|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
konecne
Od: zeratul
|
Pridané:
19.10.2010 17:23
nieco pouzitelne :). Tie terove disky prasknu jak nic a win potom nema nic ine na praci len ma upozornovat kazdu minutu ,ze na disku na lavo nie je dostatok miesta :P. Toto mi moze vydrzat mozno aj cely rok :). Kebyze stoja $239 ta jaka parada.
|
|
Re: konecne
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.10.2010 17:52
Kebyze stoja 239 USD, tak je to katastrofa, lebo u nas by to bolo 239 € (vzhladom na to, ze externy 3 TB Seagate stoji ma Alze 217 €). Ide vsak o to akou bulharskou konstantou je treba sumu v USD vydelit, aby sme dostali cenu v € (no aktualny kurz to iiiiiiiiiste nabude ze ano) a ide aj o to ktory e-shop bude chciet ako konkurovat a podstatne zlavi z ceny. Cena pod 200 € tak nie je vylucena, skor dost pravdepodobna. Ak by mal pomer cena/kapacita kopirovat 2 TB modely internych WD GE AD (fcul 96-101 €), tak by stal iba 150 € !!!! A to uz je pekne :-)
|
|
Re: konecne
Od: zeratul
|
Pridané:
19.10.2010 22:57
sak preto pisem ze by to bola parada. Pravda ale bude, ze ked to bude stat 239€, tak budeme spokojni, ale nasi to urcite pekne zaokruhlia na 250. za 150 beriem hned 3 :D .
A za "bulharsku konstantu" Thumbs Up :)))
|
|
Re: konecne
Od: xanaxman
|
Pridané:
20.10.2010 16:57
ja mam doma dvojplatničku
|
|
Re: konecne
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
21.10.2010 7:50
a co tak zvyknes varit?
|
|
ok, ale...
Od: tntcko
|
Pridané:
19.10.2010 17:41
nevravim ze kapacita nieje dolezita, ale dnes je pre beznych ludi, 3TB, zbytocnych. Keby radsej hdd zrychlovali, zlacnovali ale ne, pride trulko do triedy a povie haa ja mam ultra super najrychlesi 3TB Pocitac a vy nie! asi tak...
|
|
Re: ok, ale...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.10.2010 18:05
- dnes je pre beznych ludi, 3TB, zbytocnych ... ano to mas pravdu (Tie dve ciarky tam mas navyse. Nie je o suvetie oddelene spojkou a ani suvetie, v ktorom by kazda veta obsahovala sloveso v ulohe prisudku)
|
|
Re: ok, ale...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.10.2010 18:07
- nevravim ze kapacita nieje dolezita ... troska si neuvedomujes vyvoj na poli HDD za posl. 1/4 storocia? Pri HDD ide signifikantne (povsimnutiahodne) dopredu UZ LEN KAPACITA (desiatky, stovky, tisicky nasobne ...) ostatne parametre stagnuju uz DESATROCIA, resp. boli navysene len zopar krat. Realne sekvencna rychlost (nemyslim nejaky graf v HDD benchmarku) stupla z 10-20 MB/s na 50-70 MB/s, nahodna rychlost je defacto stale ta ista (150-250 IO/s), s cim uzko suvisi pristupova (priemerna) doba (uz nenormalne dlhe roky vidim 9 ms, u Veliciraptora 5 ms). Nezda sa mi ze by priemerne pristupove doby a nahodny pristup klesli na stotinu (t.j. na 0,1 ms miesto 10 ms). Jednoducho rameno NIKTO NIKDY nedonuti kmitat yrchlejsie ako 150x-250x za sekundu (stare znema cvrlikanie HDD).
|
|
Re: ok, ale...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.10.2010 18:08
Dalej, otacky? V uspornych netbookoch 4200 rpm, v malych ci uspornych notebookoch ci uspornych HDD 5400-5900 rpm, vo vykonnych notebookoch 7200 rpm, vy vykonynch desktopoch ci uplne beznych serveroch 10000 rpm, vo vykonynch serveroch 15000 rpm. A opat a raz a zasa, nezda sa mi, ze by otazky za posl 20 rokov stupli 1000-, 100-, ci ani len 10-nasobne! Neexistuje ani len 20000 rpm disk. Fyzika nepusti. Jednoducho HDD uz NIKTO NIKDY inak nezrychli, vyplyva to z ich konstrukcie! Jedine co sa na HDD zdokonaluje su mozno kontrolne mechanizmy, spotreba, hlucnost, optimalizacne mechanizmy ...
|
|
Re: ok, ale...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.10.2010 18:08
Avsak HDD su uz 1/4 storocia najuzsie hrdlo v celom PC. Pred 10-15 rokmi tych uzkych hrdiel bolo viac, ale teraz ostalo uz len jedine: HDD. Preto prisli SSD, ktore nie su o kapacite, ale rychlsoti (v sekvencnej aj nahodnej rychlosti uz HDD daavno nechali v hanbe, nebolo to tak vzdy, celkom prve SSD pred 4 rokmi bola totalna katastrofa pomalsia ako takmer ktorykolvek HDD. Vyvoj na poli SSD ide vsak dopredu ovela rychlejsie ako na poli HDD).
|
|
WD...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.10.2010 18:11
Inak sklanam sa pred WD a ich priekopnickymi cinmi:
- 3 TB na 4 platniach (750 GB/platna, Seagate ma "len" 600 GB/platna)
- Advanced Format 4096 B = 4 kiB bloky a tym usetrene miesto (hovoria ze 7%) na kontrolne metadata (taketo HDD su absolunte bez problemov pouzitelne vo Win 7)
- 3 TB a interny kvoli nemoznosti bootovat na 60% vsetkych PC na tejto planete (!!!), kde je 32bit XP.
|
|
Re: WD...
Od reg.: rayen
|
Pridané:
19.10.2010 23:26
vsak to tam pisali limit je 2.19 pri 32bit adresovani 512b blokov, neviem ako inak sa da poriesit ako ignorovanim nejakej spatnej kompatibility
nielen ze sa usetri miesto spojenim 8 crc do jednej ale aj sa zvysis rychlost, kedze vacsina fs pouziva 4k bloky
a nakoniec nechcem ripat do vaseho os, ale moj mac os bootuje z 2TB WD na 4k blokoch bez problemov
|
|
Re: WD...
Od: edi
|
Pridané:
20.10.2010 0:48
lebo 2 TB WD ma v skutocnosti 1,86 TiB
|
|
Re: WD...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.10.2010 8:50
1.81 TiB :-)
|
|
Re: WD...
Od: edi
|
Pridané:
20.10.2010 11:13
ano mas pravdu, nechcelo sa mi zapinat home server, kde mam tieto disky a klikat na kalkulacku to uz vobec. Tak som to dal odhadom. Ale pointa je ze ten jeho HDD v Jablku este nedosahuje limity MBR, a nie +/- par TiB.
|
|
Re: WD...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.10.2010 12:28
Netreba ziadnu kalkulacku. Wokienka Hlista a 7 ukazuju pod ikonkou "My Computer" disky a particie vyuzivanim binarnych prefixov, avsak uvedene su dekadicke.
Ako som pred casom cital na DSL, od niektorej edicie MAC OS ukazuje velkosti vyuzivanim dekadickych prefixov a to je odpoved aj pre toho nizsie, ktory sa cuduje. Toto by mal konecne spravit aj OS Win !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Re: WD...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.10.2010 8:08
... lebo sa moze stat - teda aj sa vo Win Hlista/7 stane (!!!), ze si niekto strci tento 2,5 TB disk do systemu a bude mu ukazovat hausnumero 2,274 T(i)B ci 2328,31 G(i)B, resp. pri 3 TB iba 2,728 T(i)B = 2793,97 G(i)B, tak sa bude veeeeeeeeeeeeeeelmi cudovat co su to za hausnumera.
BOHUZIAL Win Hlista a 7 neukazu to icko TiB a GiB, ale TB a GB. Ako vieme a ako su aj 5x ma DSL pisal, blbe jednotky a tym padom blby prevod. Ked su ciselne hodnoty prezentovane binarnymi prefixami, tak sa cislom MUSI nasledovat binarna jednotka, ked su ciselne hodnoty prezentovane dekadickymi prefixami, tak za cislom musi nasledovat dekadicka jednotka.
... lebo vyse 270 GB (cca 10%) rozdiel medzi 3 TB a 3 TiB je uz na nasratie.
|
|
Re: WD...
Od reg.: rayen
|
Pridané:
20.10.2010 11:05
no mne to ukazuje 2.00TB .. mozem poslat screenshot. kolko to ma TiB by sa dalo kuknuk kdesi v komadline, ale preco by som to robil, 2TB su predsa 2TB naco to prepocitavat do nejakych legacy jednotiek
|
|
Re: WD...
Od: edi
|
Pridané:
20.10.2010 11:31
http://en.wikipedia.org/wiki/GUID_Partition_Table
a ked si precitas v druhej vete ze limit MBR je 2,2 TB tak preto ti bootuje v Jablku 2 TB HDD, lebo ta ista kapacita HDD bootuje aj na Windows. Teda spominane HDD 2 TB < 2,2 TB MBR limit.
|
|
Re: WD...
Od reg.: rayen
|
Pridané:
20.10.2010 15:24
aha, no mas pravdu.. napriek tomu ja MBR nepouzivam, takze tento limit pre mna nehra rolu
|
|
Re: WD...
Od: jmwjpg
|
Pridané:
20.10.2010 6:28
prestan spamovat pjetro
|
|
Re: WD...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.10.2010 8:36
Je to sice pokrytecke, ale dal som ti sobne minusko. Ked v clanku o HDD pisat o aktualnej preblematike HDD je spam a offtopic, tak som nenormalne smrtelne zvedavy co u teba znamena "k veci", takisto aj na tvoje semanticko-kognitivne schopnosti vidiet suvislosti. Pojem offtopic je totiz relativny, nikto nikde nikde nestanoval ziadnu hranicu, myslim ze sa neda ani definovat. Preto mozem v clanku o HDD recnit napr. aj o Napoleonovi. Staci ista seria implikacnych uvah, ide len o to, aku ma ta seria uvah dlzku.
|
|
Re: WD...
Od reg.: roob_
|
Pridané:
20.10.2010 9:04
napoleon nemal ziadny book ani pc, z coho vyplyva, ze nemal ani HDD. Co ale bol v jeho dobe aktualny problem su konzervy. Pre svoje vojsko...bla bla. A tak sa da plynule prejst od HDD ku konzervam :) A to uz je offtopic!
K HDD. Mas uplnu pravdu, v podstate par rokov sa rychlosti zvysuju len kozmeticky, a to skor "principialne" ako vedome. Ono totiz s rastucou hustotou dat, su tie data ulozene blizsie k sebe a rameno vykona kratsiu drahu knim, z coho vyplyva zvyseine rychlosti. Ale nieje to nijak umyselne, vychadza to z principu konstrukcie disku. Co sa tyka SSD, tak tam je hlavnou prekazkou nasadenia cena + taka mensia je otazna zivotnost. Napr. aj teraz som do "servra" uprednostnil 1+2+2TB pred 128GB SSD + 2TB. Vyslo to cca rovnako draho, len mam zalohovanych 2TB, a 1TB systemovy. Aj tak bude na 100Mbit sieti, rozdiel medzi HDD a SSD v servri nebude na pc v LAN badatelny.
|
|
Re: WD...
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.10.2010 9:12
to je pravda, kontinualna rychlost HDD za zvysuje hlavne vdaka zvyseniu hustoty dat (otacky sa defacto nezmenili 10-15 rokov, nahodny pristup detto)
|
|
3,75 GB a´la 5 platni
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.10.2010 18:24
Este mi napadlo, pokial by WD vyrobil 5-platnovy HDD (750 GB/platna), mal by 3,75 TB !!! Neviem ci WD moze vyrabat HDD s piatimi platnami, ponivac niektori vyrobcovia do svojho sasi nevterigaju viac ako 4 platne, co ocividne nie je pripad Seagate a jej externeho 3 TB 5-platnoveho ozembucha (600 GB/platna). To vsak dalej suvisi s tym ci si vyrobca HDD vyraba platne sam, alebo ich odkupuje od ineho vyrobcu, nemam prehlad ako to robi WD, Seagate ci ini vyrobcovia a ci zase v tomto konetxte Seagate nebrani uvedeniu 3,75 TB disku to ze nema nan vlaastne platne podobne ako WD, ktore nemoze vyrabat 5 platnove HDD. Koneic uvahy :-)
|
|
Re: 3,75 GB a´la 5 platni
Od: .em
|
Pridané:
19.10.2010 19:30
one man show (thread) :)
|
|
Re: 3,75 GB a´la 5 platni
Od: iKEBAB
|
Pridané:
22.10.2010 22:00
Mali by tam tie platne davat vertikalne a mali by viac miesta :)
|
|
hardisk
Od: speedgun
|
Pridané:
19.10.2010 18:50
Preboha a čo ukladáťe na takto velké disky.Nebodaj životné úspory?
|
|
Re: hardisk
Od: WD pOwa
|
Pridané:
19.10.2010 19:16
nahodou nekomprimovane video z dovolenky je celkom pekny zahul na disk :D nehovoriac o kvante linuxovych distribucii co ma kazdy potahane
|
|
Re: hardisk
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.10.2010 20:13
no dokumenty vo Worde to asi nebudu ....
http://www.csfd.cz/film/228564-zazracna-planeta ... full HD (11x4,7 GB)
http://www.csfd.cz/film/250407-universe-the ... full HD (56x2 GB)
http://www.imdb.com/title/tt1267170 ... S1 ... ful HD (13x2 GB)
http://www.imdb.com/title/tt1591535 ... S2 ... ful HD (13x2 GB)
a 216 GB v cudu ... a to boli len 3 (slovom tri) dokumetarne serialy, pri ktorych nie je blbost mat ich vo full HD
|
|
Re: hardisk
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
19.10.2010 20:25
Okrem toho mozes mat stovky dokumentov a dokumentarnych serii, ktore ani v HD kvalite nie su pristupne a napriek tomu zopar 100 MB ci 1 GB DVD ripy by mali spolu stovky GB a ak by existovali vo full HD, tak radovo az niekolko TB (radsej ani nepomysliet).
|
|
Re: hardisk
Od: zeratul
|
Pridané:
19.10.2010 23:07
prvy link mam komplet v kvalite aku uvadzas :D a druhy link sa postupne uklada na disk tiez v kvalite aku uvadzas :)(veeeelmi dobre serialy a mat ich v kvalite inej ako fullHD je koniec proste) a miesto na disku ubuda ako countdown pred startom raketoplanu. A ked najdem aj ten treti serial vo fullhd, mozem rovno dalsi disk kupovat. Ked k tomu pridam zopar filmikov, niekolko BDciek tak terovy disk zaplnim ako disketu. Kebyze nasadia cenu do 200 eur, tak by to bolo uplne super, a na dlhsi cas by som mal pokoj.
|
|
Re: hardisk
Od: jmt+gpj
|
Pridané:
20.10.2010 6:31
a co tak prestat kradnut?
|
|
Re: hardisk
Od: MiVi
|
Pridané:
20.10.2010 15:10
preco by mal hned kradnut?
http://goo.gl/D0i6
epizoda cca 1,3 GB
|
|
Re: hardisk
Od: iKEBAB
|
Pridané:
22.10.2010 22:01
FAIL!
|
|
Re: hardisk
Od: Komentár, na ktorý odpovedáte:
|
Pridané:
20.10.2010 8:46
mozes prosim nahodit este nejake nazvy? dik :)
|
|
Re: hardisk
Od: Komentár, na ktorý odpovedáte:
|
Pridané:
20.10.2010 8:55
ozaj a nepamatas sa kde si to pisal ten zoznam knih tuto na dsl?
|
|
Re: hardisk
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.10.2010 9:03
http://share-rapid.com/stahuj/1511609/knihy.xlsx
(ten excel šit ma viac tabov)
|
|
Re: hardisk
Od: Komentár, na ktorý odpovedáte:
|
Pridané:
20.10.2010 9:08
super diky
|
|
Re: hardisk
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
21.10.2010 8:02
http://www.csfd.cz/film/265695-yellow stonsky-narodni-park ... full HD 3x2,1 GB
|
|
Re: hardisk
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
21.10.2010 8:04
http://www.csfd.cz/film/253641-home ... full HD 8,5 GB
|
|
How it works...
Od: Andrewko
|
Pridané:
19.10.2010 22:32
Stiahnem>Pozriem>Shift+Del=>No problem!
|
|
Re: How it works...
Od: edi
|
Pridané:
20.10.2010 0:52
ja to tak robim aj s ludmi, pozvem ich na nastevu a potom ich zabijem = naco by som ich pozyval este raz. No problem!
|
|
Re: How it works...
Od: iKEBAB
|
Pridané:
22.10.2010 22:02
Ekologicke myslenie.
|
|
Disky
Od: Toudy2
|
Pridané:
19.10.2010 23:01
Čo im zostáva? Len zväčšovať objem keď už to chcú predať. Aj tak takéto disky pôjdu do šrotu. Budúcnosť je v SSD diskoch bez mechanických častí. Len trocha cena dole a objem hore a je to tu. :-)
|
|
Re: Disky
Od: zeratul
|
Pridané:
19.10.2010 23:15
Buducnost je v SSD, ale pokial SSD dosiahnu kapacitu a cenu dnesnych HDD, vela vody pretecie Torysou :) a mozno este viacej. Je tam este dost casu aby prisli HDD s vacsimi kapacitami. Do vtedy bude idealna kombinacia SSD na system a HDD na storage a na storage nepotrebujes ani IOPS, ani odozvu, ani velke prenosove rychlosti, dolezita je spotreba, hlucnost, kapacita. A vyrobcovia HDD to vedia, cize sa ani nebudu hrnut to vylepsovania odozvy alebo IOPS HDD. Proste segmentacia parametrov medzi SSD a HDD.
|
|
Re: Disky
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
20.10.2010 8:58
Vyrobcovia HDD sa ani nemozu pri sucanej konstrukcii HDD pustat do vylepsovania odozvy alebo IOPS, lebo fyzika :-)
|
|
Re: Disky
Od: TipiTT
|
Pridané:
22.10.2010 11:05
Teoreticky by mohli pridať ďalšie "rameno", či nie? Ale to by asi bol celkom problém zosynchronizovať a asi aj cena ( spotreba, hlučnosť, poruchovosť, ...) by išla poriadne hore... takže to je asi hovadina... Ale ak by sa to podarilo odladiť, tak by výkon diskov mohol ísť hore v každom parametre aj o 100%...
|
|
Re: Disky
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
22.10.2010 13:20
Nemohol, lebo fyzika. Vsetko musi byt dovolene fyzikalnymi zakonmi. Preco ma WD Velociraptor latenciu 3,5 - 5,3 ms? Lebo:
- je 2,5 palcovy (behanie ramena po od stredu po okraj 2,5 palcovej platni, trva jednoducho kratsie ako pri 3,5 palcovej)
- je 10 000 otackovy
a tak je to so vsetkym ...
V absolutne ziadnom pripade nemozu ist vsetky parametre hore o 100%, bud na ukor niecoho ineho, ale kazdopadne v ramci fyzilanych zakonov. Preto:
- nikto nikdy nevyrobi 5a1/4 ci 7 palcovy HDD (v ramci vacsieho mnozstva dat, potom by sa totiz znizili otacky a zvysila latencia)
- nikto nikdy nevyrobi 30 000 rpm HDD (vieme preco)
- nikto nevyrobi HDD s vyse 1000 IO/s (vieme preco)
- nikto nevyrobi 2,5-3,5 palc. HDD s menej ako 1 ms latenciou (vieme preco)
... atd
|
|
IBM deathstar
Od: anon
|
Pridané:
25.10.2010 0:16
Nekupoval by som ho kvoli obavam o spolahlivost, mozno si niekto z vas este pamata na superporuchovy 5-platnovy IBM Deskstar 45GB, model tusim 75GXP (opravnene prezyvany "deathstar"). Radsej viac diskov v RAIDe (aspon soft. RAID5 i ked ten sa uz na velkokap. disky neodporuca, takze RAID6), co mi zabezpeci dodatocnu spolahl. a takmer 100% ochr. voci strate dat pri zlyhani niekt. z diskov.
|
|
Re: IBM deathstar
Od: Src
|
Pridané:
25.10.2010 11:36
tiez nemam rad 4 platnove disky, preto som aj dlhsie cakal na 2 platnovy 1TB
|