neprihlásený Piatok, 25. apríla 2025, dnes má meniny Marek
Číňania predstavili ešte rýchlejšie nabíjanie elektromobilov, lepšie sodíkové batérie

Značky: elektromobilynabíjanieČína

DSL.sk, 22.4.2025


Významný čínsky výrobca batérií pre elektromobily CATL aktuálne predstavil tri nové produkty respektíve technológie v oblasti batérií pre elektromobily.

Po tom, ako v marci čínsky výrobca elektromobilov BYD predstavil rýchle nabíjanie umožňujúce za 5 minút dobiť vozidlo na dojazd 400 km, aktuálne CATL predstavil ešte rýchlejšie nabíjanie.

Druhá generácia technológie Shenxing konkrétne podľa spoločnosti umožní za 5 minút dobiť batérie na dojazd 520 km. Pri nabíjaní sa používa maximálny výkon 1.3 MW.

Druhou novinkou je nová generácia batérií pre elektromobily postavená na sodíkových iónoch namiesto klasických lítiových. Potenciálnymi výhodami sodíkových batérií sú nižšia cena, vyššia bezpečnosť a dlhá životnosť. Nie je jasné, ako sú nové batérie na tom v týchto aspektoch.

Nevýhodou u doterajších sodíkových batérií je nižšia energetická hustota. U novej generácie spoločnosť dosiahla podľa agentúry Reuters hustotu 175 Wh na kilogram, čím sa tieto batérie takmer dotiahli na LFP batérie. Batérie by mali umožniť u elektromobilov dojazd 500 km.

Nové sodíkové batérie s označením Naxtra sa majú začať masovo vyrábať v decembri.

Treťou novinkou je nový duálny systém batérií, ktorý umožňuje maximálny dojazd až 1500 km.

Bližšie detaily noviniek a napríklad očakávané termíny ich nasadenia v prvých elektromobiloch nie sú jasné.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Android 15 bol po viac ako polroku iba na 4.5% zariadení
USA vyšetrujú TP-Link, či nepredáva routery príliš lacno
Hubblov vesmírny teleskop má 35 rokov
Smartfóny v EÚ musia byť od júna trvácnejšie, vydržať pády a mať trvácnejšiu batériu
Amazon má meškať s výrobou Kuiper satelitov pre službu internetového pripojenia
Vydaná prvá aktualizácia nového OS pre routery OpenWrt 24.10
Intel údajne prepustí ďalších 20% zamestnancov
Digitálnym rádiom sa v Česku začali vysielať ďalšie tri komerčné stanice
Odštartovala druhá séria Star Wars seriálu Andor
Polovica užívateľov v Ázii má podporu IPv6


Diskusia:
                               
 

Ak by sa im podarilo realne zacat vyrabat a dodavat auta s tymito bateriami v Q1, alebo Q2 roku 2026, tak nech posledny zhasne svetlo a zamkne v EU, lebo ten skanzen ktory tu vznikne bude atrakciou o 5-10 rokov.
Sikmacov nedobehneme ani keby cuvali, zvlast pokial budeme mat na clenku zatazovu gulu ako je UA.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

EU už je múzeum. Šikmáči sem už tak dobrých pár rokov predsa chodia, prídu sa pozrieť ako to u nich vyzeralo v časoch, ktoré si už nepamätajú. Aj keby nemáme kotvu ako UA tak je to jedno, s prístupom našich vladárov, ktorí radšej riešia pYtchovini, nemáme vlastne vôbec žiadnu šancu. Nás diskvalifikovali ešte pred tým ako súťaž začala. Je to smutné, no je to tak.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Na to aby sme neboli múzeum potrebujeme progress.

Spomeň si na to keď budeš najbližšie pičovať na "progresívcov".
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

Aj KLDR sa hrdi slovom "demokraticka", ale to isto nie je. Progresivni, rozumej PS, su skor komunisti s prioritou na osobne slobody a to hlavne pre prislusnikov roznych mensin (kazdy si moze vymysliet mensinu, nemusi to byt len ohladne nechutnosti a uchylok, na ktore sa primarne orientuju). Jedine skutocne progresivne bude pri PS len zdanenie :).
Fico a spol su zlodeji a mafiani.
SaS nie je realna ekonomicka pravica.
Nuz, jedine riesenie je obmedzovat stat vo svojej domnelej ulohe v spolocnosti znizovanim vydavkov a prijimov statu.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Aha, takže nikto vlastne nič nedokáže a nemôžme robiť nič len frflať pri pálenke v krčme.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Tak to nás určite najďalej posunú Huli*k s D*nkom. Najďalej do ****.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Volit mozeme najmensie zlo pre nas (osobny pohlad). Ale ked sa pozriem na vyplatnu pasku, vidim cenu prace a peniaze poslane na ucet, tazko sa mi volia aj komunisti z PS. Pritom ani ten socializmus u mas nefunguje dobre. Platime za zdravotnictvo neustale viac (myslim tym mimo poistenia).

Napr. porovnal som kalkulacku cistej mzdy CR vs SR a v CR by som mal o 500e v cistom viac. Dalej specialne atntibiotika, ktore su v CR a v AT standardne hradene v ramci poistenia, nas stoja vyse 1500 eur (pre rodinneho prislusnika).
Na jednej strane beru viac a na druhej menej za tu krades ponukaju :).

Milionarska dan aplikovana na rodiny zijucich v bytovkach :D. To ani Huljak s hulovnicou v ruke nevyriesi. To je zivot v korupcii.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Určite aj za transakčnú daň môžu progresívci, že?

Ty asi úplne nežiješ v realite, čo?
Odpovedať Známka: -0.4 Hodnotiť:
 

Transakcna dan ma volyv viac na inflaciu ako na cistu mzdu ;).
Chce to jednu vladu a aj PS sa historicky znemozni a stale rastuce percento dochodcov bude volit vyssie dochodky, az na nich raz nebudu peniaze.
Kazdy hrabe za seba ...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Komu neni rady, tomu neni pomoci.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

A kto prehral voľbý? Napríklad v športe je vinník prehry priekazne každému jasný.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

áno na progesívcov budem pičovať. Okrem prázdnych kecov nič nevedia.
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

Za to kde je EU nemôže Huliak a Danko, aj keď sú to brutálni babráci. Takže hádzať vinu za slabý priemysel a inovácie na tzv. "liberálnu" (v skutočnosti komunistickú) politiku je namieste. Klasický pravicový konzervativizmus by nám na tieto vojnové časy bodol. Žiaľ, zdá sa, že v celej EU sa, podobne ako v USA, reaguje na extrém ešte väčším extrémom..
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Takže UA zaťažova guľa. Ale keby nebolo UA, tak už je Slovensko dávno ruskou guberniou a to by bol ešte len skanzen. Ale možno je to to, po čom túžiš. Rusofilko
Odpovedať Známka: 1.5 Hodnotiť:
 

Dá sa to liečiť, nezúfaj.
Odpovedať Známka: -2.1 Hodnotiť:
 

vidim, ze tiez veris, ze deti nosia bociany.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Tak logicky, že s rovojom LGBT+ rapídne klesá počet dospelých, ochotných priekazne podržať akéhokoľvek vtáka.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Sa mi paci akou obmenou presli neproduktivne komentare.

Od "HAHA na tych autach na baterky nebude nikto nikdy jazdit" po "mozeme v EU zhasnut".


Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Títo ludia si neuvedomujú, že ten "skazen" budeme vďaka tomu, čo chcú a čo volia.

A keď im to povieš, tak sa začnú povyšovať, ako všetkému rozumejú a my to nechápeme a musíme sa prebudiť. Táto diskusia je toho dôkazom.

Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Ano, oni sami (a ich spravanie) su jednym z hlavnych dovodov tohto problemu. Krásna irónia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale, ale, čo ten negativizmus voči EÚ? Veď len vďaka EÚ tu máme papierové slamky a plastové štoplíky pripevnené na fľašiach... Hádam len nechceš povedať, že za posledných 10 rokov je to slabý prínos pre civilizáciu!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Alebo môžme konečne každé mobilné zariadenie nabíjať jednotným konektor m ty drbohlav.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Na dezole nestaci. Chod za dedinu a jarku kolko smeti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jadrová elektráreň Mochovce

Elektrický výkon reaktora: 470 MWe

Jeden reaktor nedokáže nabíjať naraz ani 500 takýchto áut.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ale za den ich zvladne nabit viac ako 100 tisic. Z 0 na 100.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Ze, to aby som si do panelaku kupil aj vlastny atomovy reaktor
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

dáš do pivnice vedľa pneumatík
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vsak v noci mozes nabijat pomalicky domaci balancer a ked prides k nabijacke vychrli to naraz na tvoje auto...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Myslim ze naftovej/pumpovej brandzy tomu hovoria nadrz.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Ďalší študovaný matematik od piva, každý je taký že:

a) treba nabíjať doma šetrne a pomaly => za celú noc nenabijem na cestu 1000 km, nechcem ani zadarmo
b) tak nabíjaj na bežnej rýchlonabíjačke => pri ceste 1000 km mi to zničí kopu času, budem musieť obedovať 3-krát po ceste
c) čínske rýchlonabíjanie za 5 min => na to by nestačila ani atómová elektráreň, nabije len 500 áut naraz
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

1000km je minimalne 10 hodin jazdy. Mal by si aj tak spravit 2-3 pauzy, aby si neohrozoval ostatnych na ceste. A ked pri tkych pauzach das 1 obed a budes nabijat 25-30 minut a pri druhej sa vycikas (10 minut), tak si v pohode uz s beznym EV dnes.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

No ale tradičný slovenský krčmový odporca EV jazdí zásadne na dízli 1000 km v kuse bez pišpauzy. Preto si EV nemôže kúpiť a nechce ani zadarmo.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

a preco nemozem tych 1000km najazdit za mesiac, ale NECHCEM medzitym doplnat elektrinu. Lebo idem na zahradu, pripojim elektrinu, nabijem. Potom cely cas auto stoji pred cinziakom a o mesiac zas idem na zahradu.. ale ty si najmudrejsi, co ty nepotrebujes, nepotrebuje nikto. Aj tankovat naftu chodim raz za mesiac, keby som mal vacsiu nadrz, tak aj za 2 mesiace. Niekto tankuje "za 20€" (100km dojazd), je to len a len jeho vec.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Mne je jedno koľko stojí benzín. Ja tankujem vždy za 20
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Si si istý, že potrebuješ auto? Bicykel nemusíš nabíjať vôbec a môže stáť aj rok. A doviezť bohatú úrodu môžes raz za rok aj taxíkom, to ťa vyjde lacnejšie ako platiť benzin, údržbu, poistky, stk...
BTW ako vyzerá tvoja záhrada, keď si tam len raz za mesiac?
Odpovedať Hodnotiť:
 

vcera som bol prvy krat kosit, cez leto tam budem musiet chodit kazde 2 tyzdne. Cez zimu tam nechodim.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak ty si iný "záhradník". Žiadna zelenina, zemiaky, ovocné stromy. A lúku s trávou si nazveš záhradou. Ktovie, čo ty nazývaš autom, keď bežne mesiac stojí.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No neviem, je to fakt zahrada? Mas na nej kaktusy? Lebo raz mesacne mi to nevychadza
Odpovedať Hodnotiť:
 

No neviem, je to fakt zahrada? Mas na nej kaktusy? Lebo raz mesacne mi to nevychadza
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na tu naftu davas pozor? Lebo vdaka tomu, ze su v nej percenta biozlozky, zvykne rychlo degradovat a vytvarat nejake zluceniny ci co, ktore skodia motoru. Ale podla toho, ako chodis na zahradu raz za mesiac tusim, ze necapujes drahsiu aditivovanu na precistenie trubiek, ani nepouzivas dodatocne aditiva. Ci?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zase treba objektivne priznat, ze aj EV ti zoberie cca 1% z baterky denne aj ked iba stoji
Odpovedať Hodnotiť:
 

Asi ano, su urcite obvody, ktore su napajane aj po vypnuti auta a takisto existuje znamy akumulatorovy fenomen zvany "samovybijanie".
Odpovedať Hodnotiť:
 

Huliak si to ty?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak logicky, že keď sú poslednou nádejou už len poľahčujúce okolnosti, môže sa javiť potreba priznania priekazne urgentnejšia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To percento si kde zobral? chod si oddychnut do vysokych tatier na tyzden v zime a zrejme do popradu sa dostanes len vdaka tomu, ze to ide "z kopca", ale aj to budes v bunde a ciapke a svietit iba dennym osvetlenim (t.j. nie stretavackami ani).
Rovnako v lete skus na 2 tyzdne nechat auto idealne tmavej farby na slnku oddychovat a k najblizsej nabijacke zrejme preistotu nepojdes s klimou...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nabitu lipolku mas v pohode aj po roku
Odpovedať Hodnotiť:
 

jasne v idealnych labakovych podmienkach kazdy akumulator vydrzi do aleluja... ale v aute mas zimu/teplo a teda musis chladit, alebo ohrievat, aby si zabranil zamrznutiu, alebo vybuchu akumulatora. A ten system sa nenapaja z dizelgeneratora, ale prave z tej baterky ktoru ochranuje. Rovnako novsie auta su stale online, takze okrem imobilizera s DO tam bezi nejaky ten gsm s gps. Takze o trvalu spotrebu je vzdy postarane.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A je vôbec niečím dovolené taký obrovský výkon hnať do spotrebiča? Však to musí byť veľmi nebezpečné...
Nechcel by som.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Či chceš, alebo nechceš, aj tak to dostaneš.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Co myslis, kolko energie ma v sebe nadrz auta na benzin? Nezabudni ze ucinnost motorov je okolo 30%
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Práveže účinnosť motorov je oveľa vyššia. Okrem tej trošky, čo minú na pohyb, dávajú takmer priekazne všetko na dýchanie pre rastliny.
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Ani nie pre rastliny. Väčšina benzínu/nafty sa premení na teplo. V tuhej zime sa časť toho tepla ešte zíde, ale v lete je to neuveriteľné mrhanie ropou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To je len krížom veriacich v Boltzmanna a jeho konštantu, rešpektovaný zvyškom obyvateľstva v rámci slobody náboženstva, a nie vo vedeckej diskusii priekazne akceptovateľný argument.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Účinnosť nie je fyzikálny pojem, ale ekonomický. Ak si ju dobre zadefinuješ, je prakticky ľubovoľná.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chemickej veľmi málo, keďže okysličovadlo v nej nie je. Vnútorná je rádovo 50 MJ, jedine podľa E = mc^2 je to zaujímavé :-)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Co myslis, kolko energie ma v sebe nadrz auta na benzin? Nezabudni ze ucinnost motorov je okolo 30%
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

50 litrov benzinu je cca 600 kWh. benzinove auto s touto energiou prejde 500-1000 km, elektromobil 3000-5000km
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty nebudes najostrejsia ceruzka v peracniku
Odpovedať Hodnotiť:
 

Napr. 1000V x 1000A je celkom slušný buch buch keď čosi zlyhá. A to je cca 1 MW príkonu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A vlak si niekedy videl? Ten potiahne aj 10 MW, keď treba.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak ty ides zrovnavat obrovsky vlak s mini autom. No dobre. Ale este si asi nevidel ake supy, blesky, plesky dava vedenie a stycna plocha zberacu lokomotivy v nepriaznivom pocasi, napr. ked su kable mokre, s namrazou...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Naozaj pri mokrych kabloch?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Samozrejme, nabíjačka na auto sa bude pripájať pri rýchlosti 200 km/h na voľne položený, neizolovaný a primrazený kábel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To nie, ale také hodnoty sú viac ako nebezpečné. Si zober, ak niečo niekedy v tej elektronike čo rozbieha 1 MW nabíjanie niečo zlyhá. No nechcel by som...
Odpovedať Hodnotiť:
 

strašne sa mi ráta keď sa európan s iným európanom, ktorý má hlavu hlboko v americkom rektu háda o tom ako sa robia veci v Číne :D

to je niečo ako ísť na matematickú súťaž sám, ptori 10 prodigi študákom odtiaľ, aké sú tvoje šance ?

áno, máš pravdu, nenulové

a prakticky ? si dostal chlebíčky zadarmo, dobrý chlapec
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

No pome, marketéri!
Konečne nabíjanie priekazne zadarmo.
<irony size="-3">po zaplatení servisného poplatku za istič</irony>
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ja chcem daku lacnu HEV toyotu s tou sodikovou bateriou. zima tomu neprekaza, ma to byt 20% lacnejsie ako litium.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ok, uz sa teda dostali na velmi dobry cas, porovnatelny s tankovanim. Nabijat auto 5 min je fakt to co moze pomoct rozsireniu eaut. Este teda chyba auto za 20tisic na urovni napr i30, s dojazdom tych 400km, touto rychlo nabijackou a era eaut moze zacat.
Potom je tu ale infrastruktura ktora to cele zvladne, okrem elektrarni bude treba riadne posilnit rozvodne siete. Tam vidim trochu problem, ze moze nastat obdobie, ze infrastruktura nezvladne narast poctu eaut, a bude vyhadzovat siet, pripadne nabijacky budu odstavene kvoli pretazeniam.
A osobne sa mi nepaci tato zavislost co sa buduje, na jednej forme energie, v pripade problemov so sietou odstavis vsetkych, a ani nehovorim o pripadnej vojne.

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ja myslim ze infrastruktura je problem uz teraz, samozrejme kazdy problem sa da riesit ... teda pokial nemas vo vlade neschopnych kokotov ako u nas
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Na Slovensku je problém jedine ten, že na nabíjačkach nemá kto nabíjať. Sú PRÁZDNE.
Odpovedať Hodnotiť:
 

sused ma EV a vravi, ze jediny problem na Slovensku ma s tym, ze tie nabijacky castokrat nefunguju a niektore dokonca maju aj obmedzene hodiny. Takze mozno aj to je jeden z dovodou, preco si potom kazdy snazi zadovazit 400V/32A nabijacku, pripadne 230V/16A. Iked zial 230V radi vedia prsknut isticom jedna radost...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jaká závislosť prosím ťa.

Vždycky môžeš pomaly nabíjať zo soláru.

S benzínom si závislý na obrovskej rafinérke a dovozu ropy z pochybných krajín.

S naftou môžeš bežať na rastlinný olej ale toho potrebuješ obrovské polia.

A s tým ako sa v Európe exprimentuje s HVO, tak tipujem, že nejaké diesle nám zostanú.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

No...Vždycky...na púštnej M6-117 sú tri slnká a vydržia len na priekazne 22 ročné vždycky.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

vidím, že ty si si už dobre nabil... svoju hlavu... o stenu. Ty "pochybná krajina".
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nabíjať máš pomaly, priebežne a ideálne doma, rýchlonabíjačka má byť len núdzové riešenie. V drvivej väčšine prípadov je pomalé nabíjanie omnoho lepšie: menej ničí batérie, menej zaťažuje sieť, vyžaduje menšie rezervné kapacity.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Takže auto ako symbol slobody s návodom na použitie priekazne vzniknuvším okopírovaním podmienok prijatia sviatosti manželskej.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

To je pekna teoria, ale v krajine sidlisk taku moznost ludia nemaju. A sidliska a bytovky bez parkovania a nabijaciek su bezne vsade po svete.
Ano, ak raz bude na kazdoom oficialnom parkovacom mieste nabijacka tak to plati.
Inak presne takyto "chudobnejsi" ludia budu vyuzivat rychlonabijacky aj v bezne dni.
A samozrejme druha vec preco je toto dobre su vylety, alebo letne dovolenky, kde fakt nechces cakat polhodinu kazde dve h niekde na parkovisku kym sa nabijes, a ak nahodou bude vela aut chciet nabijat, tak tam stvrdnes aj hodiny(aj teraz sa v lete v chorvatsku bezne caka na tankovanie par minut). A presne tam potrebujes taketo nabijacky, aby ludia nemuseli mat strach ze ci nebude pred nimi fronta na pol dna.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak by ju mali dostať. Naťahať káble po husto obývaných sídliskách nie je technicky žiadny problém, ekonomicky to tiež dáva celkom zmysel, elektrinu tak či tak treba.

Výlety a diaľničné čerpačky samozrejme občas áno, ale kto potrebuje častejšie prejsť 500 km bez prestávky alebo denne jazdí 1000 km, tomu treba diesel a nie BEV.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak byvas na sidlisku tak si elektro predsa nekupis.

Ak je v EU cielom odstranit auta z miest tak sme na dobrej ceste a vsetko ide podla planu.

Ale osobne si nemyslim zeby sa auta na spalovaci pohon prestali vyrabat, alebo zeby sa nebodaj nedali kupit. V nemecku uz na to prisli ze je to na hlavu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak "PUMPA" moze fungovat aj s pomocoum megabaterie ktora sa nabije cez noc pripadne dobija solarom( :D aspon z malej casti),

Nemusi to byt vzdy napriamo zo siete, (v apke si pozries ci na danej pumpe je dostatok energie) a je mozne a pravdepodbne aj vhodne to davat prave na parkoviska obchodnych domov (cize nakupis a zaroven dobijes..)

Najvacsie riziko vidim v nakaldoch a hlavne bezpecnosti , ci uz poziar alebo ochrana proti zlodejom.

Uricte som proti vsetkych podporam a naopak zakazom (ako je nezmyselny zakaz spalovacich motorov)

Omnoho efektivnejsia cesta je zdanovat plasty (ktore su druhotnych produktom z ropy) a oleje, ktore su zaroven najvacsim sajratom v zivotnom prostredi.

Urcite nieje dobre presadzovat cisto eauta, no ako EU nemam dostatok zasob vlastnej ropy takze diverzifikovat treba.

Co nam chyba je ekologicka bateria ktora je netoxicka a lahko udrzziavana a bezpecna.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Medzitym europske automobilky predstavili nabijanie.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

lebo doteraz mali iba perpetuum mobile, čo chodilo bez nabíjania.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Od predstavenia po masove nasadenie dlha cesta.
A predstavili aj plan obnovy infrastruktury a kto bude tahat TU KABEL ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

1.3MW, milión a tristotisíc Wattov. Nedočítal som sa, aké bude použité napätie a prúd, ale bude to zaujímavé v reálnej prevádzke...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

v realnej prevadzke to bude absolutna sprostost, cca ako cela masova elektromobilita
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

v prímorských oblastiach zapichneš svoj menejkeš konektor do jadrovej ponorky a za 10 min môžeš ísť rovno...po ceste...400 kilometrov...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako vyhrať nad nepriateľom? Zahltiť ho témami aby riešil blbosti, ako u nás v politike posledných 15 rokov ... Už sa písalo nech spravia vymeniteľné batérie, tak by ste teoreticky mohli mať nové kedykoľvek a vyriešilo by sa x problémov, ale nie, nech stoja baterky v autách v automobilkach a zbytočne ich predražujú, kto si kúpi nový vehikl s dajme tomu 5 ročnou baterkou ? A podobne je to aj tuto
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár