|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 znakov
Od: neprihlásený užívateľ.
|
Pridané:
16.11.2015 8:50
First world problems...
|
|
Re: 5 znakov
Od: a66998733144
|
Pridané:
16.11.2015 9:51
Ja mam 100Hz gps, mna sa to netyka..
|
|
Re: 5 znakov
Od: ehm
|
Pridané:
16.11.2015 11:12
Kazde komercne gps ma nepresnost cca do 250m ..na nepresnist tych 5m je iba opravny kod,ktory ale nedodal prevadzkovatel gps ;) ..mozno ti bude lepsie preratavat polohu ;) ..pokial nemas spresnenu polohu inymi senzors, napr v primorsky statoch vyradene veze/majaky povodne pre namorne ucely..
|
|
Re: 5 znakov
Od reg.: DanoL91
|
Pridané:
17.11.2015 1:24
To platilo do roku 2000, kedy tzv "selective availability", ktore vnasalo umelu chybu, bolo zrusene.
|
|
Re: 5 znakov
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
17.11.2015 11:52
Komerčné GPS má presnosť za ideálnych podmienok okolo dvoch metrov CEP. Reálne sa to dá dosiahnuť veľmi často :-)
|
|
Re: 5 znakov
Od: ehm
|
Pridané:
18.11.2015 20:56
Nooo je dost zaujimave..ked dlho rokov som pracoval s Garmin zariadeniami pre dopravu cestnu/lodnu atd a tietonpresnosti bez podpornych technologii su take... Preco potom sa plati za komerne vyuzitie gps pre spresnenie, pripadne pre spresnenie sluzia pozemne stanice na spresnenie..stale..to je reakxua aj na druhu reareakciu ineho prispievatela..
|
|
Re: 5 znakov
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
18.11.2015 21:02
Ech, no WAAS/EGNOS som do toho tiež rátal, aj keď striktne vzaté to nie je GPS (ale zase je to tiež zadarmo a vie s tým robiť snáď všetko nové).
|
|
Re: 5 znakov
Od: ehm
|
Pridané:
18.11.2015 21:14
No podporne sluzby ;) ..nie vsade dostupne.. Geodet si "tiez plati" za spresnenie signalu od "vezi" aby to dal presne.. Ale kukne ako tebou spomenute podporne veci funguje v dolinach a pod kde neviem poriesit gps signal inak ako cez ine polohove senzory (pri vlnach, alebo sk kolajoch problem).. Hlavne tam je zvysena nepresnost..
|
|
Re: 5 znakov
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
18.11.2015 21:18
EGNOS sa chytá tiež zo satelitu (aj keď tuším geostacionárneho), takže ak vidíš GPS, mal by si vidieť aj ten.
Inak občas sa stane, že sa niečo poondí a chyba je aj vyše kilometra pri dobrom signáli, ale je to fakt zriedkavý jav... možno trikrát za šesť rokov sa mi to stalo.
|
|
Re: 5 znakov
Od: ehm
|
Pridané:
18.11.2015 21:32
Aaaa Egnos je rozsirenie stareho dobreho DGPS ;) no dik za upozornenie ;)
|
|
aertag
Od: Freak
|
Pridané:
16.11.2015 8:51
Hm, mne pride cele toto meranie trocha odveci, to bolo snad jasne ze to nemeria presne, co mi tu chyba v clanku je zmysel tohto merania, na co to vlastne bolo alebo nejaky prinos okrem noveho gauca a telky pre prijemcu grantu.
|
|
Re: aertag
Od: Babicka
|
Pridané:
16.11.2015 8:57
Tiez sa mi zda byt toto zbytocny vyskum. Vsak nikdy som nemal polohu cez gps zistenu presnejsie ako na +- 3-5 metrov, tak asi naozaj nebude gps merat presne.
|
|
Re: aertag
Od: vrege
|
Pridané:
16.11.2015 9:17
Kazdy rozumny tracker to robi trosku inak. Su dva pekne pristupy. Jeden je vpodstate ignorovat GPS na meranie vzdialenosti a pouzit data z mapy (osm, gmaps) a gps pouzit iba na "naplanovanie" cesty pre meranie, alebo sa spolahnut na logovanie prejdenej vzdialenosti /u nas je to tusim 6 krat za sekundu) a nasledne to upravovat percentami podla toho, co ukazal tachometer na danom aute za posledne "kalibrovanie" (kalibrovanie=stav tachometra pri stk, alebo ked user posle data z tachometra raz za cas mailom napriklad.)
|
|
Re: aertag
Od: ehm
|
Pridané:
16.11.2015 11:15
Normalne sa kalibruje pred kazdou jazdou kvoli preklzom pri rozjazde/brzdeni... + priebezne pri zastaveni pri dlhsej trase..
|
|
Re: aertag
Od reg.: gandor
|
Pridané:
16.11.2015 11:26
Tych vylepseni existuje neurekom.
Dalsi sposob je vyzistit si poziciu viac krat, tuto spriemerovat a tak spojit body.
Dalsi sposob je fitovat ciaru cez daku krivku (logicky clovek nebude chodit z prava do lava len tak).
Dalsi sposob je fitovat to cez nejaku probabilisticku funkciu a na zaklade toho urcit kadial asi mohol ist (ked mi namera v 1 sekunde bod [0,-150m] a v dalsiej sekunde [100,50] tak je jasne, ze taky rychli bezec asi nebude a bude niekde medzi tymi bodmi) - tu zohladnujem rychlost bezca a cas medzi 2 mareniami.
Potom ako si spomenul fitovat to cez nejake externe data ako je mapa.
And the list goes on and on...
|
|
Re: aertag
Od: Fisch
|
Pridané:
16.11.2015 22:40
Fitovať, probabilistickú, preboha...
|
|
Re: aertag
Od: flack
|
Pridané:
16.11.2015 9:01
Nooom asi aby nepouzivali vsetci GPS a ze su tu aj ine systemy ako GALILELO ci rusky GLONASS a asi su presnejsie. Pre europu nezavysle je to tak neamericke.
|
|
Re: aertag
Od: TomAtom
|
Pridané:
16.11.2015 10:14
No, mas este aj BAIDOU, ktory patri Cine.
Myslim, ze momentalne je stale najpresnejsi GPS. Neviem, ake su s nim plany dobuducna, ci dojde k nejakemu upgradu, ktory by system spresnil, armada ma aj tak svoj signal z neho, ktory jej mozno postacuje.
Galilo slubuje vacsiu presnost pre civilne (a mozno aj komercne) vyuzitie, len to by tie satelity mali byt aj na (spravnych) orbitach a to sa stale akosik nenaplna - hoci plany o vyneseni su. :) Tak vari nedojde k dalsim sklzom v harmonograme.
Pozn. Cina aj Rusko - mozu pri lokalnej konfiguracii poskytovat mozno presnejsie udaje, no ako som uviedol - vtedy platia len na dane uzemie a zvysok sveta je tym padom nepresnejsi.
|
|
Re: aertag
Od: Talamasca
|
Pridané:
17.11.2015 9:08
Beidou...
|
|
Re: aertag
Od: TomAtom
|
Pridané:
17.11.2015 10:40
Edidovať som už nemal ako. :)
A nezdalo sa mi, že by to tu nakoniec veľa ľudí čítalo, ale i tak vďaka.
|
|
Re: aertag
Od: TomAtom
|
Pridané:
17.11.2015 10:41
Vidíš, ďalšia chyba, tentoraz písanie na mobile. Ale preklep som mal i tak viackrát už v prvom príspevku.
|
|
Re: aertag
Od: GPS
|
Pridané:
16.11.2015 11:28
GPS je najpresnejsie a uz dochadza k obmene druzic na novsiu generaciu. Ale je rozdiel medzi vojenskym a civilnym spracovanim. Tam je to rozdiel o rad. Teda pre civilom je odchylka v metroch napr. 3-5 m a pre vojsko je to 30-50 cm. To vsak plati ak stojis na mieste a idealne mas signal s viac ako 3 druzic, cim viac druzic tym vyssia presnost.
Tento clanok je o pohybe, teda ak dochadza k nepresnostiam v jednotlivych bodoch tak vo vysledku je sucet priamok este s vacsou nepresnostou, to ani tak nesuvisi so samotnym GPS ako s metodikou vypoctu. Idealne je to korigovat na zaklade realnych map.
|
|
Re: aertag
Od: TomAtom
|
Pridané:
16.11.2015 11:49
Nad tym som sa inak zamyslal aj ja, ale odpoved netusim - ze navigacia ("hocijaka") moze primarne vychadzat z predpokladu, ze clovek ide po znamej trase a ci toto zohladnuje.
Napr. Sygic vacsinou akoby cloveka/auto "drzi" na ceste, no v v logu sa po priblizeni da najst trasa, ktora bola zrejme zachycovana GPS a je na nej vidno odchylky od cesty.
Zrejme by to vedel povedat len clovek, ktory danu navigaciu programoval.
|
|
Re: aertag
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
17.11.2015 18:01
Áno, automobilové navigácie toto robia (resp. na turistických sa to dá zapnúť, ak ich chceš použiť v aute).
Samozrejme, ak by test robili s týmto zapnutým, tak po prvé je potom vzdialenosť lepšie merať z mapy, po druhé to už nič nehovorí o GPS, ale o projektovom manažérovi firmy, ktorá prijímač spravila, a jeho schopnosti rozmýšľať :-)
|
|
Re: aertag
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
16.11.2015 9:04
Každý konkurent výrobcu QSTARZ:BT-Q1000X má konečne vedecky podložené, že bez ďalšieho výskumu preukázateľne nie je nepresnejší.
|
|
Re: aertag
Od: bernard
|
Pridané:
16.11.2015 18:28
v mojej appke napriklad potrebujem co najpresnejsie gps, pretoze pomocou neho kalibrujem tachometer v aute a snazim sa odfiltrovat odchylky sposobene roznymi rozmermi, prip. roznym tlakom v pneu.
|
|
agnetha!
Od: loa
|
Pridané:
16.11.2015 8:56
a co tak to otestovat na niecom normalnom, co aj ma trochu suvis s realitou?
ja ked si meriam vzdialenost podla gps, tak nezvyknem chodit po obvode 10m stvorca
|
|
Re: agnetha!
Od: Freak
|
Pridané:
16.11.2015 8:58
Tak ty ho musis mat pekne velky, ked ho merias pomocou gps, nie je to uz trocha neprakticke?
|
|
Re: agnetha!
Od: druh súdruh keď
|
Pridané:
16.11.2015 9:56
Mysliteľ, tomu sa hovorí model a to, že podľa teba nemá nič s realitou, neznamená, že nie je dostatočne presne tú realitu popisujúci.
|
|
Re: agnetha!
Od: wertfz
|
Pridané:
16.11.2015 10:31
lenze model ma nieco modelovat - co prosimta modeluje ked chodia do stvorca a meranie robia kazdy meter? mohli merat kazdych 10cm, alebo este lepsie merat kazdych 100m a opisovat pri tom kruznicu...
|
|
Re: agnetha!
Od: baffiak
|
Pridané:
16.11.2015 10:34
pretoze stvorec ma aj priamu cast, aj zlom.
|
|
Re: agnetha!
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
16.11.2015 10:37
Samozrejme,aj dobrom.
|
|
Ja si myslím, že..
Od: pa3x
|
Pridané:
16.11.2015 9:02
..GPS navigácia počíta s tým, že som na ceste, nie vedľa takže by tam nemali byť tie odchýlky také hrozné.
|
|
Re: Ja si myslím, že..
Od: Kubek85
|
Pridané:
16.11.2015 9:12
GPS != GPS navigacia
|
|
Re: Ja si myslím, že..
Od: Japster
|
Pridané:
16.11.2015 9:15
Hej, navigácia neznamená, že mi niečo vykresľuje presnú krivku a ja šľapem presne po nej. Koľké roky to nikto nepotreboval a teraz akože ideme robiť čo? Neviem prečo by to malo neviem aké presné byť? Každý vôl to môže v dnešnej dobe mať, má to prakticky zadarmo a dúfam, že má každý aj oči.
|
|
Re: Ja si myslím, že..
Od: dych chýb svuj
|
Pridané:
16.11.2015 9:58
Máš pravdu, keď to ty (trtko čo musí mať vždy pravdu) nepotrebuješ, tak potom to nikto nepotrebuje.
|
|
Re: Ja si myslím, že..
Od: jerichoo
|
Pridané:
16.11.2015 14:58
Dovtedy ľudia ako jazdili???
|
|
Re: Ja si myslím, že..
Od: flac
|
Pridané:
16.11.2015 15:38
Odhadom a sem tam kalibrovali kvasom, okenou ci inym elixirom
|
|
vedci zistili?
Od: Samael
|
Pridané:
16.11.2015 9:06
Neviem ako veľmi sa od mojej mladosti zmenilo naše školstvo, ale toto čo potvrdili títo "vedci", bola za mojich čias úloha tak maximálne pre druhý stupeň základnej školy.
|
|
Re: vedci zistili?
Od: sadas
|
Pridané:
16.11.2015 9:57
neviem, ci max. pred druhy stupen. Pre dobru predstavu je potrebne mat urcity zaklad a predstavu o fungovani urcitych veci, co neviem ci budu mat na zakladej skole. Skor nie.
Mna ako analogia napadlo analogovy zaznam zvuku vs digitalny, kde je podobny prinip.
Pri analogu mas spojity signal a nemas problem aby ten signal odpovedal realite(sum a ine vplyvy neratam)-krokomer . Pri digitalnom zazname ten signal odpoveda realite v priamer umere vzorkovacej frekvencii-GPS.
No a to sme sa ucili na strednej a nemal som pocit, ze vsetci moji spoluziaci tomu chapali.
Suhlasim s tym, ze na vedcov je to slabe. Skor to tak vidim na SOČ na strednej skole, maximalne nejaky studentsky projekt na VŠ.
|
|
Re: vedci zistili?
Od: sexy svuj ideš bytča
|
Pridané:
16.11.2015 10:02
Pravdepodobne to naozaj bola nejaká študentská práca. Veľmi často noviny preberajú rôzne bakalárky a robia z toho senzácie a označujú ich za vedcov. Tak potom tie správy aj vyzerajú. (Čo ale neznamená, že tie závery sú neplatné, ale ani opak.)
|
|
Re: vedci zistili?
Od: lockator
|
Pridané:
16.11.2015 11:01
Vedci potvrdili, že vzorce pre výpočet odchýlky sú správne.
|
|
Re: vedci zistili?
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
16.11.2015 11:22
Eventuálne, že interné informácie GPS o polohe zariadenia sú vždy úplne presné.
|
|
gpsprune
Od: _M_M_
|
Pridané:
16.11.2015 9:36
Ja si GPX zaznamy precistujem v programe gpsprune (funkcia compress track) aby som ziskal realnejsie vysledky. Na meranie prevysenia treba trasu radikalne zjednodusit a aj tak je to +/- autobus.
|
|
a vysledok?
Od: baffiak
|
Pridané:
16.11.2015 9:46
a nie je jedno, ci ubehnem 9km, 10km alebo 12km?
ci to maju novu vyhovorku na to, ze oni sportovali a priberali a to len preto, ze si mysleli ze denne ubehli o 20% viac, ako realne ubehli.
|
|
Re: a vysledok?
Od: poldinko
|
Pridané:
16.11.2015 11:10
ked mas presny treningovy plan tak rozdiel medzi behom 9 a 12km je 30 % rozdiel
pre bezny trening a porovnavcanie zlepsienia/zhorsenia samozrejme to je jedno lebo aj ked zabehnem 12km a namera mi to 9 tak vzdy na tej istej trase mi to namiesto 12 namera 9 a porovnanie je efektivne
ale uvedených 30 ani 20% z clanku nie su realitou, na bajku pouzivam merac vzdialenosti podla obvodu kolesa a zároveň GPS - rozdiel na 100km trase ze tak 5km co je uplne zanedbatelne a zvacsa sposobene tym ze ked stojim tak GPS signal "skace" a tym nabieha vzdialenosť
|
|
Re: a vysledok?
Od reg.: gandor
|
Pridané:
16.11.2015 13:37
Nie nieje to jedno ak napriklad behas na cas. Lebo odbehnut za 1 hodinu 9 alebo 12 km znamena, ze mas tempo bud 6 minut 40 sekund (slabota), alebo 5 minut 0 sekund (celkom pekne tempo) na 1km.
Vo vysledku mozes byt dost demotivovany z chabeho vysledku, ked v reali si si pekne makol, alebo naopak byt spokojny so svojim vysledkom ked si to nezasluzis...
|
|
Re: a vysledok?
Od: slecna.l
|
Pridané:
16.11.2015 14:16
Nechapem ludi, ktori si aj v pripade rekreacnych sportovych aktivit potrebuju stale nieco porovnavat. A na zaklade toho maju byt demotivovani alebo spokojni.
|
|
Re: a vysledok?
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
17.11.2015 8:05
Pretoze demotivovani alebo spokojni maju byt v prenajme alebo aspon na hypoteku?
|
|
GPS Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: lacimir
|
Pridané:
16.11.2015 9:59
GPS = Gde v Pici Si.
|
|
To vážne dá niekto peniaze na takýto \"výskum\"?
Od: donduri
|
Pridané:
16.11.2015 10:13
Ak sa naozaj minaju peniaze na taketo kraviny, tak je nieco v systeme zle. Na jednej strane na mnohe dolezite veci peniaze nie su, na druhej sa s nimi plytva. Ved zavery vyskumu su absolutne jasne a logicke aj bez vyskumu. A predpokladam, ze vsetky spolocnosti vyvijajuce aplikacie "trackery" s tymto aj pracuju a maju nastavenu inu frekvenciu zistovania polohy v zavislosti od nastavenej cinnosti. Mozno im stacilo zavolat a peniaze dat radsej na nieco zmysluplnejsie.
|
|
Re: To vážne dá niekto peniaze na takýto \\
Od: baffiak
|
Pridané:
16.11.2015 10:32
ono, ak aj to nebola nejaka studentska praca, treba si uvedomit to, ze mnoho grantovych spolocnosti nas nuti chrlit vysledky neuveritelne rychlo a casto. a tak obcas publikujes nieco, co beznemu cloveku pride ako absolutna kravina, ale v samotnou pracou
a) opimalizujes metodiku na nieco dolezitejsie
b) nezverejnujes uplne detajli tvojej prace, aby ta nejaky cinan nepredbehol
c) splnas podmienky financovania a mas dostatok casu na to, aby si vytvoril poriadnu pracu
|
|
prvedvevety
Od: precitajsi
|
Pridané:
16.11.2015 10:39
Tak to je snáď jasné že keď meranie vzdialenosti GPS je nepresné tak výsledná vzdialenosť bude dlhšia alebo kratšia...
|
|
Re: prvedvevety
Od: syntaxterrorX
|
Pridané:
16.11.2015 10:49
...alebo rovnaká. Nepresnosť čiastkových výsledkov neimplikuje nutnú nepresnosť výsledného merania, to je snáď jasné.
|
|
Re: prvedvevety
Od: baffiak
|
Pridané:
16.11.2015 10:55
ale citaj lepsie, ze v akych situaciach je dlhsia a kratsia, ze kratsia je, ked to mas prilis dlhy interval merania, ak budes chciet dosiahnut zvysenie presnosti, tym ze budes merat v kratsich intervaloch, tak vo vysledku bude namerana vzdialenost dlhsia
|
|
Re: prvedvevety
Od: Mr.G
|
Pridané:
16.11.2015 11:04
Ten test sa mal volat - Vplyv zle nastavenych parametrov samplovania GPS signali na vyslednu presnost merania vzdialenosti...
Pouzili raw data z GPS bez akychkolvek uprav, co bezne riesi obsluzny software danej aplikacie... To, ze je civilne GPS neprsene nemuseli merat, na to si staci pozriet dostupnu dokumentaciu k GPS standardu a precitat si dane tolerancie a potom to stacilo len vypocitat...
|
|
Bieda
Od: Mr.G
|
Pridané:
16.11.2015 11:01
Toto nerobili vedci a ma to vacsiu vypovednu hodnotu ako ten ich stvrcovy test...
http://dopice.sk/fqf
|
|
?????
Od: rtzt
|
Pridané:
16.11.2015 11:12
Preco na tom museli pracovat tolke roky, nestacilo si vyziadat technicku specifikaciu z USA? Ved to predsa niekto musel tak naprogramovat...
|
|
presnosť
Od: poldinko
|
Pridané:
16.11.2015 11:20
Kazdy kto si pozrie vystup z GPS (napr vo formate GPX) na mape vidi kde sa robia tie nepresnosti - mnohokrat aj na rovnej ceste je GPX krivka zig-zag
ale napr pre outdoorove sporty (najma turistika, skialp, bezky, korcule, ...) kde nie je mozne merat rychlosť a vzdialenosť inak (ako napr. na bajku) je GPS najpresnejsie co moze byt (dobre kalibrovny krokomer sa GPS vyrovna iba pri behu/chodzi) a presnosť je aj pre profi kategorie dostatocna
moj GARMIN FENIX pri zazname kazdu 1s dokaze krajne zaznamenat aj serpentiny pri vystupe na ostrvu (ktore su pri pohlade zhora na mapu skoro na sebe) alebo krivku pri beznom lyzovani (vratane serpentin) ale 10% odchylka tam bude vzdy
|
|
Re: presnosť
Od: poldinko
|
Pridané:
16.11.2015 11:23
a velky vyrobcovia GPS zaznamovych zariadení uz davnejsie na to maju liek
SUUNTO od prvej verzie AMBIT hodiniek zaznamenava aj pohyb hodiniek a podla dat z akcelerometra "vyrovnava" GPS zaznam a jeho nepresnost
Rovnako aj GARMIN pri takmer vsetkych vyssich modeloch berie do uvahy pohyb zapestia a dokonca dokaze merat vzdialenost a kroky aj pri indoor aktivitach (napr squash) - samozrejme s velkou nepresnostou.
|
|
Re: presnosť
Od: ehm
|
Pridané:
18.11.2015 21:08
Podobne s dopocitavanim signalu gps nav napr v aute
|
|
Meranie
Od reg.: vvvaaa
|
Pridané:
16.11.2015 13:18
Rozdiel nameria ak sa jazdí hore alebo dole kopcom v tomto prípade nameria kratšiu vzdialenosť oproti skutočnosti.
|
|
Re: Meranie
Od: poldinko
|
Pridané:
16.11.2015 15:55
len v pripade ak zaznamevajuci pristroj nepocita s ztv 3D vzdialenosťou a 3D rýchlosťou - kde podľa barometrického výškomera zohľadňuje rýchlosť a vzdialenosť aj pri pohybe z a do kopca
co ma vačšina lepších GPS športových prístrojov a predpokladam ze navigacie maju zase ulozene tieto udaje v mapovej vrstve
|
|
džipi yes
Od: Cyril neeho
|
Pridané:
17.11.2015 11:00
V prípade civilného signálu. Hmmm
|
|
Divne je to
Od: Asi tak
|
Pridané:
17.11.2015 11:19
Pri jednom mojom testovani dajaka cyklo appka na androjd na meranie vzdialenosti namerala 106km, auto ukazalo 109.5km. Navyse auto ukazuje asi 1 aj nieco km viac ako podla mapy.
Asi mali vedci nieco pokazene, ked im lietala presnost 12-20%.
|
|
Re: Divne je to
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
17.11.2015 17:56
Treba si uvedomiť, že GPS má iba konštantnú absolútnu odchýlku 2-3 metre (za ideálnych pomienok) a žiadnu relatívnu (závislú na dĺžke). Až keď sčítame kopu malých úsekov, vtedy celková chyba štatisticky rastie. Aj to zďaleka nie tak rýchlo, ako by sa mohlo zdať -- chyba GPS sa v čase zvykne meniť len pomaly, takže dve merania tesne po sebe ju majú skoro rovnakú.
Preto treba dlhú trasu, bez prudkých zákrut, a ideálne pri vyšších rýchlostiach (vlak, auto, bicykel na ceste...). Potom je odchýlka pre amatérske použitie skutočne zanedbateľná. To, čo robili títo, je fakt len overenie zjavného.
Napríklad severnú trasu BA-KE mám premeranú desiatky ráz, konzistentne to dáva 446.8 +- 0.7 km. Keď ručne doeditujem výpadky signálu kvôli tunelom, scvrkáva sa to na 445 a kúsok, čiže chyba je < 0.25%.
|
|
Re: Divne je to
Od: ehm
|
Pridané:
18.11.2015 21:23
Pri vlakoch nie je taka presnosnost..skus ai dohladat relne dlzky kolaji a zratat..hlavne "stare" trate na Strbu a pod to meranie degraduju..preto stale pri nehodach sa zohladnuje zaznam z rychlomera a gps je pomocne.. Ale malo sa kalibrovat/nulovat podla gps..
|
|
Re: Divne je to
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
18.11.2015 22:23
No šak dĺžka koľají je udaná ŽSR ako 445 km, podľa Google Earth to mám 445800 metrov (plus mínus nejaké fakt drobné, mám tam 4000 bodov). To mi oproti tomu výskumu príde ako obdivuhodná presnosť :-)
Na meranie okamžitej rýchlosti ale GPS fakt vhodné nie je, narozdiel od dlhodobého priemeru.
|
|
Re: Divne je to
Od: ehm
|
Pridané:
20.11.2015 8:16
Tak tie pokovovane skla maju mensi dopad na presnost ako trolej na gps vo voznoch a loko ;) (ako info)
|
|
Re: Divne je to
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
20.11.2015 14:43
Hmm? Pokovené sklá majú hlavne ten dopad, že vnútri nechytíš absolútne žiadny signál. V niektorých vozňoch je signál len o trochu slabší, ale tam netuším, čím to je spôsobené. Naopak v starých koženkových vozňoch, napríklad ležadlových, bol signál vždy perfektný.
Trolej nemá na presnosť žiadny badateľný vplyv, aj keď citlivým pozorovaním by si asi niečo našiel, hlavne ak niektorý satelit vidíš blízko drôtu.
|
|
GLONAS
Od: Thrubovc
|
Pridané:
18.11.2015 16:42
vsetci tu pisu o GPS.. ale co take zariadenia s GLONASom, ktory sa tiez v niektorych zariadeniach pouziva?
|
|
Re: GLONAS
Od reg.: Kvík?
|
Pridané:
19.11.2015 23:47
Ten argument platí všeobecne. Aj keby bol GLONASS presnejší, tak odchýlka bude lineárne rovnako menšia, ale nezbaví sa jej.
|