|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hunter13
Od: Hunter13
|
Pridané:
27.1.2006 21:24
ty voe,... tomu naleti len debil :) ze ...Podľa Gereckeho typická výdrž napaľovateľných CD je 2 až 5 rokov podľa kvality média... http://www.cd-info.com/CDIC/Technology/CD-R/Media/Kodak.html :) kodak je potom kvalitne :) 217 rokov :) pokial to cd / dvd neni na slnku tak mu davam 100 rokov :) jo biznis je spine "kupujte si drahsie cd / dvd pretoze su drahsie".. a btw poculi ste o ten druzici co kruzi okolo zeme a za 50000 rokov vyvola polarnu ziar? su tam zevraj dvdcka s videami a fotkami, mapy atd :)... akurat ma sklamalo ze do zlatych dvd isiel memorex... uz len imation :)
|
|
Jojo
Od: Jojo
|
Pridané:
27.1.2006 21:55
No, keď niečomu neverím, tak že výdrž dnešných DVD je viac ako 5 rokov nech je aj v trezore zamknute... :)
Okrem ineho preto, ze z kazdej znacky DVD, ktoru som pouzival, mi nejake odisli, a to trebars aj do 2 rokov. A to kupujem iba uplne najdrahsie, ake sa u nas bezne predavaju, lebo par krat som sa uz poucil... A najdolezitejsie veci najneskor po roku prepalujem.
A ked je nieco zaplatene, tak su to tieto testy, ktore tvrdia, ze nieco vydrzi 217 rokov a zistia to 5 a pol testami za 2 dni :)
A inak podla mojich skusenosti najviac skodi slnko.
|
|
Almighty
Od: Almighty
|
Pridané:
27.1.2006 23:36
Moje prve DVD, co som napaloval, bolo napalene presne 7.juna 2004 na napalke LG GSA-4082B rychlostou 4x. Bolo to MIRROR Plainum DVD-R 4x a v tom case stalo 29Sk (co bolo jedno z najlacnejsich, ake sa vtedy dali zohnat). To DVD pouzivam dodnes a este som nemal problem precitat ho aj na tych najstarsich DVD-ROMkach. Takze ja by som aj tomu veril, ze zivotnost DVD je viac ako 5 rokov...alebo som mal len stastie :)
|
|
Jojo
Od: Jojo
|
Pridané:
27.1.2006 23:50
No neodide kazde... Mam kopu DVD, co uz maju cez 3 roky, dokonca tusim nejake uz skoro styri.
Odhadol by som to mozno, ze do dvoch rokov odide, nemam spocitane presne ale odhadujem jedno zo 7, 8. Takze ked clovek o to nechce prist, musi prepalit, alebo aspon 2x zalohovat.
|
|
Klix
Od: Klix
|
Pridané:
8.2.2006 13:38
Looool - neviem co ma znamenat tento clanok. Ja som zacal napalovat v 8. triede ZS - to je 8 rokov dozadu ak sa nemylim, kupoval som vtedy okrem inych najlacnejsie TEAC CD co stali nejakych 45sk/kus a mam ich dodnes a dodnes hraju aj data davaju. :-D A to nemam jedno CD, ale desiatky. Akurat ze sa k nim pekne spravam - v obale, v policke, kde nesvieti slnko, nechytam inak ako za okraje. A aha ho - lacne "obycajne" media a uz 8 rokov no problemo funguju. Som zvedavy, dokedy budu fungovat. Samozrejme mam hotovu aj zalohu na PC. :-) A este nieco - teda musim povedat, ze laser sa tych mojich CD "naodieral" az az. :-)
|
|
west
Od: west
|
Pridané:
29.1.2006 8:55
Teraz mam 18 tie cd vydu o rok budem mat 19 a vydrzi to sto rokou takze sa mi pokazi v roku 2107 a potom ho musim zalohovat no tak toto nie!!! :D
|
|
Majo
Od: Majo
|
Pridané:
4.2.2006 9:54
Moj nazor na danu vec je asi taky, ze zalezi od media.
Mam 10 rocne CDcka a nic im nieje oproti tomu som mal CD, ktore odisli do pol roka od napalenia. Ak by som to mal vyjadrit v percentach, tak by to bolo 95% dobre a 5% zle. Podla mna je zalohovanie na CD uplne v poriadku ale aj tak by sa CD mali raz zacas prepalit. Ja som zacal prepalovat CD ktore maju viac ako 5 rokov.
|
|
heh
Od: heh
|
Pridané:
27.1.2006 23:14
ale aj to pojde dole a ked to bude lacne tak vymyslia J3BA HYPER TITANOVO-DIAMANTOVE CD drtene konskou zadnicou s vydrzou 5mld rokov!!!!!
|
|
Eleazar
Od: Eleazar
|
Pridané:
28.1.2006 9:47
Moja značka je Verbatim. CD-R na ktoré som napaľoval v roku 1997 hraje bez problémov. Samozrejme fungujú všetky. Mám na nich audio tak isto aj data pre počítač. Ešte sa mi nestalo žeby som mal problém s archiváciov. Tak isto používam DVD+R a stále všetko funguje. Iste že sa pokazili niektoré pri napaľovaní ale tie čo som úspešne napálil sú bez chyby. Ak sa skutočne zistí že to zlato pomôže predĺžiť životnosť uložených dát tak si počkám zasa na Verbatim kým neprídu z niečim novým. Neverím že sa tak rýchlo zničia CD a DVD nosiče toby nikto nenapaľoval. Samozrejme že aj iné značky sú dobré a jeto len a len na samotnom majiteľovi čo použije.
|
|
6829
Od: 6829
|
Pridané:
28.1.2006 10:36
Začal som napalovať CD v 2001 napalovačkou Sony, ktorú mám doteraz. Z toho, čo som napálil a po napálení boli OK cca 20% sú už kaput. Niekolko CD som od napálenia mal za 4 roky v mechanike cca 3x a celý ten čas boli uložené na tmavom neprašnom mieste a už by sa nenačítali ani keby som dal kolkovanú žiadosť v azbuke. Používam rôzne značky najviac Memorex a Imation. Jediná, ktorú moja mechanika neznesie je TDK - z 10 ks, 5-8 zle napálených.....
|
|
ado21
Od: ado21
|
Pridané:
29.1.2006 9:34
:D poviem ti pravdu, cudujem sa,ze ti ta palicka este funguje. To nie je problem v CD, ale z mojich skusenosti to bude v napalovacke. Mas jednu z najhorsich s akymi som sa stretol a to mam uz svoje napalene. Nehovori, ze znacka je bezchybna, lebo mam palicku Plextor (co ak mas prehlad tak vyhrava vsetky testy jednoznacne best)a dajak sa mi pozdava. A ked som ju isiel reklamovat tak vypulili na mna oci ze to nie je mozne aby plextorka bola zla. Ze som prvy v historii firmy. Ale zistil som, ze pokial nerobis s palickou dajake testy alebo nieco vedecke, tak plextora totalne zbytocne preplatis. Maj ju aj teraz ale aj cd napalujem na DVD LG. Presli mi uz rukami rozne napalovacku. TEAC boli super po 40x ale potom cim dalej, tim vacsi shit a meno si uz tak lahko neziskaju. A tak co som predal a palil tak mi nejlepsie vyslo pomer/cena napalovacky LG. A som s nimi max. spokojny co sa o plextorke povedat neda. Plextor je plextor iba kvoli plextools. S horsiou napalovacku jak je sony tak som sa stretol iba s LITE-ON. Cena LG je v pohode, tak ak mozes tak tu sony vysmar, daj si LG (akoze moznu su aj ine znacky celkom ok, ale ja som preto tak za LG bo vsetky palicky co som predal, skusal a pouzival tak idu na 100% tak nie je dovod skusat a srat sa s inou znackou.) a vsetku cd aj TDK bude pali ok a pokial je cd v dobrych podmienkach tak 3 roky pohoda, vacsinou aj potom ale vynimka sa najde. Ta prijemny den :)
|
|
matlo
Od: matlo
|
Pridané:
5.2.2006 11:55
ja chcem len podotknut 3 roky som mal lite-on cd napalovacku a isla aj ked casom stratila nieco na rychlosti ale palila na vsetky mozne cd ake som tam vlozil. potom som ju predal a doteraz ide bez vacsich preblemov. Potom som si kupil lite-on dvd napalovacku ktoru mam rok a zatial som spokojny, pomer cena kvalita je dobry. Pali mi to na vsetko len nie na dvd princo 8 rychlostne z 10 len 2 a to mi ich ledva nacitalo, tuto skusenost ma viac ludi. Odporucam vyhnut sa tymto dvd.
|
|
dano
Od: dano
|
Pridané:
28.1.2006 12:32
mate problemy, ja v kompe nemam ani cd/dvd ani fdd mechaniku len net a som spokojny :)
|
|
Peto
Od: Peto
|
Pridané:
28.3.2006 11:00
Tak potom naco sem pises
|
|
ceannu
Od: ceannu
|
Pridané:
28.1.2006 13:26
to Dano: a tomu hovoris comp??? :-)
|
|
---
Od: ---
|
Pridané:
28.1.2006 14:14
tak ja mam dokonca este no-name CD a niektore su funkcne este dnes :) aj ked na niektorych odpadla farba, ale inak pouzivatm Imation a Memorex a NO PROBLEM. Napalovacku mam 6 rokov Mitsumi 4804 a vsetky cd su doteraz funkcne, cize 6 rokov urcite...
|
|
ado21
Od: ado21
|
Pridané:
29.1.2006 9:36
nonamky mozno este su ale boli 2 druhy. Jedny boli shit druhe sa vyrovnali hocijakej znacke, ze si natrafil na tie dobre ;)
|
|
Jano®
Od: Jano®
|
Pridané:
28.1.2006 14:55
Prvé cdčka mám z roku 1997 a dodnes sú funkčné. To bol teda pravek, keď som musel čakať na napálenie 1 hodinu a zaplatiť za to 100 Sk.
|
|
jozo
Od: jozo
|
Pridané:
13.2.2006 18:37
Inak, za starych casov sa vyrabali kvalitnejsie media ako teraz. Taktiez sa napalovali nizsimi rychlostami, co zvysuje kvalitu zaznamu. Kedysi som videl obrazky media napaleneho 1X verzus 4X. To 4X napalene vyzeralo podstatne horsie.
|
|
WiFi
Od: WiFi
|
Pridané:
28.1.2006 16:11
Inak ziarivky a celkovo CD pohodene na stole sa pod nocnou lampu tiez celkom kazia... som si to uvedomil ked mi jedno odislo, nastastie to bola vynimka, kedze ho casto potrebujem tak tam furt lezalo.
|
|
Gyrxiur
Od: Gyrxiur
|
Pridané:
28.1.2006 16:13
Ja mam polku svojich cd uz viac ako 5 rokov a vacsina je napalena na smejdnych cd a stale sa drzia v pohode.
|
|
Koumak
Od: Koumak
|
Pridané:
28.1.2006 18:03
Vyvoj napreduje smerom dozadu :)
Pouzivali sa pasky ako zaznamove medium - boli vraj nekvalitne, tak sa naslo X alternativ. Teraz sa zistilo, ze alternativy su nap*cu, tak sa odporuca vratit ku paskam. :)
Predavali sa zlate CDcka Kodak-Gold, ktore mali garanciu 100r zivotnosti. Prestali sa vyrabat a predavat, koli vysokej cene a ZBYTOCNE VELKEJ ZIVOTNOSTI! ... Teraz sa kvalita alternativ znizila na tazko-unosnu hranicu, tak sa o5 uvazuje o vrateni sa ku ZLATYM MEDIAM :o)
Uz sa tesim, ked konecne ludia pridu na to, ze LCDcka maju malu zivotnost, nicia oci a nemaju verne zobrazenia... a zacnu sa hufne znovuvyrabat a pouzivat CRT monitory :)
|
|
ich
Od: ich
|
Pridané:
28.1.2006 18:50
to bolo dobre povedane!! :)
a mas pravdu!
|
|
tom
Od: tom
|
Pridané:
28.1.2006 18:51
:)))
|
|
jf1
Od: jf1
|
Pridané:
28.1.2006 20:16
:o)
|
|
Almighty
Od: Almighty
|
Pridané:
28.1.2006 22:57
Pasky sa neprestali pouzivat kvoli tomu, ze boli nekvalitne, ale kvoli tomu, ze (tak jak je uvedene v clanku) boli drahe, komplikovane a nedostupne (ja by som este dodal, ze nepohodlne a velmi citlive na magneticke pole) a alternativy sa hladali hlavne kvoli tymto problemom.
S dalsim odstavcom plne suhlasim...
...ale ten nasledujuci je trosku od veci - LCD ma malu zivotnost? no mozno tak v porovnani s CRT, ale aj tak si myslim, ze zivotnost je postacujuca (urcite si nebudes kupovat LCD na 10 rokov). Nicia oci? A ako? Vysvetlis mi to, prosim ta? Lebo ja neviem, co by tak na LCDckach mohlo nicit oci... A nemaju verne zobrazenia? Tak ty poznas asi len jeden jediny druh LCD - TN+film...pokial chces verne zobrazenie farieb, tak sa tomuto druhu vyhnes veeelikym oblukom. Este spomeniem aj spotrebu, ktora je pri CRT monitoroch pomaly 3x vacsia ako pri LCD a to, ze LCD je velmi mlada technologia (v porovnani s CRT), ktora sa stale len vyvija (pri CRT uz v podstate nemas co zlepsovat)...z toho usudzujem, ze je len otazkou velmi kratkeho casu, pokym sa vyrobci rozhodnu ukoncit vyrobu mainstream CRT a ponechaju vo vyrobe len hi-endy
|
|
deo.dorant
Od: deo.dorant
|
Pridané:
29.1.2006 22:18
Mas pravdu. Pasky su nekvalitne kvoli tomu, cim viac sa prehravaju, tym viac a rychlejsie sa zaznam z nich stracia. Kvoli fyzickemu kontaktu medii a snimaca, ale aj elektromagnetickeho oziarenie, viď FDD a diskety. Co sa tyka LCD a CRT. CRT maju vernejsie zobrazenie farieb, ale pri LCD-cku mozem stravit cely den,bez toho zeby ma rozboleli oci. Ziadne skodlive ziarenie a kmitocet. Ja si cenim svoje zdravie-zrak a radsej priplatim zato,aby som on neprisiel.
|
|
jozo
Od: jozo
|
Pridané:
13.2.2006 18:50
LCD maju vsetky ostry obraz, su mensie ako CRT. A tam podla mna vyhody koncia. CRT maju lepsi kontrast - na LCD sa nikdy nedosiahne uplna cierna, len siva - vadi to hlavne pri hrani tmavych hier alebo pozerani filmov pri nizsom osvetleni. CRT maju aj vernejsie farby. Odozva je tiez ovela lepsia. Taktiez sa da nastavit lubovolne rozlisenie. Pouzivam doma LCD uz asi pol roka, ale uvazujem, ze si kupim radsej CRT. V praci mam totiz kvalitny Philips CRT monitor a ten sa mi paci ovela viac. (Ten LCD, co mam je takej strednej triedy - BENQ FP71G.) Takze ked to tak zhrniem, ak nie je velkost problemom, tak jednoznacne CRT - samozrejme, musi mat ostry obraz, plochu obrazovku a podporovat min 100Hz obnovovaciu frekv pri 1280x1024.
|
|
J. Russel
Od: J. Russel
|
Pridané:
29.1.2006 13:47
Presne tak brate, vystihol si to.
|
|
J. Russel
Od: J. Russel
|
Pridané:
29.1.2006 13:47
Presne tak brate, vystihol si to.
|
|
duracell
Od: duracell
|
Pridané:
30.1.2006 16:58
tie zlate CD od Kodaku opat predavaju a predavaju aj zlate DVD 1ks/100-120 Sk.
|
|
Spacer
Od: Spacer
|
Pridané:
31.1.2006 21:17
Kedysi som kupoval zlate KODAK, ale po nemalo vadnych kusoch som sa vytocil a zvolil lacnejsiu alternativu IMATION. A odvtedy som spokojny, este som sa nestretol s CD, ktore by sa uz nedalo nacitat. A vadnych kusov za tych 7 rokov asi 5. Neviem, ci som mal doteraz stastie, to nemam ani na sportke, preto nedam na IMATION ani dopustit.
|
|
milos
Od: milos
|
Pridané:
28.1.2006 20:08
V priebehu cca 3 rokov som prisiel o najmenej 20 dvd discov.EMTEC gold pouzivam uz asi pol roka /CD/ a zatial som spokojny. Az na tu cenu, ale na zalohovanie dat mi tych 50 sk nie je luto. DVD EMTEC Gold som este neskusal. 100 sk je uz dost.
|
|
Dux
Od: Dux
|
Pridané:
28.1.2006 23:27
Ja používam iba Verbatim a Taiyo Yuden - Lepsie asi nie su. A na Taiyo Yuden nedam dopustiť.
|
|
Shi
Od: Shi
|
Pridané:
29.1.2006 8:25
Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
|
|
ado21
Od: ado21
|
Pridané:
29.1.2006 9:43
TDK sy v pohode, acer su celkom dobre ale na palenie hier a tak a urcite nie zaloh. A BENQ, to skoda slov.
|
|
sober
Od: sober
|
Pridané:
29.1.2006 11:03
No ja som si dnes zalohoval nejake veci na DVD-R zn. Arita a stalo 9 SK. Dufam ,ze vydrzi aspon cestu na intrak :)
|
|
Aligator
Od: Aligator
|
Pridané:
29.1.2006 11:58
No ja mam zlu skusenost hlavne s neznackovymi CD, vydrzia max 2 roky a niektore mi odisli dokonca ovela skor, aj po 2 mesiacoch :( Takze ja odporucam pouzivat znackove Cd media, s tymi mam trochu lepsie skusenost. Najviac ma mrzi, ze som niekedy veril tomu ze tie CD vydrzia dlho a prisiel som o nejake data, ktore som uz stratil nadobro :(:(
|
|
skm
Od: skm
|
Pridané:
29.1.2006 14:56
zaujala ma tato diskusia, preto som si hned vybral niektore z najstarsich cd z mojho archivu a checkol som ich..
IMATION z r.1998 - 100% stav, VERBATIM r.1999 - 100% stav, TDK r.2000 - 100% stav! Podla mna velmi zalezi na tom kolko krat sa z nich citali udaje a akym sposobom su media "uskladnene". Ja som ich pouzival relativne malo,a nikdy sa mi nevalali tyzden po stole bez obalu... Preto odporucam sa trochu o tie media "starat" a pouzivat radsej znackovejsie. Moj favorit je jednoznacne VERBATIM!!! este nikdy ma nesklamal ;-)!
|
|
Robo
Od: Robo
|
Pridané:
29.1.2006 18:52
Takisto napalum všetko na Verbatim, ešte sa mi nestalo, že by som nejake CD nevedel po čase prečítať. Svoje určite spraví aj uskladnenie a kvalitná napalovačka (ja mám TEAC, ale aj PLEXTOR je perfektný).
|
|
uplink
Od: uplink
|
Pridané:
29.1.2006 19:26
mne ide citat kodak gold [uz aj tam bolo zlato? :D] z 96teho :D napaleny 1x na neviem akej HP napalovacke :)
|
|
mirres
Od: mirres
|
Pridané:
29.1.2006 19:32
ja puozivam jdine Verbatim cd aj dvd, este sa mi nestalo, ze by mi nejake odislo, a to od 97', ked som pozil lacny sit za 10Sk, odislo par mesiacov po napaleni, najme Benq,na palovackou to nen, lebo som ich napaloval na viac strojoch
|
|
deo.dorant
Od: deo.dorant
|
Pridané:
29.1.2006 22:04
Moje prve napalene CD bolo zlate od Kodaku.Je uz sest rokov stare, ale data su na 99% zachovale.Co sa tyka ostatnych, bud sa zacnu odlupovat, alebo su 0 a 1 navzdy prec. Privitam zlate media,kvoli zalohovaniu fotiek a videi z akcii. Co sa tyka zaznamu dat na prenosne medium, ktore si uchovaju 99% zaznam po 6 rokov(okrem LP) a cena so pohybuje do 100Sk?
|
|
golfo
Od: golfo
|
Pridané:
30.1.2006 10:15
ja mam uz 8rokov stare PHILIPS BLANC,tak isto VERBATIMI(vsetko CD-R).Zatial mi odisli len Samsungy,btc,a no name media...
|
|
rian
Od: rian
|
Pridané:
30.1.2006 13:50
"""""Napríklad TDK tvrdí, že pri správnej manipulácii s jej napálenými médiami tieto majú reálnu výdrž až 70 rokov"""""
Kupil som si pred nedavnom ich DVDpack a prve 4!!! kusky som hned vyhodil do kosa (keby to bolo 1. nic nepoviem) mam s nimi stale problemy niekedy ich nenacita DVDROMKA, ALE este ze mam
Verbatim "fotoprintable AZO+ " a uplna spokojnost ;)
|
|
miso
Od: miso
|
Pridané:
31.1.2006 14:47
Ja mám zlé skúsenosti len s CD-R Imation. Niektoré z roku 2001-2002 sa z okrajov odlupuju a su nečitatelné. S inými značkami nemám problém, a to mám všeliake.
|
|
Juro
Od: Juro
|
Pridané:
31.1.2006 17:59
To je blbost moji mili. Ja mam cd z 98smeho a dnes je 2006.
Je to Noname medium a prave teraz pocuvam MP3 od Metaliki. Zaujimave nazory tych nemeckych truparov. ze dva az pet rokov a ja mam najlacnejsie medium z onej doby a ma uz 8 rokov a ide ako nove. Vazne ide o skladovanie. Neviem si predstavit ze pojdem do obchodu kupit dvd a povedia mi ale kukajte pokial mozte pretoze o takych 10rokov pojde do smetia. Len aby ste si davali pozor na tie Blue-Ray od sony pretoze to musite riadne to zlato brusit. Onedlho bude nedostatok zlata na planete koli cd a cd sa budu bravat do sas zalozne. komedia chichichi. ja uz ajtak zacinam prechadzat na harddisky je to ovela lepsie ako media.
|
|
deo.dorant
Od: deo.dorant
|
Pridané:
1.2.2006 20:16
Pako!To DVD, ktore kupis je lisovane. Vobec nema co hladat v tejto diskusiji.
Skus teraz nahrat nieco na HDD a vytiahni ho o 8 rokov! Problem, do coho ho zapujiť?Ziadne IDE, ci SATA rozhranie. A ci vlastne budu v tej dobe HDD? Hmm.
|
|
Juro
Od: Juro
|
Pridané:
4.2.2006 0:58
deo.dorant pako si ty pretoze ked poviem ze prechadzam na HDD neznamena ze idem na IDE ty hlupaku hlupej. Mozem ist aj na externe nie? USB2 nemam ani len v najmensej uvahe. Uz mam 8portovy router a dve externe krabicky do ktorych das HDD a kedze je tam adapter z IDE ATA/133 na RJ45 usudzujem ze si hlupy ako tago. Len ta potesim ze za dva tyzdne idem kupit dva 500GB HDD takze mam ta u prdele aj s tvojimi mediami a islo o noname cd a nie lisovane dvd. Pre tvoju informaciu kazde cd ci dvd je lisovane a neviem ci si myslis ze si taky mudry, ze musis poucovat takymi starymi novinami ktore si TY objavil asi len pred dnom.
|
|
ach
Od: ach
|
Pridané:
4.2.2006 14:38
chlapce ty plácaš!
|
|
BirkoffSVK
Od: BirkoffSVK
|
Pridané:
3.2.2006 11:32
Tak toto je podľa mňa pekná hlúposť... Treba kvalitnú napalovačku, kvalitné médiá - MCC (Verbatim), Taiyo Yuden, Ritek... a ešte vedieť napalovať :-)
Potom je všetko OK :-)
|
|
xyz
Od: xyz
|
Pridané:
3.2.2006 19:11
1. neverím tej krátkej životnosti, aj keď mám pocit, že napríklad Memorex už nerobí tak kvalitné médiá ako predtým
2. DVD+R Emtec Gold s 24 karátovým zlatom sa robia už dosť dlho
|
|
ander s kosic
Od: ander s kosic
|
Pridané:
4.2.2006 1:27
lamy sak pouzivajte usb kluce
|
|
sombon
Od: sombon
|
Pridané:
5.2.2006 16:49
Lamy ? To je odvaha. :-)))))
Flash RAM udrží informáciu maximálne 5 rokov bez občerstvenia. To v ideálnom prípade. Moja stará 64MB stratila obsah po troch rokoch. Pri obmedzenom počte zápisov na bunku sa naozaj hodí iba ako prenosné médium. Možno nové FRAM od Samsungu (prepis možný až niekoľko 100000x). Ale aj tak to bude iba náhrada za HDD. Určite nearchivujte na Flash !!! To môžete radšej použiť diskety. Ja mám svoje prvé napálené CD (Verbatim DL+ 1x speed) z roku 1994. Stálo ma 1200 Sk. Používam ho neustále, mám na ňom nejaké TTF a kliparty, a nejaké staré DOS utilitky. Nepozorujem zmeny ani v PCA nosiči, ani známky oxidácie pigmentu. Okrem toho mám obrázky TIF snímané filmovým skenerom uložené na rovnakých médiách. Sú staré 10 rokov a mladšie. Zatiaľ bez problémov.
|
|
Sombon
Od: Sombon
|
Pridané:
5.2.2006 17:04
Správne skladovanie a zaobchádzanie vám zabezpečí dlhú trvanlivosť média a aj informácií na ňom uložených. Moja skúsenosť za tie roky: polykarbonát-akrylu najviac škodí priame slnečné svetlo a zvýšená teplota (nad 50 stupňov), namáhanie v ohybe. Vtedy sa vytvoria mikrotrhliny a vzniká problém s čítaním a cez trhlinky začne oxidovať pigment ("plieseň"). Nosnej a krycej vrstve škodí vlhkosť (priama, alebo vzdušná), tvoria sa bublinky a vrstva sa odlupuje. V oboch prípadoch starnutie podporujú škrabance. Ak sa vyvarujete uvedených vplyvov, nebudete mať problémy. Osobne som presvedčený o pravdivosti tvrdení firiem o výdrži pri zachovaní skladovacích podmienok. Spoločnosti KODAK či VERBATIM predsa nebudú niečo tvrdiť len tak "mirnix-disrnix". Médiá Kodak GOLD 24 karat som kupoval už v "praveku pálenia". Nemám výhrady k trvanlivosti, skôr boli problémy s kompatibilitou v rôznych mechanikách.
|
|
Peto
Od: Peto
|
Pridané:
13.2.2006 21:34
Kupil som si Imation DVD-R 8x (10 ks cake pack) a z 10 mi 9 ks napalilo neuspesne. DVD prehravac a napalovacka mi ich nevedeli precitat. Iny balik Imation uz fungoval bez problemov. Zrejme som mal smolu. Ale Verbatim mi aj po 3 rokoch funguje na 100%.
|
|
smod
Od: smod
|
Pridané:
26.2.2006 20:01
Sice neskoro, ale aj ja prispejem svojou troskou do mlyna. CD aj DVD pouzivam Imation a som spokojny. Dnes som sa nastval, ked som po dlhsom case vytiahol DVD a v prehravaci neslo, v PC len s velkou biedou (nepouzitelne) bolo to Creation z pred 2 rokov. Hned som skusil aj ostane 4 ks DVD Creation a neslo ani jedno, takze Metalica, Iron Maiden atd su stratene. To Creation preto, lebo som ich kupil uz napalene. Uskladnene boli dobre.
|
|
smod
Od: smod
|
Pridané:
26.2.2006 21:14
Sice neskoro, ale aj ja prispejem svojou troskou do mlyna. CD aj DVD pouzivam Imation a som spokojny. Dnes som sa nastval, ked som po dlhsom case vytiahol DVD a v prehravaci neslo, v PC len s velkou biedou (nepouzitelne) bolo to Creation z pred 2 rokov. Hned som skusil aj ostane 4 ks DVD Creation a neslo ani jedno, takze Metalica, Iron Maiden atd su stratene. To Creation preto, lebo som ich kupil uz napalene. Uskladnene boli dobre.
|