neprihlásený Sobota, 18. októbra 2025, dnes má meniny Lukáš
ZSSK zásadne nezvláda prechod na elektronický predaj, na začiatku školského roka má rozsiahly výpadok

Značky: dopravaSlovensko

DSL.sk, 1.9.2025


Štátny železničný dopravca ZSSK, Železničná spoločnosť Slovensko, po zavedení tzv. poplatkov za servis nútiacich na elektronický nákup lístkov zásadne nedokáže zabezpečiť dlhodobú spoľahlivú funkčnosť elektronického predaja a opäť eviduje zase ďalší zrejme rozsiahly výpadok.

Deje sa tak v prvý pracovný deň po skončení prázdnin a prvý deň školského roka.

ZSSK avizuje výpadok online predajných systémov vrátane aplikácie IDeme vlakom a webového e-shopu. Cestujúci si môžu podľa oznámenia kúpiť lístok v pokladniciach a u vlakového personálu bez poplatku za servis.

Nie je jasné, kedy presne výpadok začal, podľa dostupných informácií trvá ale zrejme minimálne dve hodiny.

ZSSK zaviedla poplatky za servis od 15. marca. V prípade nákupu lístka v pokladniciach na staniciach sa pripočítava k cene lístka poplatok 1 euro. Pri kúpe spiatočného lístka účtuje ZSSK poplatok dvakrát, takže dosahuje 2 eurá. Poplatok za nákup lístka vo vlakoch je až 3 eurá a týka sa to aj nákupu cestujúcim zo stanice, kde nie je otvorená pokladnica.

Poplatky tak minimálne časť cestujúcich fakticky nútia na elektronický nákup, inak by tieto poplatky relatívne výrazne predražili cenu lístka.

Od zavedenia poplatkov mala ZSSK ale opakovane viacero neplánovaných čiastočných alebo úplných výpadkov elektronických predajných systémov a zároveň plánované dlhé odstávky predajných systémov. Takáto zlá spoľahlivosť elektronického predaja by bola neakceptovateľná, aj keby ZSSK novými poplatkami cestujúcich prakticky nenútila na využívanie elektronického predaja.

Navyše ako sme upozornili v tomto článku, ZSSK nútený prechod na elektronický predaj využíva na rušenie predaja lístkov v pokladniciach na menších staniciach. V oznámeniach úplného zrušenia predaja lístkov na staniciach pre samosprávy totiž evidentne argumentuje znížením počtu predávaných lístkov v pokladniciach a preferovaním nákupu lístkov elektronicky.



Najnovšie články:

EÚ schválila reguláciu externých zdrojov a nabíjačiek
Apple si kúpila exkluzívne práva na F1
Uvedené prvé čipsety už pre WiFi 8
GrapheneOS bude pre ďalšie smartfóny okrem Pixelov
Firefox bude plnohodnotne podporovať Windows 10 napriek koncu podpory
Predaje sieťových prepínačov dramaticky narástli
USA dajú podobizeň Steva Jobsa na pamätný dolár
Vydaný nový LMDE 7, Linux Mint postavený na novom Debiane
Apple uviedla nový procesor M5 a prvý MacBook s týmto procesorom
Aktualizácia softvéru znefunkčnila Jeepy, zostali nepojazdné


Diskusia:
                               
 

Vivat Slovakia
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

A takto dopadne celá republika po konsolidácii.

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

juhú
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vsetci zatazia ekonomiku zakupenim/presedlanim do aut
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ja by som povedal, ze autom nejazdi dnes uz len ten, co nechce. Vlaky som opustil v roku 2014 definitivne, ked moj pohar trpezlivosti pretiekol. Autobusom tiez chodim tak raz max 2x rocne a pri cene listka a "komfortu" si zakazdym poviem, ze hromadna doprava skapala.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

No neviem... po Bratislave radšej peši alebo plaziť sa po lakťoch, než autom (pokiaľ to teda nie je hneď pri diaľnici).
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Tak Bratislava ako aj par miest na spocitanie ktorych ti budu stacit dve ruky mozno MHD nejako funguje. Na zvysnom uzemi mozes miesto mhd pouzit bicykel. Casovo to vyjde narovnako, komfortom v podstate tiez.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

A navyše - je to po taliansky (satarmo) a zároveň urobíš niečo pre svoju kondičku a zdravie.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Presne také predsudky šíria akurát dezoláti, ktorých trestom za také reči je plahočenie sa mestom priekazne po špičkách.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ved hej, len to ide zbytocne do penazi asi ako stahovanie sa z bytu do domu atd, aj v tomto besnom zavode ekonomik vyhrava efektivita ... napr elmobil, vacsi dojazd, tazsie auto, komparativna vyhoda €/km oproti rope sa rychlo strati ... takze kto sa necha nahovorit na takuto vacsiu utratu sa bude musiet uskromnit inde aj ked to hned nie je vidiet
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Môžem sa vás spýtať jednu otázku? Samozrejme jasné že v pohode. Čo si myslíte o momentálnej situácii ktorá vládne v našej krajine.V našej krajine si myslím že je to dosť akože na p.......... ............. ..............
Ďakujem za rozhovor.Choď do............
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

máš pocit, že by štátne IT fungovalo lepšie ak by stálo 2x alebo aj 10x toľko ? Hlavý problém štátu je , že ak aj má pár schopných zamestnancov, tí majú neschopných šéfov ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A nebude problem v tom ze velky sef by rozkradol aj 100x viac?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pred siedmou som si kupoval lístok v pokladni, lebo od pol 6 rána sa mi to nepodarilo cez appku ani web. Keď som sa spýtal, či to budem mať za 6 eur (cena cez appku), tak pani mi povedala, že nie, že "kým to nevypnú", musí mi účtovať poplatok 😀 Majú to sofistikované, treba uznať...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a je potrebne dodat ze vzdy ked maju vypadok a oznamia ze si to mozte bez poplatku kupit na stanici tak v systeme ten povinny poplatok nevypnu vobec alebo az po hodinach od oznamia.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Tak sa to predsa robi. Niektore informacie putuju pomalsie, nez ine.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Mne to cez tú ich aplikáciu nikdy nešlo, ani keď žiadny výpadok nie je. IB zahlási, že platba prešla, ale peniaze neodídu a lístok nepríde. Cez web to nejak prejde, ale stránka je zúfalo rozbitá a treba tam vypĺňať kopu zbytočností (aj keď ako meno sa dá zadať aj Tvoja Mama a nikomu to neprekáža).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Cez aplikaciu spolahlivo nakupujem listky uz roky. My 2c
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cez aplikaciu spolahlivo nakupujem listky uz roky. My 2c
Odpovedať Hodnotiť:
 

a ides to reklamovat, alebo zaplatis poplatok ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Spisovať a podávať reklamáciu kvôli 1€ ľudia nebudú a železnice na to spoliehajú.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pani ma pravdu, pretoze tak ma pokladnicny system nastaveny. Ona s tym zial nic nespravi.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ked im ten system robili studenti alebo indovia za 5 korun nech sa necuduju :)
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Robili to cez AI
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Skôr cez I-ÁÁÁ.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to su ti, co kodili aj slovensko.sk?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ak ma pamat neklame, tak oni sa staraju napr o sw na burzach a tam su este vacsie naroky takze tam sw od m$ nenajdete, aj tuna asi plati to co kedysi o cinanoch, nakoniec spominanu firmu uz vedu tiez ... co to asi tak znamena ked zapad sa ondzi v sprostostiach typu lgbt atd
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Môžete sa spoľahnúť že sa nemôžete spoľahnúť
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

najvacsia chyba je, ze zacali pouzivat neodskusany vypadavajuci system a zrusili predaj cez okienka. Normalne sa to robi tak, ze zavediem elektronicky system, zvyhodnim ho a ked to par rokov funguje bez problemu, tak potom zrusim okienka... Ale ked je vo vedeni niekto, co mal na ZS 5ky (zrejme, inak si to neviem vysvetlit), tak to dopadne takto...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nebola to zuzka?ta s tymi patkami ...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

inac ale asi to nebude lahke debugovat ked nemaju pod palcom cely retazec
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mame elektronicku evidenciu trzieb (eKasa) a financna sprava ked pride na kontrolu, tak nema odkial vediet kolko mas hotovosti a kolko si platil cez kartu, lebo datova sprava co posiela kazda kasa neobsahuje platidla... Od vzniku doteraz to neopravili, lebo system na mieru, ten kto to robil uz davno neexistuje a ten kto to vymyslal bol cisty diletant.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 



Vážení cestujúci, aktuálne evidujeme výpadok online predajných systémov ZSSK (e-shop a aplikácia IDeme vlakom). Lístok si môžete kúpiť bez poplatku za servis v pokladnici alebo u vlakového personálu. Ďakujeme za pochopenie.



ja som myslel ze tych pracovnikov idu vyhodili (setrili naklady), tak ako to vlastne je ?!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Minuly tyzden som isiel vlakom a normalne som zakupil v okienku, boli dve okienka dokonca a predali mi normalny papierovy listok.
Odpovedať Hodnotiť:
 

za aky priplatok?
Odpovedať Hodnotiť:
 

13:44 poslali notifikaciu do appky ze to uz akoze ide...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár