neprihlásený
|
Štvrtok, 26. decembra 2024, dnes má meniny Štefan |
|
CEO Intelu bol donútený odstúpiť správnou radou
Značky:
Intelbiznis
DSL.sk, 3.12.2024
|
|
CEO spoločnosti Intel Pat Gelsinger, ktorý k 1. decembru odstúpil zo svojej pozície a celkovo odišiel z Intelu, mal byť donútený odstúpiť správnou radou spoločnosti.
Na základe informácií svojich zdrojov to avizuje napríklad agentúra Reuters.
Intel oznámil odstúpenie Gelsingera v pondelok, informovali sme o tom v tomto článku. Spoločnosť v oznámení neuvádzala, kto inicioval odchod Gelsingera a z akého dôvodu, a oznámenie tak nevylučovalo ani možný nútený odchod.
Nútený odchod potvrdzuje agentúra Reuters, keď podľa jej informácií podľa správnej rady Gelsingerov plán zmien v Inteli nefungoval a zmeny boli príliš pomalé a správna rada dala Gelsingerovi na výber jeho odstúpenie alebo odvolanie správnou radou.
Intel v posledných rokoch prechádza náročným obdobím okrem iného po problémoch s prechodom na 10-nm a 7-nm výrobný proces. Kým v minulosti vyrábal Intel čipy najpokročilejšími výrobnými procesmi, v poslednom období bol predbehnutý najmä spoločnosťou TSMC a v súčasnosti si necháva niektoré čipy pre svoje CPU vyrábať u tejto spoločnosti.
Po technických problémoch má v poslednom období Intel aj biznisové problémy a oznámil veľké šetrenie zahŕňajúce aj prepustenie až približne 15% zamestnancov.
Gelsinger v minulosti pôsobil v Inteli na technických pozíciách desiatky rokov, vo februári 2021 sa vrátil ako nový CEO. Najpodstatnejšou a najväčšou zmenou, ktorú presadzoval, bolo začať intenzívne využívať továrne na výrobu nielen vlastných čipov ale aj čipov pre iných zákazníkov. Intel v krátkom čase nasadil viacero nových výrobných procesov čipov, zatiaľ sa ale nedotiahol na najpokrokovejšie výrobné procesy TSMC. Podľa svojich prehlásení by sa mal vrátiť do čela vo výrobe čipov procesom Intel 18A, ktorým začne svoje procesory vyrábať budúci rok.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
oldrich kaiser
Od: loa_leroa
|
Pridané:
3.12.2024 11:39
Jasne jasne, vyrabat na 18A, tak ako terajsie cipy vyraba na 20A. Pockat, 20A zrusili pretoze 18A bude tak fenomenalny uspech, ze vsetci konecne padneme na zadok.
|
|
Re: oldrich kaiser
Od: martinccc
|
Pridané:
3.12.2024 12:37
Hlavne, že sa zbavili toho sektára
|
|
Re: oldrich kaiser
Od: Hroch_asdf
|
Pridané:
3.12.2024 14:13
Riziko, ze ten proces bude uspesne spusteny a bude mat akceptovatelnu efektivitu, vzdy existuje.
|
|
Re: oldrich kaiser
Od: miro0000000
|
Pridané:
3.12.2024 15:43
to riziko sa volá zázrak
|
|
donuteny
Od: jebe jebe jebe:
|
Pridané:
3.12.2024 12:58
to bolo jasne ze bol donuteny, pred cca mesiacom to este netusil ked daval tweety o buducnosti intelu atd.
|
|
ultraradikálny konsenzualizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
3.12.2024 15:44
Tak logicky, že o hodnovernosti zdroja, ktorý bez NDA-čky prenikne na zasadnutie správnej rady nie je dôvod pochybovať, nakoľko to nie je ako keby NDA-čku podpísal a priekazne na svoj záväzok dlabal.
|
|
Socialny cit
Od: Socialista
|
Pridané:
3.12.2024 13:04
Uz to vidim ako vpali novy ceo na inziniering a povie ze chce 3 piko buduci tyzden a pani upratovacka ho uzemni ze nech si tie pika spravi sam ak to vie.
|
|
Re: Socialny cit
Od: fmrewfre
|
Pridané:
3.12.2024 14:25
Možno mu aj Čad zaspieva skladbu "Varič pika"...
|
|
Re: Socialny cit
Od: Berg
|
Pridané:
4.12.2024 16:41
Novy CEO bude Pjetro Dementel Von Trebisov.
Spravna rada cele roky cita o jeho tepelnych wattoch.
|
|
Re: Socialny cit
Od: ;Pjetro de
|
Pridané:
5.12.2024 14:47
to je iba mala cast problemu intel c0c0te
Pat aj Swan navzdy v nasich myslienkach ostanu so svojimi nesmrtelnymi a do historie vytesanymi vyrokmi:
Swan: "nepozerajte na benchmarky, zazite ten pocit" (zrejmy myslel pocit byt intel c0c0tom)
Pat: "Odteraz AMD uvidime uz iba v spatnom zrkadle".
Intel, deep in sh1t since 2017.
Intel, kedysi zaruka prestize, vysokeho vykonu, nizkej spotreby, stability a spolahlivosti, vzdy technologicky najlepsieho vyrobneho nodu a implementacie x86 mikroarchitektury. Dnes neplati z toho NICOVATE NIC.
|
|
Re: Socialny cit
Od: ;Pjetro de
|
Pridané:
5.12.2024 14:47
prestiz - ehm no ...
vysoky vykon - ehm no ...
nizka spotreba - skoro mi zabehlo ...
stabilita a spolahlivost = hrdzava gen 13000/14000 a pri uvedeni 200 ani Win11 nesiel nainstalovat, YT renecie to zakopali pod zem
vzdy technologicky najlepsi vyrobny nod - haha, horko-tazko jedna malinka dlazcicka aka Intel4, v starej nomenklature 7 nm, vsetko ostatne u TSMC, Intel 20A zruseny, 18A vo hviezdach
vzdy technologicky najlepsia implementacia x86 mikroarchitektury - haha, velke P jadra su 2x vacsie a s vacim poctom tranzoistorov ako Zen4/5. 1T vykonom konkurenciu pritom nijako nedrvia, spriahnuto v multiT vykone je to katastrofa, lebo v desktop CPU Intel od cias gen 11000 nedokaze vyrobit CPU s viac ako 8 velkymi P jadrami, hehe ktore navyse nevedia ani AVX512
WTF shit
|
|
ano, to by šlo
Od: slohár
|
Pridané:
3.12.2024 13:32
a ešte jeden článok, jak to pán ex-CEO vidí po 3 mesiacoch
|
|
Re: ano, to by šlo
Od: awwda
|
Pridané:
3.12.2024 16:21
priekazne si zaslúžime priamy rozhovor s otázkami od miestnych prispievateľov a usmievavú fotku na konci článku pre kliknutie
|
|
tajomstvo
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
3.12.2024 16:45
od uspesneho centralneho vypoctoveho unitu si vymetaci diabla vyzaduju priekazne viac ako len frekvencie a nanometraky. v tom tkvtie tajomstvo uspechu podniku na lisovanie wafferov
|
|
Skoda
Od: Pete XYZ
|
Pridané:
3.12.2024 17:22
Skoda, ze ho vyhodili. Snazil sa nieco aj spravit a otocit potapajucu sa lod, zhanal peniaze a skusal urobit vacsi skok aby dobehol zameskane. Bol za kormidlom konecne chip designer a nie sales manager. Nasledujuci sales manageri budu len nahanat profit, znizia inovacie a casom lod uplne potopia. Ciastocne aj kvoli takym je Intel tam kde je (riesili hodnotu shares miesto investovania do buducnosti).
Podla mna 3-4 roky nestacia na rozbeh novych Hi-NA EUV strojov (EXE), kalibraciu, a vyrobu s dostatocnym yieldom. TSMC stale pouziva stare EUV stroje (NXE). Intel teda investoval do EXE skor ako TSMC a ma sancu za 2-4 roky TSMC dobehnut alebo preskocit ak neurobia nic hlupe a podari sa im cenovo konkurovat TSMC. Ak sa im to nepodari, tak posledna fab na zapade vypadne z hry. Potom uz bude vladnut azia.
|
|
Re: Skoda
Od: Socialista
|
Pridané:
3.12.2024 18:15
Ked mas kokot v rukave tak je najrozumnejsia volba zlozit ako hrat dalej a riskovat. On mal kkt v rukave a aj tak klamal/bluffoval zakaznikov.
|
|
Re: Skoda
Od: dando111
|
Pridané:
4.12.2024 6:07
ty byt velmi zabavny retardator
|
|
Re: Skoda
Od: faszkalap
|
Pridané:
4.12.2024 9:00
veď má pravdu ty mamľas. vidno, že o tejto problematike vieš guľové. Gelsingerovi akože stúpla sláva kvôli Alder Lake, ale veľa ľudí nevie, že Gelsinger na AL má nulové zásluhy, tie má jeho predchodca Krzanich
ten jeho slávny výrok v debate a-lá "vydali sme AL a bum, sme zase na špici! zase vedieme trh! amd vidím v spätnom zrkadle a vždy to tak už ostane." je čisté priživovanie sa na Krzanichovom úspechu
Gelsinger skutočne vždy mal v rukáve len hovno a prádzne slová, sľuby a nereálne vízie. Lunar Lake mal byť echt čip, nestalo sa. jediné, čo je chválihodné je výborná efektivita iGPU. Arrow Lake mal zosadiť AMD z TOP predávaných procesorov. realita? výkon horší ako predchodca Raptor Lake, v TOP10 predávaných CPU v mindfactory sa Arrow Lake neumiestnil na žiadnej priečke, pár iných Intel CPU a prevažne AMD, takže trh vedie AMD, nie Intel
|
|
Re: Skoda
Od: faszkalap
|
Pridané:
4.12.2024 9:09
Gelsinger nie raz tvrdil, že proces Intel 18A ich vyženie na špičku výroby CPU a budú mať vďaka tomu zase top čipy a neskutočnú výhodu voči konkurencii. vraj v H1/25 sa to má udiať, v Q3/25 by sme mali byť svedkami tohto prevratu, ktorý vraj rozmetá TSMC 2nm proces na kopytách
aj keby sa im podarilo fakt 18A ako tak spojazdniť, Intel nevie využiť možnosti procesu, ako sa z histórie už niekoľkokrát potvrdilo. Arrow Lake bol ospevovaný, že voči AMD bude mať obrovskú výhodu vďaka 3nm (namiesto 4nm u Zen 5). spotreba klesla o 20%, efektivita stále horšia ako AMD s 4 nm a výkon ako som písal, že prekonaný VLASTNOU predchádzajúcou generáciou procesorov
Intel je posratá sľubotechna a už si to všimli aj OEM, ktorí sa už 2-3 roky obzerajú po lacnejších, efektívnejších a zároveň výkonnejších EPYCoch či Ryzenoch. najväčším prúserom Gelsingera je Raptorgate a to, že vyše roka vedeli o chybe a nikomu o tom nepovedali, to si ešte odserie budúci CEO na súde
|
|
Re: Skoda
Od: faszkalap
|
Pridané:
4.12.2024 9:14
a ďalším megaprúserom Gelsingera je to, ako sa snažil od svojho nástupu presadiť Intel Foundry Services, lial do toho prachy firmy, pýtal dotácie kade-tade, napokon opakovane Intel FS vykázal brutálne straty. fabrika v Taliansku žiadna, v Nemecku plány odložené na neurčito (= zrušené) a kompletizačná fabrika pre čipy v Poľsku tiež nebude. Intel úplne ojebal EÚ, Nemci sú nasratí, v USA stavil všetko na 18A a US chips act, o čom uvidíme výsledok budúci rok. Gelsinger to nemyslel s vlastnými fabrikami zle, ale vybudovať za 3-4 roky konkurenciu k TSMC či dokonca byť popredu je ... ehm ... prinajmenšom utópia
nie som fanda Intelu ani AMD, ale AMD je na tom teraz fakt lepšie a má praktickejšie riešenia. 15 rokov som fičal na Intel hardvéri, posledných 7 rokov som na AMD platforme a som kurevsky rád, že nemusím pri upgrade CPU meniť socket, teda vždy kupovať novú dosku, stačí kúpiť CPU a updatnuť BIOS
|
|
Re: Skoda
Od: faszkalap
|
Pridané:
4.12.2024 9:20
súhlas, jeho vízia rozbehať vlastné foundry bolo dobrá a hlavne bolo veľmi správne chcieť sa osamostatniť sa od Taiwanu, ktorý môže kedykoľvek zabrať Čína
ale ako píšeš, dostať sa na špicu za 3-4 roky je nereálne
nejde len o technológiu strojov, ale aj o to ako vyladiť proces. Samsung má technológiu na 3nm ktorá mala konkurovať TSMC, ale proces je tak nahovno, že z 10 vyrobených čipov je bezchybný len 1
takisto treba vedieť nové možnosti procesu reálne využiť. Intel neodkázal využiť možnosť 3nm na Arrow Lake
|
|
Re: Skoda
Od: faszkalap
|
Pridané:
4.12.2024 9:21
inak TSMC má fabriku v USA a čoskoro (2026) tam budú vyrábať na 2nm podobne ako v Taiwane v 2025. takže Ázia úplne vládnuť nebude, skôr buce vládnuť TSMC
|
|
Re: Skoda
Od: Bezmenny
|
Pridané:
4.12.2024 19:37
To ze bol uspesny designer neznamena ze bude uspesny vrcholovy manazer.
|
|
Re: Skoda
Od: Bezmenny
|
Pridané:
4.12.2024 19:37
To ze bol uspesny designer neznamena ze bol/je/bude uspesny vrcholovy manazer.
|
|
skoda (cont.)
Od: Pete XYZ
|
Pridané:
3.12.2024 17:22
Co sa tyka procakov, tam Intel vytlacil staru technologiu na hranu a uz sa dalej neda, preto to kompenzoval zvysovanim spotreby. Narazil aj na power wall a vela moznosti mu uz neostava, bud pojde s TSMC (co aj ciastocne robi) alebo jeho FAB dobehne TSMC.
|
|
Re: skoda (cont.)
Od: faszkalap
|
Pridané:
4.12.2024 9:16
máš pravdu, len mi nie je jasné, čo konkrétne má TSMC u Intelu dobehnúť, keď ho Intel ešte nepredbehol?
|
|
Cheers
Od: Letni
|
Pridané:
4.12.2024 19:32
No to im trvalo.
|
Pridať komentár
|
|
|
|