neprihlásený
|
Piatok, 10. januára 2025, dnes má meniny Dáša |
|
Tablety, 3D a bezdrôtové nabíjanie pri vrchole prehnaných očakávaní
Spoločnosť Gartner skôr tento mesiac vydala pravidelnú každoročnú analýzu stavu nových na trh uvádzaných technológií, v ktorej hodnotí fázu záujmu o tieto technológie a zároveň ich pripravenosť na masové presadenie sa. V tomto roku je podľa Gartner veľké množstvo technológií tesne pod vrcholom prehnaných očakávaní a o viaceré ďalšie sa už začal záujem znižovať.
DSL.sk, 25.10.2010
|
|
Spoločnosť Gartner skôr tento mesiac vydala pravidelnú každoročnú analýzu stavu nových na trh uvádzaných technológií, v ktorej hodnotí fázu záujmu o tieto technológie a zároveň ich pripravenosť na masové presadenie sa.
Podľa spoločnosti nové technológie prechádzajú z pohľadu očakávaní a pozornosti verejnosti venovanej týmto technológiám celkom piatimi fázami.
Týmito fázami sú počiatočná fáza s neprimeraným zvyšovaním očakávaní, vrchol neprimerane prehnaných očakávaní, vytriezvenie a pokles očakávaní a záujmu, opätovné v tomto prípade už podložené zvyšovanie očakávaní a nakoniec reálne masové presadenie sa na trhu.
Zároveň spoločnosť individuálne pre jednotlivé technológie odhaduje obdobie, za ktoré by daná technológia mala dospieť do finálnej fázy a presadiť sa na trhu.
V tomto roku je v druhej fáze blízko vrcholu prehnaných očakávaní podľa Gartner pomerne veľké množstvo perspektívnych technológií.
Prehnané očakávania od väčšiny z týchto technológií sa majú ešte zvyšovať. Do tejto kategórie patria napríklad 3D televízory a displeje, bezdrôtové 4G štandardy na prenos dát, bezdrôtové nabíjanie respektíve napájanie, mediálne tablety akým je napríklad iPad, počítačovo vylepšená realita a privátny cloud computing, teda využívanie služieb poskytovaných servermi cez internetové protokoly ale s prevádzkovaním týchto serverov samotnou spoločnosťou využívajúcou tieto služby.
Na vrchole prehnaných očakávaní sú streamy aktivity, všeobecnejšia forma mikroblogovania o akciách uskutočnených užívateľom. Naopak pred začiatkom fázy vytriezvenia s poklesom záujmu je podľa spoločnosti klasický cloud computing.
Stav nových technológií podľa spoločnosti Gartner, kliknite pre zväčšenie (graf: Gartner)
V prvej fáze stále rastúcich prehnaných očakávaní sú podľa Gartner okrem iného 3D tlač, priamy preklad hovorenej reči medzi dvomi jazykmi, mobilné roboty, terahertzové vlny, ovládanie počítačov mozgom ale tiež samostatne jazdiace autá.
Naopak vo fáze vytriezvenia a straty záujmu prípadne už ďalšieho pomalého zvyšovania záujmu je mikroblogovanie, elektronické čítačky, užívateľmi vytvárané multimédiá, verejné virtuálne svety. V tejto fáze je aj technológia širokopásmového pripojenia k Internetu cez elektrickú rozvodnú sieť, ktorá sa podľa Gartner stala ale zastaralá ešte pred svojim masovým presadením sa na trhu. Na konci tretej fázy sú obchody s mobilnými aplikáciami.
Vo fáze opätovného zvyšovania očakávaní a záujmu sú napríklad biometrická autentifikácia, internetové mikroplatobné systémy, elektronický papier, rozpoznávanie reči.
Ktorú z týchto troch technológií budete podľa Vášho odhadu využívať ako prvú? (hlasov: 543)
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3D tlač
Od: y=x^x
|
Pridané:
25.10.2010 9:31
Na tú 3D tlač z veľkého kancla cez wifi potrebujem aj 3D PDA, alebo mi stačí aj obyčajný 2D?
|
|
Re: 3D tlač
Od: Cuda
|
Pridané:
25.10.2010 20:08
Nie, nestačí.
Potrebuješ 3D WiFi...
|
|
Re: 3D tlač
Od: xflox
|
Pridané:
31.10.2010 7:46
blbost, nepotrebujes ani 3D PDA ani 3D wifi. Stacia ti 3D tlacitka na 2D tlaciarni.
|
|
Re: 3D tlač
Od: maurice
|
Pridané:
4.11.2010 8:15
na 3D tlaciaren potrebujes 3D virtualny model, ktory vytlacis, od tial sa tlacia veci ako modely automobilov, architektonicke projekty a vobec to nieje lacna zalezitost, je pravdepodobne, ze sa k tomu v zivote nedostanes (lebo musis vediet najprv modelovat v pc)
|
|
Re: 3D tlač
Od: erwerewrew
|
Pridané:
5.11.2010 23:51
tak ty si tomu ocividne "porozumel" :D
|
|
Re: 3D tlač
Od: Hayden22Tanya
|
Pridané:
11.11.2010 4:49
If you are willing to buy a car, you will have to receive the <a href="http://bestfinance-blog.com">loans</a>. Moreover, my mother always utilizes a collateral loan, which is really firm.
|
|
opýtaj sa ma
Od: kilerkos
|
Pridané:
25.10.2010 9:33
Opýtaj sa strýčka Steveho z velkeho Jablka®
|
|
Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: slsp
|
Pridané:
25.10.2010 10:34
vseobecne ma teneto clanok vobec nezaujima len si chcem niekde zanadavat ze uz zasa ta sku***na stranka nefunguje a o internet bankingu si mozem dat len zdat.
http://www.slsp.sk
https://ib.slsp.sk
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: siirii
|
Pridané:
25.10.2010 11:27
Možno keby si si ten článok, ktorý Ťa všeobecne vôbec nezaujíma, aj prečítal, tak by si zistil, že chyba nie je v Slovenskej sporiteľni.
|
|
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: siirii
|
Pridané:
25.10.2010 11:28
Myslel som samozrejme tento článok: http://www.dsl.sk/article.php?article=9912
|
|
Minuly rok
Od: Mumsito
|
Pridané:
25.10.2010 12:54
Redakcia by mohla do clanku pridat aj odkaz na minuly rok. Aby sme vedeli ako sa to vlastne zmenilo.
|
|
nasôl som
Od: torvus
|
Pridané:
25.10.2010 18:37
z pred roka http://www.dsl.sk/article.php?article=7927
|
|
Re: nasôl som
Od: skoduban
|
Pridané:
25.10.2010 18:58
Z predpred roka
http://www.dsl.sk/article.php?article=6232
|
|
Re: nasôl som
Od: iFonista čo dosiel z mesta
|
Pridané:
2.11.2010 23:14
Z predpred roka:
www. pornhub. com
(ak sa teda hovorí o stránkach na ktorych sme boli takto pred rokmi)
|
|
Lumriška
Od: iBabka
|
Pridané:
25.10.2010 20:53
Bošebis sopeľhander tam zasunúť?
Ej, lôpik môj, sopeľník né pazuchu, batôžtek ti gumipušku udrží.
Ledabolo taká guľôčka, taká čučoriedka.
|
|
Re: Lumriška
Od: Majolak
|
Pridané:
4.11.2010 7:30
dobry den. dakujem ze ste prevzali slova Lumriska z mojho webu www.namadlavosti.7x.cz , ale nemate pravo kakat
|
|
Re: Lumriška
Od: mne je jedno mena
|
Pridané:
29.11.2010 15:57
i tak si cigan paaal do het...
|
|
3D????
Od reg.: Tupcek
|
Pridané:
27.10.2010 0:10
to čo za blbosť, že 3D je na vrchole očakávaní? však od toho nikto nič nečaká a nikto to ani nejak veľmi nezháňa, pre spotrebiteľov je to v tej priehlbine toho grafu...na vrchole to je možno zo strany výrobcov...
|
|
Sledovanie vývoja
Od: Roland-Zee
|
Pridané:
27.10.2010 22:47
hej, a co takto nejaký výraznejší -al.prinajmenšom aspon nejaký, hoc aj menší- pokrok v (širokej) oblasti fundamentálnej fyziky, teoretickej ? ?! :P ;:) (teda,v niektorom z jej hlavných smerov, bo je to svet rozlahlý.. :p ) tak aspon v 1 z "hlavních smerov" )
takže taká malá anketa - kedy predpokladáte nejaký vačší posun, ***unifikácia(-e)*, vo výzkume v teoret.fyz. ?
do 2015
2015 - 2020 (al.2015 - 2030)
2020-2035
> 2040++
..
|
|
Re: Sledovanie vývoja
Od: Roland-zee
|
Pridané:
27.10.2010 22:47
a v akých oblastiach ? (napr. známych klučových 5 "problémov súčasnej fyziky:
*jednotná teoria pola (´"spojenie´ všetkých 4 základných fyz.síl (polí) - silnej jadrovej sily, slabej jadrovej,>elektroslabej< elektromagnetickej, gravitačnej)
spojenie obecnej relativity s kvantovou (mechanikou teorii - -kvantová gravitacia)
atd.
tak, dalšia (velká,/vačšia) unifikácia - kedy ?
nj.. ***fyzika v potížích* ;) imho jedna z -momentálne- najpotrebnejších, najdoležitejších kníh pre všetkých fyzikov..ale aj najlepšie napísaná..
(a sory za chyby,
a teraz odovzdávam slovo - hm, Pietro de ? :d ;P:)
|
|
Re: Sledovanie vývoja
Od: Roland-Zee
|
Pridané:
27.10.2010 22:59
a btw., a kde sú na tom grafe vývoja nových technologií, a techniky, napr. taká položka že *quantum computing (/al.kvantové počítače) ? ?(mmch.tiež velice slubne sa rozvíjajúci obor,smer r&d) alebo sa tam už pre najroznejšie hračičky, _račičky, serepetičky už nevošli ? ://
----> nj..btw -===>> kebyže sa nerozvíja tak prudko, masívne, a široko celá tá velká oblasť IT,+ elektrotechnika, a elektrotechn.priemysel, velmi mnohí nadaní ludia by si zvolili namiesto IT smeru jako profesiu fyziku, namisto IT ===> v takom prípade by už stav vývoja,/pokroku v teoretickej fyzike mohol byt -niekde uplne- inde (al. aspon trochu lepší)
----> celá tá velká oblast IT odčerpáva -v súlade s niekolkými ekonomickými zákonmi, a pravidlami - napr.krivka,/kapacita produkčných možností- ludí z oblasti základného výzkumu v prírodních vedách - teda hlavne fyziky,/matematiky
|
|
Re: Sledovanie vývoja
Od: Roland-zee
|
Pridané:
27.10.2010 23:02
odčerpáva, z teoret.fundamentaln.fyziky, aby "lud mal svoje (hry)..gadgets, a iné -ZVAčšA- serepetičky.. :d/
|
|
3D tlač už je!
Od: sdadsad
|
Pridané:
5.11.2010 13:50
V škole máme 3D tlačiareň, ale doslovne.
Práškom vytlačí 3D model ;-)
|
|
Re: 3D tlač už je!
Od: dobre
|
Pridané:
14.11.2010 19:30
dobre
|
|
Re: 3D tlač už je!
Od: buzy
|
Pridané:
15.11.2010 11:43
Teba chcem
|
|
Na prasku bezis jedine ty
Od: Medic77
|
Pridané:
5.11.2010 19:43
Do 3D tlaciarni ide spacialna plastova napln .. pokial viem zatial je na trhu max 5 farieb .
Ziaden prasok !
|
|
mudrlanti
Od: milan krovina
|
Pridané:
7.1.2011 3:01
prosim nemudrujte tu nad tym co nepoznate,
napriklad firma www.hmat.sk robi v Bratislave uz dva roky modely, okrem praskovej ZCorp technologie tiez z plastov, voskov a aj lasersintering kovov pre ruozne aplikacie. tu stranku nemaju aktualizovanu uz vyse roka, ale uz sa medzitym vypracovali celkom.
|
|
a este...
Od: milan krovina
|
Pridané:
7.1.2011 3:02
a este ze su 3d tlaciarne s ruoznymi procesmi - stereolitografia, laser-sintering, 3dprinting, waxJet, polyJet, fused-deposition modeling, electron beam melting a ine.
|
Pridať komentár
|
|
|
|