Veľké automobilky postavia v Európe super rýchlonabíjačky, priblížia sa tankovaniu
Diskusia k článku: Veľké automobilky postavia v Európe super rýchlonabíjačky, priblížia sa tankovaniu
Prispievajte do diskusií ako
prihlásený užívateľ.
Komentár, na ktorý odpovedáte:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: .....
Od: Tup
|
Pridané:
2016-12-01 08:21:40
ja mám na svojej Tesle 70 000km, najmenšiu 60kWh baterku a 95% pôvodnej kapacity. Keď si pozrieš graf opotrebovania Li-Ion bateriek, uvidíš, že prvých 5% ide najrýchlejšie, potom sa opotrebovanie spomalí. Čímže vidím úplne reálne, že by moja baterka mohla vydržať 600 000km do 80%, 100kW baterka možno aj milión km.
Porovnávať ju s baterkou v mobile je kúsok mimo, pretože:
1. baterka v telefóne nemá termálny management - nemá ani klímu, ani vyhrievanie. Vysoké teploty výrazne znižujú životnosť a nabíjanie pri nízkych teplotách tak isto.
2. baterka v telefóne mal 1 cyklus za 1 deň. Autom by si musel prejsť 150 000 km ročne pre podobné opotrebovanie.
3. baterka v telefóne bežne stojí aj hodiny úplne vybitá, čo je najrýchlejší spôsob, ako zničiť baterku. Pri aute ťa upozornia, že ak klesneš pod 10%, okamžite po zaparkovaní dať na nabíjačku. To isté aj opačne, telefón stojí aj hodiny na 100% nabití, elektromobil dobíjať väčšinou na 90%, na 100% len keď očakávaš dlhšiu cestu na daný deň.
|