neprihlásený Pondelok, 13. januára 2025, dnes má meniny Rastislav
Prvý 2 TB disk v predaji

Spoločnosť Western Digital dnes uviedla na trh prvý 3.5" pevný disk s kapacitou 2 TB, z modelového radu WD Caviar Green. Disk so štyrmi 500 GB platňami využíva hustotu zápisu dát 400 Gbit na štvorcový palec. Podobne ako u ostatných modelov z modelového radu Caviar Green ide najmä o efektívny disk z pohľadu kapacity a spotreby a nie výkonu, jeho otáčky sú medzi 5400 RPM a 7200 RPM.

DSL.sk, 27.1.2009


Spoločnosť Western Digital uviedla dnes na trh vôbec prvý 3.5" SATA pevný disk s kapacitou 2 TB.

Model WD20EADS z modelového radu Caviar Green patrí do novej tretej generáciou modelového radu Caviar Green orientovaného na kapacitu a spotrebu. Spolu s 2 TB modelom bol predstavený aj 1.5 TB model WD15EADS.

2 TB model samozrejme disponuje 3.0 Gbit/s SATA rozhraním, má 32 MB cache a jeho otáčky sú medzi 5400 RPM a 7200 RPM.

Rýchlosť disku nepatrí medzi najvyššie spomedzi moderných pevných diskov, WD udáva rýchlosť maximálnu sekvenčnú prenosovú rýchlosť 100 MB/s.

Podľa testu sekvenčnej rýchlosti na HotHardware.com podľa HD Tach sekvenčná rýchlosť čítania u tohto disku postupne klesá zo 110 MB/s na 60 MB/s a dosahuje priemernú hodnotu 90 MB/s. Sekvenčná rýchlosť zápisu dosahuje priemerných 80 MB/s.

Disk má podľa špecifikácie výšku 26.1 mm a hmotnosť 730 gramov, hlučnosť disku sa pohybuje od 25 dBA v idle stave a 26 dBA pri zápise alebo čítaní s nastavenou optimalizáciou na tichý chod po 29 dBA v režime nastavenom na maximálny výkon.

Zväčšiť
2 TB WD Caviar Green, pre zväčšenie kliknite (foto: HotHardware.com / Western Digital)



Spotreba pri zápise a čítaní je 7.4 W, v idle stave 4 W a v standby a sleep stavoch 0.97 W. Na disk je poskytovaná trojročná záruka.

Odporúčaná predajná cena disku je 299 dolárov, v prepočte súčasným kurzom 225 eur. Dostupný je oddnes. V čase publikovania článku sa disk v ponuke najznámejších slovenských predajcov a distribútorov ešte nenachádzal.

Kompletné informácie o disku je možné nájsť na jeho produktovej stránke.


      Zdieľaj na Twitteri


Koľko využiteľnej diskovej kapacity máte doma, spolu v PC, notebooku, NAS-e, atď. (hlasov: 1198)

Menej ako 100 GB      7%
Viac ako 100 GB a najviac 500 GB      36%
Viac ako 500 GB a najviac 1 TB GB      28%
Viac ako 1 TB a najviac 2 TB      19%
Viac ako 2 TB a najviac 4 TB      5%
Viac ako 4 TB      5%


Najnovšie články:

Nokia smartfóny skončili
Prvý štart rakety New Glenn konkurujúcej SpaceX sa má uskutočniť v pondelok
Nvidia a MediaTek spolu vyvinuli CPU pre PC, Nvidia ho chce masovo presadiť
Notebook s rozťahovacím displejom má OLED od Samsungu, zverejnil ďalšie parametre
Podľa šéfa Nvidie sú užitočné kvantové počítače vzdialené dekády
Nový radič umožní rýchlejšie a výrazne väčšie SSD pre PCI Express 5.0
Ďalší let výrazne upgradnutej Starship sa má uskutočniť v pondelok
Prehrávač videa VLC podporuje generovanie titulkov pomocou AI
Uvedený Raspberry Pi 5 s až 16 GB RAM
Japonci vypustili do vesmíru prvý satelit z dreva


Diskusia:
                               
 

Skveleeeee, archivovat mozeme o sto sest ... snad aj rocnu produkciu hollywoodu :)
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Uz len to porno by sa ti tam nezmestilo za 1 tizden.. =D
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

tyzden karle
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

mozno myslel makke porno.. preto to "i" :-)
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

ti si celi makki
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Keď ja to tak cítim...
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

horuci kandidat do HTPC hned po 1TB greene ;)
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

tak tak... cakam na to jak na spasenie...
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Zaujimalo by ma vsak, ci toto je uz strop sucasnej technologie, alebo ci su este schopni dalej zhustovat.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

este o rad minimalne...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

myslis 10-nasobne? .. lebo zalezi v akej pozicnej ciselnej sustavy uvazujes ... ked v dvojkovej, tak jeden rad je 2-nasobok ...

ja som pocul ze hranica kolmeho zapisu je cca 4-5 TB na 3,5 palc HDD a zacinam tomu pomaly verit ... staci sa zamysliet, ze narast kapacity HDD sa zacina spomalovat ...

analogicky ako sa narast frekvecnii x86 CPU pred 5 rokmi prakticky U P L N E zastavil pred branami 4 GHz kralovstva ... a vykon CPU stupa 10-timi inymi sposobmi, len nie narastom frekvencie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no zamyslam sa veru velice tvrdo, ale nezda sa mi, ze by narast kapacity zacinal spomalovat... ved za posledneho 1,5 roka sa podarilo zvysit kapacitu o 167GB/platna (z 333 na 500), co je 50% narast... aj to v podstate v tom case mal 333GB platne len samsung, wd dosiel s takymi platnami len pred rokom... predtym sice uvedenie novych kapacit trvalo mozno kratsie, ale percentualne narasty boli omnoho mensie (125->160->200->250->320->333 GB/platna)

ale inak mas pravdu, ze sa predpoklada limit tych 4-5TB (resp. hustota ~1Tb/inch^2)... nastastie uz davnejsie seagate prezentoval novu technologiu na ktorej pracuje - HAMR (v podstate PMR s asistenciou tepla), ktora by mala priniest maximalnu teoreticku hustotu az 50Tb/inch^2...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ked si porovnas posledne 2 roky (2006-2008), kapacity percentualne vela nenarastli ... v porovnani napr. s inymi dvoma rokmi (1999-2001)
Odpovedať Hodnotiť:
 

vsak jasne, narast z 333 na 500GB na platnu je mizerny narast, len dakych 50%, to je nic :) Hitachi ma 5 platnovy disk, co by s 500GB platnou bolo 2,5GB hned teraz.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je pravda, lenze:

1) v roku pana 1999 sme sa este ako bezni ludkovia ohanali so 6,4 GB (6 GiB) HDD alebo 8,5 GB (8 GiB) HDD nepotrebujuc rozsirene 48-bit LBA adresovanie, nakolko HDD vacsie ako 8 GiB (8,5 GB) sa este len planovali, no a 2 roky nato tu uz boli 20-30 GB MONSTRA. Za posledne 2 roky sa na poli HDD nic take nestalo ... v 2007 sme tu mali novinky 750 GB, zacalo sa vraviet o 1 TB kuskoch .. a dnes? Pozri sa do ponuk slovenskych velkoskladov .... co je tam dnes? 750 GB a 1 TB (t.j. nic nove o com by pred 2 rokmi nikto ani nechyroval) ... este ani 1,5 TB tam nie je ... drziac tempo rastu (ktore bolo percentualne vyssie), dnes by sme mali bezne dostat 3-4 TB a chystat by sa mal 5 TB model ... samozremje v absolutnych cislach pri uvazovani v pevne fixovanych percentach je narast o 50% iny pri 20 GB na platnu ako pri 500 GB na platnu, to je jasne, mne islo o percenta, nie o absolutne cisla ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale zabudas na jednu vec. V 1999 som kupil 4,3ku WD za 6200sk. Niekedy v 2002 abo cca tak prisli do mody 7200ot disky a prvy takyto 20GB disk som chlapikovi predaval za 8200sk. V 2006 som moj 320GB seagate s kolmym zapisom - jeden prvych na trhu kupil tusim nieco okolo 4300-4500 nepamatam presne. Dnes sa 320tky rpedavaju tak za 1500 a 1000ky ua 3000-3600. Sice sa mozno kapacity nezvysuju, ale zato radikalne klesli ceny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ved to je jasne ... pred 12 rokmi stala jednotkova kapacita 1 GB na HDD vyse tisicku ... dnes 300x (slovom tristokrat) menej :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Z roku 1992 mám 200MB WD Caviar za 13.400,- Sk...
Odpovedať Hodnotiť:
 

preto hovorim ze percentualny narast tomu nezodpoveda, nie narast absolutnych kapacit, ten je uplne neprekonatelny (velkosti sa zvacsuju po STOVKACH GB, ci dokonca po 0,5 TB !)

2) no dalsia vec je ohananie sa s 5 platnovymi HDD ... to je totiz absolutna hranica (zufalstva) pre 3,5 palcaky ... tuto hranicu vyrobcovia vyuziju len vtedy, ked chcu nieco dosiahnut a byt v niecom prvi (napr. prvucicke 5 platnove 1 TB kusky s 200 GB platnou ... fuj ... potom prisli 1 TB s 4 a 3 platnami a dnes zacinaju 1 TB s 2 platnami) ... vyrobcovia sa snazia vsemozne vyhnut 5 platnovym HDD pretoze vedia, ze taky HDD ma JEDINU vyhodu a STO nevyhod ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som mal kedysi 5-platnovy HDD IBM Deskstar (45GB), ukazkovo nespolahlivy. Ten disk si aj zasluzil prezyvku "Deathstar" ktoru dostal plus k tomu sa dostal do jedneho rebricka "worst 25" http://tinyurl.com/bexgte (18.miesto)
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano pravda je, vyvijaju sa vseliake alternativne metody, napr. tepelne asistovana HAMR ... kto vie co bude a nebude
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pokial by sa umelo nezdrzovala vyroba vetsich diskov, aby sa vypredali zasoby starsich diskov od 100B hore, tak by sme uz davno mohli mat aj 10TB a viac. :/
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

treba predsa nasytit trh :)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

A vy tomu verite? Ze tu nemame 4 TB HDD len preto, aby sme neutrpeli sok z tej kapacity a aby sa predali starsie zasoby? Ved by tam nasadili cenu 700 euro a bezni ludia by na to srali a kupovali by dalej 1 TB za 110 euro s 2x lepsou jednotkovou cenou ...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ak by dostali technologiu do obehu, urcite by sa nasiel jeden vyrobca ktory by si dal malú maržu a ostatni by ho museli nasledovať... to nieje monopol
Odpovedať Hodnotiť:
 

Stale si myslim, ze to, ze nieco super-hyper-hi-tech nie je volne predajme, ale co si IT a elektronicki nadsenci vedia predstavit, sa nedeje kvoli tomu aby nas vyrobcovia nesokli z toho super hi-tech vyrobku a ani z priciny ze ak by jeden vyrobca nie take nasadit, druhi by ho nasledovali ...

Nic nie je len cierno-biele. Ak by nejaky vyrobca chcel nasadit nieco high-tech, nieco co 4-nasobne prekomava dnesny high-end a nasadil by to za smiesnu cenu-pripadne pod vyrobne naklady, tak by zrejme skoro zbankrotoval (jednoduchy zakon ekonomiky). Ak by sa ostatni vyrobcovia snazili robit to iste a hnat sa do niecoho na co nestacia, tiez by zbankrotovali.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze jednoducho si myslim ze to, ze tu nemame uplne bezne, komercne, masovo a lahko dostupne 5-10 TB HDD za 30 euro (ale miesto toho tu traposime z 1,5-2 TB HDD za 300 euro) alebo OLED TV s uhloprieckou 4 metre za 1000 euro (a miesto toho tu traposime s 1,5 metrovou plazmou za 3000 euro - ktora je mozno este dostat "bezne") ... vsetko je to dosledok nie toho, ze yvrobcovia nechcu aby zakaznik neurtpel sok z techniky, ale jednoducho preto, ze na tie technologie este nenanstal cas, aby boli konkurencie schopne, aby sa dokazali udrzat na trhu a byt beznymi, masovo dostupnymi technologiami.
Odpovedať Hodnotiť:
 

sorry ale to vsetko je jedno obrovske bullpoo.....tu nejde o konkurencie schopnost ale o nenazranost korporacii
Odpovedať Hodnotiť:
 

kolko stoji 100B disk???
Odpovedať Hodnotiť:
 

isto dosť, zberných surovinách vycelujes kvantum za tu ocelovu skriňu a nevravím o olovených platniach veľkosti minivanu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To sa pytali aj vtedy, ked vynasli koleso. :)
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

hej len vtedy sa netusilo co ludia zmozu a co je mozne. Dnes uz nejaka firma ma 5TB disk. Cize priestor tu este stale je uvidime do kedy. Ale ja si myslim, ze dovtedy kym tu technologiu bude mat vyznam vylepsovat a budu na zemi zit mudry a kreativny ludia.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

... ktori vedia gramatiku svojej materinskej reci
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veru tak, tak!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

dva do stripu, by sikli.....
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tiez by ma zaujimala realna kapacita toho disku, pri 1,5 TB mam realnu kapacitu 1,36TB a ked som mal 1TB tak tam to bolo 970GB
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

takze 200GB chyba do 2 TB mohlo byto byt aj lepsie, ale netazoval by som keby som mi ho niekto daroval... :P
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Malo by to byt niekde okolo 1,8 TB.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no keby som pocital podla kapacity co udava vyrobca, tak mam doma 2000GB (250+500+500+750). v skutocnosti mam ale 1860GB. to co "chyba" je zrejme pouzite na file system.
ako moc sa lisia realne kapacity pri roznych suborovych systemoch? ak su rovnake, preco potom vyrobcovia nedeklaruju realnu kapacitu (pre samotne data)?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie nie, nic ti tam nechyba len vyrobcovia HDD rataju kapacitu disku inak ako vyrobcovia OS resp. ako to pocitaju file systemy. cize podla vyrobcu HDD 1GB = 1000MB ale podla vyrobcov OS (file system) 1GB = 1024MB. Cize vsetko je ok a na file system sa z realnej kapacity neviuziva skoro nic. Nato je tam miesto uz predom urcene.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie, tebe chyba zakladna vedomost o dekadickych a binarnych prefixoch a bordeli, ktory vladne ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

preco si sem chodia najmudrejsie deti sloveska neustale riesit svoje komplexy?
Odpovedať Hodnotiť:
 

lebo tie deti, ktore uz davno nemaju 25 to asi bavi :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zabudol vôl, že teľaťom bol!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nieje problém si to vypočítať.
Ak si prečítaš toto, budeš vedieť prečo to je a ako na to:

Citujem Wiki:"
Pozornejší používateľ sa už určite niekedy zamyslel nad tým, prečo je kapacita pevného disku udávaná operačným systémom menšia ako tá, ktorú udáva výrobca pevného disku. Príčin síce môže byť viac, jednu však treba hľadať aj v rozdielnej interpretácií pojmov kilobajt, megabajt a gigabajt.
Keď kapacita prvých pevných diskov začala prekračovať dosahovať väčšie hodnoty, bolo potrebné stanoviť, koľko je vlastne 1 kilobajt. Keďže vtedy ešte nepôsobila organizácia IEC, ktorá toto neskôr stanovila, výrobcovia pevných diskov sa teda dohodli na tom, že kapacitu pevných diskov budú udávať podľa matematických tabuliek. 1 kilobajt mal teda mať vďaka predpone kilo 103 bajtov, 1 megabajt mal mať 106 bajtov a jeden gigabajt mal mať 109 (1 000 000 000) bajtov.
V roku 1999 však bola organizáciou IEC vypracovaná nová norma, podľa ktorej sa do 1 kB zmestí 1024 (teda 210 bajtov).
...pokračovanie ďalší komentár


Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Podľa tejto normy má teda 1 MB 220 bajtov a 1 GB má 230 (čiže 1 073 741 824) bajtov.
Novej norme organizácie IEC sa okamžite podriadili softvérové firmy ktoré dodnes používajú prepočet
1 GB = 230 bajtov.Nepodriadili sa jej však všetci výrobcovia pevných diskov, pretože dodnes niektorí vychádzajú z výpočtu
1 GB = 109 bajtov.
Dochádza tak k situácií, že výrobca pevného disku častokrát udáva väčšiu kapacitu zariadenia ako operačný systém počítača.
Napríklad: Výrobca pevného disku udáva, že jeho výrobok má kapacitu 400 GB. Vychádza pritom zo vzorca 1GB = 109 bajtov. Pevný disk tak podľa neho obsahuje 400 000 000 000 bajtov. Ak však tento údaj získa operačný systém, ktorý počíta podľa vzorca 1GB = 230 bajtov, v konečnom výpočte vychádza, že údajný 400 GB je v operačnom systéme rozpoznaný len ako disk s kapacitou 372,53 GB. Táto hodnota sa následne zobrazuje aj na monitore používateľa a operačný systém naozaj aj dovolí uložiť len toto množstvo údajov na pevný disk."
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

prv som pozeral na tie cisla 103,106 ako puk
potom ma trklo ze to je vlastne 10^3, 10^6 ... :)))
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Kristepane o akej realnej kapacite to meles? Jak preboha mozu existovat ludia co este nepochopili alebo nepostrehli ze existuju decimalne jednotky (kB, MB, GB, TB) a ich binarne alternativy (kiB, MiB, GiB, TiB)?
--------- --------- --------- --------- ---------
Uz aj na DSL bolo o tom peknych par clankov ze kde je chyba.
--------- --------- --------- --------- ---------
Kazdy IT scitany clovek vie, ze kapacity HDD sa myslia striktne len v dekadickych jednotkach (dokonca na to upozornuju vyrobcovia HDD!!!) a napr. kapacity RAM su striknte len v binarnych jednotkach ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na stranke je napisane, ze HDD ma kapacitu presne 2 000 398 MB = 2 000 398 000 000 B. Tak kde je problem?

Win ti ukazu jednotky dekadicke, pritom ale myslia binarne. Bohuzial rozdiel medzi TB a TiB je uz necelych 10%, medzi GB a GiB cca 7,374 %.
Takze ak Win (napr. XP ci Vista) budu ukazovat velkost v GB, tak ukazu 1863,016 GB (spravne by ale malo byt GiB !!! ... Win ukazu nespravnu jednetku za cislom 1863,016) a ked mozno Win 10 bude vroku 2015 ukazovat kapacitu v TiB, tak ukaze 1,819 TB (spravne by malo byt TiB !!! ... Win ukazu nespravnu jednetku za cislom 1,819).

Niektori ludia ale v zivote nepochopia, ze 2 TB = 1,819 TiB = 1863,016 GiB ... co uz ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Preco by malo byt TiB ?

Myslim, ved, matematicky 1MB by mal byt 1024KB,
pretoze 1 2 4 8 16 32 64 128 256 512 1024, a pretoze nijak sa neda dostat na 1000.

Ale vela o tom neviem, ale neviem preco by sa malo zaokruhlovat na 1MB=1000KB

Sice neviem co je MB a MiB :)

Len mi ide o to, ze preco si povedal ze by to malo byt 1=1000 a nie 1=1024

peace :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Preco by malo byt TiB? Pretoze rozdiel medzi TiB a TB je cca 10%, medzi GB a GiB cca 7,4%, co uz su dost velke rozdiely. MB vs. MiB je cca 4,8% a kB vs. KiB len 2,4% ... pred 30 rokmi, ked svetu vladla KILO era to nikoho nezaujimalo, pred 20 rokmi, ked zacala vladnut MEGA era sa uz niektori zacali divit, pred 10 rokmi, ked zacala GIGA era sa uz divili takmer vsetci a teraz ked zacala TERA era sa UZ KONECNE MOHLI VSETCI nieco naucit. Povobne boli nasobkove predpony odvodzovane od binarnych nasobkov, ale rozdiely nastali:

1 000 vs. 1 024
1 000 000 vs. 1 048 576
1 000 000 000 vs. 1 073 741 824
1 000 000 000 000 vs. 1 099 511 627 776

a ludia v tom maju bordel. Preto vznikli binarne prefixy, aby bolo jasne, aky nasobok myslime ... ci 1000000000-nasobok, alebo 1073741824-nasobok ...

Odpovedať Hodnotiť:
 

Takze logika je velmi jednoducha: bezni ludia tusia len o existencii desiatkovej sustavy a netusia ze PC funguju na zakl. boolovej algebry a 2-kovej sustavy (lebo si nevedia predstavit ako moze existovat nieco ine ako 10tkova sustava). BFU ludia su len nasrati, preco ma zrazu disk o 7,4 % kapacity menej... IT vzdelani tusia aj o 2,8,16-tkovej, matematicky vzdaleni vedia o existencii akejkolvek z-adickej pozicnej ciselnej sustavy s ludovolnym zakladom a samozrejme vedia v akejkolvek sustave zapisat lubovolne realne cislo (t.j. rozumej aj desatinne ... napr. zapisat PI v 7-ckovej sustave), dokonca tusia o specialnych sustavach s variabilnym (ale exaktne definoavnym) zakladom, kde sa iracionalne cisla zrazu stavaju racionalnymi ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ti jB?
Odpovedať Hodnotiť:
 

mne nie, tB
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Môžete mi prosím vysvetliť toto: (najmä poslednú vetu)
Maximum Volume Size
In theory, the maximum NTFS volume size is 264-1 clusters. However, the maximum NTFS volume size as implemented in Windows XP Professional is 232-1 clusters. For example, using 64 KiB clusters, the maximum NTFS volume size is 256 TiB minus 64 KiB. Using the default cluster size of 4 KiB, the maximum NTFS volume size is 16 TiB minus 4 KiB. Because partition tables on master boot record (MBR) disks only support partition sizes up to 2 TiB, dynamic or GPT volumes must be used to create bootable NTFS volumes over 2 TiB.
Znamená to teda, že v XP Pro je maximálna veľkosť partície 2 TiB, teda pokiaľ by bol disk väčší ako 2 TiB je ho potrebné rozdeliť na viac partícií? Rozumiem tomu správne? Ďakujem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie tak celkom. ak hard disk obsahuje MBR (v drvivej vacsine to tak je), tak max. je 2TiB. Vyssie kapacity particie sa daju dosiahnut konvertovanim disku na dynamicky (da sa aj v XP Pro cez spravcu diskov).
Odpovedať Hodnotiť:
 

tu je celkom fayn clanok o obmedzeniach, ale berte s rezervou, kedze to joe skor blogoveho razu ..:D

http://pctuning.tyden.cz/index.php?option= com_content&task=view&id=12529&Itemid=91
(medzera za =)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hmm, cele je to o max. 2^32-1 clusteroch na NTFS particii vo Win XP ... A co Vista? Ta vyuziva viac toho, coho je teoreticky schopne NTFS, teda nejake priblizenie sa k teoretickemu maximu 2^64-1 clusterov na particiu, ako bolo spomenute na zaciatku?

What is implemented in Vista? What will be implemented in Win 7?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ta cena je celkom prijatelna
Odpovedať Hodnotiť:
 

redakcia: odkial ste zobrali, ze otacky su medzi 5400rpm a 7200rpm??? WD to nikde explicitne neuvadza... jedine co je uvedene je IntelliPower, co vsak je len marketingovy zvast, aby sa tie disky lepsie predavali (priznajme si to - keby WD explicitne uviedol, ze disk ma 5400rpm, tak asi malokto by si ho kupil; no flame pls)... tato fama o dynamickych otackach vznikla na zaciatku rady GreenPower, kedy WD uvadzal v marketingovych materialoch prave rychlost otacania 5400-7200rpm... neskor to doplnili o vetu: "For each GreenPower™ drive model, WD may use a different, invariable RPM"... avsak zatial vsetky disky rady GP mali len 5400rpm a novy 4platnovy disk urcite nebude ziadna vynimka (viacero serverov robilo viacero druhov testov - napr. porovnavanie latencie oproti rovnakemu 7200rpm, ale asi najdoveryhodnejsim bola frekvencna analyza zvuku - vsetky preukazali, ze sa jedna o 5400rpm)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nepíšeme, že otáčky sú dynamické, ale že sú medzi 5400 RPM a 7200 RPM. Len to sa dá povedať s istotou u tohto nového modelu / generácie na základe doterajších informácií WD, aj keď samozrejme sa predpokladá, že sú bližšie k 5400 RPM alebo možno priamo 5400 RPM.

Nemáte náhodou odkazy na tie pokusy presne odmerať RPM takýmito metódami? Znie to celkom zaujímavo, aj keď tažko odhadnúť presnosť toho merania u takéhoto intervalu Hz z takýchto prejavov.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

www.silentpcreview.com/article786-page2.html
Odpovedať Hodnotiť:
 

dostupny v eshope pocitac.sk za 229€
Odpovedať Hodnotiť:
 

len si zabudol dopisat : "objednané obvykle 21 dní" za taky cas ho budu mat aj inde a aj realne na sklade.... taketo e-shopy zboznujem nic realne nemaju na sklade len su napojeny na databazu velkoskladu+nahodia daketo to % k povodnej cene a uz je to e-shop
Odpovedať Hodnotiť:
 

veru, ved na slovensku ani ine eshopy neni su, len taketo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

x pomlcka computers bodka eska maju lacnejsie o 9 eur lacnejsi, ale je to decentny eshop,
toto neni reklama :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Předpokládaná cena: 214,68 €
Dostupnosť: Termín dodání neznámý
Odpovedať Hodnotiť:
 

jak to??
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak zatial som za to ze 2x1TB diski v Reide je lacnejsie a rychlejsie ako jeden 2 TB
Odpovedať Hodnotiť:
 

a 2x nachylnejsi na stratu dat odidenim jedneho z diskov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je najaké mesto ten Reid? :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

eo eo anketa je v ajaxe eo eo
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Western Digital announce the WD GP drive touting rotational speed "between 7200 and 5400 rpm" which is technically correct, the drive spins at 5405rpm, but the Green Power spin speed is not variable."
Odpovedať Hodnotiť:
 

zeby som mohol konecne prejst zo 720p porna na 1080p porno? hmmmm
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A co checs vidiet ostrejsi picny chlp?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"29 dBA v režime nastavenom na maximálny výkon" a kde sa take nieco nastavuje? pinmi? softwarovo? este keby pridali regulaciu otacok, bolo by super
Odpovedať Hodnotiť:
 

Treba si uvedomit ze udavana kapacita disku 2TB nie je ta ktoru by sme chceli teda 2x2na40B pretoze vyrobcovia udavaju kapacitu diskov inak ako by sa malo a teda je to 2x10na12B... Preto ak si kupi niekto 1,5TB tak vlasne realnu kapacitu 1,36TB plus nieco este vezme suborovy system.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz som myslel ze tvoj prispevok je fajn, ale tou poslednou vetou si to totalne posral ... zapamatajte si konecne vsetci a pochopte ... ziadny file system si zo ziadneho HDD neberie 7-10 % kapacity !!!!!!!!!!!!!!!!! (napr. 1,8 TB miesto 2 TB) ... VSETKO je sposobene len udavanim v roznych jednotkach (s decimalnymi a binarnymi prefixami) !!!!!!!!!!!

Boze nieeeeeeeeeee, kedy to ti ludia pochopia ....
Odpovedať Hodnotiť:
 

myslel som to viac menej tak ze zalezi aky tam mas FS a ake data ulozene lebo ak na napr ntfs alebo fat ulozis vela malych suborov budu na disku zaberat viac miesta nez by mali... ale inak mas pravdu fs nezabera tolko percent z disku... ide o to ze vyrobcovia chcu nalakat ludi na svoje produkty a tak oznacuju disky tak ako oznacuju
Odpovedať Hodnotiť:
 

opat ta sklamem:

drvivej vacsine ludi staci bordel v binarnych a dekadickych prefixoch, ktore v zivote nepochopia ... a ktore ako jedine su pricinou tychto "divne zmensenych kapacit"

skutocne zabrane miesto (vzhladom na clustery) velkeho mnozstva malych suborov sem radsej naplet ... to uz niektori ozaj nezvladnu ... a vobec to nema nic spolocne s rozdielnostami kapacit diskov ... ved tie disky su este prazdne, ked sa prejavuju tie "divne zmensene kapacity" ... to ze preco po skopirovani 1000 kusov 10 bajtovych suborov na disku s NTS spolocne zaberu 4 096 000 bajtov (a nie logicky 10 000 bajtov, ved mam 1000 kusov 10 bajtovych suborov a logicky by na disku mali zabrat tolko) je uplne ina vec ...

takze tak


Odpovedať Hodnotiť:
 

Absolutne nezalezi na tom, aku velkost clusterov na HDD das (napr. pri NTFS mozes dat od 512 B po 64 kB) ... Win XP/Vista bude stale pre 2 000 000 000 000 bajotvy HDD ukazovat 1864 GB, co je hovadsky nespravna jednotka za cislom 1864.

Win by mali ukazat bud 1864 GiB, alebo 2000 GB, nakolko tieto dve sa ROVNAJU!
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja viem ako to je.. mohol som ten prispevok kusok upravit ked som to pisal ale pisal som to dost narychlo ale myslim ze obaja viem o co sa jedna tak sa nebudeme predsa hadat...
Odpovedať Hodnotiť:
 

jasne ze nebudeme :-)

moze zato svina bordel a nulova konvencia, ktora v tomto udavani kapacit vladne
Odpovedať Hodnotiť:
 

ved biznis je biznis.... velkost disku rozhoduje a kazdy tam preto udava velkost tak ako udava... aj ked podla mna by sa s tym malo nieco robit... lebo je to vlastne take mensie oblbovanie zakaznikov... minimalne tych ktory o tom nemaju dostatok informacii... ved nie kazdy sa zaobera takymito vecami... myslim ze niekedy davnejsie som cital nieco o com ze by vyrobcovia mali udavat realnu kapacitu tak ako sa ma...
Odpovedať Hodnotiť:
 

problem je ze nikto nikdy neprikazal ako sa ta kapacita udavat ma ... to ze niekomu pred 30 rokmi napadlo v IT pouzit:

kilo ako 1024-nasobok a nie 1000-nasobok
a z toho prameniace doledky
mega ako 1024^2=1048576-nasobok a nie 1000^2-nasobok
giga ako 1024^3=1073741824-nasobok a nie 1000^3-nasobok
tera ako 1024^4=1099511627776-nasobok a nie 1000^4-nasobok
...
mohla byt pekna vec ako sklbit 2kovu a 10tkovu sustavu (pretoze 2^10=1024 je blizko 10^3=1000, ale o 2^40 a 1000^4 sa to uz povedat neda a odchylka je 4x vacsia), ale dnes je z toho bordel ... preto sa definovali binarne prefixy pre binarne nasobky, ale kazdy nato serie ...



Odpovedať Hodnotiť:
 

myslim ze je jasne ze preco na to vyrobcovia seru... ale to sme myslim dost odbehli od samotnej problemytiky toho ze je na svete prvy "2TB" disk v predaji... co dodat... cim viac miesta tym lepsie.. hlavne nech je to spolahlive a za rozumnu cenu...
Odpovedať Hodnotiť:
 

a preco tie uvodzovky pri "TB"?

2,0 TB = 2000 GB = 1,816 TiB = 1863 GiB = 2 000 000 000 000 B

to iba ludia nevedia, ze
k znaci 1 000-nasobok
ki znaci 1024-nasobok
M znaci 1 000 000-nasobok
Mi znaci 1 048 576-nasobok
G znaci 1 000 000 000-nasobok
Gi znaci 1 073 741 824-nasobok
T znaci 1 000 000 000 000-nasobok
Ti znaci 1 099 511 627 776-nasobok

a ze vsetko je v poriadku, lebo
1073741824*1863 = 2000381018112
1000000000*2000 = 2000000000000

to iba Wokienka aj v pripade G myslia 1 073 741 824-nasobok a nie 1 000 000 000-nasobok ... Wokienka by mali za cislom 1836 uvadzat GiB a nie GB a ked GB, tak 2000 a nie 1863 ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja viem ze boli vymyslene tieto predpony ale neujali sa... a vo svete pocitacov je kilo 1024 a nie 1000 pretoze v dnesnych pc sa pouziva dvojkova sustava... a vies predsa ze 2na10 je 1024...
suhlasim s tym ze je v tom kusok bordel a mali by sa bud pouzivat tie predpony co si napisal alebo to vymysliet nejako inak...
Odpovedať Hodnotiť:
 

jednoducho by sa mal v tom urobit poriadok a veci striktne definovat a prikazat konvenciami, lebo odchylky sa zvacsuju (cca 7,4% pre giga, cca 10 % pre tera a cca 12,6 % pre peta ...) moznosti su dve:

- bud prikazat jednej firme v Redmonde (alebo aj inym), aby vo Wokienkach pouzivali binarne prefixy (kiB, MiB, GiT, TiB), resp. ak by chceli zobrazovat dekadicke prefixy, tak aby pouzivali aj dekadicke nasobky ... to iste ale mozno tvrdit aj o vyrobcoch tisicov softverov

- prinutit vyrobcov HDD, aby kapacitu HDD nalezite navysili a 1 TB HDD bude tak mat cca 1 074 000 000 000 bajtov a 2 TB HDD az 2 148 000 000 000 bajtov, aby boli vsetci spokojni, kedze potom 2148000000000/(1024^3) = cca 2000,481 a uzivatel bude spokojnuckyyyyyyyyyyy, lebo windowsteky mu ukazu ze ma 2000,48 GB disk ... aj ked v skutocnosti ma 2148 GB
Odpovedať Hodnotiť:
 

UPOZORNENIE:

Druha moznost plati v uvedenom konkretnom pripade len vtedy, ak Windovsteky ukazuju kapacity v GiB (teda pardon ono tam svieti GB miesto GiB) !!!
Ak by Windowsteky ukazovali kapacitu v TiB (teda pardon ono by tam svietilo TB miesto TiB), tak 1 TB HDD by musel mat az 1 100 000 000 000 bajtov a 2 TB az 2 200 000 000 000 bajtov !!!! Vtedy by totiz Windowsteky ukazali 2200000000000/(1024^4) = 2,000888... TiB (teda OPAT pardon ono by tam svietilo TB miesto TiB) a az potom by user nebol sokovany kapacitou 1,8189894...
Odpovedať Hodnotiť:
 

no podla mna by mali vyrobcovia zacat oznacovat disky a vyrabat ich tak aby kilo nebolo 1000 ale 1024 tak ako to by to malo byt... pretoze sme v pc pouzivame dvojkovu sustavu.. lenze vyrobcom ide hlavne o peniaze a uzivatel je az na ktovie kolkom mieste v ich rebricku hodnot... takze mame smolu...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak by vyrobcovia HDD mali dodrziavat, ze kilo je 1024-nasobok, tak ako som vyssie spomenul 2 TB HDD by musel mat nie 2 000 000 000 000 bajtov, ale 2 074 000 000 000, alebo dokonca 2 100 000 000 000 bajtov (zalezi ci by wokienka ukazovali velkost v GB ci TB)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kilo bol, je a bude nasobok 1000cky. Kibi bol, je a bude nasobok 1024ky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vysvetli to 99,99 % ludom,ktori o binarnych prefixoch vseobecne nemali/nemaju/nebudu mat ani len sajnu
Odpovedať Hodnotiť:
 

lenze v binarnej sustave je 2na10 1024 a pouziva prefix kilo.. tak to bolo je a zrejme aj bude
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hmmm, nie tak celkom ... tak ako si niekto NoName zmyslel ze pouzije kilo na 1024 nasobok (so vsetkymi dalekosiahlymi dosledkami pre vyssie nasobky, ktore (tie dosledky) vobec nedomyslel), tak isto su uz roky definovane prefiky pre binarne nasobky .. definovane su, pouzivat sa maju ... vsetko je jasne definovane a povedane ... naco by sa potom definovali binarne prefixy? pre srandu? nie ... preto aby kilo bolo byt 1000=10^3 nasobok a kibi ako 1024=2^10 nasobok (!!!) binarne nasobky su jasne definovane. Lenze uz min 5 rokov na nich seru absolutne vsetci vyrobcovia akehokolvek softveru, OS nevynimajuc (!!!) a vsetko si lizu chudaci vyrobcovia HDD, lebo na svoje disky pisu "2,0 TB" miesto "1864 GiB", resp. "1,819 TiB" !!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

vyborne s tim som spokojni aj ja
Odpovedať Hodnotiť:
 

a pritom vyzera ako obycajny, len ma inu nalepku. Mozno je to fake.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz by konecne mohli vymasliet nieco co nieje zalozene na gramofone :D Podla mna hdd maju pre bezeho uzivatela dostatocnu kapacitu .
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na doskach je teraz vacsinou 6 SATA portov. Ked obsadis kazdy s 2 TB HDD, mas 12 TB kapacity ... to by malo stacit dnes kazdemu pomatencovi ... nehovorim o USB rozsireni kapacity (to by bolo aj 5x pomalsie, ale bolo) ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chcelo by to nieco co je pripravene na okamzite citanie dat bezohladu nato ci su data ulozene suvisle alebo nie. Podla mna je hdd to co najviac brzdi pc , pokial samozreje nema pc iny problem .
Odpovedať Hodnotiť:
 

zasurfuj trosku vo vlnach internetu, a ked si sa teraz neprebral z komy alebo tak daco, tak si iste pocul termin SSD. To je presne vec, ktoru opisujes. Google ti iste predstavi ich vyhody aj nedostatky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako som uz pisal kapacita terajsich diskov je viac nez postacujuca pre vedsinu ludi . Neviem si predstavit kolko by hladal antivirus na 12TB zaplnenom disku virus .
Odpovedať Hodnotiť:
 

ved uz mau vymyslene len je t ovelmi drahe... alebo velmi pomale... ale tieto klasicke disky uz niesu az ak zle..ved dnes su uz celkom spolahlive a maju vysoke kapacity... ktore dufam pojdu este vyssie... lebo iste ste uz mnohi zistili ze cd alebo dvd teda skor dvd disky vedia byt niekedy dost nespolahlive.. hlavne ked netreba...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ahojte,neporadi mi pls niekto,ci sa da a v akom programe prekovertovat HDD z formatu FAT 32 na NTFS bez straty dat,jedna sa o 1 TB HDD WD,dik a hruby odhad,kolko by to mohlo trvat,ten HDD mam totiz plny
Odpovedať Hodnotiť:
 

ved si skopci data co tam mas na diskety, sformatuj disk do ntfs a potom to mozes v klude nahodit naspet
Odpovedať Hodnotiť:
 

najlepsie 5 a 1/4 tie su ze vraj dost spolahlive
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sviniari a neporadia co? Skus Partition Magic 8 (to je ale stare 5 rokov, vyvoj zastal a pod Vistami blbne), alebo Acronis Disk Director 10 (neviem mozno uz je aj novsia verzia) .. v Acronise ale ani za bohakrista neviem kde dat ten reg key ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja by som bol skor zvedavy, ako dokazal sformatovat 1TB particiu na fat32, kedze v xp to nabeton nejde, vo viste netusim. A co tam dal, kedze fat32 vie subor do 2GB. Podla mna si tu robi z ludi srandu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nerobim si srandu,ja som uz kupil HDD WD 1TB,ktory bol naformatovany na FAT 32,zistil som to az potom,ked som xcel rozpakovat nejake subory stiahnute napr. z RS,ze mi to HDD nepusti,ten HDD mam len ani nie rok,tak nexapem,preco od vyroby nebol naformatovany na NTFS a mam XP home,mam tam dvd-cka a tie maju vob-ka len 0,9 GB,ale aj spakovane ISO a tie maju viac ako 2 GB,ak niekto neveri,poslem mu nejake screeny
Odpovedať Hodnotiť:
 

My ti verime ... tak si hod NTFS a mas po problemoch ...
apoppo myslim ze Fat32 zvlada max. 4 GiB (4294967296 B) subory a nie 2 GiB ... presvedecil som sa o tom pred daaaaavnymi rokmi, ked som z TV karty nahraval v pidi-mini rozliseni 320x240 NEKOMPRIMOVANE. Jeden bezny 100 min film mal cca 40 GB (!!!) a ked bolo sejvovanie nastavane na automaticke pokracovanie s cislovanymi subormi, tak to vyplulo 9-10 ks 4 GiB suborov ... ked nebolo, tak sa to useklo, nenahravalo a sejvlo len jeden 4 GiB = 4,3 GB subor ... no a potom som presiel na NTFS a 40 GB subory neboli problem ... no a celkom nakoniec som presiel na novu TV kartu, kde kraaaaaaaasne nahravam do MPEG2 pri 8000 kb/s v rozliseni 720x756 (jeden film cca 6-8 GB) a nasledne vo Virtual Dube vystrihujem, orezavam, upravujem, santim a konvertim do DTS x264 VfW s jemne vyvazenymi parametrami
Odpovedať Hodnotiť:
 

720x576 tam malo byt
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja ked som kupil 1TB externac, tiez bol defaultne naformatovany na FAT32. V manuali pisali, ze to kvoli kompatidebilite (lebo co ak to niekto bude xciet pouzit na line or mace).
Takzerve co bolo, bol format na NTFS :) ani s tym uz dnes linux problemy nema.
Odpovedať Hodnotiť:
 

fat32 preto, lebo ludia pouzivaju aj iny Os ako windows. Rozpisovat sa tu o vyhodach/nevyhodach kazdeho fs je zbytocne, kto pouziva os ako linux/unix/bsd/mac/solaris a ma dualboot asi vie o com hovorim. Fat 32 si pamatam ze som formatoval na linuxe cez mkfs.vfat disk o velkosti 160GB. Viem, ze limitace fat 32 su max 4 GB/file, ale o tom by urcite viacej povedal ujo google
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://downhillxtremes.blogspot.com/
Odpovedať Hodnotiť:
 

s takou slabou prenosonou rychloostou, to nie je nic moc :(
Odpovedať Hodnotiť:
 

este o 5 TB viac a pomaly vacsia kapacita ako ludsky mozog :DxD
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kedysi ked odisiel disk sme nadavali "ku**a disk!", v dnesnej dobe uz budeme skor nadavat "ku**a data!".
Nuz, RAID1/RAID6 to isti aby sme nemuseli vyraz "ku**a data!" tak casto pouzivat
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár