeho strany nevyhnutne nie je. Alebo nezastavi na prechode Lenze pokial sa ludia nenaucia respekovat vsetkych ostatnych, nemozu tiez cakat respekt smerom nazad(ked si sa o cyklistov tak vyjadril).
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od: vkr
|
Pridané:
26.11.2015 9:52
S tym jazdenim pri kraji je to tak, ze ked idem stope kolesa blizsie k chodniku, tak ma auta musia bezpecne obehnut lebo vedla mna sa uz nezmestia, ale ked idem uplne na kraji, tak vacsina vodicov si mysli ze sa vedla mna zmesti a takmer mi zrkadlom udrie do volantu
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od: ...
|
Pridané:
26.11.2015 10:03
Preto vravim o respekte na kazdej strane. Ak idem po ceste ako biker a za mnou kolona - stiahnem sa aj za krajnicu (ak mi to situacia umoznuje) a nech rychlo prejdu okolo mna a zase mozem ist po strede cesty.
Ak nic nejde oproti, pojdem tak aby som nezavadzal, ale aby ma mohli obehnut(nebrzdim premavku, ale maju pekne vyhodit smerovku a dovidenia).
Ak som ako vodic, tak sa snazim cyklistu s co najvecsim oblukom obehnut - aby ho tlak, ktory okolo neho rychlostou vytvorim ho nesfukol dole. Ak mi to situacia neumoznuje bud znizim rychlost alebo mu dam vediet, nech sa stiahne ked vidim, ze na to priestor ma. Ak to neurobi je hulvat a ked ma naserie moc, tiez mu to dam pocitit. Lenze mnoho vodicov su najskor hulvati ako aspon na chvilu hladat riesenie a o cyklistoch zacina platit to iste.
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od: vkr
|
Pridané:
26.11.2015 19:18
Ja som za, respekt na kazdej strane.
Zajtra pojdem ako pises a ked budem mat stastie, dam vediet ako to dopadlo
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od: Alt
|
Pridané:
26.11.2015 8:27
Znamej zrazil na hradzi cyklista dceru. Tazke poranenia hlavy nezlucitelne so zivotom.
K tomu zvuku, pripomina mi to ako ked pred prvymi autami musel behat chlapik s vlajockov ...
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
26.11.2015 8:52
"Tazke poranenia hlavy nezlucitelne so zivotom" je v lepšom prípade prejavom závažnej psychickej poruchy. Bez vhodnej liečby však môže prerásť až do osobného presvedčenia.
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od reg.: Vladimir Presovcan
|
Pridané:
26.11.2015 9:00
Kineticku energiu spocitas Ek = m * v^2
Vplyv na vysledok ma teda viac rychlost ako hmotnost. spocitaj si, aku ujmu Ti sposobi nalozeny kamion s privesom pohybujuci sa rychlostou 1 km/h vs. cyklista pri 40km/h. Nemusis by strojny inzinier, ale skor nez niekomu zacnes nadavat, dopln si vzdelanie. (Tym nechcem tvrdit ze nemas ustavne pravo na nazor, nech je akykolvek.)
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od reg.: Vladimir Presovcan
|
Pridané:
26.11.2015 9:01
OPRAVA ;-) preklep
Kineticku energiu spocitas Ek = m * v^2 / 2
Vplyv na vysledok ma teda viac rychlost ako hmotnost. spocitaj si, aku ujmu Ti sposobi nalozeny kamion s privesom pohybujuci sa rychlostou 1 km/h vs. cyklista pri 40km/h. Nemusis by strojny inzinier, ale skor nez niekomu zacnes nadavat, dopln si vzdelanie. (Tym nechcem tvrdit ze nemas ustavne pravo na nazor, nech je akykolvek.)
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od reg.: Uhlik
|
Pridané:
26.11.2015 9:30
nemusíš byť strojný inžinier na to, aby si vedel, že to, čo ti pri náraze v lebke rozpučí mozog nie je kamión, ani cyklista, ale mozog samotný, takže je jedno, či do teba narazí kamión alebo vlak, ale podstatná je hmotnosť mozgu a zrýchlenie, ktoré vplyvom nárazu mozog prekoná ... a ostatné orgány detto ... F = m * a ...
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od reg.: Vladimir Presovcan
|
Pridané:
26.11.2015 21:05
Podstatna je kontaktna rychlost (zmena vzajomnej polohy telies v case) s dorazom, ako si pisal, na poskodenie vnutornych organov, v konecnom dosledku, samozrejme. Mal som to napisat takto polopatisticky a viaceri to potom tak neminuskovali ;-)
Tak kontaktna rychlost je dolezitejsia ako hmotnost, to bola pointa.
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od reg.: Vladimir Presovcan
|
Pridané:
26.11.2015 21:09
ad2 F = m * a .. ano, ale z energetickeho principu je podstatny zakon zachovania mechanickej energie, cize sucet potencialnej polohovej a kinetickej energie. Potencialnu polohovu som s hohladom na nulovy rozdiel vysky neuvazoval, pri pohybe v horizontalnom smere (ziadna zmena vysky) som uvazoval kineticku energiu cize
E = Ek = m * v^2 / 2
Praje pekny vecer ;-)
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od reg.: Vladimir Presovcan
|
Pridané:
26.11.2015 21:22
ad3 Moja reakcia je o tom ze cca pred mesiacom cyklista v Kosiciach zabil chodca.
Skutocne nemusis by strojny inzinier aby si vedel ze ak riesis mechaniku pevnych telies, riesis energeticky princip cize Energiu cize Ek+Ep.
Ak by si riesil kvapaliny, riesil by si Bernouliho rovnic, ci uz vo vyskovom, tlakovom, alebo energet. tvare. Pointa - opat riesis energeticky princip.
Pri elektre detto.
F = m * a je sice pekne, ale sila je definovana ako miera vzajomneho posobenia a realne je mozne s nou ratat tak v statickych podmienkach rovnovaky a pod. Ak riesis cyklistu co zrazi chodca, F = m * a Ti nepomoze.
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od reg.: Vladimir Presovcan
|
Pridané:
26.11.2015 21:43
ad4 Aby sme sa pochopili (stale mam pocit ze sa nechapeme) cely cas mi islo o to ze konstrukcia bycikla (ktora sa stretne s chodcom) alebo konstrukcia auta, kamiona etc. sposobi vacsie poskocenie telu chodca ako telo chodca sposobi poskodenie konstrukcii. Preto som uvazoval energeticky princip. Cely cas pisem o tom ze teleso o vyssej rychlosti ma vyssiu kineticku energiu a tym padom s kvadratom rychlosti vyssi "prierazny" ucinok na telo chodca (a teda aj vnutorne organy).F = m * a avsak to Tvoje zrychlenie ktore uvazdas zavisi od a=dv/dt cize ak dv uvazujes zmenu rychlosti cyklista-chodec a v menovateli je zmena casu (cize extremne kratky casovy uzek) -> v citateli dostanes rychlost rastucu kvadraticky a v menovateli 0.000x sekundy co Ti pri spatnom dosadeni F=m*a dava obrovske zrychlenie a teda VELKU silu. CHAPEME SA?
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od reg.: Vladimir Presovcan
|
Pridané:
26.11.2015 22:04
OPRAVA (som na nohach od 4.00 rano)
ad4 Aby sme sa pochopili (stale mam pocit ze sa nechapeme) cely cas mi islo o to ze konstrukcia bycikla (ktora sa stretne s chodcom) alebo konstrukcia auta, kamiona etc. sposobi vacsie poskocenie telu chodca ako telo chodca sposobi poskodenie konstrukcii. Preto som uvazoval energeticky princip. Cely cas pisem o tom ze teleso o vyssej rychlosti ma vyssiu kineticku energiu a tym padom s kvadratom rychlosti vyssi "prierazny" ucinok na telo chodca (a teda aj vnutorne organy).F = m * a avsak to Tvoje zrychlenie ktore uvazdas zavisi od a=dv/dt cize ak dv uvazujes zmenu rychlosti cyklista-chodec a v menovateli je zmena casu (cize extremne kratky casovy uzek) -> v citateli dostanes rychlost a v menovateli 0.000x sekundy co Ti pri spatnom dosadeni F=m*a dava obrovske zrychlenie a teda VELKU silu. CHAPEME SA?
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od reg.: Vladimir Presovcan
|
Pridané:
26.11.2015 21:54
ad5 Sila je takpovediac abstraktna velicina, nakolko spravny vyraz je "osamela sila" cize posobenie v bode (bez rozmeru-ziadnavyska,sirka,dlzka).Fyzikalne blbost.Preto sa mechanike, resp. v praxi realne rata s tlakmi a plochami. Fila je iba miera posobenia, nic viac. Moja poita> tlak, resp. napatie vyratas ako sila (reakcia na vonkajsie zatazenie) delene kontaktna plocha (v rovine kolmej na nositelku sily). Mal som na mysli normalove napatie ;-) Kazdy material dokaze odolavat do urcitej miery zatazeniu, konstrucia bycikla, auta , etc. odola urcite viac ako material ludskeho tela.
Dobru noc a neupluskujte ma ;-)
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od reg.: Vladimir Presovcan
|
Pridané:
26.11.2015 23:22
ad6 Neda mi to ;-)
1) TY RIESIS F=m*a co je vypocet miery vzajomneho posobenia telies CIZE V MOMENTE KONTAKTU CIZE CLOVEK ZOMREL
2) JA RIESIM Ek=m*v^2/2 CIZE ENERGIA TELESA PRED NARAZOM CIZE CLOVEK ESTE ZIJE, kontaktu sa da zabranit, resp. predist.
Nemusis byt strojny inzinier ani lekar aby si pochopil ze ak si urobil odhad na zaklade velkosti kinetickej energie tak F=m*a nemusis riesit.
INAK : Ak hrozi ze niekoho by som mohol zrazit hoci ako cyklista tak zabrzdim/zastavim a pockam. Cize znizim moju rychlost a tym moju Ek. A nemusim ratat F lebo ku kontaktu s Tebou nedoslo a nerozpucil som Ti lebku. Ty zijes. To je dolezite. Nikto nezomrel. O to islo. To bola od zaciatku pointa preco som riesil Ek a nie F.
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
26.11.2015 9:07
Určite? Kamión vždy láskavo prestane v ďalšom pohybe, aby náhodou nedošlo ku skresleniu vypočítaných hodnôt?
|
|
Re: prečo len autá? ...
Od: nl12345
|
Pridané:
26.11.2015 14:32
Ty si zivy dokaz, ze co vychodniar, to retard. Uvedomujes si vobec, ze na ceste chodia ci uz cyklisti, ci kamiony alebo auta radovo rovnako rychlo? Takze ak je rychlost rovnaka, to co zavazi, je hmotnost.
|
|
tutu turuturtutu
Od reg.: ericek111
|
Pridané:
25.11.2015 20:03
A Flinstonovci si musia brmkať popod nos. :)
|
|
Zabudli
Od: ParaNoik
|
Pridané:
25.11.2015 20:19
Skôr by sa hodilo, keby automobily s funkciou autonómnej jazdy vydávali nejaké vizuálne upozornenie, že sa práve v takomto režime nachádzajú.
|
|
Re: Zabudli
Od: -...-
|
Pridané:
25.11.2015 20:30
skor ked sa v nom nenachadzaju
|
|
Re: Zabudli
Od: neviem meno
|
Pridané:
26.11.2015 8:12
Myslíš vnútri auta?
https://youtu.be/DCIyQVGV398
|
|
.....
Od: -...-
|
Pridané:
25.11.2015 20:29
A co tak vydavat zvuk len ak je v smere jazdy detekovana pohybliva prekazka alias trubenie v2.0
|
|
Re: .....
Od: lockator
|
Pridané:
25.11.2015 21:02
Prečo iba zvuk a trúbenie, auto môže pokojne aj kričať "Uhni ty debil!"
|
|
Re: .....
Od: Roztopasniik
|
Pridané:
25.11.2015 21:14
ANo. Ale az - neskor.
|
|
Re: .....
Od: 321321
|
Pridané:
26.11.2015 14:04
Z repraku pojde to co bude v mp3 ktoru tam podhodis :)
|
|
ahojky mojkovia
Od: myslim teda trepem sprostosti
|
Pridané:
25.11.2015 21:18
no neviem. ked ide auto 40 tak pocujem zvuk od pneumatik. a ked ide menej ako 40 tak ak nieje sofer debil tam ma nezrazi. A ked debilom je tak mi nic nepomoze.
Nestacil by rapkac na kolesa?
|
|
Re: ahojky mojkovia
Od reg.: Ivanhoe SK
|
Pridané:
25.11.2015 21:44
Áno, načo vôbec vymýšľajú elektronické pičoviny, úplne by stačilo strčiť rozstrapkaný jogurtový kelímok do špicov zadného kolesa.
|
|
Re: ahojky mojkovia
Od reg.: Reiki
|
Pridané:
25.11.2015 21:44
Staci pustit rap v radiu na plne gule
|
|
Re: ahojky mojkovia
Od: wetwt
|
Pridané:
25.11.2015 22:57
Je zaujimave, ze nahlas si radio pustaju iba privrzenci rapu a elektro "muziky". Ale tak to aj svedci o ich "vynimocnosti" :)
|
|
Re: ahojky mojkovia
Od: asdasdasd
|
Pridané:
26.11.2015 8:07
Rock a metal sa pocuva zasadne po tichu.
|
|
Re: ahojky mojkovia
Od: neviem meno
|
Pridané:
26.11.2015 8:14
Predstav si že metalisti nemajú potrebu mať na plné pecky hudbu v aute aby sa ukazovali svoje postihnutie ako jedinci čo počúvaju rap a podobne sračky
|
|
Re: ahojky mojkovia
Od reg.: jasomtu
|
Pridané:
26.11.2015 8:50
Aj metalisti vedia tomu vikurit ale len v prípade že šofér ma opitu posadku smerujucu na koncert.
|
|
Re: ahojky mojkovia
Od: gra
|
Pridané:
26.11.2015 14:16
Podla nalady, si viem vypeckovat aj r. Devin...
zasadne metal a rock potichu? snad ti to rodicia nabulikali a stale tomu veris? ci si bol na komornom metalovom koncerte pri svieckach?
|
|
Re: ahojky mojkovia
Od reg.: roob_
|
Pridané:
26.11.2015 22:09
ked ide sofer 40, tak ma brzdnu drahu cca 10m a kym zbada ze treba brzdit ubehne dalsich 5-10. Chodec ma z plnej rychlosti = 5kmh brbzdnu drahu tak pol metra. Preto ak akehokolvek chodca zrazi auto, na vine je 99% chodec.
|
|
Qwert
Od: Boh1
|
Pridané:
25.11.2015 21:43
Jedným z prínosov elektromobilov je, že sú tiché, a teda ich masovým rozšírením dôjde k plošnému zníženiu hladiny hluku, hlavne v mestách a pri rýchlostných cestách čo povedie k zlepšeniu života ľudí i zvierat.
Ale to tí dementi nechcú, chcú z nás hlúpych otrokov.
|
|
Re: Qwert
Od: quix_
|
Pridané:
25.11.2015 22:14
hluchych otrokov si myslel?
|
|
Re: Qwert
Od: stoneage
|
Pridané:
26.11.2015 10:09
CO?????
|
|
Re: Qwert
Od reg.: Wolverine
|
Pridané:
26.11.2015 9:40
lenze ked to ani ani nie je pocut, je to velmi nebezpecne...skus si vsimat ked prechadzas cez cestu alebo ides po chodniku ako ti sluch pomaha, vnimas auto aj ked ho nevidis...elektro auta nie je vobec pocut
|
|
Re: Qwert
Od: slecna.l
|
Pridané:
26.11.2015 16:04
Radsej sa budem trikrat obzerat, ci nieco nejde, kym vstupim na cestu, ako zit v umelom hluku. Byval si niekedy blizko cesty?
|
|
keketi
Od: barbar anon
|
Pridané:
25.11.2015 21:43
Technológia umožňuje vyrábať autá, ktoré nebudú zasierať vzduch (nebavíme sa o ich výrobe a výrobe energie pre ne) a nebudú produkovať hluk, ale naši iniciatívni euroblbci idú zavádzať pravidlá na generovanie hluku elektromobilmi. Fail.
|
|
Re: keketi
Od: quix_
|
Pridané:
25.11.2015 22:15
eurohujeri a to dokonca v USA.. barbar ty si fail
|
|
Re: keketi
Od: wdfsdvdfgv
|
Pridané:
25.11.2015 22:50
mozno prikazu aj generovat nejaku tu hladinu emisii, aby sme nezomreli od tolko zdraveho vzduchu
|
|
mali by im dovolit dat moznost vydavat hluk iba ak auto vidi chodca
Od: www.PayPerHost.com
|
Pridané:
25.11.2015 21:47
mali by im dovolit dat moznost vydavat hluk iba ak auto vidi osobu blizko auta. Dnes je uz vela novych aut vybavenych roznymi technologiami na rozpoznavanie prekazok/chodcov a bolo by fajn, ak by auta vydavali zvuk iba ak by ho bolo treba.
|
|
reality with no reality
Od: jahôdka
|
Pridané:
25.11.2015 22:45
co tak vyvinut aplikaciu na mobil, ktory by vzdy upozornila uzivatela, aby sa pozrek, ked sa zacne blizit ku ceste? pripadne by mu sama zdvihla a otocila krk alebo zastavila nohy?
|
|
kapela Senzus
Od reg.: saruman
|
Pridané:
25.11.2015 22:49
Ja navrhujem aby púšťali Senzus.
|
|
hluk auta
Od: Mixer
|
Pridané:
25.11.2015 23:48
ak to bude volitelne tak by som si tam dal urcite prechadzajuci vlak alebo dupot koni
|
|
Re: hluk auta
Od: g211
|
Pridané:
26.11.2015 0:00
Taketo? :) http://dopice.sk/fy2
|
|
Re: hluk auta
Od reg.: Wolverine
|
Pridané:
26.11.2015 9:41
zvuk stihacky pri zapnutej forsazi? :D
|
|
zvuky
Od: medzikus
|
Pridané:
26.11.2015 1:07
Celé je to blbosť.. to že by raz boli tichšie ulice pre tých, čo bývajú blízko ciest je väčšina.. ide len o to naučiť sa chodiť cez cestu za nových podmienok.. My sa síce toho nedožijeme, že by bola drvivá väčšina áut v mestách elektrických, ale kto vie, či naše deti na starobu...
|
|
diktujunam
Od: diktatura
|
Pridané:
26.11.2015 2:09
tym ludom co toto vymyslaju naviac bez naseho dovolenia/chcenia riadne hrabe.
co si to vobec dovoluju ?
ako je mozne ze pre nas platia zakony a pravidla, ktore nam vymyslaju a nutia nevoleni ludia ????
|
|
technologia balsaja
Od: prdlajs
|
Pridané:
26.11.2015 3:28
Uplne by stacilo, keby zrusili zodpovednost vodicov za darcov organov, ktori sa nepozeraju, ked idu cez cestu. Po niekolkych dnoch, maximalne tyzdnoch by sa na zaklade vysledkov z praxe nehodovost rapidne znizila.
|
|
Re: technologia balsaja
Od: ...
|
Pridané:
26.11.2015 6:25
TY si cital aj clanok? Slepy, ktory je slepy regulerne, nie z nepozornosti si to auto ma ako vsimnut teda? Pretoze to je dovod preco to nariadenie prichadza. Sam neznasam normy a nariadenia na sprostosti - citit z toho socializmus, ale co tak sa zamysliet najskor nad tym, nez vypustat kokotiny.
A jasne, ten tvoj navrh riesi bezpecnost rovnako ako nova smernica EU o strelnych zbraniach - slovom nijak.
|
|
Re: technologia balsaja
Od: jyb u
|
Pridané:
26.11.2015 7:12
Slepy/zrakovo postihnutry, mi este pred auto neskocil, vzdy si davaju ovela vacsi pozor, ako ti (vraj) nepostihnuti.
Ale zdravych ludi, mi uz pred auto z nepozornosti, skocilo neurekom.
Ma pravdu, aj chodci by mali byt zodpovedni za svoje spravanie/nepozornost.
Preco presuvat vsetku zodpovednost len na vodicov, maju jej uz teraz malo?
Samozrejme s urcitymi podmienkami.
Napriklad s povinnostou vodica mat v aute neustale zapnutu kameru, na zaklade ktorej sa moze prehodnotit jeho vina a presunut ju na debilneho chodca.
Ked sa chce, vsetko sa da.
A to pisem aj ako chodec, ktory ked vidi poniektorych cvokov prechadzat cez cestu, tak nemam slov.
Za usami maju aj vodici, ale rovnako nie vsetci, takze opat to vsetko (zodpovednost) hadzat len na nich, je nezmysel.
Takze nie socik, ani eurohujerstvo, ale pouzivanie zdraveho rozumu je to, co tu chyba.
|
|
Re: technologia balsaja
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
26.11.2015 7:40
Keď má šofér kedy čítať na volante novin, telefonovať, fajčiť a obama rukami na tých novinách v križovatke jesť, tak asi toho majú zjavne málo. Takmer nikto už nevie kde má na aute smrovky, nepozerajú sa do strán, či tam nevbehne chodec, len občas pozrie jedným smerom či auto. Keď má kedy toto všetko stíhať a ešte sa a o 100-200 baviť s cestujúcim šofér autobusu, fajčí do okienka, aby si ľudia mysleli že nefajčí,
tak to je sila!
Načo sa povolili zhľučňovače výfukových plynov?
Prečo sanitky nepoužívajú v mnohých mestách zvukové výstražné znamenia?
|
|
Re: technologia balsaja
Od: ...
|
Pridané:
26.11.2015 8:39
Vsak o tom pisem vyssie. Slepy si dava vecsi pozor, lenze to auto moze rozlisit prave len hlukom. Ak este zacneme hovorit o typickom rusnom dni na ulici, kde ho jednoducho uz nema sancu pocut, nehod prave pribudne - aj ludi, ktori si nedavaju pozor, ale aspon sluchom registruju, tak budu koncit pod kolesami. Vinu aj tak vodic nebude niest ani teraz, ani potom, ale prave takto sa nehodovost bude zvysovat.
|
|
Re: technologia balsaja
Od: baffiak
|
Pridané:
26.11.2015 9:06
najvtipnejsi su "ludia" v noci, v tmavom obleceni na neosvetlenej ulici prebiehajuci cez cestu.
takeho ked niekto zrazi si zasluzi aby sofer zacuval a presiel ho este raz.
|
|
Re: technologia balsaja
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
26.11.2015 9:34
A takým ako Ty môžu hneď zobrať naveky vodičské oprávnenie...
|
|
Re: technologia balsaja
Od: baffiak
|
Pridané:
26.11.2015 9:58
ja prave naopak, kvoli takymto debilom idem v miestach kde sa da ist aj 70, idem radsej 30-40, lebo cakam kde ktory magor mi vbehne do cesty.
najhorsie je to v miestach kde su po oboch stranach zaparkovane auta, tam nikdy nevies, spoza ktoreho auta sa vynori nejake decko a je mi jedno, ze za sebou obmedzujem nejakeho nasraneho, ponahlajuceho sa vodica.
ale to stale nemeni nic na tom, ze ten magor, ktory mimo prechodu, v neosvetlenej ulici v noci prebieha cez cestu, ze ak ho niekto omylom zrazi, ze si to zasluzi.
|
|
Re: technologia balsaja
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
26.11.2015 11:46
Nezaslúži. Ako chodec má možnosť prejsť cez cestu. Najkratšou cestou. Ak je niečo inak, aj tak nemáš právo ho ohroziť a už vôbec nie ho zraziť)
|
|
Re: technologia balsaja
Od: ...
|
Pridané:
26.11.2015 12:01
Ale pozor - pokial ma k dispozicii prechod, tak musi pouzit ten.
|
|
Re: technologia balsaja
Od: baffiak
|
Pridané:
26.11.2015 12:53
ja ho neohrozujem, on sa ohrozuje sam svojou debilitou
|
|
Re: technologia balsaja
Od: 423dsfa
|
Pridané:
26.11.2015 14:08
A ktory ze paragraf dava chodcovi pravo obmedzit alebo ohrozit vodica auta?
|
|
Re: technologia balsaja
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
26.11.2015 14:47
Ako Ťa chodec ohrozí?
Kto je vo výhode? No ten v aute, že?
Obaja sú učastníci cestnej premávky, tak ak jeden nevidí pre niečo, tak ešte je tu ten druhý.
Ak aj ten kašle na niečo, lebo napríklad fajčí, telefonuje, rozpráva na neho frajerka s vypadnutými prsiami, tak vznikne problém...
|
|
Re: technologia balsaja
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
26.11.2015 17:25
Prečo sú z chodcov v Game of Thrones takí vyplašení zatiaľ nie je jasné.
|
|
Re: technologia balsaja
Od reg.: roob_
|
Pridané:
26.11.2015 23:35
lebo su uz mrtvi a ich pripadnym zrazenim nic neziskas :) Kazdopadne presne teraz sa hodi: winter is coming
|
|
Re: technologia balsaja
Od: 4123
|
Pridané:
27.11.2015 20:13
Ak ma donuti nahle zmenit smer tak ma ohrozi. De jure. V praxi to moze skoncit tak, ze vnikne celna zrazka alebo vrazis do inej pevnej prekazky. Nasledky si domysli.
|
|
Re: technologia balsaja
Od: nl12345
|
Pridané:
26.11.2015 14:51
Ty si ale kus kkta, tak v miestach, kde su zaparkovane po oboch stranach auta,mas ratat, ze tam niekto moze vyjst. Strielat takych ako ty.
|
|
Re: technologia balsaja
Od reg.: roob_
|
Pridané:
26.11.2015 22:20
ty nemas nic ratat wole, ty mas ist 50, lebo v obci mas ist 50. Pri prechode ak v relevantnej vzdialenosti nevidis nikoho tak tiez mas ist 50. Ked si 2m od prechodu a kokot ti vbehne pod kolesa je to jeho vina! Som za tie kamery co sa spominaju vyssie + chodec by ti musel preplatit komplet skodu na aute.
|
|
Re: technologia balsaja
Od: baffiak
|
Pridané:
27.11.2015 10:27
to radsej necham na seba trubit debila s blavackou znackou a k prechodom sa budem priblizovat 40, miesto toho aby som zil s tym, ze som neumyselne niekoho zabil (aj ked by si to zasluzil za svoju debilitu na ceste, ale zabijes debila, sedis za cloveka.)
|
|
Re: technologia balsaja
Od reg.: roob_
|
Pridané:
26.11.2015 22:18
mimo prechodu nikdy vzivote nezrazilo nikoho regulerne prechadzajuceho na druhu stranu, lebo tam to ludia chapu, ze ma prednost auto. Naopak na prechode ma prednost on, takze nech sa deje co sa deje, auto musi zastat. A keby nahodou nie, tak predsa on je v prave a sofer nech si to odpyka... nevadi, ze zakape lebo auto je silnejsie.
|
|
Re: technologia balsaja
Od: baffiak
|
Pridané:
27.11.2015 10:23
to je to najhorsie co tu existuje - chodci maju predstavu, ze na prechode maju absolutnu prednost a su na nom ako v tanku.
to, ze auto nemusi stihnut zabrzdit, ich vobec nezaujima.
to, ze im zakon prikazuje nezdrziavat sa na prechode, to ich nezaujima, to ze im zakon prikazuje v pripade, ze je to mozne prechadzat cez prechod vo vacsej skupine, to ich tiez nezaujima.
|
|
kornel
Od: kakafko
|
Pridané:
26.11.2015 3:43
rapkac z kelimku od ascota do zadneho kolesa.
problem solved.
|
|
dejavu
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
26.11.2015 8:00
--------------- --------------- ---------------
Pripomina mi to, ako ked tusim nejakym idiotskym legislativnym nariadenim urcili, ze fotoaparaty zabudovane v inych elektronickych pristrojoch ako je fotoaparat (teda najme smartfony a po novom tablety), musia pri foteni vydavat ten drbnuty zvuk, akoze "cvak".
Lebo foto-mechanika v smartfonoch a tabletoch je v podstate absolutne bezhlucna, resp. tak malo hlucna, ze to clovek nepocuje a kazdy by si mohol fotit "potichu", a to nedajboze nesmieme dopustit.
--------------- --------------- ---------------
|
|
Re: dejavu
Od: party
|
Pridané:
26.11.2015 12:19
stačí dať tichý režim na mobile a foťák ten zvuk nevydá.
|
|
slovosled v nadpise
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
26.11.2015 8:07
Mila redakcia, nie je mi jasny slovosled v nadpise clanku. Nemalo to nahodou byt "Elektromobily budú neskôr musieť vydávať umelý zvuk", teda dnes sa take este nevyrabaju, ale NESKOR, postupom casu a rokov sa budu vyrabat uz iba elektromobity s takouto funkcionalitou. Podobne ako kontrola tlaku v pneumatikach pri novych vyrabanych autach.
Slovosled "Elektromobily budú musieť vydávať umelý zvuk neskôr" vo mne evokuje, ze tato funkcionalita je uz zabudovana, ale elektromobily vydavaju umely hluk NEJAKO, NEJAKYM sposobom skor a musia tam zabudovat oneskorenie, co ja viem, kvolu rychlsoti zvuku vo vzduchu, dopplerovmu javu a pod.
Takze ako to teda je? Inak dost divotvorne slovosledy v nadpisoch clankov tu nie su zriedkave.
|
|
Re: slovosled v nadpise
Od: baffiak
|
Pridané:
26.11.2015 9:09
maju to spravne. tato povinnost mala prist skor, no datum, kedy toto nariadenie bude povinne sa posunul na neskor.
|
|
Re: slovosled v nadpise
Od: madarsky konik
|
Pridané:
26.11.2015 9:30
Rozhodnutie vydavat zvyseny zvuk automobilov posunuli na neskor.
|
|
Sledoslov v pisenadovi
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
26.11.2015 16:20
Mobily zatiaľ nebudú musieť vydávať umelý hluk.
Iba prirodzený...
:-)
|
|
umelý zvuk neskôr
Od reg.: kamaradzkosicrobihiphopcijeho
|
Pridané:
26.11.2015 8:47
ja by som tam namontovat trubu z vlaku...
|
|
komplet
Od: nuke
|
Pridané:
26.11.2015 12:29
Elektromobily by mali mať nádrž na výfukové plyny a starý olej, aby si ich všimli aj hluchý. A niektorým diskutérom treba dať zvieraciu kazajku.
|
|
Re: komplet
Od: 4Maniak.
|
Pridané:
26.11.2015 17:03
Už ma v nej vidia...
:-)
|
|
som zvedavy
Od: Thrubovc
|
Pridané:
27.11.2015 14:22
ci budu aj nejake regulacie, ake auto moze mat aky zvuk, alebo sa na ulici obzriem za zvukom turujucej V8 a uvidim ako si to maly nissanik padi 50kou
|
|
Re: som zvedavy
Od: Jerichoo
|
Pridané:
28.11.2015 11:29
Samozrejme že sa to zvrhne.
|