neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
YouTube spustilo 48 a 60 fps videá

Značky: YouTubeGoogle

DSL.sk, 31.10.2014


Populárna webová služba zdieľania a sledovania videa YouTube vo štvrtok oznámila spustenie plnej podpory videí s vyššou snímkovacou frekvenciou ako 30 fps.

Odteraz tak videá so 48 a 60 fps nahrané na YouTube služba užívateľom prehrá s takouto snímkovacou frekvenciou, ak video pozerajú v HD rozlíšení.

Funkčnosť sa predpokladane bude v súčasnosti využívať najmä pre nahrané videá z hrania počítačových a konzolových hier, ktoré sa hrajú na vyššej snímkovacej frekvencii a video so 48 fps a 60 fps vyzerá vernejšie a jasne kvalitnejšie.

YouTube video prehrá s vyššou snímkovacou frekvenciou ak má užívateľ vhodné zariadenie a rýchlosť pripojenia. Google v oznámení neuvádza všetky podporované platformy a prehliadače, podľa informácií pre The Wall Street Journal sú videá s vyšším fps podporované na Chrome, Internet Exploreri, Safari a testovacej verzii Firefoxu.

Služba ohlásila pripravovanú podporu 48 a 60 fps videí už v júni, kedy sprístupnila ale len prvé ukážkové videá.


Ukážka videa so 60 fps (video: Kotaku)



YouTube odštartovalo v roku 2005 s videami v rozlíšení 320 x 240 prehrávanými cez Flash v H.263 a s mono MP3 zvukom.

Podpora 720p HD videí bola pridaná od konca roka 2008, 1080p videá služba podporuje od konca 2009 a od roku 2010 začala podporovať 4K videá s maximálnym rozlíšením 4096 x 3072, pričom neskôr zmenila maximálne podporované rozlíšenie na štandardnejších 3840 x 2160. V roku 2009 pribudla podpora 3D videí.

Spolu so zavedením podpory HD videí prešla služba na kompresný štandard H.264 a AAC, neskôr začala podporovať aj odkúpený kódek VP8 a v súčasnosti jeho novú generáciu VP9. V roku 2010 zároveň začala podporovať popri Flashi aj novú technológiu pre prehrávanie, HTML5.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov


Diskusia:
                               
 

posielam 60 kvetov
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Mal by si posielat 60 kvetov za sekundu
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

1 kvet na jeden hrob
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

60 kvetov za sekundu
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

co si jak?
Odpovedať Známka: 2.6 Hodnotiť:
 

Kurva to čo sú za normy tých 48 snímkov za sekundu???
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Pokrok nezastavis.

A posielam kvety.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

neviete aku sn. frek. vysiela FHP a HD televizia u nas ? pri PAL to bolo/je 25 polsnimkov za sekundu, resp. 25i.
Videa na DVD v PAL Plus su tiez len v 25i.
Kino mod sa na TV dosahuje degradovanim sn. na 23p.
Umele dopocitanie miektorych TV tvori z toho sumu 60p az 200p. Rad by som mal jasno v tom ci YT od teraz vysiela v lepsej kvalite nez sucastne televizie od zdroja. a ako je to napr. s BDR snimkovanim.
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

A nieje to náhodou 50i? CRT TV majú frekvenciu 50Hz a počas nej prekladajú snímky s párnymi a nepárnymi riadkami. 25fps + 25fps prekladane za sekundu....?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

...vlastne hej je to 50i. Spomenul som si že keď na CRT TV na set-top boxe prepnem výstup z 50i zo zvedavosti na 50p tak TV vypadne obraz. Je to 50i teda
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

TV PAL = 50i
TV 100Hz PAL = 100p

TV LCD PAL/HD/FullHD = 50i/p (s velkou 90+% prevahou i)

DVD PAL Film = 25p (zrychleny cas o 1/25)
Blu-Ray Film = 24p

NTSC je vacsi bordel s 60i/60p
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

na co je toto vlastne dobre?
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

mas pravdu, v pripade slovaka je to ako hadzanie periel sviniam.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

...komplex?
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

Pýta sa normálne bez nejakých afektov. Tvoja odpoveď je taká typická slovenská...

Ja som si myslel, že ľudské oko už nedokáže postrehnúť vďaka svojej zotrvačnosti rozdiel medzi 30FPS a vyššími frekvenciami... A v článku sa nepíše, aké to bude mať výhody pre diváka.
Odpovedať Známka: -3.7 Hodnotiť:
 

skus si zahrat niejaku hru na 30fps a 80fps a uvidis velky rozdiel
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Bohužiaľ takú možnosť nemám. Predpokladám, že ventilátory sa rozbehnú na plné otáčky a bude to kaziť celkový dojem z hry ;) rovnako ako spomínané videá na jutjúb...
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

tak si kup konzolu peasant :D
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

a budu mu oci krvacat na 30 fps.

radsej nech si naspori 1.500,-- eur na priemerne pc.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Za 1000 € si kúpiš high-end PC, ktorý prežije s prehladom 2 nadchádzajúce generácie konzol. :)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

XBox 360 bol vydaný v roku 2005. XBox One sa u nás začal predávať tento rok. Naozaj mi chceš povedať, že za 1000 € si kúpim PC, ktorý z nadhľadom prežije 18 rokov?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pomylil sa, myslel dva roky, nie dve generacie.
A este aj s tymi dvoma rokmi je to mozno trochu prehnane...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ma dlhsiu odozvu ked hras CSko v 30fps ako v 120fps
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

viac ako 30FPS dokáže ľudké oko postrehnúť bez problémov. Vlastne to viac závisí od tréningu. Napríklad piloti stiháčiek dokážu rozoznávať okolo 220FPS. Pre bežného hráča čo sa sotva pohne z domu to zrejme bude o dosť nižšie. Skôr je dalším problémom, že zbytočne mám 120FPS hru keď mam 60Hz monitor. A samozrejme tretia vec je, že možno oči vnímajú rozdiel medzi 60-120, pre hráča to už nepridá na zážitku nič. ešte medzi 30-48 je ako tak vidieť rozdiel, pri 60 je to už minimálna zmena ale snáď ešte rozoznateľná, viac je to už skoro úplne neviditeľné. Ale na druhej strane, lepšie sa hrá npr. nejaká fightovka alebo racing-ovka na 60+ ako 30 pretože hráč vidí skôr odozvu na svoje reakcie a záleži na reflexoch viac ako pri nižších.
Pri pozeraní videa je to zrejme úplne jedno lebo tam mi reflexy nepomôžu, môžem na to akurát tak čumieť a stiahne mi to o 1/3 viac MB ako normálne skoro za nič. xD
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Pri filmoch na tom nezalezi? Aaale zalezi, napriklad taky avatar mi v kine "sekal" a v podstate hocijake plynule prechody v 23.999 fps filme. Taky Hobit, 48fps, nadhera :P
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

lenze film zachytava pohyb, cize tam mensie fps az tak nevadi. problemom su renderovane filmy a cgi. Skoda ze hobbita si v 48fps v slovenskom kine nepozries.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

pri 24 fps je ten pohyb iba blur. Pri vacsom je to.. mensi blur.. kazdopadne na toho hobita som bol v cine-maxe a bolo to 48 :P... okej bolo to urcite viac ako 24.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

V slovenskom áno, len nie v bratislavskom.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Tento problem vsetci riesia zle. Este horsie je prirovnavat pohlad do monitoru s pohladom z okna iduceho vlaku (vid nedavno na diit).

Cely tento problem je zavisly od:
- mozgu uzivatela schopnost spracovat obraz
- oci uzivatela schopnost zaznamenat odrazene svetlo
- obnovovacia frekvencia monitora
- rychlost spracovania obrazkov v grafickej karte
- posledne su delay-e medzi nimi (poslanie snimku GK kablom a nasledne spracovanie signalu monitorom, aby ho mohol zobrazit)

Problem sa deli na dve skupiny:
1) Video, 2D obraz (klasicke dvojsuradnicove zobrazenie)
2) tzv. 3D hry, grafika (premietanie trojsuradnicoveho obrazu na 2 suradnicovy monitor)

Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

1) Do tejto skupiny patri:
a) stare analogove zobrazenie (klasicky negativ/film), kde "zistili", ze beznemu cloveku staci 24.xxx fps. Je to spodna hranica, kde clovek vacsinou nepostrehne trhanie. No niektori uzivatelia si to mozu vsimnut. Principom tychto FPS je posuvanie jednotlivych obrazkov negativu hore alebo dole. Ked sa to spomali, tak si vsimnete ciernu ciaru, kde pri 24.xxx fps si ju oko nevsima, pretoze vdaka posunu obrazku v case za 1000/24 sekundy si oko a mozog mozu vela domyslat.
b) analogovo/digitalne (vratane vselijakych hybridov) - ide o staticke obrazky. Obrazky sa neposuvaju hore dolu ako pri filme. Deje sa fakt, ze 24 obrazkov za sekundu nie je dost hlavne pri rychlych autovych scenach, bojovych scenach, a pri stredne rychlych scenach vzdy na zaciatku sceny, nez sa oko s mozgom nechaju oblbnut ze "to je plynuly pohyb". U rychlych FullHD scen (kludne aj s obrovskou sceneriou - napr LOTR, alebo HOBIT) je vidiet v dialke "teleportujuce" sa lesy, jazera, hory.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Aj preto bol suboj technologii, ake vyssie fps zvolit (u Hobita sa dohodli na 48 fps).


2) Pri 3D hrach su tiez asi dva problemy:
a) plynulost spracovania grafickou kartou, kde karta dodava napr. 121 obrazkov za sekundu, no monitor LCD zobrazi iba 60fps, tak nie vzdy sa do kazdeho obnovenia obrazu LCD zmesti presne kazdy druhy obrazok (kedze 121 nie je delitelne 2mi). Pri kolisavych FPS z grafickej karty sa situacia este zhorsuje.
b) Zobrazenie pohybu v monitore, kde sa streta viacero fyzikalnych javov vo virtualnom 3D priestore. Predstavte si, ze mate velke chodby v tvare pismena "H". Dvaja hraci sa rozbehnu, kazdy po svojej chodbe "I", kde v strede cez chodbu "-" sa chcu pozriet zabehu, ci tam ten druhy uz je.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Nastavaju javy:
- Otacanie (cim rychlejsie sa otacate, tym menej vidite, pretoze ak sa otocite o 90 stupnovy uhol za sekundu (co nie je vela mysou), tak sa vam rozpadne na 60 obrazkov. Ten kto sa stihne otocit za 0.2 sekundy, tak uz vidi len par trhnutych obrazkov. Ak sa otacate o viac stupnov za rovnaky cas, tak to je este horsie.
- pohyb hraca v 3D (tu je vacsinou dana nejaka rychlost chodze a behu, kde pri 25fps sa to zda este plynule a pri 60Hz LCD a 60Fps z grafiky je to uplne v pohode. No spojenim behu a otacania sposobuje este rychlejsi posun textur po monitore (trhavejsi). Preto hraci FPS hier lahko poznaju, ci maju trapnych 60fps, alebo maju cez 100 fps, aj ked v monitore vidia len 60hz. Kde limit je stale v oboch pripadoch - pretoze aj pri 100fps uzivatel pri rychlom otacani "odhaduje" kliknutie mysou, pretoze v dialke nevidi protivnika dlhsie ako 2-4 obrazky, ktore mu na LCD prebehnu v protismere otacania.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

A ten idiot co porovnal LCD monitor s jazdou vo vlaku, tak vacsiu blbost nemohol vymysliet. Aj keby clovek vedel rozpoznat len 30 obrazkov za sekundu, tak z realneho zivota si to oko zoberie tie obrazky, ktore mu vyhovuju a zrovna stihlo ustalit zrak na nejakom bode. Preto nam kmitaju oci. Aby oko dostalo nejaky "statickejsi" obraz, z ktoreho uz dokaze mozog odhadnut predmety na obraze a ich priebezny posun.

U LCD mame danych 60Hz a v pripade hry kde graficka karta dava s velkym rozptylom 25-50 fps, tak si oko musi vybrat, tie obrazky, ktore su zrovna dostupne. Takze oko moze zobrat vramci 4 obnoveni monitora stale prvy obrazok, no v naslednych 4 obnoveniach si oko zoberie kludne aj treti obrazok - pretoze my v oku nemame synchronny casovac s monitorom. Proste pozerame, co sa tam zjavi a mozog sa to snazi spajat do pohybu. Zalezi to od miery "spokojnosti" mozgu s datami resp. jeho oblbnutia.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Woooou
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Na to sa dá napísať len uuuuaaaauuuuuuu :D Presvedčil si ma ako nikto nikdy predtým o dôležitosti výkonnej grafickej karty pri hraní hier, a taktiež o dôležitosti kvalitného rýchleho LCD panelu pre hranie FPS hier. Klobúk dolu pred Tebou. S počítačmi pracujem už takmer 20 rokov a prvé FPS hry som hral asi pred 17 rokmi, ale takéto super vysvetlenie javov, ku ktorým dochádza pri zobrazovaní 2D/3D grafiky na monitore počítača a jeho spracovaní ľudským mozgom som dosiaľ nepočul ;-) Palec hore šéfe :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

kvalitnejsie videa
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

kvalitnejsie v com??? Myslis, ze ludske oko to postrehne?
Odpovedať Známka: -8.1 Hodnotiť:
 

Ked pozeram kolko ludi nerozozna 30 a 60 fps tak ja som potom obdareny bozskym zrakom ked rozoznam 100 a 120 fps?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

vsak video, ci pohyblivy obraz je zalozeny na nedostatku oka, kde pri 25fps sa zda obraz pohyblivy. Myslis si, ze niektori maju tu hranicu posunutu vyssie a nie je to len psychologiou ludi, ze si myslia, ze dokazu vnimat aj vyssie fps? Mozno sa mylim, ale pre sledovanie videa je to podla mna len plytvanie datami ci uz na urovni prenosu, alebo pri ukladani...
Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

Nezmysel. 24-25 fps sa ustalilo v pripade klasickeho negativu/filmu. U statickych obrazkov, vyssich rozliseni a vacsich uhloprieckach, uz nastava situacia, kde sa v kratkom okamihu objekt zobrazi o kus dalej, a oku sa to javi ako nezmyselne trhnutie. Vtedy oko potrebuje niekolko obrazkov za sebou, kym si mozog zvykne odhadovat plynulost pohybujucich sa veci. No niektori ludia sa neradi prisposobuju k horsiemu od reality.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zda obraz pohyblivy != nerozoznat lepsiu kvalitu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ano
Odpovedať Hodnotiť:
 

Super, oceňujem. Len trošku problém:

Pokiaľ nebude sieťová neutralita tak u nás to bude super.

Youtube je značne okresaný pri HD a FULLHD, hlavne tie ktoré nemá v lokálnej cache a poskytovateľom pripojenia je Telekom (ADSL) alebo Orange(ADSL), v niektorých prípadoch aj Orange optika ... proste video sa nenačíta ...

Konkrétne toto video v článku ide v 480 ale v 720 vôbec. Pripojenie 10Mbit adsl.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Učinil som rovnaké pozorovania.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

takze ak sa mi video spusti s mojim momentalnym provajderom tak ani nemam rozmyslat nad prechodom k TcomDSL?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ZT 150Mbit symetricka linka - pri 720p nenacita ,iba 480p
Odpovedať Hodnotiť:
 

To bude tym ze video pustas cez Firefox, tam totiz 60 fps videa niesu podporovane - aspon zatial, s netom to nema nic :) Skus Chrome, IE a uvidis ze tam nebude cierny obraz.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

V extension (v mojom pripade Opera) YoutubeCenter sa da nastavit vyhradne rozlisenie (kvalita obrazu), a v tomto pripade sa len proste dlho loaduje. Ale funguje vsetko.

V automatickom Youtube rezime, si google voli rychlost podla rychlosti pripojenia a obcas odmieta posielat narocnejsi datovy tok cez ukrutnu ADSL linku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Neviem, nejak som tých 60FPS v tom nevidel. Je možné že to youtube spúšta pre rôzne krajiny v rôznych intervaloch?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Firefox 33, Win7, i7-2630QM, 40mbps download ale stale mi to ide len na 30 fps...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Skus si nainstalovat a spustit msi afterburner ktory ti v rohu vypise fps.. Nieco ako robi fraps ale tento fubguje aj na yt videa
Odpovedať Hodnotiť:
 

Naco instalovat 3.14coviny, staci pravy klik na video a Stats for nerds.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

FF33 nie je testovacia verzia, to bude tym
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

"Funkčnosť sa predpokladane bude v súčasnosti využívať najmä pre nahrané videá z hrania počítačových a KONZOLOVÝCH hier".... no pri konzolach sa da pri novych hrach aj stabilnych 30 FPS povazovat za optimizmus. Ale pobavil som sa :D
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

50 kills per minute...brutal :)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

To su blbci, hlavne ze pred rokom ci dvoma znizili bitrate pri HD videach a kvalita obrazu sa zretelne zhorsila. A teraz zdvihnu fps.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár