neprihlásený Utorok, 30. septembra 2025, dnes má meniny Jarolím
Protimonopolný úrad potvrdil konanie proti televíziám za zákaz pretáčania reklám

Značky: reklamaTVSlovensko

DSL.sk, 30.9.2025


Protimonopolný úrad Slovenskej republiky, PMÚ, dnes explicitne potvrdil, že vedie konanie proti dvom najväčším slovenským komerčným televíziám Markíza a Joj pre podozrenie zo zneužívania dominantného postavenia v súvislosti so zákazom pretáčania reklám.

Úrad tak spravil v tomto oznámení.

Slovenskí telekomunikační operátori tento rok na požiadavku televízií Markíza a Joj zakázali preskakovanie reklám v archívoch ich televíznych služieb. Markíza požadovala zavedenie zákazu od konca mája, Joj od polovice júla.

Obe televízie žiadali zákaz preskočenia prvých 3 minút každého reklamného bloku, pričom počas prvej minúty po spustení programu sa tento môže pretáčať bez obmedzení, napríklad aby užívateľ našiel miesto odkiaľ chce program sledovať.

Oznámenie PMÚ o prebiehajúcich prešetrovaniach typicky nie sú príliš konkrétne, neobsahujú detaily, nemenujú prešetrované subjekty a často detailne ani prešetrované praktiky.

Už v prvej polovici apríla PMÚ oznámil, že začal správne konanie vo veci možného zneužívania dominantného postavenia zo strany jedného z komerčných vysielateľov, a to v súvislosti s udeľovaním licencie na poskytovanie TV archívu a ďalších služieb. Následne na začiatku augusta oznámil začiatok správneho konania voči jednému z operátorov, ktorý mu nepredložil pri prešetrovaní podmienok TV archívov požadované podklady. Televíziu, operátora ani konkrétne prešetrované podmienky a praktiky pôvodne nemenoval.

Úrad neskôr potvrdil, že prešetrovanou televíziou bola Markíza. Až doteraz ale verejne nekonkretizoval, aké konkrétne podmienky a praktiky prešetruje.

Podľa aktuálneho oznámenia už v júli rozšíril správne konanie voči Markíze o prešetrovanie možného protisúťažného správania týkajúceho sa obmedzovania možnosti pretáčania reklám v archívoch. Voči Joj začal správne konanie za obdobný skutok v auguste.

"Obe správne konania PMÚ vedie na základe prešetrovaní, ktoré naznačujú, že TV Markíza aj TV JOJ môžu voči prevádzkovateľom retransmisie (operátorom) uplatňovať neprimerané obchodné podmienky. Televízie totiž od určitého dátumu začali od operátorov vyžadovať implementáciu obmedzení pretáčania reklám, a tí k tomu postupne pristúpili. Toto správanie malo následne vplyv na divákov, ktorým sa znížila flexibilita pri sledovaní televízie v dôsledku obmedzenia možnosti pretáčať reklamy na najsledovanejších TV staniciach na trhu," uvádza oznámenie úradu.

Úrad upozorňuje, že začatie správneho konania ešte neznamená porušenie legislatívy. Evidentne teda úrad ešte v týchto konaniach nerozhodol.



Najnovšie články:

Windows 11 pridáva podporu WiFi 7 pre firmy a organizácie
Vynesené ďalšie Kuiper satelity pre Internet od Amazonu
Ďalší týždeň, ďalší výpadok eZdravia
O2 výrazne zdražuje hovory a SMS na predplatenkách
Apple má čoskoro spustiť výrobu MacBookov postavených na nových M5 procesoroch
Automobilka Jaguar Land Rover takmer mesiac po útoku zapla časť IT systémov
Najväčším výrobcom CPU pre smartfóny naďalej MediaTek
Microsoft oznámil ako v EÚ predĺžiť podporu Windows 10 bez nútenia do iných produktov
SpaceX chce ďalších 15-tisíc satelitov na poskytovanie mobilnej siete z vesmíru
eZdravie malo 4 dni exspirovaný certifikát, NCZI sa k incidentu nevyjadruje


Diskusia:
                               
 

Aby ma nasrala sprava ze zakazali pretacat reklamy by som musel najprv pozerat tie ubohosti,ci narkozu ci jojku.Myslym ze ich doba uz davno skoncila a ako vlastnik by som sa tohi zbavil.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hlavne treba komentovať niečo, čo sa ťa vôbec netýka.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Mám rád, keď si po ťažkom pracovnom dni môžem večer konečne pustiť aspoň niekoľko reklám. Chcem vždy vedieť, čo nové je v kurze, čo by sa mi mohlo hodiť a čo do našej rozvojovej krajiny práve ide. Čím viac má produkt reklám, tým musí byť kvalitnejší.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tie 2 srackoidne stanice aj dakto seluje ? Sak tam davaju uplne blbosti a same reklami
Odpovedať Hodnotiť:
 

vela smerakov to pozera
Odpovedať Hodnotiť:
 

Načo by to pozerali, keď je tam furt iba lebo-fico a vysmiaty opičiak
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár