
neprihlásený
|
Pondelok, 18. augusta 2025, dnes má meniny Elena, Helena |
|
Volkswagen na elektromobile spoplatňuje vyšší výkon predplatným
Značky:
elektromobily
DSL.sk, 18.8.2025
|
|
Automobilka Volkswagen začína aktuálne uplatňovať pomerne kontroverznú obchodnú praktiku, keď na elektromobile ID.3 je štandardne nastavený nižší výkon motora ako zvláda tento motor a majiteľ si ho môže dočasne alebo trvalo nezanedbateľne zvýšiť za predplatné.
Automobilka takúto ponuku spúšťa vo Veľkej Británii, upozornil Auto Express.
Konkrétne štandardný výkon motora je 150 kW a točivý moment 265 Nm. So zaplateným predplatným vo výške 16.5 libry za mesiac je k dispozícii výkon 170 kW a točivý moment 310 Nm.
Ročné predplatné stojí 165 libier, doživotné predplatné pre dané vozidlo 649 libier.
Aktuálna ponuka nie je úplne prvým prípadom podobnej obchodnej praktiky s mesačným predplatným, s tým ako sú moderné autá postavené v značnej miere na softvéri a zároveň majú internetovú konektivitu podobné obchodné praktiky v predchádzajúcich rokoch už používali aj iné automobilky typicky ale na menej základné a naozaj doplnkové funkčnosti.
Najpodobnejším prípadom doteraz je zrejme predplatné Mercedesu, ktorý v USA ponúka možnosť zrýchliť akceleráciu. Hoci automobilka prezentuje funkčnosť najmä ako zrýchlenie akcelerácie, podľa popisu sa zvyšuje aj maximálny výkon motora a točivý moment. Predplatné sa ale týka len pomerne drahých modelov a nie modelov určených pre masový predaj a podľa modelu začína na cene 60 dolárov za mesiac.
Model Volkswagen ID.3 je naopak cielený na masový trh. Kontroverznou je aj skutočnosťou, že model aj s obmedzeným výkonom 150 kW má podľa Auto Express oficiálne uvádzaný výkon 170 kW a zákazník bez predplatného tak okrem iného môže potenciálne platiť poistku podľa vyššieho jemu nedostupnému výkonu. Nie je jasné, či to pri aktuálnom stave systému poistiek vo Veľkej Británii môže predstavovať reálny rozdiel vo výške poistky.
Automobilka v reakcii na kritiku pre britské médiá avizovala, že nejde o žiadnu novinku, a ide o podobnú situáciu, ako keď zákazník pri kúpe zaplatí jednorazovo vyššiu kúpnu cenu za výkonnejší model s rovnakým objemom motora ako menej výkonný model. Rozdiel je, že nová možnosť je navyše flexibilnejšia a umožňuje zvoliť vyšší výkon až neskôr alebo dočasne.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
To fakt?
Od: pozorovatel
|
Pridané:
18.8.2025 20:19
Takže zákazník si kúpou vozidla zaplatí drahšie riešenie a následne ak to riešenie chce využiť naplno, tak si musí ešte priplatiť za to isté ešte druhýkrát. Výborne VW, štetci ťa budú milovať.
|
|
Re: To fakt?
Od: pozorovatel
|
Pridané:
18.8.2025 20:22
To ako keď svojho času v BMW spoplatnili naviac predplatným ohrev sedadiel a pritom všetky vozidlá ho mali zabudované.
|
|
Re: To fakt?
Od: ehjkhkj
|
Pridané:
18.8.2025 21:06
Necudo ze nemci pojdu do sraciek ak nevedia priniest skutocne inovacie a vymyslaju si taketo pycovyny
|
|
Re: To fakt?
Od: sksksk44k92kdkd
|
Pridané:
18.8.2025 21:24
Vraj nielen v BMW ale aj vo viacerych nemeckych automobilkach uz davno zaviedli spoplatenie smeroviek, zial riesene velmi vysokou cenou, ktoru kazdy nezaplati, takze vela soferov premiovejsich nemeckych automobilov nemoze pouzivat blinkre. Problem sa vo vyssej miere (>98%) vyskytuje hlavne v statoch byvaleho vychodneho bloku, teda v postkumunistickych zriadeniach.
|
|
svetoznamy kontinent
Od: lolofonder
|
Pridané:
18.8.2025 21:50
Europa sa preslavi vo svete poplatkami za vsetko a cokolvek. Ako v hlave 22 podpisovali prisahu vernosti tak my budeme platit poplatky.
|
Pridať komentár
|
|
|
|