Známy výrobca prenosných batériových staníc Bluetti aktuálne na veľtrhu IFA uviedol nový model Pioneer Na, ktorý bude zrejme prvým dostupným modelom väčšej batériovej stanice postaveným na batériách so sodíkovými článkami namiesto lítiových.
Spoločnosť zatiaľ zrejme nezverejnila kompletnú špecifikáciu, k dispozícii sú ale informácie o viacerých parametroch. Kapacita Pioneer Na je 900 Wh a maximálny výkon 1500 Wattov.
Oproti iným podobným produktom postaveným na lítiových batériách môže nová nabíjacia stanica fungovať pri výrazne nižších teplotách. Podľa dostupných informácií sa dá nabíjať pri teplotách do -15 stupňov Celzia a napájanie dokáže poskytovať do -25 C.
Sodíkové batérie oproti niektorým typom lítiových batérií používaným napríklad v menších power bankách majú výhodu aj v podobe dlhšej životnosti s viacerými tisícmi nabíjacích cyklov a nemalo by u nich hroziť riziko samovznietenia. Pioneer Na má konkrétne udávanú životnosť 4-tisíc nabíjacích cyklov, po ktorých sa kapacita zníži na 70%.
Moderné batériové stanice používajú ale články typu LFP respektíve LiFePO4 aké sa používajú aj v moderných elektromobiloch a veľkých batériových úložiskách, oproti ktorým sodíkové batérie minimálne zatiaľ nemajú tieto parametre lepšie. Nie je tak jasné, aké by mali byť ďalšie výhody Pioneer Na.
Bluetti Pioneer Na, kliknite pre zväčšenie (foto: Bluetti)
Sodíkové batérie majú oproti lítiovým na druhej strane aj nevýhodu, keď minimálne v súčasnosti majú nižšiu energetickú hustotu. Pioneer Na je tak výrazne ťažšia ako porovnateľné batériové stanice s kapacitou okolo 1 kWh. Váži 16 kg, čo je o viac ako tretinu viac ako porovnateľné LFP stanice.
Bluetti Pioneer Na sa začne predávať v polovici októbra, cenu výrobca zatiaľ neoznámil.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
pouzitie
Od: OriginalnyKoumakSK
|
Pridané:
5.9.2025 10:32
Keby sa tie baterky zacali pouzivat v elektromobiloch, kludne ich muz natlacit do nejakeho SUV, ved ajtak sa v nich castokrat vozi len nejaka slecna s mopslikom a kabelkou, takze to zvysenie vahy by bolo nepodstatne a stale by auto neprekrocilo 3.5t vratane posadky...
|
|
Re: pouzitie
Od: Sancho
|
Pridané:
5.9.2025 11:55
V Cine uz sa pouzivaju, Europa je 5-10 rokov pozadu.
|
|
cena a ekologia
Od: miro5
|
Pridané:
5.9.2025 10:39
"Nie je tak jasné, aké by mali byť ďalšie výhody Pioneer Na"
je to uplne jasne. cena a ekologia.
|
|
toto je ono
Od: dufus
|
Pridané:
5.9.2025 10:54
toto je výskum správnym smerom a nie vzácne kovy
|
|
Re: toto je ono
Od: Sancho
|
Pridané:
5.9.2025 12:16
Jasne. Konecne bude dost kobaltu na rafinaciu benzinu.
|