neprihlásený Štvrtok, 20. marca 2025, dnes má meniny Víťazoslav
Čínsky výrobca elektromobilov predstavil 1000 kW nabíjanie

Značky: elektromobilynabíjanieČína

DSL.sk, 19.3.2025


Významný čínsky výrobca elektromobilov BYD tento týždeň predstavil novú technológiu nabíjania označenú Super e-Platform, ktorá nabíja aj osobné vozidlá maximálnym výkonom 1000 kW.

Podľa spoločnosti to za 5 minút umožní vozidlo nabiť na dojazd 400 km.

Spoločnosť BYD novinku oznámila videom v čínštine a všetky detaily zatiaľ nie sú jasné. Nové nabíjanie bude podporované ale minimálne v sedane Han L a SUV Tang L, ktoré sú v Číne v predpredaji. V domácej Číne zároveň spoločnosť plánuje postaviť viac ako 4-tisíc nabíjačiek podporujúcich novú technológiu.

Svetovo najznámejší výrobca elektromobilov Tesla podporuje u svojich bežných osobných vozidiel nabíjanie s výkonom maximálne 250 kW. To umožňuje podľa spoločnosti za 15 minút dobiť vozidlo na dojazd 275 km.

Tesla tento rok začne na svojich rýchlonabíjacích staniciach Supercharger používať novú technológiu V4 Cabinet, ktorá umožní vozidlá Cybertruck nabíjať maximálne 500 kW a nákladné Semi až 1.2 MW. Osobné vozidlá Model S, 3, X a Y sa budú nabíjať naďalej maximálne 250 kW.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Holandsko chce znížiť závislosť na amerických IT firmách, vytvoriť vlastnú cloudovú službu
Vydaný posledný návrh PCI Express 7.0, blíži sa dokončeniu
Loď s posádkou z ISS úspešne pristála
Google kupuje za 32 miliárd spoločnosť pre cloudovú bezpečnosť
Uvedená power banka so sodíkovými batériami, má výhody aj nevýhody
Posádka uviaznutá na ISS po vynesení Starlinerom sa vracia na Zem
Vydaný Gimp 3.0
Kataster spustil po hackerskom útoku ďalšie elektronické služby
Digitálna koalícia kritizuje nízke percento študentov maturujúcich z matematiky
Google vyvinul čip pre optickú komunikáciu vzduchom na dlhé vzdialenosti


Diskusia:
                               
 

dyg MEGAWATT ... jeden blok jadrovky -500 AUT za 10min(15 mindo fullky)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Jeden blok nasej atomovky by umoznil tym teslackym nabijackam nabijat pre zhruba 900 aut (neratam straty).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

z tých v JEBO veru nie!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nabíjanie je jedna vec, ale čo na to baterečky? To je nabíjací prúd cez 1000A.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Neni problém. Počas nabíjania je len potrebné v multimediálnom systéme vozidla priekazne naplno pustiť https://youtu.be/IHWS_M4eqQU?t=32 .
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

presne tak, ikonka blesku na palubnej doske je priekazne zelená, či sa nabíja 1A alebo 1000A, takže je to v pohode, Elen approved
Odpovedať Hodnotiť:
 

Alebo tuto https://youtu.be/E1bFuBLYbT4?t=106
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sak nemusis daleko chodit. BYD ti rado preda nove baterky
Odpovedať Hodnotiť:
 

naco 1000kW
Odpovedať Hodnotiť:
 

Because we can!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

To chcem vidiet ako sa s tym vyrovna elektraren. Ked si hocikto povie len tak potrebujem o 1MW viac, len tak zrazu. Ratam ze tam budu baterky na preklenovacie dobu. Elektraren potrebude zotrvacnost nejaku.... a potom ked sa odpoji ten 1MW odber to je tiez sranda...
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

V prípade nejednoznačnosti zákona o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov je možné podanie na Ústavný súd.
Ale napríklad elektráreň, vykladajúca si oddelenie výroby a dodávky elektriny istým spôsobom, sa s tým priekazne de jure vyrovnávať nesmie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Videl si už niekedy takú vec, že vlak? Ktorý pokojne potiahne aj 6-8 MW...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

to sa neboj, siete to nijako nezaznamenajú, výkyvy v rádoch desiatok MW je už iné, ale tiež nič moc.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nieco fakt hrozne sa musi stat aby nabijacka sla zo 100% rovno na nulu. Plnu ani prazdnu baterku nenabija plnou rychlostou a vo vseobecnosti tam bude ramp-up/down
Odpovedať Hodnotiť:
 

No paráda , to sa už dá porovnať s tankovaním… ale keď to počas 1000kw nabíjania .ebne, to bude shupka…
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

No ked ti to .ebne pocas tankovania benzinu tiez nic moc…
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Vôbec nie... teda rovnako, ako pri nabíjaní hoci 1 W. Jediná podstatná vec je množstvo energie v batérii, rovnako ako pri tankovaní benzínu veľkosť požiaru závisí od množstva v nádrži a nie od prietoku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenze, aj ked otvoris nadrz a vlozis do nej zapalku, nic neexploduje. Moc kukas americke filmy.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Varovanie! Toto neskúšajte doma, ale rovno na benzínke.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Netrep.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Netrepem. Som amatersky hasic u nas v dedine a je to tak! Vy decka z mesta ste uplne vyluxovane. Vybusne su vypary benzinu, nie benzin samotny. omg wtf lol pusti si videohru
Odpovedať Hodnotiť:
 

Však iste. Nato nemusí byť hasič "s" a "alebo" bez dediny.
Benzín v plechovke horí asi ako papier. Hoďte do vzduchu napr. 2-3 dcl napr. na kríky a to bude vzbĺknutie...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Len ci t nie je ako tie 1000Ah usb power banky za 10 eur na alliexpress
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

---------------------------------------------
stale nic v porovnani s fosilakmi

po zohladneni toho ze samotne tankovanie 50-60l nadrze (s dojazdom 800-1000 km) trva 60-80 sekund, tak po prepocitani energetickej hustoty benzinu/nafty, rychlsoti akou to tece do nadrze a priemeru tankovacej hadice = a teda celkovo ako rychlo a na aky dojazd sa fosilak nacerpa, tak:

EKVIVALENTOM pri e-autach je cca 5-7 MW nabijanie

takze este maju amateri v cine co robit aby sa to rychlostou doplnenia stavy vyrovnalo fosilakom
---------------------------------------------

Odpovedať Hodnotiť:
 

A nechceš to ešte porovnať s tankovaním F1? Naozaj potrebuješ svoje auto pri pišpauze natankovať za 5 sekúnd?
Odpovedať Hodnotiť:
 

nerozumiem ake F1 akych 5 sekund

normalne, za minutu alebo pol druhej minuty, to je na tecenie benzinu/nafty v hadici akuratny cas

ekvivalentom toho aby bolo e-auto natankovane ako fosilak, je 5-7 MW nabijanie, co si na tom nepochopil ....

Odpovedať Hodnotiť:
 

A ak príde ďalšia kovidová pandémia, tak pri nabíjaní budú vodiči elektromobilov priekazne polhodinu postávať natlačený na benzínke a následne v bolestiach umierať? Na to by sa slušného človeka ani nenapadlo pýtať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No to chcem vidieť tú infraštruktúru, ktorá by zvládla nabíjanie 10 áut :-))))
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Chysta sa vyhlaska, ze kazde eauto bude mat na streche povinne solar panel pokryvajuci aspon 90% plochy strechy. Aby nikdy nedoslo k uplnemu vybitiu a ak aj nahodou, aby ostalo dostatok energie na dobitie mobilu cez integrovany USB port a hranie angry birds, do prijazdu naftoveho agregatu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

cely ten prechod na baterky je draha sranda. treba sa orientovat na systeticku naftu/benzin a VHO paliva
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár