neprihlásený Sobota, 23. novembra 2024, dnes má meniny Klement
Microsoft predstavil DirectX 12, je rýchlejšie

Značky: DirectXnovinkyMicrosoftGPU

DSL.sk, 21.3.2014


Spoločnosť Microsoft vo štvrtok na Game Developers Conference predstavila novú verziu svojho grafického rozhrania DirectX 12 obsahujúcu nové API Direct3D 12 pre programovanie GPU.

Nová verzia umožní oproti DirectX 11 využívať oveľa efektívnejšie výkon moderných GPU a bude tak poskytovať hrám vyšší výkon.

Okrem toho DirectX 12 oproti súčasnej verzii výrazne odbremení procesor, lepšie podporuje multithreadovosť a umožňuje efektívnejšie využívať viacero jadier procesora naraz.

Direct3D 12 to dosahuje výrazným prepracovaním jednotlivých rozhraní, ktoré sú teraz podobne ako vo verzii DirectX pre Xbox bližšie hardvérovým implementáciám a efektívnejšie využívajú zdroje GPU. Podľa Microsoftu to umožní dosahovať na PC podobnú efektívnosť ako u hier pre Xbox.

Microsoft pri predstavení demonštroval test s renderovaním realistickej scény v benchmarku 3DMark preportovaného na Direct3D 12. Rovnaký test na rovnakom hardvéri oproti Direct3D 11 celkovo vyťažoval jadrá CPU o 32% času menej a jadrá boli využívané výrazne rovnomernejšie.


Zaťaženie CPU v teste 3DMark na DirectX 11 (hore) a DirectX 12 (graf: Microsoft)



Okrem toho Microsoft demonštroval hru Forza Motorsport 5 preportovanú z Xbox One, ktorá beží nad DirectX 12 podľa tvorcu výrazne lepšie ako pri pokuse ju preportovať na DirectX 11.

Objavenie sa prvých hier využívajúcich DirectX 12 očakáva Microsoft vo vianočnom období 2015, na ktorých verziách Windows bude DirectX 12 podporovať nespresnil. AMD avizuje podporu DirectX 12 na všetkých aj existujúcich GPU postavených na architektúre GCN, Nvidia na všetkých GPU podporujúcich DirectX 11 vrátane GPU architektúr Fermi, Kepler a Maxwell.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Protimonopolný úrad začal prešetrovať, prečo v SR nie sú skutoční virtuálni mobilní operátori
Nový trailer filmu Minecraft
Linux v ďalšej verzii vyradí súborový systém Reiser
Odštartovaná výroba flash pamäte s 321 vrstvami
Apple má prvýkrát použiť vlastný 5G modem v iPhone v marci
Linux dostáva podporu veľkokapacitných pamäťových SDUC kariet
USA požadujú, aby Google predal Chrome a potenciálne aj Android
ISS zvýšila orbitu, aby sa vyhla troskám zo satelitu
Vzniknú fyzické zábavné tematické Minecraft parky
Qualcomm chystá Snapdragon CPU pre lacnejšie PC, majú začínať na 600 dolárov


Diskusia:
                               
 

...na ktorých verziách Windows bude DirectX 12 podporovať nespresnil... si odpovedate z casti sami citujem: "Microsoft pri predstavení demonštroval test s renderovaním realistickej scény v benchmarku 3DMark preportovaného na Direct3D 12" Ma microsoft dnes iny relevantny win ako 8 a 7? :) Takze na 8 to pojde urcite, co znamena ze technicky nic nebrani ani win7. Ocakavam vsak situaciu ako u Visty, kde dx10 sa na XP "nedal spravit :)
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

ie11 napriklad prislo aj na win7.. takze mozno sa aj dx12 dostane na win7.. kazdopadne je to na nich.. mozno to nechaju len pre win9?to by bol mozno slusny marketingovy tah.. hura kupujte win9, hry vam pojdu o 30% lepsie..
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

mozno... to ale nijak nemeni fatk, ze minimalne na win8 to funguje, lebo iny teraz nemaju.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

ty vieš čo majú alebo nemajú...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ine uz nemaju, lebo prisli na Slovensko a vsetky im rozkradli..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mozno niekoho prekvapi aj to ze DX11 existuje ako DX11.2 (len pre windows 8.1) pre windows 8 je DX11 cize uz aj tu to zacina byt akesik divne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Spoločnosť Microsoft vo štvrtok na Game Developers Conference predstavila novú verziu svojho grafického rozhrania DirectX 12"

Opravte ma ked sa mylim, ale neobsahuje DirectX nahodou aj ine APIs okrem grafickej? Napr. na audio, atd.

http://en.wikipedia.org/wiki/DirectX

Just sayin'
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

KONECNE!
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Directx = windows + xbox only
Opengl+sdl+openal = funguje vsade

nejaky dovod pre pouzitie directx ?
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Tak si funguj na tom svojom Opengl ! Gratulujem
Odpovedať Známka: -3.0 Hodnotiť:
 

a kvety su kde?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

windows 90+% trhu
linux ~1% trhu

je nejaky dovod preco preferovat nieco ineho ako direct X?
alebo existuje nejaky dovod podporovat ten sprzneny klon unixu?
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

to je sice pekne, ze podla tvojich statistik ma windows 90% trhu, ale coho? :D
telefony/tablety/pcka/konzoly.. holt pocitaj so mnou..
pre ktoru cast trhu budes pisat hry vyuzivajuce len directx? a teraz si na podobnu otazku odpovedz a pouzi opengl.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

PC/konzoly nikde inde sa hry nehraju. Obe platformy su postavene na X86 CPU a GPU podporujucich prave DX. Telefony a tablety nespustaju rovnake hry, lebo jednak su ARM a jednak maju nizky vykon.
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

snad si nemyslis ze Wii, ps4 budu podporovat konkurencny directx ?
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

akoze nie, o to slo v novej generacii konzol, aby sa lahsie portovali hry pc/x/ps. Preto maju rovnaky HW. Ci uz Sony nasadi dx je na nic, ale mozu.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Windows ma 90 % trhu tam na desktopoch.

Linux ma zasa 90% trhu na mobiloch a kadeakych zariadeniach ako TV a spol.

Takze pre mna je vyhodnejsie pouzit opengl co ide na windowse, linuxe, apple... ako sa obmedzit len na jednu platformu. navyse ked win8 je tragedia na hry (povedalo valve)
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

povedalo Valve ktore planuje Steam OS a steamboxy :P
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Povedalo valve, pritom cely source engine na Windows 8.1 ide ovela rychlejšie. hlavne ked tam mam cca +30FPS
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

teoria pekna. akurat to opengl pre mobily je "trochu" ine, ako to pre desktopy.

takze ak chces robit dalsiu fart aplikaciu pod android, kludne si to opengl puouzivaj.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

mobiloch? nedaj sa vysmiat.
ak je android linux, tak potom cely linux je klon unixu.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

neviem kto ta minuskuje, ale nic relevantne k tomu nepovie :D
ja akurat viem, ze pred par rokmi bol na tom opengl horsie ako vtedy aktualny directx a zachytil som aj porovnanie ficur kde neskor bolo uvedene, ze opengl directx minimalne vyrovnalo. ale tiez by ma zaujimalo ak by to nejaky truhlik co vsetko vie zhrnul
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

opengl stale horsie, valve iba muti vodu.

ak by bolo opengl lepsie, ms by uz davno dx12 uviedol. pouzivaju strategiu dodrziavania pohodlneho naskoku. ked sa opengl problizi, ms vyda novsiu verziu dx.
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Zeby najrozsirenejsie API?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja len tak do vetra je normalne u haswell i5K po OC ze ma v IST na ultra 90 C ci som to prepiskol ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano
Odpovedať Hodnotiť:
 

V clanku nie je uvedene, ze sice to nie je nikde explicitne uvedene, je vsak jasne ze cele je to o tom, ze MS bol donuteny k vydaniu API DX12 po vydani API Mantle, kedze cele roky MS tvrdil, ze DX12 nechysta, pretoze volne parafrazovane "nie je co radikalne vylepsovat".
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

to ze si to niekde precitas este neznamena, ze je to pravda.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Suhlasim. To plati takmer o vsetkom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Neviem ako ty ale ja som o DX12 a prace na nom cital este davno, nez AMD prislo s Mantle.

A co sa tyka Mantle, aka priamy pristup k hw, to umoznuje DX niekolko rokov, cekni materialy. Mantle odmietlo MS i Sony, zatial je to featurka pre socky, co maju len na APU.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Ano, aj ja som cital o DX12 uz pred rokom (samozrejme to bolo len pracovne oznacenie, kedze vtedy nikto nevedel ze KEBY AJ TEORETICKY vyslo, ci by to MS nepomenoval napr. DX11.3 ci 11.5).

No a konkretne cital som, ze podla vyjadrenia MS sa nic take neplanuje.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:

Pridať komentár