neprihlásený Streda, 22. januára 2025, dnes má meniny Zora
Kapacita verejných nabíjačiek elektromobilov v SR sa zvýšila o 52%

Značky: elektromobilySlovensko

DSL.sk, 21.1.2025


Na Slovensku sa v minulom roku opäť výrazne zvýšil počet verejných nabíjačiek pre elektromobily a ešte viac ich celková kapacita v podobe sumárneho výkonu všetkých verejných nabíjačiek.

Počet nabíjačiek respektíve nabíjacích bodov sa k 31. decembru 2024 oproti koncu predchádzajúceho roka zvýšil o 34% na 2424. Nabíjačky sú umiestnené spolu na 967 nabíjacích staniciach, čo predstavuje nárast o 31%.

Sumárny výkon verejných nabíjačiek sa zvýšil o 52% na 125 MW.

Vo svojej správe o tom informuje SEVA, Slovenská asociácia pre elektromobilitu.

Najviac je nabíjačiek na striedavý prúd s výkonom do 50 kW, takýchto nabíjačiek bolo na konci roka 1495.

Nabíjačiek s jednosmerným prúdom a výkonom aspoň 50 kW bolo 528, nabíjačiek s výkonom aspoň 150 kW bolo 373 a nabíjačiek s výkonom aspoň 350 kW bolo 28.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

K dispozícii upgrade na Linux Mint 22.1
Netflix na domácom trhu opäť zdražuje
Seagate začala dodávať 36 TB disk, v laboratóriu demonštrovala viac ako 60 TB
Microsoft opäť automaticky upgraduje Windows 11
Trump začal rušiť presadzovanie elektromobilov
Joj HD prejde v DVB-T na H.265 o týždeň
Packeta v minulom roku pridala skoro 800 balíkomatov, chcela zrejme viac
4ka avizuje zlepšenie pokrytia 4G siete
Vydaný Linux 6.13
Voyo opäť výrazne zdražilo, teraz základné predplatné


Diskusia:
                               
 

Takze tesla model 3 = 50kwh baterka novsie modely maju aj vacsie kapacity

na plne nabitie za 5 minut potrebujem 12x50kw = 600kw nabijacku

350kw nabijacka znamena 350/50= 7 ... 60minut(hodina)/ 7= 8.5 minuty na plne nabitie


Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Jasne a spolu so svetelnymi, dymovymi a zvukovymi efektami to bude, ze? :)

Cim dalej viac vidim ako ludia uz na ZS absentovali na hodinach fyzikky aj chemie.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Tak ale, treba aj pochváliť, že matiku má +- dobre. Ostatné sa dá doučiť...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

To sú síce pekné prepočty, ale keď sú na benzínke pred spaľovákom v rade pred stojanom napríklad 3 autá, tak si čas môže odhadnúť, ale keď sú 3 v rade pred 350kw nabijackou, tak to ani zďaleka nemusí znamenať, že môžu tiež dobíjať priekazne na 350kw.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

A komu tim prospějete !?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Bežné autá sotva idú nabíjať tak obrovským výkon, že 350kW. To je pre nákladiak či čo??
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je sen pre ultra rychle dobijsnie mobilov, cez USB
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mobil nabitý za jednu sekundu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prosím https://www.topspeed.com/fastest-charging-
electric-vehicles-in-2023/#kia-ev6
-hyundai-ioniq-5---350kw-18-minutes

Doporučujem teleportovať sa do roku 2025, pretože odborníci z dsl.sk zase žijú 10 rokov pozadu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Šak to, že bez zmien v kategorizácii kvôli vodičákom sú spaľováky s takou hmotnosťou priekazne o 2-3 triedy vyššie pri nákladiakoch.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Aj Ty sa prenes, dnes dohára doba, aby si niekto kupoval také drahé autá.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Mas dve moznosti. Bud sa prestat pozerat na svet optikou svojej penazenky, alebo zacat riesit, aby ta penazenka bola vecsia. Tretia moznost je prestat riesit inych optikou vlastnej neschopnosti.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Má aj štvrtú možnosť, písať čo chce a ty s tým nič neurobíš :-)
 
Inak... aký ročný príjem by som mal mať, aby som si mal kúpiť takéto drahé auto? Pýtam sa pre kamaráta.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na slovensku s vládou Smeru asi ano.

Preto už nežijem na slovensku.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Čiže z jednej nabíjačky na dve. Tie 2% bude chyba merania.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie, z dvoch na tri, z jednej na dve by to bolo 100% zvysenie
Odpovedať Hodnotiť:
 

to co sa hlada tazko, pretoze to nie je bezna informacia v novinach, je to, co sa deje na miestach ktore su uz vyrazne elektrifikovane. uj u vzdialenejsich severskych susedov. ked sa napriklad vracaju z dovoleniek, stoja tam nekonecne rady na vsetky mozne dostupne nabijacie stojany v okoli. vyzere to horsie nez kolona z bratislavy do nitry na trnavskom uzle, v piatok. o tom sa tiez nikde nikdy nepise. pretoze sa to stalo smutnou pravidelnou realitou, ktoru sme si upiekli sami. nasa vlastna hlupost a nadsenie pre fyzikalny nezmysel, tuzba po komforte sa skratka stretava s realitou. nic to ale neriesi, nie je na to ziaden recept, nikto sa nedokaze vratit spat. znova to premysliet. trochu to pripomina panensky olivovy olej. tolko oliv na to urcenych sa vo svete nevypestuje, kolko sa ho predava. to iste plati aj o mnohom inom. ani tolko medu ani tolko citrusov, kolko sa predava produktov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

niekto (Nór) čaká po dovolenke v kolóne na nabitie a môže si v pohode otvoriť okno a v tichosti prečkať...
niekto (Čechoslovák) čaká po dovolenke v kolóne z Chorvátska a tiež si môže otvoriť okno, ale nechce lebo buď smrad alebo teplo a v tichosti to už vôbec nie je lebo všetci zapnuté motory a klímy
Odpovedať Hodnotiť:
 

Už som zvedavý, koľko nabíjacích cyklov vydrží baterka, ktorú budeš pravidelne nabíjať za 10 minút na 350 kW nabíjačke..
Odpovedať Hodnotiť:
 

po svete stále jazdia tesly S vyrábané od roku 2012 nabíjané výlučne na superchargroch (s doživotným bezplatným dobýjaním) a s pôvodnými baterkami. Teraz mi ukáž hocijaký spaľovák z roku 2012 a výkonom tesly a keby si porovnal servisné náklady za 10-15 rokov, tak by si neveril očiam...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tie využívali 350kW nabíjacie stanice? Od začiatku do teraz?
Asi Nie.

Koľko ich jazdí s pôvodnými batériami? Koľko to je z celkového počtu? Koľko dobíjacích cyklov tie batérie za sebou majú? ...

Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár