neprihlásený Piatok, 22. novembra 2024, dnes má meniny Cecília
Canon vyvinul 250-megapixelový senzor

Značky: Canon

DSL.sk, 7.9.2015


Japonský výrobca fotoaparátov a kamier Canon dnes informoval o vyvinutí fotosenzora technológie CMOS s rekordným rozlíšením vzhľadom na jeho rozmery.

Nový senzor veľkosti APS-H, cca 29.2 mm x 20.2 mm, má totiž rozlíšenie takmer 250 megapixelov. Presné rozlíšenie dosahuje 19 580 x 12 600 pixelov, teda cca 246.7 miliónov pixelov.

Ide o rekordné rozlíšenie senzorov menších ako 35-mm full frame senzory.

Senzor s takýmto rozlíšením prináša výhodu v podobe možnosti snímať veľkú scénu bez priblíženia a až následne si vybrať konkrétny výsek scény zaujímavý pre užívateľa, ktorý bude mať stále dostatočné rozlíšenie.

Senzor pri teste umožnil po odfotení prečítať písmená na boku lietadla letiaceho vo vzdialenosti 18 km od senzora. Aký optický zoom bol pritom použitý Canon neinformuje.

Elektronika dokáže zo senzora čítať dáta rýchlosťou 1.25 miliardy pixelov za sekundu a senzor tak môže byť použitý k vytváraniu videa s piatimi snímkami za sekundu.


Nový 250-megapixelový senzor a prototyp fotoaparáta s týmto senzorom a EF35mm f/1.4 USM objektívom (foto: Canon)



Nový rekordný senzor nie je plánovaný pre bežné fotoaparáty a kamery. Plánovanou oblasťou použitia je špeciálna sledovacia technika, oblasť fotomerania a ďalšie podobné odvetvia.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet


inzercia



Diskusia:
                               
 

Ak raz budu taketo senzory bezne dostupne, postaci mat na fotaku jeden siroky objektiv s tym, ze potom doma si urobim potrebny vyber zo sceny.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

...ale dovtedy nás len takýmito senzormi bude veľký brat sledovať z družíc, špionážnych lietadiel a skrytých kamier.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Zostreľ si družicu a máš senzor zadara.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Bude trošku ohorený.

Keby si sa poriadne nasral a začal poriadne študovať tak do 15 rokov si vyrobíš 500-megapixelový senzor.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Velkosť jendeho pixelu
29,2/19580=0,001491mm to je 1491nm

procesori vyrábajú tehnológiou 14nm
takže nič výnimočné


vlnová dĺžka svetla červená 780 nm, fialovú 380 nm.
takže 500Mpx bude asi limit pre 35mm senzor a to bude asi čierno-biely.


Odpovedať Hodnotiť:
 

ludske oko ma vraj rozlisenie 576 MPix, takze ludia su "vyrabani" 10nm technologiou, ktoru sa intelu nedari dosiahnut? :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Radsej nech ma sleduju z druzice alebo lietadla ako keby sa mi mali chodit hrabat do šuflíkov po nociach
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Hovorí sa " hrabať v šuplíkoch" ale "skenovať zložky".
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Som to precital ako Skladat Ponozky, zarazil som sa na 5 min, prefackal a precital znova :D
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

to sa predsa navzájom nevylučuje. :D ;)
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Nj, nie je nic krajsie ako v poste pridane bokeh...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nie je to také jednoduché, obraz je najostrejší iba v jednej vzdialenosti, taktiež nie sú v rôznych výsekoch rovnaké svetelné podmienky
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

fotis len mobilom, vsakze?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Také malé pixely musia byť poriadne slepé, dynamický rozsah nula, šum v tme brutálny. Proste to nieje na normálne fotenie.
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

Výkon to má ako guličkové počítadlo. :-)
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Pagáčová ty si nejaká moc múdra a zápočet už máš :D
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

čo Ti ja viem... pri správnom výkonovom dimenzovaní a vhodnej softvérovej výbave to môže byť celkom prudko použiteľné...
veď aj vzdialené galaxie sa fotia tak, že urobíš desiatky/stovky fotiek a potom SW algoritmom eliminuješ šumy...
Tak keď napríklad toto vyrobí napríklad 5-10-20 fotiek naraz (áno, všimol som si, že súčasná priepustnosť je 5 fps, ale budú nové generácie...), tak vhodný softvér v aparáte dokáže urobiť, čo treba. V ére, kedy máme quadcore procesory už v smartphonoch (a vývoj pokračuje) by som to nepovažoval za veľmi nereálne.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

To si už radšej odfotím mechovým veľkoformátom na poriadny plát filmu a mám to isté rozlíšenie bez šumu a stoviek fotiek
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

nuž, aj film má svoje rozlíšenie... A ešte som nevidel, že by niekto fotil galaxie a vesmírne objekty na takúto technológiu. Ale to neznamená, že to nikto nerobí.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Bežne sa fotí na film lebo tam máš "neobmedzenú" dĺžku expozície. Ja fotím na film nočnú oblohu a časy expozície sú niekedy celé hodiny. Výsledok stojí za to.
Najdlhšiu expozíciu mám s pinhole na fotopapier pol roka a na fotkách je vidno ako stúpala dráha slnka počas roka, kedy bolo aké počasie ;)

http://dopice.sk/eD6
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Načo fotíš nočnú oblohu, keď sa ňu môže dívať každú noc?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Lebo sa Zem otáča a hviezdy kreslia krásne čiary

http://dopice.sk/eDc
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

To je iba čiarová úchylka a s nočnou oblohou to nemá nič spoločné.
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Draha redakcia, aspon dopice.sk odkazy by ste mohli linfikovat. Nemale percento ludi vas cita z mobilneho zariadenia a prekopirovavat odkaz je pekna hujovina.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

prave preto sa to neplanuje do beznych fotakov na domace zuvanie. a ked potrebujes na 18 kilometrov identifikovat lietadlo, tak ti je uprdele, ze je fotka cela zasumena a ze by mala problem dostat sa na fotovystavu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pri foteni galaxii ci inych vzdialenych vesmirnych objektov ide skor o:
- eliminovanie vplyvu atmosfery (nemusi sa riesit u Hubbla)
- eliminovanie nedostatocnej svetelnosti sosovky (s priemerom hoci aj 10 metrov)
- eliminovanie chvenia pri velmi dlhych expozicnych casoch (aj niekolko hodin)

Aj ked mam fotak na stative, ISO dam na desiatky tisic, expozicny cas desiaky sekund ci minuty, tak odfotena izba s takmer uplnou tmou okrem toho ze je bohovo zasumena, je jaksik aj "rozmazana", t.j. problem je sum (nedostatocne svetelnost) a stabilita, pri minutovych expozicnych casoch aj mikrometrove vibracie to pohnoja, co potom pri 12 hodinovej expozicii?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

12 hodin je celkom priemerna expozicia, nie dlha. taky HUDF mal celkovy expozicny cas takmer 12 dni. celkovo sa merania (rozumej fotenie) robilo viac nez 2 mesiace.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

jo, preto je obdivuhodne, ze viacnasobnym fotenim a naslednym postprocesingom vidia tak slabe objekty (galaxie doslova na konci vesmiru), ze pred 50 rokmi by sa o tom nikomu ani len neprisnilo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a si predstav ze by s tym pred 50 rokmi zacali. 50 rokov expozicia, ved to by sme videli aj toho kretena co to vsetko na zaciatku odpalil a sposobil Big Ben. teda Big Bang
Odpovedať Hodnotiť:
 

Preto sa robi viac foto oblohy naraz, nie preto ze mame prilis velku hustotu pixelov na snimaci. BTW 40 Mpix na fullframe je tak akurat. Okrem toho zalezi co fotis. Co si myslis ako sa zmeni taka 12 miliard rocna galaxia za par hodin? Odpoved: dost malo. Jak sa zmeni nieco v prirode za par hodin alebo co i len desiatok minut? Odpoved: dost vela, sak uz len tiene budu inde ...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kto tu hovorí o dlhej expozícii pri 250Mpx?

Myslel som to tak, že je logické, že s bežnou (aj extra top) optikou primeranej veľkosti bude pre toľko pixelov stále relatívne málo svetla, a teda veľa šumu... Ale ak dokážem v jednom okamžiku vztvoriť niekoľko fotiek, následne sa dajú softvérom (!) vylepšiť na (pomerne) dobrú kvalitu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Problem neni ze jedno zrnko sumu by tam malo aj 20x20 pixelov, ale aby sme tam pri 10% nahlade na tu 250 Mpix foto videli aspon to, co pri 100% nahlade na 10 Mpix fotku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

davam Ťi minus za quadCore.. bo tie už sú prežitok!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslíš?
Iba ak Ty si prežitok...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Uz len cakam, kedy ti niekto pride s poznamkou typu:
optimalne na p-cko, kazdy chlp na p. = jeden pixel.
Fuj, nechutne. Davam si facku.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Existuje nieco ako rozlisovacia schopnost objektivu. Ide o fyzikalne obmedzenie. Takze zvysovanie poctu pixelov bez poriadneho objektivu uz nic nezlepsuje. Taketo senzory ale mozu byt dobre do teleskopov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nehovoriac o vlnovej dlzke viditelneho svetla dopadajuceho na cip - tam je tiez fyzikalna hranica.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Tak budete snímať neviditeľné svetlo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

urcite existuje rozlisovacia schopnost objektivu (alebo nieco podobne) ale vzdy pre konkretny objektiv

takze dalej je len vecou ako dokazu vylepsit optiku aby sa takyto snimac stal bezne pouzitelnym

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nestačí Ti celuloid? Ten fotil perfektne!
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Nestačí.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak potom asi ani nevieš čo chceš. Dodnes deň sa naň filmuje a potom sa z neho vyrábajú digitálne kópie.
Ktovie prečo asi, že?
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Nie nefilmuje, a ak aj áno tak už len pár nostalgických väčšinou starých režisérov nakrúca na film. Väčšina už dnes točí na digital, napr. kamerami RED, ktoré sú v hollywoode preslávené svojou kvalitou a výkonom.

http://dopice.sk/eDE => ( http://www.technologyreview.com/ news/426387/red-the-camera-that-changed-hollywood/ )
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Okrem toho všetci veľkí výrobcovia filmových kamier ohlásili prechod na digital. V roku 2011 už zostali len 3 výrobcovia klasických filmových kamier: Panavision, Arriva a Aaton.

http://dopice.sk/eDF => ( http://collider.com/film-camera-production -ended-arri-panavision-aaton/ )
Odpovedať Hodnotiť:
 

Oprava: Jedná sa samozrejme o výrobcu ARRI nie Arriva :)
Na fakte, že klasické filmové kamery prestali vyrábať to ale nič nemení.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemusia nic vylepsovat, iba nasadit spravnu optiku. Nejdem to preratavat, mozno staci aj obycajny objektiv, ale urcite nie cocka na mobile. Viac tu https://en.wikipedia.org/wiki/ Angular_resolution
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár