neprihlásený
|
Streda, 30. októbra 2024, dnes má meniny Šimon, Simona |
|
Chrome vypína rozšírenia nepodporujúce nové API, Opera a Brave ich chcú podporovať ďalej
Značky:
webový prehliadačChromereklama
DSL.sk, 27.10.2024
|
|
Kým spoločnosť Google už začala v stabilnej verzii svojho dominantného webového prehliadača Chrome deaktivovať inštalované rozšírenia, ktoré podporujú iba staršiu verziu API pre rozšírenia Manifest V2, minimálne dva z prehliadačov postavené na Chromium, Opera a Brave, ich chcú podporovať naďalej.
Spoločnosť Google novú verziu rozhrania Manifest V3 predstavila už v roku 2018, podľa nej má zvýšiť bezpečnosť, ochranu súkromia a výkon. Nové API bolo ale od uvedenia terčom výraznej kritiky, kritizovali ho napríklad tvorcovia blokovačov reklamy aj organizácia EFF.
Novú verziu napríklad nepodporuje ani populárny blokovač reklamy uBlock Origin. Podľa tvorcov blokovačov reklamy nové API obmedzí funkčnosť tohto typu rozšírení a podľa tvorcu uBlock Origin je to aj dôvod, prečo uBlock Origin nemá verziu kompatibilnú s Manifest V3.
Google začal v stabilnej verzii Chrome deaktivovať inštalované rozšírenia pre Manifest V2 v prvej polovici mesiaca, informovali sme o tom v tomto článku. Podpora Manifest V2 sa vypína aj v open source základe prehliadača Chrome, Chromium, na ktorom sú postavené aj viaceré ďalšie webové prehliadače.
Minimálne dva z nich ale deklarujú, že podporu aspoň niektorých rozšírení pre Manifest V2 chcú zachovať.
Skôr tento mesiac to avizovala Opera. Tvorcovia v oznámení detailne nevysvetľujú, ktoré všetky rozšírenia a ako budú ďalej podporovať, bude to podľa oznámenia ale v spolupráci s vývojármi vybraných rozšírení a zrejme aj uskutočňovaním potrebných modifikácií v nových verziách Chromium. Opera uvádza jeden príklad rozšírenia, ktorého podporu chce zachovať, práve populárny blokovač reklamy uBlock Origin.
Podobný zámer už v júni oznámili aj tvorcovia prehliadača Brave, ktorí poskytli aj bližšie informácie. Keďže podpora Manifest V2 sa do júna 2025 bude dať aj v Chrome predĺžiť v organizáciách využitím politiky ExtensionManifestV2Availability, podpora tohto API bude v kóde Chromium prítomná minimálne do tohto termínu. Zatiaľ ju tak Brave necháva plošne zapnutú.
Po jej úplnom odstránení z Chromium tvorcovia Brave avizujú, že budú naďalej zabezpečovať obmedzenú podporu Manifest V2 úpravami kódu Chromium. Tým chcú zabezpečiť, aby fungovali minimálne rozšírenia AdGuard AdBlocker, NoScript, uBlock Origin a uMatrix.
Najnovšie články:
Diskusia:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ultraradikálny empaticizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
27.10.2024 15:44
Cítim sa nesmierne zahanbene za nesúcitenie s tvorcami blokovačov reklamy aj organizáciou EFF len preto, že mi ich vzlykanie pripomína žiadosť neziskovej charitatívnej organizácie na pomoc ľuďom lekárom o zvýšenie počtu amputácií, nakoľko sa už priekazne pomaly nemajú o koho starať.
|
|
brave
Od reg.: roob_
|
Pridané:
27.10.2024 16:10
Brave ziadne rozlisenie tohoto typu nepotrebuje, aspon nie pre youtube, ktory v Brave pouzivam. Keby nahodou zrusili uBlock a kamaratov tu vo Vivaldi, tak budem velmi smutny...
|
|
Re: brave
Od reg.: roob_
|
Pridané:
27.10.2024 16:10
...kazdopadne je to zaciatok konca Chrome ;)
|
|
ultraradikálny psychoanalyticizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
27.10.2024 18:43
Potreba rigidnej diferenciácie uzatvorenosťou jednotlivých fáz indikuje určité sklony k obsedantno-kompulzívnej poruche. Je až zarážajúce, koľko údajne rokmi overených múdrostí pochádza od zdrojov priekazne inklinujúcich k obdobným zisteniam.
|
|
Re: brave
Od: Berg
|
Pridané:
28.10.2024 13:55
Nie je. Bohužiaľ.
Ich finančne moc nezaujímajú ľudia s adblockom.
Ich zaujímajú trubky, tie si zvyknú aj na 8 reklám za sebou, a aj clicknú na úžasný objav, ktorý ti o 78% zlepší sluch.
|
|
Re: brave
Od: flastizradico
|
Pridané:
28.10.2024 20:51
a este im zvysi aj IQ aj dlzku ich ozdoby na 2-cifernu hodnotu
|
|
Re: brave
Od: Blaze79
|
Pridané:
29.10.2024 10:57
Volakedy vacsina pouzivala explorer (tie trubky). Casom sa to ale posunulo a teraz vela ludi pouziva Chrome. Preco? Lebo tie netrubky im velakrat poradia.
A ked chrome prestane mat vyhody...tak zacne stracat ludi.
Ja pouzivam Chrome - kvoli zjednoteniu aj s android browserom, centralne ulozene hesla, bookmarky, preposielanie stranok na zariadenia.
Ale bez adblocku zacnem hladat alternativy...
|
|
Re: brave
Od: Jeliman
|
Pridané:
30.10.2024 10:13
Nie. Používajú EDGE, ktorý vie aj zobrazovať.
|
|
Re: brave
Od: fffffffffffffffffff
|
Pridané:
28.10.2024 18:48
mohol by byt na pc, ale android telefonoch, tam chrome vladne a o to ide
|
|
Re: brave
Od: dasdsadas
|
Pridané:
28.10.2024 7:10
brave uz neupdatuje win7 brave
|
|
Re: brave
Od: Jaaasom
|
Pridané:
28.10.2024 8:32
Treba použiť Supermium.
|
|
Re: brave
Od reg.: Y x u s
|
Pridané:
28.10.2024 11:02
pouzivam AdBlock, ktory funguje aj na youtube. V poslednej dobe, ale chrome nahodne toto rozsirenie zacal pauzovat (aspon na youtube)...
a tak som chromu ukazal prostrednik...
|
|
Ach jaaaj, Google...
Od: nemanja
|
Pridané:
27.10.2024 17:20
Nuž, niekoľkoročné, nielen za mňa dosť svojrázne praktiky zo strany produktov spadajúcimi pod Google nenecháva kvantum užívateľov vrátane mňa len tak ľahostajnými... Výsledkom je fakt, že Chrome v smartfónoch, notebookoch a staršom PC vôbec nepoužívam...a vzhľadom na to, čo Google plánuje s Chrome naďalej robiť postupne utlmím používanie Chromu na úkor prehliadača Brave. Kto chce kam, pomôžme mu tam... :-)
|
|
Re: Ach jaaaj, Google...
Od: nemanja
|
Pridané:
27.10.2024 17:21
Na hlavnom PC, samozrejme...
|
|
Re: Ach jaaaj, Google...
Od reg.: roob_
|
Pridané:
27.10.2024 23:09
tak v smartphonoch je nerozumne pouzivat cokolvek mimo Operu, to ked raz vyskusas, ine chciet nebudes.. V PC sa chrome pouzivat da, ked ho doplnis potrebnymi doplnkami... Bez nich ani nahodou.
|
|
Re: Ach jaaaj, Google...
Od: nemanja
|
Pridané:
28.10.2024 2:19
No Opere som nejako neprišiel na chuť, ale do budúcna ju nevylučujem ako náhradu za Chrome...a ináč, v Chrome na PC mám presne 22 rozšírení, inak by som ten zámorský adware nedokázal využívať ani pár minút kvôli psychoteroru nazývaný reklama...
|
|
ultraradikálny empaticizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
28.10.2024 6:19
Šak to, že úplne schválne obmedzenia na jednu ikonku či 6 položiek v menu na rozšírenie, len aby nikoho nenapadlo, že to ide priekazne jedným.
|
|
Re: ultraradikálny empaticizmus
Od: nemanja
|
Pridané:
28.10.2024 11:11
Uff, tie Tvoje bláboly som si radšej nechal na hlavnom PC zablokovať vďaka rozšíreniu JavaScript Tricks a jednému múdremu diskutérovi na DSL... :-D
|
|
Re: ultraradikálny empaticizmus
Od: kokotko - ten prvý
|
Pridané:
28.10.2024 11:15
Myslíš syntaxa? Toho mám tiež už dlho bloknutého
|
|
Re: ultraradikálny empaticizmus
Od: nemanja
|
Pridané:
28.10.2024 11:30
Hej.
|
|
ultraradikálny konsenzualizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
28.10.2024 11:48
Takže je to priekazne. Vďaka.
|
|
ultraradikálny gamerizmus
Od: syntaxterrorXXX, . Y
|
Pridané:
28.10.2024 11:47
Kúúúl. Si dám pri bilancovaní roka do ačívmentov, že vďaka mne majú tvorcovia rozšírení pre prehliadače čo žrať. A bude musieť Ježiško bez výhovoriek deliverovať, lebo si môžem vytlačiť cez wifi vo veľkom kancli a potom si už len ísť po hotový papier, že fakt.
|
|
Statistiky
Od: Cbdid
|
Pridané:
27.10.2024 22:12
Chcem vidiet statistiky prehliadacov o pol roka ;)
V google si kopu svoj hrob - teda aspon ten pre chrome.
|
|
_____
Od reg.: palqo
|
Pridané:
28.10.2024 8:07
No, to nemozem potvrdit. V Opere mi ublock origin nefunguje uz par mesiacov, musel som nahodit origin lite.
|
|
Re: _____
Od reg.: kartan marketovy
|
Pridané:
28.10.2024 8:56
To je chyby u teba, lebo mne to funguje.
|
|
Re: _____
Od reg.: palqo
|
Pridané:
28.10.2024 12:46
Neviem kde, nainstalovany je, povoleny je, aktualny tiez, no reklamy neblokuje. Tak som nahodil lite a ide, tak neviem, nemam chut sa s tym babrat.
|
|
Re: _____
Od: kecalek
|
Pridané:
29.10.2024 19:59
No práve! uBlock Origin som si za tie roky prispôsobil podľa seba, filtre, povolenia - zatiaľ všetko funguje, skúsil som však i uBlock Origin Lite - a som sklamaný! Blokovať síce niečo blokuje, ale oproti starému UBlocku pustí o 50% viac reklám - a nepomáha ani uplatnenie svojich filtrov - ignoruje ich (teda aspoň ja to tak vidím) - vidím len 3 stupne ochrany a nič viac. A stačí prečítať popis u neho - "..pri inštalácii nevyžaduje všeobecné oprávnenie "čítať a upravovať údaje", preto má obmedzené možnosti v porovnaní s uBlock Origin alebo inými blokátormi obsahu,...) - to hovorí za všetko!
|
|
Re: _____
Od: Jeliman
|
Pridané:
30.10.2024 10:14
To po akých stránkach chodíš keď máš také problémy...?
|
|
.......
Od: asdfgqwe
|
Pridané:
28.10.2024 9:36
Staci pouzivat Firefox.
|
|
Re: .......
Od: Činel
|
Pridané:
28.10.2024 13:29
s ublockom aj na androide
|
Pridať komentár
|
|
|
|